Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 482
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet lotniczy, który pozwala na powrót z innego miejsca niż to, do którego pasażer dolatuje, jest określany jako bilet

A. PEX
B. OPEN JAW
C. OPEN
D. APEX
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wykupił w styczniu bilet lotniczy na samolot odlatujący z Wrocławia do Aten w dniu 22 kwietnia. W pierwszych dniach kwietnia lot ten został odwołany. Do którego dnia najpóźniej przewoźnik musi poinformować pasażera o odwołaniu lotu, by nie był zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot?

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
Artykuł 5. Odwołanie
1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy [...]
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.7, chyba że: [...]
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu;

A. Do 10 kwietnia.
B. Do 8 kwietnia.
C. Do 13 kwietnia.
D. Do 11 kwietnia.
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny zarezerwował lot na trasie Warszawa - Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Różnica czasu pomiędzy tymi miastami wynosi 3 godziny. Plan lotu pasażera przedstawiał się następująco. Ile czasu trwała podróż wraz z przesiadką?

Wylot:
09:40, 25 lut 2015
Warszawa, Okęcie
Przylot:
11:50, 25 lut 2015
Zurych, Kloten
Przesiadka: Zurych, Kloten
Czas na przesiadkę: 55 minut
Wylot:
12:45, 25 lut 2015
Zurych, Kloten
Przylot:
21:40, 25 lut 2015
Dubaj, Dubaj Intl Airport

A. 12 godzin.
B. 9 godzin.
C. 15 godzin.
D. 12 godzin 55 minut.
SPL.02 Pytanie 485
Obsługa podróżnych w portach …

Jak określa się praktykę, w której linia lotnicza sprzedaje większą liczbę biletów na dany rejs niż dostępnych jest miejsc w samolocie?

A. Deadline
B. Boarding
C. Open jaw
D. Overbooking
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument Property Irregularity Report (PIR) jest sporządzany w sytuacji

A. medycznego braku przeciwwskazań do odbycia lotu
B. ubiegania się o wizę lotniskową
C. zagubienia bagażu
D. rezerwacji biletów w przedsprzedaży
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 300/2008 z dnia II marca 2008 r.
dotyczącym wspólnych zasad w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, pasażerem, który nie jest uznawany za potencjalnie uciążliwego, jest osoba

A. tymczasowo aresztowaną
B. deportowaną
C. zatrzymaną
D. odlatującą statkiem powietrznym innym niż przyleciał
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z ustawą dotyczącą czasu pracy kierowców, pracodawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców autokarów w formie wydruków danych

A. z karty kierowcy i tachografu cyfrowego
B. wyłącznie z karty kierowcy
C. z karty kierowcy lub tachografu cyfrowego
D. wyłącznie z tachografu cyfrowego
Obsługa podróżnych w portach …

Zgoda innych pasażerów na transport psa w pociągu z miejscami do siedzenia jest niezbędna w przypadku przewozu między innymi psów

A. będących przewodnikami
B. będących asystentami osób niepełnosprawnych
C. rasowych
D. służbowych z opiekunem
Obsługa podróżnych w portach …

Gdzie można znaleźć informacje na temat przedmiotów, które można przewozić w bagażu kabinowym?

A. w karcie pokładowej wydawanej w porcie lotniczym
B. na przywieszce bagażowej dostarczonej przez przewoźnika lotniczego
C. w folderach informacyjnych przewoźnika lotniczego
D. na bilecie lotniczym uzyskanym w biurze podróży
SPL.02 Pytanie 492
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas przyjmowania zgłoszenia od podróżnego dotyczącego zaginionego bagażu, jakie dokumenty należy wypełnić?

A. raport PIR (Property Irregularity Report)
B. wniosek o zwrot bagażu
C. raport LLR (Lost Luggage Report)
D. formularz o wszczęcie poszukiwania bagażu
SPL.02 Pytanie 494
Obsługa podróżnych w portach …

Czarterowa linia lotnicza oferuje bilety w cenie 155,00 zł za osobę na proponowanej trasie. W przypadku zakupu więcej niż 5 biletów jednorazowo przyznaje rabat w wysokości 3% od całkowitej wartości transakcji. Ile będzie kosztować przelot dla grupy zorganizowanej liczącej 10 osób?

A. 1 596,50 zł
B. 1 503,50 zł
C. 465,00 zł
D. 1 550,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Karmienie niemowląt przewożone na pokładzie samolotu

A. powinno być przechowywane w szczelnym pojemniku
B. powinno być w pojemnikach o pojemności nieprzekraczającej 100 ml
C. powinno być umieszczone w plastikowej torbie
D. nie jest konieczne, aby było transportowane w zamkniętej torbie plastikowej
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer transportujący sprzęt do nurkowania oraz deskę surfingową samolotem powinien zgłosić ten ładunek jako

A. podręczny
B. niebezpieczny
C. kabinowy
D. ponadwymiarowy
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo będzie trwał lot z Rabatu do Warszawy, jeżeli różnica czasu między Maroko a Polską wynosi 1 godzinę?

Informacja dla pasażera odbywającego podróż z Rabatu (RBA) do Warszawy (WAW)
11:35, 10 stycznia 2021, Rabat (RBA)
18:30, 10 stycznia 2021, Warszawa (WAW)
Linia: Air France, numer lotu: AF4509, klasa: ekonomiczna

A. 7 godzin i 05 minut.
B. 6 godzin i 55 minut.
C. 5 godzin i 55 minut.
D. 4 godziny i 05 minut.
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą o transporcie drogowym, powtarzający się przewóz zorganizowanych grup osób w obie strony, pomiędzy tym samym punktem wyjazdu a tym samym punktem docelowym, przy uwzględnieniu okolicznych miejscowości w promieniu 50 km, zalicza się do przewozu

A. regularnym
B. kabotażowym
C. okazjonalnym
D. wahadłowym
SPL.02 Pytanie 500
Obsługa podróżnych w portach …

Przygotowując ofertę transportu lotniczego dla pasażerów, co nie jest wliczane w cenę biletu lotniczego?

A. kosztów operacyjnych linii lotniczych
B. wydatków na paliwo
C. ubezpieczenia pasażera
D. opłat za nawigację
Obsługa podróżnych w portach …

Z uwagi na bezpieczeństwo, w miejscach przy wyjściach ewakuacyjnych w samolocie mogą znajdować się

A. osoby z nadwagą
B. kobiety w ciąży
C. osoby niepełnoletnie
D. osoby mające podstawową wiedzę z zakresu języka angielskiego
Obsługa podróżnych w portach …

Termin stosowany w lotnictwie, który odnosi się do podróży na trasie w obie strony, jeśli powrót jest z innego miejsca niż miejsce przybycia (np. pasażer podróżuje z Warszawy do Londynu, ale wraca z Paryża do Warszawy), to

A. OPEN
B. RETURN
C. OPEN-JAW
D. APEX
Obsługa podróżnych w portach …

Planowane rozpoczęcie rejsu turystycznego miało mieć miejsce o godzinie 9:00. Jednakże doszło do opóźnienia w zainaugurowaniu rejsu. Najpóźniej do jakiej godziny pasażerowie powinni zostać poinformowani o tej sytuacji?

A. 9:30
B. 10:00
C. 10:30
D. 9:45
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba niewidoma podróżująca samodzielnie rozpoczęła swoją podróż pociągiem, nie mając ważnego biletu i nie informując konduktora o braku biletu. W trakcie kontroli biletów konduktor powinien

A. ukarać tę osobę za brak ważnego biletu
B. sprzedać bilet z obowiązującymi zniżkami, nie pobierając dodatkowej opłaty
C. nie prosić tej osoby o okazanie biletu, ponieważ ma prawo podróżować bezpłatnie
D. sprzedać bilet z dodatkową opłatą za jego wystawienie w pociągu
SPL.02 Pytanie 518
Obsługa podróżnych w portach …

Podstawowa zasada bezpieczeństwa w porcie lotniczym brzmi

A. Nigdy nie pozostawiaj bagażu bez opieki
B. Zawsze używaj słuchawek podczas rozmów
C. Nie jedz posiłków w strefie kontroli
D. Unikaj kontaktu wzrokowego z personelem
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca zamierza przemieścić się z dworca autobusowego do centralnej części miasta. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:10 000 ta odległość wynosi 50 cm. Osoba ta ma do pokonania

A. 1,0 km
B. 0,5 km
C. 5,0 km
D. 50 km