Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Reklamację na zgubiony bagaż rejestrowany powinno się złożyć niezwłocznie po zauważeniu jego uszkodzenia, lecz najpóźniej w terminie

A. 7 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
B. miesiąca od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
C. trzech miesięcy od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
D. 14 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
Obsługa podróżnych w portach …

Do jakich celów wykorzystuje się dokument PIR (Property Irregularity Report)?

A. Przygotowania protokołu dotyczącego szkody w bagażu
B. Zatwierdzania rezerwacji na lot
C. Wezwania wsparcia dla osoby z niepełnosprawnością
D. Rejestrowania incydentu na lotnisku
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument PIR – Property Irregularity Report wypełniany jest na lotnisku w sytuacji

A. odkrycia w bagażu przedmiotów zabronionych
B. utraty karty pokładowej
C. problemów z rezerwacją lotu
D. zgubienia bagażu
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer może zabrać w bagażu podręcznym

A. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
B. płyn w pojemniku o objętości 250 ml
C. płyn w pojemniku o objętości 50 ml
D. balsam do ciała w pojemniku o objętości 300 ml
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma skrót UM (Unaccompanied minor) w kontekście obsługi pasażerów?

A. Zniżka dla dzieci
B. Ulga dla seniorów
C. Dziecko podróżujące bez opiekuna
D. Osoba istotna na pokładzie
Obsługa podróżnych w portach …

Najpóźniej o której godzinie powinien zgłosić się na odprawę biletową pasażer, podróżujący bez pojazdu, który zakupił bilet na prom odpływający o godzinie 9:30?

OGÓLNE WARUNKI PRZEWOZU MORZEM PASAŻERÓW I ICH BAGAŻU – fragment

6. Odprawa biletowa i zaokrętowanie.

6.1. Zaokrętowanie na statku następuje na podstawie ważnego biletu wraz z ważną kartą pokładową oraz za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości potwierdzającego obywatelstwo (w szczególności: dowodu osobistego lub paszportu).

6.2. Odprawa pasażerów i pojazdów rozpoczyna się na 90 minut przed planowanym odejściem statku i kończy się:

6.2.1. dla pasażerów podróżujących bez pojazdu – 15 minut przed planowanym odejściem statku;

6.2.2. dla pasażerów podróżujących z pojazdem – 30 minut przed planowanym odejściem statku.

6.3. Pasażerowie podróżujący z pojazdem zobowiązani są pozostawać w gotowości do załadunku na 90 minut przed planowanym odejściem Statku.

6.4. Przewoźnik nie gwarantuje przewozu pasażera lub jego pojazdu w przypadku zgłoszenia się do odprawy później niż określono to w pkt. 6.2 i 6.3

A. 9:00
B. 8:30
C. 8:00
D. 9:15
Obsługa podróżnych w portach …

Karmienie niemowląt przewożone na pokładzie samolotu

A. powinno być przechowywane w szczelnym pojemniku
B. nie jest konieczne, aby było transportowane w zamkniętej torbie plastikowej
C. powinno być w pojemnikach o pojemności nieprzekraczającej 100 ml
D. powinno być umieszczone w plastikowej torbie
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer ma prawo zabrać w bagażu kabinowym

A. krem w opakowaniu o objętości 150 ml
B. żel do ciała w opakowaniu o objętości 130 ml
C. dezodorant w opakowaniu o objętości 75 ml
D. napój w puszce o objętości 200 ml
SPL.02 Pytanie 12
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot w języku angielskim I'm afraid your luggage is overweight ma znaczenie

A. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest zbyt lekki
B. Przykro mi, Pana/Pani bagaż zniknął
C. Przykro mi, Pana/Pani bagaż został uszkodzony
D. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest za ciężki
SPL.02 Pytanie 13
Obsługa podróżnych w portach …

Ile zapłaci za bagaż pasażer, który leci klasą ekonomiczną z Warszawy do Toronto i przewozi ze sobą, torebkę damską o wymiarach 30x20x20, dużą walizkę o wymiarach 60x40x23 ważącą 25 kg oraz torbę podręczną o wymiarach 40x38x20 ważącą 8 kg?

Ogólne warunki przewozu bagażu liniami lotniczymi
Wszyscy pasażerowie mają prawo zabrać ze sobą bezpłatnie 1 małą osobistą torbę, która musi zmieścić się pod siedzeniem przed pasażerem (40 cm×20 cm×25 cm)
Opłaty za bagaż
Klasa ekonomicznaLoty
krajowe
Loty
w Europie
Loty
międzykontynentalne
LimityCiężarCenaCenaCena
Bezpłatny mały bagaż osobisty (1 szt.)10 kg0,00 zł0,00 zł0,00 zł
Bagaż podręczny 55×40×23 (1 szt.)10 kg35,00 zł43,00 zł56,00 zł
Bagaż rejestrowany (suma wymiarów)
158cm (1 szt.)
23 kg120,00 zł187,00 zł199,00 zł
Każdy dodatkowy kilogram bagażu1 kg50,00 zł66,00 zł85,00 zł

A. 362,00 zł
B. 481,00 zł
C. 296,00 zł
D. 425,00 zł
SPL.02 Pytanie 14
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie jest maksymalne obciążenie dla standardowej przesyłki konduktorskiej w transporcie kolejowym?

A. 17 kg
B. 5 kg
C. 10 kg
D. 15 kg
Obsługa podróżnych w portach …

Limit wielkości oraz wagi bagażu rejestrowanego w transporcie lotniczym

A. są ustalone w przepisach prawa krajowego
B. są określone w regulaminie przewoźnika realizującego transport
C. są uregulowane w przepisach prawa Unii Europejskiej
D. nie są określone
Obsługa podróżnych w portach …

Które z poniższych czynności jest częścią procedury odprawy bagażowej na lotnisku?

A. Zakup biletów na lot
B. Kontrola bezpieczeństwa
C. Kontrola paszportowa
D. Ważenie bagażu rejestrowanego
Obsługa podróżnych w portach …

Przewożenie psów przewodników w kabinie samolotu z osobą niepełnosprawną jest możliwe

A. bez zgody pozostałych pasażerów i bez żadnych dodatkowych kosztów
B. za zgodą pozostałych pasażerów oraz za dodatkową opłatą
C. za zgodą pozostałych pasażerów bez żadnych dodatkowych kosztów
D. bez zgody pozostałych pasażerów i za dodatkową opłatą
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą prawo przewozowe przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za

A. przedmioty, które pasażer przewozi samodzielnie, jeśli szkoda wynikła z winy przewoźnika
B. bagaż, który został pozostawiony bez nadzoru obok środka transportu, którym podróżuje pasażer
C. stratę, jaką przeszedł podróżny z powodu opóźnienia lub odwołania kursującego regularnie środka transportowego, jeśli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika
D. straty, jakie podróżny doznał z powodu wcześniejszego odjazdu środka transportowego
SPL.02 Pytanie 22
Obsługa podróżnych w portach …

Bagaż transportowany w luku bagażowym samolotu to bagaż

A. podręczny
B. rejestrowany
C. nierejestrowany
D. kabina
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącym ustalania stanu przesyłek oraz procedury reklamacyjnej, odpowiedź na reklamację związaną z nienależytym wykonaniem umowy przewozu powinna być udzielona niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym

A. 120 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
B. 60 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
C. 90 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
D. 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument Property Irregularity Report (PIR) jest sporządzany w sytuacji

A. zagubienia bagażu
B. rezerwacji biletów w przedsprzedaży
C. ubiegania się o wizę lotniskową
D. medycznego braku przeciwwskazań do odbycia lotu
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku pasażerowi nie wolno umożliwiać zabrany do bagażu kabinowego

A. parasola
B. dezodorantu w pojemniku 75 ml
C. wypełnionego w połowie pojemnika szamponu o pojemności 150 ml
D. pasty do zębów w pojemniku 100 ml
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku, pasażerowie mogą zabrać w bagażu podręcznym

A. pasta do zębów w pojemniku o objętości 125 ml
B. szampon w pojemniku o objętości 50 ml
C. 0,1 litra wody w butelce plastikowej o pojemności 250 ml
D. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wylatujący z lotniska, podróżując jedynie z bagażem podręcznym, po wykonaniu szybkiej odprawy samoobsługowej (self check-in) kieruje się bezpośrednio do punktu kontroli

A. bezpieczeństwa
B. celnej
C. biletowo-bagażowej
D. granicznej
Obsługa podróżnych w portach …

Formularz PIR – Property Irregularity Report jest przeznaczony do zgłaszania

A. bagażu o dużych wymiarach
B. potrzeby wsparcia na lotnisku dla osoby z niepełnosprawnością
C. zgubienia bagażu
D. chęci odbycia podróży z psem przewodnikiem
Obsługa podróżnych w portach …

Kiedy następuje odprawa bagażu rejestrowanego?

A. w trakcie kontroli bezpieczeństwa
B. przed boardingiem
C. za pośrednictwem Straży Granicznej
D. przy stanowisku check-in
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiego przedmiotu nie można zabrać w bagażu podręcznym podczas lotu samolotem?

A. Pasty do zębów w tubce o pojemności 75 ml
B. Jednorazowych maszynek do golenia w osłonce
C. Dezodorantu w pojemniku o pojemności 100 ml
D. Wody mineralnej w butelce o pojemności 0,5 l
SPL.02 Pytanie 35
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej, bagaż rejestrowany musi być

A. ważony i oznaczony etykietą
B. umieszczony w skrytce bagażowej na lotnisku
C. przechowywany przez pasażera przez cały czas podróży
D. zawieszony na specjalnym wieszaku w terminalu
SPL.02 Pytanie 37
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżujący na trasie lotniczej z Warszawy do Nowego Jorku, posiadający dwa bagaże rejestrowane, otrzymał kartę pokładową. W jakiej sekcji karty pokładowej widnieje liczba sztuk bagażu?

A. WT
B. PCS
C. Gate
D. TKT No.
Obsługa podróżnych w portach …

Do jakiego urzędu pasażer kieruje dokumenty reklamacyjne po zakończeniu procedury u przewoźnika kolejowego?

A. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Urzędu Transportu Kolejowego
C. Urzędu Transportu Drogowego
D. Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu podręcznym samolotu nie wolno transportować

A. laptopa
B. pasty do zębów o maksymalnej pojemności 100 ml
C. nożyczek z ostrzem dłuższym niż 6 cm
D. żywności w formie stałej, takiej jak ciasto
Obsługa podróżnych w portach …

W ramach limitów celnych dotyczących bagażu osobistego pasażerów w transporcie lotniczym, którzy mają powyżej 17 lat, jakie przedmioty można przewozić?

A. 10 litrów wina niemusującego
B. 5 litrów wina niemusującego
C. 200 sztuk papierosów
D. 500 sztuk papierosów