Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
MOT.06 Pytanie 41
Organizacja i prowadzenie pro…

Obowiązkowe oznaczenie, stosowane na elementach z tworzyw sztucznych w pojazdach, powinno zawierać sygnaturę rodzaju tworzywa oraz

A. jego masę.
B. numer serii.
C. tylko rok produkcji.
D. rok i miesiąc produkcji.
MOT.06 Pytanie 42
Organizacja i prowadzenie pro…

Dla samochodu osobowego wyposażonego w silnik benzynowy spełniający normę EURO 4; maksymalna dopuszczalna zawartość CO w spalinach wynosi

A. 1,0 g/km
B. 0,5 g/km
C. 0,8 g/km
D. 2,5 g/km
MOT.06 Pytanie 43
Organizacja i prowadzenie pro…

Pojazd, w którym podczas badania diagnostycznego wykryto kod błędu o oznaczeniu P02XX w EOBD, należy skierować do naprawy układu

A. sterownika AB S-u.
B. zasilania paliwem.
C. recyrkulacji spalin.
D. przeniesienia napędu.
MOT.06 Pytanie 44
Organizacja i prowadzenie pro…

Z rury wydechowej pojazdu z silnikiem wysokoprężnym z mechaniczną pompą wtryskową wydobywa się duża ilość czarnego dymu. W tej sytuacji należy sprawdzić

A. szczelność tłumika końcowego.
B. układ chłodzenia.
C. wtryskiwacze.
D. filtr paliwa.
MOT.06 Pytanie 45
Organizacja i prowadzenie pro…

Na rysunku przedstawiony jest czujnik

Ilustracja do pytania 5
A. temperatury powietrza dolotowego.
B. położenia przepustnicy.
C. zawartości tlenu w spalinach.
D. podciśnienia w kolektorze dolotowym.
MOT.06 Pytanie 46
Organizacja i prowadzenie pro…

W numerze VTN informacja o zakładzie montującym pojazd zawarta jest w sekcji

A. VDS
B. WMI
C. ISO
D. VIS
MOT.06 Pytanie 47
Organizacja i prowadzenie pro…

Do zakresu obowiązków doradcy serwisowego należy

A. dokonywanie obsługi serwisowej.
B. omawianie z klientem zakresu naprawy.
C. pobieranie części z magazynu.
D. dokonywanie napraw.
MOT.06 Pytanie 48
Organizacja i prowadzenie pro…

Zakup nowego samochodu w salonie wymaga od nabywcy zgłoszenie tego faktu

A. w urzędzie skarbowym.
B. w stacji kontroli pojazdów.
C. w wydziale komunikacji.
D. w wydziale ruchu drogowego.
MOT.06 Pytanie 49
Organizacja i prowadzenie pro…

Podczas przeglądu gwarancyjnego pojazdu dokonano wymiany oleju. Zgodnie z zaleceniami producenta zawartymi w tabeli kolejną wymianę oleju należy wykonać przy przebiegu

Ilustracja do pytania 9
A. 36 500 km
B. 37 500 km
C. 40 500 km
D. 35 500 km
MOT.06 Pytanie 50
Organizacja i prowadzenie pro…

Zalecono regulację zaworów w pojeździe wyposażonym w silnik w układzie V6 z trzema zaworami na cylinder. Korzystając z tabeli, oblicz czas potrzebny na wykonanie zlecenia.

Ilustracja do pytania 10
A. 2,5 godziny.
B. 3,2 godziny.
C. 4,8 godziny.
D. 3,6 godziny.
MOT.06 Pytanie 51
Organizacja i prowadzenie pro…

Które urządzenia wykorzystywane w warsztacie samochodowym podlegają okresowej kontroli Urzędu Dozoru Technicznego?

A. Analizatory spalin.
B. Linie diagnostyczne.
C. Podnośniki i suwnice.
D. Wyciągi spalin.
MOT.06 Pytanie 52
Organizacja i prowadzenie pro…

Aby prawidłowo przeprowadzić pomiar ciśnienia sprężania na rozgrzanym silniku, stan techniczny akumulatora i rozrusznika powinien zapewnić prędkość obrotową wału co najmniej

A. 20-40 obr/min
B. 50-70 obr/min
C. 80-90 obr/min
D. 100-110 obr/min
MOT.06 Pytanie 53
Organizacja i prowadzenie pro…

Na podstawie książki serwisowej (obsługowej), którą klient otrzymuje przy zakupie pojazdu, można ustalić

A. częstotliwość dokonywania przeglądów.
B. koszty eksploatacji pojazdu.
C. dodatkowe wyposażenie pojazdu.
D. procedury napraw.
MOT.06 Pytanie 54
Organizacja i prowadzenie pro…

Strata mocy silnika i biały dym wydobywający się z układu wydechowego silnika wysokoprężnego, kwalifikuje silnik do sprawdzenia

A. dawki paliwa.
B. kolektora wydechowego.
C. kąta wyprzedzenia wtrysku.
D. stanu uszczelki pod głowicą.
MOT.06 Pytanie 55
Organizacja i prowadzenie pro…

Mechanicy wykonują jeden przegląd w czasie 2,5 godziny. Ile stanowisk powinien posiadać serwis, jeżeli na zmianie ośmiogodzinnej trzeba wykonać co najmniej 12 przeglądów?

A. 3 stanowiska.
B. 6 stanowisk.
C. 5 stanowisk.
D. 4 stanowiska.
MOT.06 Pytanie 56
Organizacja i prowadzenie pro…

Do serwisu przyjęto pojazd po wypadku, w którym stwierdzono uszkodzenie przedniego pasa, chłodnicy i reflektorów. Prawidłowo zaplanowany proces naprawy to:

A. mycie pojazdu, naprawa blacharsko-lakiernicza, demontaż uszkodzonych części, montaż nowych części, jazda próbna.
B. demontaż uszkodzonych części, montaż nowych części, naprawa blacharsko-lakiernicza, kontrola, jazda próbna.
C. mycie pojazdu, demontaż uszkodzonych części, montaż nowych części, naprawa blacharsko -lakiernicza, jazda próbna.
D. mycie pojazdu, demontaż uszkodzonych części, naprawa blacharsko-lakiernicza, kontrola, montaż nowych części, kontrola, jazda próbna.
MOT.06 Pytanie 57
Organizacja i prowadzenie pro…

Współczesne lakiernie samochodowe powinny używać do napraw lakierów

A. akrylowych.
B. renowacyjnych.
C. wodnych.
D. nitro.
MOT.06 Pytanie 58
Organizacja i prowadzenie pro…

Zarządzanie serwisem samochodowym przy pomocy Internetu nie daje możliwości

A. przeprowadzenia pełnej diagnostyki pojazdu.
B. ustalenia terminu wizyty w serwisie.
C. zgłoszenia awarii i przeglądu.
D. wystawienia faktury po naprawie.
MOT.06 Pytanie 59
Organizacja i prowadzenie pro…

Do sprawdzenia powłoki lakierniczej nadwozia aluminiowego należy użyć warstwomierza

A. pojemnościowego.
B. kulometrycznego.
C. z magnesem trwałym.
D. ultradźwiękowego.
MOT.06 Pytanie 60
Organizacja i prowadzenie pro…

Autoryzowane stacje obsługi działające w ramach firmowej sieci do napraw gwarancyjnych powinny używać

A. oryginalnych firmowych części zamiennych (OE).
B. nowych części zamiennych innych producentów (OES).
C. części o porównywalnej jakości (PC/PT).
D. oryginalnych części ze znakiem koncernu (OEM).
MOT.06 Pytanie 61
Organizacja i prowadzenie pro…

W końcowej kalkulacji za przegląd okresowy pojazdu serwis dolicza podatek VAT w wysokości

A. 23% na części i usługi.
B. 23% na usługi.
C. 8% na części i usługi.
D. 8% na części.
MOT.06 Pytanie 62
Organizacja i prowadzenie pro…

Użytkownik pojazdu na czas naprawy w serwisie powinien pozostawić

A. kluczyki pojazdu i kartę pojazdu.
B. tylko dowód rejestracyjny.
C. tylko dowód ubezpieczenia OC.
D. kluczyki pojazdu, dowód rejestracyjny i dowód ubezpieczenia OC.
MOT.06 Pytanie 63
Organizacja i prowadzenie pro…

Serwis wykonujący obsługę lub naprawę nie ma obowiązku przekazania klientowi

A. wstępnej kalkulacji i terminu wykonania.
B. powiadomienia o konieczności naprawy innych podzespołów.
C. informacji o zakresie prac.
D. pojazdu zastępczego na czas naprawy.
MOT.06 Pytanie 64
Organizacja i prowadzenie pro…

Właściciel pojazdu zobowiązany jest do przedłożenia książki serwisowej pojazdu podczas

A. naprawy w ramach gwarancji.
B. każdej obsługi.
C. naprawy powypadkowej.
D. każdej naprawy.
MOT.06 Pytanie 65
Organizacja i prowadzenie pro…

Przed podpisaniem zlecenia pracownik warsztatu w ramach wstępnej diagnostyki pojazdu może wyjechać na jazdę próbną tylko

A. z kierownikiem serwisu.
B. w obecności właściciela.
C. po drogach publicznych.
D. po drodze niepublicznej.
MOT.06 Pytanie 66
Organizacja i prowadzenie pro…

Po wymianie drążków kierowniczych zawsze należy zlecić sprawdzenie

A. zbieżności kół kierowanych.
B. luzu na kole kierowniczym.
C. kąta pochylenia koła.
D. geometrii kół tylnych.
MOT.06 Pytanie 67
Organizacja i prowadzenie pro…

Podpisanie zlecenia obsługi naprawy przez klienta i serwisanta

A. oznacza zgodę na wykorzystanie danych osobowych klienta.
B. potwierdza wykonanie usługi.
C. potwierdza zawarcie umowy cywilno prawnej.
D. oznacza zgodę na dowolny zakres naprawy.
MOT.06 Pytanie 68
Organizacja i prowadzenie pro…

W którym z działów serwisu nie można wykonywać obsługi i naprawy?

A. Hali napraw.
B. Hali lakierni.
C. Stacji kontroli pojazdów.
D. Diagnostyki pojazdów.
MOT.06 Pytanie 69
Organizacja i prowadzenie pro…

Który z dokumentów wystawionych w serwisie samochodowym jest podstawą reklamacji?

A. Zlecenie warsztatowe.
B. Rachunek - faktura.
C. Protokół kontroli prac.
D. Zlecenie wstępne.
MOT.06 Pytanie 70
Organizacja i prowadzenie pro…

Pracownik kontroli jakości podczas jazdy próbnej stwierdził nieznaczne ściąganie pojazdu podczas hamowania. W pierwszej kolejności powinien zlecić sprawdzenie

A. ustawienia zbieżności.
B. ciśnienia w oponach.
C. geometrii ustawienia kół.
D. cylinderków hamulcowych.
MOT.06 Pytanie 71
Organizacja i prowadzenie pro…

Warsztat samochodowy, który działa w ramach systemu dystrybucji stworzonej przez dostawcę pojazdu, to warsztat

A. autoryzowany.
B. sieciowy
C. specjalistyczny.
D. niezależny.
MOT.06 Pytanie 72
Organizacja i prowadzenie pro…

Na zakupiony w salonie z autoryzowanym serwisem nowy pojazd firma otrzymała pięć lat gwarancji. W ciągu ilu miesięcy może odstąpić od umowy zakupu (zażądać wymiany na inny egzemplarz) z powodu istotnych wad ukrytych?

A. 6 miesięcy.
B. 24 miesięcy.
C. 12 miesięcy.
D. 18 miesięcy.
MOT.06 Pytanie 73
Organizacja i prowadzenie pro…

Do serwisu samochodowego zgłosił się właściciel pojazdu, w którym wskaźnik temperatury płynu chłodzącego pokazuje temperaturę do 60°C. W tej sytuacji powinno się w pierwszej kolejności przeprowadzić kontrolę

A. chłodnicy.
B. szczelności głowicy.
C. termostatu.
D. pompy wody.
MOT.06 Pytanie 74
Organizacja i prowadzenie pro…

Której metody szef serwisu nie wykorzystuje do poprawienia jakości pracy serwisu?

A. Analizy reklamacji.
B. Rozmowy z klientem.
C. Analizy ekonomicznej.
D. Obserwacji procesów pracy serwisu.
MOT.06 Pytanie 75
Organizacja i prowadzenie pro…

Program wspomagający diagnozowanie, obsługę i naprawę pojazdów używany w warsztatach samochodowych, to

A. Firma 2000.
B. AutoData.
C. SkyLogic.
D. Audatex.
MOT.06 Pytanie 76
Organizacja i prowadzenie pro…

Łączny koszt wymiany czterech świec zapłonowych dla klienta serwisu, posiadającego zniżkę 10% na zakup części i 15% na robociznę, zgodnie z tabelami wynosi

Ilustracja do pytania 36
A. 125,50 zł
B. 105,50 zł
C. 112,50 zł
D. 115,50 zł
MOT.06 Pytanie 77
Organizacja i prowadzenie pro…

Podczas naprawy okazało się, że zakres naprawy zespołu pojazdu powinien być rozszerzony. W tym przypadku kierownik serwisu samochodowego powinien

A. po uzyskaniu zgody klienta wystawić zlecenie rozszerzające zakres naprawy.
B. wykonać dodatkowe prace i doliczyć je do końcowej faktury.
C. dokończyć zlecenie, a przy odbiorze pojazdu powiadomić klienta o konieczności dodatkowej naprawy.
D. rozszerzyć zlecenie o zakres dodatkowych prac.
MOT.06 Pytanie 78
Organizacja i prowadzenie pro…

Na podstawie wyciągu z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 1 lutego 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów Dz. U. nr 25 poz. 209, należy stwierdzić, że kanał przeglądowy w warsztacie samochodowym, wykonującym przeglądy pojazdów powyżej 3,5 t powinien mieć szerokość

Ilustracja do pytania 38
A. 0,7 do 1,0 m
B. 2,4 do 2,8 m
C. 0,6 do 0,8 m
D. 1,3 do 1,8 m
MOT.06 Pytanie 79
Organizacja i prowadzenie pro…

Mechanik dokonujący pomiaru ciśnienia sprężania w większości benzynowych silnikach bez hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, wyposażonych w katalizator, w pierwszej kolejności powinien

A. odciąć doprowadzenie paliwa do cylindrów.
B. rozgrzać silnik do temperatury eksploatacyjnej.
C. sprawdzić i wyregulować luz zaworowy.
D. zdemontować wszystkie świece zapłonowe.
MOT.06 Pytanie 80
Organizacja i prowadzenie pro…

Biuro obsługi klienta w serwisie może wykorzystywać dane osobowe klienta do celów marketingowych, gdy klient

A. zakupił samochód w danym serwisie.
B. zlecił naprawę pojazdu.
C. podpisał na to zgodę.
D. często pyta o oferty marketingowe podczas wizyt w serwisie.