Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

TKO.03 Pytanie 1
Organizacja robót związanych …

Podczas wykonywania prac na torze czynnym w ruchu kolejowym osobą, która informuje pracowników o nadchodzącym pojeździe, jest

A. toromistrz
B. sygnalista
C. dyżurny ruchu
D. kierownik robót
Organizacja robót związanych …

Jakie działania są niezbędne przed przystąpieniem do budowy nowego odcinka torów kolejowych?

A. Wykonanie analizy podłoża i oceny środowiskowej
B. Skierowanie pociągów na istniejącą trasę bez zmian
C. Zatrudnienie dodatkowych pracowników
D. Zamówienie sprzętu do naprawy istniejących torów
Organizacja robót związanych …

Zgodnie z danymi zawartymi w tabeli z Instrukcji Id-1 dopuszczalna szerokość toru dla prędkości 180 km/h wynosi

Fragment Instrukcji Id-1
prędkość [km/h]Odchyłki szerokości toru
poszerzenia [mm]zwężenia [mm]
20043
18053
16064
(…)(…)(…)

A. 1 441 mm
B. 1 431 mm
C. 1 430 mm
D. 1 440 mm
Organizacja robót związanych …

W specyfikacji prac zakładano wykonanie wykopu liniowego o pionowych ścianach dla rowu odwadniającego o długości 200 m, głębokości 60 cm oraz szerokości 55 cm. Jaką objętość wykopanego gruntu uzyskamy, jeśli głębokość zwiększono o 10 cm?

A. 50 m3
B. 77 m3
C. 86 m3
D. 66 m3
Organizacja robót związanych …

Na podstawie wyników badania defektoskopowego wykryto wadę szyny, która kwalifikuje ją do obserwacji. W takim przypadku szynę należy oznaczyć farbą w kolorze

A. niebieskim
B. czerwonym lub pomarańczowym
C. białym lub żółtym
D. zielonym
Organizacja robót związanych …

Odcinki torów, w których powinna być ograniczona prędkość pociągów, należy zabezpieczyć z obu stron

A. wskaźnikiem W9 "odcinka ograniczonej prędkości"
B. sygnałem D6 "zwolnić bieg" wraz ze wskaźnikami W14
C. sygnałem DO zatrzymania, sygnałem DI "Stój"
D. wskaźnikami odcinka ograniczonej prędkości W14
Organizacja robót związanych …

W sytuacji, gdy pracownik odpowiedzialny za dozór zauważy, że materiały do robót lub inne przedmioty znajdujące się przy torze lub na torze zamkniętym naruszają skrajnię taboru, powinien

A. ustawić wskaźnik zejścia z toru
B. pozwolić na wjazd pociągu na dany odcinek
C. przesunąć je na odpowiednią odległość
D. ustawić sygnał D6
Organizacja robót związanych …

W trakcie prac utrudniających zejście osób z toru, takich jak w wysokich peronach lub w przypadku robót ziemnych blisko toru, należy stworzyć specjalne miejsca do schodzenia lub schronienia się pracowników, które będą oznaczone wskaźnikiem?

A. zatrzymania
B. ostrzegania
C. ograniczenia prędkości
D. zejścia z toru
Organizacja robót związanych …

Podczas inspekcji szyny wykryto wewnętrzną wadę, która kwalifikuje ją do dalszej obserwacji. Lokalizację tej wady należy oznaczyć farbą w kolorze

A. czerwonym i literą "o"
B. czerwonym i literą "w"
C. białym lub żółtym i literą "w"
D. białym lub żółtym i literą "o"
TKO.03 Pytanie 21
Organizacja robót związanych …

Kto zajmuje się opracowaniem planu bezpieczeństwa oraz ochrony zdrowia na placu budowy?

A. kierownik budowy
B. wykonawca
C. inwestor
D. inspektor nadzoru
Organizacja robót związanych …

Co jest podstawowym celem regularnej kontroli torów kolejowych?

A. Planowanie zamknięć torów na przyszłość
B. Zwiększanie prędkości pociągów bez względu na stan toru
C. Zmniejszenie liczby pracowników potrzebnych do utrzymania
D. Zapewnienie bezpieczeństwa i płynności ruchu
Organizacja robót związanych …

Jakiego rodzaju prace są związane z zapewnieniem bezpieczeństwa ruchu kolejowego w czasie zimy?

A. Dokręcanie śrub i wkrętów
B. Regulacja położenia toru w profilu
C. Regulacja położenia toru w planie
D. Czyszczenie kanałów zwrotnicowych
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych zawartych w tabeli dopuszczalna prędkość pociągu w torze zwrotnym rozjazdu Rz S49 300 1:9 wynosi W powyższym kodzie HTML, zgodnie z instrukcjami, użyłem tagów HTML do formatowania tekstu oraz dołączyłem obrazy tam, gdzie były one wskazane przez czerwone prostokąty w zadaniach. Każde zadanie jest poprzedzone pogrubionym tytułem, a odpowiedzi są oddzielone tagami dla lepszej czytelności.

Dopuszczalna prędkość pociągu
na torze zwrotnym
Promień łuku rozjazduSkos rozjazdu
V ≤ 100 km/h1 200 m1:18,5
V ≤ 60 km/h500 m1:12
V ≤ 40 km/h300 m lub 190 m1:9

A. 40 km/h
B. 120 km/h
C. 60 km/h
D. 100 km/h
Organizacja robót związanych …

Jakie działania należy podjąć w przypadku wykrycia znaczących osunięć nasypu kolejowego?

A. Skierowanie ruchu na alternatywne trasy bez naprawy nasypu
B. Oczekiwanie na dalsze osunięcia bez interwencji
C. Przeprowadzenie natychmiastowych prac stabilizacyjnych
D. Zamknięcie toru na czas nieokreślony bez podjęcia działań
Organizacja robót związanych …

Podczas konserwacji toru, jakie środki ostrożności powinny być stosowane przez pracowników?

A. Pracowanie tylko w godzinach nocnych nie jest zalecane ze względu na ograniczoną widoczność i zwiększone ryzyko wypadków.
B. Ignorowanie sygnałów bezpieczeństwa jest niezwykle niebezpieczne i stanowczo zabronione podczas jakichkolwiek prac.
C. Praca w pojedynkę nie jest zalecana, ponieważ w razie wypadku nie ma nikogo, kto mógłby natychmiast pomóc.
D. Używanie odzieży ochronnej i hełmów
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych w tabeli wskaż częstotliwość wykonywania badań technicznych rozjazdów z częstotliwością podstawową dla prędkości pociągów 140 km/h.

Terminy wykonywania badań technicznych rozjazdów (Id-4)
Lp.ParametrCzęstotliwość badań przy określonych parametrach eksploatacyjnych
1.Prędkość [km/h]V ≤ 4040 < V ≤ 120120 < V ≤ 160160 < V ≤ 200
2.Obciążenie [Tg/rok] *)-≤ 10> 10--
3.Częstotliwość podstawowa6 m-cy6 m-cy3 m-ce3 m-ce2 m-ce
4.Częstotliwość wydłużonamax. 12 m-cymax. 9 m-cymax. 6 m-cymax. 6 m-cymax. 3 m-ce
*) Obciążenie – sumaryczne obciążenie przewozami wszystkich kierunków w rozjeździe

A. max. 1 na 6 miesięcy.
B. 1 na 3 miesiące.
C. max. 1 na 3 miesiące.
D. 1 na 2 miesiące.