Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer dysponuje aktualnym biletem na przejazd pociągiem Regio. Pociąg, którym podróżuje pasażer, dotarł do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 80 minut. Z powodu tego opóźnienia, pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości

A. 25% wartości biletu
B. 35% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 80% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer dysponuje ważnym biletem na podróż pociągiem Express InterCity. Pociąg, którym jedzie pasażer, dotarł do podanego na bilecie celu z opóźnieniem wynoszącym 125 minut. W związku z opóźnieniem pasażerowi przysługuje minimalna kwota odszkodowania w wysokości

A. 50% wartości biletu
B. 35% wartości biletu
C. 25% wartości biletu
D. 80% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 124
Obsługa podróżnych w portach …

Zespół turystyczny planuje podróż na trasie o długości 575 km. Jakie będą wydatki na wynajem autobusu przy stawce 2,50 zł netto za 1 km? Usługa podlega 8% podatkowi VAT?

A. 1 552,50 zł
B. 1 322,50 zł
C. 1 437,50 zł
D. 1 475,50 zł
SPL.02 Pytanie 125
Obsługa podróżnych w portach …

Na jednorazowym bilecie kolejowym nabytym w kasie biletowej nie zaznacza się

A. trasy podróży
B. nazwa przewoźnika
C. kwoty do zapłaty za przejazd
D. imienia oraz nazwiska pasażera
Obsługa podróżnych w portach …

Konwencja dotycząca Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która została podpisana w Chicago, odnosi się do statków powietrznych

A. stosowanych w służbie policyjnej
B. wyłącznie cywilnych
C. stosowanych w służbie celnej
D. stosowanych w służbie wojskowej
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z widoczną niepełnosprawnością ruchową wsiada do pociągu posiadając bilet, który nie jest ważny na przejazd

A. może nabyć bilet w pociągu bez konieczności zgłaszania braku ważnego biletu i ponoszenia dodatkowych opłat
B. nie musi informować o braku ważnego biletu, gdyż ma prawo do odbycia podróży bez opłat
C. może nabyć bilet w pociągu bez potrzeby zgłaszania braku ważnego biletu oraz ponieść dodatkową opłatę za jego wystawienie w pociągu
D. powinna zgłosić brak ważnego biletu pracownikom obsługi pociągu
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie zamieszczonego wyciągu z praw pasażera linii lotniczych ustal wysokość odszkodowania przysługującego pasażerowi za odwołanie lotu z Warszawy do Nowego Jorku.

Wyciąg z praw pasażera linii lotniczych
Jeżeli odmówiono Ci przyjęcia na pokład, Twój lot został odwołany lub dotrzesz z ponad 3-godzinnym opóźnieniem do miejsca docelowego wskazanego na bilecie, możesz domagać się odszkodowania w wysokości 250–600 euro w zależności od długości trasy:
Lot w obrębie UE
1 500 km lub mniej – 250 euro
ponad 1 500 km – 400 euro
Lot między lotniskiem w UE a lotniskiem poza UE:
1 500 km lub mniej – 250 euro
1 500 - 3 500 km – 400 euro
ponad 3 500 km – 600 euro

A. 250 EUR
B. 1000 EUR
C. 400 EUR
D. 600 EUR
Obsługa podróżnych w portach …

W Polsce instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie skarg pasażerów zgłaszanych wobec linii lotniczych, po wcześniejszym wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, jest

A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Urząd Lotnictwa Cywilnego
C. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
D. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer w dniu 16 lipca złożył do przewoźnika reklamację dotyczącą niewłaściwego wykonania usługi lotniczej. Sprawdził, że umowa przewozu nie określała krótszego terminu do rozpatrzenia reklamacji. Jeśli 23 lipca otrzymał niesatysfakcjonującą go odpowiedź, może złożyć skargę w tej sprawie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z Ustawą Prawo lotnicze nie wcześniej niż

USTAWA PRAWO LOTNICZE (Dz. U. z 2012 r.) Dział X (Ochrona praw pasażerów)
Art. 205 B
4. Skargę, o której mowa w ust. 1, można złożyć nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia złożenia reklamacji u przewoźnika, chyba że umowa przewozu lub regulamin przewozu określa krótszy termin do rozpatrzenia reklamacji.

A. 30 lipca.
B. 24 lipca.
C. 22 sierpnia.
D. 16 sierpnia.
SPL.02 Pytanie 136
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej pasażer został poproszony o uiszczenie dodatkowej opłaty za nadbagaż. W jakie miejsce powinien się udać, aby dokonać tej płatności?

A. Intercomu SOS
B. Kasy biletowej
C. Stanowiska Self check In
D. Punktu obsługi VIP Services
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Warszawy do Hamburga o godz. 10:00 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie

Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment)
1.Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (4 godziny dla rejsów do/z USA).
2.Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną godziną startu.
3.Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów, ze wszystkich portów na świecie.

A. 10:00
B. 12:00
C. 11:00
D. 09:00
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką kwotę odszkodowania ma prawo zażądać pasażer, gdy pociąg przybył do miejsca wskazanego na bilecie z opóźnieniem równym 150 minut?

A. 50% wartości biletu
B. 100% wartości biletu
C. 10% wartości biletu
D. 35% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami zawartymi w ustawie "Prawo przewozowe", w przypadku przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy, pasażer posiadający bilet jednorazowy

A. ma prawo do zwrotu wydatków za przejazd środkiem zastępczym
B. nie przysługuje mu żadne roszczenie
C. ma prawo do zwrotu całkowitych kosztów za przerwany przejazd
D. ma prawo do zwrotu za przebytą część podróży
Obsługa podróżnych w portach …

Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?

A. ACARS
B. INS
C. FMS
D. AMADEUS
SPL.02 Pytanie 148
Obsługa podróżnych w portach …

Aplikacja SkyCash na telefon pozwala na

A. dokonywanie opłat za parkowanie pojazdu.
B. zakup biletu na lot.
C. zawarcie umowy na ubezpieczenie środka transportu drogowego.
D. znajdowanie połączeń w komunikacji międzymiastowej.
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny korzystający z usług przewozowych InterCity na trasie Warszawa – Gdańsk zapłacił za bilet 120,00 zł. Ponieważ pociąg spóźnił się półtorej godziny, poprosił konduktora o potwierdzenie tego faktu na bilecie, a następnie złożył pisemną skargę do przewoźnika. Jakiej wysokości odszkodowanie może otrzymać podróżny?

Fragment rozporządzenia nr 1371/2007/WE dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym
Art.17
Odszkodowanie
1. Nie tracąc prawa do przewozu, pasażer może żądać od przewoźnika kolejowego odszkodowania za opóźnienie w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym, za które nie otrzymał zwrotu kosztów biletu zgodnie z art. 16.
2. Minimalna kwota odszkodowania wynosi:
a) 25 proc. ceny biletu, w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut,
b) 50 proc. ceny biletu, w przypadku opóźnienia wynoszącego120 minut lub więcej.
Dotyczy to przejazdów na terenie Polski i UE pociągami: Expres, InterCity, Express InterCity, EuroCity lub EuroNight.

A. 30,00 zł
B. 90,00 zł
C. 120,00 zł
D. 60,00 zł
SPL.02 Pytanie 150
Obsługa podróżnych w portach …

Koszt biletu standardowego wynosi 20 zł. Przewoźnik udziela zniżki w wysokości 51% dla uczniów i studentów oraz 30% dla emerytów. Oblicz całkowitą kwotę do zapłaty za przejazd dwóch studentów, dziesięcioletniego ucznia i emerytki.

A. 36,60 zł
B. 33,60 zł
C. 43,40 zł
D. 16,20 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer zakupił bilet na planowaną na 17 czerwca 2020 r. podróż promem ze Szczecina do Ystad. Gdyby chciał odstąpić od umowy przewozu i zażądać zwrotu opłaty za ten bilet, musiałby zgodnie z Ustawą Kodeks morski powiadomić o tym przewoźnika najpóźniej w dniu

USTAWA z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski
(Dz. U. 2001 Nr 138 poz. 154)
Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi.
Art. 176. § 1. Przewoźnik obowiązany jest na żądanie zwrócić w całości opłatę za przewóz w przypadku śmierci pasażera przed rozpoczęciem podróży, jeżeli przewoźnik został o śmierci pasażera powiadomiony nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem podróży.
Art. 177. § 1. Pasażer może odstąpić od umowy i żądać zwrotu opłaty za przewóz w całości, gdy podróż została odwołana albo jej rozpoczęcie opóźniło się o ponad 90 minut.

A. 15 czerwca 2020 r.
B. 11 czerwca 2020 r.
C. 17 czerwca 2020 r.
D. 10 czerwca 2020 r.
Obsługa podróżnych w portach …

Kiosk CUSS to punkt, który pozwala na wykonanie

A. odprawy biletowo-bagażowej przez telefon komórkowy
B. samoobsługowej odprawy biletowej
C. standardowej odprawy biletowo-bagażowej
D. odprawy biletowej przez Internet
SPL.02 Pytanie 153
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet lotniczy, który pozwala na powrót z innego miejsca niż to, do którego pasażer dolatuje, jest określany jako bilet

A. APEX
B. OPEN JAW
C. OPEN
D. PEX
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wykupił w styczniu bilet lotniczy na samolot odlatujący z Wrocławia do Aten w dniu 22 kwietnia. W pierwszych dniach kwietnia lot ten został odwołany. Do którego dnia najpóźniej przewoźnik musi poinformować pasażera o odwołaniu lotu, by nie był zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot?

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
Artykuł 5. Odwołanie
1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy [...]
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.7, chyba że: [...]
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu;

A. Do 8 kwietnia.
B. Do 13 kwietnia.
C. Do 10 kwietnia.
D. Do 11 kwietnia.
SPL.02 Pytanie 155
Obsługa podróżnych w portach …

Jak określa się praktykę, w której linia lotnicza sprzedaje większą liczbę biletów na dany rejs niż dostępnych jest miejsc w samolocie?

A. Overbooking
B. Open jaw
C. Deadline
D. Boarding
SPL.02 Pytanie 157
Obsługa podróżnych w portach …

Czarterowa linia lotnicza oferuje bilety w cenie 155,00 zł za osobę na proponowanej trasie. W przypadku zakupu więcej niż 5 biletów jednorazowo przyznaje rabat w wysokości 3% od całkowitej wartości transakcji. Ile będzie kosztować przelot dla grupy zorganizowanej liczącej 10 osób?

A. 465,00 zł
B. 1 596,50 zł
C. 1 550,00 zł
D. 1 503,50 zł
SPL.02 Pytanie 158
Obsługa podróżnych w portach …

Przygotowując ofertę transportu lotniczego dla pasażerów, co nie jest wliczane w cenę biletu lotniczego?

A. opłat za nawigację
B. kosztów operacyjnych linii lotniczych
C. ubezpieczenia pasażera
D. wydatków na paliwo