Filtrowanie pytań
Organizacja robót związanych …
A. protokole obchodu
B. karcie toru
C. notatce z obchodu
D. książce kontroli obchodów
Organizacja robót związanych …
W jakim dokumencie określane są dopuszczalne odchylenia eksploatacyjne rozjazdów?
A. książce E-1758
B. książce D-830
C. instrukcji Id 1
D. instrukcji Irl
Organizacja robót związanych …
W przypadku wystąpienia uszkodzenia toru, jakie działanie należy podjąć w pierwszej kolejności?
A. Wymiana uszkodzonych elementów
B. Natychmiastowe wstrzymanie ruchu na uszkodzonym odcinku
C. Zgłoszenie uszkodzenia do nadzoru budowlanego
D. Oznaczenie miejsca uszkodzenia taśmą ostrzegawczą
Organizacja robót związanych …
W trakcie działań przygotowawczych do pojedynczej wymiany szyn, po ich rozładunku, należy je umieścić na
A. podkładach wewnątrz toru
B. zewnątrz toru
C. wagonach platformach
D. placu składowym
Organizacja robót związanych …
Nie ma potrzeby stosowania umocnień ścian wykopów o szerokości dna do około 1,5 m w przypadku wykopów
A. głębszych niż 1,5 m przy zmechanizowanym układaniu elementów drenarskich
B. płytszych niż 1,5 m w gruntach o ścianach niestatecznych
C. głębszych niż 1,5 m przy pracy ludzi
D. płytszych niż 1,5 m usytuowanych na międzytorzu
Organizacja robót związanych …
Przeprowadzany w trakcie prac remontowych odbiór techniczny to odbiór
A. eksploatacyjny
B. ostateczny
C. międzyoperacyjny
D. pogwarancyjny
Organizacja robót związanych …
Odcinki toru, w przypadku których ze względu na prowadzone prace na nawierzchni prędkość pociągu powinna być ograniczona, należy zabezpieczyć z obu stron
A. sygnałem D 1 wraz ze wskaźnikiem W 4
B. sygnałem D 6 wraz ze wskaźnikiem W 14
C. sygnałem A 5 wraz ze wskaźnikiem W 1
D. sygnałem M 1 wraz ze wskaźnikiem W 14
Organizacja robót związanych …
W sytuacji, gdy pracownik odpowiedzialny za dozór zauważy, że materiały do robót lub inne przedmioty znajdujące się przy torze lub na torze zamkniętym naruszają skrajnię taboru, powinien
A. przesunąć je na odpowiednią odległość
B. ustawić sygnał D6
C. pozwolić na wjazd pociągu na dany odcinek
D. ustawić wskaźnik zejścia z toru
Organizacja robót związanych …
Podczas inspekcji szyny wykryto wewnętrzną wadę, która kwalifikuje ją do dalszej obserwacji. Lokalizację tej wady należy oznaczyć farbą w kolorze
A. czerwonym i literą "w"
B. białym lub żółtym i literą "w"
C. białym lub żółtym i literą "o"
D. czerwonym i literą "o"
Organizacja robót związanych …
Jakiego rodzaju prace są związane z zapewnieniem bezpieczeństwa ruchu kolejowego w czasie zimy?
A. Regulacja położenia toru w profilu
B. Dokręcanie śrub i wkrętów
C. Regulacja położenia toru w planie
D. Czyszczenie kanałów zwrotnicowych
Organizacja robót związanych …
Kto zajmuje się opracowaniem planu bezpieczeństwa oraz ochrony zdrowia na placu budowy?
A. wykonawca
B. inspektor nadzoru
C. inwestor
D. kierownik budowy
Organizacja robót związanych …
Odcinki torów, w których powinna być ograniczona prędkość pociągów, należy zabezpieczyć z obu stron
A. sygnałem D6 "zwolnić bieg" wraz ze wskaźnikami W14
B. wskaźnikami odcinka ograniczonej prędkości W14
C. wskaźnikiem W9 "odcinka ograniczonej prędkości"
D. sygnałem DO zatrzymania, sygnałem DI "Stój"
TKO.03 Pytanie 53
Organizacja robót związanych …
Które z poniższych działań jest niezbędne przed rozpoczęciem prac związanych z budową torowiska?
A. Zgłoszenie prac do lokalnej administracji
B. Przygotowanie listy materiałów budowlanych
C. Wykonanie dokładnej inwentaryzacji terenu
D. Zaplanowanie robót ziemnych
Organizacja robót związanych …
Aby swobodnie i bezpiecznie obracać szynę wokół osi podłużnej na składowiskach oraz wagonach podczas załadunku i wyładunku, należy wykorzystać
A. trawers
B. kantownicę
C. zakrętarkę
D. podnośnik
Organizacja robót związanych …
W specyfikacji prac zakładano wykonanie wykopu liniowego o pionowych ścianach dla rowu odwadniającego o długości 200 m, głębokości 60 cm oraz szerokości 55 cm. Jaką objętość wykopanego gruntu uzyskamy, jeśli głębokość zwiększono o 10 cm?
A. 77 m3
B. 86 m3
C. 50 m3
D. 66 m3
Organizacja robót związanych …
Które z podanych uszkodzeń szyn nie stwarza zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu?
A. Spływy boczne o szerokości 3 mm lub więcej w jedną stronę na całej długości szyny
B. Równomierne zużycie główki w granicach dopuszczalnych wymiarów
C. Pęknięcia wzdłużne i poprzeczne na długości przęsła
D. Odłupanie fragmentu główki lub stopki
Organizacja robót związanych …
Po zakończonym dniu roboczym, w torze przeznaczonym do ruchu kolejowego, wszystkie narzędzia oraz materiały nawierzchniowe muszą być usunięte
A. poza skrajnię budowli toru
B. poza skrajnię taboru toru
C. na ławę torowiska
D. na międzytorze