Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Współpraca pomiędzy liniami lotniczymi, dzięki której jedna linia przewozi pasażerów posiadających bilety wydane przez innego przewoźnika, określa się jako

A. umowa "code-share"
B. franczyza
C. tranzyt
D. outsourcing
SPL.02 Pytanie 162
Obsługa podróżnych w portach …

Autokar pokonał trasę z Poznania do Jeleniej Góry liczącą 328 km, osiągając średnią prędkość 80 km/h. Po drodze autokar zatrzymał się dwukrotnie - na 20 i 15 minut. Oblicz, o której godzinie autokar dotrze do Jeleniej Góry, jeśli wyruszył z Poznania o godzinie 11:10.

A. 16:15
B. 14:35
C. 15:51
D. 13:41
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg dotarł na stację końcową z opóźnieniem wynoszącym 75 minut. O jaką najniższą sumę rekompensaty ma prawo wystąpić pasażer tego pociągu, jeśli zapłacił za bilet na przejazd 85,00 zł?

A. 42,50 zł
B. 63,75 zł
C. 85,00 zł
D. 21,25 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Odprawa biletowa przed lotem samolotem nie może być przeprowadzona

A. w kiosku samoobsługowym na lotnisku
B. osobiście w punkcie odprawy celnej
C. w domu podróżnego przez internet
D. w domu podróżnego przez telefon
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który pozwala mu na wejście na pokład samolotu w celu realizacji określonego lotu, to

A. karta pokładowa
B. voucher lotniczy
C. polisa
D. wiza
Obsługa podróżnych w portach …

Scentralizowany system komputerowy przeznaczony do obsługi transakcji związanych z rezerwacją oraz sprzedażą biletów lotniczych i innych usług turystycznych nazywa się skrótem

A. WMS
B. GPS
C. GDS
D. EDI
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zostanie uruchomiona odprawa biletowo-bagażowa dla rejsów obsługiwanych przez PLL LOT na samolot wylatujący z Warszawy do Barcelony o godzinie 11:35?

Odprawa biletowo-bagażowa dla rejsów obsługiwanych przez PLL LOT
uruchamiana jest na minimum:
a) 2 godziny przed rozkładową godziną odlotu z portów polskich (poza Warszawą) oraz pozostałych portów, z których realizowane są połączenia średniego zasięgu (Europa, Bliski Wschód, Afryka Północna);
b) 3 godziny przed rozkładową godziną odlotu w przypadku rejsów z USA, Kanady i innych portów połączeń dalekiego zasięgu;
Należy zawsze uwzględnić godzinę zamknięcia odprawy przed rozkładowym lotem, jak również możliwość wydłużonego czasu do kontroli bezpieczeństwa.

A. O godzinie 10:00
B. O godzinie 10:35
C. O godzinie 9:35
D. O godzinie 11:00
Obsługa podróżnych w portach …

Ile łącznie zapłacą za bilety kolejowe matka z dziećmi w wieku 3 lata i 12 lat, podróżujący z Krakowa -Lotnisko do Warszawy Centralnej, jeśli bilet dla osoby dorosłej kosztuje 57,00 zł?

Uprawnieni do ulgiWymiar ulgi
dzieci w wieku do 4 lat;100%
dzieci w wieku powyżej 4 lat do rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego;37%
dzieci i młodzież w okresie od rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia gimnazjum, szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej – publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia;37%
studenci do ukończenia 26 roku życia; osobom, które ukończyły studia pierwszego stopnia przysługuje to prawo do dnia 31 października roku, w którym ukończyły te studia.51%

A. 92,54 zł
B. 91,51 zł
C. 94,54 zł
D. 92,91 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym regulaminem usługi promowej pasażer dokonujący rezerwacji rejsu promowego nie musi podawać

USŁUGA PRZEWOZOWA
(...)
3. Usługi przewozowe sprzedaje się tylko na określoną datę podróży.
4. Pasażer uiszczając opłatę za usługę przewozową, potwierdza dokonany wybór jednocześnie akceptując Warunki Przewozu.
5. Osoba dokonująca rezerwacji zobowiązana jest do podania Przewoźnikowi imion i nazwisk, wieku (w tym dzieci i niemowląt), płci i obywatelstwa pasażerów w momencie dokonywania rezerwacji. Dane pasażera widniejące na dokumentach podróży muszą zawsze być identyczne z danymi wpisanymi w paszporcie pasażera lub innych dokumentach stwierdzających tożsamość. Przewoźnik odmówi przewozu osobie nie zarejestrowanej w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji. Ostateczne dane osób podróżujących muszą być podane nie później niż 24 godziny przez rozpoczęciem rejsu.

A. obywatelstwa.
B. adresu zamieszkania.
C. płci.
D. wieku.
SPL.02 Pytanie 173
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma zwrot validity of the ticket?

A. unieważnienie biletu
B. zwrot dotyczący niewykorzystanego biletu
C. ważność biletu
D. nabycie biletu
Obsługa podróżnych w portach …

Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?

A. ACARS
B. FMS
C. INS
D. AMADEUS
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który daje mu prawo do wejścia na pokład samolotu w celu realizacji danego lotu, to

A. karta pokładowa
B. voucher lotniczy
C. polisa
D. wiza
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowa przewozu jest zawierana przez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. danych osobowych pasażera.
B. kwoty należnej za przejazd.
C. nazwa przewoźnika.
D. trasy lub strefy podróży.
SPL.02 Pytanie 179
Obsługa podróżnych w portach …

Koszt biletu standardowego wynosi 20 zł. Przewoźnik udziela zniżki w wysokości 51% dla uczniów i studentów oraz 30% dla emerytów. Oblicz całkowitą kwotę do zapłaty za przejazd dwóch studentów, dziesięcioletniego ucznia i emerytki.

A. 43,40 zł
B. 36,60 zł
C. 33,60 zł
D. 16,20 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny z biletem klasy ekonomicznej próbuje wejść na pokład wcześniej niż wyznaczony czas. Personel lotniska powinien:

A. zezwolić na wcześniejsze wejście jako uprzejmość, o ile nie ma przeciwwskazań operacyjnych
B. przeprowadzić kontrolę bagażu podręcznego, jeżeli nie została jeszcze przeprowadzona
C. poprosić podróżnego o poczekanie na swoją kolej według klasy biletu
D. poprosić o dodatkową opłatę za wcześniejsze wejście, jeśli polityka linii lotniczej na to pozwala
Obsługa podróżnych w portach …

W Polsce instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie skarg pasażerów zgłaszanych wobec linii lotniczych, po wcześniejszym wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, jest

A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
C. Urząd Lotnictwa Cywilnego
D. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju