Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 525
Obsługa podróżnych w portach …

Do terminów dotyczących różnych typów bagażu w transporcie lotniczym nie wlicza się terminu bagażu

A. ponadwymiarowego
B. rejestrowanego
C. kabinowego
D. marszrutowego
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin frequent-flyer programme?

A. program przeciwdziałający zakrzepom u pasażerów często podróżujących
B. program lojalnościowy linii lotniczej
C. program kursów dla pilotów
D. program filmów pokazywanych na pokładzie samolotu
Obsługa podróżnych w portach …

Przewożenie psów przewodników w kabinie samolotu z osobą niepełnosprawną jest możliwe

A. bez zgody pozostałych pasażerów i bez żadnych dodatkowych kosztów
B. za zgodą pozostałych pasażerów bez żadnych dodatkowych kosztów
C. bez zgody pozostałych pasażerów i za dodatkową opłatą
D. za zgodą pozostałych pasażerów oraz za dodatkową opłatą
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer może zabrać w bagażu podręcznym

A. płyn w pojemniku o objętości 250 ml
B. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
C. płyn w pojemniku o objętości 50 ml
D. balsam do ciała w pojemniku o objętości 300 ml
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma fraza You have to pay excess baggage podczas check-inu bagażu?

A. Powinien/na Pan/Pani uiścić opłatę za ubezpieczenie bagażu
B. Powinien/na Pan/Pani uiścić opłatę za bagaż podręczny
C. Musi Pan/Pani zapłacić za nadbagaż
D. Powinien/na Pan/Pani zapłacić cło za bagaż
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są wymagania dotyczące przewożenia płynów w bagażu podręcznym podczas lotów międzynarodowych?

A. Płyny muszą być przewożone tylko w bagażu rejestrowanym
B. Pojemniki do 200 ml, bez konieczności pakowania w torebkę
C. Pojemniki do 100 ml, wszystkie razem w przezroczystej torebce
D. Dowolna ilość płynów, jeśli są zakupione w strefie bezcłowej i odpowiednio zapakowane
Obsługa podróżnych w portach …

Który system zmiany trasy bagażu należy zastosować, kiedy planuje się nadawać bagażom odpowiedni numer ID oraz przypisywać konkretny boks bagażowy, ułatwiający adresowanie punktu odbiorczego bagażu?

SYSTEMY ZMIANY TRASY BAGAŻU
w systemie transportu bagażu na lotniskach Baggage Handling System
VertisorterUmożliwia zmiany tras w orientacji pionowej. Zasada działania oparta jest na mechanizmie ruchomego ramienia, które najczęściej stanowi przenośnik taśmowy, wykonujący ruch w górę i w dół.
VertibeltUmożliwia skierowanie bagażu z głównego kierunku na alternatywne trasy. Zastosowanie mechanizmów obrotowych ramion umożliwia „spychanie" bagaży z trasy głównej na boczne.
Reverse sorterUmożliwia rozdzielenie głównej trasy na dwa kierunki.
DiverterUmożliwia zmiany kierunków w płaszczyźnie poziomej. System umożliwia zmiany tras bagażu na równoległe kierunki, które stanowią alternatywne trasy dla głównego kierunku jazdy bagażu.
DCV
(Destination Coded Vehicle)
Umożliwia kodowanie informacji o przeznaczeniu pojedynczego bagażu i realizowaniu procesu transportowego indywidualnie dla każdego bagażu. Realizacja tych założeń możliwa jest dzięki zastosowaniu boksów na pojedynczy bagaż, które poruszają się po rozległym torowisku, tworzącym skomplikowaną trasę z licznymi węzłami.

A. Destination Coded Vehicle
B. Reverse sorter
C. Vertisorter
D. Diverter
Obsługa podróżnych w portach …

W sytuacji znacznego opóźnienia w locie przewoźnik nie jest zobowiązany do zapewnienia pasażerom

A. bezpłatnych posiłków i napojów w ilościach odpowiadających czasowi oczekiwania
B. zadośćuczynienia, jeśli opóźnienie lotu wynikło z nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć mimo zastosowania wszelkich racjonalnych działań
C. możliwości przeprowadzenia dwóch rozmów telefonicznych, wysłania faksów, dalekopisów lub e-maili
D. bezpłatnego noclegu w hotelu, gdy z powodu opóźnienia konieczne jest oczekiwanie na lot przez jedną lub więcej nocy
SPL.02 Pytanie 533
Obsługa podróżnych w portach …

Koszt standardowego biletu w pociągu osobowym drugiej klasy wynosi 50,00 zł. Jaką kwotę należy zapłacić za przejazd dwóch dorosłych osób, rocznego dziecka oraz ucznia mającego 10 lat? Zniżka dla dzieci do 4 roku życia wynosi 100%, natomiast dla uczniów w wieku szkolnym 37%.

A. 118,50 zł
B. 137,00 zł
C. 131,50 zł
D. 163,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku opóźnienia lotu powyżej 3 godzin, pasażerowie mają prawo do

A. dostępu do bezpłatnego spa na lotnisku
B. zmiany klasy biletu
C. zwrotu podatku lotniskowego
D. odszkodowania pieniężnego
Obsługa podróżnych w portach …

Termin UM (unaccompanied minor) odnosi się do

A. pasażera, który z powodu stanu zdrowia musi podróżować w izolacji
B. pasażera, który zakupił dwa miejsca, aby nie mieć "towarzysza" obok siebie
C. dziecka podróżującego bez dorosłego opiekuna
D. pasażera, który niegrzecznie zachowuje się w stosunku do sąsiada w trakcie podróży
SPL.02 Pytanie 537
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiej informacji brakuje w dowodzie osobistym, który obowiązuje w Polsce od 1 marca 2015 roku?

A. Adresu zameldowania
B. Imion rodziców
C. Obywatelstwa
D. Numeru PESEL
Obsługa podróżnych w portach …

Wspólnotowy rejestr przewoźników lotniczych, którzy mają zakaz wykonywania lotów w Unii Europejskiej, obejmuje listę przewoźników

A. nie spełniających wymaganych standardów bezpieczeństwa
B. zapewniających wysoki poziom zabezpieczeń pasażerów przed zagrożeniem bezpieczeństwa
C. posiadających uprawnienia przewozowe w jednym lub więcej Państwach Członkowskich
D. spełniających stosowne normy bezpieczeństwa
Obsługa podróżnych w portach …

Czy w bagażu rejestrowanym samolotu można przewozić

A. fajerwerki, sztuczne ognie oraz rakiety sygnalizacyjne
B. deskorolki
C. farby w aerozolu
D. atrapy urządzeń wybuchowych
Obsługa podróżnych w portach …

Reklamację na zgubiony bagaż rejestrowany powinno się złożyć niezwłocznie po zauważeniu jego uszkodzenia, lecz najpóźniej w terminie

A. trzech miesięcy od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
B. 14 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
C. 7 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
D. miesiąca od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z umową przewozu czas rejsu pasażera statkiem morskim wynosił 3 godziny 45 minut. Statek dotarł do portu docelowego z opóźnieniem spowodowanym przez przewoźnika, które wyniosło 2 godziny i 10 minut. Na podstawie Rozporządzenia PE i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącego praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz drogą wodną śródlądową, pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości

A. 75% wartości biletu
B. 95% wartości biletu
C. 100% wartości biletu
D. 50% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza zwrot: Baggage reclaim area?

A. odbioru bagażu rejestrowanego po przybyciu samolotu
B. zgłoszenia dotyczącego uszkodzonego bagażu
C. przechowywania bagażu
D. procesu nadawania bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 548
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej, bagaż rejestrowany musi być

A. przechowywany przez pasażera przez cały czas podróży
B. umieszczony w skrytce bagażowej na lotnisku
C. ważony i oznaczony etykietą
D. zawieszony na specjalnym wieszaku w terminalu
Obsługa podróżnych w portach …

Najpóźniej o której godzinie powinien zgłosić się na odprawę biletową pasażer, podróżujący bez pojazdu, który zakupił bilet na prom odpływający o godzinie 9:30?

OGÓLNE WARUNKI PRZEWOZU MORZEM PASAŻERÓW I ICH BAGAŻU – fragment

6. Odprawa biletowa i zaokrętowanie.

6.1. Zaokrętowanie na statku następuje na podstawie ważnego biletu wraz z ważną kartą pokładową oraz za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości potwierdzającego obywatelstwo (w szczególności: dowodu osobistego lub paszportu).

6.2. Odprawa pasażerów i pojazdów rozpoczyna się na 90 minut przed planowanym odejściem statku i kończy się:

6.2.1. dla pasażerów podróżujących bez pojazdu – 15 minut przed planowanym odejściem statku;

6.2.2. dla pasażerów podróżujących z pojazdem – 30 minut przed planowanym odejściem statku.

6.3. Pasażerowie podróżujący z pojazdem zobowiązani są pozostawać w gotowości do załadunku na 90 minut przed planowanym odejściem Statku.

6.4. Przewoźnik nie gwarantuje przewozu pasażera lub jego pojazdu w przypadku zgłoszenia się do odprawy później niż określono to w pkt. 6.2 i 6.3

A. 9:00
B. 8:30
C. 9:15
D. 8:00
Obsługa podróżnych w portach …

Samolot wyruszający z Warszawy do Seulu odbędzie się o godzinie 15:25. Czas trwania lotu wyniesie 11 godzin i 5 minut. Różnica czasowa pomiędzy Warszawą a Seulem to 7 godzin. O której godzinie według czasu lokalnego samolot wyląduje w Seulu?

A. O godzinie 2:30
B. O godzinie 22:30
C. O godzinie 19:30
D. O godzinie 9:30
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, który nie ma możliwości chodzenia i porusza się jedynie przy pomocy wózka inwalidzkiego oraz potrzebuje wsparcia przez cały czas od momentu przybycia do lotniska do chwili zajęcia miejsca w samolocie, jest oznaczony w dokumentacji dotyczącej jego obsługi kodem niepełnosprawności.

A. WCHC
B. BLND
C. DEAF
D. WCHR
Obsługa podróżnych w portach …

Do kogo należy się zgłosić w pierwszej kolejności przy składaniu reklamacji dotyczącej podróży pociągiem?

A. Do Ministra Infrastruktury i Budownictwa
B. Do przewoźnika kolejowego
C. Do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
Obsługa podróżnych w portach …

Z której konwencji pochodzą przedstawione fragmenty dokumentu?

Fragmenty konwencji ………

Artykuł 1
Zakres stosowania
1. Niniejsza Konwencja stosuje się do każdego międzynarodowego przewozu osób, bagażu lub ładunku dokonywanego statkiem powietrznym za wynagrodzeniem. Stosuje się ona również do przewozu bezpłatnego dokonywanego statkiem powietrznym przez przedsiębiorstwo transportu lotniczego.

2. Do celów niniejszej Konwencji wyrażenie "przewóz międzynarodowy" oznacza każdy przewóz, w którym, zgodnie z umową stron, miejsce wyruszenia i miejsce przeznaczenia, niezależnie od tego, czy w przewozie nastąpi, czy nie nastąpi przerwa lub przeładunek, położone są na obszarze dwóch Państw-Stron lub na obszarze jednego Państwa-Strony, jeśli jest uzgodnione miejsce postoju na obszarze innego państwa, nawet jeśli to państwo nie jest Państwem-Stroną. Przewóz między dwoma punktami na obszarze jednego Państwa-Strony nie jest do celów niniejszej Konwencji przewozem międzynarodowym. (...)

Artykuł 3
Pasażerowie i bagaż
1. W odniesieniu do przewozu osób wydaje się indywidualny lub zbiorowy dokument przewozowy zawierający:
a) oznaczenie miejsc wyruszenia i przeznaczenia;
b) jeśli miejsca wyruszenia i przeznaczenia są położone na obszarze jednego Państwa-Strony, a przewidziane jedno lub więcej miejsc postoju znajduje się na obszarze innego Państwa, oznaczenie co najmniej jednego takiego miejsca postoju.

2. Każdy inny środek zawierający informację wskazaną w ust. 1 może zastąpić wydanie dokumentu określonego w tym ustępie. Jeśli używa się takiego innego środka, przewoźnik dostarcza pasażerowi oświadczenie na piśmie zawierające takie informacje.

3. Przewoźnik wydaje pasażerowi przywieszkę identyfikacyjną bagażu dla każdej przyjętej sztuki bagażu. (...)

A. Ateńskiej.
B. Wiedeńskiej.
C. Berneńskiej.
D. Montrealskiej.
SPL.02 Pytanie 555
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym fragmentem rozkładu jazdy autobusów czas przejazdu między przystankami Mysiadło a Tomice wynosi

PrzystanekGodziny odjazdu
Warszawa, Metro Wilanowska16:45
Warszawa, Al. Lotników 0116:49
Warszawa, Poleczki 0116:53
Warszawa, Sójki 0116:56
Mysiadło17:06
Piaseczno, Nowa Iwiczna17:07
Piaseczno, Urząd Miasta 0117:14
Żabieniec17:19
Pilawa k/Piaseczna17:24
Solec17:27
Baniocha17:29
Marki Grójeckie17:31
Tomice17:33
Kąty17:35
Mikówiec17:36
Góra Kalwaria, Hortex17:38
Góra Kalwaria, Dworzec17:45

A. 27 minut.
B. 25 minut.
C. 22 minuty.
D. 23 minuty.
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu podręcznym samolotu nie wolno transportować

A. laptopa
B. żywności w formie stałej, takiej jak ciasto
C. pasty do zębów o maksymalnej pojemności 100 ml
D. nożyczek z ostrzem dłuższym niż 6 cm
Obsługa podróżnych w portach …

Dzieci, które w dniu wylotu nie ukończyły 5 lat i lecą liniami Ryanair, mogą podróżować jedynie pod opieką osoby, która ponosi za nie pełną odpowiedzialność i ma ukończone

Zasady odpowiedzialności stosowane przez wspólnotowych przewoźników lotniczych zgodnie
z wymogami ustawodawstwa wspólnotowego oraz Konwencji montrealskiej 1999 r.
Wyciąg z regulaminu przewoźnika Ryanair
Art.16 Ryanair nie przewozi osób małoletnich podróżujących bez opieki osoby dorosłej. Osoby poniżej 16 roku życia muszą podróżować pod opieką osoby, która ukończyła 16 lat.

A. 18 lat.
B. 20 lat.
C. 14 lat.
D. 16 lat.
Obsługa podróżnych w portach …

Formularz PIR – Property Irregularity Report jest przeznaczony do zgłaszania

A. potrzeby wsparcia na lotnisku dla osoby z niepełnosprawnością
B. zgubienia bagażu
C. bagażu o dużych wymiarach
D. chęci odbycia podróży z psem przewodnikiem
Obsługa podróżnych w portach …

Skrót NS - Not seat, używany w kontekście biletów lotniczych, oznacza

A. brak dostępnego miejsca obok podróżnego
B. potwierdzoną rezerwację dla siedzenia
C. brak dostępnych miejsc do siedzenia
D. niemowlę, któremu nie przysługuje osobne miejsce