Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 521
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 300/2008 z dnia II marca 2008 r.
A. deportowaną
B. tymczasowo aresztowaną
C. odlatującą statkiem powietrznym innym niż przyleciał
D. zatrzymaną
SPL.02 Pytanie 522
Obsługa podróżnych w portach …
Co nie jest dozwolone w bagażu rejestrowanym?
A. fajerwerki
B. nożyczki z ostrzem dłuższym niż 6 cm
C. kosmetyki
D. statywy do aparatów z ostrymi końcówkami
SPL.02 Pytanie 523
Obsługa podróżnych w portach …
Bagaż rejestrowany podróżnego jest oddawany do odprawy w trakcie
A. wchodzenia na pokład samolotu
B. odprawy check-in
C. kontroli bezpieczeństwa
D. odprawy paszportowej
SPL.02 Pytanie 524
Obsługa podróżnych w portach …
Które z wymienionych krajów nie należy do Układu Schengen?
A. Irlandia
B. Szwajcaria
C. Islandia
D. Norwegia
SPL.02 Pytanie 525
Obsługa podróżnych w portach …
W lotnictwie cywilnym pierwsze litery numeru lotu wskazują na
A. miejsce docelowe lotu
B. port lotniczy docelowy
C. rodzaj samolotu
D. przewoźnika lotniczego
SPL.02 Pytanie 526
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca pragnie dotrzeć z lotniska do stacji kolejowej. Na mapie miasta o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 38 cm. Rzeczywista odległość, jaką musi pokonać podróżny, to
A. 3,8 km
B. 1,9 km
C. 38 km
D. 1,0 km
SPL.02 Pytanie 527
Obsługa podróżnych w portach …
Kiedy następuje odprawa bagażu rejestrowanego?
A. za pośrednictwem Straży Granicznej
B. przy stanowisku check-in
C. przed boardingiem
D. w trakcie kontroli bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 528
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie Left luggage office?
A. magazyn bagażu niebezpiecznego
B. biuro zgubionych przedmiotów
C. przechowalnię bagażu
D. biuro zagubionego bagażu
SPL.02 Pytanie 529
Obsługa podróżnych w portach …
Zdarzenie, które ma związek z użytkowaniem statku powietrznego, inne niż wypadek lotniczy, mogące mieć lub mające negatywny wpływ na bezpieczeństwo lotu, które miało miejsce od momentu, gdy którakolwiek osoba weszła na jego pokład z zamiarem odbycia lotu, do chwili, gdy ostatnia osoba opuściła pokład statku powietrznego, określamy mianem
A. incydentem lotniczym
B. kolizją lotniczą
C. uszkodzeniem statku powietrznego
D. awarią lotniczą
SPL.02 Pytanie 530
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką maksymalną objętość dezodorant może posiadać pasażer w bagażu kabinowym po przeprowadzonej kontroli bezpieczeństwa na lotnisku?
A. 200 ml
B. 150 ml
C. 100 ml
D. 250 ml
SPL.02 Pytanie 531
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżny zarezerwował lot na trasie Warszawa - Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Różnica czasu pomiędzy tymi miastami wynosi 3 godziny. Plan lotu pasażera przedstawiał się następująco. Ile czasu trwała podróż wraz z przesiadką?
Wylot: 09:40, 25 lut 2015 Warszawa, Okęcie | Przylot: 11:50, 25 lut 2015 Zurych, Kloten |
Przesiadka: Zurych, Kloten | |
Czas na przesiadkę: 55 minut | |
Wylot: 12:45, 25 lut 2015 Zurych, Kloten | Przylot: 21:40, 25 lut 2015 Dubaj, Dubaj Intl Airport |
A. 12 godzin 55 minut.
B. 9 godzin.
C. 12 godzin.
D. 15 godzin.
SPL.02 Pytanie 532
Obsługa podróżnych w portach …
Pełna opłata za wydanie paszportu z terminem ważności na 10 lat wynosiła 140,00 zł. Po pełnych trzech latach paszport ten został unieważniony. Zgodnie z Ustawą o dokumentach paszportowych za pozostałe lata nieużywania tego paszportu przysługuje zwrot w wysokości
Ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych ( Dz.U. 2006 Nr 143 poz. 1027) (...) Art. 38. 1. Dokument paszportowy podlega unieważnieniu (...) Art. 40. 1. W przypadku wydania decyzji, o której mowa w art. 38 ust. 1 pkt 1 i 2 i ust. 3, przysługuje zwrot opłaty paszportowej za każdy pełny rok objęty unieważnieniem paszportu. 2. Wysokość opłaty podlegającej zwrotowi organ paszportowy ustala w drodze decyzji administracyjnej wydawanej z urzędu, przyjmując za każdy pełny rok: 1) jedną dziesiątą - w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 10 lat, 2) jedną piątą - w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 5 lat, 3) jedną drugą - w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 2 lat - części opłaty obowiązującej w dniu wydania decyzji w tej sprawie. |
A. 98,00 zł
B. 42,00 zł
C. 14,00 zł
D. 28,00 zł
SPL.02 Pytanie 533
Obsługa podróżnych w portach …
Liczba lotów do Szwecji, zgodnie z danymi na tablicy odlotów, w przedziale czasowym od 6:00 do 15:45 wynosi
Tablica odlotów (Departure) | |||
---|---|---|---|
godzina | kierunek | kod państwa | kod przewoźnika i numer lotu |
06:00 | Londyn - Luton (LTN) | GB | W6 1001 |
06:05 | Dortmund (DTM) | D | W6 1091 |
06:20 | Oslo - Torp (TRF) | N | W6 1215 |
06:30 | Sztokholm - Skavsta (NYO) | S | W6 1201 |
06:45 | Frankfurt (FRA) | D | LH 1363 |
07:10 | Eindhoven (EIN) | NL | W6 1071 |
08:00 | Ras Al Khaimah Intl (RKT) | AE | TVP 7606 |
08:15 | Fuerteventura (FUE) | E | ENT 1575 |
10:20 | Neapol (NAP) | I | W6 1157 |
10:35 | Frankfurt (FRA) | D | LH 1357 |
11:05 | Malmo (MMX) | S | W6 1209 |
15:00 | Londyn – Stansted (STN) | GB | FR 8267 |
15:05 | Dortmund (DTM) | D | W6 1097 |
15:45 | Tel Aviv (TLV) | IL | W6 1283 |
A. 3
B. 4
C. 1
D. 2
SPL.02 Pytanie 534
Obsługa podróżnych w portach …
Międzynarodową instytucją lub organizacją zajmującą się lotnictwem cywilnym nie jest
A. ICAO
B. OECD
C. IATA
D. EASA
SPL.02 Pytanie 535
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba, która może być przewożona wyłącznie na noszach, według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) jest oznaczana kodem niepełnosprawności
A. STCR
B. WCHS
C. DEAF
D. WCHR
SPL.02 Pytanie 536
Obsługa podróżnych w portach …
Ile wynosi opłata za przelot niemowlęcia (ang. infant), które ma mniej niż 2 lata i podróżuje z opiekunem na pokładzie samolotu rejsowego linii lotniczych LOT, gdy nie zajmuje oddzielnego miejsca?
A. 10% ceny biletu
B. 100% ceny biletu
C. 50% ceny biletu
D. 20% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 537
Obsługa podróżnych w portach …
Do jakiego urzędu pasażer kieruje dokumenty reklamacyjne po zakończeniu procedury u przewoźnika kolejowego?
A. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
C. Urzędu Transportu Kolejowego
D. Urzędu Transportu Drogowego
SPL.02 Pytanie 538
Obsługa podróżnych w portach …
Rejs statkiem morskim na trasie Gdynia – Hamburg miał trwać 3 godziny, jednak do portu morskiego przypłynął z 2-godzinnym opóźnieniem. Cena jednego biletu wynosiła 880,00 zł. Jakiej maksymalnej wysokości odszkodowanie może otrzymać podróżny, który odbył podróż tym statkiem?
Fragment rozporządzenia 1177/2010 o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową Art. 19 Odszkodowanie w przypadku opóźnionego zakończenia podróży | |
1. | Nie tracąc prawa do przewozu, pasażerowie mogą domagać się od przewoźnika odszkodowania w przypadku opóźnionego przybycia do miejsca docelowego określonego w umowie przewozu. Minimalny poziom odszkodowania wynosi 25% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego co najmniej: a) godzinę w przypadku rejsu rozkładowego trwającego do czterech godzin, b) dwie godziny w przypadku rejsu rozkładowego trwającego dłużej niż cztery godziny, ale nieprzekraczającego ośmiu godzin; c) trzy godziny w przypadku rejsu rozkładowego trwającego dłużej niż osiem godzin, ale nieprzekraczającego 24 godzin; lub d) sześć godzin w przypadku rejsu rozkładowego trwającego dłużej niż 24 godziny. |
2. | Jeżeli opóźnienie ponad dwukrotnie przekracza czas określony w lit. a)–d), odszkodowanie wynosi 50% ceny biletu. |
A. 880,00 zł
B. 660,00 zł
C. 110,00 zł
D. 220,00 zł
SPL.02 Pytanie 539
Obsługa podróżnych w portach …
Jakiego typu środek transportu wodnego odnosi się termin "Ferry"?
A. Barka
B. Statek kontenerowy
C. Prom
D. Statek tankowy
SPL.02 Pytanie 540
Obsługa podróżnych w portach …
Na mapie o skali 1:300 000 odległość między Medzilaborcami na Słowacji a przejściem granicznym Radoszyce Palota w Polsce wynosi 3 cm. Jaką rzeczywistą odległość przedstawia ta wartość?
A. 1 km
B. 100 km
C. 9 km
D. 90 km
SPL.02 Pytanie 541
Obsługa podróżnych w portach …
Niewidomy pasażer, bez dokonanej wcześniej rezerwacji, przybył o godzinie 12:15 na lotnisko i zwrócił się przez panel powiadamiający SOS o pomoc. Pracownik asysty lotniskowej powinien zgłosić się do tego pasażera najpóźniej o godzinie
KODEKS DOBREGO POSTĘPOWANIA PRZY OBSŁUDZE NAZIEMNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH I OSÓB Z OGRANICZONĄ MOŻLIWOŚCIĄ PORUSZANIA SIĘ PODRÓŻUJĄCYCH DROGĄ LOTNICZĄ IV. STANDARDY ŚWIADCZENIA USŁUG I MONITOROWANIE ŚWIADCZENIA USŁUG |
2. Poniższe standardy zawierają minimalny poziom usług mający zastosowanie w obsłudze PRM. Podlegają one korekcie uzgodnionej przez AOC, dostawcę usług i zarządzającego lotniskiem oraz wszystkie inne zainteresowane strony w zależności od wielkości portu lotniczego i poziomu nasilenia ruchu pasażerskiego. 3. Dla klientów odlatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem: Po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym: a) 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut, b) 90 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 20 minut, c) 100 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 30 minut. 4. Dla klientów odlatujących, którzy nie dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem: Po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym: a) 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 25 minut, b) 90 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 35 minut, c) 100 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 45 minut. |
A. 12:40
B. 12:25
C. 13:00
D. 12:45
SPL.02 Pytanie 542
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer planuje przejechać z lotniska do centrum konferencyjnego. Na mapie miasta w skali 1:25000 odległość ta wynosi 14 cm. Pasażer ma do pokonania
A. 3,5 km
B. 25,0 km
C. 35,0 km
D. 2,5 km
SPL.02 Pytanie 543
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument PIR — Property Irregularity Report sporządza się na lotnisku w sytuacji
A. odnalezienia w bagażu przedmiotów zabronionych
B. zgubienia karty pokładowej
C. zagubienia bagażu
D. niezgodności w rezerwacji biletu lotniczego
SPL.02 Pytanie 544
Obsługa podróżnych w portach …
Które ze stwierdzeń dotyczących odprawy celnej jest prawdziwe?
A. Odprawa celna odbywa się tylko w przypadku lotów krajowych
B. Odprawa celna jest wymagana przy wjeździe do innego kraju
C. Odprawa celna dotyczy tylko przewozu bagażu podręcznego
D. Odprawa celna nie jest wymagana dla obywateli krajów UE
SPL.02 Pytanie 545
Obsługa podróżnych w portach …
W przypadku tanich przewoźników lotniczych, edytowanie nazwiska na bilecie jest
A. niemożliwe
B. możliwe jedynie przy zmianie daty lotu
C. zazwyczaj możliwe i darmowe
D. zazwyczaj możliwe, jednak wiąże się z dodatkowymi kosztami
SPL.02 Pytanie 546
Obsługa podróżnych w portach …
Planowane rozpoczęcie rejsu turystycznego miało mieć miejsce o godzinie 9:00. Jednakże doszło do opóźnienia w zainaugurowaniu rejsu. Najpóźniej do jakiej godziny pasażerowie powinni zostać poinformowani o tej sytuacji?
A. 10:30
B. 9:30
C. 10:00
D. 9:45
SPL.02 Pytanie 547
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką maksymalną sumą pieniędzy, bez konieczności zgłaszania do oclenia, można podróżować w obrębie krajów Unii Europejskiej?
A. 20 000 euro
B. 10 000 euro
C. 15 000 euro
D. 100 000 euro
SPL.02 Pytanie 548
Obsługa podróżnych w portach …
Który organ odpowiada za nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym?
A. Minister Rozwoju, Pracy i Technologii
B. Minister Infrastruktury
C. Prezes Zarządu PKP Intercity
D. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 549
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer transportujący sprzęt do nurkowania oraz deskę surfingową samolotem powinien zgłosić ten ładunek jako
A. ponadwymiarowy
B. podręczny
C. niebezpieczny
D. kabinowy
SPL.02 Pytanie 550
Obsługa podróżnych w portach …
Reklamację na zgubiony bagaż rejestrowany powinno się złożyć niezwłocznie po zauważeniu jego uszkodzenia, lecz najpóźniej w terminie
A. 14 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
B. miesiąca od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
C. 7 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
D. trzech miesięcy od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
SPL.02 Pytanie 551
Obsługa podróżnych w portach …
Na podstawie obowiązujących przepisów, towary przewożone przez podróżnych przybywających z krajów spoza Unii Europejskiej w osobistym bagażu, które są zwolnione z opłat celnych, mogą mieć wartość do równowartości
A. 430 euro
B. 500 euro
C. 300 euro
D. 280 euro
SPL.02 Pytanie 552
Obsługa podróżnych w portach …
15 maja odbył się rejs statkiem z Gdyni do Karlskrony. Pasażer chcący wnieść skargę na odbytą podróż, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE), powinien to zrobić
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną Artykuł 24 Skargi |
2. W przypadku gdy pasażer objęty niniejszym rozporządzeniem chce wnieść skargę do przewoźnika lub operatora terminalu, składa ją w ciągu dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana. W ciągu miesiąca od dnia wpłynięcia skargi przewoźnik lub operator terminalu powiadamia pasażera, że jego skarga została uznana, oddalona lub jest w dalszym ciągu rozpatrywana. Termin, w jakim ma zostać udzielona ostateczna odpowiedź, nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia otrzymania skargi. |
A. do 15 sierpnia.
B. do 30 sierpnia.
C. do 30 lipca.
D. do 15 lipca.
SPL.02 Pytanie 553
Obsługa podróżnych w portach …
W polu VIA na etykiecie bagażu należy wpisać
A. wagę bagażu rejestrowanego
B. dane punktu przesiadkowego na trasie przelotu
C. miejsce wydania bagażówki
D. datę realizacji lotu
SPL.02 Pytanie 554
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie jest angielskie oznaczenie Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego?
A. ECAC
B. IATA
C. ICAO
D. EASA
SPL.02 Pytanie 555
Obsługa podróżnych w portach …
Co w języku polskim oznacza termin left-luggage office?
A. przechowalnię bagażu
B. odprawę bagażową
C. bezpłatny limit bagażowy
D. kontrolę bezpieczeństwa bagażu
SPL.02 Pytanie 556
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba z niepełnosprawnością nie powinna zajmować miejsca w samolocie?
A. obok okna
B. na końcu samolotu
C. z dala od strefy obsługi pokładowej
D. w okolicy drzwi ewakuacyjnych
SPL.02 Pytanie 557
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba niewidoma podróżująca samodzielnie rozpoczęła swoją podróż pociągiem, nie mając ważnego biletu i nie informując konduktora o braku biletu. W trakcie kontroli biletów konduktor powinien
A. sprzedać bilet z dodatkową opłatą za jego wystawienie w pociągu
B. nie prosić tej osoby o okazanie biletu, ponieważ ma prawo podróżować bezpłatnie
C. sprzedać bilet z obowiązującymi zniżkami, nie pobierając dodatkowej opłaty
D. ukarać tę osobę za brak ważnego biletu
SPL.02 Pytanie 558
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo obowiązuje paszport tymczasowy?
A. przez 5 lat dla osób, które nie ukończyły 13 roku życia
B. przez 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
C. przez czas wskazany w dokumencie, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy od daty jego wydania
D. przez 12 miesięcy od daty wydania, niezależnie od okresu w nim podanego
SPL.02 Pytanie 559
Obsługa podróżnych w portach …
Które z krajów należy do Układu Schengen?
A. Irlandia
B. Bułgaria
C. Litwa
D. Cypr
SPL.02 Pytanie 560
Obsługa podróżnych w portach …
Narzędziem do zrozumienia oczekiwań pasażerów w zakresie usług transportowych nie jest
A. analiza popytu
B. badanie ankietowe
C. badanie marketingowe
D. analiza SWOT