Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 401
Obsługa podróżnych w portach …

Które lotnisko położone jest na północny zachód od centrum Londynu?

Ilustracja do pytania 1
A. Gatwick
B. Stansted
C. Heathrow
D. Luton
SPL.02 Pytanie 402
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki będzie koszt zakupu biletów promowych na trasie morskiej Świnoujście – Ystad dla 2 osób dorosłych i dziecka w wieku 14 lat w obie strony wraz z opłatą ekologiczną?

Ilustracja do pytania 2
A. 328,00 zł
B. 656,00 zł
C. 364,00 zł
D. 692,00 zł
SPL.02 Pytanie 403
Obsługa podróżnych w portach …

Który z systemów komputerowych zapewnia kompleksową obsługę klienta od rezerwacji biletów lotniczych, wynajmu samochodów, rezerwacji hotelowych, rezerwacji transferów, polis ubezpieczeniowych na czas podróży, połączeń promowych i kolejowych?

A. AMADEUS
B. FMS
C. INS
D. ACARS
SPL.02 Pytanie 404
Obsługa podróżnych w portach …

Za bilet kolejowy kupiony przez Internet można zapłacić

A. czekiem.
B. kartą rabatową.
C. wekslem.
D. kartą kredytową.
SPL.02 Pytanie 405
Obsługa podróżnych w portach …

Który nr lotu, zgodnie z informacjami ujętymi na tablicy elektronicznej, jest oczekiwany na lotnisku?

Ilustracja do pytania 5
A. FR 1002
B. FR 2283
C. FR 5036
D. FR 1011
SPL.02 Pytanie 406
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu. Na bilecie tym nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. nazwy przewoźnika.
B. relacji lub strefy przejazdu.
C. wysokości należności za przejazd.
D. danych osobowych pasażera.
SPL.02 Pytanie 407
Obsługa podróżnych w portach …

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości dochodzenia praw z przewoźnikiem morskim i składania reklamacji, bez pozytywnego rezultatu, w związku ze zrealizowanym przewozem skargę należy zgłosić do

A. Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
B. Operatora Terminalu Promowego.
C. Dyrektora Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi.
D. Dyrektora Urzędu Morskiego.
SPL.02 Pytanie 408
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, wypłata odszkodowania za niezrealizowanie przewozu następuje w ciągu

A. 1 miesiąca od złożenia wniosku o odszkodowanie.
B. 2 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie.
C. 2 miesięcy od złożenia wniosku o odszkodowanie.
D. 3 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie.
SPL.02 Pytanie 409
Obsługa podróżnych w portach …

W którym terminie łączne koszty dla 2 osób, dotyczące dwutygodniowego pobytu w Paryżu, zwiedzania zabytków i uczestnictwa w imprezach okolicznościowych, są najniższe?

Ilustracja do pytania 9
A. D.
B. A.
C. B.
D. C.
SPL.02 Pytanie 410
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu kabinowym mogą być przewożone

A. suszarki do włosów.
B. łyżwy.
C. wędki.
D. szydełka do robótek ręcznych.
SPL.02 Pytanie 411
Obsługa podróżnych w portach …

Który dokument podlega kontroli na lotnisku przed odlotem pasażera lecącego do strefy non-Schengen?

A. Paszport.
B. Legitymacja ubezpieczeniowa.
C. Dowód osobisty.
D. Legitymacja szkolna.
SPL.02 Pytanie 412
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument PIR – Property Irregularity Report wypełnia się na lotnisku w przypadku

A. znalezienia w bagażu rzeczy zabronionych.
B. zagubienia bagażu.
C. zagubienia karty pokładowej.
D. niezgodności w rezerwacji lotu.
SPL.02 Pytanie 413
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny korzystający z usług przewozowych InterCity na trasie Warszawa – Gdańsk zapłacił za bilet 120,00 zł. Ponieważ pociąg spóźnił się półtorej godziny, poprosił konduktora o potwierdzenie tego faktu na bilecie, a następnie złożył pisemną skargę do przewoźnika. Jakiej wysokości odszkodowanie może otrzymać podróżny?

Ilustracja do pytania 13
A. 120,00 zł
B. 60,00 zł
C. 30,00 zł
D. 90,00 zł
SPL.02 Pytanie 414
Obsługa podróżnych w portach …

Rejs statkiem morskim na trasie Gdynia – Hamburg miał trwać 3 godziny, jednak do portu morskiego przypłynął z 2-godzinnym opóźnieniem. Cena jednego biletu wynosiła 880,00 zł. Jakiej maksymalnej wysokości odszkodowanie może otrzymać podróżny, który odbył podróż tym statkiem?

Ilustracja do pytania 14
A. 110,00 zł
B. 220,00 zł
C. 880,00 zł
D. 660,00 zł
SPL.02 Pytanie 415
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu rejestrowanym pasażer nie może przewozić

A. brzytew.
B. strun do instrumentów.
C. latarek gazowych.
D. ozdób choinkowych.
SPL.02 Pytanie 416
Obsługa podróżnych w portach …

Po przejściu przez strefę bezpieczeństwa pasażer w pierwszej kolejności jest poddawany kontroli

A. paszportowej.
B. granicznej.
C. manualnej.
D. celnej.
SPL.02 Pytanie 417
Obsługa podróżnych w portach …

Kogo oznacza się skrótem IN w karcie pokładowej pasażera?

A. Pasażera w podeszłym wieku.
B. Niemowlę.
C. Dziecko.
D. Studenta.
SPL.02 Pytanie 418
Obsługa podróżnych w portach …

Boarding pasażerów na pokład samolotu odbywa się za pomocą

A. windy.
B. chodnika.
C. ruchomych schodów.
D. rękawa.
SPL.02 Pytanie 419
Obsługa podróżnych w portach …

Dzieci, które w dniu wylotu nie ukończyły 5 lat i lecą liniami Ryanair, mogą podróżować jedynie pod opieką osoby, która ponosi za nie pełną odpowiedzialność i ma ukończone

Ilustracja do pytania 19
A. 16 lat.
B. 20 lat.
C. 18 lat.
D. 14 lat.
SPL.02 Pytanie 420
Obsługa podróżnych w portach …

Dzieci i młodzież dotknięte niepełnosprawnością do ukończenia 24 roku życia, podróżujące koleją, mają prawo, wyłącznie przy przejazdach z miejsca zamieszkania do szkoły i z powrotem, do zniżki wynoszącej

A. 95%
B. 49%
C. 51%
D. 78%
SPL.02 Pytanie 421
Obsługa podróżnych w portach …

Ile % wartości normalnego biletu wynosi odpłatność za bilet dla jednego dziecka do 2. roku życia w Polskich Liniach Lotniczych LOT?

Ilustracja do pytania 21
A. 90%
B. 25%
C. 10%
D. 75%
SPL.02 Pytanie 422
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony piktogram oznacza

Ilustracja do pytania 22
A. przejście pod peronami.
B. wyjście z peronu.
C. wejście na peron.
D. przejście nad peronami.
SPL.02 Pytanie 423
Obsługa podróżnych w portach …

Liczba lotów do Szwecji, zgodnie z danymi na tablicy odlotów, w przedziale czasowym od 6:00 do 15:45 wynosi

Ilustracja do pytania 23
A. 2
B. 4
C. 1
D. 3
SPL.02 Pytanie 424
Obsługa podróżnych w portach …

Oznaczenia na tablicy informacyjnej wskazują kierunek na autostradę i zjazd na drogę

Ilustracja do pytania 24
A. ekspresową.
B. krajową.
C. gminną.
D. wojewódzką.
SPL.02 Pytanie 425
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument otrzymywany przez pasażera podczas odprawy biletowej, umożliwiający wejście na pokład samolotu w celu odbycia określonego lotu, to

A. karta pokładowa.
B. wiza.
C. polisa.
D. voucher lotniczy.
SPL.02 Pytanie 426
Obsługa podróżnych w portach …

Łączny czas podróży, tam i z powrotem, zgodnie z przedstawioną kartą rezerwacji, wynosi

Ilustracja do pytania 26
A. 4 godziny 40 minut.
B. 3 godziny 00 minut.
C. 2 godziny 50 minut.
D. 5 godzin 15 minut.
SPL.02 Pytanie 427
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy internetowej pasażer po wprowadzeniu danych z dokumentu tożsamości i upewnieniu się, że są one poprawne, przechodzi do opcji

Ilustracja do pytania 27
A. "płatność".
B. "wydruk wywieszki bagażowej".
C. "odprawa".
D. "druk karty pokładowej".
SPL.02 Pytanie 428
Obsługa podróżnych w portach …

Na karcie pokładowej symbol FR 1647 oznacza numer

Ilustracja do pytania 28
A. przewoźnika.
B. karty pokładowej.
C. lotu.
D. pasażera.
SPL.02 Pytanie 429
Obsługa podróżnych w portach …

Który kod zostanie wprowadzony przy rezerwacji biletu dla pasażera niewidomego, potrzebującego pomocy w przejściu przez terminal?

A. WCHR
B. MAAS
C. DEAF
D. BLIND
SPL.02 Pytanie 430
Obsługa podróżnych w portach …

W którym programie zostały ujęte zasady działania służb operacyjnych i jednostek działających na terenie lotniska w sytuacji zaistnienia aktu bezprawnej ingerencji?

A. W Programie Bezpieczeństwa Portu Lotniczego.
B. W Krajowym Programie Bezpieczeństwa Wewnętrznego.
C. W Programie Kryzysowym Portu Lotniczego.
D. W Krajowym Programie Ochrony Lotnictwa Cywilnego.
SPL.02 Pytanie 431
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu kabinowym, poza limitem wagowym i wymiarowym, bezpłatnie można przewozić

A. deski snowboardowe.
B. aparaty fotograficzne.
C. rowery.
D. narty.
SPL.02 Pytanie 432
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport wydany osobie, która nie ukończyła 13 roku życia, jest ważny od daty jego wydania przez

A. 5 lat.
B. 3 lata.
C. 1 rok.
D. 10 lat.
SPL.02 Pytanie 433
Obsługa podróżnych w portach …

Który rodzaj środka transportu wodnego oznacza termin "Ferry"?

A. Prom.
B. Kontenerowiec.
C. Tankowiec.
D. Barkę.
SPL.02 Pytanie 434
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawione urządzenie EntryScan jest stosowane na lotnisku do kontroli osób i rozpoznawania

Ilustracja do pytania 34
A. materiałów radioaktywnych
B. narkotyków.
C. materiałów łatwopalnych.
D. substancji żrących.
SPL.02 Pytanie 435
Obsługa podróżnych w portach …

"Baggage drop-off point" w terminalu lotniczym określa miejsce

A. złożenia reklamacji bagażu.
B. nadania bagażu.
C. składowania bagażu.
D. odbioru bagażu.
SPL.02 Pytanie 436
Obsługa podróżnych w portach …

Które ubezpieczenie zapewnia podróżnemu, realizującemu podróż samochodem osobowym, całodobową pomoc drogową?

A. OC
B. NNW
C. AC
D. Assistance
SPL.02 Pytanie 437
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawione urządzenie służy do przywołania

Ilustracja do pytania 37
A. pomocy telefonicznej.
B. obsługi lotniska.
C. obsługi parkingu.
D. pomocy medycznej.
SPL.02 Pytanie 438
Obsługa podróżnych w portach …

Na mapie w skali 1:300 000 odległość od Medzilaborce w Słowacji do przejścia granicznego Radoszyce Palota w Polsce wynosi 3 cm. Jaka odległość dzieli te miejsca w rzeczywistości?

A. 100 km
B. 90 km
C. 1 km
D. 9 km
SPL.02 Pytanie 439
Obsługa podróżnych w portach …

Którym skrótem jest oznaczany system nawigacji satelitarnej?

A. GDS
B. CRS
C. ITS
D. GPS
SPL.02 Pytanie 440
Obsługa podróżnych w portach …

Ile czasu na przesiadki miał pasażer w połączeniu lotniczym z Warszawy do Montrealu i z powrotem?

Ilustracja do pytania 40
A. WAW > YUL – 9 h 15 min i YUL > WAW – 6 h 55 min
B. WAW > YUL – 8 h 40 min i YUL > WAW – 6 h 35 min
C. WAW > YUL – 8 h 25 min i YUL > WAW – 6 h 55 min
D. WAW > YUL – 6 h 55 min i YUL > WAW – 6 h 35 min