Filtrowanie pytań
Obsługa podróżnych w portach …
A. 31,5 min
B. 5 h 25 min
C. 5 h 15 min
D. 14 min
Obsługa podróżnych w portach …
Na jednorazowym bilecie kolejowym nabytym w kasie biletowej nie zaznacza się
A. nazwa przewoźnika
B. kwoty do zapłaty za przejazd
C. imienia oraz nazwiska pasażera
D. trasy podróży
Obsługa podróżnych w portach …
Aby efektywnie obsługiwać klientów w sektorze lotniczym, wykorzystuje się systemy rezerwacji komputerowej oznaczane skrótem literowym
A. CRS
B. ILS
C. SIM
D. CRM
Obsługa podróżnych w portach …
Elektroniczny system rezerwacji biletów lotniczych nie pozwala na
A. drukowanie biletów.
B. przekazywanie biletów.
C. analizowanie ofert.
D. przeszukiwanie propozycji.
Obsługa podróżnych w portach …
Która z wymienionych jednostek zajmuje się na lotniskach kontrolą manualną oraz przeglądaniem zawartości bagaży i sprawdzaniem przedmiotów wchodzących do strefy zastrzeżonej?
A. Straż Miejska
B. Straż Ochrony Lotniska
C. Urząd Lotnictwa Cywilnego
D. Inspekcja Ruchu lotniczego
Obsługa podróżnych w portach …
Zasady dotyczące praw pasażerów na statkach morskich są określane przez
A. Konwencję warszawską
B. Konwencję wiedeńską
C. Konwencję montrealską
D. Konwencję ateńską
Obsługa podróżnych w portach …
Kto nie podlega kontroli bezpieczeństwa na granicy strefy zastrzeżonej lotniska?
A. wszyscy pracownicy kierujący lotniskiem
B. wszyscy pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
C. osoby, którym towarzyszy ochrona służb państwowych
D. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
Obsługa podróżnych w portach …
Konwencja dotycząca Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która została podpisana w Chicago, odnosi się do statków powietrznych
A. stosowanych w służbie wojskowej
B. stosowanych w służbie celnej
C. stosowanych w służbie policyjnej
D. wyłącznie cywilnych
SPL.02 Pytanie 409
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer niepełnosprawny, który wcześniej zarezerwował pomoc asysty, przybył na lotnisko o godzinie 15:00. Pracownik asysty lotniskowej powinien zgłosić się do tego pasażera najpóźniej o godzinie
Kodeks dobrego postępowania przy obsłudze naziemnej osób niepełnosprawnych i osób z ograniczoną możliwością poruszania się podróżujących drogą lotniczą |
Standardy świadczenia usług i monitorowanie świadczenia usług 3. Dla klientów odlatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem: po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym: a) 80% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut, b) 90% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 20 minut, c) 100% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 30 minut. |
A. 15:20
B. 15:10
C. 15:30
D. 15:00
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba z widoczną niepełnosprawnością ruchową wsiada do pociągu posiadając bilet, który nie jest ważny na przejazd
A. nie musi informować o braku ważnego biletu, gdyż ma prawo do odbycia podróży bez opłat
B. może nabyć bilet w pociągu bez konieczności zgłaszania braku ważnego biletu i ponoszenia dodatkowych opłat
C. może nabyć bilet w pociągu bez potrzeby zgłaszania braku ważnego biletu oraz ponieść dodatkową opłatę za jego wystawienie w pociągu
D. powinna zgłosić brak ważnego biletu pracownikom obsługi pociągu
Obsługa podróżnych w portach …
Jaka jest skala mapy, na której odległość 1 800 km z Warszawy do Barcelony odpowiada 9 cm?
A. 1:20000000
B. 1:162000000
C. 1:2000000
D. 1:1620000
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem używanym w lotniczym transporcie pasażerskim nie jest
A. kwit dotyczący bagażu
B. bilet lotniczy
C. list przewozowy
D. karta pokładowa
Obsługa podróżnych w portach …
Za bezpieczeństwo w strefie zastrzeżonej lotniska odpowiedzialne są
A. straż pożarna
B. załogi samolotów
C. personel sprzątający
D. służby ochrony lotniska
Obsługa podróżnych w portach …
Ustal wysokość odszkodowania przysługującego pasażerowi za odwołanie lotu z Warszawy do Lizbony, wiedząc, że odległość między tymi miastami wynosi około 2 760 km
Prawo do odszkodowania w przypadku odmowy przyjęcia na pokład wbrew woli pasażera albo odwołania lotu | |
Wyciąg z Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów Artykuł 7 Prawo do odszkodowania | |
1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują odszkodowanie w wysokości: a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów; b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów; c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b). Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu. |
A. 600 EUR
B. 400 EUR
C. 250 EUR
D. 1 500 EUR
Obsługa podróżnych w portach …
Na podstawie zamieszczonego wyciągu z praw pasażera linii lotniczych ustal wysokość odszkodowania przysługującego pasażerowi za odwołanie lotu z Warszawy do Nowego Jorku.
Wyciąg z praw pasażera linii lotniczych | |
Jeżeli odmówiono Ci przyjęcia na pokład, Twój lot został odwołany lub dotrzesz z ponad 3-godzinnym opóźnieniem do miejsca docelowego wskazanego na bilecie, możesz domagać się odszkodowania w wysokości 250–600 euro w zależności od długości trasy: | |
Lot w obrębie UE | |
1 500 km lub mniej – 250 euro | |
ponad 1 500 km – 400 euro | |
Lot między lotniskiem w UE a lotniskiem poza UE: | |
1 500 km lub mniej – 250 euro | |
1 500 - 3 500 km – 400 euro | |
ponad 3 500 km – 600 euro |
A. 250 EUR
B. 1000 EUR
C. 600 EUR
D. 400 EUR
SPL.02 Pytanie 416
Obsługa podróżnych w portach …
Na lotniskach przypisane są oznaczenia przez międzynarodowe organizacje zajmujące się lotnictwem. Kody według IATA mają postać
A. dwuliterowe
B. pięcioliterowe
C. trzyliterowe
D. czteroliterowe
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z regulacjami ustawy Prawo przewozowe, przewoźnik nie ma obowiązku wykonania przewozu w sytuacji, gdy klient
A. wybrał inną lokalizację docelową
B. zmienił kategorię środka transportu
C. zmienił datę odjazdu
D. nie dostosował się do norm przewozowych
Obsługa podróżnych w portach …
PRM – Passengers with Reduced Mobility to termin stosowany w Europie w odniesieniu do pasażerów
A. niepełnosprawnych
B. transferowych
C. grupowych
D. niepełnoletnich
Obsługa podróżnych w portach …
W Polsce instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie skarg pasażerów zgłaszanych wobec linii lotniczych, po wcześniejszym wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, jest
A. Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
D. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie zasady dotyczące przekraczania granicy obowiązują osoby, które przybywają do Polski z Norwegii drogą morską?
A. Są poddawani kontroli granicznej
B. Muszą mieć przy sobie dokument pobytowy wydany przez Polskę
C. Muszą posiadać przy sobie ważny dokument uprawniający do przekroczenia granicy
D. Muszą mieć ze sobą ważną wizę
Obsługa podróżnych w portach …
Podstawowy dokument prawny regulujący zasady działania w przypadku kryzysu na lotnisku to
A. Ustawa o Zarządzaniu Kryzysowym
B. Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Lotniczego
C. Ustawa o Systemie Powiadamiania Ratunkowego
D. Krajowy Program Ochrony Lotnictwa Cywilnego
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas udzielania pierwszej pomocy pasażerowi, który jest nieprzytomny i ma krwotok, co należy zrobić w pierwszej kolejności?
A. udrożnić drogi oddechowe poszkodowanego i umieścić go w pozycji bezpiecznej
B. ocenić, czy otoczenie, w którym znajduje się poszkodowany, jest bezpieczne dla niego i dla ratownika
C. sprawdzić, czy poszkodowany ma oddech
D. zatamować krwawienie
Obsługa podróżnych w portach …
Informacje o wykonywanych lotach, wyświetlane w czasie rzeczywistym na ekranach znajdujących się na lotniskach, są możliwe do zapewnienia dzięki systemowi
A. GPS (ang. Global Positioning System)
B. GPRS (ang. General Packet Radio Service)
C. CRS (ang. Common Reporting Standard)
D. FIDS (ang. Flight Information Display System)
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer, którego prawa wynikające z rozporządzenia nr 261/2004/WE zostały naruszone w trakcie podróży z Warszawy do Paryża, zakończył już proces reklamacyjny u przewoźnika lotniczego. Który organ jest odpowiedzialny za rozpatrzenie następnej skargi pasażera?
A. polskie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
B. francuski Dirección General de Aeronáutica Civil
C. francuski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
D. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 425
Obsługa podróżnych w portach …
Poczekalnia na lotnisku przeznaczona dla osób podróżujących klasami pierwszą lub biznesową to
A. frequent flyer
B. executive lounge
C. budget hotel
D. departure lounge
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo będzie trwała podróż autobusem na trasie, której długość na mapie w skali 1:1 500 000 wynosi 20 cm? Przyjmij do obliczeń średnią prędkość przejazdu wynoszącą 60 km/h.
A. 15 min
B. 30 min
C. 5 h
D. 6 h
Obsługa podróżnych w portach …
Paszport tymczasowy ma ważność określoną w dokumencie, jednak nie może być dłuższy niż
A. 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
B. 3 lata od daty wystawienia
C. 5 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
D. 12 miesięcy od daty wydania
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku pasażerowi nie wolno umożliwiać zabrany do bagażu kabinowego
A. dezodorantu w pojemniku 75 ml
B. pasty do zębów w pojemniku 100 ml
C. parasola
D. wypełnionego w połowie pojemnika szamponu o pojemności 150 ml
Obsługa podróżnych w portach …
W bagażu podręcznym można mieć ze sobą
A. wędki
B. suszarki do włosów
C. szydełka do rękodzieła
D. łyżwy
Obsługa podróżnych w portach …
W Polsce zezwolenie wspólnotowe umożliwiające realizację międzynarodowego przewozu pasażerów autobusami oraz autokarami w celach zarobkowych jest wydawane przez
A. Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego
B. Ministra Spraw Zagranicznych
C. Głównego Inspektora Transportu Drogowego
D. Ministra Inwestycji i Rozwoju
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer w dniu 16 lipca złożył do przewoźnika reklamację dotyczącą niewłaściwego wykonania usługi lotniczej. Sprawdził, że umowa przewozu nie określała krótszego terminu do rozpatrzenia reklamacji. Jeśli 23 lipca otrzymał niesatysfakcjonującą go odpowiedź, może złożyć skargę w tej sprawie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z Ustawą Prawo lotnicze nie wcześniej niż
USTAWA PRAWO LOTNICZE (Dz. U. z 2012 r.) Dział X (Ochrona praw pasażerów) Art. 205 B |
4. Skargę, o której mowa w ust. 1, można złożyć nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia złożenia reklamacji u przewoźnika, chyba że umowa przewozu lub regulamin przewozu określa krótszy termin do rozpatrzenia reklamacji. |
A. 22 sierpnia.
B. 30 lipca.
C. 24 lipca.
D. 16 sierpnia.
Obsługa podróżnych w portach …
Na stanowisku odprawy w porcie lotniczym, pasażer nie ma możliwości
A. nadać bagażu rejestrowanego
B. uzyskać karty pokładowej
C. przeprowadzić odprawy biletowej
D. zrealizować czeku podróżnego
Obsługa podróżnych w portach …
Obszar lotniska przeznaczony do parkowania samolotów, na którym następuje wsiadanie i wysiadanie pasażerów, w języku angielskim określa się jako
A. Taxiway
B. Runway strip
C. Speedway
D. Apron
SPL.02 Pytanie 434
Obsługa podróżnych w portach …
Check-in online pozwala na:
A. zarezerwowanie lunchu na pokładzie
B. zmianę trasy lotu bez opłat
C. odprawę biletową przed przybyciem na lotnisko
D. przejście przez kontrolę bezpieczeństwa
Obsługa podróżnych w portach …
Towary zawarte w bagażu osobistym pasażerów przyjeżdżających lądowym transportem z krajów trzecich (tj. spoza Unii Europejskiej) są zwolnione z opłat celnych do kwoty, która wynosi
A. 430 euro
B. 300 euro
C. 265 euro
D. 240 euro
Obsługa podróżnych w portach …
Niewłaściwym sposobem transportu pasażerów z terminalu do samolotu jest
A. użycie wozów pushback
B. wykorzystanie specjalnych rękawów
C. spacer po płycie lotniska
D. transport autobusem lotniskowym
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba, która może być przewożona wyłącznie na noszach, według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) jest oznaczana kodem niepełnosprawności
A. WCHR
B. WCHS
C. STCR
D. DEAF
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas odprawy biletowo-bagażowej pasażer został poproszony o uiszczenie dodatkowej opłaty za nadbagaż. W jakie miejsce powinien się udać, aby dokonać tej płatności?
A. Intercomu SOS
B. Stanowiska Self check In
C. Kasy biletowej
D. Punktu obsługi VIP Services
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi weterynaryjnej inspekcji granicznej, kontrolą osobistych przesyłek produktów pochodzenia zwierzęcego w Polsce zajmują się
A. Straż Graniczna oraz kontrolerzy biletów
B. Straż Graniczna oraz organy celne
C. Straż Graniczna oraz załogi pojazdów transportowych
D. organy celne oraz kontrolerzy biletów
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Warszawy do Hamburga o godz. 10:00 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie
Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment) | |
1. | Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (4 godziny dla rejsów do/z USA). |
2. | Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną godziną startu. |
3. | Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów, ze wszystkich portów na świecie. |
A. 11:00
B. 09:00
C. 10:00
D. 12:00