Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Czym charakteryzuje się wymiana szyn w ramach napraw głównych?

A. Tylko naprawą uszkodzonych miejsc
B. Przeprowadzeniem drobnych prac konserwacyjnych
C. Zastąpieniem szyn drewnianymi elementami
D. Wymianą całych odcinków szyn na nowe
Organizacja robót związanych …

Podczas inspekcji standardowego toru kolejowego należy zweryfikować, czy podsypka

A. ma odporność na ścieranie
B. charakteryzuje się mrozoodpornością
C. posiada właściwe uziarnienie
D. nie została erodowana ani rozmyta
Organizacja robót związanych …

Kiedy należy wymienić podkłady drewniane na nowe?

A. Gdy spełniają kryteria wymiany zgodnie z normami dla prędkości powyżej 100 km/h
B. Gdy są uszkodzone lub spróchniałe
C. Co określony czas zgodnie z przeglądami technicznymi
D. Gdy zmienia się operator toru, ale tylko jeśli stan techniczny tego wymaga
Organizacja robót związanych …

Jakie są główne korzyści z zastosowania podsypek tłuczniowych w nawierzchni kolejowej?

A. Zmniejszenie kosztów budowy toru
B. Zwiększenie prędkości pociągów niezależnie od warunków
C. Poprawa odpływu wody i stabilności toru
D. Zmniejszenie hałasu przejeżdżających pociągów
Organizacja robót związanych …

Procedurę pomiaru i obserwacji miejsc narażonych na pełzanie toków szynowych w torze bezstykowym należy zrealizować z użyciem metody

A. pełnej mechanizacji
B. punktów stałych
C. punktów pośrednich
D. małej mechanizacji
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych w tabeli wskaż częstotliwość wykonywania badań technicznych rozjazdów z częstotliwością podstawową dla prędkości pociągów 140 km/h.

Terminy wykonywania badań technicznych rozjazdów (Id-4)
Lp.ParametrCzęstotliwość badań przy określonych parametrach eksploatacyjnych
1.Prędkość [km/h]V ≤ 4040 < V ≤ 120120 < V ≤ 160160 < V ≤ 200
2.Obciążenie [Tg/rok] *)-≤ 10> 10--
3.Częstotliwość podstawowa6 m-cy6 m-cy3 m-ce3 m-ce2 m-ce
4.Częstotliwość wydłużonamax. 12 m-cymax. 9 m-cymax. 6 m-cymax. 6 m-cymax. 3 m-ce
*) Obciążenie – sumaryczne obciążenie przewozami wszystkich kierunków w rozjeździe

A. max. 1 na 6 miesięcy.
B. 1 na 2 miesiące.
C. max. 1 na 3 miesiące.
D. 1 na 3 miesiące.
Organizacja robót związanych …

Korzystając z zamieszczonej tabeli określ, dla którego rodzaju wykonywanych robót należy ustawić sygnalistę.

Tabela 12. Sposoby zabezpieczenia miejsca robót (fragment)*
Lp.Rodzaj wykonywanych robótSposób zabezpieczenia miejsca robótUwagi
(…)(…)(…)(…)
3.Wymiana pojedynczych szyntor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
na liniach zelektryfikowanych roboty prowadzić zgodnie z instrukcją regulującą sprawy bezpieczeństwa pracy przy sieci trakcyjnej i w jej pobliżu
4.Wymiana złączek szynowychsygnalistawymianę pojedynczych wkrętów, śrub, łapek i pierścieni może wykonywać monter nawierzchni,
(…)(…)(…)(…)
7.Uzupełnienie podsypki sposobem zmechanizowanymtor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
obowiązek posiadania przeszkolenia z obsługi wagonów samowyładowczych
(…)(…)(…)(…)
13.Ciągła wymiana szynna liniach zelektryfikowanych roboty prowadzić zgodnie z instrukcją regulującą sprawy bezpieczeństwa pracy przy sieci trakcyjnej i w jej pobliżu
b) w czasie wymianytor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
(…)(…)(…)(…)

A. Wymiana pojedynczych szyn.
B. Wymiana złączek szynowych.
C. Uzupełnianie podsypki sposobem zmechanizowanym.
D. Ciągła wymiana szyn, w czasie wymiany.
Organizacja robót związanych …

Korzystając z danych zawartych w tabeli wskaż prawidłową wartość szerokości toru dla prędkości 100 km/h przy pomiarach ręcznych.

Tabela 2. Wartości dopuszczalnych odchyłek podstawowych parametrów położenia toru zapewniających spokojność jazdy (dla pomiarów ręcznych)*
Prędkość [km/h]Różnica w nominalnej szerokości toru [mm]Różnica w wysokości położenia toków [mm]Różnice strzał. na cięciwie 10 m [mm]Różnice w poziomie od znaków regulacji [mm]Różnice niwelety od znaków regulacji [mm]Różnica luzu w stykach: max./min. [mm]
200nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
180nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
160+6,–4881010-
140+8,–51291010-
120+9,–712101010-
100+10,–7151215154
80+10,–8201415154
70+12,–8201515155
60+15,–8251615155
50+17,–8251715155
40+20,–9251820205
30+25,–9252030305
20+35,–10252535355
*Załącznik nr 14 do Instrukcji kolejowej Id 14

A. 1446 mm
B. 1442 mm
C. 1425 mm
D. 1427 mm
Organizacja robót związanych …

Która z wymienionych prac naprawczych nawierzchni torowej należy do bieżących napraw?

A. Regulacja naprężeń w torze bezstykowym
B. Ciągła regulacja ustawienia toru w planie i profilu
C. Wymiana tłucznia w rozjeździe
D. Ciągła wymiana podkładów torowych
Organizacja robót związanych …

Na podstawie zapisu w Książce Kontroli Stanu Toru wskaż, jaki stan nawierzchni został stwierdzony w czasie badania technicznego.

Fragment zapisów w Książce Kontroli Stanu Toru
Data badania16.04.2019
SZYNY
Rodzaj toru
typ

[TK]
[49E1]
PODKŁADY
Typ
Rozstaw
Ocena zużycia

[DR/2B/A]
[655]
[ZD]
ZŁĄCZKI PRZYTWIERDZENIA
TYP
Stan

[K]
[DST]

A. Podkłady strunobetonowe PBS - zużycie małe, złączki przytwierdzenia - stan dostateczny.
B. Podkłady drewniane obłe sosnowe - zużycie przeciętne, złączki przytwierdzenia - stan dobry.
C. Podkłady strunobetonowe PBS - zużycie duże, złączki przytwierdzenia - stan zły.
D. Podkłady drewniane belkowe azobe - zużycie duże, złączki przytwierdzenia - stan dostateczny.
Organizacja robót związanych …

Aby sprostać niespodziewanym wymaganiom związanym z zamknięciami torów, które wynikają z potrzeby usunięcia awarii w infrastrukturze kolejowej, konieczne jest niezwłoczne zgłoszenie potrzeby zamknięcia do Ekspozytury Zarządzania Ruchem Kolejowym przez

A. Sekcję Eksploatacji
B. przewoźnika
C. Zakład Linii Kolejowych
D. PKP Energetykę
Organizacja robót związanych …

Prace związane z torowiskiem, które obejmują ścinanie, wyrównywanie oraz obniżanie ław torowiska, a także oczyszczanie podsypki wokół podkładów w celu poprawy odpływu wód opadowych, powinny być wykonywane za pomocą

A. profilarki ław torowiska
B. zgarniarki tłucznia
C. podbijarki torowej
D. suwnicy bramowej
Organizacja robót związanych …

Na podstawie wyników badania defektoskopowego wykryto wadę szyny, która kwalifikuje ją do obserwacji. W takim przypadku szynę należy oznaczyć farbą w kolorze

A. zielonym
B. czerwonym lub pomarańczowym
C. niebieskim
D. białym lub żółtym