Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja i prowadzenie arc…

Zamieszczony w ramce tekst to fragment

§13. 1. Punkt kancelaryjny rejestruje przesyłki wpływające.

2. Punkt kancelaryjny wydaje na żądanie składającego przesyłkę potwierdzenie jej otrzymania.

3. Rejestrowanie przesyłek wpływających w systemie EZD polega na przyporządkowaniu do każdej takiej przesyłki określonego zestawu metadanych opisujących przesyłkę.

4. Metadane mogą być dodawane automatycznie.

5. Metadane opisujące przesyłkę wpływającą mogą być uzupełniane w trakcie załatwiania sprawy.

6. Każda przesyłka otrzymuje w systemie EZD automatycznie nadany unikatowy w całym zbiorze przesyłek wpływających identyfikator, określany jako numer z rejestru przesyłek wpływających, prowadzonego dla danego roku kalendarzowego.

(...)

A. instrukcji kancelaryjnej.
B. wytycznych dotyczących obiegu dokumentacji aktowej.
C. instrukcji obsługi systemu EZD.
D. instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego.
Organizacja i prowadzenie arc…

Osoba odpowiedzialna za archiwizację w likwidowanej instytucji powinna powiadomić syndyka

A. o sytuacji zatrudnienia w danej jednostce organizacyjnej
B. o ostatnim usunięciu dokumentacji niearchiwalnej
C. o stanie porządkowania oraz ewidencjonowania dokumentacji
D. o zmianach w przepisach dotyczących kancelarii i archiwizacji
Organizacja i prowadzenie arc…

Aby umożliwić dostęp do dokumentacji osobom spoza organizacji, konieczne jest uzyskanie zgody

A. dyrektora jednostki organizacyjnej
B. dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego
C. pracownika kancelarii ogólnej
D. kierownika archiwum zakładowego jednostki organizacyjnej
Organizacja i prowadzenie arc…

Z którego dokumentu pochodzi zamieszczony fragment tekstu?

§ 28.
1.Korzystający z dokumentacji ponosi pełną odpowiedzialność za stan udostępnionej dokumentacji.
2.Niedopuszczalne jest:
1)wyłączanie z udostępnionej dokumentacji pojedynczych przesyłek i pism;
2)przekazywanie dokumentacji innym osobom, komórkom organizacyjnym bez wiedzy archiwisty;
3)nanoszenie na dokumentacji adnotacji i uwag.

A. Regulaminu obiegu dokumentacji księgowo-finansowej.
B. Instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego.
C. Wytycznych dotyczących obiegu dokumentacji aktowej.
D. Jednolitego rzeczowego wykazu akt.
Organizacja i prowadzenie arc…

Jakie działania należy podjąć po stwierdzeniu zniszczenia dokumentacji w archiwum?

A. Sporządzić protokół zniszczenia dokumentacji, uwzględniając zakres i stopień uszkodzenia.
B. Usunąć dokumenty bez rejestracji zgodnie z polityką zarządzania dokumentacją.
C. Przechowywać dokumenty w zniszczonym stanie, czekając na dalsze instrukcje.
D. Natychmiast wysłać dokumenty do specjalistycznych pracowni konserwatorskich w celu naprawy.
Organizacja i prowadzenie arc…

Kto wydaje zgodę na zniszczenie dokumentacji o charakterze manipulacyjnym (Bc)?

A. dyrektor jednostki organizacyjnej na wniosek archiwisty zakładowego
B. dyrektor odpowiedniego archiwum państwowego
C. archiwista zakładowy na podstawie spisu zdawczo-odbiorczego
D. kierownik działu, który posiada te dokumenty
Organizacja i prowadzenie arc…

Jakie sekcje znajdują się w rzeczowym wykazie akt?

A. Symbol klasyfikacyjny, hasło klasyfikacyjne, kategorie archiwalne, uwagi
B. Hasło klasyfikacyjne, kategorie archiwalne, uwagi
C. Kategorie archiwalne, symbol komórek organizacyjnych, uwagi
D. Symbol komórek organizacyjnych, hasło klasyfikacyjne, kategorie archiwalne
Organizacja i prowadzenie arc…

Zasady oraz procedura składania wniosków w kwestii brakowania dokumentów niearchiwalnych są określone przez

A. rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych
B. rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2010 r. w sprawie postępowania z dokumentacją w komórkach organizacyjnych wykonujących zadania w zakresie obronności i bezpieczeństwa państwa
C. rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z 9 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
D. rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 października 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi
Organizacja i prowadzenie arc…

Kto jeszcze, poza archiwum zakładowym oraz komórką odpowiedzialną za przekazywanie akt, otrzymuje kopię spisu zdawczo-odbiorczego dokumentacji kategorii A?

A. Kierownik danej jednostki organizacyjnej
B. Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych
C. Kierownik pionu, do którego należy archiwum zakładowe
D. Właściwe miejscowo archiwum państwowe
Organizacja i prowadzenie arc…

Organizacja, która po raz pierwszy przekazuje materiały archiwalne do odpowiedniego archiwum państwowym, powinna do spisów zdawczo-odbiorczych dołączyć

A. notatkę o działalności jednostki, systemie kancelaryjnym oraz zmianach w strukturze organizacyjnej
B. jednolite rzeczowe wykazy akt obowiązujące w latach, których dotyczą przekazywane akta
C. schematy organizacyjne jednostki oraz archiwum zakładowego
D. kopię rejestru archiwum zakładowego dotyczącego przekazywanych dokumentów
Organizacja i prowadzenie arc…

Podczas pierwszego przekazywania archiwaliów przez jednostkę do archiwum państwowego, jakie dokumenty powinny zostać dołączone do spisów zdawczo-odbiorczych?

A. ewidencję całego zasobu archiwum zakładowego
B. notatkę informacyjną zawierającą podstawowe dane o organizacji i zakresie działania instytucji oraz stosowanym systemie kancelaryjnym
C. księgę nabytków i ubytków
D. kartotekę archiwów
Organizacja i prowadzenie arc…

Kto sporządza protokół uszkodzenia dokumentów wypożyczonych z archiwum zakładowego?

A. kierownik działu wypożyczającego dokumenty
B. pracownik archiwum zakładowego
C. osoba, która zniszczyła dokumentację
D. osoba oddająca dokumenty
Organizacja i prowadzenie arc…

W którym roku, zgodnie z zamieszczonym fragmentem instrukcji kancelaryjnej, teczka aktowa kat. B5, zawierająca dokumentację spraw zakończonych w 2012 roku powinna zostać przekazana do archiwum zakładowego?

Fragment instrukcji kancelaryjnej
§ 39.
1.Komórki organizacyjne przekazują do archiwum zakładowego dokumentację pełnymi rocznikami i kompletną, po upływie pełnych dwóch lat kalendarzowych, licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku zakończenia sprawy.
2.Dokumentację spraw zakończonych niezbędną do bieżącej pracy można pozostawić w komórce organizacyjnej, ale wyłącznie na zasadzie jej wypożyczenia z archiwum zakładowego, tj. po dokonaniu formalności przekazania (uporządkowaniu dokumentacji, sporządzeniu spisów zdawczo-odbiorczych, wypełnieniu kart udostępniania akt).
3.Archiwista ustala – w porozumieniu z kierownikami komórek organizacyjnych – corocznie terminarz przygotowania i przekazywania dokumentacji do archiwum zakładowego.

A. W 2013 roku.
B. W 2014 roku.
C. W 2015 roku.
D. W 2012 roku.
Organizacja i prowadzenie arc…

Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej realizowane jest na wniosek państwowego, który prosi o zniszczenie dokumentacji, której termin ważności minął.

A. dyrektora jednostki nadrzędnej w odniesieniu do jednostki, która kontaktuje się z odpowiednim archiwum
B. kierownika jednostki, za wcześniejszą zgodą dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego, który stwierdza, że wśród dokumentów przeznaczonych do zniszczenia nie ma materiałów archiwalnych
C. kierownika komórki organizacyjnej, za wcześniejszą zgodą kierownika archiwum zakładowego, który stwierdza, że wśród dokumentów przeznaczonych do zniszczenia nie ma materiałów archiwalnych
D. dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego, który informuje jednostkę organizacyjną o konieczności przeprowadzenia brakowania dokumentacji niearchiwalnej
Organizacja i prowadzenie arc…

Jakie z podanych dokumentów nie powinny być oznaczone znakiem sprawy?

A. Komunikacja i wymiana danych z organizacjami związkowymi
B. Zaproszenia, gratulacje, podziękowania
C. Nawiązywanie relacji z innymi instytucjami na poziomie krajowym
D. Objaśnienia, opinie oraz akty normatywne związane ze skargami i wnioskami
Organizacja i prowadzenie arc…

Którego rozdziału Instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego dotyczy zamieszczony fragment?

Fragment Instrukcji o organizacji i zakresie działania archiwum zakładowego
(…)
§ 16.
Po przejęciu dokumentacji w postaci nieelektronicznej lub informatycznych nośników danych, w przypadku gdy archiwum zakładowe nie dysponuje narzędziami, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 2, archiwista kolejno:
1)rejestruje spis zdawczo-odbiorczy w wykazie spisów zdawczo-odbiorczych zawierającym co najmniej następujące elementy:
a)liczbę porządkową stanowiącą kolejny numer spisu zdawczo-odbiorczego,
b)datę przejęcia dokumentacji przez archiwum zakładowe,
c)pełną nazwę jednostki i komórki organizacyjnej przekazującej dokumentację,
d)nazwę jednostki organizacyjnej i komórki organizacyjnej, która dokumentację wytworzyła lub zgromadziła, jeżeli jest inna niż nazwa podmiotu i komórki organizacyjnej przekazującej dokumentację,
e)liczbę pozycji w spisie,
f)liczbę teczek lub tomów teczek w spisie;
(…)

A. Przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji.
B. Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym.
C. Przeprowadzanie skontrum dokumentacji w archiwum zakładowym oraz porządkowanie dokumentacji w archiwum zakładowym.
D. Wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego.
Organizacja i prowadzenie arc…

W sytuacji, gdy państwowa instytucja organizacyjna na stałe kończy swoją działalność, materiały archiwalne powinny zostać przekazane do

A. organu, który powołał jednostkę.
B. firmy specjalizującej się w przechowywaniu.
C. likwidatora tej jednostki organizacyjnej.
D. odpowiedniego archiwum państwowego.
Organizacja i prowadzenie arc…

Która z wymienionych osób nie jest powoływana do komisji zajmującej się oceną dokumentów niearchiwalnych przeznaczonych na zniszczenie lub makulaturę?

A. Przedstawiciela archiwum państwowego
B. Pracownika jednostki, której akta podlegają ocenie
C. Kierownika jednostki, która nadzoruje archiwum zakładowe
D. Archiwisty zakładowego
Organizacja i prowadzenie arc…

Który z poniższych rozdziałów nie powinien być zawarty w instrukcji kancelaryjnej?

A. Rejestracja spraw oraz sposób ich dokumentacji
B. Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego
C. Przyjmowanie, otwieranie i kontrolowanie przesyłek
D. Przechowywanie dokumentacji w jednostkach organizacyjnych
Organizacja i prowadzenie arc…

Jakiej informacji nie uwzględnia się w sprawozdaniu z działalności archiwum zakładowego, wysyłanym do dyrektora odpowiedniego archiwum państwowego?

A. Liczby dokumentów udostępnionych lub wypożyczonych
B. Liczby usuniętej dokumentacji niearchiwalnej
C. Danych o kontrolach zewnętrznych w jednostce
D. Charakterystyki lokalu archiwum zakładowego