Filtrowanie pytań
Planowanie i prowadzenie żegl…
A. krótki hol i długie hole między statkami.
B. krótki hol i krótkie hole między statkami.
C. długi hol i krótkie hole między statkami.
D. długi hol i długie hole między statkami.
Planowanie i prowadzenie żegl…
Jeżeli statek z napędem mechanicznym zbliży się nadmiernie do jednego z brzegów kanału, to wystąpi
A. przyciąganie dziobu i rufy do bliższego brzegu.
B. odpychanie dziobu i przyciąganie rufy do bliższego brzegu.
C. odpychanie dziobu i rufy do dalszego brzegu.
D. odpychanie rufy i przyciąganie dziobu do bliższego brzegu.
Planowanie i prowadzenie żegl…
Punkt P6, zaznaczony na przedstawionym fragmencie mapy, informuje o

A. kierunku nabieżnika.
B. pozycji obserwowanej statku.
C. pozycji zliczonej statku.
D. lokalizacji pławy znaku pływającego.
Planowanie i prowadzenie żegl…
Statek, pośrednio lub bezpośrednio przycumowany do brzegu, powinien pokazywać w nocy
A. jasne zielone światło, widoczne ze wszystkich stron, umieszczone od strony szlaku żeglownego.
B. jasne czerwone światło, widoczne ze wszystkich stron, umieszczone od strony szlaku żeglownego.
C. dwa światła żółte, jedno na dziobie, drugie na rufie od strony szlaku żeglownego.
D. zwykłe białe światło widoczne ze wszystkich stron, umieszczone od strony szlaku żeglownego.
Planowanie i prowadzenie żegl…
Zgodnie z zasadami prawa drogi jednostki tej samej kategorii, które znalazły się w przedstawionej na rysunku sytuacji na akwenie o nieustalonym kierunku ruchu powinny przejść w kolejności

A. 1-4-2-3
B. 1-2-3-4
C. 3-2-4-1
D. 3-4-1-2
Planowanie i prowadzenie żegl…
Zorientowanie obrazu radarowego względem dziobu rozpoznaje się po
A. ustawieniu kreski kursowej wskazującej, w przypadku scentrowanego obrazu radarowego, 180° na zewnętrznej skali kątowej.
B. pionowym ustawieniu kreski kursowej wskazującej, w przypadku scentrowanego obrazu radarowego, 000° na zewnętrznej skali kątowej.
C. ustawieniu kreski kursowej wskazującej 90° na zewnętrznej skali kątowej.
D. poziomym ustawieniu kreski kursowej.