Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 361
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza zwrot: Baggage reclaim area?

A. procesu nadawania bagażu rejestrowanego
B. przechowywania bagażu
C. zgłoszenia dotyczącego uszkodzonego bagażu
D. odbioru bagażu rejestrowanego po przybyciu samolotu
SPL.02 Pytanie 362
Obsługa podróżnych w portach …

Termin ticket control and luggage check in odnosi się do odprawy

A. biletowo-bagażowej
B. paszportowej
C. celnej
D. bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 363
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki jest angielski skrót Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego?

A. AACI
B. EASA
C. IATA
D. ICAO
SPL.02 Pytanie 364
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki kod zostanie przypisany podczas rezerwacji biletu dla pasażera niewidomego, który potrzebuje wsparcia w przejściu przez terminal?

A. MAAS
B. DEAF
C. BLIND
D. WCHR
SPL.02 Pytanie 365
Obsługa podróżnych w portach …

Termin RT/R — Round trip używany w logistyce transportowej oznacza

A. potwierdzoną rezerwację miejsca przez przewoźnika
B. podróż w obie strony
C. podróż okrężną
D. podróż w jedną stronę
SPL.02 Pytanie 366
Obsługa podróżnych w portach …

Jak po angielsku brzmi rejs turystyczny?

A. cruise.
B. cycling tour.
C. quad biking.
D. tour.
SPL.02 Pytanie 367
Obsługa podróżnych w portach …

Która z poniższych usług jest zazwyczaj oferowana pasażerom klasy biznes w portach lotniczych?

A. Dostęp do salonów VIP
B. Prywatny przewodnik po lotnisku
C. Bezpłatny transport do hotelu po przylocie
D. Zwrot kosztów bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 368
Obsługa podróżnych w portach …

Zezwolenie na prowadzenie obsługi naziemnej statków powietrznych, załóg, pasażerów oraz ładunku, realizowanej dla przewoźników lotniczych i innych użytkowników tych statków, wydaje

A. Komendant Główny Policji
B. Prezes Zarządu Portu Lotniczego
C. Komendant Główny Straży Granicznej
D. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 369
Obsługa podróżnych w portach …

Obszar lotniska przeznaczony do parkowania samolotów, na którym następuje wsiadanie i wysiadanie pasażerów, w języku angielskim określa się jako

A. Taxiway
B. Speedway
C. Runway strip
D. Apron
SPL.02 Pytanie 370
Obsługa podróżnych w portach …

Na bilecie pasażera w transporcie lotniczym brakuje informacji o

A. dniu lotu
B. lotnisku, z którego rozpoczyna się lot
C. planowanej godzinie odlotu
D. modelu samolotu realizującego lot
SPL.02 Pytanie 371
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiego przedmiotu nie można zabrać w bagażu podręcznym podczas lotu samolotem?

A. Wody mineralnej w butelce o pojemności 0,5 l
B. Dezodorantu w pojemniku o pojemności 100 ml
C. Jednorazowych maszynek do golenia w osłonce
D. Pasty do zębów w tubce o pojemności 75 ml
SPL.02 Pytanie 372
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wylatujący z lotniska, podróżując jedynie z bagażem podręcznym, po wykonaniu szybkiej odprawy samoobsługowej (self check-in) kieruje się bezpośrednio do punktu kontroli

A. granicznej
B. biletowo-bagażowej
C. bezpieczeństwa
D. celnej
SPL.02 Pytanie 373
Obsługa podróżnych w portach …

Długość trasy na mapie w skali 1:25 000 wynosi 28 cm. Jaka jest jej rzeczywista długość w terenie?

A. 7 km
B. 70 km
C. 3,5 km
D. 14 km
SPL.02 Pytanie 374
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer otrzymał kartę pokładową na bezpośredni lot z Monachium do Sydney. Numer miejsca będzie widoczny w polu

A. Seat No
B. PCS
C. Carrier
D. WT
SPL.02 Pytanie 375
Obsługa podróżnych w portach …

Organizacją, której celem jest współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz sektorem turystycznym w promocji regionu, w którym ta instytucja działa jako atrakcyjne miejsce turystyczne w kraju i za granicą, jest

A. Regionalna Organizacja Turystyczna
B. Informacja Turystyczna
C. touroperator
D. Biuro Organizacji Podróży
SPL.02 Pytanie 376
Obsługa podróżnych w portach …

Mobilnym systemem rezerwacji używanym w kolejnictwie jest system

A. Amadeus
B. Sart
C. Galileo
D. Bilkom
SPL.02 Pytanie 377
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie the ferry is sailing away at 13:00?

A. Pociąg przyjedzie o godzinie 13:00
B. Podróż kończy się o godzinie 13:00
C. Opóźnienie w podróży będzie trwało do godziny 13:00
D. Prom odpływa o godzinie 13:00
SPL.02 Pytanie 378
Obsługa podróżnych w portach …

Funkcja check-in w terminalu lotniczym jest przeznaczona do

A. odprawy celnej
B. odprawy biletowo-bagażowej
C. realizacji vouchera lotniczego
D. realizacji czeku podróżnego
SPL.02 Pytanie 379
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku opóźnienia w zakończeniu podróży, pasażer ma prawo do otrzymania odszkodowania od przewoźnika kolejowego, które powinno być wypłacone w ciągu

A. miesiąca od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
B. dwóch miesięcy od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
C. dwóch tygodni od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
D. tygodnia od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
SPL.02 Pytanie 380
Obsługa podróżnych w portach …

Czego dotyczy skrót IMO?

A. Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych
B. Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego
C. Międzynarodowego Związku Kolei
D. Międzynarodowej Organizacji Morskiej
SPL.02 Pytanie 381
Obsługa podróżnych w portach …

Nie można zgłaszać skarg do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących naruszeń przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, które zostały określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE

A. w przypadku znacznego opóźnienia lotu
B. w przypadku odmowy wejścia na pokład, mimo woli pasażera
C. bez wcześniejszego wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika
D. w przypadku odwołania lotu
SPL.02 Pytanie 382
Obsługa podróżnych w portach …

Zespół turystyczny planuje podróż na trasie o długości 575 km. Jakie będą wydatki na wynajem autobusu przy stawce 2,50 zł netto za 1 km? Usługa podlega 8% podatkowi VAT?

A. 1 475,50 zł
B. 1 322,50 zł
C. 1 437,50 zł
D. 1 552,50 zł
SPL.02 Pytanie 383
Obsługa podróżnych w portach …

Regulacje dotyczące maksymalnej ilości, wagi oraz wymiarów bagażu podręcznego

A. są ustalane przez linię lotniczą
B. są ustalane przez zarządcę lotniska
C. wynikają z przepisów krajowego prawa
D. są oparte na normach Unii Europejskiej
SPL.02 Pytanie 384
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką linię lotniczą warto zasugerować pasażerowi, który pragnie skorzystać z oferty przewoźnika niskokosztowego?

A. Lufthansa
B. Ryanair
C. Qatar
D. KLM
SPL.02 Pytanie 385
Obsługa podróżnych w portach …

Jednym z czynników oceniania poziomu obsługi pasażerów w porcie lotniczym jest

A. niska cena biletów
B. wygoda poruszania się po obszarze terminala
C. ilość połączeń lotniczych
D. możliwość zakupu posiłków na pokładzie samolotu
SPL.02 Pytanie 386
Obsługa podróżnych w portach …

Zasady dotyczące praw pasażerów na statkach morskich są określane przez

A. Konwencję warszawską
B. Konwencję ateńską
C. Konwencję wiedeńską
D. Konwencję montrealską
SPL.02 Pytanie 387
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przepisami dotyczącymi praw i obowiązków podróżnych w transportie kolejowym, wypłata odszkodowania za niewykonanie przewozu odbywa się w ciągu

A. 3 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
B. 2 miesięcy od złożenia wniosku o odszkodowanie
C. 1 miesiąca od złożenia wniosku o odszkodowanie
D. 2 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
SPL.02 Pytanie 388
Obsługa podróżnych w portach …

Autokar pokonał trasę z Poznania do Jeleniej Góry liczącą 328 km, osiągając średnią prędkość 80 km/h. Po drodze autokar zatrzymał się dwukrotnie - na 20 i 15 minut. Oblicz, o której godzinie autokar dotrze do Jeleniej Góry, jeśli wyruszył z Poznania o godzinie 11:10.

A. 16:15
B. 14:35
C. 13:41
D. 15:51
SPL.02 Pytanie 389
Obsługa podróżnych w portach …

Koszt standardowego biletu w pociągu osobowym drugiej klasy wynosi 50,00 zł. Jaką kwotę należy zapłacić za przejazd dwóch dorosłych osób, rocznego dziecka oraz ucznia mającego 10 lat? Zniżka dla dzieci do 4 roku życia wynosi 100%, natomiast dla uczniów w wieku szkolnym 37%.

A. 137,00 zł
B. 131,50 zł
C. 163,00 zł
D. 118,50 zł
SPL.02 Pytanie 390
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zaplanowane jest lądowanie w Tokio, jeżeli samolot wylatuje z Frankfurtu o 10:30, a jego czas podróży wynosi 11 godzin i 25 minut, przy różnicy czasu pomiędzy miastami równej 8 godzin?

A. 22:55
B. 05:55
C. 18:30
D. 15:55
SPL.02 Pytanie 391
Obsługa podróżnych w portach …

W polu VIA na etykiecie bagażu należy wpisać

A. miejsce wydania bagażówki
B. dane punktu przesiadkowego na trasie przelotu
C. datę realizacji lotu
D. wagę bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 392
Obsługa podróżnych w portach …

Odprawa biletowa przed lotem samolotem nie może być przeprowadzona

A. w domu podróżnego przez telefon
B. w domu podróżnego przez internet
C. osobiście w punkcie odprawy celnej
D. w kiosku samoobsługowym na lotnisku
SPL.02 Pytanie 393
Obsługa podróżnych w portach …

Ile papierosów ma prawo przewieźć do UE pasażer, który podróżuje statkiem z kraju spoza Unii?

A. 250 sztuk
B. 230 sztuk
C. 200 sztuk
D. 220 sztuk
SPL.02 Pytanie 394
Obsługa podróżnych w portach …

W materiałach informacyjnych sporządzonych w języku angielskim, w jaki sposób nazywa się strefę odlotów?

A. Arrivals hall
B. Non Schengen
C. Departures hall
D. Duty free
SPL.02 Pytanie 395
Obsługa podróżnych w portach …

Kto pełni funkcję krajowego regulatora transportu kolejowego w Polsce?

A. Minister Infrastruktury i Rozwoju
B. Dyrektor Generalny PKP
C. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
D. Minister Spraw Wewnętrznych
SPL.02 Pytanie 396
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer dysponuje ważnym biletem na podróż pociągiem Express InterCity. Pociąg, którym jedzie pasażer, dotarł do podanego na bilecie celu z opóźnieniem wynoszącym 125 minut. W związku z opóźnieniem pasażerowi przysługuje minimalna kwota odszkodowania w wysokości

A. 35% wartości biletu
B. 50% wartości biletu
C. 25% wartości biletu
D. 80% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 397
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiada ważny bilet na przejazd pociągiem ekspresowym. Pociąg, którym podróżuje pasażer, przybył do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 150 minut. W związku z tym pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości

A. 25% ceny biletu
B. 45% ceny biletu
C. 35% ceny biletu
D. 50% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 398
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku opóźnienia lotu powyżej 3 godzin, pasażerowie mają prawo do

A. odszkodowania pieniężnego
B. zmiany klasy biletu
C. dostępu do bezpłatnego spa na lotnisku
D. zwrotu podatku lotniskowego
SPL.02 Pytanie 399
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet nabyty wcześniej określa się w języku angielskim jako

A. single ticket
B. advance ticket
C. return ticket
D. discount ticket
SPL.02 Pytanie 400
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet lotniczy, który pozwala na powrót z innego miejsca niż to, do którego pasażer dolatuje, jest określany jako bilet

A. APEX
B. OPEN
C. OPEN JAW
D. PEX