Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 1
Obsługa podróżnych w portach …

Czarterowa linia lotnicza oferuje bilety w cenie 155,00 zł za osobę na proponowanej trasie. W przypadku zakupu więcej niż 5 biletów jednorazowo przyznaje rabat w wysokości 3% od całkowitej wartości transakcji. Ile będzie kosztować przelot dla grupy zorganizowanej liczącej 10 osób?

A. 1 596,50 zł
B. 1 503,50 zł
C. 1 550,00 zł
D. 465,00 zł
SPL.02 Pytanie 2
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca planuje przemieścić się z lotniska do hotelu. Na mapie miasta w skali 1:10000 odległość ta wynosi 25 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?

A. 2,0km
B. 1,0km
C. 1,5km
D. 2,5km
SPL.02 Pytanie 3
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer może zabrać w bagażu podręcznym

A. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
B. balsam do ciała w pojemniku o objętości 300 ml
C. płyn w pojemniku o objętości 250 ml
D. płyn w pojemniku o objętości 50 ml
SPL.02 Pytanie 4
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby przechodzące kontrolę bezpieczeństwa przy granicy strefy zastrzeżonej lotniska to

A. Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej
B. pracownicy wewnętrznej służby ochrony zarządzającego lotniskiem, którzy posiadają kartę identyfikacyjną portu lotniczego
C. członkowie Rady Ministrów
D. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
SPL.02 Pytanie 5
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiego dokumentu powinien mieć ze sobą Polak, podróżując do Irlandii?

A. Dowód osobisty
B. Prawo jazdy
C. Wizę
D. Kartę płatniczą
SPL.02 Pytanie 6
Obsługa podróżnych w portach …

Obywatel kraju trzeciego, który podlega obowiązkowi wizowemu, może wjechać na teren Polski na podstawie

A. zezwolenia na pobyt w Czechach
B. wizy krajowej Wielkiej Brytanii
C. dokumentu tożsamości
D. biletu powrotnego
SPL.02 Pytanie 7
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet nabyty wcześniej określa się w języku angielskim jako

A. discount ticket
B. single ticket
C. advance ticket
D. return ticket
SPL.02 Pytanie 8
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie czynności są kolejno realizowane podczas odprawy biletowo-bagażowej w terminalu lotniczym?

A. otrzymanie potwierdzenia nadania bagażu, wydrukowanie karty pokładowej, przyjęcie bagażu rejestrowanego
B. wydrukowanie karty pokładowej, weryfikacja dokumentu tożsamości, przyjęcie bagażu rejestrowanego
C. weryfikacja dokumentu tożsamości, wydrukowanie karty pokładowej, przyjęcie bagażu rejestrowanego
D. wydrukowanie karty pokładowej, weryfikacja dokumentu tożsamości, otrzymanie potwierdzenia nadania bagażu
SPL.02 Pytanie 9
Obsługa podróżnych w portach …

Termin customs control odnosi się do kontroli

A. dostępu do strefy zastrzeżonej w terminalu
B. celnej
C. zwyczajowej osób podróżujących
D. paszportowej
SPL.02 Pytanie 10
Obsługa podróżnych w portach …

Kto nie ma praw dostępu do strefy zapewnionej na lotnisku?

A. osoby odprowadzające podróżnych
B. osoby dysponujące tymczasową kartą identyfikacyjną lotniska
C. pasażerowie, którzy posiadają ważne dokumenty podróży, w tym bilety lotnicze
D. osoby mające certyfikat inspektora lotnictwa cywilnego wydany przez Prezesa ULC
SPL.02 Pytanie 11
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką wartość brutto ma wynajem autokaru na trasie Warszawa — Kraków, biorąc pod uwagę, że cena za przejazd 1 km wynosi
3,00 zł netto, stawka VAT wynosi 23%, a dystans pomiędzy Warszawą a Krakowem to 252 km?

A. 929,88 zł
B. 614,63 zł
C. 756,00 zł
D. 173,88 zł
SPL.02 Pytanie 12
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby do 26 roku życia mogą skorzystać z ulgi na zakup jednorazowego biletu na przejazd drugą klasą pociągu osobowego, okazując legitymację studencką wydaną przez polską uczelnię, która wynosi

A. 99%
B. 51%
C. 49%
D. 37%
SPL.02 Pytanie 13
Obsługa podróżnych w portach …

Podstawowy dokument prawny regulujący zasady działania w przypadku kryzysu na lotnisku to

A. Ustawa o Systemie Powiadamiania Ratunkowego
B. Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Lotniczego
C. Ustawa o Zarządzaniu Kryzysowym
D. Krajowy Program Ochrony Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 14
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 300/2008 z dnia II marca 2008 r.
dotyczącym wspólnych zasad w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, pasażerem, który nie jest uznawany za potencjalnie uciążliwego, jest osoba

A. tymczasowo aresztowaną
B. odlatującą statkiem powietrznym innym niż przyleciał
C. deportowaną
D. zatrzymaną
SPL.02 Pytanie 15
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca musi przejechać z dworca kolejowego do lotniska. Na miejskim planie o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 30 cm. Ile kilometrów czeka na podróżnego do pokonania?

A. 3,0 km
B. 30 km
C. 0,3 km
D. 1,5 km
SPL.02 Pytanie 16
Obsługa podróżnych w portach …

CMC-Crew Member Certificate to dokument, który uprawnia do realizacji

A. zajęć na pokładzie samolotu
B. usług handlingowych
C. usług dla pasażerów z statusem HON
D. pracy w strefie ruchu naziemnego
SPL.02 Pytanie 17
Obsługa podróżnych w portach …

Skaner rentgenowski przeznaczony do bagażu pozwala na

A. sortowanie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
B. prześwietlenie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
C. ważenie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
D. nadanie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń
SPL.02 Pytanie 18
Obsługa podróżnych w portach …

Kierowca pojazdu transportowanego promem nie musi posiadać

A. polisy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
B. oryginału dowodu rejestracyjnego
C. prawa jazdy
D. dowodu ubezpieczenia Auto Casco
SPL.02 Pytanie 19
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo jest ważny dowód osobisty wydany osobie, która osiągnęła 17 rok życia?

A. 1 rok
B. 10 lat
C. 5 lat
D. 3 lata
SPL.02 Pytanie 20
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z kraju trzeciego, który jest objęty obowiązkiem posiadania wizy, może wjechać na teren Polski na podstawie

A. identyfikatora.
B. zezwolenia na pobyt w Niemczech.
C. wizy krajowej Wielkiej Brytanii.
D. biletu powrotnego.
SPL.02 Pytanie 21
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z niepełnosprawnością nie powinna zajmować miejsca w samolocie?

A. na końcu samolotu
B. obok okna
C. w okolicy drzwi ewakuacyjnych
D. z dala od strefy obsługi pokładowej
SPL.02 Pytanie 22
Obsługa podróżnych w portach …

Formularz PIR – Property Irregularity Report jest przeznaczony do zgłaszania

A. potrzeby wsparcia na lotnisku dla osoby z niepełnosprawnością
B. zgubienia bagażu
C. chęci odbycia podróży z psem przewodnikiem
D. bagażu o dużych wymiarach
SPL.02 Pytanie 23
Obsługa podróżnych w portach …

Co w języku polskim oznacza termin left-luggage office?

A. przechowalnię bagażu
B. odprawę bagażową
C. kontrolę bezpieczeństwa bagażu
D. bezpłatny limit bagażowy
SPL.02 Pytanie 24
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer nie otrzymał reakcji na skargę złożoną do przewoźnika kolejowego. W związku z tym ma prawo do wniesienia skargi na tego przewoźnika kolejowego do

A. Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
B. Ministra Sportu i Turystyki
C. Prezesa Zarządu Polskich Kolei Państwowych
D. Ministra Infrastruktury i Rozwoju
SPL.02 Pytanie 25
Obsługa podróżnych w portach …

Jednym z czynników oceny jakości obsługi pasażerów na stacji kolejowej jest

A. szybkość przejazdu
B. niska cena biletów
C. łatwość poruszania się po obszarze dworca
D. punktualność odjazdów pociągów
SPL.02 Pytanie 26
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo ważny jest paszport przyznany małoletniemu, który nie ma 13 lat?

A. 2 lata
B. 10 lat
C. 1 rok
D. 5 lat
SPL.02 Pytanie 27
Obsługa podróżnych w portach …

Które z poniższych krajów należy do Układu z Schengen?

A. Islandia
B. Irlandia
C. Chorwacja
D. Rumunia
SPL.02 Pytanie 28
Obsługa podróżnych w portach …

Koszt standardowego biletu w pociągu osobowym drugiej klasy wynosi 50,00 zł. Jaką kwotę należy zapłacić za przejazd dwóch dorosłych osób, rocznego dziecka oraz ucznia mającego 10 lat? Zniżka dla dzieci do 4 roku życia wynosi 100%, natomiast dla uczniów w wieku szkolnym 37%.

A. 137,00 zł
B. 131,50 zł
C. 118,50 zł
D. 163,00 zł
SPL.02 Pytanie 29
Obsługa podróżnych w portach …

Jak brzmi angielski skrót Międzynarodowej Organizacji Morskiej?

A. MEPC
B. MSC
C. ICAO
D. IMO
SPL.02 Pytanie 30
Obsługa podróżnych w portach …

Termin customs control odnosi się do kontroli

A. celnej
B. paszportowej
C. dostępu do strefy zastrzeżonej terminala
D. zwyczajowej podróżnych
SPL.02 Pytanie 31
Obsługa podróżnych w portach …

Która z aplikacji mobilnych umożliwia organizację podróży koleją w Polsce?

A. OneDrive
B. Bilkom
C. Skyscanner
D. Uber
SPL.02 Pytanie 32
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba wymagająca wsparcia na lotnisku powinna zgłosić to przewoźnikowi najpóźniej

A. 24 godziny przed planowanym wylotem
B. 6 godzin przed planowanym wylotem
C. 48 godzin przed planowanym wylotem
D. 12 godzin przed planowanym wylotem
SPL.02 Pytanie 33
Obsługa podróżnych w portach …

Maksymalny okres obowiązywania wizy krajowej, która pozwala na wjazd oraz nieprzerwany pobyt w Polsce lub na kilka kolejnych pobytów, które łącznie trwają dłużej niż 3 miesiące, nie może być dłuższy niż

A. 24 miesięcy
B. 36 miesięcy
C. 12 miesięcy
D. 48 miesięcy
SPL.02 Pytanie 34
Obsługa podróżnych w portach …

Aby poznać zdanie pasażerów na temat standardu usług w terminalu, stosuje się

A. badania kart pokładowych
B. analizy popytu
C. analizy SWOT
D. badania ankietowe
SPL.02 Pytanie 35
Obsługa podróżnych w portach …

W obszarze odbioru bagażu w terminalu lotniczym znajduje się miejsce

A. kontroli bagażu podręcznego
B. odbierania bagażu rejestrowanego
C. zgłaszania reklamacji dotyczących bagażu
D. przechowywania bagażu
SPL.02 Pytanie 36
Obsługa podróżnych w portach …

Samolot wyruszający z Warszawy do Seulu odbędzie się o godzinie 15:25. Czas trwania lotu wyniesie 11 godzin i 5 minut. Różnica czasowa pomiędzy Warszawą a Seulem to 7 godzin. O której godzinie według czasu lokalnego samolot wyląduje w Seulu?

A. O godzinie 9:30
B. O godzinie 19:30
C. O godzinie 2:30
D. O godzinie 22:30
SPL.02 Pytanie 37
Obsługa podróżnych w portach …

Kto jest objęty kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie?

A. Członków Urzędu Konsularnego
B. Ministrów oraz wiceministrów
C. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
D. Marszałka Senatu
SPL.02 Pytanie 38
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku pasażerowi nie wolno umożliwiać zabrany do bagażu kabinowego

A. wypełnionego w połowie pojemnika szamponu o pojemności 150 ml
B. pasty do zębów w pojemniku 100 ml
C. parasola
D. dezodorantu w pojemniku 75 ml
SPL.02 Pytanie 39
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się program audytu dla linii lotniczych oraz agentów obsługi naziemnej, realizowany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, który obejmuje zestaw wymagań związanych z oceną zarządzania i kontrolą procesów dotyczących obsługi samolotów oraz pasażerów na lotniskach?

A. AEA
B. ICAO
C. IATA
D. ISAGO
SPL.02 Pytanie 40
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są cele wyjazdów pracowników, które są finansowane przez pracodawców i określane jako "turystyka motywacyjna"?

A. Prezentacja oferty produktów nowym klientom
B. Zachęcanie do efektywnej pracy
C. Udział w kursach i szkoleniach
D. Realizacja wyjazdów służbowych