Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 521
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer kupując bilet na przejazd autokarem z Warszawy do Amsterdamu, zażyczył sobie miejsca w rzędzie za kierowcą przy oknie przed środkowym wejściem. Które miejsca pracownik punktu sprzedaży powinien mu zaproponować?

Ilustracja do pytania 1
A. 30, 34, 38, 42, 46 lub 50
B. 31, 36, 40, 44, 48 lub 52
C. 8, 12, 16, 20, 24 lub 26
D. 7, 11, 15, 19, 23 lub 25
SPL.02 Pytanie 522
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na rysunku, które służy do transportu osób niepełnosprawnych do samolotu, to

Ilustracja do pytania 2
A. elevator.
B. ambulift.
C. hoists.
D. lift.
SPL.02 Pytanie 523
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer ma zamiar odbyć podróż promem ze Świnoujścia do Kopenhagi w drugiej połowie sierpnia 2017 r. Podróżować będzie wraz z żoną i dwójką dzieci — jedno w wieku 12 lat, drugie 5 lat oraz matką emerytką. Zgodnie z zamieszczoną ofertą najniższa kwota do zapłaty za bilety dla tej grupy osób wyniesie

Ilustracja do pytania 3
A. 1450,00 zł
B. 940,00 zł
C. 770,00 zł
D. 2430,00 zł
SPL.02 Pytanie 524
Obsługa podróżnych w portach …

Ile czasu zajmie podróżnym pokonanie autobusem trasy, której długość na mapie w skali 1:1 500 000 wynosi 20 cm? Do obliczeń przyjmij średnią prędkość przejazdu 60 km/h.

A. 5 h
B. 15 min
C. 30 min
D. 6 h
SPL.02 Pytanie 525
Obsługa podróżnych w portach …

Tranzytowa wiza lotniskowa A uprawnia do

A. wjazdu cudzoziemcom do Polski jako kraju docelowego.
B. pobytu nie dłużej niż 2 dni w strefie tranzytowej polskiego lotniska.
C. przejazdu przez terytorium Polski.
D. jednokrotnego wjazdu na terytorium Polski.
SPL.02 Pytanie 526
Obsługa podróżnych w portach …

System informatyczny, który pozwala zarządzać informacjami dotyczącymi operacji lotniczych i funkcjonowania portu lotniczego oraz prezentować informacje ważne dla pasażerów, to

A. FIS
B. FALKO
C. COMARCH
D. INSERT
SPL.02 Pytanie 527
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim kodem (wg Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników IATA) odnoszącym się do rodzaju asysty dla pasażerów z ograniczoną sprawnością ruchową określa się pasażera całkowicie nieruchomego, który może poruszać się tylko za pomocą wózka inwalidzkiego oraz wymaga stałej asysty od momentu przyjazdu do portu lotniczego aż do momentu zajęcia miejsca w samolocie?

A. MEDA
B. STCR
C. BLIND
D. WCHC
SPL.02 Pytanie 528
Obsługa podróżnych w portach …

Skrót TLK dotyczący pociągów spółki PKP Intercity oznacza

A. Tradycja Lojalność Komfort.
B. Toruńskie Linie Kolejowe.
C. Tanie Linie Kolejowe.
D. Twoje Linie Kolejowe.
SPL.02 Pytanie 529
Obsługa podróżnych w portach …

W numerze rejsu LO 235 litery LO

A. oznaczają miejsce docelowe rejsu Londyn.
B. oznaczają przewoźnika lotniczego PLL LOT.
C. nie mają specjalnego znaczenia.
D. oznaczają przewoźnika lotniczego Loganair.
SPL.02 Pytanie 530
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym biletem kolejowym podróż pasażera trwała planowo

Ilustracja do pytania 10
A. 2 godziny 47 minut.
B. 3 godziny 17 minut.
C. 3 godziny 27 minut.
D. 2 godziny 37 minut.
SPL.02 Pytanie 531
Obsługa podróżnych w portach …

Udzielając pierwszej pomocy pasażerowi, który jest nieprzytomny i krwawi, należy w pierwszej kolejności

A. sprawdzić, czy poszkodowany oddycha.
B. ocenić, czy miejsce, w którym leży poszkodowany jest bezpieczne dla niego i ratownika.
C. zatamować krwawienie.
D. udrożnić poszkodowanemu drogi oddechowe i ułożyć w pozycji bezpiecznej.
SPL.02 Pytanie 532
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny podczas podróży zagranicznej zgubił paszport. Po stwierdzeniu tego faktu powinien jak najszybciej udać się

A. na posterunek policji po powrocie do kraju.
B. do ministerstwa spraw zagranicznych w danym kraju.
C. na posterunek straży granicznej.
D. do najbliższego konsulatu RP.
SPL.02 Pytanie 533
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer w dniu 16 lipca złożył do przewoźnika reklamację dotyczącą niewłaściwego wykonania usługi lotniczej. Sprawdził, że umowa przewozu nie określała krótszego terminu do rozpatrzenia reklamacji. Jeśli 23 lipca otrzymał niesatysfakcjonującą go odpowiedź, może złożyć skargę w tej sprawie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z Ustawą Prawo lotnicze nie wcześniej niż

Ilustracja do pytania 13
A. 22 sierpnia.
B. 24 lipca.
C. 16 sierpnia.
D. 30 lipca.
SPL.02 Pytanie 534
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu rejestrowanym nie wolno przewozić

A. szklanek.
B. tasaków.
C. dezodorantów.
D. gaśnic.
SPL.02 Pytanie 535
Obsługa podróżnych w portach …

Według oferty biura podróży bilet autokarowy na trasie Kraków — Monachium kosztuje 250,00 zł. Pasażer zamierza podróżować z żoną i synem. Jaki będzie koszt podróży dla całej rodziny, jeżeli przewoźnik zastosował 15% zniżkę do ceny biletu syna?

A. 287,50 zł
B. 462,50 zł
C. 712,50 zł
D. 537,50 zł
SPL.02 Pytanie 536
Obsługa podróżnych w portach …

Na którym rysunku przedstawiono urządzenie służące pasażerom do wejścia na pokład samolotu po przewiezieniu ich z hali odlotów?

Ilustracja do pytania 16
A. B.
B. A.
C. D.
D. C.
SPL.02 Pytanie 537
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się system — sieć do przesyłania planów lotów, informacji między liniami lotniczymi, istotnych informacji dla kierownictwa lotów oraz informacji pogodowych?

A. GSM-R
B. GPS
C. LAN
D. AFTN
SPL.02 Pytanie 538
Obsługa podróżnych w portach …

Na rysunku są przedstawione kosze stojące na lotnisku w hali odlotów, które służą do

Ilustracja do pytania 18
A. kontroli wymiarów bagażu.
B. kontroli wagi bagażu.
C. kontroli bezpieczeństwa bagażu.
D. kontroli zawartości bagażu.
SPL.02 Pytanie 539
Obsługa podróżnych w portach …

Liczba liter w kodzie IATA służącym do oznaczenia portu lotniczego wynosi

A. 6
B. 5
C. 4
D. 3
SPL.02 Pytanie 540
Obsługa podróżnych w portach …

Opłata za przelot niemowlęcia (ang. infant), które nie ukończyło 2 lat i podróżuje z opiekunem w samolocie rejsowym linii lotniczych LOT i nie zajmuje osobnego miejsca, wynosi

A. 50% ceny biletu.
B. 10% ceny biletu.
C. 20% ceny biletu.
D. 100% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 541
Obsługa podróżnych w portach …

Check-in on-line oznacza odprawę biletowo-bagażową dokonaną

A. przy użyciu faksu.
B. przez telefon.
C. osobiście na lotnisku.
D. przez internet.
SPL.02 Pytanie 542
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenia do kontroli bagażu kabinowego na lotnisku działają z wykorzystaniem

A. promieniowania laserowego.
B. rezonansu magnetycznego.
C. promieniowania rentgenowskiego.
D. promieniowania jonizującego.
SPL.02 Pytanie 543
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą o dokumentach paszportowych, paszport wydawany dla dziecka między 13 a 18 rokiem życia jest ważny

A. 2 lata.
B. 5 lat.
C. 10 lat.
D. 1 rok.
SPL.02 Pytanie 544
Obsługa podróżnych w portach …

Ile stanowisk odprawy biletowo-bagażowej trzeba przygotować w terminalu lotniczym, aby w ciągu godziny odprawić 50% podróżnych lecących samolotem, który zabiera na pokład 120 osób? Zakłada się, że odprawa jednego pasażera odbywa się w ciągu 3 minut.

A. 5
B. 7
C. 2
D. 3
SPL.02 Pytanie 545
Obsługa podróżnych w portach …

Na rysunku przedstawiona jest karta pokładowa na podróż klasy

Ilustracja do pytania 25
A. ekonomicznej.
B. pierwszej.
C. business.
D. ekonomicznej premium.
SPL.02 Pytanie 546
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie dokumenty musi posiadać pasażer udający się za granicę promem do Szwecji, jeśli na prom wprowadzi swój samochód?

A. Dowód osobisty lub ważny paszport, prawo jazdy, krajowe ubezpieczenie OC, zaświadczenie o homologacji pojazdu.
B. Dowód osobisty lub ważny paszport, prawo jazdy, świadectwo szczepień, zaświadczenie służb weterynaryjnych.
C. Dowód osobisty lub ważny paszport, prawo jazdy, europejskie ubezpieczenie zdrowotne.
D. Dowód osobisty lub ważny paszport, prawo jazdy, krajowe ubezpieczenie OC, dowód rejestracyjny pojazdu.
SPL.02 Pytanie 547
Obsługa podróżnych w portach …

Dla sprawnej obsługi klientów usług lotniczych stosuje się komputerowe systemy rezerwacyjne oznaczone skrótem literowym

A. CRS
B. CRM
C. ILS
D. SIM
SPL.02 Pytanie 548
Obsługa podróżnych w portach …

Która linia lotnicza nie jest zaliczana do przewoźników niskokosztowych?

A. Austrian Airlines
B. Ryanair
C. EasyJet
D. Wizz Air
SPL.02 Pytanie 549
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza zwrot wyrażony w języku angielskim: discounts applied?

A. Nie zastosowano zniżki za wybór miejsca.
B. Zastosowano zniżkę na lot powrotny.
C. Zastosowano zniżki.
D. Nie zastosowano zniżek.
SPL.02 Pytanie 550
Obsługa podróżnych w portach …

Który piktogram przedstawia miejsce kontroli paszportowej?

Ilustracja do pytania 30
A. D.
B. C.
C. A.
D. B.
SPL.02 Pytanie 551
Obsługa podróżnych w portach …

Tabela zawiera opłaty za usługi świadczone przez linię easyJet na trasie Londyn — Gdańsk. Pasażer lecący na tej trasie z bagażem ważącym 22 kg wykupił dodatkowe ubezpieczenie i pierwszeństwo wejścia na pokład. Przewoźnik EasyJet wymaga dokonania płatności za bilet kartą kredytową. Jakie łączne koszty poniesie pasażer?

Ilustracja do pytania 31
A. 187,00 zł
B. 442,00 zł
C. 544,00 zł
D. 569,00 zł
SPL.02 Pytanie 552
Obsługa podróżnych w portach …

Skrót OW oznacza lotniczą podróż

A. krajową.
B. tam i z powrotem.
C. służbową.
D. w jedną stronę.
SPL.02 Pytanie 553
Obsługa podróżnych w portach …

Ile będzie kosztować podróż pociągiem IC z Krakowa do Warszawy trzyosobową grupę, składającą się z dwóch osób dorosłych, w tym jednej niewidomej uznanej za niezdolną do samodzielnej egzystencji i jednego dziecka w wieku szkolnym, jeżeli bilet normalny II klasy kosztuje 44,80 zł? Zniżka dla osoby niewidomej uznanej za niezdolną do samodzielnej egzystencji wynosi 51%, dla opiekuna towarzyszącego w podróży osobie niewidomej wynosi 95%, a dla dziecka w wieku szkolnym 37%.

A. 81,99 zł
B. 41,67 zł
C. 92,37 zł
D. 52,41 zł
SPL.02 Pytanie 554
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na rysunku jest przeznaczone do

Ilustracja do pytania 34
A. ważenia bagażu.
B. foliowania bagażu.
C. transportu bagażu.
D. pakowania bagażu.
SPL.02 Pytanie 555
Obsługa podróżnych w portach …

Krajowym regulatorem transportu kolejowego w Polsce jest

A. Minister Infrastruktury i Rozwoju.
B. Minister Spraw Wewnętrznych.
C. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
D. Dyrektor Generalny PKP.
SPL.02 Pytanie 556
Obsługa podróżnych w portach …

Na stanowisku check-in w porcie lotniczym pasażer nie może

A. otrzymać karty pokładowej.
B. nadać bagażu rejestrowanego.
C. zrealizować czeku podróżnego.
D. dokonać odprawy biletowej.
SPL.02 Pytanie 557
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba niepełnosprawna, która chce poruszać się po terenie dworca kolejowego z psem asystującym wyposażonym w uprząż i posiadającym certyfikat potwierdzający status psa asystującego i zaświadczenie o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych

A. nie ma do tego prawa.
B. ma do tego prawo, pod warunkiem że pies jest w kagańcu i na smyczy.
C. ma do tego prawo i nie musi zakładać psu kagańca ani prowadzić go na smyczy.
D. ma do tego prawo, pod warunkiem że pies jest w kagańcu, ale nie musi go prowadzić na smyczy.
SPL.02 Pytanie 558
Obsługa podróżnych w portach …

Opłaty pobierane przez zarządzającego lotniskiem m.in. od przewoźników lotniczych za korzystanie z obiektów, urządzeń lub usług udostępnianych wyłącznie przez tego zarządzającego lotniskiem, związanych ze startem, lądowaniem, oświetleniem, parkowaniem statków powietrznych lub obsługą ładunków lub pasażerów to opłaty

A. handlingowe.
B. nawigacyjne.
C. lotniskowe.
D. portowe.
SPL.02 Pytanie 559
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny chce udać się z dworca kolejowego do centrum kongresowego. Na planie miasta sporządzonym w skali 1:20000 odległość ta wynosi 7 cm. Podróżny ma do przebycia

A. 3,5 km
B. 2,8 km
C. 1,4 km
D. 14,0 km
SPL.02 Pytanie 560
Obsługa podróżnych w portach …

Piktogram pokazany na rysunku oznacza

Ilustracja do pytania 40
A. toaleta.
B. toaleta męska.
C. toaleta damska.
D. toaleta dla niepełnosprawnych.