Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 441
Obsługa podróżnych w portach …
A. otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu
B. wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów
C. weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate"
D. otwarcie stanowiska "gate", wejście na pokład samolotu, weryfikacja dokumentów, podejście pasażerów do stanowiska "gate"
SPL.02 Pytanie 442
Obsługa podróżnych w portach …
Kiedy pasażer leci samolotem z bagażem, pierwszym rodzajem odprawy, który musi przejść, jest odprawa
A. paszportowa
B. bezpieczeństwa
C. celna
D. biletowo-bagażowa
SPL.02 Pytanie 443
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer otrzymał kartę pokładową na bezpośredni lot z Monachium do Sydney. Numer miejsca będzie widoczny w polu
A. PCS
B. Seat No
C. WT
D. Carrier
SPL.02 Pytanie 444
Obsługa podróżnych w portach …
Na mapie o skali 1:300 000 odległość między Medzilaborcami na Słowacji a przejściem granicznym Radoszyce Palota w Polsce wynosi 3 cm. Jaką rzeczywistą odległość przedstawia ta wartość?
A. 100 km
B. 90 km
C. 1 km
D. 9 km
SPL.02 Pytanie 445
Obsługa podróżnych w portach …
Procedura odprawy biletowej w przypadku lotu samolotem może odbywać się
A. w punkcie zagubionych bagaży.
B. w miejscu odprawy celnej.
C. na stanowisku FIDS.
D. na stanowisku check-in.
SPL.02 Pytanie 446
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z przepisami Ustawa o transporcie, pasażer posiadający bilet jednorazowy ma prawo do zwrotu kosztów w przypadku przerwy w kursowaniu lub utraty zaplanowanego połączenia według rozkładu jazdy?
A. przysługuje zwrot kosztów za cały przerwany przejazd
B. przysługuje kwota na pokrycie wydatków powrotu do miejsca wyruszenia
C. przysługuje rekompensata za czas oczekiwania na kolejne połączenie
D. nie przysługuje żadna rekompensata
SPL.02 Pytanie 447
Obsługa podróżnych w portach …
Do terminów dotyczących różnych typów bagażu w transporcie lotniczym nie wlicza się terminu bagażu
A. marszrutowego
B. ponadwymiarowego
C. rejestrowanego
D. kabinowego
SPL.02 Pytanie 448
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer uiścił kwotę 120,00 zł za bilet na pociąg. Z powodu opóźnienia pociągu trwającego 150 minut, pasażer ma prawo zażądać od przewoźnika kolejowego rekompensaty w wysokości do
A. 90,00 zł
B. 30,00 zł
C. 60,00 zł
D. 120,00 zł
SPL.02 Pytanie 449
Obsługa podróżnych w portach …
"Baggage drop-off point" w porcie lotniczym odnosi się do miejsca
A. przechowywania bagażu
B. odbierania bagażu
C. nadawania bagażu
D. składania reklamacji dotyczących bagażu
SPL.02 Pytanie 450
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje aktualnym biletem na przejazd pociągiem Regio. Pociąg, którym podróżuje pasażer, dotarł do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 80 minut. Z powodu tego opóźnienia, pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości
A. 35% wartości biletu
B. 25% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 80% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 451
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki kod literowy, wskazujący na rodzaj asysty dla pasażerów z niepełnosprawnością lub ograniczoną sprawnością ruchową zgodnie z oznaczeniami IATA, zostanie przyznany pasażerowi, który musi być przewożony wyłącznie na noszach w pozycji leżącej?
A. BLND
B. MAAS
C. STCR
D. DEAF
SPL.02 Pytanie 452
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki zestaw narzędzi opartych na technologii informacyjnej, komunikacji bezprzewodowej oraz elektronice w pojazdach umożliwia skuteczne i efektywne zarządzanie infrastrukturą transportową oraz sprawną obsługę pasażerów?
A. Inteligentny system transportu (ITS)
B. Identyfikacja za pomocą fal radiowych (RFID)
C. Elektroniczna wymiana danych (EDI)
D. Globalny system dystrybucji (GDS)
SPL.02 Pytanie 453
Obsługa podróżnych w portach …
Zwrot: I don 't know how to get to the train station ma znaczenie
A. nie wiem, jak dotrzeć do portu promowego
B. nie jestem pewien, którędy mam iść, aby trafić na stadion
C. nie rozumiem, którym pociągiem powinienem jechać
D. nie wiem, jak dostać się na stację kolejową
SPL.02 Pytanie 454
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem finansowym, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży u zagranicznego dostawcy, jest
A. faktura
B. voucher
C. zamówienie
D. weksel
SPL.02 Pytanie 455
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej, w strefie bezcłowej, osoby, które ukończyły już
A. 21 rok życia
B. 18 rok życia
C. 19 rok życia
D. 17 rok życia
SPL.02 Pytanie 456
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką faktyczną odległość w linii prostej zmierzono od portu lotniczego do dworca kolejowego, jeżeli na mapie o skali 1:150 000 ten odcinek wynosi 4 cm?
A. 3,00 km
B. 60,00 km
C. 6,00 km
D. 37,50 km
SPL.02 Pytanie 457
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca zamierza przemieścić się z dworca autobusowego do centralnej części miasta. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:10 000 ta odległość wynosi 50 cm. Osoba ta ma do pokonania
A. 5,0 km
B. 50 km
C. 0,5 km
D. 1,0 km
SPL.02 Pytanie 458
Obsługa podróżnych w portach …
Co należy zrobić w przypadku stwierdzenia braku bagażu rejestrowanego podczas transportu lotniczego?
A. przywieszka bagażowa
B. protokół PIR
C. formularz opinii
D. zgłoszenie celne
SPL.02 Pytanie 459
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką kwotę łącznie zapłacą za bilet na pociąg osobowy drugiej klasy małżeństwo nauczycieli zatrudnionych w szkole podstawowej, ich 3-letnia córka oraz syn, który jest uczniem liceum, mając na uwadze, że normalny bilet kosztuje 48,80 zł, a podróżni skorzystali z przysługujących im ulg ustawowych?
A. 98,10 zł
B. 92,22 zł
C. 94,18 zł
D. 96,14 zł
SPL.02 Pytanie 460
Obsługa podróżnych w portach …
Lot samolotu z Warszawy do Phoenix (USA) rozpoczął się o 16:40. Całkowity czas lotu z przesiadkami wynosi 31 godzin i 11 minut. O której godzinie lokalnego czasu samolot wyląduje w Phoenix, jeśli różnica czasowa między Warszawą a Phoenix to 8 godzin?
A. 22:51
B. 08:40
C. 15:51
D. 06:51
SPL.02 Pytanie 461
Obsługa podróżnych w portach …
Paszport tymczasowy ma ważność określoną w dokumencie, jednak nie może być dłuższy niż
A. 3 lata od daty wystawienia
B. 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
C. 12 miesięcy od daty wydania
D. 5 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
SPL.02 Pytanie 462
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer planuje przejechać z lotniska do centrum konferencyjnego. Na mapie miasta w skali 1:25000 odległość ta wynosi 14 cm. Pasażer ma do pokonania
A. 2,5 km
B. 35,0 km
C. 25,0 km
D. 3,5 km
SPL.02 Pytanie 463
Obsługa podróżnych w portach …
Termin RT/R — Round trip używany w logistyce transportowej oznacza
A. potwierdzoną rezerwację miejsca przez przewoźnika
B. podróż w obie strony
C. podróż w jedną stronę
D. podróż okrężną
SPL.02 Pytanie 464
Obsługa podróżnych w portach …
Przybywając do Polski z kraju, który jest częścią Układu z Schengen, osoba podróżująca
A. podlega kontroli granicznej
B. nie podlega kontroli granicznej niezależnie od posiadanego obywatelstwa
C. musi przedstawić ważny paszport
D. nie podlega kontroli granicznej jedynie, jeśli jest obywatelem państwa należącego do Unii Europejskiej
SPL.02 Pytanie 465
Obsługa podróżnych w portach …
Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem
A. wyłącznie metody manualnej
B. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
C. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
D. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
SPL.02 Pytanie 466
Obsługa podróżnych w portach …
Na końcową cenę transportu lotniczego nie wpływają
A. taryfy przewozowe
B. podatki
C. opłaty lotniskowe
D. opłaty parkingowe
SPL.02 Pytanie 467
Obsługa podróżnych w portach …
Armator statku przewozowego pasażerów, według Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, ma obowiązek gromadzić dane o osobach przebywających na jego pokładzie, dotyczące między innymi
A. nazwisk oraz numerów rachunków bankowych
B. płci oraz wieku
C. nazwisk oraz przekonań religijnych
D. przekonań religijnych oraz poziomu wykształcenia
SPL.02 Pytanie 468
Obsługa podróżnych w portach …
Na lotniskach przypisane są oznaczenia przez międzynarodowe organizacje zajmujące się lotnictwem. Kody według IATA mają postać
A. dwuliterowe
B. trzyliterowe
C. czteroliterowe
D. pięcioliterowe
SPL.02 Pytanie 469
Obsługa podróżnych w portach …
Bilet lotniczy typu stand-by jest dostępny dla pasażera, który go nabywa
A. tuż przed odlotem samolotu, pod warunkiem że są dostępne wolne miejsca
B. wraz z zamówieniem fakultatywnych wycieczek proponowanych przez przewoźnika w miejscu docelowym
C. w sprzedaży przedsprzedażowej na co najmniej 14 dni przed planowanym lotem
D. w biurze podróży przy rezerwacji wakacji w ofercie first-minute
SPL.02 Pytanie 470
Obsługa podróżnych w portach …
Który z poniższych przedmiotów znajdujących się w bagażu podręcznym nie zostanie zabrany pasażerowi podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku?
A. Nożyczki z ostrzem długości 10 cm
B. Komputer przenośny typu laptop
C. Napoje w butelce o objętości 1 litra
D. Nóż z ostrzem długości 10 cm
SPL.02 Pytanie 471
Obsługa podróżnych w portach …
W polskich portach lotniczych przeprowadzana jest kontrola bezpieczeństwa wobec
A. Marszałka Sejmu
B. Konsula generalnego RP w Nowym Jorku
C. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
D. Wicemarszałka Sejmu
SPL.02 Pytanie 472
Obsługa podróżnych w portach …
Na podstawie pisemnego wniosku od organów państwowych do Zarządzającego Portem Lotniczym dotyczącego kontroli bezpieczeństwa według Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego nie podlega
A. Zarządzającego Portem Lotniczym
B. Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
C. personelu pokładowego samolotu
D. pracowników portu lotniczego
SPL.02 Pytanie 473
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie informacje powinien uzyskać pasażer, który pragnie zrealizować odprawę biletową w dniu poprzedzającym termin wylotu, nie udając się na lotnisko?
A. Ta forma odprawy jest dostępna po zakupieniu specjalnego bonu oraz przesłaniu informacji sms do przewoźnika
B. Aby skorzystać z tej formy odprawy, pasażer powinien mieć specjalne zezwolenie lotniska, z którego odlatywał samolot
C. Nie ma takiej opcji odprawy
D. Jeżeli przewoźnik udostępnia taką możliwość, odprawiający może to zrobić przez internet lub telefon
SPL.02 Pytanie 474
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki skrót odnosi się do Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego?
A. IATA
B. ICAO
C. EMSA
D. EASA
SPL.02 Pytanie 475
Obsługa podróżnych w portach …
Kogo określa skrót IN na karcie pokładowej pasażera?
A. Dziecko
B. Niemowlę
C. Pasażera w podeszłym wieku
D. Studenta
SPL.02 Pytanie 476
Obsługa podróżnych w portach …
Jakiej europejskiej instytucji zależy na podniesieniu poziomu ochrony morskiej, zmniejszeniu liczby morskich katastrof oraz ograniczeniu zanieczyszczeń środowiskowych wynikających z działalności statków?
A. European Network and Information Security Agency
B. European Union Institute for Security Studies
C. European Environment Agency
D. European Maritime Safety Agency
SPL.02 Pytanie 477
Obsługa podróżnych w portach …
W Polsce zezwolenie wspólnotowe umożliwiające realizację międzynarodowego przewozu pasażerów autobusami oraz autokarami w celach zarobkowych jest wydawane przez
A. Ministra Spraw Zagranicznych
B. Ministra Inwestycji i Rozwoju
C. Głównego Inspektora Transportu Drogowego
D. Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego
SPL.02 Pytanie 478
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer lotnictwa posiadający dysfunkcję słuchu według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) jest klasyfikowany kodem oznaczającym niepełnosprawność
A. STCR
B. MAAS
C. MEDA
D. DEAF
SPL.02 Pytanie 479
Obsługa podróżnych w portach …
W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku pasażer może mieć w bagażu kabinowym
A. balsam do ciała w opakowaniu o objętości 300 ml
B. dezodorant w opakowaniu o pojemności 50 ml
C. krem do rąk w opakowaniu o pojemności 150 ml
D. wodę mineralną w pojemniku o pojemności 250 ml
SPL.02 Pytanie 480
Obsługa podróżnych w portach …
W Polsce instytucją kompetentną do rozpatrywania skarg podróżnych linii lotniczych, którzy złożyli reklamację, a następnie wnieśli skargę na przewoźnika, jest
A. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
B. Minister Sprawiedliwości
C. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Urząd Lotnictwa Cywilnego