Filtrowanie pytań
Obsługa podróżnych w portach …
A. ma prawo do zwrotu wydatków za przejazd środkiem zastępczym
B. ma prawo do zwrotu za przebytą część podróży
C. nie przysługuje mu żadne roszczenie
D. ma prawo do zwrotu całkowitych kosztów za przerwany przejazd
Obsługa podróżnych w portach …
Koszt standardowego biletu w pociągu osobowym drugiej klasy wynosi 50,00 zł. Jaką kwotę należy zapłacić za przejazd dwóch dorosłych osób, rocznego dziecka oraz ucznia mającego 10 lat? Zniżka dla dzieci do 4 roku życia wynosi 100%, natomiast dla uczniów w wieku szkolnym 37%.
A. 118,50 zł
B. 137,00 zł
C. 163,00 zł
D. 131,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżny korzystający z usług przewozowych InterCity na trasie Warszawa – Gdańsk zapłacił za bilet 120,00 zł. Ponieważ pociąg spóźnił się półtorej godziny, poprosił konduktora o potwierdzenie tego faktu na bilecie, a następnie złożył pisemną skargę do przewoźnika. Jakiej wysokości odszkodowanie może otrzymać podróżny?
Fragment rozporządzenia nr 1371/2007/WE dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym | |
Art.17 | |
Odszkodowanie | |
1. Nie tracąc prawa do przewozu, pasażer może żądać od przewoźnika kolejowego odszkodowania za opóźnienie w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym, za które nie otrzymał zwrotu kosztów biletu zgodnie z art. 16. | |
2. Minimalna kwota odszkodowania wynosi: | |
a) 25 proc. ceny biletu, w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut, | |
b) 50 proc. ceny biletu, w przypadku opóźnienia wynoszącego120 minut lub więcej. | |
Dotyczy to przejazdów na terenie Polski i UE pociągami: Expres, InterCity, Express InterCity, EuroCity lub EuroNight. |
A. 90,00 zł
B. 120,00 zł
C. 60,00 zł
D. 30,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z ofertą biura podróży, cena biletu autokarowego na trasie Kraków — Monachium wynosi 250,00 zł. Pasażer planuje podróżować z żoną oraz synem. Jaki będzie całkowity koszt podróży dla całej rodziny, jeśli przewoźnik przyznał 15% rabatu na bilet syna?
A. 712,50 zł
B. 462,50 zł
C. 537,50 zł
D. 287,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer posiada bilet na podróż promem z Gdańska do Karlskrony, ale podróż została odwołana z przyczyn niezależnych od pasażera. Jaki jest ostateczny termin zwrotu opłaty za przewóz przez przewoźnika morskiego, jeśli pasażer odstąpił od umowy?
Kodeks morski (fragment) |
Art. 176. § 1. Przewoźnik obowiązany jest na żądanie zwrócić w całości opłatę za przewóz w przypadku śmierci pasażera przed rozpoczęciem podróży, jeżeli przewoźnik został o śmierci pasażera powiadomiony nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem podróży. |
Art. 177. § 1. Pasażer może odstąpić od umowy i żądać zwrotu opłaty za przewóz w całości, gdy podróż została odwołana albo jej rozpoczęcie opóźniło się o ponad 90 minut. |
Art. 177.§ 2. Przewoźnik zwraca opłatę za przewóz w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania. |
A. 3 dni.
B. 90 dni.
C. 14 dni.
D. 7 dni.
Obsługa podróżnych w portach …
Overbooking jest powodem niewpuszczenia pasażera na pokład samolotu z powodu
A. odwołania lotu
B. sprzedaży większej liczby biletów niż liczba miejsc w samolocie
C. spóźnienia pasażerów na odprawę
D. niewłaściwego zachowania pasażerów
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas odprawy biletowo-bagażowej, bagaż rejestrowany musi być
A. przechowywany przez pasażera przez cały czas podróży
B. umieszczony w skrytce bagażowej na lotnisku
C. zawieszony na specjalnym wieszaku w terminalu
D. ważony i oznaczony etykietą
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie w języku angielskim: discounts applied?
A. Zastosowano rabat na bilet powrotny
B. Zastosowano rabaty
C. Nie zastosowano rabatów
D. Nie przyznano rabatu za wybór miejsca
Obsługa podróżnych w portach …
Czy za bilet kolejowy zakupiony online można uiścić opłatę
A. przez czek
B. wymiennym wekslem
C. kartą kredytową
D. kartą lojalnościową
Obsługa podróżnych w portach …
Tabela zawiera opłaty za usługi świadczone przez linię easyJet na trasie Londyn — Gdańsk. Pasażer lecący na tej trasie z bagażem ważącym 22 kg wykupił dodatkowe ubezpieczenie i pierwszeństwo wejścia na pokład. Przewoźnik EasyJet wymaga dokonania płatności za bilet kartą kredytową. Jakie łączne koszty poniesie pasażer?
Opłaty za usługi – linia EasyJet | ||
---|---|---|
Lp. | Element usługi lotniczej | Koszt w zł |
1. | Przelot | 255,00 |
2. | Opłaty lotniskowe | 127,00 |
3. | Bagaż do 30 kg | 48,00 |
4. | Ubezpieczenie | 64,00 |
6. | Pierwszeństwo wejścia na pokład | 50,00 |
7. | Opłata manipulacyjna za płatność kartą kredytową | 25,00 |
8. | Wybór miejsca przy oknie | 00,00 |
9. | Więcej miejsca na nogi | 25,00 |
A. 187,00 zł
B. 544,00 zł
C. 442,00 zł
D. 569,00 zł
SPL.02 Pytanie 51
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki kod zostanie przypisany podczas rezerwacji biletu dla pasażera niewidomego, który potrzebuje wsparcia w przejściu przez terminal?
A. BLIND
B. MAAS
C. DEAF
D. WCHR
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką wartość brutto ma wynajem autokaru na trasie Warszawa — Kraków, biorąc pod uwagę, że cena za przejazd 1 km wynosi
3,00 zł netto, stawka VAT wynosi 23%, a dystans pomiędzy Warszawą a Krakowem to 252 km?
A. 756,00 zł
B. 614,63 zł
C. 929,88 zł
D. 173,88 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki będzie łączny koszt zakupu biletów na przejazd pociągiem drugiej klasy dla 20-letniej studentki, 3-letniego dziecka oraz ucznia szkoły podstawowej, z uwagi na to, że bilet normalny kosztuje 35,00 zł, a podróżni mają przy sobie odpowiednie dokumenty uprawniające do skorzystania z przysługujących im ustawowych ulg?
A. 66,15 zł
B. 30,80 zł
C. 39,20 zł
D. 61,25 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Na karcie pokładowej numer lotu umieszcza się w polu
A. Gate
B. Carrier
C. Flight No
D. Seat No
Obsługa podróżnych w portach …
Skrót OW odnosi się do podróży lotniczej
A. tam i z powrotem
B. w jedną stronę
C. krajowej
D. służbowej
Obsługa podróżnych w portach …
Jak nazywa się nieważny bilet w języku angielskim?
A. Season ticket
B. Period ticket
C. Monthly ticket
D. Invalid ticket
Obsługa podróżnych w portach …
Termin RT/R — Round trip używany w logistyce transportowej oznacza
A. potwierdzoną rezerwację miejsca przez przewoźnika
B. podróż w obie strony
C. podróż okrężną
D. podróż w jedną stronę
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznaczają litery w numerze lotu LO 235?
A. firmę przewozową PLL LOT
B. model samolotu Boeing
C. port lotniczy, z którego odbywa się start Londyn
D. miasto, do którego zmierza rejs Londyn
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie oznaczenie w propozycji biura podróży wskazuje na rodzaj wyżywienia "śniadania oraz obiadokolacje"?
A. AI - All Inclusive
B. FB - Fuli Board
C. HB - Half Board
D. BB - Bed and Breakfast
Obsługa podróżnych w portach …
Na bilecie pasażera w transporcie lotniczym brakuje informacji o
A. dniu lotu
B. planowanej godzinie odlotu
C. modelu samolotu realizującego lot
D. lotnisku, z którego rozpoczyna się lot
Obsługa podróżnych w portach …
Przygotowując ofertę transportu lotniczego dla pasażerów, co nie jest wliczane w cenę biletu lotniczego?
A. opłat za nawigację
B. wydatków na paliwo
C. ubezpieczenia pasażera
D. kosztów operacyjnych linii lotniczych
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer uiścił opłatę za bilet na pociąg w wysokości 55,00 zł. Z powodu opóźnienia pociągu o 80 minut pasażer ma prawo domagać się od przewoźnika rekompensaty w kwocie
A. 33,00 zł
B. 27,50 zł
C. 16,50 zł
D. 13,75 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z przedstawionym fragmentem rozkładu jazdy autobusów czas przejazdu między przystankami Mysiadło a Tomice wynosi
Przystanek | Godziny odjazdu |
---|---|
Warszawa, Metro Wilanowska | 16:45 |
Warszawa, Al. Lotników 01 | 16:49 |
Warszawa, Poleczki 01 | 16:53 |
Warszawa, Sójki 01 | 16:56 |
Mysiadło | 17:06 |
Piaseczno, Nowa Iwiczna | 17:07 |
Piaseczno, Urząd Miasta 01 | 17:14 |
Żabieniec | 17:19 |
Pilawa k/Piaseczna | 17:24 |
Solec | 17:27 |
Baniocha | 17:29 |
Marki Grójeckie | 17:31 |
Tomice | 17:33 |
Kąty | 17:35 |
Mikówiec | 17:36 |
Góra Kalwaria, Hortex | 17:38 |
Góra Kalwaria, Dworzec | 17:45 |
A. 22 minuty.
B. 25 minut.
C. 27 minut.
D. 23 minuty.
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba z widoczną niepełnosprawnością ruchową wsiada do pociągu posiadając bilet, który nie jest ważny na przejazd
A. powinna zgłosić brak ważnego biletu pracownikom obsługi pociągu
B. może nabyć bilet w pociągu bez konieczności zgłaszania braku ważnego biletu i ponoszenia dodatkowych opłat
C. nie musi informować o braku ważnego biletu, gdyż ma prawo do odbycia podróży bez opłat
D. może nabyć bilet w pociągu bez potrzeby zgłaszania braku ważnego biletu oraz ponieść dodatkową opłatę za jego wystawienie w pociągu
Obsługa podróżnych w portach …
Na stanowisku odprawy w porcie lotniczym, pasażer nie ma możliwości
A. przeprowadzić odprawy biletowej
B. uzyskać karty pokładowej
C. zrealizować czeku podróżnego
D. nadać bagażu rejestrowanego
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer otrzymał kartę pokładową na bezpośredni lot z Monachium do Sydney. Numer miejsca będzie widoczny w polu
A. Carrier
B. Seat No
C. WT
D. PCS
Obsługa podróżnych w portach …
Etapy związane z obsługą pasażera na lotnisku przed wylotem obejmują następujące czynności:
A. check-in, kontrola bezpieczeństwa, boarding
B. nadanie bagażu podręcznego, kontrola bezpieczeństwa, check-in
C. boarding, check-in, zakup biletu
D. kontrola graniczna, odbiór bagażu, przejazd do miasta
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument, który pasażer otrzymuje podczas odprawy biletowej i który pozwala na wejście na pokład samolotu w celu zrealizowania przewidzianego lotu, określany jest jako
A. wizy
B. vouchera lotniczego
C. karty pokładowej
D. polisy
Obsługa podróżnych w portach …
Zwrot "You have to pay excess baggage" wskazuje na
A. Musi Pan/Pani nabyć etykietę bagażową
B. Musi Pan/Pani uiścić opłatę za nadbagaż
C. Musi Pan/Pani zakupić nowy bilet na bagaż
D. Musi Pan/Pani zapłacić za schowek bagażowy
Obsługa podróżnych w portach …
Elektroniczny system rezerwacji biletów lotniczych nie pozwala na
A. analizowanie ofert.
B. drukowanie biletów.
C. przeszukiwanie propozycji.
D. przekazywanie biletów.
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje biletem na przejazd autobusem na trasie o długości 300 km. Odjazd autobusu jest spóźniony o 3 godziny w odniesieniu do planowanego czasu odjazdu. Przewoźnik nie zaproponował pasażerowi zwrotu kosztów ani innej formy transportu. W związku z powyższą sytuacją, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym, które zmienia rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, pasażer
A. ma prawo do uzyskania zwrotu 50% wartości biletu
B. ma prawo do uzyskania zwrotu 25% wartości biletu
C. ma prawo do uzyskania zwrotu 100% wartości biletu
D. nie ma prawa do uzyskania żadnego zwrotu za bilet
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem, który uprawnia do wejścia na pokład samolotu, jest
A. formularz rezerwacji.
B. karta pokładowa.
C. paszport.
D. voucher.
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Gdańska do Tokio o godz. 8:40 ma zgłosić się na odprawę biletowo-bagażową najpóźniej o godzinie
Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment) | |
1. | Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (3 godziny dla rejsów poza Europę). |
2. | Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 30 minut przed planowaną godziną startu (1 godzina dla rejsów poza Europę). |
3. | Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów ze wszystkich portów na świecie. |
4. | Pasażerowie mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in). |
A. 08:10
B. 07:10
C. 07:40
D. 06:40
Obsługa podróżnych w portach …
Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy pragną skorzystać z pełnej gamy usług biura podróży na dany sezon i dokonają rezerwacji z dużym, wielomiesięcznym wyprzedzeniem, po cenie niższej niż katalogowa
A. all inclusive
B. last minutę
C. super last second
D. first minutę
Obsługa podróżnych w portach …
Bilet nabyty wcześniej określa się w języku angielskim jako
A. advance ticket
B. single ticket
C. discount ticket
D. return ticket
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer posiada ważny bilet na przejazd pociągiem ekspresowym. Pociąg, którym podróżuje pasażer, przybył do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 150 minut. W związku z tym pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości
A. 25% ceny biletu
B. 50% ceny biletu
C. 45% ceny biletu
D. 35% ceny biletu
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza litera R w rozkładzie jazdy obok numeru pociągu?
A. rezerwację miejsc obowiązkową
B. częściową rezerwację miejsc
C. spółkę "PKP Przewozy Regionalne"
D. możliwy przewóz przesyłek kurierskich
Obsługa podróżnych w portach …
Aby efektywnie obsługiwać klientów w sektorze lotniczym, wykorzystuje się systemy rezerwacji komputerowej oznaczane skrótem literowym
A. ILS
B. CRM
C. CRS
D. SIM
Obsługa podróżnych w portach …
Procedura odprawy biletowej w przypadku lotu samolotem może odbywać się
A. w punkcie zagubionych bagaży.
B. na stanowisku FIDS.
C. na stanowisku check-in.
D. w miejscu odprawy celnej.
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer posiadający bilet na podróż morską o wartości 120 zł, zawiadomił przewoźnika o swojej rezygnacji z podróży dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem. Przewoźnikowi przed rozpoczęciem rejsu nie udało się sprzedać biletu innemu pasażerowi. Zgodnie z Ustawą Kodeks morski przewoźnik może zatrzymać część opłaty wynoszącą nie więcej niż
USTAWA z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski |
Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi. |
A. 30 zł
B. 120 zł
C. 90 zł
D. 60 zł