Filtrowanie pytań
Obsługa podróżnych w portach …
A. 50% wartości biletu
B. 30% wartości biletu
C. 70% wartości biletu
D. 25% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …
Regulacje dotyczące obowiązków przewoźników lotniczych w sytuacji opóźnienia, utraty lub uszkodzenia bagażu określa
A. Konwencja Brukselska
B. Konwencja Rzymska
C. Konwencja Tokijska
D. Konwencja Montrealska
Obsługa podróżnych w portach …
Paszport przyznany osobie, która nie osiągnęła 13 roku życia, obowiązuje od momentu jego wydania przez
A. 3 lata
B. 10 lat
C. 1 rok
D. 5 lat
Obsługa podróżnych w portach …
Która aplikacja na urządzenia mobilne pozwala na planowanie podróży z wykorzystaniem bezpośrednich pociągów PKP Intercity, a także sprawdzenie ceny biletu i jego zakup?
A. CallPay
B. IC Mobile Navigator
C. BLIK
D. FindPark
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką kwotę łącznie zapłacą za bilet na pociąg osobowy drugiej klasy małżeństwo nauczycieli zatrudnionych w szkole podstawowej, ich 3-letnia córka oraz syn, który jest uczniem liceum, mając na uwadze, że normalny bilet kosztuje 48,80 zł, a podróżni skorzystali z przysługujących im ulg ustawowych?
A. 94,18 zł
B. 98,10 zł
C. 96,14 zł
D. 92,22 zł
Obsługa podróżnych w portach …
W przypadku transportu lotniczego klasa pierwsza jest zazwyczaj reprezentowana przez literę na karcie pokładowej?
A. C
B. Y
C. F
D. B
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką wartość brutto ma wynajem autokaru na trasie Warszawa — Kraków, biorąc pod uwagę, że cena za przejazd 1 km wynosi
3,00 zł netto, stawka VAT wynosi 23%, a dystans pomiędzy Warszawą a Krakowem to 252 km?
A. 173,88 zł
B. 614,63 zł
C. 756,00 zł
D. 929,88 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Które z krajów Unii Europejskiej nie jest członkiem strefy Schengen?
A. Wielka Brytania
B. Francja
C. Szwecja
D. Niemcy
Obsługa podróżnych w portach …
Jakiego typu środek transportu wodnego odnosi się termin "Ferry"?
A. Prom
B. Barka
C. Statek kontenerowy
D. Statek tankowy
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin free airport shuttle bus?
A. autobus przeznaczony do transportu pasażerów niepełnosprawnych na lotnisko lub z lotniska
B. autobus do transportu pasażerów, którzy zakupili przewóz na lotnisko lub z lotniska w biurze podróży
C. autobus do darmowego przewozu pasażerów na lotnisko lub z lotniska, a także pomiędzy terminalami
D. autobus do płatnego przewozu pasażerów w komunikacji miejskiej, który zapewnia transport na lotnisko lub z lotniska
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie w języku angielskim: discounts applied?
A. Nie przyznano rabatu za wybór miejsca
B. Zastosowano rabaty
C. Zastosowano rabat na bilet powrotny
D. Nie zastosowano rabatów
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo zachowuje ważność paszport tymczasowy dla dziecka, które ma 9 miesięcy?
A. 2 lata
B. 10 lat
C. 5 lat
D. 1 rok
SPL.02 Pytanie 373
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się program audytu dla linii lotniczych oraz agentów obsługi naziemnej, realizowany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, który obejmuje zestaw wymagań związanych z oceną zarządzania i kontrolą procesów dotyczących obsługi samolotów oraz pasażerów na lotniskach?
A. ICAO
B. ISAGO
C. AEA
D. IATA
Obsługa podróżnych w portach …
Termin RT/R — Round trip używany w logistyce transportowej oznacza
A. podróż okrężną
B. podróż w jedną stronę
C. podróż w obie strony
D. potwierdzoną rezerwację miejsca przez przewoźnika
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się komputerowy system informacji oraz rezerwacji w sektorze kolejowym, który dotyczy udostępniania informacji i sprzedaży biletów?
A. CRS
B. KSIRTK
C. GDS
D. SZSRK
Obsługa podróżnych w portach …
Aby uzyskać zdanie podróżnych na temat usług transportowych, przeprowadza się
A. badania marketingowe
B. analizy prognostyczne
C. analizy SWOT
D. badania opiniotwórcze
Obsługa podróżnych w portach …
Port morski oferuje bilety na prom w cenie 75,00 zł za sztukę. Gdy kupuje się więcej niż 10 biletów, można otrzymać 5% zniżki od całkowitej wartości zakupu. Jaką kwotę uiści organizator wycieczki nabywając 20 biletów?
A. 1 575,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 787,50 zł
D. 1 425,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …
O której porze zakończy się proces wpuszczania pasażerów na pokład samolotu, jeśli planowany odlot ma mieć miejsce o godzinie 19:15, a bramki będą zamknięte na 30 minut przed odlotem?
A. 18:45
B. 19:15
C. 18:30
D. 19:45
Obsługa podróżnych w portach …
Transport certyfikowanych psów przewodników w samolocie bez użycia klatki
A. jest dozwolony wyłącznie na kolanach pasażera
B. jest możliwy bez dodatkowej opłaty
C. jest możliwy za dodatkową opłatą
D. nie jest możliwy
Obsługa podróżnych w portach …
Do dokumentów informacyjnych na temat usług turystycznych nie zalicza się
A. voucher
B. leaflet dotyczący produktu
C. przewodnik turystyczny
D. katalog biura podróży
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem wymaganym w turystyce międzynarodowej nie jest
A. voucher
B. wiza
C. paszport
D. dowód osobisty
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżujący na trasie lotniczej z Warszawy do Nowego Jorku, posiadający dwa bagaże rejestrowane, otrzymał kartę pokładową. W jakiej sekcji karty pokładowej widnieje liczba sztuk bagażu?
A. Gate
B. WT
C. PCS
D. TKT No.
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o dokumentach paszportowych, ważność paszportu wydawanego dla osoby w wieku od 13 do 18 lat wynosi
A. 1 rok
B. 2 lata
C. 10 lat
D. 5 lat
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer, który wziął udział w 3-godzinnym rejsie promowym, dotarł do celu z opóźnieniem wynoszącym 1 godzinę. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącym praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz wodną śródlądową, pasażer ma prawo do uzyskania odszkodowania w wysokości
A. 25% wartości biletu
B. 85% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 35% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …
12 czerwca pasażer złożył skargę do przewoźnika dotyczącą naruszenia praw pasażera do informacji w czasie odbywania rejsu statkiem. Rejs miał miejsce 5 kwietnia. Skarga ta jednak nie została przyjęta, ponieważ pasażer skargę swoją powinien wnieść w terminie do
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną Artykuł 24 Skargi |
2. W przypadku gdy pasażer objęty niniejszym rozporządzeniem chce wnieść skargę do przewoźnika lub operatora terminalu, składa ją w ciągu dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana. W ciągu miesiąca od dnia wpłynięcia skargi przewoźnik lub operator terminalu powiadamia pasażera, że jego skarga została uznana, oddalona lub jest w dalszym ciągu rozpatrywana. Termin, w jakim ma zostać udzielona ostateczna odpowiedź, nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia otrzymania skargi. |
A. 5 lipca.
B. 5 czerwca.
C. 12 sierpnia.
D. 4 maja.
Obsługa podróżnych w portach …
Rejs statkiem morskim na trasie Gdynia – Hamburg miał trwać 3 godziny, jednak do portu morskiego przypłynął z 2-godzinnym opóźnieniem. Cena jednego biletu wynosiła 880,00 zł. Jakiej maksymalnej wysokości odszkodowanie może otrzymać podróżny, który odbył podróż tym statkiem?
Fragment rozporządzenia 1177/2010 o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową Art. 19 Odszkodowanie w przypadku opóźnionego zakończenia podróży | |
1. | Nie tracąc prawa do przewozu, pasażerowie mogą domagać się od przewoźnika odszkodowania w przypadku opóźnionego przybycia do miejsca docelowego określonego w umowie przewozu. Minimalny poziom odszkodowania wynosi 25% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego co najmniej: a) godzinę w przypadku rejsu rozkładowego trwającego do czterech godzin, b) dwie godziny w przypadku rejsu rozkładowego trwającego dłużej niż cztery godziny, ale nieprzekraczającego ośmiu godzin; c) trzy godziny w przypadku rejsu rozkładowego trwającego dłużej niż osiem godzin, ale nieprzekraczającego 24 godzin; lub d) sześć godzin w przypadku rejsu rozkładowego trwającego dłużej niż 24 godziny. |
2. | Jeżeli opóźnienie ponad dwukrotnie przekracza czas określony w lit. a)–d), odszkodowanie wynosi 50% ceny biletu. |
A. 110,00 zł
B. 880,00 zł
C. 660,00 zł
D. 220,00 zł
SPL.02 Pytanie 387
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie są następne kroki w procesie obsługi pasażerów na stanowisku poczekalni odlotowej?
A. wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów
B. weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate"
C. otwarcie stanowiska "gate", wejście na pokład samolotu, weryfikacja dokumentów, podejście pasażerów do stanowiska "gate"
D. otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu
Obsługa podróżnych w portach …
Termin określający obsługę naziemną pasażerów, bagaży, załóg oraz samolotów w porcie lotniczym to
A. moving
B. grounding
C. handling
D. faktoring
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie baggage reclaim?
A. reklamację uszkodzonego bagażu
B. sortownię bagażu
C. poczekalnię
D. odbiór bagażu rejestrowanego
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument PIR — Property Irregularity Report sporządza się na lotnisku w sytuacji
A. zagubienia bagażu
B. niezgodności w rezerwacji biletu lotniczego
C. zgubienia karty pokładowej
D. odnalezienia w bagażu przedmiotów zabronionych
Obsługa podróżnych w portach …
Kiedy następuje odprawa bagażu rejestrowanego?
A. za pośrednictwem Straży Granicznej
B. przed boardingiem
C. w trakcie kontroli bezpieczeństwa
D. przy stanowisku check-in
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin Flight delayed?
A. anulowanie lotu
B. opóźnienie lotu
C. moment wejścia na pokład samolotu
D. czas odlotu samolotu
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje aktualnym biletem na przejazd pociągiem Regio. Pociąg, którym podróżuje pasażer, dotarł do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 80 minut. Z powodu tego opóźnienia, pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości
A. 50% wartości biletu
B. 35% wartości biletu
C. 25% wartości biletu
D. 80% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie jest angielskie skrócone określenie Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Statku i Obiektu Portowego?
A. SOLAS
B. IMDG
C. SMGS
D. ISPS
Obsługa podróżnych w portach …
Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem
A. wyłącznie metody manualnej
B. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
C. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
D. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z definicją Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), pasażer niewidomy, który nie potrzebuje szczególnej pomocy, jest klasyfikowany kodem niepełnosprawności
A. PETC
B. BLDP
C. OXYG
D. DPNA
Obsługa podróżnych w portach …
Które z poniższych krajów jest sygnatariuszem Układu z Schengen?
A. Rumunia
B. Islandia
C. Chorwacja
D. Wielka Brytania
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje ważnym biletem na podróż pociągiem Express InterCity. Pociąg, którym jedzie pasażer, dotarł do podanego na bilecie celu z opóźnieniem wynoszącym 125 minut. W związku z opóźnieniem pasażerowi przysługuje minimalna kwota odszkodowania w wysokości
A. 25% wartości biletu
B. 50% wartości biletu
C. 80% wartości biletu
D. 35% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …
Lot samolotu z Warszawy do Phoenix (USA) rozpoczął się o 16:40. Całkowity czas lotu z przesiadkami wynosi 31 godzin i 11 minut. O której godzinie lokalnego czasu samolot wyląduje w Phoenix, jeśli różnica czasowa między Warszawą a Phoenix to 8 godzin?
A. 08:40
B. 06:51
C. 15:51
D. 22:51
Obsługa podróżnych w portach …
Zespół turystyczny planuje podróż na trasie o długości 575 km. Jakie będą wydatki na wynajem autobusu przy stawce 2,50 zł netto za 1 km? Usługa podlega 8% podatkowi VAT?
A. 1 475,50 zł
B. 1 552,50 zł
C. 1 322,50 zł
D. 1 437,50 zł