Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Prowadzenie działań handlowych

Firma, która planowała osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie z ubiegłego roku, przy równoczesnym dążeniu do zminimalizowania ponoszonych kosztów, wdrożyła zasadę

A. koncentracji
B. podstawowego ogniwa
C. elastyczności
D. racjonalnego gospodarowania
Prowadzenie działań handlowych

Księgowanie spłaty raty kredytu bankowego z konta bieżącego jednostki powinno być dokonane na kontach

A. Koszty finansowe po stronie Wn, Kredyt bankowy po stronie Ma
B. Konto bieżące po stronie Ma, Kredyt bankowy po stronie Wn
C. Konto bieżące po stronie Ma, Koszty finansowe po stronie Wn
D. Konto bieżące po stronie Wn, Kredyt bankowy po stronie Ma
HAN.02 Pytanie 244
Prowadzenie działań handlowych

Strona, która w trakcie negocjacji analizuje, jakie ograniczenia ustanowił partner oraz do jak wielkich ustępstw jest gotów się zgodzić, wykorzystuje technikę

A. rosyjskiego frontu
B. zdechłej ryby
C. połowy drogi
D. balonu próbnego
Prowadzenie działań handlowych

W jakiej sekcji biznesplanu powinien być umieszczony opis potencjalnych wariantów rozwoju firmy oraz sposobów na pozyskanie inwestorów?

A. W planie finansowym
B. W analizie strategicznej
C. W ogólnej charakterystyce firmy
D. W planie technicznym
Prowadzenie działań handlowych

Zamieszczone w tabeli wyniki badań marketingowych stanowią podstawę podjęcia decyzji o zmniejszeniu zakupu przez hurtownię

Wyniki badań marketingowych przeprowadzonych przez hurtownię
Sprzęt RTVWskaźniki dynamiki sprzedaży 2017/2016
w %
Telewizor LCD105
Odtwarzacz CD90
Wieża audio102
Odtwarzacz MP3108

A. odtwarzaczy CD.
B. wież audio.
C. odtwarzaczy MP3.
D. telewizorów LCD.
Prowadzenie działań handlowych

Jaką wartość ma cena jednostkowa netto puszki mleka kokosowego, jeśli hurtownia sprzedała 1 000 szt. puszek mleka o wartości brutto 8 640 zł, a stawka VAT na ten produkt wynosi 8%?

A. 8,64 zł
B. 7,02 zł
C. 8,00 zł
D. 9,33 zł
Prowadzenie działań handlowych

Sklep spożywczy prowadzi produkcję uzupełniającą świeżych wyrobów garmażeryjnych. Na podstawie danych zawartych w tabeli, dotyczących dynamiki sprzedaży i udziału w rynku, wskaż produkty ze sprzedaży, których należy się stopniowo wycofywać.

AsortymentDynamika sprzedażyUdział w rynku
Mięsa z różna12%37%
Mięsa w galarecie7%3%
Pierogi i naleśniki25%13%
Sałatki i surówki32%25%
Ogółem15%x

A. Mięsa z rożna.
B. Pierogi i naleśniki.
C. Sałatki i surówki.
D. Mięsa w galarecie.
HAN.02 Pytanie 251
Prowadzenie działań handlowych

Analizując zestawienie przychodów oraz wydatków za określony okres sprawozdawczy w rachunku zysków i strat, można określić

A. zobowiązania firmy
B. sprzedaż towarów
C. wynik finansowy
D. należności od odbiorców
HAN.02 Pytanie 253
Prowadzenie działań handlowych

Firma handlowa oferuje produkt, który znajduje się w etapie wprowadzania na rynek. Aby wywołać u klientów potrzebę zakupu tego produktu, firma powinna wykorzystać narzędzia reklamowe, które przede wszystkim mają na celu

A. nakłonienie.
B. edukację.
C. informację.
D. przypomnienie.
Prowadzenie działań handlowych

W firmie na zakończenie miesiąca podatek VAT naliczony wyniósł 3 600,00 zł, a podatek VAT należny osiągnął 5 600,00 zł. W formularzu VAT-7 przedstawiono

A. należność 3 600,00 zł
B. zobowiązanie 5 600,00 zł
C. należność 2 000,00 zł
D. zobowiązanie 2 000,00 zł
HAN.02 Pytanie 257
Prowadzenie działań handlowych

Dokument, którego fragment zamieszczono to

§ 1. Dostawca zobowiązuje się do dostarczenia Odbiorcy następujących towarów:
1)................................... w ilości........................... po cenie ............... za ................... w terminach...................................
2)................................... w ilości........................... po cenie ............... za ................... w terminach...................................
3)................................... w ilości........................... po cenie ............... za ................... w terminach...................................
§ 2. Towar dostarczony będzie przez Dostawcę na ryzyko i koszt.................................... do ........................................

A. zamówienie.
B. umowa zlecenia.
C. umowa dostawy.
D. oferta.
HAN.02 Pytanie 259
Prowadzenie działań handlowych

Który z przedstawionych opisów negocjacji dotyczy strategii przegrany – przegrany?

Opis 1.Żadna ze stron nie uzyskuje korzyści, a wręcz przeciwnie, ponosi straty. Nie dostrzega się możliwości do zaakceptowania przez obie strony sposobów rozwiązania problemu czy konfliktu (np. żądanie zbyt wysokiej ceny za towar od kupującego czy zbyt wysokich płac przez załogę).
Opis 2.Dominuje unikanie osobistego konfliktu, stosowanie ustępstw (akceptowanie strat), poszukiwanie polubownego rozwiązania przy zachowaniu jedynie własnego minimum celu. Składa się też częste propozycje. Stosuje się opóźnianie i przeciąganie negocjacji.
Opis 3.Ten typ negocjacji preferują osoby posiadające przewagę nad partnerem. Rezultatem może być kontrakcja drugiej strony i wzajemne usztywnienie stanowisk. Jednak w tym przypadku obydwie strony liczą się, przynajmniej w pewnym stopniu, ze wzajemnym interesem. Znają równocześnie dolne granice ustępstw poszczególnych stron, poniżej których negocjacja traci sens.
Opis 4.Dążenie do ugody, wspólne poszukiwanie rozwiązań. Rozmowy prowadzone są w klimacie zaufania i szacunku. Podejście do rozmów cechuje elastyczność i gotowość do kompromisu. W efekcie dochodzi się do opracowania kontraktu korzystnego dla obydwu stron.

A. Opis 1.
B. Opis 3.
C. Opis 2.
D. Opis 4.
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie danych:
- wartość sprzedaży brutto - 13 000 zł
- wartość sprzedaży netto - 11 000 zł
- rabaty ilościowe udzielone przez to przedsiębiorstwo - 1 000 zł
- bonifikaty udzielone przez to przedsiębiorstwo - 500 zł,

określ obrót przedsiębiorstwa handlowego.

A. 9 500 zł
B. 12 500 zł
C. 11 500 zł
D. 9 000 zł
HAN.02 Pytanie 261
Prowadzenie działań handlowych

Z której części planu marketingowego pochodzi fragment przedstawiony w ramce?

Fragment planu marketingowego
Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce od lat charakteryzuje się wzrostem sprzedaży. Jej wartość wzrosła w porównaniu z rokiem poprzednim o 15%. Ponad połowę wszystkich obrotów generują napoje gazowane oraz wody mineralne.

A. Streszczenia.
B. Analizy rynku.
C. Strategii marketingowej.
D. Budżetu przedsięwzięcia.
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz cenę detaliczną netto pralki, jeśli wartość netto zakupu 10 pralek w hurtowni wynosi 9000,00 zł.
Średnie koszty handlowe ustalone przez sklep detaliczny wynoszą 900,00 zł, a oczekiwany zysk stanowi
15% ceny zakupu.

A. 1 575,00 zł
B. 1 200,00 zł
C. 1 035,00 zł
D. 1 125,00 zł
HAN.02 Pytanie 264
Prowadzenie działań handlowych

Zgodnie z zasadą FEFO, z magazynu w pierwszej kolejności wydane zostaną towary

A. z najdłuższym terminem ważności
B. z najkrótszym terminem ważności
C. przyjęte najwcześniej
D. przyjęte najpóźniej
Prowadzenie działań handlowych

Podstawowym dokumentem prawnym regulującym zasady prowadzenia ksiąg handlowych jest ustawa

A. o podatku dochodowym od osób prawnych
B. o podatku dochodowym od osób fizycznych
C. o kontroli skarbowej
D. o rachunkowości
Prowadzenie działań handlowych

Jednostka gospodarcza, która jest podatnikiem VAT, zakupiła komputer o wartości netto 5 800,00 zł, na który nałożono podatek VAT w wysokości 23%. Dodatkowo firma poniosła wydatki na transport związane z nabyciem środka trwałego, które wyniosły netto 300,00 zł. Jaką wartość początkową ma komputer?

A. 7 434,00 zł
B. 6 100,00 zł
C. 5 500,00 zł
D. 5 800,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Gospodarcza operacja o treści "uregulowano zobowiązania wobec dostawców z konta bieżącego jednostki" spowoduje modyfikację obrotów na kontach

A. Rachunek bieżący (zwiększenie), Rozrachunki z dostawcami (zwiększenie)
B. Rachunek bieżący (zwiększenie), Rozrachunki z dostawcami (zmniejszenie)
C. Rachunek bieżący (zmniejszenie), Rozrachunki z dostawcami (zwiększenie)
D. Rachunek bieżący (zmniejszenie), Rozrachunki z dostawcami (zmniejszenie)
Prowadzenie działań handlowych

Na początku 2018 roku w firmie stworzono analizę SWOT, która obejmowała czynniki wewnętrzne i zewnętrzne istotne dla rozwoju firmy. Czynnik: Zatrudnienie w firmie w ubiegłym roku wysoko wykwalifikowanych specjalistów z branży, powinien zostać uwzględniony w

A. mocnych stronach firmy
B. słabych stronach firmy
C. zagrożeniach wynikających z otoczenia
D. szansach wynikających z otoczenia
HAN.02 Pytanie 270
Prowadzenie działań handlowych

Dla firmy publikacje Głównego Urzędu Statystycznego stanowią źródło danych

A. zewnętrznym wtórnym
B. wewnętrznym wtórnym
C. wewnętrznym pierwotnym
D. zewnętrznym pierwotnym
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie informacji zawartych w tabeli ustal, ile wyniosły przychody ze sprzedaży w kwartale II 2022 r., jeżeli uległy one zwiększeniu o 20% w porównaniu z kwartałem I 2022 r.

Tabela. Informacja o cenach i wielkości sprzedaży
WyszczególnienieKwartał I
2022 r.
Ilość sprzedanego towaru30 000 szt.
Cena towaru5,00 zł/szt.

A. 30 000,00 zł
B. 180 000,00 zł
C. 36 000,00 zł
D. 150 000,00 zł
Prowadzenie działań handlowych

Należności od klienta za sprzedane towary, udokumentowane dowodem księgowym WB, powinny być zapisane na kontach

A. Rachunek bieżący po stronie Wn, Rozrachunki z dostawcami po stronie Ma
B. Rachunek bieżący po stronie Wn, Rozrachunki z klientami po stronie Ma
C. Kasa po stronie Wn, Rozrachunki z klientami po stronie Ma
D. Rozrachunki z klientami po stronie Wn, Rachunek bieżący po stronie Ma
Prowadzenie działań handlowych

Na podstawie zamieszczonych w tabeli danych ustal wielkość zapotrzebowania na towar w czerwcu.

Tabela. Poziom zapasów i prognoza wielkości sprzedaży towaru w czerwcu
Zapas na 1 czerwca
(zapas początkowy)
Planowany zapas na 30 czerwca
(zapas końcowy)
Prognoza sprzedaży
w czerwcu
100 szt.80 szt.640 szt.

A. 640 szt.
B. 820 szt.
C. 620 szt.
D. 720 szt.
Prowadzenie działań handlowych

Oblicz miesięczne wynagrodzenie brutto pracownika hurtowni, który jest wynagradzany w systemie czasowo-prowizyjnym, jeśli jego płaca zasadnicza brutto wynosi 2 600,00 zł, co stanowi 24% całkowitych płac. Miesięczny obrót hurtowni wynosi 500 000,00 zł, a stawka prowizyjna to 0,15%. Prowizja jest dzielona pomiędzy pracowników według udziału ich płacy zasadniczej w całkowitych wynagrodzeniach.

A. 3 350,00 zł
B. 3 224,00 zł
C. 2 780,00 zł
D. 2 992,00 zł
HAN.02 Pytanie 276
Prowadzenie działań handlowych

Klient zyskuje prawo do złożenia reklamacji w ramach rękojmi, gdy

A. otrzyma zakupiony produkt oraz dokument gwarancyjny
B. otrzyma zakupiony produkt oraz paragon fiskalny lub inny dokument potwierdzający transakcję
C. uzyska pisemne zapewnienie sprzedającego o zgodności produktu z umową
D. uzyska ustne zapewnienie sprzedającego o zgodności produktu z umową
Prowadzenie działań handlowych

Osoba zajmująca się magazynowaniem niewłaściwie składowała tkaninę wełnianą, przez co doszło do jej zawilgocenia. To zdarzenie spowodowało powstanie wady tkaniny?

A. marginalną ukrytą
B. marginalną jawną
C. kluczową jawną
D. kluczową ukrytą
HAN.02 Pytanie 278
Prowadzenie działań handlowych

Na jakie z wymienionych produktów można zastosować model sprzedaży subskrypcyjnej?

A. Dodatki do odzieży
B. Artykuły spożywcze o charakterze substytucyjnym
C. Książki publikowane w seriach
D. Elementy zamienne do aut
Prowadzenie działań handlowych

Aby skorygować błędnie podaną kwotę na dokumencie Polecenie księgowania, który został sporządzony ręcznie przed zakończeniem miesiąca, należy użyć

A. storna czarnego
B. skreślenia, wprowadzenia właściwej kwoty, daty oraz złożenia podpisu
C. wystawienia dowodu korygującego
D. storna czerwonego