Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 441
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się program audytu dla linii lotniczych oraz agentów obsługi naziemnej, realizowany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, który obejmuje zestaw wymagań związanych z oceną zarządzania i kontrolą procesów dotyczących obsługi samolotów oraz pasażerów na lotniskach?

A. AEA
B. ISAGO
C. ICAO
D. IATA
SPL.02 Pytanie 442
Obsługa podróżnych w portach …

Samolot wyruszający z Warszawy do Seulu odbędzie się o godzinie 15:25. Czas trwania lotu wyniesie 11 godzin i 5 minut. Różnica czasowa pomiędzy Warszawą a Seulem to 7 godzin. O której godzinie według czasu lokalnego samolot wyląduje w Seulu?

A. O godzinie 22:30
B. O godzinie 19:30
C. O godzinie 9:30
D. O godzinie 2:30
SPL.02 Pytanie 443
Obsługa podróżnych w portach …

System Informacyjny Schengen (SIS) to zaawansowane narzędzie IT, które umożliwia

A. zapewnienie bezpieczeństwa przy zachowaniu zasady swobodnego przepływu osób
B. rezerwację usług promowych oraz samochodowych przez Centrum Obsługi Telefonicznej
C. realizowanie płatności w formacie Prepaid Ticket Advice
D. rezerwowanie biletów lotniczych dla pasażerów z tytułem HON
SPL.02 Pytanie 444
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z ustawą dotyczącą czasu pracy kierowców, pracodawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców autokarów w formie wydruków danych

A. z karty kierowcy i tachografu cyfrowego
B. wyłącznie z karty kierowcy
C. z karty kierowcy lub tachografu cyfrowego
D. wyłącznie z tachografu cyfrowego
SPL.02 Pytanie 445
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo od daty wystawienia jest ważny dowód osobisty przyznany dziecku w wieku 3 lat po 4.03.2019 r.?

A. 15 lat
B. 1 rok
C. 5 lat
D. 10 lat
SPL.02 Pytanie 446
Obsługa podróżnych w portach …

Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?

A. ACARS
B. INS
C. AMADEUS
D. FMS
SPL.02 Pytanie 447
Obsługa podróżnych w portach …

Na bilecie lotniczym, który otrzymuje pasażer, brakuje informacji o

A. rodzaju samolotu realizującego lot
B. mieście docelowym podróży
C. ilości bagażu rejestrowanego oddanego przez pasażera
D. imieniu pasażera
SPL.02 Pytanie 448
Obsługa podróżnych w portach …

Organizacją odpowiedzialną za funkcjonowanie oraz rozwój polskiego systemu informacji turystycznej zarówno w kraju, jak i za granicą, jest

A. Informacja Turystyczna
B. Polska Organizacja Turystyczna
C. Touroperator
D. Agencja Turystyki Polskiej
SPL.02 Pytanie 449
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba, która może być przewożona wyłącznie na noszach, według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) jest oznaczana kodem niepełnosprawności

A. WCHR
B. DEAF
C. STCR
D. WCHS
SPL.02 Pytanie 450
Obsługa podróżnych w portach …

Kto odpowiada za kontrolę bagażu oraz zwierząt przewożonych w pociągu?

A. konduktora
B. kierownika pociągu
C. podróżnego
D. przewoźnika
SPL.02 Pytanie 451
Obsługa podróżnych w portach …

"Baggage drop-off point" w porcie lotniczym odnosi się do miejsca

A. składania reklamacji dotyczących bagażu
B. przechowywania bagażu
C. nadawania bagażu
D. odbierania bagażu
SPL.02 Pytanie 452
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo jest ważny paszport wydany dla 3-letniego dziecka?

A. 5 lat od daty wydania
B. 3 lata od daty wydania
C. 1 rok od daty wydania
D. 10 lat od daty wydania
SPL.02 Pytanie 453
Obsługa podróżnych w portach …

Specjalnie wydzielona i wygodnie urządzona strefa oczekiwania dla podróżnych lecących w klasie pierwszej to

A. departure lounge
B. baggage reclaim area
C. airport business area
D. executive lounge
SPL.02 Pytanie 454
Obsługa podróżnych w portach …

Bez względu na to, kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie bagażu, przewoźnik, który oferuje usługi transportowe dla pasażerów, odpowiada za bagaż

A. podręczny
B. rejestrowany
C. kabinowy
D. nierejestrowany
SPL.02 Pytanie 455
Obsługa podróżnych w portach …

Dokumentem wymaganym w turystyce międzynarodowej nie jest

A. wiza
B. voucher
C. dowód osobisty
D. paszport
SPL.02 Pytanie 456
Obsługa podróżnych w portach …

Aplikacja SkyCash na telefon pozwala na

A. zakup biletu na lot.
B. znajdowanie połączeń w komunikacji międzymiastowej.
C. dokonywanie opłat za parkowanie pojazdu.
D. zawarcie umowy na ubezpieczenie środka transportu drogowego.
SPL.02 Pytanie 457
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie przedmioty są zabronione w bagażu kabinowym?

A. Mydła w płynie w opakowaniu 100 ml
B. Cążków do paznokci oraz skórek
C. Jogurtów do picia dla dzieci o objętości 100 ml
D. Drutów i szydełka z trzema kolorowymi włóczkami
SPL.02 Pytanie 458
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką metodę trzeba zastosować, aby zapewnić bezpieczeństwo pozostałych pasażerów, jeżeli na pokładzie samolotu znajduje się pasażer mogący sprawiać kłopoty?

A. Pasażera mogącego sprawiać kłopoty trzeba umieścić przy wyjściu awaryjnym
B. Pasażera mogącego sprawiać kłopoty należy umieścić z dala od załogi, ponieważ załoga nie może z nim rozmawiać
C. Warto poinformować pasażerów o tej sytuacji
D. Nie należy informować pasażerów o tej sytuacji
SPL.02 Pytanie 459
Obsługa podróżnych w portach …

Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy pragną skorzystać z pełnej gamy usług biura podróży na dany sezon i dokonają rezerwacji z dużym, wielomiesięcznym wyprzedzeniem, po cenie niższej niż katalogowa

A. last minutę
B. first minutę
C. all inclusive
D. super last second
SPL.02 Pytanie 460
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer uiścił opłatę za bilet na pociąg w wysokości 55,00 zł. Z powodu opóźnienia pociągu o 80 minut pasażer ma prawo domagać się od przewoźnika rekompensaty w kwocie

A. 33,00 zł
B. 13,75 zł
C. 16,50 zł
D. 27,50 zł
SPL.02 Pytanie 461
Obsługa podróżnych w portach …

Na końcową cenę transportu lotniczego nie wpływają

A. opłaty lotniskowe
B. podatki
C. opłaty parkingowe
D. taryfy przewozowe
SPL.02 Pytanie 462
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się System Zarządzania Ruchem Lotniczym?

A. AFTN
B. ATIS
C. ATM
D. ATC
SPL.02 Pytanie 463
Obsługa podróżnych w portach …

Zdarzenie dotyczące użytkowania statku powietrznego, które nie jest wypadkiem lotniczym, a które wpływa lub może wpłynąć na jego bezpieczeństwo, określane jest jako

A. kolizją lotniczą
B. incydentem lotniczym
C. awarią lotniczą
D. uszkodzeniem statku powietrznego
SPL.02 Pytanie 464
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot "You have to pay excess baggage" wskazuje na

A. Musi Pan/Pani zakupić nowy bilet na bagaż
B. Musi Pan/Pani uiścić opłatę za nadbagaż
C. Musi Pan/Pani nabyć etykietę bagażową
D. Musi Pan/Pani zapłacić za schowek bagażowy
SPL.02 Pytanie 465
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg dotarł na stację końcową z opóźnieniem wynoszącym 75 minut. O jaką najniższą sumę rekompensaty ma prawo wystąpić pasażer tego pociągu, jeśli zapłacił za bilet na przejazd 85,00 zł?

A. 85,00 zł
B. 21,25 zł
C. 42,50 zł
D. 63,75 zł
SPL.02 Pytanie 466
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki kod wsparcia dla pasażerów z niepełnosprawnością zostanie przypisany osobie z problemami ze słuchem w procedurze lotniskowej zgodnie z zasadami IATA?

A. BLIND
B. DEAF
C. STCR
D. MEDA
SPL.02 Pytanie 467
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z kraju trzeciego, który jest objęty obowiązkiem posiadania wizy, może wjechać na teren Polski na podstawie

A. zezwolenia na pobyt w Niemczech.
B. identyfikatora.
C. biletu powrotnego.
D. wizy krajowej Wielkiej Brytanii.
SPL.02 Pytanie 468
Obsługa podróżnych w portach …

Instytucją odpowiedzialną za nadzorowanie przestrzegania regulacji związanych z wykonaniem transportu drogowego oraz niekomercyjnego przewozu osób i towarów, która ma na celu przede wszystkim eliminację wszelkich negatywnych zjawisk w transporcie drogowym, jest

A. Główny Inspektorat Transportu Drogowego
B. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Policja
D. Prezes Urzędu Transportu Samochodowego
SPL.02 Pytanie 469
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki jest maksymalny czas nieprzerwanego prowadzenia autokaru przez jednego kierowcę?

A. 5,5 godziny
B. 8 godzin
C. 9 godzin
D. 4,5 godziny
SPL.02 Pytanie 470
Obsługa podróżnych w portach …

Ile wynosi opłata za przelot niemowlęcia (ang. infant), które ma mniej niż 2 lata i podróżuje z opiekunem na pokładzie samolotu rejsowego linii lotniczych LOT, gdy nie zajmuje oddzielnego miejsca?

A. 100% ceny biletu
B. 50% ceny biletu
C. 10% ceny biletu
D. 20% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 471
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba wymagająca wsparcia na lotnisku powinna zgłosić to przewoźnikowi najpóźniej

A. 48 godzin przed planowanym wylotem
B. 12 godzin przed planowanym wylotem
C. 24 godziny przed planowanym wylotem
D. 6 godzin przed planowanym wylotem
SPL.02 Pytanie 472
Obsługa podróżnych w portach …

Która z poniższych instytucji odpowiada za zarządzanie przestrzenią powietrzną nad terytorium danego kraju?

A. Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych
B. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego
C. Państwowa agencja kontroli ruchu powietrznego
D. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
SPL.02 Pytanie 473
Obsługa podróżnych w portach …

Jak nazywa się urządzenie wykorzystywane do przewozu osób z niepełnosprawnościami w transporcie lotniczym?

A. ambulift.
B. wózek na bagaż.
C. przenośnik taśmowy.
D. urządzenie rolkowe.
SPL.02 Pytanie 474
Obsługa podróżnych w portach …

Przewoźnik jest zobowiązany do przekazania podróżnym informacji o okolicznościach, które uniemożliwiają rozpoczęcie przewozu?

A. 30 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
B. niezwłocznie
C. 15 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
D. 15 minut przed rozkładowym czasem odjazdu
SPL.02 Pytanie 475
Obsługa podróżnych w portach …

Przybywając do Polski z kraju, który jest częścią Układu z Schengen, osoba podróżująca

A. musi przedstawić ważny paszport
B. podlega kontroli granicznej
C. nie podlega kontroli granicznej jedynie, jeśli jest obywatelem państwa należącego do Unii Europejskiej
D. nie podlega kontroli granicznej niezależnie od posiadanego obywatelstwa
SPL.02 Pytanie 476
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer ma prawo zabrać w bagażu kabinowym

A. napój w puszce o objętości 200 ml
B. żel do ciała w opakowaniu o objętości 130 ml
C. dezodorant w opakowaniu o objętości 75 ml
D. krem w opakowaniu o objętości 150 ml
SPL.02 Pytanie 477
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby podróżujące, które opuszczają terytorium Unii Europejskiej, mają obowiązek zgłosić wywożone lub wwożone środki pieniężne, jeżeli ich wartość wynosi co najmniej

A. 1 000 EUR
B. 5 000 EUR
C. 10 000 EUR
D. 450 EUR
SPL.02 Pytanie 478
Obsługa podróżnych w portach …

Które z krajów należy do Układu Schengen?

A. Bułgaria
B. Irlandia
C. Litwa
D. Cypr
SPL.02 Pytanie 479
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba starająca się o wizę umożliwiającą podróż do kraju tropikalnego może napotkać na odmowę jej przyznania w sytuacji

A. choroby nowotworowej
B. braku ubezpieczenia cargo
C. choroby neurologicznej
D. braku odpowiednich szczepień
SPL.02 Pytanie 480
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku transportu lotniczego, na karcie pokładowej, klasa biznes jest oznaczana literą

A. Y
B. F
C. M
D. B