Filtrowanie pytań
Obsługa podróżnych w portach …
A. Konnego
B. Kolejowego
C. Morskiego
D. Lotniczego
Obsługa podróżnych w portach …
Który z krajów jest członkiem strefy Schengen?
A. Cypr
B. Chorwacja
C. Wielka Brytania
D. Litwa
SPL.02 Pytanie 3
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się program audytu dla linii lotniczych oraz agentów obsługi naziemnej, realizowany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, który obejmuje zestaw wymagań związanych z oceną zarządzania i kontrolą procesów dotyczących obsługi samolotów oraz pasażerów na lotniskach?
A. ISAGO
B. AEA
C. ICAO
D. IATA
Obsługa podróżnych w portach …
Nie można zgłaszać skarg do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących naruszeń przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, które zostały określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE
A. bez wcześniejszego wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika
B. w przypadku odmowy wejścia na pokład, mimo woli pasażera
C. w przypadku znacznego opóźnienia lotu
D. w przypadku odwołania lotu
SPL.02 Pytanie 5
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer niepełnosprawny, który wcześniej zarezerwował pomoc asysty, przybył na lotnisko o godzinie 15:00. Pracownik asysty lotniskowej powinien zgłosić się do tego pasażera najpóźniej o godzinie
Kodeks dobrego postępowania przy obsłudze naziemnej osób niepełnosprawnych i osób z ograniczoną możliwością poruszania się podróżujących drogą lotniczą |
Standardy świadczenia usług i monitorowanie świadczenia usług 3. Dla klientów odlatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem: po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym: a) 80% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut, b) 90% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 20 minut, c) 100% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 30 minut. |
A. 15:30
B. 15:00
C. 15:20
D. 15:10
Obsługa podróżnych w portach …
Które z krajów Unii Europejskiej nie jest członkiem strefy Schengen?
A. Niemcy
B. Szwecja
C. Wielka Brytania
D. Francja
Obsługa podróżnych w portach …
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. klasyfikowane są jako przewoźnicy powietrzni
A. pełnotaryfowych
B. tradycyjnych
C. niskokosztowych
D. stacjonarnych
Obsługa podróżnych w portach …
Czego dotyczy skrót IMO?
A. Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego
B. Międzynarodowej Organizacji Morskiej
C. Międzynarodowego Związku Kolei
D. Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych
Obsługa podróżnych w portach …
Które linie lotnicze nie należą do Star Alliance?
A. FINNAIR
B. LUFTHANSA
C. UNITED AIRLINES
D. LOT
Obsługa podróżnych w portach …
Ile godzin przed planowaną podróżą, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego dotyczącym praw oraz obowiązków pasażerów w transporcie kolejowym, osoba z niepełnosprawnością powinna poinformować przewoźnika kolejowego o potrzebie wsparcia podczas podróży?
A. 18 godzin
B. 36 godzin
C. 12 godzin
D. 48 godzin
Obsługa podróżnych w portach …
Aby uzyskać zdanie podróżnych na temat usług transportowych, przeprowadza się
A. badania marketingowe
B. badania opiniotwórcze
C. analizy SWOT
D. analizy prognostyczne
Obsługa podróżnych w portach …
Przewóz osób oraz towarów wykonywany za wynagrodzeniem na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników drogowych reguluje prawo
A. Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym
B. Konwencji ATP
C. Kodeksu drogowego
D. Prawa przewozowego
SPL.02 Pytanie 13
Obsługa podróżnych w portach …
Organizacją, której celem jest współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz sektorem turystycznym w promocji regionu, w którym ta instytucja działa jako atrakcyjne miejsce turystyczne w kraju i za granicą, jest
A. Regionalna Organizacja Turystyczna
B. Informacja Turystyczna
C. Biuro Organizacji Podróży
D. touroperator
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z definicją Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), pasażer niewidomy, który nie potrzebuje szczególnej pomocy, jest klasyfikowany kodem niepełnosprawności
A. DPNA
B. OXYG
C. PETC
D. BLDP
Obsługa podróżnych w portach …
Termin customs control odnosi się do kontroli
A. paszportowej
B. dostępu do strefy zastrzeżonej w terminalu
C. celnej
D. zwyczajowej osób podróżujących
SPL.02 Pytanie 16
Obsługa podróżnych w portach …
Jakiej europejskiej instytucji zależy na podniesieniu poziomu ochrony morskiej, zmniejszeniu liczby morskich katastrof oraz ograniczeniu zanieczyszczeń środowiskowych wynikających z działalności statków?
A. European Maritime Safety Agency
B. European Network and Information Security Agency
C. European Environment Agency
D. European Union Institute for Security Studies
SPL.02 Pytanie 17
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki skrót odnosi się do międzynarodowej konwencji mającej na celu zapobieganie zanieczyszczeniu mórz przez statki?
A. SOLAS
B. MARPOL
C. MLC
D. MPZZM
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby przechodzące kontrolę bezpieczeństwa przy granicy strefy zastrzeżonej lotniska to
A. Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej
B. członkowie Rady Ministrów
C. pracownicy wewnętrznej służby ochrony zarządzającego lotniskiem, którzy posiadają kartę identyfikacyjną portu lotniczego
D. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
Obsługa podróżnych w portach …
Do materiałów informacyjnych dotyczących usług turystycznych nie wlicza się
A. przewodnik.
B. ulotka produktowa.
C. katalog touroperatora.
D. booking.
Obsługa podróżnych w portach …
Umowa dotycząca międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerskich autokarami i autobusami to umowa
A. POL-BUS
B. SMGS
C. AETR
D. INTERBUS
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z konwencją, przesyłki uznawane za pocztę dyplomatyczną nie są poddawane kontroli bezpieczeństwa
A. wiedeńską
B. tokijską
C. warszawską
D. chicagowską
Obsługa podróżnych w portach …
Który organ jest kompetentny do rozpatrzenia zażalenia na naruszenie przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, określonych w rozporządzeniu nr 261/2004/WE, w trakcie lotu z Warszawy do Londynu, po zakończeniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika?
A. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. polskie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
C. brytyjski Civil Aviation Authority
D. polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
Obsługa podróżnych w portach …
Wspólnotowy rejestr przewoźników lotniczych, którzy mają zakaz wykonywania lotów w Unii Europejskiej, obejmuje listę przewoźników
A. posiadających uprawnienia przewozowe w jednym lub więcej Państwach Członkowskich
B. zapewniających wysoki poziom zabezpieczeń pasażerów przed zagrożeniem bezpieczeństwa
C. nie spełniających wymaganych standardów bezpieczeństwa
D. spełniających stosowne normy bezpieczeństwa
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki skrót odnosi się do Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego?
A. EASA
B. ICAO
C. IATA
D. EMSA
Obsługa podróżnych w portach …
Termin customs control odnosi się do kontroli
A. dostępu do strefy zastrzeżonej terminala
B. zwyczajowej podróżnych
C. paszportowej
D. celnej
Obsługa podróżnych w portach …
Organizacja wystawiająca bilet na lot musi posiadać odpowiednią licencję?
A. SOLAS
B. EMSA
C. ERA
D. IATA
Obsługa podróżnych w portach …
W sytuacji znacznego opóźnienia w locie przewoźnik nie jest zobowiązany do zapewnienia pasażerom
A. bezpłatnego noclegu w hotelu, gdy z powodu opóźnienia konieczne jest oczekiwanie na lot przez jedną lub więcej nocy
B. możliwości przeprowadzenia dwóch rozmów telefonicznych, wysłania faksów, dalekopisów lub e-maili
C. zadośćuczynienia, jeśli opóźnienie lotu wynikło z nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć mimo zastosowania wszelkich racjonalnych działań
D. bezpłatnych posiłków i napojów w ilościach odpowiadających czasowi oczekiwania
Obsługa podróżnych w portach …
Który przewoźnik lotniczy nie jest klasyfikowany jako niskobudżetowy?
A. Austrian Airlines
B. EasyJet
C. Wizz Air
D. Ryanair
SPL.02 Pytanie 29
Obsługa podróżnych w portach …
Organizacją odpowiedzialną za funkcjonowanie oraz rozwój polskiego systemu informacji turystycznej zarówno w kraju, jak i za granicą, jest
A. Polska Organizacja Turystyczna
B. Agencja Turystyki Polskiej
C. Touroperator
D. Informacja Turystyczna
SPL.02 Pytanie 30
Obsługa podróżnych w portach …
Ilość liter w kodzie IATA, który identyfikuje port lotniczy, wynosi
A. 4
B. 3
C. 5
D. 6
Obsługa podróżnych w portach …
6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?
ROZPORZĄDZENIE (UE) NR 1177/2010 O PRAWACH PASAŻERÓW PODRÓŻUJĄCYCH DROGĄ MORSKĄ I DROGĄ WODNĄ ŚRÓDLĄDOWĄ |
Pasażerowie mogą kierować skargi do przewoźników i operatorów terminali w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana. Przewoźnik lub operator terminalu musi posiadać system rozpatrywania skarg. W ramach tego systemu musi on powiadomić pasażera w terminie jednego miesiąca od otrzymania skargi, czy uważa skargę za zasadną, czy ją odrzuca czy też jest ona nadal rozpatrywana. Przewoźnik lub operator terminalu ma obowiązek udzielić pasażerowi ostatecznej odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od otrzymania skargi. |
A. Do 8 lipca 2018 r.
B. Do 6 lipca 2018 r.
C. Do 8 sierpnia 2018 r.
D. Do 6 sierpnia 2018 r.
Obsługa podróżnych w portach …
Zasady dotyczące praw pasażerów na statkach morskich są określane przez
A. Konwencję wiedeńską
B. Konwencję warszawską
C. Konwencję ateńską
D. Konwencję montrealską
Obsługa podróżnych w portach …
Które z poniższych państw jest częścią strefy Schengen?
A. Wielka Brytania
B. Bułgaria
C. Chorwacja
D. Islandia
Obsługa podróżnych w portach …
W transporcie lotniczym kontrola bezpieczeństwa dotyczy m.in.
A. Marszałka Senatu
B. wicemarszałka Sejmu
C. członka misji dyplomatycznej
D. członka Rady Ministrów
Obsługa podróżnych w portach …
"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z problemami ze snem, obniżoną zdolnością koncentracji oraz zaburzeniem apetytu, występujący podczas lotów w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest rezultatem nagłej zmiany
A. ciśnienia powietrza
B. wilgotności powietrza
C. strefy czasowej
D. strefy klimatycznej
Obsługa podróżnych w portach …
Przy rezerwacji lotu pasażer z problemami ze słuchem otrzyma, zgodnie z symbolami Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), kod wsparcia
A. DEAF
B. MAAS
C. STCR
D. MEDA
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie jest angielskie oznaczenie Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego?
A. ECAC
B. EASA
C. ICAO
D. IATA
SPL.02 Pytanie 38
Obsługa podróżnych w portach …
Termin Currency exchange office odnosi się do
A. parkingu strzeżonego
B. kiosku internetowego
C. kiosku informacyjnego
D. kantoru wymiany walut
Obsługa podróżnych w portach …
Przepisy regulujące odpłatny transport osób w krajowym systemie kolei w Polsce to
A. organizacje UIR
B. organizacje polskich przewoźników kolejowych
C. prawo przewozowe
D. konwencja COTIF
Obsługa podróżnych w portach …
Kwestie związane z bezpieczeństwem na morzu oraz ochroną środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze strony statków reguluje
A. FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic)
B. IMO (International Maritime Organization)
C. CLC (Civil Liability Convention)
D. MSC (Marine Stewardship Council)