Filtrowanie pytań
Wykonywanie przekazu reklamow…
A. Rywalizacyjnym
B. Twardym
C. Miękkim
D. Rzeczowym
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nośnikami reklamy internetowej są:
A. diapazon, freeboard, fotografia
B. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
C. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
D. skyscraper, top layer, interstitial
Wykonywanie przekazu reklamow…
W briefie określono założenia kampanii reklamowej skierowanej do seniorów. Który rodzaj reklamy będzie najbardziej efektywny?
A. Reklama na billboardzie
B. Reklama w formie kodu QR
C. Reklama ambientowa
D. Reklama w mediach społecznościowych
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą formę reklamy zgodnie z przedstawioną grafiką pracownik działu kreatywnego powinien zaproponować producentowi słodyczy, aby dobrze budowała świadomość marki w grupie młodych ludzi lubiących gry, chętnie korzystających z rozrywki i pozytywnie nastawionych do życia?

A. Spotler
B. Teaser
C. Advergaming
D. Interstitial
Wykonywanie przekazu reklamow…
Z okazji jubileuszu firma produkcyjna zorganizowała dni otwarte dla swoich klientów w celu utrzymania jak najlepszych relacji. Które narzędzie promocji zostało zastosowane?
A. Reklama
B. Sponsoring
C. Promocja sprzedaży
D. Public relations
Wykonywanie przekazu reklamow…
W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest
A. scenariusz reklamy
B. casting aktorów
C. harmonogram prac
D. montaż
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa planując kampanię dla producenta głośników bezprzewodowych chce w przekazie reklamowym postawić głównie na skojarzenia produktu z dżinglem. Oznacza to, że podstawowym elementem tego przekazu ma być
A. korzyści, jakie osiągnie nabywca produktu
B. argument sprzedażowy
C. symbol
D. komunikat główny
Wykonywanie przekazu reklamow…
Firma zajmuje się produkcją i dystrybucją lizaków owocowych dla dzieci. W celach reklamowych firma wykorzystuje postać zabawnego ufoludka. Którą technikę prezentacji reklamy telewizyjnej zastosuje firma, aby dotrzeć do grupy docelowej?
A. Animację
B. Rekomendację eksperta
C. Styl życia
D. Dowód naukowy
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono hasło reklamowe, które należy umieścić na ulotce reklamowej, aby w szybki sposób zbadać skuteczność własnej reklamy w swoim mieście?

A. Na ilustracji 3
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 1
D. Na ilustracji 4
Wykonywanie przekazu reklamow…
Producent proszku do prania w swojej reklamie porównuje produkt zaplamiony z wypranym i czystym. Która technika prezentacji została zastosowana w celu dotarcia do odbiorców?
A. Demonstracji
B. Rekomendacji
C. Dowodu naukowego
D. Stylu życia
Wykonywanie przekazu reklamow…
Reklama w którym medium przyniesie najlepsze rezultaty firmie odzieżowej, która chce pozyskać nowych nabywców na terenie całej Europy: ludzi młodych, energicznych, zapracowanych, ceniących sobie wygodę?
A. Internet
B. Radio
C. Prasa
D. Outdoor
Wykonywanie przekazu reklamow…
Któremu pracownikowi agencji reklamy należy powierzyć opracowanie hasła reklamowego dla klienta?
A. Copywriterowi
B. Account managerowi
C. Księgowemu
D. Grafikowi
Wykonywanie przekazu reklamow…
Agencja reklamowa, która zwyciężyła w konkursie branżowym na najlepszą kampanię reklamową w kategorii dóbr konsumpcyjnych otrzymała jako nagrodę zaprezentowaną na ilustracji statuetkę. W którym konkursie agencja brała udział?

A. Cannes Lions
B. Klubu Twórców Reklamy
C. Polskiego Festiwalu Reklamy
D. Effie Awards
Wykonywanie przekazu reklamow…
Wiadomość e-mail wysyłaną do określonej grupy potencjalnych klientów firmy określa się terminem
A. reklama AdWords
B. spam
C. newsletter
D. reklama pop up
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które parametry techniczne musi spełniać reklama przygotowana do emisji w telewizji cyfrowej?
A. System NTSC, format obrazu 1:1
B. System HDTV, format obrazu 16:9
C. System PAL, format obrazu 9:16
D. System SECAM, format obrazu 4:3
Wykonywanie przekazu reklamow…
Producent środka piorącego wprowadza na rynek nową linię produktów. Grupę docelową stanowią osoby o wysokich dochodach, mieszkające samotnie od niedawna w dużym mieście. Produkt będzie sprzedawany jedynie w ekskluzywnych drogeriach. Który z poniższych przykładów definiuje BIG IDEĘ kampanii reklamowej dla tego produktu w postaci ESP?
A. Zapach twojego dzieciństwa
B. Bez brudu, bez kamienia
C. Najbielsza biel na rynku
D. Opakowanie, które wykorzystasz ponownie
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą strategię marketingową powinna zarekomendować agencja reklamowa przedsiębiorstwu, którewspółpracuje wyłącznie z jednym klientem?
A. Marketingu niezróżnicowanego
B. Marketingu zindywidualizowanego
C. Marketingu zróżnicowanego
D. Marketingu masowego
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które kryterium segmentacji rynku zastosowała agencja reklamy wybierając swoich klientówinstytucjonalnych w oparciu o ich częstotliwość zakupu?
A. Demograficzne
B. Społeczne
C. Geograficzne
D. Behawioralne
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który rodzaj działań promocyjnych zastosowała firma, jeśli sprzedaż wzrosła dzięki zastosowaniu narzędzia "dwa w cenie jednego"?
A. Promocję sprzedaży
B. Reklamę
C. Sprzedaż osobistą
D. Public relations
Wykonywanie przekazu reklamow…
Zakłady Mleczarskie, wprowadzając na rynek nowy smak jogurtu, powinny poinformować klientówo
A. pełnej ofercie produktowej firmy
B. nowym wariancie produktu
C. dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu
D. nowych i korzystnych warunkach zakupów
Wykonywanie przekazu reklamow…
Jeżeli we wszystkich mediach reklamowych użyto jednego sloganu reklamowego to elementem wpływającym na skuteczność przekazu jest
A. kreatywność
B. oryginalność
C. atrakcyjność
D. spójność
Wykonywanie przekazu reklamow…
W procesie tworzenia reklamy radiowej na etapie postprodukcji wykonywany jest
A. scenariusz reklamy
B. casting aktorów
C. montaż
D. harmonogram prac
Wykonywanie przekazu reklamow…
Formą zewnętrznej reklamy wielkoformatowej nie jest
A. billboard
B. plakat
C. ulotka
D. citylight
Wykonywanie przekazu reklamow…
Którą funkcję, w zamieszczonym ogłoszeniu, pełni tekst: "Nie wiesz jak pozbyć się zbędnych kilogramów bez efektu jojo"?

A. Hasła
B. Obietnicy reklamy
C. Nagłówka
D. Treści zasadniczej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Do zadań działu kreatywnego w agencji reklamowej należy
A. tworzenie scenariuszy radiowych na potrzeby kampanii reklamowej
B. zakup czasu antenowego w telewizji
C. wykonywanie badań skuteczności reklamy
D. analiza kosztów kampanii reklamowej
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przekaz zawarty w sloganie reklamowym "DZIAŁA DO OŚMIU RAZY DŁUŻEJ!" skierowany jest do grupy konsumentów wyodrębnionej według kryterium
A. społecznego
B. ekonomicznego
C. demograficznego
D. geograficznego
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na której ilustracji przedstawiono produkt dla którego użycie apelu reklamowego w oparciu o emocjenegatywne jest zasadne?

A. Na ilustracji 4
B. Na ilustracji 2
C. Na ilustracji 3
D. Na ilustracji 1
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które z narzędzi promocji-mix zastosowała firma w akcji promocyjnej "Kup dowolne słodycze za min.20,00 zł i odbierz kubek gratis"?
A. Reklamę informacyjną
B. Sprzedaż osobistą
C. Public relations
D. Promocję sprzedaży
Wykonywanie przekazu reklamow…
W której części analizy SWOT przedsiębiorstwa znajdą się informacje o wysokich kwalifikacjachpracowników i posiadanych patentach?
A. Słabe strony
B. Mocne strony
C. Zagrożenia
D. Szanse
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które medium powinien wybrać przedsiębiorca planujący emisję reklamy audio-wizualnej na terenie całej Polski?
A. Radio
B. Direct mail
C. Outdoor
D. Telewizję
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które z wymienionych zadań jest charakterystyczne dla domu mediowego?
A. Zakup czasu antenowego
B. Stworzenie scenariusza spotu
C. Preprodukcja filmu reklamowego
D. Organizacja eventów
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym stylu negocjacji strony skupiają się na rozwiązaniu problemów, dążą do porozumienia korzystnego dla każdej ze stron, skupiają się na interesach a nie na stanowiskach oraz ulegają zasadnym argumentom a nie presji?
A. Miękkim
B. Twardym
C. Rzeczowym
D. Rywalizacyjnym
Wykonywanie przekazu reklamow…
Które medium podstawowe powinna wybrać agencja, jeżeli zleceniodawca chce, aby cechowało się ono niskim kosztem dotarcia do pojedynczej osoby, bardzo dużym zasięgiem oraz najbardziej atrakcyjną formą przekazu?
A. Telewizję
B. Czasopismo
C. Przesyłkę reklamową
D. Prasę codzienną
Wykonywanie przekazu reklamow…
Projektant butów sportowych z technologią wearables chce skierować przekaz reklamowy do członków klubów fitness, siłowni oraz amatorskich klubów sportowych. Jest to potencjalna grupa docelowa wyselekcjonowana w oparciu o cechy
A. demograficzne
B. psychograficzne
C. behawioralne
D. geograficzne
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nośnikami reklamy internetowej są:
A. skyscraper, top layer, interstitial
B. ogłoszenie modułowe, insert, wklejka
C. spot reklamowy, plansza reklamowa, diapozytyw
D. diapazon, freeboard, fotografia
Wykonywanie przekazu reklamow…
Przygotowana reklama w wersji elektronicznej została przekazana klientowi do akceptacji jako plik z rozszerzeniem MP3. Który zwymienionych nośników reklamowych został przygotowany dla klienta?
A. Spot radiowy
B. Plakat wielkoformatowy
C. Spot telewizyjny
D. Animacja komputerowa
Wykonywanie przekazu reklamow…
Nowo powstała sieć prywatnych placówek medycznych chce umieścić swoje reklamy na bocznej powierzchni blacharskiej i szybach strony bezdrzwiowej krótkich autobusów miejskich. Który z wymienionych nośników powinien zostać wykorzystany w kampanii?
A. Dual busboard
B. Busboard
C. Bus standard
D. Back
Wykonywanie przekazu reklamow…
Który z wymienionych etapów opracowywania spotu telewizyjnego realizowany jest jako ostatni?
A. Betacam
B. Master
C. Casting
D. Storyboard
Wykonywanie przekazu reklamow…
Na wykresie przedstawiony został cykl życia napoju ABC. Który cel przekazu reklamowego powinien zostać zrealizowany przez intensywną reklamę pionierską w pierwszej fazie cyklu?

A. Przekonywanie do produktu
B. Przypominanie produktu
C. Porównywanie z innymi produktami
D. Zapoznawanie z produktem
Wykonywanie przekazu reklamow…
W którym przekazie reklamowym zastosowano argument racjonalny?
A. Z miłości do natury
B. Zainwestuj w ekologię dla przyszłych pokoleń
C. I Ty też możesz oddychać czystym powietrzem!
D. Tańsza energia – większe oszczędności!