Filtrowanie pytań
Obsługa podróżnych w portach …
A. underground
B. train
C. platform
D. railway station
Obsługa podróżnych w portach …
Bilet lotniczy, który pozwala na powrót z innego miejsca niż to, do którego pasażer dolatuje, jest określany jako bilet
A. PEX
B. OPEN JAW
C. OPEN
D. APEX
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer wykupił w styczniu bilet lotniczy na samolot odlatujący z Wrocławia do Aten w dniu 22 kwietnia. W pierwszych dniach kwietnia lot ten został odwołany. Do którego dnia najpóźniej przewoźnik musi poinformować pasażera o odwołaniu lotu, by nie był zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot?
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. |
Artykuł 5. Odwołanie 1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy [...] c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.7, chyba że: [...] i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; |
A. Do 10 kwietnia.
B. Do 8 kwietnia.
C. Do 13 kwietnia.
D. Do 11 kwietnia.
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżny zarezerwował lot na trasie Warszawa - Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Różnica czasu pomiędzy tymi miastami wynosi 3 godziny. Plan lotu pasażera przedstawiał się następująco. Ile czasu trwała podróż wraz z przesiadką?
Wylot: 09:40, 25 lut 2015 Warszawa, Okęcie | Przylot: 11:50, 25 lut 2015 Zurych, Kloten |
Przesiadka: Zurych, Kloten | |
Czas na przesiadkę: 55 minut | |
Wylot: 12:45, 25 lut 2015 Zurych, Kloten | Przylot: 21:40, 25 lut 2015 Dubaj, Dubaj Intl Airport |
A. 12 godzin.
B. 9 godzin.
C. 15 godzin.
D. 12 godzin 55 minut.
Obsługa podróżnych w portach …
Jak określa się praktykę, w której linia lotnicza sprzedaje większą liczbę biletów na dany rejs niż dostępnych jest miejsc w samolocie?
A. Deadline
B. Boarding
C. Open jaw
D. Overbooking
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument Property Irregularity Report (PIR) jest sporządzany w sytuacji
A. medycznego braku przeciwwskazań do odbycia lotu
B. ubiegania się o wizę lotniskową
C. zagubienia bagażu
D. rezerwacji biletów w przedsprzedaży
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer planuje przejechać z lotniska do centrum konferencyjnego. Na mapie miasta w skali 1:25000 odległość ta wynosi 14 cm. Pasażer ma do pokonania
A. 25,0 km
B. 2,5 km
C. 3,5 km
D. 35,0 km
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 300/2008 z dnia II marca 2008 r.
dotyczącym wspólnych zasad w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, pasażerem, który nie jest uznawany za potencjalnie uciążliwego, jest osoba
A. tymczasowo aresztowaną
B. deportowaną
C. zatrzymaną
D. odlatującą statkiem powietrznym innym niż przyleciał
SPL.02 Pytanie 489
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z ustawą dotyczącą czasu pracy kierowców, pracodawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców autokarów w formie wydruków danych
A. z karty kierowcy i tachografu cyfrowego
B. wyłącznie z karty kierowcy
C. z karty kierowcy lub tachografu cyfrowego
D. wyłącznie z tachografu cyfrowego
Obsługa podróżnych w portach …
Zgoda innych pasażerów na transport psa w pociągu z miejscami do siedzenia jest niezbędna w przypadku przewozu między innymi psów
A. będących przewodnikami
B. będących asystentami osób niepełnosprawnych
C. rasowych
D. służbowych z opiekunem
Obsługa podróżnych w portach …
Gdzie można znaleźć informacje na temat przedmiotów, które można przewozić w bagażu kabinowym?
A. w karcie pokładowej wydawanej w porcie lotniczym
B. na przywieszce bagażowej dostarczonej przez przewoźnika lotniczego
C. w folderach informacyjnych przewoźnika lotniczego
D. na bilecie lotniczym uzyskanym w biurze podróży
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas przyjmowania zgłoszenia od podróżnego dotyczącego zaginionego bagażu, jakie dokumenty należy wypełnić?
A. raport PIR (Property Irregularity Report)
B. wniosek o zwrot bagażu
C. raport LLR (Lost Luggage Report)
D. formularz o wszczęcie poszukiwania bagażu
Obsługa podróżnych w portach …
Czym jest boarding card w zakresie transportu lotniczego?
A. potwierdzenie rezerwacji
B. karta bezpieczeństwa
C. karta pokładowa
D. bilet samolotowy
Obsługa podróżnych w portach …
Czarterowa linia lotnicza oferuje bilety w cenie 155,00 zł za osobę na proponowanej trasie. W przypadku zakupu więcej niż 5 biletów jednorazowo przyznaje rabat w wysokości 3% od całkowitej wartości transakcji. Ile będzie kosztować przelot dla grupy zorganizowanej liczącej 10 osób?
A. 1 596,50 zł
B. 1 503,50 zł
C. 465,00 zł
D. 1 550,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Karmienie niemowląt przewożone na pokładzie samolotu
A. powinno być przechowywane w szczelnym pojemniku
B. powinno być w pojemnikach o pojemności nieprzekraczającej 100 ml
C. powinno być umieszczone w plastikowej torbie
D. nie jest konieczne, aby było transportowane w zamkniętej torbie plastikowej
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer transportujący sprzęt do nurkowania oraz deskę surfingową samolotem powinien zgłosić ten ładunek jako
A. podręczny
B. niebezpieczny
C. kabinowy
D. ponadwymiarowy
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo będzie trwał lot z Rabatu do Warszawy, jeżeli różnica czasu między Maroko a Polską wynosi 1 godzinę?
Informacja dla pasażera odbywającego podróż z Rabatu (RBA) do Warszawy (WAW) | ||
11:35, 10 stycznia 2021, Rabat (RBA) | ||
18:30, 10 stycznia 2021, Warszawa (WAW) | ||
Linia: Air France, numer lotu: AF4509, klasa: ekonomiczna |
A. 7 godzin i 05 minut.
B. 6 godzin i 55 minut.
C. 5 godzin i 55 minut.
D. 4 godziny i 05 minut.
Obsługa podróżnych w portach …
Jak nazywa się urządzenie wykorzystywane do przewozu osób z niepełnosprawnościami w transporcie lotniczym?
A. przenośnik taśmowy.
B. urządzenie rolkowe.
C. ambulift.
D. wózek na bagaż.
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o transporcie drogowym, powtarzający się przewóz zorganizowanych grup osób w obie strony, pomiędzy tym samym punktem wyjazdu a tym samym punktem docelowym, przy uwzględnieniu okolicznych miejscowości w promieniu 50 km, zalicza się do przewozu
A. regularnym
B. kabotażowym
C. okazjonalnym
D. wahadłowym
Obsługa podróżnych w portach …
Przygotowując ofertę transportu lotniczego dla pasażerów, co nie jest wliczane w cenę biletu lotniczego?
A. kosztów operacyjnych linii lotniczych
B. wydatków na paliwo
C. ubezpieczenia pasażera
D. opłat za nawigację
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza zwrot nothing to declare?
A. odbiór bagażu
B. nadbagaż
C. zniżka dla dzieci
D. nic do oclenia
Obsługa podróżnych w portach …
Z uwagi na bezpieczeństwo, w miejscach przy wyjściach ewakuacyjnych w samolocie mogą znajdować się
A. osoby z nadwagą
B. kobiety w ciąży
C. osoby niepełnoletnie
D. osoby mające podstawową wiedzę z zakresu języka angielskiego
Obsługa podróżnych w portach …
Na bilecie lotniczym, który otrzymuje pasażer, brakuje informacji o
A. ilości bagażu rejestrowanego oddanego przez pasażera
B. rodzaju samolotu realizującego lot
C. mieście docelowym podróży
D. imieniu pasażera
Obsługa podróżnych w portach …
Które z tych państw nie należy do Układu Schengen?
A. Szwajcaria
B. Norwegia
C. Wielka Brytania
D. Litwa
Obsługa podróżnych w portach …
Która z aplikacji mobilnych umożliwia organizację podróży koleją w Polsce?
A. Skyscanner
B. OneDrive
C. Bilkom
D. Uber
Obsługa podróżnych w portach …
Na końcową cenę transportu lotniczego nie wpływają
A. opłaty lotniskowe
B. taryfy przewozowe
C. podatki
D. opłaty parkingowe
Obsługa podróżnych w portach …
Termin stosowany w lotnictwie, który odnosi się do podróży na trasie w obie strony, jeśli powrót jest z innego miejsca niż miejsce przybycia (np. pasażer podróżuje z Warszawy do Londynu, ale wraca z Paryża do Warszawy), to
A. OPEN
B. RETURN
C. OPEN-JAW
D. APEX
Obsługa podróżnych w portach …
Termin ticket control and luggage check in odnosi się do odprawy
A. biletowo-bagażowej
B. bezpieczeństwa
C. paszportowej
D. celnej
Obsługa podróżnych w portach …
Planowane rozpoczęcie rejsu turystycznego miało mieć miejsce o godzinie 9:00. Jednakże doszło do opóźnienia w zainaugurowaniu rejsu. Najpóźniej do jakiej godziny pasażerowie powinni zostać poinformowani o tej sytuacji?
A. 9:30
B. 10:00
C. 10:30
D. 9:45
Obsługa podróżnych w portach …
Umowa dotycząca międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerskich autokarami i autobusami to umowa
A. AETR
B. POL-BUS
C. INTERBUS
D. SMGS
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażera, który jest niewidomy lub ma problemy ze wzrokiem i potrzebuje wsparcia w pokonywaniu trasy przez terminal, oznacza się skrótem
A. WCHC
B. BLND
C. DEAF
D. WCHS
Obsługa podróżnych w portach …
Długość trasy na mapie w skali 1:25 000 wynosi 28 cm. Jaka jest jej rzeczywista długość w terenie?
A. 14 km
B. 70 km
C. 3,5 km
D. 7 km
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem, który uprawnia do wejścia na pokład samolotu, jest
A. paszport.
B. karta pokładowa.
C. voucher.
D. formularz rezerwacji.
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką dystans do hotelu z portu musi pokonać podróżny, jeśli na mapie w skali 1:150 000 długość tego odcinka wynosi 9 cm?
A. 16,7 km
B. 1,67 km
C. 13,5 km
D. 1,35 km
Obsługa podróżnych w portach …
Które z krajów należy do Układu Schengen?
A. Irlandia
B. Cypr
C. Litwa
D. Bułgaria
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer, który wyrusza w podróż, zabierając jedynie osobiste przedmioty oraz dobra bez charakteru handlowego, powinien skorzystać z stanowiska odprawy oznaczonego kolorem
A. żółtym
B. zielonym
C. czerwonym
D. czarnym
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba niewidoma podróżująca samodzielnie rozpoczęła swoją podróż pociągiem, nie mając ważnego biletu i nie informując konduktora o braku biletu. W trakcie kontroli biletów konduktor powinien
A. ukarać tę osobę za brak ważnego biletu
B. sprzedać bilet z obowiązującymi zniżkami, nie pobierając dodatkowej opłaty
C. nie prosić tej osoby o okazanie biletu, ponieważ ma prawo podróżować bezpłatnie
D. sprzedać bilet z dodatkową opłatą za jego wystawienie w pociągu
Obsługa podróżnych w portach …
Podstawowa zasada bezpieczeństwa w porcie lotniczym brzmi
A. Nigdy nie pozostawiaj bagażu bez opieki
B. Zawsze używaj słuchawek podczas rozmów
C. Nie jedz posiłków w strefie kontroli
D. Unikaj kontaktu wzrokowego z personelem
Obsługa podróżnych w portach …
Osobie z niepełnosprawnością nie można przydzielić miejsca w samolocie, które znajduje się
A. w pierwszym rzędzie
B. przy drzwiach ewakuacyjnych
C. daleko od stanowiska obsługi pokładowej
D. w tylnej części samolotu
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca zamierza przemieścić się z dworca autobusowego do centralnej części miasta. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:10 000 ta odległość wynosi 50 cm. Osoba ta ma do pokonania
A. 1,0 km
B. 0,5 km
C. 5,0 km
D. 50 km