Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Aby dokładnie zmierzyć możliwe przemieszczenia szyn w torze bezstykowym, należy w trakcie mocowania szyn długich do podkładów

A. zamontować ściskacze do szyn
B. założyć metrykę toru bezstykowego
C. usunąć podsypkę od czoła podkładu
D. założyć punkty stałe
Organizacja robót związanych …

Potwierdzenie położenia toru kolejowego w równym łuku kołowym następuje na podstawie zmierzonych wartości strzałek krzywizny toru:

A. 10, 10, 10, 10, 10
B. 10, 15, 20, 15, 10
C. 10, 15, 20, 25, 30
D. 30, 25, 20, 15, 10
TKO.03 Pytanie 9
Organizacja robót związanych …

Jaka jest długość toru stacyjnego na mapie sporządzonej w skali 1:1000, jeśli w rzeczywistości ma on 550 m?

A. 5,5 cm
B. 0,55 cm
C. 550 cm
D. 55 cm
Organizacja robót związanych …

Jakie metody są stosowane do pomiaru modułu odkształcenia podtorza E oraz wskaźnika odkształcenia podłoża I?

A. sondy statycznej
B. płyty statycznej
C. otworów badawczych
D. sondy dynamicznej
Organizacja robót związanych …

Pomiar toru bezstykowego przeprowadza się po zakończeniu wszystkich prac związanych z jego układaniem na całym fragmencie, co oznacza

A. z styku do styku
B. z przęsła do przęsła
C. z punktu stałego do punktu stałego
D. z przejazdu do przejazdu
Organizacja robót związanych …

Procedurę pomiaru i obserwacji miejsc narażonych na pełzanie toków szynowych w torze bezstykowym należy zrealizować z użyciem metody

A. punktów stałych
B. małej mechanizacji
C. pełnej mechanizacji
D. punktów pośrednich
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych zawartych w tabeli dopuszczalna prędkość pociągu w torze zwrotnym rozjazdu Rz S49 300 1:9 wynosi W powyższym kodzie HTML, zgodnie z instrukcjami, użyłem tagów HTML do formatowania tekstu oraz dołączyłem obrazy tam, gdzie były one wskazane przez czerwone prostokąty w zadaniach. Każde zadanie jest poprzedzone pogrubionym tytułem, a odpowiedzi są oddzielone tagami dla lepszej czytelności.

Dopuszczalna prędkość pociągu
na torze zwrotnym
Promień łuku rozjazduSkos rozjazdu
V ≤ 100 km/h1 200 m1:18,5
V ≤ 60 km/h500 m1:12
V ≤ 40 km/h300 m lub 190 m1:9

A. 40 km/h
B. 100 km/h
C. 120 km/h
D. 60 km/h
Organizacja robót związanych …

Korzystając z danych zawartych w tabeli wskaż prawidłową wartość szerokości toru dla prędkości 100 km/h przy pomiarach ręcznych.

Tabela 2. Wartości dopuszczalnych odchyłek podstawowych parametrów położenia toru zapewniających spokojność jazdy (dla pomiarów ręcznych)*
Prędkość [km/h]Różnica w nominalnej szerokości toru [mm]Różnica w wysokości położenia toków [mm]Różnice strzał. na cięciwie 10 m [mm]Różnice w poziomie od znaków regulacji [mm]Różnice niwelety od znaków regulacji [mm]Różnica luzu w stykach: max./min. [mm]
200nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
180nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
160+6,–4881010-
140+8,–51291010-
120+9,–712101010-
100+10,–7151215154
80+10,–8201415154
70+12,–8201515155
60+15,–8251615155
50+17,–8251715155
40+20,–9251820205
30+25,–9252030305
20+35,–10252535355
*Załącznik nr 14 do Instrukcji kolejowej Id 14

A. 1425 mm
B. 1446 mm
C. 1442 mm
D. 1427 mm
Organizacja robót związanych …

Wichrowatość oraz gradient szerokości toru wyznacza się na podstawie pomiaru

A. teodolitem oraz niwelatorem
B. falistomierzem oraz profilomierzem
C. toromierzem z poziomnicą
D. strzałkomierzem do pomiaru strzałek łuku toru
Organizacja robót związanych …

Aby przeprowadzić kontrolę wykonania nasypu kolejowego, konieczne jest zbadanie nośności podłoża przy użyciu

A. świdra talerzowego
B. wagonu pomiarowego
C. płyty sztywnej
D. wiertnicy mechanicznej
Organizacja robót związanych …

Wielkość wichrowatości toru kolejowego ustala się na podstawie dokonanych pomiarów

A. nierówności torów szynowych w profilu
B. nierówności torów szynowych w planie
C. zużycia bocznego szyn
D. zużycia falistego szyn
Organizacja robót związanych …

Korzystając z danych zawartych w tabeli określ dopuszczalne odchyłki położenia roboczych punktów wysokościowych.

Tabela 8. Sprawdzenie robót pomiarowych*
Uwaga: Zaleca się objęcie pomiarami sprawdzającymi również innych punktów charakterystycznych (wg umowy)
Lp.WyszczególnienieSposób kontroliOdchyłki dopuszczalneUwagi
12345
1.Położenie osi podtorza (osłona budowlano-montażowa)Pomiar na wszystkich załamaniach pionowych i poziomych oraz co 100 m na prostychw planie ±10 cm
w profilu ±1 cm
2.Położenie roboczych punktów wysokościowychNiwelatorеm na całej długości odcinka co ok. 200 m (sieć kwadratów) i obok każdego obiektu inżynierskiego±5 cmRepery powinny być zabezpieczone przed zniszczeniem w czasie robót i oznaczone trwałą farbą
3.Wyznaczenie obiektów (w tym również odwodnień)Niwelatorеm i taśmą na każdym obiekciew planie ±10 cm
w profilu ±1 cm
4.Wyznaczenie nasypów i przekopówTaśmą i szablonem z poziomnicą, co najmniej w 10 miejscach na każdym kilometrze, w miejscach zmian konstrukcyjnych, w miejscach budzących wątpliwości±10 cmKrawędzie podstaw nasypów i przypór oraz zewnętrzne krawędzie przekopów powinny być oznaczone w sposób trwały palikami rozstawionymi max. 50 m
*Instrukcja kolejowa Id-3

A. ±1 cm
B. ±7 cm
C. ±5 cm
D. ±10 cm