Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 401
Obsługa podróżnych w portach …
A. kontroli bezpieczeństwa
B. odprawy check-in
C. wchodzenia na pokład samolotu
D. odprawy paszportowej
SPL.02 Pytanie 402
Obsługa podróżnych w portach …
Aby zgłosić utratę lub uszkodzenie bagażu, należy wypełnić na lotnisku
A. formularz PIR
B. formularz PIT
C. zgłoszenie reklamacyjne
D. zgłoszenie celne
SPL.02 Pytanie 403
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie znaczenie mają terminy: bureau de change, currency exchange?
A. biuro wsparcia klienta
B. odprawa biletowa
C. kantor wymiany walut
D. kasa biletowa
SPL.02 Pytanie 404
Obsługa podróżnych w portach …
Przy rezerwacji lotu pasażer z problemami ze słuchem otrzyma, zgodnie z symbolami Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), kod wsparcia
A. MEDA
B. DEAF
C. MAAS
D. STCR
SPL.02 Pytanie 405
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba wchodząca na pokład jednostki, po przedstawieniu dokumentu tożsamości i podaniu numeru tickets, otrzymuje kartę
A. odbioru walizki
B. ubezpieczenia
C. odbioru pojazdu
D. zaokrętowania
SPL.02 Pytanie 406
Obsługa podróżnych w portach …
Bilet lotniczy, który pozwala na powrót z innego miejsca niż to, do którego pasażer dolatuje, jest określany jako bilet
A. PEX
B. OPEN
C. OPEN JAW
D. APEX
SPL.02 Pytanie 407
Obsługa podróżnych w portach …
Termin stosowany w lotnictwie, który odnosi się do podróży na trasie w obie strony, jeśli powrót jest z innego miejsca niż miejsce przybycia (np. pasażer podróżuje z Warszawy do Londynu, ale wraca z Paryża do Warszawy), to
A. RETURN
B. APEX
C. OPEN
D. OPEN-JAW
SPL.02 Pytanie 408
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z aktualnie obowiązującymi regulacjami celnymi w transporcie lotniczym, osoby podróżujące spoza Unii Europejskiej mają prawo wwieźć do Polski maksymalnie
A. 40 sztuk papierosów
B. 200 sztuk papierosów
C. 50 sztuk papierosów
D. 100 sztuk papierosów
SPL.02 Pytanie 409
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażera, który potrzebuje wsparcia w transportowaniu wózka przez lotnisko do stopni samolotu oraz któremu należy pomóc podczas wchodzenia i schodzenia ze schodów samolotu, określamy według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) kodem
A. STCR
B. WCHS
C. MAAS
D. BLND
SPL.02 Pytanie 410
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo zachowuje ważność paszport tymczasowy dla dziecka, które ma 9 miesięcy?
A. 1 rok
B. 2 lata
C. 10 lat
D. 5 lat
SPL.02 Pytanie 411
Obsługa podróżnych w portach …
W przypadku transportu lotniczego klasa pierwsza jest zazwyczaj reprezentowana przez literę na karcie pokładowej?
A. Y
B. F
C. B
D. C
SPL.02 Pytanie 412
Obsługa podróżnych w portach …
Skrót OW odnosi się do podróży lotniczej
A. tam i z powrotem
B. krajowej
C. służbowej
D. w jedną stronę
SPL.02 Pytanie 413
Obsługa podróżnych w portach …
Funkcja check-in w terminalu lotniczym jest przeznaczona do
A. realizacji vouchera lotniczego
B. realizacji czeku podróżnego
C. odprawy biletowo-bagażowej
D. odprawy celnej
SPL.02 Pytanie 414
Obsługa podróżnych w portach …
Na karcie pokładowej numer lotu umieszcza się w polu
A. Seat No
B. Flight No
C. Gate
D. Carrier
SPL.02 Pytanie 415
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie są maksymalne wymiary i waga bagażu kabinowego w lotnictwie?
A. są uregulowane w przepisach prawa krajowego
B. są zawarte w regulaminie przewoźnika realizującego przewóz
C. są określone w aktach prawnych Unii Europejskiej
D. nie są uregulowane
SPL.02 Pytanie 416
Obsługa podróżnych w portach …
W przypadku tanich przewoźników lotniczych, edytowanie nazwiska na bilecie jest
A. możliwe jedynie przy zmianie daty lotu
B. niemożliwe
C. zazwyczaj możliwe, jednak wiąże się z dodatkowymi kosztami
D. zazwyczaj możliwe i darmowe
SPL.02 Pytanie 417
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin adventure cruising?
A. rejsy morskie przygodowe
B. zabawę na promie
C. turystykę pieszą
D. żeglarstwo morskie
SPL.02 Pytanie 418
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba starająca się o wizę umożliwiającą podróż do kraju tropikalnego może napotkać na odmowę jej przyznania w sytuacji
A. braku odpowiednich szczepień
B. choroby nowotworowej
C. braku ubezpieczenia cargo
D. choroby neurologicznej
SPL.02 Pytanie 419
Obsługa podróżnych w portach …
Informatyczny system, który umożliwia zarządzanie danymi związanymi z działaniami lotniczymi oraz funkcjonowaniem lotniska, a także dostarczanie istotnych informacji dla podróżnych, to
A. FALKO
B. INSERT
C. FIS
D. COMARCH
SPL.02 Pytanie 420
Obsługa podróżnych w portach …
W polu carrier na karcie pokładowej powinno się wpisać
A. kod przewoźnika lotniczego
B. liczbę bagaży rejestrowanych
C. miejsce wydania karty pokładowej
D. miejsce przylotu
SPL.02 Pytanie 421
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin free airport shuttle bus?
A. autobus do darmowego przewozu pasażerów na lotnisko lub z lotniska, a także pomiędzy terminalami
B. autobus przeznaczony do transportu pasażerów niepełnosprawnych na lotnisko lub z lotniska
C. autobus do transportu pasażerów, którzy zakupili przewóz na lotnisko lub z lotniska w biurze podróży
D. autobus do płatnego przewozu pasażerów w komunikacji miejskiej, który zapewnia transport na lotnisko lub z lotniska
SPL.02 Pytanie 422
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się system nawigacji oparty na satelitach?
A. GDS
B. ITS
C. CRS
D. GPS
SPL.02 Pytanie 423
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o transporcie drogowym, powtarzający się przewóz zorganizowanych grup osób w obie strony, pomiędzy tym samym punktem wyjazdu a tym samym punktem docelowym, przy uwzględnieniu okolicznych miejscowości w promieniu 50 km, zalicza się do przewozu
A. wahadłowym
B. okazjonalnym
C. regularnym
D. kabotażowym
SPL.02 Pytanie 424
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument podróżny wydany osobie posiadającej polskie obywatelstwo, która osiągnęła 13 rok życia, jest ważny
A. 2 lata od momentu wydania
B. 1 rok od momentu wydania
C. 5 lat od momentu wydania
D. 10 lat od momentu wydania
SPL.02 Pytanie 425
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer, którego prawa wynikające z rozporządzenia nr 261/2004/WE zostały naruszone w trakcie podróży z Warszawy do Paryża, zakończył już proces reklamacyjny u przewoźnika lotniczego. Który organ jest odpowiedzialny za rozpatrzenie następnej skargi pasażera?
A. polskie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
B. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
C. francuski Dirección General de Aeronáutica Civil
D. francuski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
SPL.02 Pytanie 426
Obsługa podróżnych w portach …
Bagaż transportowany w luku bagażowym samolotu to bagaż
A. rejestrowany
B. kabina
C. podręczny
D. nierejestrowany
SPL.02 Pytanie 427
Obsługa podróżnych w portach …
Zwrot "You have to pay excess baggage" wskazuje na
A. Musi Pan/Pani nabyć etykietę bagażową
B. Musi Pan/Pani zakupić nowy bilet na bagaż
C. Musi Pan/Pani zapłacić za schowek bagażowy
D. Musi Pan/Pani uiścić opłatę za nadbagaż
SPL.02 Pytanie 428
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby przekraczające granicę państwową, które podróżują z lub do kraju spoza obszaru Schengen, zobowiązane są do zgłaszania, w formie pisemnej, organom celnym lub Straży Granicznej przywozu do kraju oraz wywozu za granicę krajowych lub obcych środków płatniczych, jeśli ich łączna wartość przewyższa równowartość
A. 100 euro
B. 5000 euro
C. 1000 euro
D. 10000 euro
SPL.02 Pytanie 429
Obsługa podróżnych w portach …
Instytucją odpowiedzialną za nadzorowanie przestrzegania regulacji związanych z wykonaniem transportu drogowego oraz niekomercyjnego przewozu osób i towarów, która ma na celu przede wszystkim eliminację wszelkich negatywnych zjawisk w transporcie drogowym, jest
A. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Główny Inspektorat Transportu Drogowego
C. Policja
D. Prezes Urzędu Transportu Samochodowego
SPL.02 Pytanie 430
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką kwotę odszkodowania ma prawo zażądać pasażer, gdy pociąg przybył do miejsca wskazanego na bilecie z opóźnieniem równym 150 minut?
A. 35% wartości biletu
B. 10% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 100% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 431
Obsługa podróżnych w portach …
Termin excess luggage odnosi się do
A. przechowalni bagażu
B. wydawania bagażu
C. nadbagażu
D. opłaty za bagaż
SPL.02 Pytanie 432
Obsługa podróżnych w portach …
Do materiałów informacyjnych dotyczących usług turystycznych nie wlicza się
A. przewodnik.
B. katalog touroperatora.
C. booking.
D. ulotka produktowa.
SPL.02 Pytanie 433
Obsługa podróżnych w portach …
Najwyższy poziom komfortu w trakcie podróży samolotem zapewniany jest pasażerom w klasie
A. pierwszej
B. ekonomicznej
C. premium economy
D. business
SPL.02 Pytanie 434
Obsługa podróżnych w portach …
Po przejściu przez obszar bezpieczeństwa pasażer najpierw podlega kontroli
A. pasażerskiej
B. ręcznej
C. celnej
D. granicznej
SPL.02 Pytanie 435
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o dokumentach paszportowych, ważność paszportu wydawanego dla osoby w wieku od 13 do 18 lat wynosi
A. 1 rok
B. 10 lat
C. 5 lat
D. 2 lata
SPL.02 Pytanie 436
Obsługa podróżnych w portach …
Bilet w klasie ekonomicznej z zasadą Sunday rule oznacza, że pasażer
A. dokonał rezerwacji w niedzielę
B. musi spędzić przynajmniej jedną niedzielę w miejscu docelowym
C. będzie odlatywał z portu docelowego w niedzielę
D. powinien przeprowadzić odprawę biletowo - bagażową w niedzielę
SPL.02 Pytanie 437
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką maksymalną objętość dezodorant może posiadać pasażer w bagażu kabinowym po przeprowadzonej kontroli bezpieczeństwa na lotnisku?
A. 250 ml
B. 150 ml
C. 100 ml
D. 200 ml
SPL.02 Pytanie 438
Obsługa podróżnych w portach …
Które z tych państw nie należy do Układu Schengen?
A. Norwegia
B. Szwajcaria
C. Wielka Brytania
D. Litwa
SPL.02 Pytanie 439
Obsługa podróżnych w portach …
Kto pełni funkcję krajowego regulatora transportu kolejowego w Polsce?
A. Minister Spraw Wewnętrznych
B. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
C. Minister Infrastruktury i Rozwoju
D. Dyrektor Generalny PKP
SPL.02 Pytanie 440
Obsługa podróżnych w portach …
Jak brzmi po angielsku słowo "peron"?
A. underground
B. platform
C. railway station
D. train