Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Konduktor zgodnie z Regulaminem Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę "PKP Intercity" powinien za wydanie biletu w pociągu TLK pobrać dodatkową opłatę od osoby

REGULAMIN
PRZEWOZU OSÓB, RZECZY I ZWIERZĄT
przez Spółkę „PKP Intercity"

Obowiązuje od dnia 19 marca 2013 r.
§ 5. Sprzedaż biletów i innych dokumentów
[...]
9. Oprócz należności, o których mowa w ust. 8, konduktor pobiera opłatę za wydanie biletu w pociągu.
Opłaty tej nie pobiera się:
1) od osoby:
a) niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej – pod warunkiem okazania konduktorowi podczas zakupu biletu, dokumentu stwierdzającego niepełnosprawność. Z obowiązku tego zwolnione są osoby z widoczną niesprawnością fizyczną (stałą lub czasową);
b) która ukończyła 70 lat – pod warunkiem okazania dokumentu stwierdzającego wiek;
na wydanym bilecie, konduktor zamieszcza adnotację w brzmieniu „osoba niepełn." lub „osoba pow. 70 lat";
c) rozpoczynającej przejazd w czasie, kiedy kasa biletowa jest nieczynna lub ze stacji, na której nie ma kasy biletowej;
10. W pociągach TLK, podróżny bez ważnego biletu, obowiązany jest zgłosić się do konduktora w celu nabycia lub legalizacji biletu, przed lub niezwłocznie po wejściu do pociągu. Powyższe nie dotyczy osób, o których mowa w ust. 9 pkt 1 lit a-b.

A. posiadającej dokument stwierdzający niepełnosprawność, która nie zgłosiła braku biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu.
B. która rozpoczynając przejazd pociągiem, nie zgłosiła braku biletu z powodu nieczynnej kasy biletowej.
C. która ukończyła 70 lat — pod warunkiem okazania dokumentu stwierdzającego wiek.
D. o ograniczonej sprawności ruchowej poruszającej się na wózku inwalidzkim.
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin frequent-flyer programme?

A. program kursów dla pilotów
B. program lojalnościowy linii lotniczej
C. program przeciwdziałający zakrzepom u pasażerów często podróżujących
D. program filmów pokazywanych na pokładzie samolotu
Obsługa podróżnych w portach …

W którym terminie łączne koszty dla 2 osób, dotyczące dwutygodniowego pobytu w Paryżu, zwiedzania zabytków i uczestnictwa w imprezach okolicznościowych, są najniższe?

Cennik pobytu w Paryżu za 1 osobę wg Biura Podróży „ALFA"
Termin pobytuKoszty pobytu
za 2 tygodnie z pełnym
wyżywieniem
1 osoba w PLN
Bilety wstępu
przy zwiedzaniu
zabytków
1 osoba w PLN
Opłata dodatkowa
na imprezy
okolicznościowe
1 osoba w PLN
A.A. od 12 do 25 kwietnia1 240,0090,00210,00
B.od 15 do 28 kwietnia1 250,0080,00235,00
C.od 12 do 25 maja1 245,0085,00206,00
D.od 15 do 28 maja1 253,0075,00238,00

A. A.
B. C.
C. D.
D. B.
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z umową przewozu czas rejsu pasażera statkiem morskim wynosił 3 godziny 45 minut. Statek dotarł do portu docelowego z opóźnieniem spowodowanym przez przewoźnika, które wyniosło 2 godziny i 10 minut. Na podstawie Rozporządzenia PE i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącego praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz drogą wodną śródlądową, pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości

A. 75% wartości biletu
B. 100% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 95% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …

W dniu 25 kwietnia za kwotę 75,00 zł pasażer zakupił bilet autokarowy na przejazd, który zostanie zrealizowany 21 maja. 6 maja podróżny musiał zrezygnować z wyjazdu. O jaką maksymalnie kwotę należności od przewoźnika może ubiegać się podróżny, zgodnie z regulaminem przewozu?

REGULAMIN PRZEWOZU
MIĘDZYNARODOWYMI LINIAMI AUTOKAROWYMI
4. Bilety
4.8 W przypadku rezygnacji przez Pasażera z odbycia podróży, przysługuje mu zwrot należności stosowny do niewykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części należności (odstępnego). W zależności od terminu rezygnacji Przewoźnikowi przysługuje prawo do dokonania potrąceń następujących kwot:
a) powyżej 14 dni przed wyjazdem 10% wartości biletu,
b) od 14 dni do 48 godzin przed wyjazdem 25% wartości biletu,
c) od 48 godzin do 24 godzin przed wyjazdem 50% wartości biletu,
d) poniżej 24 godzin przed wyjazdem 90% wartości biletu.
Zwrotu należności za niewykorzystany bilet dokonuje biuro, w którym zakupiono bilet. Za bilet zakupiony u pilota w autokarze zwrotu dokonuje Przewoźnik. Zwrotu biletu zakupionego przez Internet dokonuje się na stronie, na której bilet został zakupiony.
4.9 Przewoźnik ma prawo do potrącenia 95% wartości biletu w przypadku niezgłoszenia się Pasażera na odjazd autokaru oraz w sytuacjach opisanych w punktach, 2.3, 3,2, 3.3 Regulaminu.

A. 37,50 zł
B. 7,50 zł
C. 18,75 zł
D. 67,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas podróży lotniczych osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do

A. odpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
B. bezpłatnego biletu na lot
C. nieograniczonego wyboru miejsc siedzących
D. bezpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
Obsługa podróżnych w portach …

System komputerowy o zasięgu międzynarodowym, przeznaczony do zarządzania oraz realizacji rezerwacji wybranych produktów turystycznych, to

A. EDI — Electronic Data Interchange
B. FIS — Flight Information System
C. DSS — Decision Support System
D. GDS — Global Distribution System
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, który wziął udział w 3-godzinnym rejsie promowym, dotarł do celu z opóźnieniem wynoszącym 1 godzinę. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącym praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz wodną śródlądową, pasażer ma prawo do uzyskania odszkodowania w wysokości

A. 85% wartości biletu
B. 50% wartości biletu
C. 35% wartości biletu
D. 25% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …

Reklamacje, skargi oraz wnioski związane z niewłaściwym wykonaniem umowy przewozu kolejowego oraz jakością usług podróżny powinien przede wszystkim zgłaszać do

A. rzecznika ds. ochrony praw konsumentów
B. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
C. przewoźnika, z którego usług korzystał
D. rzecznika praw obywatelskich
SPL.02 Pytanie 95
Obsługa podróżnych w portach …

Port morski oferuje bilety na prom w cenie 75,00 zł za sztukę. Gdy kupuje się więcej niż 10 biletów, można otrzymać 5% zniżki od całkowitej wartości zakupu. Jaką kwotę uiści organizator wycieczki nabywając 20 biletów?

A. 1 575,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 787,50 zł
D. 1 425,00 zł
SPL.02 Pytanie 96
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku tanich przewoźników lotniczych, edytowanie nazwiska na bilecie jest

A. niemożliwe
B. zazwyczaj możliwe i darmowe
C. zazwyczaj możliwe, jednak wiąże się z dodatkowymi kosztami
D. możliwe jedynie przy zmianie daty lotu
SPL.02 Pytanie 97
Obsługa podróżnych w portach …

Transport lotniczy realizowany na podstawie umowy, w której przewoźnik udostępnia drugiej stronie umowy określoną liczbę miejsc w środkach transportu powietrznego, w celu przeprowadzenia konkretnego przewozu pasażerów, wskazanych przez drugą stronę umowy, to jaki rodzaj przewozu?

A. czarterowy
B. regularny
C. rozkładowy
D. wahadłowy
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer podróżujący pociągiem InterCity, który dotarł do stacji końcowej z opóźnieniem wynoszącym 65 minut, ma prawo do rekompensaty w wysokości

A. 50% wartości biletu
B. 25% wartości biletu
C. 70% wartości biletu
D. 30% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 100
Obsługa podróżnych w portach …

Co zapytał podróżny w biurze informacji kolejowej, używając angielskiego zwrotu: "Is this a direct train or do I have to change trains?"?

A. Czy to pociąg ekspresowy i muszę dopłacić do biletu?
B. Czy mogę jechać tylko tym pociągiem?
C. Czy muszę zarezerwować miejsce na ten pociąg?
D. Czy jest to pociąg bezpośredni, czy muszę się przesiadać?
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie zamieszczonego wyciągu z praw pasażera linii lotniczych ustal wysokość odszkodowania przysługującego pasażerowi za odwołanie lotu z Warszawy do Nowego Jorku.

Wyciąg z praw pasażera linii lotniczych
Jeżeli odmówiono Ci przyjęcia na pokład, Twój lot został odwołany lub dotrzesz z ponad 3-godzinnym opóźnieniem do miejsca docelowego wskazanego na bilecie, możesz domagać się odszkodowania w wysokości 250–600 euro w zależności od długości trasy:
Lot w obrębie UE
1 500 km lub mniej – 250 euro
ponad 1 500 km – 400 euro
Lot między lotniskiem w UE a lotniskiem poza UE:
1 500 km lub mniej – 250 euro
1 500 - 3 500 km – 400 euro
ponad 3 500 km – 600 euro

A. 250 EUR
B. 600 EUR
C. 400 EUR
D. 1000 EUR
SPL.02 Pytanie 102
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza skrót TLK w kontekście pociągów PKP Intercity?

A. Toruńskie Linie Kolejowe
B. Tradycja Lojalność Komfort
C. Niskokosztowe Linie Kolejowe
D. Twoje Linie Kolejowe
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer nie otrzymał reakcji na skargę złożoną do przewoźnika kolejowego. W związku z tym ma prawo do wniesienia skargi na tego przewoźnika kolejowego do

A. Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
B. Prezesa Zarządu Polskich Kolei Państwowych
C. Ministra Infrastruktury i Rozwoju
D. Ministra Sportu i Turystyki
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Warszawy do Hamburga o godz. 10:00 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie

Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment)
1.Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (4 godziny dla rejsów do/z USA).
2.Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną godziną startu.
3.Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów, ze wszystkich portów na świecie.

A. 10:00
B. 09:00
C. 11:00
D. 12:00
SPL.02 Pytanie 107
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet lotniczy, który pozwala na powrót z innego miejsca niż to, do którego pasażer dolatuje, jest określany jako bilet

A. OPEN JAW
B. APEX
C. PEX
D. OPEN
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą o transportach drogowych

A. wejście i wyjście pasażerów może mieć miejsce w miejscach nieujętych w rozkładzie jazdy
B. rozklad jazdy nie jest zobowiązany do bycia ogłaszanym na wszystkich przystankach lub dworcach autobusowych wskazanych w rozkładzie
C. płatności za przejazd są pobierane przez kierowców w oparciu o ich własne wyliczenia
D. w punktach sprzedaży biletów oraz w autobusie znajduje się regulamin, który jest dostępny dla pasażerów i określa zasady obsługi podróżnych
SPL.02 Pytanie 109
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet w klasie ekonomicznej z zasadą Sunday rule oznacza, że pasażer

A. musi spędzić przynajmniej jedną niedzielę w miejscu docelowym
B. dokonał rezerwacji w niedzielę
C. powinien przeprowadzić odprawę biletowo - bagażową w niedzielę
D. będzie odlatywał z portu docelowego w niedzielę
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba niewidoma podróżująca samodzielnie rozpoczęła swoją podróż pociągiem, nie mając ważnego biletu i nie informując konduktora o braku biletu. W trakcie kontroli biletów konduktor powinien

A. nie prosić tej osoby o okazanie biletu, ponieważ ma prawo podróżować bezpłatnie
B. ukarać tę osobę za brak ważnego biletu
C. sprzedać bilet z dodatkową opłatą za jego wystawienie w pociągu
D. sprzedać bilet z obowiązującymi zniżkami, nie pobierając dodatkowej opłaty
Obsługa podróżnych w portach …

Młodzież oraz dzieci posiadające niepełnosprawność do 24 roku życia, korzystające z kolei, mają prawo do zniżki, wyłącznie na trasach z domu do szkoły i z powrotem, która wynosi

A. 49%
B. 51%
C. 95%
D. 78%
Obsługa podróżnych w portach …

Cena biletu normalnego na przejazd pociągiem osobowym w drugiej klasie wynosi 22,70 zł. O ile mniej zapłaci za przejazd tym pociągiem uczeń korzystający ze zniżki na podstawie ważnej legitymacji szkolnej?

Uprawnienia do ulgowych przejazdów koleją w komunikacji krajowej wg stanu na dzień
16 kwietnia 2018 r. na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r.
o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego
Uprawnieni do ulgiWymiar ulgi przy
przejazdach
w klasie drugiej
Dokumenty upoważniające do korzystania
z ulgowych przejazdów
Dzieci w wieku do 4 lat100%dokument stwierdzający wiek dziecka
Studenci do ukończenia
26 roku życia
51%legitymacja studencka, wydana przez polską
szkołę wyższą
Uczniowie szkół podstawowych
i szkół ponadpodstawowych nie dłużej niż
do ukończenia 24 roku życia
37%legitymacja szkolna

A. 11,12 zł
B. 14,30 zł
C. 8,40 zł
D. 11,58 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg przyjechał na stację docelową z 1,5-godzinnym opóźnieniem w stosunku do planowanego przyjazdu. Na podstawie fragmentu rozporządzenia zamieszczonego w ramce pasażer, który zapłacił za bilet 150,00 zł, może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w minimalnej kwocie wynoszącej

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1371/2007 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym

Artykuł 17

Odszkodowanie

1. Nie tracąc prawa do przewozu, pasażer może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym, za które nie otrzymał on zwrotu kosztów biletu zgodnie z art. 16. Minimalna kwota odszkodowania wynosi: a) 25% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut; b) 50% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej.

A. 75,00 zł
B. 150,00 zł
C. 112,50 zł
D. 37,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby do 26 roku życia mogą skorzystać z ulgi na zakup jednorazowego biletu na przejazd drugą klasą pociągu osobowego, okazując legitymację studencką wydaną przez polską uczelnię, która wynosi

A. 99%
B. 51%
C. 49%
D. 37%
SPL.02 Pytanie 118
Obsługa podróżnych w portach …

Ile wynosi opłata za przelot niemowlęcia (ang. infant), które ma mniej niż 2 lata i podróżuje z opiekunem na pokładzie samolotu rejsowego linii lotniczych LOT, gdy nie zajmuje oddzielnego miejsca?

A. 100% ceny biletu
B. 50% ceny biletu
C. 10% ceny biletu
D. 20% ceny biletu
Obsługa podróżnych w portach …

W transporcie lotniczym termin "infant" odnosi się do

A. dziecka, niezależnie od jego wieku
B. dziecka do drugiego roku życia, które nie ma prawa do zajmowania oddzielnego miejsca w samolocie
C. dziecka w wieku od dziesięciu do szesnastu lat, które podróżuje samodzielnie
D. dziecka w wieku od dwóch do dziesięciu lat, korzystającego ze zniżki
Obsługa podróżnych w portach …

W polu carrier na karcie pokładowej powinno się wpisać

A. liczbę bagaży rejestrowanych
B. miejsce przylotu
C. miejsce wydania karty pokładowej
D. kod przewoźnika lotniczego