Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Który typ transportu – z wymienionych poniżej – reguluje ustawa Prawo przewozowe, odnosząca się do przewozu osób oraz towarów, realizowanego na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników?

A. Konnego
B. Kolejowego
C. Morskiego
D. Lotniczego
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się program audytu dla linii lotniczych oraz agentów obsługi naziemnej, realizowany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, który obejmuje zestaw wymagań związanych z oceną zarządzania i kontrolą procesów dotyczących obsługi samolotów oraz pasażerów na lotniskach?

A. ISAGO
B. AEA
C. ICAO
D. IATA
Obsługa podróżnych w portach …

Nie można zgłaszać skarg do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących naruszeń przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, które zostały określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE

A. bez wcześniejszego wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika
B. w przypadku odmowy wejścia na pokład, mimo woli pasażera
C. w przypadku znacznego opóźnienia lotu
D. w przypadku odwołania lotu
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer niepełnosprawny, który wcześniej zarezerwował pomoc asysty, przybył na lotnisko o godzinie 15:00. Pracownik asysty lotniskowej powinien zgłosić się do tego pasażera najpóźniej o godzinie

Kodeks dobrego postępowania przy obsłudze naziemnej osób niepełnosprawnych i osób z ograniczoną możliwością poruszania się podróżujących drogą lotniczą
Standardy świadczenia usług i monitorowanie świadczenia usług
3. Dla klientów odlatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem: po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym:
a) 80% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut,
b) 90% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 20 minut,
c) 100% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 30 minut.

A. 15:30
B. 15:00
C. 15:20
D. 15:10
SPL.02 Pytanie 8
Obsługa podróżnych w portach …

Czego dotyczy skrót IMO?

A. Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego
B. Międzynarodowej Organizacji Morskiej
C. Międzynarodowego Związku Kolei
D. Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych
Obsługa podróżnych w portach …

Ile godzin przed planowaną podróżą, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego dotyczącym praw oraz obowiązków pasażerów w transporcie kolejowym, osoba z niepełnosprawnością powinna poinformować przewoźnika kolejowego o potrzebie wsparcia podczas podróży?

A. 18 godzin
B. 36 godzin
C. 12 godzin
D. 48 godzin
Obsługa podróżnych w portach …

Przewóz osób oraz towarów wykonywany za wynagrodzeniem na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników drogowych reguluje prawo

A. Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym
B. Konwencji ATP
C. Kodeksu drogowego
D. Prawa przewozowego
Obsługa podróżnych w portach …

Organizacją, której celem jest współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz sektorem turystycznym w promocji regionu, w którym ta instytucja działa jako atrakcyjne miejsce turystyczne w kraju i za granicą, jest

A. Regionalna Organizacja Turystyczna
B. Informacja Turystyczna
C. Biuro Organizacji Podróży
D. touroperator
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiej europejskiej instytucji zależy na podniesieniu poziomu ochrony morskiej, zmniejszeniu liczby morskich katastrof oraz ograniczeniu zanieczyszczeń środowiskowych wynikających z działalności statków?

A. European Maritime Safety Agency
B. European Network and Information Security Agency
C. European Environment Agency
D. European Union Institute for Security Studies
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby przechodzące kontrolę bezpieczeństwa przy granicy strefy zastrzeżonej lotniska to

A. Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej
B. członkowie Rady Ministrów
C. pracownicy wewnętrznej służby ochrony zarządzającego lotniskiem, którzy posiadają kartę identyfikacyjną portu lotniczego
D. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
Obsługa podróżnych w portach …

Który organ jest kompetentny do rozpatrzenia zażalenia na naruszenie przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, określonych w rozporządzeniu nr 261/2004/WE, w trakcie lotu z Warszawy do Londynu, po zakończeniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika?

A. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. polskie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
C. brytyjski Civil Aviation Authority
D. polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
Obsługa podróżnych w portach …

Wspólnotowy rejestr przewoźników lotniczych, którzy mają zakaz wykonywania lotów w Unii Europejskiej, obejmuje listę przewoźników

A. posiadających uprawnienia przewozowe w jednym lub więcej Państwach Członkowskich
B. zapewniających wysoki poziom zabezpieczeń pasażerów przed zagrożeniem bezpieczeństwa
C. nie spełniających wymaganych standardów bezpieczeństwa
D. spełniających stosowne normy bezpieczeństwa
Obsługa podróżnych w portach …

W sytuacji znacznego opóźnienia w locie przewoźnik nie jest zobowiązany do zapewnienia pasażerom

A. bezpłatnego noclegu w hotelu, gdy z powodu opóźnienia konieczne jest oczekiwanie na lot przez jedną lub więcej nocy
B. możliwości przeprowadzenia dwóch rozmów telefonicznych, wysłania faksów, dalekopisów lub e-maili
C. zadośćuczynienia, jeśli opóźnienie lotu wynikło z nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć mimo zastosowania wszelkich racjonalnych działań
D. bezpłatnych posiłków i napojów w ilościach odpowiadających czasowi oczekiwania
Obsługa podróżnych w portach …

6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?

ROZPORZĄDZENIE (UE) NR 1177/2010 O PRAWACH PASAŻERÓW PODRÓŻUJĄCYCH
DROGĄ MORSKĄ I DROGĄ WODNĄ ŚRÓDLĄDOWĄ
Pasażerowie mogą kierować skargi do przewoźników i operatorów terminali w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana.
Przewoźnik lub operator terminalu musi posiadać system rozpatrywania skarg. W ramach tego systemu musi on powiadomić pasażera w terminie jednego miesiąca od otrzymania skargi, czy uważa skargę za zasadną, czy ją odrzuca czy też jest ona nadal rozpatrywana. Przewoźnik lub operator terminalu ma obowiązek udzielić pasażerowi ostatecznej odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od otrzymania skargi.

A. Do 8 lipca 2018 r.
B. Do 6 lipca 2018 r.
C. Do 8 sierpnia 2018 r.
D. Do 6 sierpnia 2018 r.
Obsługa podróżnych w portach …

"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z problemami ze snem, obniżoną zdolnością koncentracji oraz zaburzeniem apetytu, występujący podczas lotów w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest rezultatem nagłej zmiany

A. ciśnienia powietrza
B. wilgotności powietrza
C. strefy czasowej
D. strefy klimatycznej
Obsługa podróżnych w portach …

Kwestie związane z bezpieczeństwem na morzu oraz ochroną środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze strony statków reguluje

A. FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic)
B. IMO (International Maritime Organization)
C. CLC (Civil Liability Convention)
D. MSC (Marine Stewardship Council)