Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TWO.08 Pytanie 86
Planowanie i prowadzenie żegl…

Przedstawiony znak żeglugowy oznacza

Ilustracja do pytania 6
A. nakaz zatrzymania.
B. zakaz wejścia.
C. zezwolenie przejścia.
D. zalecenie trzymania się we wskazanym obszarze.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Na wodach przybrzeżnych morskich, statek korzystający z systemów rozgraniczenia ruchu powinien

A. iść daleko od linii rozgraniczającej w przeciwnym kierunku ruchu tego toru.
B. wychodzić lub wchodzić na tor kierunkowy pod jak największym kątem.
C. iść właściwym torem kierunkowym w ogólnym kierunku ruchu tego toru.
D. trzymać się blisko linii lub strefy rozgraniczającej.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Aby dobić statkiem do nabrzeża lewą burtą na stojącej wodzie, należy statek skierować tak, aby przedłużenie linii symetrii statku tworzyło z linią nabrzeża kąt około

A. 30°
B. 50°
C. 45°
D. 15°
Planowanie i prowadzenie żegl…

Przedstawiony znak nakazu wskazuje

Ilustracja do pytania 13
A. prawą granicę szlaku żeglownego.
B. przebieg szlaku żeglownego bliżej lewego brzegu.
C. przejście szlaku żeglownego od lewego do prawego brzegu.
D. miejsca niebezpieczne i przeszkody żeglugowe przy prawym brzegu.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Który z wymienionych przypadków uzasadnia konieczność wykonania połączenia na kanale 70 DSC w paśmie VHF?

A. Uzyskanie zgody kapitanatu na wejście do portu.
B. Wysłanie codziennego raportu do armatora.
C. Rozmowa z agentem w sprawie zamustrowania członków załogi.
D. Wywołanie statku w niebezpieczeństwie.
TWO.08 Pytanie 96
Planowanie i prowadzenie żegl…

W czasie awarii ciągów układu sterowego sterowanie statkiem jest możliwe za pomocą

A. korby.
B. rumpla.
C. manetki.
D. kolumny.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Żółte znaki umieszczone na przęśle mostu przedstawionego na rysunku informują o

Ilustracja do pytania 19
A. całkowitym zakazie żeglugi pod przęsłem.
B. zakazie żeglugi z kierunku przeciwnego.
C. możliwości żeglugi w obu kierunkach.
D. możliwości żeglugi tylko z kierunku przeciwnego.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Zestaw pchany to sztywno lub elastycznie połączone

A. statki za pomocą holów.
B. formacje za statkiem o napędzie mechanicznym.
C. formacje przed statkiem o napędzie mechanicznym.
D. statki burtami.
TWO.08 Pytanie 102
Planowanie i prowadzenie żegl…

Gródź kolizyjna to

A. przedział chroniący ładownię.
B. przegroda między siłownią a ładownią.
C. wzmocnienie wzdłużne kadłuba.
D. ściana wodoszczelna zamykająca skrajnik dziobowy.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Drogami wodnymi z jeziora Gopło na Zalew Wiślany popłynie się

A. Notecią, Kanałem Górnonoteckim, Kanałem Bydgoskim, Brdą, Wisłą, Nogatem.
B. Brdą, Kanałem Bydgoskim, Kanałem Ślesińskim, Wisłą, Nogatem.
C. Notecią, Kanałem Ślesińskim, Kanałem Jagiellońskim, Brdą, Wisłą, Nogatem.
D. Kanałem Górnonoteckim, Kanałem Bydgoskim, Brdą, Wisłą, Nogatem.
TWO.08 Pytanie 104
Planowanie i prowadzenie żegl…

Na statkach w manewrach cumowniczych przy podchodzeniu dziobem do nabrzeża, w pierwszej kolejności podaje się

A. szpring rufowy.
B. cumę rufową.
C. szpring dziobowy.
D. cumę dziobową.
TWO.08 Pytanie 106
Planowanie i prowadzenie żegl…

W podziale horyzontu obserwatora występują kierunki interkardynalne, skrót SW oznacza

A. South West
B. South East
C. North East
D. North West
Planowanie i prowadzenie żegl…

Co oznacza dodatkowa sygnalizacja wzrokowa statku w drodze, przedstawiona na rysunku?

Ilustracja do pytania 27
A. Statek z utratą manewrowości.
B. Statek przewożący materiały niebezpieczne.
C. Prom przemieszczający się swobodnie, z pierwszeństwem przejścia.
D. Prom na uwięzi.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Statek poruszający się w strefie systemu rozgraniczenia ruchu powinien

A. płynąć daleko od linii rozgraniczającej w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu tego toru.
B. płynąć właściwym torem kierunkowym w kierunku ruchu tego toru.
C. wchodzić na tor kierunkowy pod jak największym kątem.
D. trzymać się blisko linii rozgraniczającej.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Statki, które żądają od innych statków ochrony przed falowaniem, pokazują w dzień

A. niebieską tablicę.
B. dwa czerwono-białe stożki ustawione podstawami do siebie.
C. dwa czerwono-białe stożki ustawione wierzchołkami do siebie.
D. tablice w poziome pasy czerwone nad białym.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Zobrazowanie ruchu rzeczywistego na ekranie radaru charakteryzuje się tym, że

A. pozycja statku oraz echa przemieszczają się, zgodnie z parametrami ich ruchu.
B. pozycja statku jest niezależna od zobrazowania.
C. pozycja statku pozostaje nieruchomo w jednym miejscu na środku ekranu.
D. pozycja statku nie ma znaczenia w określaniu zobrazowania.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Średnie zanurzenie statku oblicza się na podstawie odczytu podziałek

A. skali zanurzenia części dziobowej.
B. zanurzenia w obrębie ładowni, do której załadowano towar.
C. skali zanurzenia statku.
D. zanurzenia jednej burty.
TWO.08 Pytanie 113
Planowanie i prowadzenie żegl…

Podczas manewrów kotwicznych wykonuje się komendę

A. dziób na wodę.
B. luzuj bober.
C. odbijacz z prawej.
D. bumsztak dość.
Planowanie i prowadzenie żegl…

W manewrach odchodzenia od nabrzeża lewą burtą statkiem dwuśrubowym, na szpringu dziobowym należy wydać komendę

A. "ster prawo na burtę, lewa naprzód".
B. "ster zero, lewa naprzód".
C. "ster lewo na burtę, prawa naprzód".
D. "ster zero, obie naprzód".
Planowanie i prowadzenie żegl…

Zestaw sprzężony to formacja składająca się z kilku statków

A. znajdujących się przed statkiem o napędzie mechanicznym.
B. połączonych burtami znajdujących się przed statkiem o napędzie mechanicznym.
C. połączonych burtami znajdujących się za statkiem o napędzie mechanicznym.
D. holowanych przez statek o napędzie mechanicznym.
Planowanie i prowadzenie żegl…

Południowy znak kardynalny w nocy charakteryzuje białe światło w sekwencji

A. MV(6) lub M(6), po których bezpośrednio następuje długi błysk, a po nim zaciemnienie.
B. MV(9) lub M(9), po których następuje zaciemnienie.
C. MV(3) lub M(3), po których następuje zaciemnienie.
D. MV lub M ciągłe.