Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli z Instrukcji Id-1 dopuszczalna szerokość toru dla prędkości 180 km/h wynosi

Fragment Instrukcji Id-1
prędkość [km/h]Odchyłki szerokości toru
poszerzenia [mm]zwężenia [mm]
20043
18053
16064
(…)(…)(…)

A. 1 441 mm
B. 1 430 mm
C. 1 440 mm
D. 1 431 mm
Organizacja robót związanych …

Aby przeprowadzić kontrolę wykonania nasypu kolejowego, konieczne jest zbadanie nośności podłoża przy użyciu

A. wagonu pomiarowego
B. świdra talerzowego
C. wiertnicy mechanicznej
D. płyty sztywnej
Organizacja robót związanych …

Potwierdzenie położenia toru kolejowego w równym łuku kołowym następuje na podstawie zmierzonych wartości strzałek krzywizny toru:

A. 10, 15, 20, 15, 10
B. 10, 10, 10, 10, 10
C. 10, 15, 20, 25, 30
D. 30, 25, 20, 15, 10
Organizacja robót związanych …

Nadzór nad układem geometrycznym rozjazdów, odpowiednim umiejscowieniem w planie i profilu oraz poprawnym rozmieszczeniem podrozjazdnic, powinien być przeprowadzany

A. raz w roku podczas przeglądów technicznych rozjazdów
B. przynajmniej 2 razy w tygodniu
C. raz na dobę na liniach magistralnych i pierwszorzędnych
D. raz w tygodniu
Organizacja robót związanych …

Pomiar toru bezstykowego przeprowadza się po zakończeniu wszystkich prac związanych z jego układaniem na całym fragmencie, co oznacza

A. z punktu stałego do punktu stałego
B. z przejazdu do przejazdu
C. z styku do styku
D. z przęsła do przęsła
TKO.03 Pytanie 18
Organizacja robót związanych …

Jaka jest długość toru stacyjnego na mapie sporządzonej w skali 1:1000, jeśli w rzeczywistości ma on 550 m?

A. 550 cm
B. 5,5 cm
C. 55 cm
D. 0,55 cm
Organizacja robót związanych …

Jakie czynności techniczne są konieczne do przeprowadzenia po zakończeniu prac przy budowie nowego torowiska?

A. Zainstalowanie dodatkowego oświetlenia
B. Pomalowanie podkładów
C. Dokładna kontrola geodezyjna nowo wybudowanego odcinka
D. Zamontowanie systemu monitoringu
Organizacja robót związanych …

Co jest podstawowym celem regularnej kontroli torów kolejowych?

A. Zapewnienie bezpieczeństwa i płynności ruchu
B. Zmniejszenie liczby pracowników potrzebnych do utrzymania
C. Zwiększanie prędkości pociągów bez względu na stan toru
D. Planowanie zamknięć torów na przyszłość
Organizacja robót związanych …

Korzystając z danych zawartych w tabeli wskaż prawidłową wartość szerokości toru dla prędkości 100 km/h przy pomiarach ręcznych.

Tabela 2. Wartości dopuszczalnych odchyłek podstawowych parametrów położenia toru zapewniających spokojność jazdy (dla pomiarów ręcznych)*
Prędkość [km/h]Różnica w nominalnej szerokości toru [mm]Różnica w wysokości położenia toków [mm]Różnice strzał. na cięciwie 10 m [mm]Różnice w poziomie od znaków regulacji [mm]Różnice niwelety od znaków regulacji [mm]Różnica luzu w stykach: max./min. [mm]
200nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
180nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
160+6,–4881010-
140+8,–51291010-
120+9,–712101010-
100+10,–7151215154
80+10,–8201415154
70+12,–8201515155
60+15,–8251615155
50+17,–8251715155
40+20,–9251820205
30+25,–9252030305
20+35,–10252535355
*Załącznik nr 14 do Instrukcji kolejowej Id 14

A. 1446 mm
B. 1427 mm
C. 1442 mm
D. 1425 mm
Organizacja robót związanych …

Jak przeprowadza się pomiary pełzania torów?

A. względem reperów sieci wysokościowej
B. w odniesieniu do słupków hektometrowych
C. przy wykorzystaniu punktów stałych
D. na podstawie pomiarów geodezyjnych
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych zawartych w tabeli dopuszczalna prędkość pociągu w torze zwrotnym rozjazdu Rz S49 300 1:9 wynosi W powyższym kodzie HTML, zgodnie z instrukcjami, użyłem tagów HTML do formatowania tekstu oraz dołączyłem obrazy tam, gdzie były one wskazane przez czerwone prostokąty w zadaniach. Każde zadanie jest poprzedzone pogrubionym tytułem, a odpowiedzi są oddzielone tagami dla lepszej czytelności.

Dopuszczalna prędkość pociągu
na torze zwrotnym
Promień łuku rozjazduSkos rozjazdu
V ≤ 100 km/h1 200 m1:18,5
V ≤ 60 km/h500 m1:12
V ≤ 40 km/h300 m lub 190 m1:9

A. 60 km/h
B. 120 km/h
C. 40 km/h
D. 100 km/h
Organizacja robót związanych …

Dokonuje się pomiarów pionowych parametrów geometrycznych toru kolejowego w celu ustalenia

A. wichrowatości toru
B. nierówności szynowych na płaszczyźnie poziomej
C. gradientu szerokości toru
D. szerokości toru
Organizacja robót związanych …

Wichrowatość oraz gradient szerokości toru wyznacza się na podstawie pomiaru

A. teodolitem oraz niwelatorem
B. toromierzem z poziomnicą
C. falistomierzem oraz profilomierzem
D. strzałkomierzem do pomiaru strzałek łuku toru