Filtrowanie pytań
Organizacja robót związanych …
A. pomiary przechyłki toru
B. pomiary szerokości toru
C. stopień zużycia główki szyn
D. temperatura zgrzewania szyn długich
Organizacja robót związanych …
Którego urządzenia nie można wykorzystać do kontroli nachylenia toru?
A. tachimetru
B. teodolitu
C. niwelatora
D. węgielnicy
Organizacja robót związanych …
Pomiary pośrednie dotyczące szerokości toru powinny być przeprowadzane
A. drezyną pomiarową
B. strzałkomierzem
C. profilomierzem szynowym
D. toromierzem
Organizacja robót związanych …
Nadzór nad układem geometrycznym rozjazdów, odpowiednim umiejscowieniem w planie i profilu oraz poprawnym rozmieszczeniem podrozjazdnic, powinien być przeprowadzany
A. raz na dobę na liniach magistralnych i pierwszorzędnych
B. przynajmniej 2 razy w tygodniu
C. raz w tygodniu
D. raz w roku podczas przeglądów technicznych rozjazdów
Organizacja robót związanych …
Jaki jest cel wykonywania pomiarów geodezyjnych w trakcie budowy torów kolejowych?
A. Zapewnienie dokładności położenia torów
B. Zarządzanie budżetem projektu w oparciu o precyzyjne dane
C. Optymalizacja liczby zatrudnionych geodetów poprzez efektywne planowanie
D. Określenie ilości zużytych materiałów w kontekście projektowania i planowania
TKO.03 Pytanie 46
Organizacja robót związanych …
Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli z Instrukcji Id-1 dopuszczalna szerokość toru dla prędkości 180 km/h wynosi
Fragment Instrukcji Id-1 | ||
---|---|---|
prędkość [km/h] | Odchyłki szerokości toru | |
poszerzenia [mm] | zwężenia [mm] | |
200 | 4 | 3 |
180 | 5 | 3 |
160 | 6 | 4 |
(…) | (…) | (…) |
A. 1 441 mm
B. 1 431 mm
C. 1 440 mm
D. 1 430 mm
Organizacja robót związanych …
Co jest podstawowym celem regularnej kontroli torów kolejowych?
A. Zmniejszenie liczby pracowników potrzebnych do utrzymania
B. Zapewnienie bezpieczeństwa i płynności ruchu
C. Zwiększanie prędkości pociągów bez względu na stan toru
D. Planowanie zamknięć torów na przyszłość
Organizacja robót związanych …
Aby sprawdzić położenie toru w profilu, mierzy się wysokość górnej części główki szyny w odniesieniu do nacięć wysokościowych na wskaźnikach regulacyjnych. W tym celu należy zastosować
A. strzałkomierz.
B. toromierz.
C. przenośnicy torowej.
D. korektora krzywizn.
TKO.03 Pytanie 49
Organizacja robót związanych …
Podczas konserwacji torów, które narzędzie jest niezbędne do sprawdzenia naprężenia w szynach?
A. Suwmiarka
B. Tensometr
C. Kątomierz
D. Wagi hakowe
Organizacja robót związanych …
Jak przeprowadza się pomiary pełzania torów?
A. na podstawie pomiarów geodezyjnych
B. w odniesieniu do słupków hektometrowych
C. względem reperów sieci wysokościowej
D. przy wykorzystaniu punktów stałych
Organizacja robót związanych …
Normatywna szerokość toru kolejowego, mierzona 14 mm poniżej linii tocznej główek szyn, wynosi
A. 1 520 mm
B. 1 435 mm
C. 1 676 mm
D. 1 524 mm
Organizacja robót związanych …
Czym jest wyboczenie toru?
A. przesunięcie jednego toru względem drugiego toru
B. zgięcie toru
C. wygięcie toru w kierunku poziomym
D. wygięcie toru w kierunku pionowym
TKO.03 Pytanie 53
Organizacja robót związanych …
Korzystając z fragmentu zapisów w Książce kontroli stanu toru określ, jaki tor był objęty badaniem technicznym.
Fragment zapisów w Książce kontroli stanu toru | |
---|---|
Data badania | 20.04.2018 |
szyny | |
Rodzaj toru | [TB] |
Typ | [UIC 60] |
podkłady | |
Typ | [BET/PS-94] |
Rozstaw | [600] |
Rok produkcji | [2010] |
Ocena uszkodzeń | [UM] |
A. Bezstykowy na podkładach betonowych.
B. Przęsłowy na podkładach betonowych.
C. Przęsłowy na podkładach drewnianych.
D. Bezstykowy na podkładach drewnianych.
Organizacja robót związanych …
Jakie urządzenia wykorzystuje się do pomiarów wysokościowych na torze kolejowym?
A. poziomicy i toromierza
B. profilomierza
C. niwelatora i łaty
D. węgielnicy
Organizacja robót związanych …
W jaki sposób weryfikuje się dokładność przylegania iglicy do opornicy?
A. blaszką o grubości 1,0 mm
B. toromierzem
C. suwmiarką
D. luźnikiem
Organizacja robót związanych …
Aby zmierzyć szerokość oraz przechył toru, jakie narzędzie powinno być użyte?
A. szczelinomierz
B. suwmiarka
C. klin pomiarowy
D. toromierz uniwersalny
Organizacja robót związanych …
Oznaczanie modułu odkształcenia podtorza powinno być realizowane przy użyciu
A. płyty statycznej
B. węgielnicy dwupentagonalnej
C. niwelatora
D. tachimetru
Organizacja robót związanych …
Maksymalna długość zespołu pojazdów, ustawionych w celu zatrzymania na bocznym torze stacyjnym, jest ustalana w oparciu o długość
A. całkowitą toru
B. użyteczną toru
C. rzeczywistą toru
D. budowlaną toru
Organizacja robót związanych …
Badanie zużycia pionowego oraz bocznego główki szyny powinno być wykonane przy użyciu
A. falistomierza
B. kątomierza
C. profilomierza
D. toromierza
Organizacja robót związanych …
Które urządzenie służy do pomiaru zużycia główki szyny?
A. Profilomierz
B. Toromierz
C. Strzałkomierz
D. Drogomierz
Organizacja robót związanych …
Jakim narzędziem należy realizować pomiar przechyłki toru metodą bezpośrednią?
A. falistomierza
B. wagonu pomiarowego
C. profilomierza
D. toromierza uniwersalnego
Organizacja robót związanych …
Elementy regulacyjne toru służą do określenia
A. przechyłów toru
B. naprężeń w szynach
C. ustawienia toru w planie i profilu
D. szerokości toru
Organizacja robót związanych …
Jakie urządzenie należy wykorzystać do sprawdzenia szczelności iglicy w opornicy w rozjeździe?
A. klina pomiarowego
B. śruby mikrometrycznej
C. blaszki o grubości 1 mm
D. penetratora chemicznego
Organizacja robót związanych …
Jaką szerokość toru można uznać za mieszczącą się w dopuszczalnych granicach tolerancji, przy założeniu, że po przeprowadzeniu głównej naprawy wartość dozwolonej odchyłki szerokości toru wynosi ±4 mm?
A. 1 429 mm
B. 1 440 mm
C. 1 430 mm
D. 1 438 mm
Organizacja robót związanych …
Dokonuje się pomiarów pionowych parametrów geometrycznych toru kolejowego w celu ustalenia
A. szerokości toru
B. nierówności szynowych na płaszczyźnie poziomej
C. wichrowatości toru
D. gradientu szerokości toru
Organizacja robót związanych …
Jakie czynności techniczne są konieczne do przeprowadzenia po zakończeniu prac przy budowie nowego torowiska?
A. Zamontowanie systemu monitoringu
B. Pomalowanie podkładów
C. Dokładna kontrola geodezyjna nowo wybudowanego odcinka
D. Zainstalowanie dodatkowego oświetlenia