Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Czym charakteryzuje się wymiana szyn w ramach napraw głównych?

A. Wymianą całych odcinków szyn na nowe
B. Zastąpieniem szyn drewnianymi elementami
C. Tylko naprawą uszkodzonych miejsc
D. Przeprowadzeniem drobnych prac konserwacyjnych
Organizacja robót związanych …

Jakie czynności techniczne są konieczne do przeprowadzenia po zakończeniu prac przy budowie nowego torowiska?

A. Pomalowanie podkładów
B. Dokładna kontrola geodezyjna nowo wybudowanego odcinka
C. Zamontowanie systemu monitoringu
D. Zainstalowanie dodatkowego oświetlenia
TKO.03 Pytanie 85
Organizacja robót związanych …

Kto zajmuje się opracowaniem planu bezpieczeństwa oraz ochrony zdrowia na placu budowy?

A. kierownik budowy
B. inwestor
C. inspektor nadzoru
D. wykonawca
Organizacja robót związanych …

Co jest podstawowym celem regularnej kontroli torów kolejowych?

A. Zwiększanie prędkości pociągów bez względu na stan toru
B. Planowanie zamknięć torów na przyszłość
C. Zapewnienie bezpieczeństwa i płynności ruchu
D. Zmniejszenie liczby pracowników potrzebnych do utrzymania
Organizacja robót związanych …

Korzystając z danych zawartych w tabeli wskaż prawidłową wartość szerokości toru dla prędkości 100 km/h przy pomiarach ręcznych.

Tabela 2. Wartości dopuszczalnych odchyłek podstawowych parametrów położenia toru zapewniających spokojność jazdy (dla pomiarów ręcznych)*
Prędkość [km/h]Różnica w nominalnej szerokości toru [mm]Różnica w wysokości położenia toków [mm]Różnice strzał. na cięciwie 10 m [mm]Różnice w poziomie od znaków regulacji [mm]Różnice niwelety od znaków regulacji [mm]Różnica luzu w stykach: max./min. [mm]
200nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
180nie prowadzi się ręcznych pomiarów w celach diagnostycznych
160+6,–4881010-
140+8,–51291010-
120+9,–712101010-
100+10,–7151215154
80+10,–8201415154
70+12,–8201515155
60+15,–8251615155
50+17,–8251715155
40+20,–9251820205
30+25,–9252030305
20+35,–10252535355
*Załącznik nr 14 do Instrukcji kolejowej Id 14

A. 1442 mm
B. 1425 mm
C. 1427 mm
D. 1446 mm
TKO.03 Pytanie 97
Organizacja robót związanych …

Czym można poprawić stabilność skarpy nasypu?

A. ława skarpowa
B. rów boczny
C. drenaż wgłębny
D. ława torowiska
Organizacja robót związanych …

Jakiego rodzaju prace są związane z zapewnieniem bezpieczeństwa ruchu kolejowego w czasie zimy?

A. Regulacja położenia toru w planie
B. Regulacja położenia toru w profilu
C. Dokręcanie śrub i wkrętów
D. Czyszczenie kanałów zwrotnicowych
Organizacja robót związanych …

Proces budowy torów kolejowych, polegający na umieszczaniu na już istniejącym torowisku przęseł torowych, które zostały zmontowane na bazach nawierzchniowych, jest określany jako metoda

A. małej mechanizacji
B. częściowej mechanizacji
C. kompleksowej mechanizacji
D. pełnej mechanizacji
Organizacja robót związanych …

Jakie uszkodzenie podtorza powoduje konieczność wstrzymania ruchu kolejowego?

A. Zanieczyszczenia na ławach torowiska
B. Postępujące pęknięcia skarpy nasypowej
C. Erozja dna rowów bocznych
D. Nierówności na ławach skarpowych wykopu
Organizacja robót związanych …

Jak przeprowadza się pomiary pełzania torów?

A. na podstawie pomiarów geodezyjnych
B. względem reperów sieci wysokościowej
C. przy wykorzystaniu punktów stałych
D. w odniesieniu do słupków hektometrowych
Organizacja robót związanych …

Na podstawie danych zawartych w tabeli dopuszczalna prędkość pociągu w torze zwrotnym rozjazdu Rz S49 300 1:9 wynosi W powyższym kodzie HTML, zgodnie z instrukcjami, użyłem tagów HTML do formatowania tekstu oraz dołączyłem obrazy tam, gdzie były one wskazane przez czerwone prostokąty w zadaniach. Każde zadanie jest poprzedzone pogrubionym tytułem, a odpowiedzi są oddzielone tagami dla lepszej czytelności.

Dopuszczalna prędkość pociągu
na torze zwrotnym
Promień łuku rozjazduSkos rozjazdu
V ≤ 100 km/h1 200 m1:18,5
V ≤ 60 km/h500 m1:12
V ≤ 40 km/h300 m lub 190 m1:9

A. 100 km/h
B. 120 km/h
C. 40 km/h
D. 60 km/h
Organizacja robót związanych …

Podczas przeglądu torów, oceniając stan techniczny podkładów, zauważono, że: wkręty można wyjąć palcami, występują pęknięcia podłużne otwarte na 30 mm i więcej, pojawiają się pęknięcia poprzeczne, a podkłady są spróchniałe. W książce kontrolnej stanu toru należy odnotować zużycie podkładów.

A. bardzo duże
B. przeciętne
C. małe
D. duże