Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowę przewozu zawiera się poprzez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. danych osobowych pasażera
B. wysokości opłaty za przejazd
C. nazwa przewoźnika
D. relacji bądź strefy przejazdu
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z ofertą biura podróży, cena biletu autokarowego na trasie Kraków — Monachium wynosi 250,00 zł. Pasażer planuje podróżować z żoną oraz synem. Jaki będzie całkowity koszt podróży dla całej rodziny, jeśli przewoźnik przyznał 15% rabatu na bilet syna?

A. 712,50 zł
B. 462,50 zł
C. 287,50 zł
D. 537,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Kierowca pojazdu transportowanego promem nie musi posiadać

A. oryginału dowodu rejestracyjnego
B. polisy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
C. dowodu ubezpieczenia Auto Casco
D. prawa jazdy
Obsługa podróżnych w portach …

Instytucją odpowiedzialną za nadzorowanie przestrzegania regulacji związanych z wykonaniem transportu drogowego oraz niekomercyjnego przewozu osób i towarów, która ma na celu przede wszystkim eliminację wszelkich negatywnych zjawisk w transporcie drogowym, jest

A. Główny Inspektorat Transportu Drogowego
B. Prezes Urzędu Transportu Samochodowego
C. Policja
D. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki opis odnosi się do uprawnień osoby z niepełnosprawnością, poruszającej się na wózku inwalidzkim, która podróżuje samolotem i pragnie zabrać ze sobą swój podręczny wózek inwalidzki?

A. Pasażer ma możliwość przewozu swojego wózka inwalidzkiego, opłacając połowę należnej kwoty za bagaż
B. Pasażer może zabrać swój wózek inwalidzki bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów
C. Pasażer może przewieźć swój wózek inwalidzki, płacąc pełną kwotę za bagaż
D. Pasażer powinien zostawić swój wózek inwalidzki w przechowalni na lotnisku w Warszawie
Obsługa podróżnych w portach …

W transporcie lotniczym termin "infant" odnosi się do

A. dziecka, niezależnie od jego wieku
B. dziecka do drugiego roku życia, które nie ma prawa do zajmowania oddzielnego miejsca w samolocie
C. dziecka w wieku od dziesięciu do szesnastu lat, które podróżuje samodzielnie
D. dziecka w wieku od dwóch do dziesięciu lat, korzystającego ze zniżki
Obsługa podróżnych w portach …

Ile % wartości normalnego biletu wynosi odpłatność za bilet dla jednego dziecka do 2. roku życia w Polskich Liniach Lotniczych LOT?

Wyciąg z regulaminu przewoźnika PLL LOT
Odpłatność za bilety:
  • dorośli – pełna cena biletu,
  • dzieci (od 2 do 11 lat) – zniżka 25% od wartości taryfy normalnej,
  • niemowlęta (poniżej 2 lat) – zniżka 90% od wartości taryfy normalnej (w przypadku gdy siedzi ono na kolanach opiekuna).
Dorosły pasażer może przewozić pod opieką dwoje niemowląt. Drugie niemowlę musi zajmować dodatkowe miejsce obok opiekuna (bilet ze zniżką jak dla dziecka – 25%).

A. 25%
B. 90%
C. 75%
D. 10%
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument PIR – Property Irregularity Report wypełniany jest na lotnisku w sytuacji

A. zgubienia bagażu
B. odkrycia w bagażu przedmiotów zabronionych
C. problemów z rezerwacją lotu
D. utraty karty pokładowej
Obsługa podróżnych w portach …

Który z poniższych elementów nie jest dozwolony jako bagaż podręczny?

A. Podręczny zestaw kosmetyków
B. Odzież wierzchnia
C. Książki i czasopisma
D. Duże noże kuchenne
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wylatujący z lotniska, podróżując jedynie z bagażem podręcznym, po wykonaniu szybkiej odprawy samoobsługowej (self check-in) kieruje się bezpośrednio do punktu kontroli

A. bezpieczeństwa
B. biletowo-bagażowej
C. granicznej
D. celnej
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiej europejskiej instytucji zależy na podniesieniu poziomu ochrony morskiej, zmniejszeniu liczby morskich katastrof oraz ograniczeniu zanieczyszczeń środowiskowych wynikających z działalności statków?

A. European Union Institute for Security Studies
B. European Environment Agency
C. European Maritime Safety Agency
D. European Network and Information Security Agency
Obsługa podróżnych w portach …

Współpraca pomiędzy liniami lotniczymi, dzięki której jedna linia przewozi pasażerów posiadających bilety wydane przez innego przewoźnika, określa się jako

A. franczyza
B. outsourcing
C. tranzyt
D. umowa "code-share"
Obsługa podróżnych w portach …

Kto ponosi odpowiedzialność za bagaż rejestrowany od chwili nadania aż do momentu jego odbioru przez pasażera na miejscu docelowym?

A. Straż Graniczna
B. Agent obsługi naziemnej w porcie odbioru
C. Agent obsługi naziemnej w porcie nadania
D. Przewoźnik lotniczy
SPL.02 Pytanie 16
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką linię lotniczą warto zasugerować pasażerowi, który pragnie skorzystać z oferty przewoźnika niskokosztowego?

A. KLM
B. Qatar
C. Ryanair
D. Lufthansa
SPL.02 Pytanie 18
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z niepełnosprawnością, która pragnie poruszać się po obszarze dworca kolejowego z psem asystującym, posiadającym uprząż oraz certyfikat potwierdzający jego status i zaświadczenie o aktualnych szczepieniach weterynaryjnych

A. ma prawo do tego i nie musi zakładać psu kagańca ani prowadzić go na smyczy
B. nie ma prawa do tego
C. ma prawo do tego, o ile pies ma na sobie kaganiec, ale nie jest zobowiązana do prowadzenia go na smyczy
D. ma prawo do tego, o ile pies jest zarówno w kagańcu, jak i na smyczy
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie informacje powinien uzyskać pasażer, który pragnie zrealizować odprawę biletową w dniu poprzedzającym termin wylotu, nie udając się na lotnisko?

A. Nie ma takiej opcji odprawy
B. Jeżeli przewoźnik udostępnia taką możliwość, odprawiający może to zrobić przez internet lub telefon
C. Aby skorzystać z tej formy odprawy, pasażer powinien mieć specjalne zezwolenie lotniska, z którego odlatywał samolot
D. Ta forma odprawy jest dostępna po zakupieniu specjalnego bonu oraz przesłaniu informacji sms do przewoźnika
Obsługa podróżnych w portach …

Na mapie o skali 1:300 000 odległość między Medzilaborcami na Słowacji a przejściem granicznym Radoszyce Palota w Polsce wynosi 3 cm. Jaką rzeczywistą odległość przedstawia ta wartość?

A. 100 km
B. 1 km
C. 9 km
D. 90 km
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie najpóźniej, zgodnie z Kodeksem Dobrego Postępowania, pasażerka niepełnosprawna, która przyleciała na lotnisko o godzinie 12:00, a wcześniej dokonała rezerwacji usługi z wyprzedzeniem, w zakresie obsługi naziemnej powinna otrzymać pomoc?

Kodeks dobrego postępowania przy obsłudze naziemnej osób niepełnosprawnych
i osób z ograniczoną możliwością poruszania się podróżujących drogą lotniczą
IV. Standardy świadczenia usług i monitorowanie świadczenia usług
2. Poniższe standardy zawierają minimalny poziom usług mający zastosowanie
w obsłudze PRM.
5. Dla klientów przylatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Pomoc powinna być dostępna w pomieszczeniu przy wejściu na statek powietrzny dla:
a) 80 % klientów w ciągu 5 minut od momentu podjechania samolotu na stanowisko postojowe,
b) 90 % w ciągu 10 minut,
c) 100 % w ciągu 20 minut.
6. Dla klientów przylatujących, którzy nie dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Pomoc powinna być osiągalna przy Gate/statku powietrznym dla:
a) 80 % klientów w ciągu 25 minut od momentu podjechania samolotu na stanowisko postojowe,
b) 90 % w ciągu 35 minut,
c) 100 % w ciągu 45 minut.

A. O 12:10
B. O 12:00
C. O 12:20
D. O 12:05
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca musi przejechać z dworca kolejowego do lotniska. Na miejskim planie o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 30 cm. Ile kilometrów czeka na podróżnego do pokonania?

A. 30 km
B. 0,3 km
C. 1,5 km
D. 3,0 km
Obsługa podróżnych w portach …

W Polsce instytucją kompetentną do rozpatrywania skarg podróżnych linii lotniczych, którzy złożyli reklamację, a następnie wnieśli skargę na przewoźnika, jest

A. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Minister Sprawiedliwości
C. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
D. Urząd Lotnictwa Cywilnego
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiego przedmiotu nie można zabrać w bagażu podręcznym podczas lotu samolotem?

A. Jednorazowych maszynek do golenia w osłonce
B. Pasty do zębów w tubce o pojemności 75 ml
C. Dezodorantu w pojemniku o pojemności 100 ml
D. Wody mineralnej w butelce o pojemności 0,5 l
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim angielskim akronimem określa się scentralizowany system komputerowy zajmujący się obsługą transakcji rezerwacji oraz sprzedaży biletów lotniczych i innych usług turystycznych?

A. GPS
B. EDI
C. WMS
D. GDS
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer nie otrzymał reakcji na skargę złożoną do przewoźnika kolejowego. W związku z tym ma prawo do wniesienia skargi na tego przewoźnika kolejowego do

A. Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
B. Ministra Infrastruktury i Rozwoju
C. Ministra Sportu i Turystyki
D. Prezesa Zarządu Polskich Kolei Państwowych
Obsługa podróżnych w portach …

Opłata lotniskowa związana z udostępnieniem oraz utrzymywaniem obiektów dworców pasażerskich i urządzeń w nich zainstalowanych, ściągana przez zarządzającego lotniskiem od przewoźnika lotniczego, to opłata?

A. terminalowa
B. pasażerska
C. dworcowa
D. podróżna
SPL.02 Pytanie 35
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się promocyjną taryfę biletów na loty rejsowe, której zakup musi nastąpić co najmniej 3 dni przed terminem odlotu?

A. STAND BY
B. APEX
C. OPEN
D. PEX
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer dysponuje biletem na przejazd autobusem na trasie o długości 300 km. Odjazd autobusu jest spóźniony o 3 godziny w odniesieniu do planowanego czasu odjazdu. Przewoźnik nie zaproponował pasażerowi zwrotu kosztów ani innej formy transportu. W związku z powyższą sytuacją, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym, które zmienia rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, pasażer

A. ma prawo do uzyskania zwrotu 25% wartości biletu
B. ma prawo do uzyskania zwrotu 100% wartości biletu
C. ma prawo do uzyskania zwrotu 50% wartości biletu
D. nie ma prawa do uzyskania żadnego zwrotu za bilet
SPL.02 Pytanie 38
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki będzie łączny koszt zakupu biletów na przejazd pociągiem drugiej klasy dla 20-letniej studentki, 3-letniego dziecka oraz ucznia szkoły podstawowej, z uwagi na to, że bilet normalny kosztuje 35,00 zł, a podróżni mają przy sobie odpowiednie dokumenty uprawniające do skorzystania z przysługujących im ustawowych ulg?

A. 39,20 zł
B. 61,25 zł
C. 66,15 zł
D. 30,80 zł
SPL.02 Pytanie 39
Obsługa podróżnych w portach …

W języku polskim termin Free Baggage Allowance jest tłumaczony jako

A. dozwolony bezpłatny limit bagażowy
B. odprawę pasażerów
C. odprawę bagażową
D. dozwoloną nadwyżkę bagażową
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie czynności są kolejno realizowane podczas odprawy biletowo-bagażowej w terminalu lotniczym?

A. weryfikacja dokumentu tożsamości, wydrukowanie karty pokładowej, przyjęcie bagażu rejestrowanego
B. otrzymanie potwierdzenia nadania bagażu, wydrukowanie karty pokładowej, przyjęcie bagażu rejestrowanego
C. wydrukowanie karty pokładowej, weryfikacja dokumentu tożsamości, przyjęcie bagażu rejestrowanego
D. wydrukowanie karty pokładowej, weryfikacja dokumentu tożsamości, otrzymanie potwierdzenia nadania bagażu