Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 481
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer uiścił opłatę za bilet na pociąg w wysokości 55,00 zł. Z powodu opóźnienia pociągu o 80 minut pasażer ma prawo domagać się od przewoźnika rekompensaty w kwocie

A. 16,50 zł
B. 13,75 zł
C. 33,00 zł
D. 27,50 zł
SPL.02 Pytanie 482
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku, gdy opóźnienie w locie przekracza 5 godzin, pasażer ma możliwość odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu pasażerowi pełnej kwoty biletu w formie gotówki w terminie

A. 30 dni
B. 7 dni
C. 14 dni
D. 21 dni
SPL.02 Pytanie 483
Obsługa podróżnych w portach …

Czy za bilet kolejowy zakupiony online można uiścić opłatę

A. kartą lojalnościową
B. przez czek
C. kartą kredytową
D. wymiennym wekslem
SPL.02 Pytanie 484
Obsługa podróżnych w portach …

Zezwolenie na prowadzenie obsługi naziemnej statków powietrznych, załóg, pasażerów oraz ładunku, realizowanej dla przewoźników lotniczych i innych użytkowników tych statków, wydaje

A. Prezes Zarządu Portu Lotniczego
B. Komendant Główny Straży Granicznej
C. Komendant Główny Policji
D. Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 485
Obsługa podróżnych w portach …

Scentralizowany system komputerowy przeznaczony do obsługi transakcji związanych z rezerwacją oraz sprzedażą biletów lotniczych i innych usług turystycznych nazywa się skrótem

A. GPS
B. GDS
C. WMS
D. EDI
SPL.02 Pytanie 486
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku opóźnienia w zakończeniu podróży, pasażer ma prawo do otrzymania odszkodowania od przewoźnika kolejowego, które powinno być wypłacone w ciągu

A. dwóch miesięcy od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
B. tygodnia od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
C. dwóch tygodni od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
D. miesiąca od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
SPL.02 Pytanie 487
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba, która może być przewożona wyłącznie na noszach, według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) jest oznaczana kodem niepełnosprawności

A. DEAF
B. WCHS
C. WCHR
D. STCR
SPL.02 Pytanie 488
Obsługa podróżnych w portach …

W strefie chronionej lotniska nie można

A. być w towarzystwie osób odprowadzających
B. zakupić sprzętu elektronicznego
C. zjeść posiłku
D. nabyć odzieży
SPL.02 Pytanie 489
Obsługa podróżnych w portach …

Aby efektywnie obsługiwać klientów w sektorze lotniczym, wykorzystuje się systemy rezerwacji komputerowej oznaczane skrótem literowym

A. CRM
B. CRS
C. ILS
D. SIM
SPL.02 Pytanie 490
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie technologie wykorzystują urządzenia do inspekcji bagażu kabinowego na lotniskach?

A. rezonans magnetyczny
B. promieniowanie rentgenowskie
C. promieniowanie laserowe
D. promieniowanie jonizujące
SPL.02 Pytanie 491
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowa przewozu jest zawierana przez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. kwoty należnej za przejazd.
B. trasy lub strefy podróży.
C. danych osobowych pasażera.
D. nazwa przewoźnika.
SPL.02 Pytanie 492
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki skrót literowy w procesie transportu lotniczego oznacza pasażera figurującego na liście oczekujących na zatwierdzenie rezerwacji?

A. PIR
B. RQ
C. PTA
D. SA
SPL.02 Pytanie 493
Obsługa podróżnych w portach …

Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy pragną skorzystać z pełnej gamy usług biura podróży na dany sezon i dokonają rezerwacji z dużym, wielomiesięcznym wyprzedzeniem, po cenie niższej niż katalogowa

A. super last second
B. first minutę
C. all inclusive
D. last minutę
SPL.02 Pytanie 494
Obsługa podróżnych w portach …

Limit wielkości oraz wagi bagażu rejestrowanego w transporcie lotniczym

A. nie są określone
B. są określone w regulaminie przewoźnika realizującego transport
C. są uregulowane w przepisach prawa Unii Europejskiej
D. są ustalone w przepisach prawa krajowego
SPL.02 Pytanie 495
Obsługa podróżnych w portach …

Który z krajów jest członkiem strefy Schengen?

A. Chorwacja
B. Cypr
C. Wielka Brytania
D. Litwa
SPL.02 Pytanie 496
Obsługa podróżnych w portach …

Opłaty naliczane przez zarząd lotniska m.in. od linii lotniczych za używanie obiektów, urządzeń lub usług dostępnych wyłącznie od tego zarządu lotniska, związanych z startami, lądowaniami, oświetleniem, parkowaniem samolotów lub obsługą ładunków bądź pasażerów to opłaty

A. lotniskowe
B. nawigacyjne
C. portowe
D. handlingowe
SPL.02 Pytanie 497
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim akronimem określa się system — sieć do wymiany planów lotów, danych między przewoźnikami lotniczymi, kluczowych informacji dla zarządzania lotami oraz wiadomości meteorologicznych?

A. GSM-R
B. AFTN
C. GPS
D. LAN
SPL.02 Pytanie 498
Obsługa podróżnych w portach …

System, którego celem jest transport oraz segregacja bagażu w terminalu lotniczym, to

A. Baggage Drop-Off System
B. Baggage Handling System
C. Explosive Detection System
D. Global Positioning System