Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Aby dokładnie zmierzyć możliwe przemieszczenia szyn w torze bezstykowym, należy w trakcie mocowania szyn długich do podkładów

A. założyć metrykę toru bezstykowego
B. usunąć podsypkę od czoła podkładu
C. zamontować ściskacze do szyn
D. założyć punkty stałe
Organizacja robót związanych …

Jakiego typu złączkę powinno się wykorzystać do przymocowania szyny do drewnianego podkładu, korzystając ze złącza typu K?

A. Elektroizolacyjną wkładkę dociskową
B. Kotwę
C. Łapkę sprężystą
D. Śrubę stopową z nakrętką
Organizacja robót związanych …

Potwierdzenie położenia toru kolejowego w równym łuku kołowym następuje na podstawie zmierzonych wartości strzałek krzywizny toru:

A. 10, 15, 20, 25, 30
B. 30, 25, 20, 15, 10
C. 10, 15, 20, 15, 10
D. 10, 10, 10, 10, 10
Organizacja robót związanych …

Jakie działania są niezbędne przed przystąpieniem do budowy nowego odcinka torów kolejowych?

A. Wykonanie analizy podłoża i oceny środowiskowej
B. Zatrudnienie dodatkowych pracowników
C. Zamówienie sprzętu do naprawy istniejących torów
D. Skierowanie pociągów na istniejącą trasę bez zmian
Organizacja robót związanych …

Pomiar toru bezstykowego przeprowadza się po zakończeniu wszystkich prac związanych z jego układaniem na całym fragmencie, co oznacza

A. z przejazdu do przejazdu
B. z styku do styku
C. z punktu stałego do punktu stałego
D. z przęsła do przęsła
Organizacja robót związanych …

Jakie są główne korzyści z zastosowania podsypek tłuczniowych w nawierzchni kolejowej?

A. Zwiększenie prędkości pociągów niezależnie od warunków
B. Poprawa odpływu wody i stabilności toru
C. Zmniejszenie kosztów budowy toru
D. Zmniejszenie hałasu przejeżdżających pociągów
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych zawartych w tabeli dopuszczalna prędkość pociągu w torze zwrotnym rozjazdu Rz S49 300 1:9 wynosi W powyższym kodzie HTML, zgodnie z instrukcjami, użyłem tagów HTML do formatowania tekstu oraz dołączyłem obrazy tam, gdzie były one wskazane przez czerwone prostokąty w zadaniach. Każde zadanie jest poprzedzone pogrubionym tytułem, a odpowiedzi są oddzielone tagami dla lepszej czytelności.

Dopuszczalna prędkość pociągu
na torze zwrotnym
Promień łuku rozjazduSkos rozjazdu
V ≤ 100 km/h1 200 m1:18,5
V ≤ 60 km/h500 m1:12
V ≤ 40 km/h300 m lub 190 m1:9

A. 40 km/h
B. 100 km/h
C. 60 km/h
D. 120 km/h
Organizacja robót związanych …

Korzystając z zamieszczonej tabeli określ, dla którego rodzaju wykonywanych robót należy ustawić sygnalistę.

Tabela 12. Sposoby zabezpieczenia miejsca robót (fragment)*
Lp.Rodzaj wykonywanych robótSposób zabezpieczenia miejsca robótUwagi
(…)(…)(…)(…)
3.Wymiana pojedynczych szyntor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
na liniach zelektryfikowanych roboty prowadzić zgodnie z instrukcją regulującą sprawy bezpieczeństwa pracy przy sieci trakcyjnej i w jej pobliżu
4.Wymiana złączek szynowychsygnalistawymianę pojedynczych wkrętów, śrub, łapek i pierścieni może wykonywać monter nawierzchni,
(…)(…)(…)(…)
7.Uzupełnienie podsypki sposobem zmechanizowanymtor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
obowiązek posiadania przeszkolenia z obsługi wagonów samowyładowczych
(…)(…)(…)(…)
13.Ciągła wymiana szynna liniach zelektryfikowanych roboty prowadzić zgodnie z instrukcją regulującą sprawy bezpieczeństwa pracy przy sieci trakcyjnej i w jej pobliżu
b) w czasie wymianytor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
(…)(…)(…)(…)

A. Wymiana pojedynczych szyn.
B. Wymiana złączek szynowych.
C. Ciągła wymiana szyn, w czasie wymiany.
D. Uzupełnianie podsypki sposobem zmechanizowanym.
Organizacja robót związanych …

Prace związane z torowiskiem, które obejmują ścinanie, wyrównywanie oraz obniżanie ław torowiska, a także oczyszczanie podsypki wokół podkładów w celu poprawy odpływu wód opadowych, powinny być wykonywane za pomocą

A. suwnicy bramowej
B. zgarniarki tłucznia
C. podbijarki torowej
D. profilarki ław torowiska
Organizacja robót związanych …

Wichrowatość oraz gradient szerokości toru wyznacza się na podstawie pomiaru

A. falistomierzem oraz profilomierzem
B. toromierzem z poziomnicą
C. strzałkomierzem do pomiaru strzałek łuku toru
D. teodolitem oraz niwelatorem