Filtrowanie pytań
Na jakim formularzu należy złożyć do Urzędu Skarbowego dane o wspólnikach spółki cywilnej, jawnej, partnerskiej, komandytowej, komandytowo-akcyjnej lub o spółkach tworzących podatkową grupę kapitałową?
Aby przekazać spedytorowi szczegółowe terminy oraz ilości towarów w ramach umowy spedycji, lub w przypadku jej braku, należy wykorzystać
Zgodnie z koncepcją marketingową 4P, różnorakie działania realizowane w firmie wpływają na jej otoczenie. W świetle tej zasady, inicjatywy związane z poprawą jakości świadczonych usług spedycyjnych oraz ich innowacyjnością będą częścią
Dokumentem, który jest tworzony w sytuacji, gdy towar jest odbierany lub usługa jest realizowana w trybie komisyjnym, a także w przypadku niezgodności dotyczącej ilości lub jakości dostawy, jest
W konosamencie w sekcji "Consignee" powinno się wpisać
Wybór inkasa dokumentowego jako metody zapłaty za towary oznacza, że importer ma obowiązek uregulowania płatności na podstawie
Termin franco magazyn nabywcy wskazuje, że
Na podstawie zamieszczonego fragmentu kodeksu cywilnego, wskaż od kiedy rozpoczyna się bieg przedawnienia roszczenia, dla przesyłki która została uszkodzona podczas transportu?
| Fragment ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny |
|---|
| Art.803. § 1. Roszczenia z umowy spedycji przedawniają się z upływem roku. § 2. Termin przedawnienia zaczyna biec: w wypadku roszczeń z tytułu uszkodzenia lub ubytku przesyłki – od dnia dostarczenia przesyłki; w wypadku całkowitej utraty przesyłki lub jej dostarczenia z opóźnieniem – od dnia, w którym przesyłka miała być dostarczona; we wszystkich innych wypadkach – od dnia wykonania zlecenia. Art.804. Roszczenia przysługujące spedytorowi przeciwko przewoźnikom i dalszym spedytorom, którymi się posługiwał przy przewozie przesyłki, przedawniają się z upływem sześciu miesięcy od dnia, kiedy spedytor naprawił szkodę, albo od dnia, kiedy wytoczono przeciwko niemu powództwo. |
W firmie transportowej, nazwy oraz adresy współpracujących przedsiębiorstw (podwykonawców) zostały zastąpione numerami (losami) i umieszczone w pojemniku, z którego wylosowano trzy, z którymi firma nawiąże współpracę. Jaką metodę doboru podwykonawców zastosowano w tej firmie?
Odbiorca stwierdził szkodę w ładunku dostarczonym koleją w dniu jego wydaniu, tj. 11.01.2016 r. Zgodnie z regulaminem PKP Cargo dotyczącym przewozu przesyłek towarowych, odbiorca może wystąpić o ustalenie stanu przesyłki w terminie do
| Fragment Regulaminu przewozu przesyłek towarowych PKP Cargo |
|---|
| Odbiorca po przejęciu przesyłki bez zastrzeżeń może żądać protokolarnego ustalenia stanu przesyłki, jeżeli stwierdzono ubytek, jej uszkodzenie niedające się zauważyć z zewnątrz, nie później jednak niż w ciągu siedmiu dni od dnia odbioru przesyłki licząc od godziny 0.01 dnia następnego po dniu odebrania przesyłki. |
Z przedstawionego fragmentu oferty firmy spedycyjno-transportowej wynika, że oferuje ona
| n Fragment ofertyn | n|
| n „JK spedycja i transport" oferuje szeroki zakres usług spedycyjnych i transportowych. n Nasza oferta obejmuje:n
| n
Spedytor otrzymał zlecenie na transport ładunku o dużych wymiarach i masie z relatywnie niskimi wydatkami, z nadawcy w Monachium do odbiorcy w Warszawie. Przy ocenie ofert przewoźników, w pierwszej kolejności rozważy przedsiębiorstwa specjalizujące się w transporcie
Zaspokajanie potrzeb ekonomicznych (produkcyjnych) poprzez świadczenie usług transportowych dla niej to realizacja przez transport funkcji
Ubezpieczenie CARGO zapewnia ochronę ubezpieczeniową
Kto jest odpowiedzialny za utrzymanie terenu w czystości i porządku podczas wykonywania czynności ładunkowych na obszarze zakładu nadawcy przesyłki?
Jakie narzędzia marketingowe są zawarte w modelu 4 P?
Gdy analiza SWOT w firmie wskazuje na znaczący wewnętrzny potencjał, a jednocześnie organizacja znajduje się w niekorzystnej sytuacji zewnętrznej, jaką strategię należy zastosować?
W jakim terminie, zgodnie z Ogólnymi Polskimi Warunkami Spedycyjnymi, spedytor ma obowiązek udzielić odpowiedzi na złożoną reklamację?
| Fragment Ogólnych Polskich Warunków Spedycyjnych |
24.1. Reklamacja zleceniodawcy złożona spedytorowi winna być wniesiona do spedytora na piśmie w ciągu 6 dni od daty, w której zleceniodawca dowiedział się lub powinien był się dowiedzieć o zaistniałej szkodzie. W terminie 14 dni od jej otrzymania spedytor zobowiązany jest do potwierdzenia otrzymania reklamacji i udzielenia wyjaśnień co do sposobu i terminu jej rozpatrzenia. 24.2. Reklamacji powinny towarzyszyć dokumenty stwierdzające stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody/braków. 24.3. Procedura reklamacyjna związana z wykonywaniem przez spedytora funkcji przewoźnika umownego uregulowana jest odrębnymi przepisami. |
Zgodnie z Ustawą z dnia 8 marca 2013 r. o terminach zapłaty w transakcjach handlowych termin zapłaty faktury nie może przekraczać
| Art. 6. 1. Jeżeli strony transakcji handlowej nie przewidziały w umowie terminu zapłaty, wierzycielowi, bez wezwania, przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych, po upływie 30 dni liczonych od dnia spełnienia przez niego świadczenia, do dnia zapłaty. W przypadku, o którym mowa w art. 9 ust. 1, upływ 30 dni liczony jest od dnia zakończenia badania. |
| Art. 7. 1. W transakcjach handlowych – z wyłączeniem transakcji, w których dłużnikiem jest podmiot publiczny – wierzycielowi, bez wezwania, przysługują odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach handlowych, chyba że strony uzgodniły wyższe odsetki, za okres od dnia wymagalności świadczenia pieniężnego do dnia zapłaty, jeżeli są spełnione łącznie następujące warunki: 1) wierzyciel spełnił swoje świadczenie; 2) wierzyciel nie otrzymał zapłaty w terminie określonym w umowie. 2. Termin zapłaty określony w umowie nie może przekraczać 60 dni, liczonych od dnia doręczenia dłużnikowi faktury lub rachunku, potwierdzających dostawę towaru lub wykonanie usługi, chyba że strony w umowie wyraźnie ustalą inaczej i pod warunkiem że ustalenie to nie jest rażąco nieuczciwe wobec wierzyciela. |
Przedsiębiorstwo zajmujące się transportem stosuje narzut na zysk w wysokości 20% kosztów produkcji. Koszt jednostkowy wytworzenia ostatniej usługi transportowej wyniósł 1 420,00 zł, a usługa ta jest objęta 23% podatkiem VAT. Oblicz, jaka była wartość brutto zrealizowanej usługi?
Krótkie powiadomienie o gotowości przesyłki do odbioru lub o jej wysłaniu, które jest przesyłane faksem lub jako telefonogram, nosi nazwę
W skład systemów kancelaryjnych wchodzi system
Przewoźnik odnalazł utraconą przesyłkę po upływie roku od dnia wypłacenia odszkodowania odbiorcy. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przewoźnik powinien
| Fragment ustawy Prawo przewozowe | |
|---|---|
| Odpowiedzialność przewoźnika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu przesyłek | |
| Art. 69. 2. Jeżeli przesyłka zostanie odnaleziona w ciągu roku od wypłaty odszkodowania, przewoźnik powinien niezwłocznie zawiadomić o tym uprawnionego. | |
| 3. W terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w ust. 2, uprawniony może żądać, aby wydano mu odnalezioną przesyłkę w jednym z punktów odprawy przesyłek za zwrotem otrzymanego od przewoźnika odszkodowania. W takim przypadku uprawniony zachowuje roszczenie z tytułu zwłoki w przewozie. | |
| 4. Jeżeli odnalezienie nastąpiło po upływie roku albo uprawniony nie zgłosił się w terminie określonym w ust. 3, przesyłka ulega likwidacji. |
Jak wygląda właściwa sekwencja wymiany dokumentów oraz działań między zleceniodawcą a zleceniobiorcą?
Która zasada INCOTERMS 2010 wymaga od sprzedającego największej ilości zobowiązań, a od kupującego jedynie wyładunku towaru w docelowym miejscu?
Styl negocjacji określany jako dominacja charakteryzuje się
Jakiego rodzaju ubezpieczenie wykorzystuje się w transporcie krajowym, aby chronić interesy osoby związanej z towarem w kontekście szkód materialnych, z którego można skorzystać po zgłoszeniu szkody w ładunku, niezależnie od odpowiedzialności przewoźnika?
Która firma zrealizuje po najniższych kosztach całkowitych czynności związane z przewozem i składowaniem ładunku?
| Koszty | Firma I | Firma II | Firma III | Firma IV |
|---|---|---|---|---|
| przewozu | 200 000 zł | 191 000 zł | 210 000 zł | 230 000 zł |
| składowania | 105 000 zł | 100 000 zł | 110 000 zł | 59 000 zł |
W ramach formuły DDP, INCOTERMS 2020, oznacza to, że
Jaką funkcję rynku usług transportowych aktywuje podmiot, gdy przeszukuje oferty transportowe w różnych kierunkach przewozu ładunków i automatycznie ocenia przydatność tych usług transportowych w rynku?
Podatek, który klasyfikujemy jako pośredni, to
Jaką rolę odgrywa opakowanie, które chroni ładunek przed uszkodzeniami mechanicznymi, wpływem warunków atmosferycznych oraz ubytkami?
Pisemnym zobowiązaniem banku importera do dokonania płatności na rzecz eksportera w zamian za dostarczenie dokumentów potwierdzających towar, stosowanym w transakcjach międzynarodowych, jest
Jedną z form rozliczeń bez użycia gotówki między partnerami biznesowymi jest
Co oznacza formuła handlowa Incoterms 2020 FCA (Free Carrier)?
Której formuły handlowej Incoterms 2020 dotyczy opis w tabeli?
| Obowiązkiem sprzedającego jest dostarczenie towaru na statek w porcie załadunku. Od tego miejsca ryzyko i koszty ponosi kupujący. Kupujący ma obowiązek zawrzeć umowę przewozu i poinformować sprzedającego o nazwie statku, miejscu załadunku oraz terminie dostawy do portu. |
Przedsiębiorstwo MIG zleciło spedytorowi zorganizowanie przewozu ładunku. Przewóz miał być zrealizowany 10 stycznia br. Na podstawie przedstawionego fragmentu OPWS określ, w jakiej formie i do kiedy zleceniodawca powinien złożyć reklamację do spedytora, który dostarczył do odbiorcy uszkodzony ładunek. Przedsiębiorstwo MIG o zaistniałej szkodzie dowiedziało się 11 stycznia bieżącego roku.
| Fragment Ogólnych Polskich Warunków Spedycyjnych (OPWS) |
|---|
| Reklamacje § 24 |
| 24.1. Reklamacja zleceniodawcy złożona spedytorowi winna być wniesiona do spedytora na piśmie w ciągu 6 dni od daty, w której zleceniodawca dowiedział się lub powinien był się dowiedzieć o zaistniałej szkodzie. W terminie 14 dni od jej otrzymania spedytor zobowiązany jest do potwierdzenia otrzymania reklamacji i udzielenia wyjaśnień, co do sposobu i terminu jej rozpatrzenia. |
| 24.2. Reklamacji powinny towarzyszyć dokumenty stwierdzające stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody/braków. |
Dokument, który nie stanowi dowodu księgowego, ale potwierdza dostarczenie partii towaru oraz umożliwia uregulowanie należności za dostarczoną część dostawy, to
Dokonaj wyboru metodą średniej ważonej jednego dostawcy, najlepiej spełniającego oczekiwania zleceniodawcy.
| Dostawca | Elastyczność (waga 0,1) | Szybkość dostaw (waga 0,3) | Jakość (waga 0,4) | Terminowość dostaw (waga 0,2) |
|---|---|---|---|---|
| A. | 7 | 7 | 6 | 4 |
| B. | 9 | 6 | 6 | 3 |
| C. | 7 | 9 | 6 | 4 |
| D. | 5 | 7 | 5 | 5 |