Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami zawartymi w ustawie "Prawo przewozowe", w przypadku przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy, pasażer posiadający bilet jednorazowy

A. ma prawo do zwrotu wydatków za przejazd środkiem zastępczym
B. ma prawo do zwrotu za przebytą część podróży
C. nie przysługuje mu żadne roszczenie
D. ma prawo do zwrotu całkowitych kosztów za przerwany przejazd
SPL.02 Pytanie 42
Obsługa podróżnych w portach …

Koszt standardowego biletu w pociągu osobowym drugiej klasy wynosi 50,00 zł. Jaką kwotę należy zapłacić za przejazd dwóch dorosłych osób, rocznego dziecka oraz ucznia mającego 10 lat? Zniżka dla dzieci do 4 roku życia wynosi 100%, natomiast dla uczniów w wieku szkolnym 37%.

A. 118,50 zł
B. 137,00 zł
C. 163,00 zł
D. 131,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny korzystający z usług przewozowych InterCity na trasie Warszawa – Gdańsk zapłacił za bilet 120,00 zł. Ponieważ pociąg spóźnił się półtorej godziny, poprosił konduktora o potwierdzenie tego faktu na bilecie, a następnie złożył pisemną skargę do przewoźnika. Jakiej wysokości odszkodowanie może otrzymać podróżny?

Fragment rozporządzenia nr 1371/2007/WE dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym
Art.17
Odszkodowanie
1. Nie tracąc prawa do przewozu, pasażer może żądać od przewoźnika kolejowego odszkodowania za opóźnienie w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym, za które nie otrzymał zwrotu kosztów biletu zgodnie z art. 16.
2. Minimalna kwota odszkodowania wynosi:
a) 25 proc. ceny biletu, w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut,
b) 50 proc. ceny biletu, w przypadku opóźnienia wynoszącego120 minut lub więcej.
Dotyczy to przejazdów na terenie Polski i UE pociągami: Expres, InterCity, Express InterCity, EuroCity lub EuroNight.

A. 90,00 zł
B. 120,00 zł
C. 60,00 zł
D. 30,00 zł
SPL.02 Pytanie 44
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z ofertą biura podróży, cena biletu autokarowego na trasie Kraków — Monachium wynosi 250,00 zł. Pasażer planuje podróżować z żoną oraz synem. Jaki będzie całkowity koszt podróży dla całej rodziny, jeśli przewoźnik przyznał 15% rabatu na bilet syna?

A. 712,50 zł
B. 462,50 zł
C. 537,50 zł
D. 287,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiada bilet na podróż promem z Gdańska do Karlskrony, ale podróż została odwołana z przyczyn niezależnych od pasażera. Jaki jest ostateczny termin zwrotu opłaty za przewóz przez przewoźnika morskiego, jeśli pasażer odstąpił od umowy?

Kodeks morski (fragment)
Art. 176. § 1. Przewoźnik obowiązany jest na żądanie zwrócić w całości opłatę za przewóz w przypadku śmierci pasażera przed rozpoczęciem podróży, jeżeli przewoźnik został o śmierci pasażera powiadomiony nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem podróży.
Art. 177. § 1. Pasażer może odstąpić od umowy i żądać zwrotu opłaty za przewóz w całości, gdy podróż została odwołana albo jej rozpoczęcie opóźniło się o ponad 90 minut.
Art. 177.§ 2. Przewoźnik zwraca opłatę za przewóz w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.

A. 3 dni.
B. 90 dni.
C. 14 dni.
D. 7 dni.
Obsługa podróżnych w portach …

Overbooking jest powodem niewpuszczenia pasażera na pokład samolotu z powodu

A. odwołania lotu
B. sprzedaży większej liczby biletów niż liczba miejsc w samolocie
C. spóźnienia pasażerów na odprawę
D. niewłaściwego zachowania pasażerów
SPL.02 Pytanie 47
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej, bagaż rejestrowany musi być

A. przechowywany przez pasażera przez cały czas podróży
B. umieszczony w skrytce bagażowej na lotnisku
C. zawieszony na specjalnym wieszaku w terminalu
D. ważony i oznaczony etykietą
SPL.02 Pytanie 48
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie w języku angielskim: discounts applied?

A. Zastosowano rabat na bilet powrotny
B. Zastosowano rabaty
C. Nie zastosowano rabatów
D. Nie przyznano rabatu za wybór miejsca
Obsługa podróżnych w portach …

Tabela zawiera opłaty za usługi świadczone przez linię easyJet na trasie Londyn — Gdańsk. Pasażer lecący na tej trasie z bagażem ważącym 22 kg wykupił dodatkowe ubezpieczenie i pierwszeństwo wejścia na pokład. Przewoźnik EasyJet wymaga dokonania płatności za bilet kartą kredytową. Jakie łączne koszty poniesie pasażer?

Opłaty za usługi – linia EasyJet
Lp.Element usługi lotniczejKoszt w zł
1.Przelot255,00
2.Opłaty lotniskowe127,00
3.Bagaż do 30 kg48,00
4.Ubezpieczenie64,00
6.Pierwszeństwo wejścia na pokład50,00
7.Opłata manipulacyjna za płatność kartą kredytową25,00
8.Wybór miejsca przy oknie00,00
9.Więcej miejsca na nogi25,00

A. 187,00 zł
B. 544,00 zł
C. 442,00 zł
D. 569,00 zł
SPL.02 Pytanie 52
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką wartość brutto ma wynajem autokaru na trasie Warszawa — Kraków, biorąc pod uwagę, że cena za przejazd 1 km wynosi
3,00 zł netto, stawka VAT wynosi 23%, a dystans pomiędzy Warszawą a Krakowem to 252 km?

A. 756,00 zł
B. 614,63 zł
C. 929,88 zł
D. 173,88 zł
SPL.02 Pytanie 53
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki będzie łączny koszt zakupu biletów na przejazd pociągiem drugiej klasy dla 20-letniej studentki, 3-letniego dziecka oraz ucznia szkoły podstawowej, z uwagi na to, że bilet normalny kosztuje 35,00 zł, a podróżni mają przy sobie odpowiednie dokumenty uprawniające do skorzystania z przysługujących im ustawowych ulg?

A. 66,15 zł
B. 30,80 zł
C. 39,20 zł
D. 61,25 zł
SPL.02 Pytanie 56
Obsługa podróżnych w portach …

Jak nazywa się nieważny bilet w języku angielskim?

A. Season ticket
B. Period ticket
C. Monthly ticket
D. Invalid ticket
SPL.02 Pytanie 57
Obsługa podróżnych w portach …

Termin RT/R — Round trip używany w logistyce transportowej oznacza

A. potwierdzoną rezerwację miejsca przez przewoźnika
B. podróż w obie strony
C. podróż okrężną
D. podróż w jedną stronę
Obsługa podróżnych w portach …

Na bilecie pasażera w transporcie lotniczym brakuje informacji o

A. dniu lotu
B. planowanej godzinie odlotu
C. modelu samolotu realizującego lot
D. lotnisku, z którego rozpoczyna się lot
SPL.02 Pytanie 61
Obsługa podróżnych w portach …

Przygotowując ofertę transportu lotniczego dla pasażerów, co nie jest wliczane w cenę biletu lotniczego?

A. opłat za nawigację
B. wydatków na paliwo
C. ubezpieczenia pasażera
D. kosztów operacyjnych linii lotniczych
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer uiścił opłatę za bilet na pociąg w wysokości 55,00 zł. Z powodu opóźnienia pociągu o 80 minut pasażer ma prawo domagać się od przewoźnika rekompensaty w kwocie

A. 33,00 zł
B. 27,50 zł
C. 16,50 zł
D. 13,75 zł
SPL.02 Pytanie 63
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym fragmentem rozkładu jazdy autobusów czas przejazdu między przystankami Mysiadło a Tomice wynosi

PrzystanekGodziny odjazdu
Warszawa, Metro Wilanowska16:45
Warszawa, Al. Lotników 0116:49
Warszawa, Poleczki 0116:53
Warszawa, Sójki 0116:56
Mysiadło17:06
Piaseczno, Nowa Iwiczna17:07
Piaseczno, Urząd Miasta 0117:14
Żabieniec17:19
Pilawa k/Piaseczna17:24
Solec17:27
Baniocha17:29
Marki Grójeckie17:31
Tomice17:33
Kąty17:35
Mikówiec17:36
Góra Kalwaria, Hortex17:38
Góra Kalwaria, Dworzec17:45

A. 22 minuty.
B. 25 minut.
C. 27 minut.
D. 23 minuty.
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z widoczną niepełnosprawnością ruchową wsiada do pociągu posiadając bilet, który nie jest ważny na przejazd

A. powinna zgłosić brak ważnego biletu pracownikom obsługi pociągu
B. może nabyć bilet w pociągu bez konieczności zgłaszania braku ważnego biletu i ponoszenia dodatkowych opłat
C. nie musi informować o braku ważnego biletu, gdyż ma prawo do odbycia podróży bez opłat
D. może nabyć bilet w pociągu bez potrzeby zgłaszania braku ważnego biletu oraz ponieść dodatkową opłatę za jego wystawienie w pociągu
Obsługa podróżnych w portach …

Etapy związane z obsługą pasażera na lotnisku przed wylotem obejmują następujące czynności:

A. check-in, kontrola bezpieczeństwa, boarding
B. nadanie bagażu podręcznego, kontrola bezpieczeństwa, check-in
C. boarding, check-in, zakup biletu
D. kontrola graniczna, odbiór bagażu, przejazd do miasta
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który pasażer otrzymuje podczas odprawy biletowej i który pozwala na wejście na pokład samolotu w celu zrealizowania przewidzianego lotu, określany jest jako

A. wizy
B. vouchera lotniczego
C. karty pokładowej
D. polisy
SPL.02 Pytanie 69
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot "You have to pay excess baggage" wskazuje na

A. Musi Pan/Pani nabyć etykietę bagażową
B. Musi Pan/Pani uiścić opłatę za nadbagaż
C. Musi Pan/Pani zakupić nowy bilet na bagaż
D. Musi Pan/Pani zapłacić za schowek bagażowy
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer dysponuje biletem na przejazd autobusem na trasie o długości 300 km. Odjazd autobusu jest spóźniony o 3 godziny w odniesieniu do planowanego czasu odjazdu. Przewoźnik nie zaproponował pasażerowi zwrotu kosztów ani innej formy transportu. W związku z powyższą sytuacją, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym, które zmienia rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, pasażer

A. ma prawo do uzyskania zwrotu 50% wartości biletu
B. ma prawo do uzyskania zwrotu 25% wartości biletu
C. ma prawo do uzyskania zwrotu 100% wartości biletu
D. nie ma prawa do uzyskania żadnego zwrotu za bilet
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Gdańska do Tokio o godz. 8:40 ma zgłosić się na odprawę biletowo-bagażową najpóźniej o godzinie

Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment)
1.Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (3 godziny dla rejsów poza Europę).
2.Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 30 minut przed planowaną godziną startu (1 godzina dla rejsów poza Europę).
3.Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów ze wszystkich portów na świecie.
4.Pasażerowie mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in).

A. 08:10
B. 07:10
C. 07:40
D. 06:40
SPL.02 Pytanie 74
Obsługa podróżnych w portach …

Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy pragną skorzystać z pełnej gamy usług biura podróży na dany sezon i dokonają rezerwacji z dużym, wielomiesięcznym wyprzedzeniem, po cenie niższej niż katalogowa

A. all inclusive
B. last minutę
C. super last second
D. first minutę
SPL.02 Pytanie 75
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet nabyty wcześniej określa się w języku angielskim jako

A. advance ticket
B. single ticket
C. discount ticket
D. return ticket
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiada ważny bilet na przejazd pociągiem ekspresowym. Pociąg, którym podróżuje pasażer, przybył do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 150 minut. W związku z tym pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości

A. 25% ceny biletu
B. 50% ceny biletu
C. 45% ceny biletu
D. 35% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 77
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza litera R w rozkładzie jazdy obok numeru pociągu?

A. rezerwację miejsc obowiązkową
B. częściową rezerwację miejsc
C. spółkę "PKP Przewozy Regionalne"
D. możliwy przewóz przesyłek kurierskich
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiadający bilet na podróż morską o wartości 120 zł, zawiadomił przewoźnika o swojej rezygnacji z podróży dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem. Przewoźnikowi przed rozpoczęciem rejsu nie udało się sprzedać biletu innemu pasażerowi. Zgodnie z Ustawą Kodeks morski przewoźnik może zatrzymać część opłaty wynoszącą nie więcej niż

USTAWA
z dnia 18 września 2001 r.
Kodeks morski
Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi.

A. 30 zł
B. 120 zł
C. 90 zł
D. 60 zł