Filtrowanie pytań
 Prowadzenie działań handlowych 
A. 500,00 zł
B. 600,00 zł
C. 6 000,00 zł
D. 3 000,00 zł
 Prowadzenie działań handlowych 
Jaki dokument magazynowy powinien zostać wystawiony, aby zarejestrować transfer towarów z magazynu I do magazynu II w obrębie tej samej hurtowni?
A. Zw Zwrot wewnętrzny
B. Rw Rozchód wewnętrzny
C. Wz Wydanie na zewnątrz
D. Mm Przesunięcie międzymagazynowe
 Prowadzenie działań handlowych 
Hurtownik nabył produkt od producenta w cenie zakupu netto wynoszącej 16,00 zł/szt. W hurtowni marża w wysokości 20% jest obliczana metodą "w stu", co oznacza, że odnosi się do ceny sprzedaży netto. Jakie jest hurtowe netto cena sprzedaży tego towaru?
A. 12,00 zł/szt.
B. 19,20 zł/szt.
C. 20,00 zł/szt.
D. 12,80 zł/szt.
 Prowadzenie działań handlowych 
Firma uzupełnia zapasy towarów co 15 dni. Jeśli łączna wartość sprzedaży w kwartale wynosi 120 000 zł, oznacza to, że
A. zapasy maksymalne wynoszą 20 000 zł
B. zapasy przeciętne wynoszą 20 000 zł
C. zapasy początkowe wynoszą 20 000 zł
D. zapasy końcowe wynoszą 20 000 zł
 Prowadzenie działań handlowych 
Właściciel sklepu spożywczego nabył towar za cenę netto 12,00 zł. W sklepie stosuje się marżę detaliczną wynoszącą 20%, obliczaną metodą "w stu". Jaka jest cena sprzedaży netto tego towaru?
A. 15,00 zł
B. 14,40 zł
C. 18,54 zł
D. 18,45 zł
 Prowadzenie działań handlowych 
Na podstawie informacji zawartych w tabeli oblicz odchylenie bezwzględne przychodów uzyskanych ze sprzedaży towarów. 
 
| Wielkość sprzedaży i ceny towarów | |||
|---|---|---|---|
| Lp. | Wyszczególnienie | Rok podstawowy | Rok badany | 
| 1 | Ilość sprzedanych towarów | 10 000 szt. | 20 000 szt. | 
| 2 | Cena towaru | 5,00 zł | 4,00 zł | 
A. -30 000,00 zł
B. +30 000,00 zł
C. -60 000,00 zł
D. +60 000,00 zł
 HAN.02  Pytanie 207 
 Prowadzenie działań handlowych 
Jaką metodę należy zastosować do inwentaryzacji środków pieniężnych w kasie jednostki gospodarczej?
A. spisu z natury
B. weryfikacji dokumentacji
C. porównania zapisów w kontach księgowych z dokumentami księgowymi
D. uzgadniania stanów
 Prowadzenie działań handlowych 
Dla firmy handlowej pierwotne źródło danych dotyczących potrzeb klientów stanowią
A. informacje uzyskane z ankiet przeprowadzonych wśród klientów danej firmy
B. statystyki publikowane w specjalistycznych serwisach informacyjnych
C. kompleksowe zamówienia składane do dostawców firmy
D. roczne raporty przedsiębiorstw konkurencyjnych
 Prowadzenie działań handlowych 
Na jakich kontach utrzymano zasadę podwójnego księgowania?
A. "Materiały" Dt 100 zł; "Kasa" Ct 100 zł
B. "Materiały" Dt 200 zł; "Kasa" Ct 100 zł
C. "Materiały" Ct 100 zł; "Kasa" Dt 200 zł
D. "Materiały" Dt 100 zł; "Kasa" Dt 100 zł
 Prowadzenie działań handlowych 
Plan gospodarczy opracowany przez firmę handlową zgodnie z zasadą elastyczności w planowaniu powinien
A. być dostosowywany w zależności od zmian warunków prowadzenia działalności
B. uwzględniać jedynie kluczowe cele
C. być opracowany w dwóch wariantach - optymistycznym oraz pesymistycznym
D. zakładać osiągnięcie określonych rezultatów działalności przy minimalnych kosztach
 Prowadzenie działań handlowych 
Który z poniższych podmiotów jest odpowiedzialny za pokrycie kosztów dostarczenia wadliwego towaru, zakupionego na kredyt, do miejsca wskazanego w umowie, gdy dochodzi do roszczeń z tytułu rękojmi?
A. Wytwórca.
B. Sprzedawca.
C. Instytucja finansowa.
D. Kupujący.
 Prowadzenie działań handlowych 
Firma, która pragnie się rozwijać, w pełni wykorzystując możliwości dostępnych rynków zbytu oraz produktów, stosuje strategię
A. rozwoju rynku
B. dywersyfikacji działalności
C. penetracji rynku
D. rozwoju produktu
 Prowadzenie działań handlowych 
Która składka na ubezpieczenia społeczne jest w pełni opłacana przez pracodawcę?
A. Wypadkowa
B. Rentowa
C. Emerytalna
D. Chorobowa
 Prowadzenie działań handlowych 
Wylicz wartość netto ceny sprzedaży hurtowej jednego fotela, jeśli koszt produkcji partii 100 sztuk wynosi
 50 000,00 zł, zysk jednostkowy to 20% kosztu produkcji, a marża hurtowa wynosi 25% ceny zakupu.
A. 545,00 zł
B. 725,00 zł
C. 750,00 zł
D. 520,00 zł
 Prowadzenie działań handlowych 
Wartość obrotu pomiędzy następnymi inwentaryzacjami w sklepie spożywczym wyniosła 58 000,00 zł. Dopuszczalny poziom górnej granicy niedoboru naturalnego został ustalony na 0,5%, a wartość niedoboru niezawinionego, wykryta podczas inwentaryzacji, wynosiła 386,00 zł. Jaką kwotę będą zobowiązani wpłacić pracownicy sklepu materialnie odpowiedzialni po zakończeniu inwentaryzacji?
A. 194,00 zł
B. 96,00 zł
C. 290,00 zł
D. 386,00 zł
 Prowadzenie działań handlowych 
Po wystawieniu faktury sprzedawca zauważył, że zamiast podstawowej stawki VAT nieprawidłowo użył stawki obniżonej. Jaki dokument powinien zostać sporządzony, aby skorygować tę pomyłkę?
A. Duplikat faktury
B. Fakturę korygującą
C. Notę korygującą
D. Notę księgową
 Prowadzenie działań handlowych 
Przedsiębiorca planujący sprzedawać używane samochody na własny rachunek, lecz niepragnący narażać się na ryzyko związane z zamrożeniem kapitału w zakupionych pojazdach, powinien wybrać metodę sprzedaży
A. subskrypcyjną
B. abonamentową
C. komisową
D. bezgotówkową
 Prowadzenie działań handlowych 
Po roku działalności wskaźnik rentowności netto sprzedaży w firmie handlowej wyniósł 18%, co oznacza, że na każdą złotówkę
A. osiągniętych przychodów ze sprzedaży przypada 18 groszy zysku netto
B. kapitałów własnych przypada 18 groszy przychodu ze sprzedaży
C. zysku netto przypada 18 groszy aktywów obrotowych
D. aktywów ogółem przypada 18 groszy zysku ze sprzedaży
 Prowadzenie działań handlowych 
Wycena wydania zapasów zgodnie z metodą LIFO polega na księgowaniu rozchodu zaczynając od dostawy, która została przyjęta do magazynu jako
A. ostatniej
B. pierwszej
C. najdroższej
D. najtańszej
 Prowadzenie działań handlowych 
Osoba pracująca jako magazynier w hurtowni żywności, odpowiedzialna za transport towarów umieszczonych na drewnianych paletach, powinna korzystać w swojej pracy z
A. przenośnikiem taśmowym
B. wózkiem widłowym
C. podnośnikiem koszykowym
D. wózkiem czterokołowym
 HAN.02  Pytanie 221 
 Prowadzenie działań handlowych 
Jakiego rodzaju odbioru dokonał pracownik sklepu, który porównał liczbę dostarczonych ciastek z fakturą, którą otrzymał?
A. Jakościowego wstępnego
B. Ilościowego wstępnego
C. Jakościowego szczegółowego
D. Ilościowego szczegółowego
 Prowadzenie działań handlowych 
Dokumentacja z analizy rynku wykonanej przez agencję marketingową na zlecenie firmy jest dla zleceniodawcy źródłem danych?
A. pierwotnym zewnętrznym
B. wtórnym wewnętrznym
C. pierwotnym wewnętrznym
D. wtórnym zewnętrznym
 Prowadzenie działań handlowych 
Która z poniższych informacji jest częścią planu marketingowego firmy?
A. Informacja o etapach realizacji zadań, które przedsiębiorstwo ma do zrealizowania w kontekście prowadzonej działalności
B. Informacja o sieci hurtowników i detalistów, z którymi firma planuje współprace przy realizacji projektu
C. Wielkość rzeczywistych przychodów, wydatków oraz nakładów na inwestycje
D. Wielkość prognozowanych przychodów, wydatków i zysków firmy
 Prowadzenie działań handlowych 
Oblicz wartość sprzedaży brutto towaru, na który nałożono podatek VAT w wysokości 23%, jeśli cena zakupu netto wynosi 150,00 zł, a firma handlowa stosuje 20% marżę obliczaną od ceny zakupu netto?
A. 221,40 zł
B. 272,32 zł
C. 184,50 zł
D. 230,63 zł
 Prowadzenie działań handlowych 
W jakiej sekcji planu marketingowego powinny być zawarte dane dotyczące budżetu na reklamę?
A. Strategia produktu
B. Strategia dystrybucji
C. Strategia promocji
D. Strategia cenowa
 Prowadzenie działań handlowych 
Którą fazę cyklu życia produktu opisuje przedstawiona charakterystyka oraz zastosowane działania promocyjne? 
 
| Charakterystyka wybranej fazy cyklu życia produktu: | |
| − | niska sprzedaż, | 
| − | tempo wzrostu sprzedaży jest niewielkie, | 
| − | dystrybucja jest utrudniona, | 
| − | przedsiębiorstwo ponosi duże nakłady. | 
| Narzędzia promocji stosowane w opisanej wyżej fazie cyklu życia produktu: | |
| − | wywoływanie u nabywcy potrzeby zakupu, | 
| − | informowanie klienta o możliwości zaspokojenia potrzeb, | 
| − | stosowanie intensywnej reklamy, | 
| − | wysyłanie próbek towaru. | 
A. Schyłku.
B. Wzrostu.
C. Dojrzałości.
D. Wprowadzania.
 Prowadzenie działań handlowych 
Reklamacja towaru złożona przez nabywcę powinna być rozpatrzona przez sprzedawcę w przeciągu
A. 14 dni od daty jej złożenia przez nabywcę towaru
B. 7 dni od daty jej złożenia przez nabywcę towaru
C. 21 dni od daty potwierdzenia wady towaru przez rzeczoznawcę
D. 14 dni od daty potwierdzenia wady towaru przez rzeczoznawcę
 Prowadzenie działań handlowych 
Wartość kapitału własnego firmy wynosi 100 000 zł, a osiągnięty zysk netto to 50 000 zł. Analiza rentowności kapitału własnego wskazuje, że każda złotówka zainwestowanego kapitału generuje
A. 0,50 zł zysku netto
B. 5,00 zł zysku netto
C. 50,00 zł zysku netto
D. 2,00 zł zysku netto
 Prowadzenie działań handlowych 
W hurtowni należy przechowywać dokumentację magazynową dotyczącą obrotu towarami w okresie
A. 5 lat
B. 20 lat
C. 15 lat
D. 10 lat
 Prowadzenie działań handlowych 
Jakie działania marketingowe stosują zachęty ekonomiczne w celu zwiększenia sprzedaży towaru lub usługi?
A. Relacje publiczne
B. Sprzedaż bezpośrednia
C. Publicity
D. Promocja sprzedaży
 Prowadzenie działań handlowych 
Jaką formę sprzedaży powinno się wybrać w małym sklepie komputerowym?
A. Specjalną
B. Tradycyjną z rozbudowaną obsługą
C. Samoobsługową
D. Tradycyjną z ograniczoną obsługą
 HAN.02  Pytanie 232 
 Prowadzenie działań handlowych 
Transakcję gospodarczą z oznaczeniem Pz - przyjęto zakupione towary do magazynu w cenie zakupu należy zaksięgować na odpowiednich stronach kont
A. Ct Rozliczenie zakupu towarów, Dt Towary
B. Dt Rozliczenie zakupu towarów, Ct Towary
C. Dt Rozliczenie zakupu towarów, Ct Rozrachunki z dostawcami
D. Ct Rozliczenie zakupu towarów, Dt Rozrachunki z dostawcami
 Prowadzenie działań handlowych 
Który z poniższych składników oferty handlowej nie podlega negocjacji?
A. Wysokość stawki podatkowej
B. Warunki dostawy
C. Wysokość rabatu
D. Warunki płatności
 Prowadzenie działań handlowych 
Klient nabył materiały biurowe. Sprzedawca zobowiązany jest do wystawienia faktury potwierdzającej sprzedaż najpóźniej do
A. dnia, w którym otrzymał płatność za towary.
B. 30. dnia od daty wydania towarów z magazynu.
C. dnia wydania towarów.
D. do 15-tego dnia miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym dokonano sprzedaży.
 Prowadzenie działań handlowych 
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli oblicz wartość wyniku finansowego netto przedsiębiorstwa.
 
| Fragment ustalania wyniku finansowego przedsiębiorstwa handlowego za rok 2022 metodą statystyczną. | |
| Elementy składowe wyniku finansowego i wyniki cząstkowe | Wartość w tys. zł | 
|---|---|
| (...) | (...) | 
| Zysk (strata) z działalności operacyjnej | 6 620,00 | 
| Przychody finansowe | 340,00 | 
| Koszty finansowe | 560,00 | 
| Zysk (strata) brutto | 6 400,00 | 
| Obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego | 1 216,00 | 
| Zysk (strata) netto | (...) | 
A. 5 184 tys. zł
B. 6 400 tys. zł
C. 7 616 tys. zł
D. 6 550 tys. zł
 Prowadzenie działań handlowych 
Sprzedawca w sklepie ma obowiązek przyjąć od konsumenta zgłoszenie reklamacyjne związane z rękojmią, które zostało złożone w czasie
A. 2 lat od momentu zauważenia wady
B. 40 miesięcy od momentu zauważenia wady
C. 1 roku od momentu zauważenia wady
D. 36 miesięcy od momentu zauważenia wady
 Prowadzenie działań handlowych 
Pracownicy zatrudnieni w punkcie sprzedaży detalicznej otrzymują wynagrodzenie zasadnicze w wysokości 3 000 zł oraz premię. Premia uzależniona jest od przekroczenia planowanej wartości sprzedaży. Przy przekroczeniu planu co najmniej: 
 o 10% - premia wynosi 10% wynagrodzenia zasadniczego, 
 o 15% - premia wynosi 15% wynagrodzenia zasadniczego, 
 o 20% - premia wynosi 20% wynagrodzenia zasadniczego. 
 Na podstawie danych zawartych w tabeli wskaż, który z pracowników otrzyma najwyższe miesięczne wynagrodzenie. 
 
| Pracownik | Planowana wartość sprzedaży w zł | Zrealizowana wartość sprzedaży w zł | 
|---|---|---|
| A. | 20 000 | 24 000 | 
| B. | 120 000 | 132 000 | 
| C. | 15 000 | 17 250 | 
| D. | 25 000 | 26 000 | 
A. B.
B. D.
C. A.
D. C.
 Prowadzenie działań handlowych 
Zdarzenie polegające na zaciągnięciu kredytu bankowego, który był użyty do uregulowania należności wobec dostawców, stanowi przykład operacji
A. aktywnych-pasywnych zwiększających.
B. pasywnych.
C. aktywnych.
D. aktywnych-pasywnych zmniejszających.
 Prowadzenie działań handlowych 
Hurtownia zajmująca się sprzedażą sprzętu do ogrodu oferuje zniżkę w wysokości 10% na zakupy przekraczające 500,00 zł. Klient nabył: 1 łopatę po 123,00 zł (brutto) za sztukę, 4 worki ziemi o wadze 2 kg każdy po 8,20 zł (brutto) za 1 kg, 4 krzewy róż w cenie 67,00 zł (brutto) za sztukę, 2 pary rękawic ogrodniczych po 10,00 zł (brutto) oraz wiaderko za 48,50 zł (brutto). Jaką wartość należy wpisać w polu "do zapłaty" na fakturze?
A. 434,07 zł
B. 472,59 zł
C. 443,07 zł
D. 428,31 zł
 Prowadzenie działań handlowych 
W dniu 01.07.2014 r. klient kupił pralkę, którą dostarczono mu 03.07.2014 r. W dniu otrzymania towaru klient stwierdził, że towar posiada wadę fizyczną. Zgodnie z przytoczonymi przepisami, sprzedawca poniesie odpowiedzialność z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący powiadomi go o wadzie towaru najpóźniej do dnia 
 
| Fragment Ustawy Kodeks cywilny | 
|---|
| (…) | 
| Art. 563. | 
| § 1. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć. Minister Handlu Wewnętrznego może w drodze rozporządzenia ustalić krótsze terminy do zawiadomienia o wadach artykułów żywnościowych. | 
| § 2. Jednakże przy sprzedaży między osobami prowadzącymi działalność gospodarczą utrata uprawnień z tytułu rękojmi następuje, jeżeli kupujący nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku – gdy wada wyszła na jaw dopiero później jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu. | 
| § 3. Do zachowania terminów zawiadomienia o wadach rzeczy sprzedanej wystarczy wysłanie przed upływem tych terminów listu poleconego. | 
| (…) | 
A. 01.07.2015 r.
B. 03.08.2014 r.
C. 01.08.2014 r.
D. 03.07.2015 r.