Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

W terminalach lotniskowych UE pasażer z ograniczeniami w sprawności ruchowej podróżujący samolotem ma prawo do

A. powinien skorzystać z płatnej pomocy agenta obsługi lotniskowej
B. ma prawo do bezpłatnej pomocy oferowanej przez zarządzającego portem lotniczym
C. musi dostarczyć pomoc osoby towarzyszącej we własnym zakresie
D. nie może samodzielnie przeprowadzić odprawy biletowej
Obsługa podróżnych w portach …

Niewidomy pasażer, bez dokonanej wcześniej rezerwacji, przybył o godzinie 12:15 na lotnisko i zwrócił się przez panel powiadamiający SOS o pomoc. Pracownik asysty lotniskowej powinien zgłosić się do tego pasażera najpóźniej o godzinie

KODEKS DOBREGO POSTĘPOWANIA PRZY OBSŁUDZE NAZIEMNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH I OSÓB Z OGRANICZONĄ MOŻLIWOŚCIĄ PORUSZANIA SIĘ PODRÓŻUJĄCYCH DROGĄ LOTNICZĄ
IV. STANDARDY ŚWIADCZENIA USŁUG I MONITOROWANIE ŚWIADCZENIA USŁUG
2. Poniższe standardy zawierają minimalny poziom usług mający zastosowanie w obsłudze PRM. Podlegają one korekcie uzgodnionej przez AOC, dostawcę usług i zarządzającego lotniskiem oraz wszystkie inne zainteresowane strony w zależności od wielkości portu lotniczego i poziomu nasilenia ruchu pasażerskiego.
3. Dla klientów odlatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym:
a) 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut,
b) 90 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 20 minut,
c) 100 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 30 minut.
4. Dla klientów odlatujących, którzy nie dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym:
a) 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 25 minut,
b) 90 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 35 minut,
c) 100 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 45 minut.

A. 13:00
B. 12:25
C. 12:45
D. 12:40
Obsługa podróżnych w portach …

Armator statku przewozowego pasażerów, według Ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim, ma obowiązek gromadzić dane o osobach przebywających na jego pokładzie, dotyczące między innymi

A. przekonań religijnych oraz poziomu wykształcenia
B. nazwisk oraz numerów rachunków bankowych
C. płci oraz wieku
D. nazwisk oraz przekonań religijnych
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki zestaw narzędzi opartych na technologii informacyjnej, komunikacji bezprzewodowej oraz elektronice w pojazdach umożliwia skuteczne i efektywne zarządzanie infrastrukturą transportową oraz sprawną obsługę pasażerów?

A. Elektroniczna wymiana danych (EDI)
B. Inteligentny system transportu (ITS)
C. Globalny system dystrybucji (GDS)
D. Identyfikacja za pomocą fal radiowych (RFID)
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer ma prawo zabrać w bagażu kabinowym

A. krem w opakowaniu o objętości 150 ml
B. dezodorant w opakowaniu o objętości 75 ml
C. żel do ciała w opakowaniu o objętości 130 ml
D. napój w puszce o objętości 200 ml
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką kwotę odszkodowania ma prawo zażądać pasażer, gdy pociąg przybył do miejsca wskazanego na bilecie z opóźnieniem równym 150 minut?

A. 50% wartości biletu
B. 10% wartości biletu
C. 100% wartości biletu
D. 35% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …

Biuro turystyczne zarezerwowało 5 miejsc w samolocie dla osób potrzebujących wsparcia asysty na lotnisku. Lot ma wystartować o godzinie 11:45, a wszyscy pasażerowie wymagający pomocy przybędą na lotnisko o godzinie 10:00. Czas obsługi asysty dla jednej osoby wynosi średnio 15 minut. Jaką minimalną liczbę pracowników asysty powinien zapewnić port lotniczy, aby wszystkie osoby potrzebujące wsparcia znalazły się w samolocie 30 minut przed planowanym wylotem?

A. 3
B. 4
C. 1
D. 2
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami zawartymi w ustawie "Prawo przewozowe", w przypadku przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy, pasażer posiadający bilet jednorazowy

A. ma prawo do zwrotu wydatków za przejazd środkiem zastępczym
B. ma prawo do zwrotu całkowitych kosztów za przerwany przejazd
C. ma prawo do zwrotu za przebytą część podróży
D. nie przysługuje mu żadne roszczenie
SPL.02 Pytanie 457
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca samolotem z torbą zawierającą sprzęt do golfa powinna zadeklarować ją jako bagaż

A. niebezpieczny
B. ponadwymiarowy
C. podręczny
D. kabinowy
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki kod literowy, wskazujący na rodzaj asysty dla pasażerów z niepełnosprawnością lub ograniczoną sprawnością ruchową zgodnie z oznaczeniami IATA, zostanie przyznany pasażerowi, który musi być przewożony wyłącznie na noszach w pozycji leżącej?

A. BLND
B. DEAF
C. STCR
D. MAAS
SPL.02 Pytanie 459
Obsługa podróżnych w portach …

Kto jest objęty kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie?

A. Członków Urzędu Konsularnego
B. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
C. Ministrów oraz wiceministrów
D. Marszałka Senatu
Obsługa podróżnych w portach …

Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?

A. INS
B. FMS
C. ACARS
D. AMADEUS
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby przechodzące kontrolę bezpieczeństwa przy granicy strefy zastrzeżonej lotniska to

A. Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej
B. członkowie Rady Ministrów
C. pracownicy wewnętrznej służby ochrony zarządzającego lotniskiem, którzy posiadają kartę identyfikacyjną portu lotniczego
D. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
Obsługa podróżnych w portach …

Która z poniższych instytucji odpowiada za zarządzanie przestrzenią powietrzną nad terytorium danego kraju?

A. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
B. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego
C. Państwowa agencja kontroli ruchu powietrznego
D. Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych
SPL.02 Pytanie 468
Obsługa podróżnych w portach …

Aplikacja SkyCash na telefon pozwala na

A. zakup biletu na lot.
B. dokonywanie opłat za parkowanie pojazdu.
C. znajdowanie połączeń w komunikacji międzymiastowej.
D. zawarcie umowy na ubezpieczenie środka transportu drogowego.
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument podróżny wydany osobie posiadającej polskie obywatelstwo, która osiągnęła 13 rok życia, jest ważny

A. 2 lata od momentu wydania
B. 5 lat od momentu wydania
C. 1 rok od momentu wydania
D. 10 lat od momentu wydania
Obsługa podróżnych w portach …

Checked baggage w kontekście transportu lotniczego odnosi się do

A. bagażu rejestrowanego
B. bagażu, który przeszedł kontrolę bezpieczeństwa
C. bagażu, który przeszedł kontrolę celną
D. bagażu podręcznego
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny korzystający z usług przewozowych InterCity na trasie Warszawa – Gdańsk zapłacił za bilet 120,00 zł. Ponieważ pociąg spóźnił się półtorej godziny, poprosił konduktora o potwierdzenie tego faktu na bilecie, a następnie złożył pisemną skargę do przewoźnika. Jakiej wysokości odszkodowanie może otrzymać podróżny?

Fragment rozporządzenia nr 1371/2007/WE dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym
Art.17
Odszkodowanie
1. Nie tracąc prawa do przewozu, pasażer może żądać od przewoźnika kolejowego odszkodowania za opóźnienie w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym, za które nie otrzymał zwrotu kosztów biletu zgodnie z art. 16.
2. Minimalna kwota odszkodowania wynosi:
a) 25 proc. ceny biletu, w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut,
b) 50 proc. ceny biletu, w przypadku opóźnienia wynoszącego120 minut lub więcej.
Dotyczy to przejazdów na terenie Polski i UE pociągami: Expres, InterCity, Express InterCity, EuroCity lub EuroNight.

A. 120,00 zł
B. 60,00 zł
C. 30,00 zł
D. 90,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Organizacją, której celem jest współdziałanie z samorządem terytorialnym oraz sektorem turystycznym w promocji regionu, w którym ta instytucja działa jako atrakcyjne miejsce turystyczne w kraju i za granicą, jest

A. Regionalna Organizacja Turystyczna
B. Biuro Organizacji Podróży
C. touroperator
D. Informacja Turystyczna
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby podróżujące, które opuszczają terytorium Unii Europejskiej, mają obowiązek zgłosić wywożone lub wwożone środki pieniężne, jeżeli ich wartość wynosi co najmniej

A. 450 EUR
B. 1 000 EUR
C. 10 000 EUR
D. 5 000 EUR
Obsługa podróżnych w portach …

Bagaż rejestrowany podróżnego jest oddawany do odprawy w trakcie

A. odprawy paszportowej
B. wchodzenia na pokład samolotu
C. kontroli bezpieczeństwa
D. odprawy check-in
SPL.02 Pytanie 475
Obsługa podróżnych w portach …

Koszt biletu standardowego wynosi 20 zł. Przewoźnik udziela zniżki w wysokości 51% dla uczniów i studentów oraz 30% dla emerytów. Oblicz całkowitą kwotę do zapłaty za przejazd dwóch studentów, dziesięcioletniego ucznia i emerytki.

A. 43,40 zł
B. 33,60 zł
C. 36,60 zł
D. 16,20 zł
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku zaostrzenia procedur bezpieczeństwa na lotnisku, pasażerowie powinni być przygotowani na:

A. konieczność przewożenia bagażu podręcznego w rejestrowanym
B. bezpłatne posiłki w strefie bezcłowej
C. dłuższe czasy oczekiwania przy kontroli
D. zmianę miejsca odlotu bez wcześniejszej informacji
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer zakupił bilet na planowaną na 17 czerwca 2020 r. podróż promem ze Szczecina do Ystad. Gdyby chciał odstąpić od umowy przewozu i zażądać zwrotu opłaty za ten bilet, musiałby zgodnie z Ustawą Kodeks morski powiadomić o tym przewoźnika najpóźniej w dniu

USTAWA z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski
(Dz. U. 2001 Nr 138 poz. 154)
Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi.
Art. 176. § 1. Przewoźnik obowiązany jest na żądanie zwrócić w całości opłatę za przewóz w przypadku śmierci pasażera przed rozpoczęciem podróży, jeżeli przewoźnik został o śmierci pasażera powiadomiony nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem podróży.
Art. 177. § 1. Pasażer może odstąpić od umowy i żądać zwrotu opłaty za przewóz w całości, gdy podróż została odwołana albo jej rozpoczęcie opóźniło się o ponad 90 minut.

A. 17 czerwca 2020 r.
B. 11 czerwca 2020 r.
C. 10 czerwca 2020 r.
D. 15 czerwca 2020 r.
Obsługa podróżnych w portach …

Kiosk CUSS to punkt, który pozwala na wykonanie

A. standardowej odprawy biletowo-bagażowej
B. samoobsługowej odprawy biletowej
C. odprawy biletowej przez Internet
D. odprawy biletowo-bagażowej przez telefon komórkowy
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie oznaczenie będzie zamieszczone na naklejce wizowej dla obywateli Rosji udających się do Gdańska na Mistrzostwa Europy siatkarzy?

n n nn n nn
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia 5 maja 2014 r. w sprawie wiz dla cudzoziemców
( Dz.U. 2014 poz. 592)
(...)
§ 2. Na naklejce wizowej w polu „uwagi" zamieszcza się napis „cel wydania:" oraz następujące oznaczenia celu wydania wiz Schengen lub wiz krajowych:
1) „01" – gdy wiza jest wydawana w celu turystycznym;
2) „02" – gdy wiza jest wydawana w celu odwiedzin u rodziny lub przyjaciół;
3) „03" – gdy wiza jest wydawana w celu udziału w imprezach sportowych;
4) „04" – gdy wiza jest wydawana w celu prowadzenia działalności gospodarczej; (...)
8) „08" – gdy wiza jest wydawana w celu wykonywania zadań służbowych przez przedstawicieli organu państwa obcego lub organizacji międzynarodowej; (...)
10) „10" – gdy wiza jest wydawana w celu szkolenia zawodowego;

A. "03"
B. "01"
C. "04"
D. "02"
Obsługa podróżnych w portach …

Maksymalny okres obowiązywania wizy krajowej, która pozwala na wjazd oraz nieprzerwany pobyt w Polsce lub na kilka kolejnych pobytów, które łącznie trwają dłużej niż 3 miesiące, nie może być dłuższy niż

A. 36 miesięcy
B. 48 miesięcy
C. 12 miesięcy
D. 24 miesięcy