Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 361
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zaplanowane jest lądowanie w Tokio, jeżeli samolot wylatuje z Frankfurtu o 10:30, a jego czas podróży wynosi 11 godzin i 25 minut, przy różnicy czasu pomiędzy miastami równej 8 godzin?

A. 05:55
B. 18:30
C. 15:55
D. 22:55
SPL.02 Pytanie 362
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami ustawy Prawo przewozowe, przewoźnik nie ma obowiązku wykonania przewozu w sytuacji, gdy klient

A. zmienił datę odjazdu
B. nie dostosował się do norm przewozowych
C. wybrał inną lokalizację docelową
D. zmienił kategorię środka transportu
SPL.02 Pytanie 363
Obsługa podróżnych w portach …

Kto ponosi odpowiedzialność za bagaż rejestrowany od chwili nadania aż do momentu jego odbioru przez pasażera na miejscu docelowym?

A. Przewoźnik lotniczy
B. Straż Graniczna
C. Agent obsługi naziemnej w porcie odbioru
D. Agent obsługi naziemnej w porcie nadania
SPL.02 Pytanie 364
Obsługa podróżnych w portach …

Firmy świadczące w porcie lotniczym usługi obsługi technicznej dla linii lotniczych to przedsiębiorstwa

A. holdingowe
B. handlingowe
C. hostingowe
D. handlowe
SPL.02 Pytanie 365
Obsługa podróżnych w portach …

Etapy związane z obsługą pasażera na lotnisku przed wylotem obejmują następujące czynności:

A. check-in, kontrola bezpieczeństwa, boarding
B. kontrola graniczna, odbiór bagażu, przejazd do miasta
C. nadanie bagażu podręcznego, kontrola bezpieczeństwa, check-in
D. boarding, check-in, zakup biletu
SPL.02 Pytanie 366
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie Left luggage office?

A. biuro zgubionych przedmiotów
B. biuro zagubionego bagażu
C. magazyn bagażu niebezpiecznego
D. przechowalnię bagażu
SPL.02 Pytanie 367
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się promocyjną taryfę biletów na loty rejsowe, której zakup musi nastąpić co najmniej 3 dni przed terminem odlotu?

A. STAND BY
B. OPEN
C. APEX
D. PEX
SPL.02 Pytanie 368
Obsługa podróżnych w portach …

Towary zawarte w bagażu osobistym pasażerów przyjeżdżających lądowym transportem z krajów trzecich (tj. spoza Unii Europejskiej) są zwolnione z opłat celnych do kwoty, która wynosi

A. 430 euro
B. 265 euro
C. 300 euro
D. 240 euro
SPL.02 Pytanie 369
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką metodę trzeba zastosować, aby zapewnić bezpieczeństwo pozostałych pasażerów, jeżeli na pokładzie samolotu znajduje się pasażer mogący sprawiać kłopoty?

A. Pasażera mogącego sprawiać kłopoty trzeba umieścić przy wyjściu awaryjnym
B. Pasażera mogącego sprawiać kłopoty należy umieścić z dala od załogi, ponieważ załoga nie może z nim rozmawiać
C. Warto poinformować pasażerów o tej sytuacji
D. Nie należy informować pasażerów o tej sytuacji
SPL.02 Pytanie 370
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. pasażerowie korzystający z regularnych usług transportu autobusowego i autokarowego na trasach dłuższych niż 250 km mają prawo do odszkodowania w przypadku opóźnienia przekraczającego 120 minut w stosunku do zaplanowanego czasu rozpoczęcia podróży, wynoszącego

A. 40% wartości biletu
B. 55% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 45% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 371
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg dotarł na stację końcową z opóźnieniem wynoszącym 75 minut. O jaką najniższą sumę rekompensaty ma prawo wystąpić pasażer tego pociągu, jeśli zapłacił za bilet na przejazd 85,00 zł?

A. 85,00 zł
B. 21,25 zł
C. 42,50 zł
D. 63,75 zł
SPL.02 Pytanie 372
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowę przewozu zawiera się poprzez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. wysokości opłaty za przejazd
B. danych osobowych pasażera
C. relacji bądź strefy przejazdu
D. nazwa przewoźnika
SPL.02 Pytanie 373
Obsługa podróżnych w portach …

Pełnoletni pasażer lecący samolotem z Turcji do Polski ma prawo, zgodnie z regulacjami dotyczącymi importu towarów do Polski z krajów spoza Unii Europejskiej, wprowadzić na terytorium Polski maksymalnie

A. 40 sztuk papierosów lub 50 sztuk cygar
B. 200 sztuk papierosów lub 50 sztuk cygar
C. 40 sztuk papierosów lub 100 sztuk cygar
D. 200 sztuk papierosów lub 500 gram tytoniu
SPL.02 Pytanie 374
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką łączną sumę będzie trzeba zapłacić za przejazd pociągiem drugiej klasy dla trzech osób: 24-letniej studentki z ważną legitymacją, 2-letniego dziecka oraz emeryta, który korzysta z przejazdu po raz pierwszy w tym roku i posiada odpowiednie zaświadczenie, mając na uwadze, że cena biletu normalnego wynosi 54,00 zł, a wszyscy podróżni wykorzystali przysługujące im ulgi ustawowe?

A. 94,50 zł
B. 47,52 zł
C. 107,46 zł
D. 60,48 zł
SPL.02 Pytanie 375
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer podróżujący pociągiem InterCity, który dotarł do stacji końcowej z opóźnieniem wynoszącym 65 minut, ma prawo do rekompensaty w wysokości

A. 25% wartości biletu
B. 70% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 30% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 376
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport dla dziecka poniżej 5. roku życia jest ważny

A. przez 1 rok
B. przez 10 lat
C. przez 3 lata
D. przez 5 lat
SPL.02 Pytanie 377
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki będzie całkowity koszt przejazdu pociągiem drugiej klasy dla dorosłej osoby, rocznego dziecka oraz ucznia piątej klasy szkoły podstawowej, jeśli cena biletu normalnego wynosi 120,00 zł, a podróżni mają prawo do ustawowych ulg?

A. 164,40 zł
B. 181,20 zł
C. 195,60 zł
D. 178,80 zł
SPL.02 Pytanie 378
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiego typu środek transportu wodnego odnosi się termin "Ferry"?

A. Statek kontenerowy
B. Prom
C. Barka
D. Statek tankowy
SPL.02 Pytanie 379
Obsługa podróżnych w portach …

Które z krajów Unii Europejskiej nie jest członkiem strefy Schengen?

A. Niemcy
B. Wielka Brytania
C. Szwecja
D. Francja
SPL.02 Pytanie 380
Obsługa podróżnych w portach …

Karta ISIC (International Student Identity Card) potwierdza status

A. osoby uczącej
B. ucznia, który nie ma jeszcze 12 lat
C. studenta lub ucznia, który ma więcej niż 12 lat
D. osoby pobierającej rentę
SPL.02 Pytanie 381
Obsługa podróżnych w portach …

Gdzie można znaleźć informacje na temat przedmiotów, które można przewozić w bagażu kabinowym?

A. w karcie pokładowej wydawanej w porcie lotniczym
B. w folderach informacyjnych przewoźnika lotniczego
C. na przywieszce bagażowej dostarczonej przez przewoźnika lotniczego
D. na bilecie lotniczym uzyskanym w biurze podróży
SPL.02 Pytanie 382
Obsługa podróżnych w portach …

Kwestie związane z bezpieczeństwem na morzu oraz ochroną środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze strony statków reguluje

A. CLC (Civil Liability Convention)
B. IMO (International Maritime Organization)
C. FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic)
D. MSC (Marine Stewardship Council)
SPL.02 Pytanie 383
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo obowiązuje paszport tymczasowy?

A. przez 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
B. przez czas wskazany w dokumencie, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy od daty jego wydania
C. przez 12 miesięcy od daty wydania, niezależnie od okresu w nim podanego
D. przez 5 lat dla osób, które nie ukończyły 13 roku życia
SPL.02 Pytanie 384
Obsługa podróżnych w portach …

"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z problemami ze snem, obniżoną zdolnością koncentracji oraz zaburzeniem apetytu, występujący podczas lotów w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest rezultatem nagłej zmiany

A. strefy czasowej
B. wilgotności powietrza
C. strefy klimatycznej
D. ciśnienia powietrza
SPL.02 Pytanie 385
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot w języku angielskim I'm afraid your luggage is overweight ma znaczenie

A. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest zbyt lekki
B. Przykro mi, Pana/Pani bagaż został uszkodzony
C. Przykro mi, Pana/Pani bagaż zniknął
D. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest za ciężki
SPL.02 Pytanie 386
Obsługa podróżnych w portach …

Po wyczerpaniu wszelkich możliwości dochodzenia roszczeń z przewoźnikiem morskim oraz składania reklamacji, jeśli nie przyniosły one pozytywnego efektu, należy zgłosić skargę do

A. Dyrektora Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi
B. Operatora Terminalu Promowego
C. Dyrektora Urzędu Morskiego
D. Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
SPL.02 Pytanie 387
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki kod zostanie przypisany podczas rezerwacji biletu dla pasażera niewidomego, który potrzebuje wsparcia w przejściu przez terminal?

A. BLIND
B. WCHR
C. MAAS
D. DEAF
SPL.02 Pytanie 388
Obsługa podróżnych w portach …

Przewożenie psów przewodników w kabinie samolotu z osobą niepełnosprawną jest możliwe

A. za zgodą pozostałych pasażerów bez żadnych dodatkowych kosztów
B. bez zgody pozostałych pasażerów i za dodatkową opłatą
C. bez zgody pozostałych pasażerów i bez żadnych dodatkowych kosztów
D. za zgodą pozostałych pasażerów oraz za dodatkową opłatą
SPL.02 Pytanie 389
Obsługa podróżnych w portach …

W skład zespołu ochrony lotniska niekoniecznie musi być włączony przedstawiciel

A. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
B. zarządzającego lotniskiem
C. straży pożarnej
D. policji
SPL.02 Pytanie 390
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką organizacją międzynarodową zajmującą się raportowaniem bezpieczeństwa w transporcie lotniczym nie jest

A. WLOP
B. EASA
C. ICAO
D. IATA
SPL.02 Pytanie 391
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiada ważny bilet na przejazd pociągiem ekspresowym. Pociąg, którym podróżuje pasażer, przybył do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 150 minut. W związku z tym pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości

A. 25% ceny biletu
B. 45% ceny biletu
C. 50% ceny biletu
D. 35% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 392
Obsługa podróżnych w portach …

Na biletach kolejowych pociąg ekspresowy Express InterCity Premium jest oznaczony literami

A. EIC
B. IC
C. EIP
D. TLK
SPL.02 Pytanie 393
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej, bagaż rejestrowany musi być

A. umieszczony w skrytce bagażowej na lotnisku
B. zawieszony na specjalnym wieszaku w terminalu
C. przechowywany przez pasażera przez cały czas podróży
D. ważony i oznaczony etykietą
SPL.02 Pytanie 394
Obsługa podróżnych w portach …

Transport lotniczy realizowany na podstawie umowy, w której przewoźnik udostępnia drugiej stronie umowy określoną liczbę miejsc w środkach transportu powietrznego, w celu przeprowadzenia konkretnego przewozu pasażerów, wskazanych przez drugą stronę umowy, to jaki rodzaj przewozu?

A. wahadłowy
B. czarterowy
C. rozkładowy
D. regularny
SPL.02 Pytanie 395
Obsługa podróżnych w portach …

Check-in on-line to odprawa biletowo-bagażowa zrealizowana

A. osobiście w terminalu
B. za pomocą telefonu
C. przez faks
D. za pośrednictwem internetu
SPL.02 Pytanie 396
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca musi przebyć trasę z lotniska Luton do lotniska Stansted. Na mapie o skali 1:250 000 odległość ta wynosi 10 cm. Jaką odległość w kilometrach musi pokonać ta osoba?

A. 0,4 km
B. 2,5 km
C. 25,0 km
D. 4,0 km
SPL.02 Pytanie 397
Obsługa podróżnych w portach …

Regulacje dotyczące obowiązków przewoźników lotniczych w sytuacji opóźnienia, utraty lub uszkodzenia bagażu określa

A. Konwencja Tokijska
B. Konwencja Montrealska
C. Konwencja Brukselska
D. Konwencja Rzymska
SPL.02 Pytanie 398
Obsługa podróżnych w portach …

Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. klasyfikowane są jako przewoźnicy powietrzni

A. niskokosztowych
B. tradycyjnych
C. pełnotaryfowych
D. stacjonarnych
SPL.02 Pytanie 399
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas sytuacji awaryjnej na pokładzie samolotu, pasażerowie powinni

A. postępować zgodnie z instrukcjami załogi
B. opuścić miejsce bez zgody załogi
C. wziąć udział w głosowaniu nad decyzjami
D. skontaktować się z rodziną, gdy jest to bezpieczne
SPL.02 Pytanie 400
Obsługa podróżnych w portach …

Który organ regulacyjny odpowiada za nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym?

A. Minister Infrastruktury i Rozwoju
B. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
C. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Straż Ochrony Kolei