Filtrowanie pytań
Organizacja robót związanych …
A. kleszczy
B. zakrętarki
C. podbijaka
D. nasuwarki
Organizacja robót związanych …
Czym jest wyboczenie toru?
A. zgięcie toru
B. wygięcie toru w kierunku pionowym
C. wygięcie toru w kierunku poziomym
D. przesunięcie jednego toru względem drugiego toru
Organizacja robót związanych …
Jakiego rodzaju sprzęt jest używany do podnoszenia ciężkich elementów toru podczas remontu?
A. Dźwig torowy
B. Wózek widłowy
C. Spycharka gąsienicowa
D. Koparka łańcuchowa
Organizacja robót związanych …
W jakim dokumencie określane są dopuszczalne odchylenia eksploatacyjne rozjazdów?
A. książce E-1758
B. książce D-830
C. instrukcji Irl
D. instrukcji Id 1
Organizacja robót związanych …
Metoda napawania jest wykorzystywana do odnawiania
A. fundamentów drewnianych
B. fundamentów betonowych
C. łączników
D. szyn
Organizacja robót związanych …
Która z wymienionych prac naprawczych nawierzchni torowej należy do bieżących napraw?
A. Ciągła regulacja ustawienia toru w planie i profilu
B. Ciągła wymiana podkładów torowych
C. Wymiana tłucznia w rozjeździe
D. Regulacja naprężeń w torze bezstykowym
Organizacja robót związanych …
Wymiana rozjazdu powinna być przeprowadzona w ramach napraw
A. bieżących podtorza
B. głównych podtorza
C. głównych nawierzchni
D. bieżących nawierzchni
Organizacja robót związanych …
Który z zapisów dotyczy naprawy bieżącej?
A. Wzmacnianie skarp torowiska przez obsianie
B. Wymiana przęsłowa nawierzchni
C. Wzmacnianie podłoża przez iniektowanie
D. Wymiana części rozjazdowych
Organizacja robót związanych …
Kiedy należy wymienić podkłady drewniane na nowe?
A. Gdy spełniają kryteria wymiany zgodnie z normami dla prędkości powyżej 100 km/h
B. Gdy zmienia się operator toru, ale tylko jeśli stan techniczny tego wymaga
C. Gdy są uszkodzone lub spróchniałe
D. Co określony czas zgodnie z przeglądami technicznymi
Organizacja robót związanych …
Na podstawie danych w tabeli wskaż dopuszczalne zużycie boczne szyny 49E1 w torach klasy 1.
Wartości graniczne dla kryteriów użytkowania szyn (Instrukcja Id-1) | ||||
---|---|---|---|---|
Klasa torów | Dopuszczalne zużycie pionowe szyny [mm] | Dopuszczalne zużycie boczne szyny [mm] | ||
UIC60 (60E1) | pozostałe | UIC60 (60E1) | pozostałe | |
0 | 12 | - | 14 | - |
1 | 14 | 8 | 18 | 12 |
2 | 16 | 10 | 20 | 14 |
3 | 16 | 14 | 20 | 17 |
4 i 5 | 20 | 16 | 22 | 19 |
tory boczne | 28 | 25 | do dolnej krawędzi główki |
A. 17 mm
B. 12 mm
C. 19 mm
D. 14 mm
TKO.03 Pytanie 11
Organizacja robót związanych …
Planowany jest remont toru szlakowego w dwutorowym systemie od kilometrów 2,540 do 4,650. Jaką długość toru kolejowego należy wymienić?
A. 2 110 m
B. 4 650 m
C. 2 540 m
D. 4 220 m
Organizacja robót związanych …
Ostateczne usunięcie usterki pękniętej szyny w torze klasycznym polega na
A. wykonaniu spawu termitowego
B. wymianie szyny
C. wykonaniu zgrzewu
D. skreceniu szyny łubkami
Organizacja robót związanych …
Na podstawie wyników badania defektoskopowego wykryto wadę szyny, która kwalifikuje ją do obserwacji. W takim przypadku szynę należy oznaczyć farbą w kolorze
A. niebieskim
B. zielonym
C. białym lub żółtym
D. czerwonym lub pomarańczowym
Organizacja robót związanych …
Monitoring efektywności systemów drenażowych oraz ich cykliczne czyszczenie zapewniają
A. studzienki rewizyjne
B. zbieracze
C. sztolnie
D. korytka odwodnieniowe
TKO.03 Pytanie 15
Organizacja robót związanych …
Jaką maszynę należy wykorzystać do nagarniania, zbierania, przechowywania, rozprowadzania, formowania i kształtowania pryzmy tłucznia?
A. Profilarkę tłucznia
B. Profilarkę ław torowiska
C. Oczyszczarkę ław torowiska
D. Oczyszczarkę tłucznia
Organizacja robót związanych …
Nadzór nad układem geometrycznym rozjazdów, odpowiednim umiejscowieniem w planie i profilu oraz poprawnym rozmieszczeniem podrozjazdnic, powinien być przeprowadzany
A. raz w roku podczas przeglądów technicznych rozjazdów
B. raz w tygodniu
C. raz na dobę na liniach magistralnych i pierwszorzędnych
D. przynajmniej 2 razy w tygodniu
Organizacja robót związanych …
Na podstawie danych zawartych w tabeli wskaż wymaganą wartość luzu przy naprawie prowizorycznej szyny, jeżeli jej temperatura wynosi 3°C.
Wartości luzów przy naprawie prowizorycznej szyny (Instrukcja Id-1) | |
---|---|
Temperatura szyny w czasie wykrycia pęknięcia [°C] | Wymagana wartość luzu [mm] |
poniżej -15 | 19 |
-15 do -10 | 17 |
-9 do -6 | 16 |
-5 do -1 | 14 |
0 do 5 | 12 |
6 do 10 | 10 |
A. 17 mm
B. 14 mm
C. 12 mm
D. 16 mm
Organizacja robót związanych …
W sytuacji, gdy pracownik odpowiedzialny za dozór zauważy, że materiały do robót lub inne przedmioty znajdujące się przy torze lub na torze zamkniętym naruszają skrajnię taboru, powinien
A. pozwolić na wjazd pociągu na dany odcinek
B. ustawić wskaźnik zejścia z toru
C. ustawić sygnał D6
D. przesunąć je na odpowiednią odległość
TKO.03 Pytanie 19
Organizacja robót związanych …
Aby dostosować naprężenia w torze bezstykowym przy użyciu metody naciągu, powinno się zastosować
A. naprężacze szynowe
B. śruby naciągowe
C. urządzenia grzewcze
D. opórki przeciwpełzne
TKO.03 Pytanie 20
Organizacja robót związanych …
Ostateczne naprawienie pękniętej szyny w torze bezstykowym przy temperaturze niższej od temperatury neutralnej wymaga użycia
A. śrub stopowych
B. śrub łubkowych
C. dźwigarów szynowych
D. naprężaczy szynowych
Organizacja robót związanych …
Przeprowadzany w trakcie prac remontowych odbiór techniczny to odbiór
A. międzyoperacyjny
B. ostateczny
C. eksploatacyjny
D. pogwarancyjny
TKO.03 Pytanie 22
Organizacja robót związanych …
Jaką metodą realizowana jest ciągła wymiana podkładów?
A. Pełnej mechanizacji z zastosowaniem zespołu suwnic bramowych
B. Małej mechanizacji z zastosowaniem nasuwarki
C. Pełnej mechanizacji z wykorzystaniem dźwigu układkowego
D. Małej mechanizacji z użyciem podnośnika torowego
Organizacja robót związanych …
Ostateczna naprawa uszkodzonej szyny jest naprawą
A. bieżącą
B. awaryjną
C. doraźną
D. główną
Organizacja robót związanych …
Podczas inspekcji szyny wykryto wewnętrzną wadę, która kwalifikuje ją do dalszej obserwacji. Lokalizację tej wady należy oznaczyć farbą w kolorze
A. czerwonym i literą "o"
B. białym lub żółtym i literą "o"
C. czerwonym i literą "w"
D. białym lub żółtym i literą "w"
TKO.03 Pytanie 25
Organizacja robót związanych …
Zgodnie z Instrukcją kolejową Id-4, kontrole rozjazdów w głównych torach szlakowych powinny być przeprowadzane
A. dwa razy w miesiącu
B. dwa razy w roku
C. raz na dobę
D. raz na tydzień
TKO.03 Pytanie 26
Organizacja robót związanych …
Zgodnie z przedstawionym fragmentem harmonogramu skład zrywkowo-układkowy będzie pracował przez
Fragment harmonogramu pracy sprzętu i maszyn podczas naprawy głównej nawierzchni | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
L.p. | Rodzaj sprzętu i maszyn | Kolejny dzień robót | |||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ||
1 | Platformy z szynami | x | x | ||||||
2 | Suwnice SBT1 skład zrywkowo - układkowy | x | x | x | x | x | x | x | |
3 | Układarka szyn | x | x | x | x | x | x | x | |
4 | Spycharka do 100 KM | x | x | x | x | x | x | x | |
5 | Zgrzewarka PRSM | x | x | x | x | x | x | x | |
6 | 1 WM-15 | x | x | ||||||
7 | 2 WM-15 | x | x | x | x | x | x | ||
8 | 1 lokomotywa spalinowa | x | x | ||||||
9 | 2 lokomotywa spalinowa | x | x | x | x | x | x | x | |
10 | Zgamiarka tłucznia | x | x | x | x | x | x | x | x |
A. 2 dni.
B. 6 dni.
C. 7 dni.
D. 8 dni.
Organizacja robót związanych …
Czym charakteryzuje się wymiana szyn w ramach napraw głównych?
A. Wymianą całych odcinków szyn na nowe
B. Zastąpieniem szyn drewnianymi elementami
C. Tylko naprawą uszkodzonych miejsc
D. Przeprowadzeniem drobnych prac konserwacyjnych
Organizacja robót związanych …
Do jakiego rodzaju uszkodzenia klasyfikowane są worki podsypkowe?
A. skarpy
B. drenaży
C. podtorza
D. odwodnienia
TKO.03 Pytanie 29
Organizacja robót związanych …
Aby nagarnąć podsypkę tłuczniową od ławy torowiska do osi toru oraz zebrać nadmiar podsypki z podkładów i przetransportować ją na zewnątrz toru, należy użyć
A. koparki dwudrogowej
B. zgarniarki tłucznia
C. profilarki ław torowiska
D. oczyszczarki tłucznia
Organizacja robót związanych …
Do uszkodzeń zewnętrznych szyny zazwyczaj prowadzą
A. oddziaływania taboru
B. wady pochodzenia hutniczego
C. błędy w obróbce cieplnej
D. naprężenia cieplne
Organizacja robót związanych …
Do działań związanych z bieżącą konserwacją nawierzchni kolejowej zalicza się
A. wymianę gruntu w podtorzu
B. regulację naprężeń w torze bezstykowym
C. nieprzerwaną wymianę podkładów
D. wymianę rozjazdu
Organizacja robót związanych …
Który element nawierzchni kolejowej może być napawany w trakcie regeneracji?
A. Sprężyny łapek
B. Główki torów
C. Śruby mocujące
D. Stopki torów
Organizacja robót związanych …
Jakie roboty są wykonywane w ramach bieżącej konserwacji rozjazdu?
A. Dokręcanie wkrętów oraz śrub
B. Regulacja zamków nastawczych
C. Wymiana pojedynczych podrozjazdnic
D. Eliminacja zbędnej roślinności
Organizacja robót związanych …
Korzystając z danych zawartych w tabeli wskaż prawidłową wartość szerokości toru dla prędkości 100 km/h przy pomiarach ręcznych.
Tabela 2. Wartości dopuszczalnych odchyłek podstawowych parametrów położenia toru zapewniających spokojność jazdy (dla pomiarów ręcznych)* | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Prędkość [km/h] | Różnica w nominalnej szerokości toru [mm] | Różnica w wysokości położenia toków [mm] | Różnice strzał. na cięciwie 10 m [mm] | Różnice w poziomie od znaków regulacji [mm] | Różnice niwelety od znaków regulacji [mm] | Różnica luzu w stykach: max./min. [mm] | |
200 | nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych | ||||||
180 | nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych | ||||||
160 | +6,–4 | 8 | 8 | 10 | 10 | - | |
140 | +8,–5 | 12 | 9 | 10 | 10 | - | |
120 | +9,–7 | 12 | 10 | 10 | 10 | - | |
100 | +10,–7 | 15 | 12 | 15 | 15 | 4 | |
80 | +10,–8 | 20 | 14 | 15 | 15 | 4 | |
70 | +12,–8 | 20 | 15 | 15 | 15 | 5 | |
60 | +15,–8 | 25 | 16 | 15 | 15 | 5 | |
50 | +17,–8 | 25 | 17 | 15 | 15 | 5 | |
40 | +20,–9 | 25 | 18 | 20 | 20 | 5 | |
30 | +25,–9 | 25 | 20 | 30 | 30 | 5 | |
20 | +35,–10 | 25 | 25 | 35 | 35 | 5 | |
*Załącznik nr 14 do Instrukcji kolejowej Id 14 |
A. 1427 mm
B. 1446 mm
C. 1425 mm
D. 1442 mm
Organizacja robót związanych …
Jakiego rodzaju prace są związane z zapewnieniem bezpieczeństwa ruchu kolejowego w czasie zimy?
A. Dokręcanie śrub i wkrętów
B. Regulacja położenia toru w planie
C. Regulacja położenia toru w profilu
D. Czyszczenie kanałów zwrotnicowych
Organizacja robót związanych …
Jak wykonywany jest pomiar przechyłki toru przy zastosowaniu metody bezpośredniej?
A. profilomierza
B. wagonu pomiarowego
C. toromierza uniwersalnego
D. szczelinomierza
Organizacja robót związanych …
Kiedy należy wykonywać kontrolę geodezyjną torowiska?
A. Przed i po modernizacji toru
B. Tylko przed rozpoczęciem zimy
C. Po każdym przejeździe pociągu towarowego
D. Co dwa lata
Organizacja robót związanych …
Jakie uszkodzenie podtorza powoduje konieczność wstrzymania ruchu kolejowego?
A. Nierówności na ławach skarpowych wykopu
B. Zanieczyszczenia na ławach torowiska
C. Erozja dna rowów bocznych
D. Postępujące pęknięcia skarpy nasypowej
Organizacja robót związanych …
Jak przeprowadza się pomiary pełzania torów?
A. w odniesieniu do słupków hektometrowych
B. przy wykorzystaniu punktów stałych
C. względem reperów sieci wysokościowej
D. na podstawie pomiarów geodezyjnych
Organizacja robót związanych …
Podczas przeglądu torów, oceniając stan techniczny podkładów, zauważono, że: wkręty można wyjąć palcami, występują pęknięcia podłużne otwarte na 30 mm i więcej, pojawiają się pęknięcia poprzeczne, a podkłady są spróchniałe. W książce kontrolnej stanu toru należy odnotować zużycie podkładów.
A. bardzo duże
B. duże
C. przeciętne
D. małe