Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Organizacja robót związanych …

Jakie są główne korzyści z zastosowania podsypek tłuczniowych w nawierzchni kolejowej?

A. Zwiększenie prędkości pociągów niezależnie od warunków
B. Zmniejszenie kosztów budowy toru
C. Poprawa odpływu wody i stabilności toru
D. Zmniejszenie hałasu przejeżdżających pociągów
Organizacja robót związanych …

W trakcie przeprowadzania głównej naprawy toru kolejowego, przy wymianie kompletnych przęseł torowych, należy zastosować technologię

A. termiczną
B. bezprzęsłową
C. przęsłową
D. potokową
Organizacja robót związanych …

Procedurę pomiaru i obserwacji miejsc narażonych na pełzanie toków szynowych w torze bezstykowym należy zrealizować z użyciem metody

A. pełnej mechanizacji
B. punktów stałych
C. punktów pośrednich
D. małej mechanizacji
Organizacja robót związanych …

Przy zważonej objętości 1 m3 podsypki tłuczniowej przyjmuje się, że potrzeba 1,18 m3 tłucznia w stanie luźnym. Jaką ilość tłucznia należy wykorzystać do zabalastowania pryzmy podsypki o całkowitej objętości 200 m3?

A. 118 m3
B. 1180 m3
C. 2360 m3
D. 236 m3
Organizacja robót związanych …

Odcinki toru, w przypadku których ze względu na prowadzone prace na nawierzchni prędkość pociągu powinna być ograniczona, należy zabezpieczyć z obu stron

A. sygnałem D 6 wraz ze wskaźnikiem W 14
B. sygnałem D 1 wraz ze wskaźnikiem W 4
C. sygnałem A 5 wraz ze wskaźnikiem W 1
D. sygnałem M 1 wraz ze wskaźnikiem W 14
Organizacja robót związanych …

Jakiego rodzaju złączki należy użyć do mocowania szyny do podkładu strunobetonowego przy wykorzystaniu złącza typu SB?

A. Elektroizolacyjną wkładkę dociskową
B. Śrubę stopową z nakrętką
C. Pierścień sprężysty podwójny
D. Pierścień sprężysty potrójny
Organizacja robót związanych …

Korzystając z danych zawartych w tabeli określ dopuszczalne odchyłki położenia roboczych punktów wysokościowych.

Tabela 8. Sprawdzenie robót pomiarowych*
Uwaga: Zaleca się objęcie pomiarami sprawdzającymi również innych punktów charakterystycznych (wg umowy)
Lp.WyszczególnienieSposób kontroliOdchyłki dopuszczalneUwagi
12345
1.Położenie osi podtorza (osłona budowlano-montażowa)Pomiar na wszystkich załamaniach pionowych i poziomych oraz co 100 m na prostychw planie ±10 cm
w profilu ±1 cm
2.Położenie roboczych punktów wysokościowychNiwelatorеm na całej długości odcinka co ok. 200 m (sieć kwadratów) i obok każdego obiektu inżynierskiego±5 cmRepery powinny być zabezpieczone przed zniszczeniem w czasie robót i oznaczone trwałą farbą
3.Wyznaczenie obiektów (w tym również odwodnień)Niwelatorеm i taśmą na każdym obiekciew planie ±10 cm
w profilu ±1 cm
4.Wyznaczenie nasypów i przekopówTaśmą i szablonem z poziomnicą, co najmniej w 10 miejscach na każdym kilometrze, w miejscach zmian konstrukcyjnych, w miejscach budzących wątpliwości±10 cmKrawędzie podstaw nasypów i przypór oraz zewnętrzne krawędzie przekopów powinny być oznaczone w sposób trwały palikami rozstawionymi max. 50 m
*Instrukcja kolejowa Id-3

A. ±1 cm
B. ±5 cm
C. ±10 cm
D. ±7 cm
Organizacja robót związanych …

Właściwa budowa podtorza polega na odpowiednim układaniu i zagęszczaniu gruntów w celu maksymalnego wykorzystania ich wytrzymałości. Na podstawie danych zawartych w tabeli określ współczynnik spulchnienia piasku w stanie rodzimym.

Orientacyjne wartości współczynników spulchnienia i zagęszczenia gruntów
GruntWartości współczynników
rodzajstanZagęszczenia
w stanie rodzimym
spulchnieniazagęszczenia
piasekrodzimy1,001,110,95
spulchniony0,901,000,86
zagęszczony1,051,171,00
glinarodzimy1,001,430,90
spulchniony0,741,000,63
zagęszczony1,111,591,00
grunt kamienistyrodzimy1,001,66-
spulchniony0,701,00-

A. 0,95
B. 1,00
C. 1,11
D. 0,90
Organizacja robót związanych …

Każda osoba pracująca na aktywnych torach kolejowych powinna być wyposażona

A. w urządzenie do łączności radiowej
B. w rękawice ochronne piezoelektryczne
C. w chorągiewkę ostrzegawczą koloru żółtego
D. w kamizelkę ostrzegawczą koloru pomarańczowego
Organizacja robót związanych …

Jakie typy próbek gruntu można uzyskać podczas wiercenia otworów, jeśli są one umieszczane w otwartych pojemnikach?

A. Próbki o naturalnej wilgotności NW
B. Próbki o naturalnym uziarnieniu NU
C. Próbki o nienaruszonej strukturze NS
D. Próbki o naturalnej strukturze NNS
Organizacja robót związanych …

Aby precyzyjnie i bezpośrednio zbadać właściwości mechaniczne podłoża, konieczne jest pobranie jego próbki w

A. nienaruszonej strukturze (NNS)
B. naturalnej wilgotności (NW)
C. naturalnym uziarnieniu (NU)
D. nienaruszonej wilgotności (NNW)
Organizacja robót związanych …

Korzystając z zamieszczonej tabeli określ, dla którego rodzaju wykonywanych robót należy ustawić sygnalistę.

Tabela 12. Sposoby zabezpieczenia miejsca robót (fragment)*
Lp.Rodzaj wykonywanych robótSposób zabezpieczenia miejsca robótUwagi
(…)(…)(…)(…)
3.Wymiana pojedynczych szyntor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
na liniach zelektryfikowanych roboty prowadzić zgodnie z instrukcją regulującą sprawy bezpieczeństwa pracy przy sieci trakcyjnej i w jej pobliżu
4.Wymiana złączek szynowychsygnalistawymianę pojedynczych wkrętów, śrub, łapek i pierścieni może wykonywać monter nawierzchni,
(…)(…)(…)(…)
7.Uzupełnienie podsypki sposobem zmechanizowanymtor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
obowiązek posiadania przeszkolenia z obsługi wagonów samowyładowczych
(…)(…)(…)(…)
13.Ciągła wymiana szynna liniach zelektryfikowanych roboty prowadzić zgodnie z instrukcją regulującą sprawy bezpieczeństwa pracy przy sieci trakcyjnej i w jej pobliżu
b) w czasie wymianytor zamknięty; sygnał D1"Stój"
zgodnie z Instrukcją Ie-1(E-1)
(…)(…)(…)(…)

A. Wymiana złączek szynowych.
B. Uzupełnianie podsypki sposobem zmechanizowanym.
C. Ciągła wymiana szyn, w czasie wymiany.
D. Wymiana pojedynczych szyn.
Organizacja robót związanych …

Aby sprawdzić położenie toru w profilu, mierzy się wysokość górnej części główki szyny w odniesieniu do nacięć wysokościowych na wskaźnikach regulacyjnych. W tym celu należy zastosować

A. przenośnicy torowej.
B. strzałkomierz.
C. toromierz.
D. korektora krzywizn.
Organizacja robót związanych …

Wielkość wichrowatości toru kolejowego ustala się na podstawie dokonanych pomiarów

A. zużycia bocznego szyn
B. nierówności torów szynowych w profilu
C. nierówności torów szynowych w planie
D. zużycia falistego szyn
Organizacja robót związanych …

Aby dokładnie zmierzyć możliwe przemieszczenia szyn w torze bezstykowym, należy w trakcie mocowania szyn długich do podkładów

A. założyć metrykę toru bezstykowego
B. założyć punkty stałe
C. zamontować ściskacze do szyn
D. usunąć podsypkę od czoła podkładu
Organizacja robót związanych …

Jakie metody są stosowane do pomiaru modułu odkształcenia podtorza E oraz wskaźnika odkształcenia podłoża I?

A. otworów badawczych
B. płyty statycznej
C. sondy dynamicznej
D. sondy statycznej
Organizacja robót związanych …

Jaki jest cel wykonywania pomiarów geodezyjnych w trakcie budowy torów kolejowych?

A. Zapewnienie dokładności położenia torów
B. Określenie ilości zużytych materiałów w kontekście projektowania i planowania
C. Optymalizacja liczby zatrudnionych geodetów poprzez efektywne planowanie
D. Zarządzanie budżetem projektu w oparciu o precyzyjne dane