Filtrowanie pytań
W przypadku opóźnienia w zakończeniu podróży, pasażer ma prawo do otrzymania odszkodowania od przewoźnika kolejowego, które powinno być wypłacone w ciągu
Ile % wartości normalnego biletu wynosi odpłatność za bilet dla jednego dziecka do 2. roku życia w Polskich Liniach Lotniczych LOT?
Wyciąg z regulaminu przewoźnika PLL LOT Odpłatność za bilety:
|
Na podstawie fragmentu Ogólnych Warunków Przewozu Pasażerów i Bagażu, określ procentową wysokość opłaty za przelot niemowlęcia (ang. infant), które nie ukończyło 2 lat, podróżuje z opiekunem w samolocie rejsowym linii lotniczych LOT i nie zajmuje osobnego miejsca.
Fragment Ogólnych Warunków Przewozu Pasażerów i Bagażu w liniach lotniczych PLL LOT S.A. |
Dorośli – pełna cena biletu Dzieci (od 2 do 11 lat) – zniżka 25% od wartości taryfy normalnej Niemowlęta (poniżej 2 lat) – zniżka 90% od wartości taryfy normalnej (w przypadku gdy siedzi ono na kolanach opiekuna) Dorosły pasażer może przewozić pod opieką dwoje niemowląt. Drugie niemowlę musi zajmować dodatkowe miejsce obok opiekuna (bilet ze zniżką jak dla dziecka – 25%) |
W przypadku, gdy opóźnienie w locie przekracza 5 godzin, pasażer ma możliwość odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu pasażerowi pełnej kwoty biletu w formie gotówki w terminie
Które linie lotnicze nie należą do Star Alliance?
Jaki będzie koszt zakupu biletów promowych na trasie morskiej Świnoujście – Ystad dla 2 osób dorosłych i dziecka w wieku 14 lat w obie strony wraz z opłatą ekologiczną?
Cennik rejsów promowych na trasie Świnoujście – Ystad | ||
---|---|---|
Pasażer | Cena biletu za 1 osobę (w jedną stronę) w PLN | Opłata ekologiczna za 1 osobę (w jedną stronę) w PLN |
Osoba dorosła | 120,00 | 6,00 |
Dziecko 4-15 lat | 88,00 | 6,00 |
Dziecko 16-17 lat | 90,00 | 6,00 |
W przypadku opóźnienia lotu powyżej 3 godzin, pasażerowie mają prawo do
Na końcową cenę transportu lotniczego nie wpływają
Jakim skrótem określa się komputerowy system informacji oraz rezerwacji w sektorze kolejowym, który dotyczy udostępniania informacji i sprzedaży biletów?
Najpóźniej o której godzinie powinien zgłosić się na odprawę biletową pasażer, podróżujący bez pojazdu, który zakupił bilet na prom odpływający o godzinie 9:30?
OGÓLNE WARUNKI PRZEWOZU MORZEM PASAŻERÓW I ICH BAGAŻU – fragment |
---|
6. Odprawa biletowa i zaokrętowanie. 6.1. Zaokrętowanie na statku następuje na podstawie ważnego biletu wraz z ważną kartą pokładową oraz za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości potwierdzającego obywatelstwo (w szczególności: dowodu osobistego lub paszportu). 6.2. Odprawa pasażerów i pojazdów rozpoczyna się na 90 minut przed planowanym odejściem statku i kończy się: 6.2.1. dla pasażerów podróżujących bez pojazdu – 15 minut przed planowanym odejściem statku; 6.2.2. dla pasażerów podróżujących z pojazdem – 30 minut przed planowanym odejściem statku. 6.3. Pasażerowie podróżujący z pojazdem zobowiązani są pozostawać w gotowości do załadunku na 90 minut przed planowanym odejściem Statku. 6.4. Przewoźnik nie gwarantuje przewozu pasażera lub jego pojazdu w przypadku zgłoszenia się do odprawy później niż określono to w pkt. 6.2 i 6.3 |
Zgodnie z przepisami Ustawa o transporcie, pasażer posiadający bilet jednorazowy ma prawo do zwrotu kosztów w przypadku przerwy w kursowaniu lub utraty zaplanowanego połączenia według rozkładu jazdy?
Na bilecie lotniczym, który otrzymuje pasażer, brakuje informacji o
Na jednorazowym bilecie kolejowym nabytym w kasie biletowej nie zaznacza się
Jakie informacje powinien uzyskać pasażer, który pragnie zrealizować odprawę biletową w dniu poprzedzającym termin wylotu, nie udając się na lotnisko?
Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer wypływający promem w Bergen o godz. 10:00 powinien zgłosić się na odprawę biletowo — bagażową najpóźniej o godzinie
Przeprawa promowa XXX Line |
Odprawa |
Pomiędzy Bergen, Stavanger i Hirtshals: W Bergen i Stavanger pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 60 minut przed wypłynięciem. W Hirtshals pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 60 minut przed wypłynięciem. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem. |
Pomiędzy Kristiansand i Hirtshals: Pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 50 minut przed wypłynięciem przez cały rok. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem. |
Pomiędzy Sandefjord i Strömstad: Pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 120 minut przed wypłynięciem przez cały rok. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem. |
Fjord Line zastrzega sobie prawo do nieprzyjmowania pasażerów przybywających po wyznaczonym czasie. Fjord Line nie zwraca pieniędzy pasażerom, którzy nie stosują się do wyznaczonego czasu odprawy. |
Rejs statkiem morskim na trasie Gdynia – Hamburg miał trwać 3 godziny, jednak do portu morskiego przypłynął z 2-godzinnym opóźnieniem. Cena jednego biletu wynosiła 880,00 zł. Jakiej maksymalnej wysokości odszkodowanie może otrzymać podróżny, który odbył podróż tym statkiem?
Fragment rozporządzenia 1177/2010 o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową Art. 19 Odszkodowanie w przypadku opóźnionego zakończenia podróży | |
1. | Nie tracąc prawa do przewozu, pasażerowie mogą domagać się od przewoźnika odszkodowania w przypadku opóźnionego przybycia do miejsca docelowego określonego w umowie przewozu. Minimalny poziom odszkodowania wynosi 25% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego co najmniej: a) godzinę w przypadku rejsu rozkładowego trwającego do czterech godzin, b) dwie godziny w przypadku rejsu rozkładowego trwającego dłużej niż cztery godziny, ale nieprzekraczającego ośmiu godzin; c) trzy godziny w przypadku rejsu rozkładowego trwającego dłużej niż osiem godzin, ale nieprzekraczającego 24 godzin; lub d) sześć godzin w przypadku rejsu rozkładowego trwającego dłużej niż 24 godziny. |
2. | Jeżeli opóźnienie ponad dwukrotnie przekracza czas określony w lit. a)–d), odszkodowanie wynosi 50% ceny biletu. |
Ile stanowisk do odprawy biletowo-bagażowej należy zorganizować w terminalu lotniczym, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć 50% pasażerów lecących samolotem, który pomieści 120 osób? Przyjmuje się, że proces odprawy jednego podróżnego trwa 3 minuty.
Zespół turystyczny planuje podróż na trasie o długości 575 km. Jakie będą wydatki na wynajem autobusu przy stawce 2,50 zł netto za 1 km? Usługa podlega 8% podatkowi VAT?
Podróżny korzystający z nocnego pociągu może spodziewać się maksymalnego komfortu w przedziale
Pasażer odbywający podróż samolotem z Warszawy do Hamburga (odległość pomiędzy miastami nie przekracza 1 500 km) zapłacił za bilet w klasie business 2 000 zł. Został jednak umieszczony w klasie ekonomicznej. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, pasażerowi należy się od przewoźnika zwrot pieniędzy w wysokości
Artykuł 10 Umieszczenie w klasie wyższej lub niższej 1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie wyższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, nie może się domagać jakiejkolwiek dodatkowej zapłaty. 2. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie niższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, to w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, zwraca a) 30% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 km lub b) 50% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 km, z wyjątkiem lotów pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi, oraz w przypadku wszystkich innych lotów o długości od 1 500 km do 3 500 km lub c) 75% ceny biletu w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), w tym loty pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi. |
Do materiałów informacyjnych dotyczących usług turystycznych nie wlicza się
Która aplikacja na urządzenia mobilne pozwala na planowanie podróży z wykorzystaniem bezpośrednich pociągów PKP Intercity, a także sprawdzenie ceny biletu i jego zakup?
Funkcja check-in w terminalu lotniczym jest przeznaczona do
Czarterowa linia lotnicza oferuje bilety w cenie 155,00 zł za osobę na proponowanej trasie. W przypadku zakupu więcej niż 5 biletów jednorazowo przyznaje rabat w wysokości 3% od całkowitej wartości transakcji. Ile będzie kosztować przelot dla grupy zorganizowanej liczącej 10 osób?
Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowę przewozu zawiera się poprzez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące
Umowa dotycząca międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerskich autokarami i autobusami to umowa
Pasażer wykupił w styczniu bilet lotniczy na samolot odlatujący z Wrocławia do Aten w dniu 22 kwietnia. W pierwszych dniach kwietnia lot ten został odwołany. Do którego dnia najpóźniej przewoźnik musi poinformować pasażera o odwołaniu lotu, by nie był zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot?
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. |
Artykuł 5. Odwołanie 1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy [...] c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.7, chyba że: [...] i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; |
Pasażer uiścił kwotę 120,00 zł za bilet na pociąg. Z powodu opóźnienia pociągu trwającego 150 minut, pasażer ma prawo zażądać od przewoźnika kolejowego rekompensaty w wysokości do
Pasażer za lot z Warszawy do Londynu (1 445 km) w klasie business zapłacił 2 117,82 zł. Na skutek pomyłki na czas lotu zostało mu przydzielone miejsce w klasie ekonomicznej. Jakiej wysokości odszkodowanie otrzyma podróżny zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady?
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 Artykuł 10 (wyciąg) Umieszczenie w klasie wyższej lub niższej |
1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie wyższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, nie może się domagać jakiejkolwiek dodatkowej zapłaty. 2. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie niższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, to w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, zwraca a) 30% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 km lub b) 50% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 km, z wyjątkiem lotów pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi, oraz w przypadku wszystkich innych lotów o długości od 1 500 km do 3 500 km lub c) 75% ceny biletu w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), w tym loty pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi. |