Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 561
Obsługa podróżnych w portach …

Które z poniższych państw jest częścią strefy Schengen?

A. Bułgaria
B. Islandia
C. Chorwacja
D. Wielka Brytania
SPL.02 Pytanie 562
Obsługa podróżnych w portach …

W numerze lotu LO 235 litery LO

A. oznaczają miejsce docelowe rejsu Londyn
B. nie mają szczególnego znaczenia
C. reprezentują przewoźnika lotniczego PLL LOT
D. reprezentują przewoźnika lotniczego Loganair
SPL.02 Pytanie 563
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wykupił w styczniu bilet lotniczy na samolot odlatujący z Wrocławia do Aten w dniu 22 kwietnia. W pierwszych dniach kwietnia lot ten został odwołany. Do którego dnia najpóźniej przewoźnik musi poinformować pasażera o odwołaniu lotu, by nie był zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot?

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
Artykuł 5. Odwołanie
1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy [...]
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.7, chyba że: [...]
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu;

A. Do 10 kwietnia.
B. Do 8 kwietnia.
C. Do 11 kwietnia.
D. Do 13 kwietnia.
SPL.02 Pytanie 564
Obsługa podróżnych w portach …

6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?

ROZPORZĄDZENIE (UE) NR 1177/2010 O PRAWACH PASAŻERÓW PODRÓŻUJĄCYCH
DROGĄ MORSKĄ I DROGĄ WODNĄ ŚRÓDLĄDOWĄ
Pasażerowie mogą kierować skargi do przewoźników i operatorów terminali w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana.
Przewoźnik lub operator terminalu musi posiadać system rozpatrywania skarg. W ramach tego systemu musi on powiadomić pasażera w terminie jednego miesiąca od otrzymania skargi, czy uważa skargę za zasadną, czy ją odrzuca czy też jest ona nadal rozpatrywana. Przewoźnik lub operator terminalu ma obowiązek udzielić pasażerowi ostatecznej odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od otrzymania skargi.

A. Do 6 sierpnia 2018 r.
B. Do 6 lipca 2018 r.
C. Do 8 sierpnia 2018 r.
D. Do 8 lipca 2018 r.
SPL.02 Pytanie 565
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie oznaczenie będzie zamieszczone na naklejce wizowej dla obywateli Rosji udających się do Gdańska na Mistrzostwa Europy siatkarzy?

n n n n n n n
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych
z dnia 5 maja 2014 r. w sprawie wiz dla cudzoziemców
( Dz.U. 2014 poz. 592)
(...)
§ 2. Na naklejce wizowej w polu „uwagi" zamieszcza się napis „cel wydania:" oraz następujące oznaczenia celu wydania wiz Schengen lub wiz krajowych:
1) „01" – gdy wiza jest wydawana w celu turystycznym;
2) „02" – gdy wiza jest wydawana w celu odwiedzin u rodziny lub przyjaciół;
3) „03" – gdy wiza jest wydawana w celu udziału w imprezach sportowych;
4) „04" – gdy wiza jest wydawana w celu prowadzenia działalności gospodarczej; (...)
8) „08" – gdy wiza jest wydawana w celu wykonywania zadań służbowych przez przedstawicieli organu państwa obcego lub organizacji międzynarodowej; (...)
10) „10" – gdy wiza jest wydawana w celu szkolenia zawodowego;

A. "04"
B. "03"
C. "01"
D. "02"
SPL.02 Pytanie 566
Obsługa podróżnych w portach …

Ile papierosów ma prawo przewieźć do UE pasażer, który podróżuje statkiem z kraju spoza Unii?

A. 230 sztuk
B. 250 sztuk
C. 200 sztuk
D. 220 sztuk
SPL.02 Pytanie 567
Obsługa podróżnych w portach …

Obywatel kraju trzeciego, który podlega obowiązkowi wizowemu, może wjechać na teren Polski na podstawie

A. zezwolenia na pobyt w Czechach
B. biletu powrotnego
C. dokumentu tożsamości
D. wizy krajowej Wielkiej Brytanii
SPL.02 Pytanie 568
Obsługa podróżnych w portach …

Osobie z niepełnosprawnością nie przysługuje przydzielenie miejsca w samolocie, które znajduje się

A. w pierwszym rzędzie
B. daleko od stanowiska obsługi pokładowej
C. przy drzwiach ewakuacyjnych
D. w tylnej części samolotu
SPL.02 Pytanie 569
Obsługa podróżnych w portach …

Na mapie w skali 1:750 000 odległość pomiędzy Szczecinem a Gorzowem Wielkopolskim wynosi 12 cm. Jaką wartość w kilometrach odpowiada ta odległość w rzeczywistości?

A. 625 km
B. 900 km
C. 62 km
D. 90 km
SPL.02 Pytanie 570
Obsługa podróżnych w portach …

Biuro turystyczne zarezerwowało 5 miejsc w samolocie dla osób potrzebujących wsparcia asysty na lotnisku. Lot ma wystartować o godzinie 11:45, a wszyscy pasażerowie wymagający pomocy przybędą na lotnisko o godzinie 10:00. Czas obsługi asysty dla jednej osoby wynosi średnio 15 minut. Jaką minimalną liczbę pracowników asysty powinien zapewnić port lotniczy, aby wszystkie osoby potrzebujące wsparcia znalazły się w samolocie 30 minut przed planowanym wylotem?

A. 1
B. 2
C. 3
D. 4
SPL.02 Pytanie 571
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku, pasażerowie mogą zabrać w bagażu podręcznym

A. pasta do zębów w pojemniku o objętości 125 ml
B. szampon w pojemniku o objętości 50 ml
C. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
D. 0,1 litra wody w butelce plastikowej o pojemności 250 ml
SPL.02 Pytanie 572
Obsługa podróżnych w portach …

Na bilecie pasażera w transporcie lotniczym brakuje informacji o

A. modelu samolotu realizującego lot
B. dniu lotu
C. planowanej godzinie odlotu
D. lotnisku, z którego rozpoczyna się lot
SPL.02 Pytanie 573
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas udzielania pierwszej pomocy pasażerowi, który jest nieprzytomny i ma krwotok, co należy zrobić w pierwszej kolejności?

A. ocenić, czy otoczenie, w którym znajduje się poszkodowany, jest bezpieczne dla niego i dla ratownika
B. udrożnić drogi oddechowe poszkodowanego i umieścić go w pozycji bezpiecznej
C. sprawdzić, czy poszkodowany ma oddech
D. zatamować krwawienie
SPL.02 Pytanie 574
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza zwrot lost and found?

A. punkt zbiórki dla zagubionych dzieci
B. przechowalnia bagażu
C. biuro rzeczy znalezionych
D. magazyn bagażu niebezpiecznego
SPL.02 Pytanie 575
Obsługa podróżnych w portach …

Transport lotniczy realizowany na podstawie umowy, w której przewoźnik udostępnia drugiej stronie umowy określoną liczbę miejsc w środkach transportu powietrznego, w celu przeprowadzenia konkretnego przewozu pasażerów, wskazanych przez drugą stronę umowy, to jaki rodzaj przewozu?

A. regularny
B. wahadłowy
C. rozkładowy
D. czarterowy
SPL.02 Pytanie 576
Obsługa podróżnych w portach …

Który dokument jest niezbędny do odbycia podróży międzynarodowej drogą powietrzną?

A. Dowód osobisty
B. Świadectwo urodzenia
C. Karta debetowa
D. Paszport
SPL.02 Pytanie 577
Obsługa podróżnych w portach …

Przybywając do Polski z kraju, który jest częścią Układu z Schengen, osoba podróżująca

A. musi przedstawić ważny paszport
B. podlega kontroli granicznej
C. nie podlega kontroli granicznej jedynie, jeśli jest obywatelem państwa należącego do Unii Europejskiej
D. nie podlega kontroli granicznej niezależnie od posiadanego obywatelstwa