Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 561
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiada bilet na przejazd autobusem na trasie o długości 300 km. Odjazd autobusu jest opóźniony o 3 godziny w stosunku do rozkładowego czasu odjazdu. Przewoźnik nie zaoferował pasażerowi zwrotu kosztów, ani transportu alternatywnego. W związku z zaistniałą sytuacją, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 181/2011 z dn. 16 lutego 2011 r. dotyczącym praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 pasażer

A. ma prawo do otrzymania zwrotu 25% ceny biletu.
B. ma prawo do otrzymania zwrotu 100% ceny biletu.
C. nie ma prawa do otrzymania żadnego zwrotu za bilet.
D. ma prawo do otrzymania zwrotu 50% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 562
Obsługa podróżnych w portach …

Rezerwacja lotów przedstawiona na wydruku dotyczy

Ilustracja do pytania 2
A. dwóch wariantów podróży bezpośredniej w jedną stronę z Warszawy do Delhi.
B. podróży tam i z powrotem z Warszawy do Delhi z przesiadką.
C. podróży bezpośredniej tam i z powrotem z Warszawy do Delhi.
D. dwóch wariantów podróży w jedną stronę z Warszawy do Delhi z przesiadką.
SPL.02 Pytanie 563
Obsługa podróżnych w portach …

Za bagaż rejestrowany od momentu jego nadania do momentu odbioru przez pasażera na lotnisku docelowym odpowiada

A. zarządzający lotniskiem, na którym bagaż został nadany.
B. przewoźnik lotniczy.
C. agent obsługi naziemnej.
D. zarządzający lotniskiem, na którym bagaż jest odbierany.
SPL.02 Pytanie 564
Obsługa podróżnych w portach …

Na karcie pokładowej pasażera transportu lotniczego nie ma informacji o

A. dacie lotu.
B. typie samolotu wykonującego lot.
C. porcie lotniczym rozpoczęcia lotu.
D. rozkładowej godzinie odlotu.
SPL.02 Pytanie 565
Obsługa podróżnych w portach …

Checked baggage w transporcie lotniczym oznacza

A. bagaż rejestrowany.
B. bagaż kabinowy.
C. bagaż poddany kontroli bezpieczeństwa.
D. bagaż poddany kontroli celnej.
SPL.02 Pytanie 566
Obsługa podróżnych w portach …

Z przedstawionej mapy wynika, że korzystając z publicznych środków transportu, z dworca kolejowego Warszawa Centralna do Lotniska Chopina w Warszawie

Ilustracja do pytania 6
A. nie można dojechać bez przesiadki.
B. można dojechać bez przesiadki pociągiem i autobusem.
C. można dojechać bez przesiadki metrem.
D. można dojechać bez przesiadki tylko autobusem.
SPL.02 Pytanie 567
Obsługa podróżnych w portach …

Największy procentowy wzrost liczby przewiezionych pasażerów w latach 2000 – 2012 zanotowano w transporcie

Ilustracja do pytania 7
A. morskim.
B. lotniczym.
C. kolejowym.
D. autobusowym.
SPL.02 Pytanie 568
Obsługa podróżnych w portach …

Dwoje rodziców z synem w wieku 20 lat, który jest studentem, planuje podróż pierwszą klasą pociągu TLK. Długość przejazdu wynosi 232 km. Należność za bilety, obliczona na podstawie podanych w tabelach cen biletów i przysługujących ulg ustawowych, wynosi

Ilustracja do pytania 8
A. 234,00 zł
B. 194,22 zł
C. 156,00 zł
D. 195,78 zł
SPL.02 Pytanie 569
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku pasażerowi nie można pozwolić na zabranie w bagażu kabinowym

A. pasty do zębów w opakowaniu o pojemności 100 ml
B. parasola.
C. dezodorantu w opakowaniu o pojemności 75 ml
D. wypełnionego do połowy opakowania szamponu o pojemności 150 ml
SPL.02 Pytanie 570
Obsługa podróżnych w portach …

Z przedstawionego rozkładu jazdy pociągów wynika, że rozkładowy czas jazdy ze stacji Kartuzy do stacji Somonino wynosi

Ilustracja do pytania 10
A. 25 minut.
B. 11 minut.
C. 5 minut.
D. 63 minuty.
SPL.02 Pytanie 571
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiada ważny bilet na przejazd pociągiem Express InterCity. Pociąg, którym podróżuje pasażer dotarł do podanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 125 minut. Z powodu opóźnienia pasażer ma prawo do minimalnej kwoty odszkodowania w wysokości

A. 35% ceny biletu.
B. 50% ceny biletu.
C. 25% ceny biletu.
D. 80% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 572
Obsługa podróżnych w portach …

Które z wymienionych państw, nie jest członkiem Układu z Schengen

A. Irlandia.
B. Islandia.
C. Norwegia.
D. Szwajcaria.
SPL.02 Pytanie 573
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z kartą pokładową przedstawioną na rysunku, pasażer odbył podróż na miejscu 44J

Ilustracja do pytania 13
A. lotem numer AF174, rozkładowa godzina odlotu 13:55.
B. lotem numer AF174, rozkładowa godzina odlotu 13:10.
C. lotem numer 083, rozkładowa godzina odlotu 13:55.
D. lotem numer 13H55, rozkładowa godzina odlotu 13:10.
SPL.02 Pytanie 574
Obsługa podróżnych w portach …

Maksymalna wielkość i masa bagażu rejestrowanego w transporcie lotniczym

A. nie są określone.
B. są określone w przepisach prawa krajowego.
C. są określone w regulaminie przewoźnika wykonującego przewóz.
D. są określone w przepisach prawa Unii Europejskiej.
SPL.02 Pytanie 575
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba niewidoma podróżująca bez osoby towarzyszącej rozpoczęła podróż pociągiem nie posiadając ważnego biletu na przejazd i nie zgłaszając konduktorowi braku biletu. Podczas kontroli biletów konduktor powinien

A. sprzedać bilet zgodnie z obowiązującymi zniżkami bez pobierania dodatkowej opłaty.
B. sprzedać bilet wraz z dodatkową opłatą za wystawienie biletu w pociągu.
C. nie prosić tej osoby o pokazanie biletu, ponieważ może ona podróżować bezpłatnie.
D. ukarać taką osobę za brak ważnego biletu.
SPL.02 Pytanie 576
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na zdjęciu, zainstalowane w terminalu portu lotniczego, to

Ilustracja do pytania 16
A. kiosk samoobsługowej odprawy biletowej.
B. punkt dostępu do internetu.
C. bankomat.
D. punkt automatycznej informacji lotniskowej
SPL.02 Pytanie 577
Obsługa podróżnych w portach …

W kolejowym rozkładzie jazdy do oznaczenia, że w składzie pociągu znajduje się wagon restauracyjny, stosowany jest symbol

Ilustracja do pytania 17
A. A.
B. C.
C. B.
D. D.
SPL.02 Pytanie 578
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie informacji podanej na tablicy lotów, podaj liczbę bezpośrednich lotów do Wielkiej Brytanii oraz liczbę przewoźników wykonujących te loty.

Ilustracja do pytania 18
A. 4 loty wykonywane przez 2 przewoźników.
B. 4 loty wykonywane przez 1 przewoźnika.
C. 2 loty wykonywane przez 2 przewoźników.
D. 3 loty wykonywane przez 2 przewoźników.
SPL.02 Pytanie 579
Obsługa podróżnych w portach …

Kontroli bezpieczeństwa na granicy strefy zastrzeżonej lotniska nie podlegają

A. osoby, którym towarzyszy ochrona służb państwowych.
B. wszyscy pracownicy zarządzający lotniskiem.
C. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych.
D. wszyscy pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
SPL.02 Pytanie 580
Obsługa podróżnych w portach …

Organem właściwym do rozpatrzenia skargi na naruszenie przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, określonych w rozporządzeniu nr 261/2004/WE, w locie z Warszawy do Londynu, po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika, jest

A. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego.
B. brytyjski Civil Aviation Authority.
C. polskie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
D. polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
SPL.02 Pytanie 581
Obsługa podróżnych w portach …

Zasady odpłatnego przewozu osób w krajowym transporcie kolejowym w Polsce regulują przepisy

A. prawa przewozowego.
B. organizacji UIR.
C. konwencji COTIF.
D. organizacji polskich przewoźników kolejowych.
SPL.02 Pytanie 582
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot frequent-flyer programme oznacza

A. program szkoleń dla pilotów.
B. program filmów wyświetlanych na pokładzie samolotu.
C. program zapobiegający zakrzepom u pasażerów często podróżujących.
D. program lojalnościowy przewoźnika lotniczego.
SPL.02 Pytanie 583
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie rozporządzenia (WE) 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady do udzielenia bezpłatnej pomocy pasażerowi o ograniczonej sprawności ruchowej w dotarciu na pokład samolotu po przybyciu na lotnisko jest zobowiązany

A. pogotowie ratunkowe.
B. przewoźnik, który dowiózł pasażera na lotnisko.
C. przewoźnik lotniczy.
D. zarządzający lotniskiem.
SPL.02 Pytanie 584
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na rysunku umożliwia

Ilustracja do pytania 24
A. kontrolę manualną bagażu kabinowego.
B. konwencjonalne prześwietlenie rentgenowskie bagażu.
C. prześwietlenie rentgenowskie bagażu z projekcją obrazów zagrożeń.
D. kontrolę manualną bagażu rejestrowanego.
SPL.02 Pytanie 585
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na zdjęciu, o nazwie AED, służy do

Ilustracja do pytania 25
A. kontroli bezpieczeństwa osób.
B. ratowania życia.
C. wykrywania substancji radioaktywnych.
D. kontroli bezpieczeństwa bagażu kabinowego.
SPL.02 Pytanie 586
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot lost and found oznacza

A. magazyn bagażu niebezpiecznego.
B. punkt zbiórki dla zaginionych dzieci.
C. przechowalnię bagażu.
D. biuro rzeczy znalezionych.
SPL.02 Pytanie 587
Obsługa podróżnych w portach …

Odprawa biletowa na lot samolotem nie może być dokonana

A. w domu pasażera przez internet.
B. w kiosku samoobsługowym na lotnisku.
C. w domu pasażera przez telefon.
D. osobiście w punkcie odprawy celnej.
SPL.02 Pytanie 588
Obsługa podróżnych w portach …

Numer lotu wpisuje się na karcie pokładowej w polu

A. Flight No
B. Seat No
C. Gate
D. Carrier
SPL.02 Pytanie 589
Obsługa podróżnych w portach …

Piktogram przedstawiony na rysunku oznacza

Ilustracja do pytania 29
A. garaż samochodowy.
B. wypożyczalnię samochodów.
C. parking dozorowany.
D. parking strzeżony.
SPL.02 Pytanie 590
Obsługa podróżnych w portach …

Na rysunku przedstawiono plan promu. Kabina nr 7112

Ilustracja do pytania 30
A. nie ma okna i znajduje się na pokładzie 7.
B. ma okno i znajduje się na pokładzie 7.
C. ma okno i znajduje się na pokładzie 8.
D. nie ma okna i znajduje się na pokładzie 8.
SPL.02 Pytanie 591
Obsługa podróżnych w portach …

W celu poznania opinii pasażerów na temat jakości usług w terminalu wykorzystywane są

A. analizy SWOT.
B. badania ankietowe.
C. analizy popytu.
D. badania kart pokładowych.
SPL.02 Pytanie 592
Obsługa podróżnych w portach …

Który z wymienionych przedmiotów, umieszczonych w bagażu kabinowym, zostanie odebrany pasażerowi podczas kontroli bezpieczeństwa przy przejściu ze strefy ogólnodostępnej terminala do strefy zastrzeżonej?

A. Szklana butelka o pojemności 100 ml wypełniona alkoholem.
B. Pianka do golenia w opakowaniu o pojemności 125 ml.
C. Opakowanie z płytami CD.
D. Aparat fotograficzny.
SPL.02 Pytanie 593
Obsługa podróżnych w portach …

W celu poznania opinii pasażerów na temat jakości obsługi w porcie lotniczym przeprowadzane są

A. badania promocyjne.
B. badania ankietowe.
C. analizy SWOT.
D. analizy prognostyczne.
SPL.02 Pytanie 594
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawionym na zdjęciu pojazdem transportuje się do samolotu

Ilustracja do pytania 34
A. bagaże rejestrowane.
B. zwierzęta.
C. kontenery.
D. osoby chore i niepełnosprawne.
SPL.02 Pytanie 595
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny chce dostać się z dworca kolejowego do hotelu. Na planie miasta sporządzonym w skali 1:10 000 odległość ta wynosi 5 cm. Podróżny ma do przebycia

A. 50,0 km
B. 0,5km
C. 5,0km
D. 2,0km
SPL.02 Pytanie 596
Obsługa podróżnych w portach …

Komputerowy system o globalnym zasięgu, służący do zarządzania i dokonywania rezerwacji konkretnych produktów turystycznych, to

A. DSS — Decision Support System.
B. EDI — Electronic Data Interchange.
C. GDS — Global Distribution System.
D. FIS — Flight Information System.
SPL.02 Pytanie 597
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym rozkładem jazdy autobusów liczba oferowanych przez przewoźnika w ciągu doby połączeń na trasie z Warszawy do Wiednia wynosi

Ilustracja do pytania 37
A. 6
B. 4
C. 2
D. 8
SPL.02 Pytanie 598
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym planem miejsc w samolocie pasażerowi chcącemu siedzieć przy oknie, jak najbliżej wyjść awaryjnych, należy zaproponować miejsce

Ilustracja do pytania 38
A. 19C
B. 16B
C. 17F
D. 8F
SPL.02 Pytanie 599
Obsługa podróżnych w portach …

Przewóz osób i rzeczy wykonywany odpłatnie na podstawie umowy przez uprawnionych do tego przewoźników drogowych regulują przepisy

A. Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym.
B. Kodeksu drogowego.
C. Prawa przewozowego.
D. Konwencji ATP.
SPL.02 Pytanie 600
Obsługa podróżnych w portach …

Przynajmniej na ile dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży należy zawiadomić przewoźnika morskiego o rezygnacji z umowy przewozu, aby móc żądać zwrotu opłaty za przewóz?

A. 3
B. 7
C. 1
D. 5