Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 41
Obsługa podróżnych w portach …

Gdy opóźnienie lotu wyniosło ponad 5 godzin, pasażer ma prawo odstąpić od umowy. W takim przypadku przewoźnik jest zobowiązany zwrócić pasażerowi w formie pieniężnej pełen koszt biletu w terminie

A. 14 dni.
B. 21 dni.
C. 30 dni.
D. 7 dni.
SPL.02 Pytanie 42
Obsługa podróżnych w portach …

W Rzeczpospolitej Polskiej organem uprawnionym do rozpatrywania skarg pasażerów wniesionych przeciwko przewoźnikowi lotniczemu, po uprzednim wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego, jest

A. Urząd Lotnictwa Cywilnego.
B. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
C. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.
D. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
SPL.02 Pytanie 43
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym wykresem najwięcej pasażerów w transporcie kolejowym w 2014 roku zostało przewiezionych przez

Ilustracja do pytania 3
A. Przewozy Regionalne.
B. Koleje Mazowieckie.
C. Koleje Wielkopolskie.
D. Warszawską Kolej Dojazdową (WKD).
SPL.02 Pytanie 44
Obsługa podróżnych w portach …

Angielskim skrótem Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego jest

A. EASA
B. ICAO
C. LATA
D. ECAC
SPL.02 Pytanie 45
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony znak oznacza parking

Ilustracja do pytania 5
A. tylko dla rowerów.
B. dla użytkowników środków transportu publicznego.
C. dla osób przyjeżdżających do parku miejskiego.
D. tylko dla autokarów.
SPL.02 Pytanie 46
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony piktogram oznacza

Ilustracja do pytania 6
A. samoobsługowe skrytki bagażowe.
B. punkt naprawy bagażu.
C. poczekalnię dla osób z większym bagażem.
D. sklep z artykułami podróżniczymi.
SPL.02 Pytanie 47
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer podróżujący pociągiem InterCity, który dojechał do stacji docelowej z 65-minutowym opóźnieniem, ma prawo do odszkodowania w wysokości

A. 70% ceny biletu.
B. 30% ceny biletu.
C. 50% ceny biletu.
D. 25% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 48
Obsługa podróżnych w portach …

Systemy informacji lotniczej działające w portach lotniczych to

A. EDI i RFID
B. WMS i ERP
C. PIRS i GATE
D. FIS i FIDS
SPL.02 Pytanie 49
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym rozkładem lotów lot z Gdańska do Warszawy w soboty odbywa się

Ilustracja do pytania 9
A. pięć razy.
B. siedem razy.
C. trzy razy.
D. jeden raz.
SPL.02 Pytanie 50
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, który nie może chodzić i porusza się tylko za pomocą wózka inwalidzkiego oraz wymaga asysty przez cały czas od momentu przyjazdu do portu lotniczego do momentu zajęcia miejsca w samolocie, jest oznaczony w dokumentacji związanej z jego obsługą kodem niepełnosprawności

A. WCHC
B. DEAF
C. WCHR
D. BLND
SPL.02 Pytanie 51
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z kartą pokładową przedstawioną na rysunku pasażer odbył podróż

Ilustracja do pytania 11
A. 20 października, odlatując o godz. 15:30.
B. 20 listopada, odlatując o godz. 16:00.
C. 20 października, odlatując o godz. 16:00.
D. 20 listopada, odlatując o godz. 15:30.
SPL.02 Pytanie 52
Obsługa podróżnych w portach …

Na przedstawionym rysunku pasażer przy bramce 1 znajduje się przy stanowisku

Ilustracja do pytania 12
A. kontroli kart pokładowych.
B. kontroli paszportowej.
C. check-in.
D. kontroli manualnej.
SPL.02 Pytanie 53
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z rozkładem jazdy autobusów przejazd z przystanku Starogard Al. Niepodległości do przystanku Miryce powinien trwać

Ilustracja do pytania 13
A. 4 minuty.
B. 20 minut.
C. 41 minut.
D. 45 minut.
SPL.02 Pytanie 54
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym biletem pasażer

Ilustracja do pytania 14
A. wyjechał z Radomia o godz. 09:10, a przyjechał do Kędzierzyna Koźle o godz. 16:44.
B. wyjechał z Lublina o godz. 09:10, a przyjechał do Wrocławia o godz. 16:44.
C. korzystał z usług przewoźnika PKP IC i podróżował drugą klasą, siedząc w wagonie nr 10 z przedziałami, na miejscu obok korytarza.
D. kupił bilet normalny i podróżował w dniu 30 maja z Lublina do Wrocławia.
SPL.02 Pytanie 55
Obsługa podróżnych w portach …

W strefie zastrzeżonej terminala lotniczego nie może znajdować się

A. kaplica.
B. poczekalnia.
C. kantor wymiany walut.
D. miejsce spotkań pasażerów i odprowadzających.
SPL.02 Pytanie 56
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny zarezerwował lot na trasie Warszawa - Dubaj (Zjednoczone Emiraty Arabskie). Różnica czasu pomiędzy tymi miastami wynosi 3 godziny. Plan lotu pasażera przedstawiał się następująco. Ile czasu trwała podróż wraz z przesiadką?

Ilustracja do pytania 16
A. 12 godzin 55 minut.
B. 15 godzin.
C. 12 godzin.
D. 9 godzin.
SPL.02 Pytanie 57
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiej kontroli poddawani są pasażerowie w części terminala portu lotniczego przedstawionej na zdjęciu?

Ilustracja do pytania 17
A. Celnej.
B. Bezpieczeństwa.
C. Biletowo-bagażowej.
D. Paszportowej.
SPL.02 Pytanie 58
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer jadący nocnym pociągiem może liczyć na najwyższy komfort podróży w przedziale

A. sypialnym.
B. pierwszej klasy z miejscami siedzącymi.
C. z miejscami do leżenia (kuszetce).
D. sypialnym deluxe.
SPL.02 Pytanie 59
Obsługa podróżnych w portach …

Określenie używane w transporcie lotniczym, oznaczające podróż na trasie tam i z powrotem, jeżeli powrót ma miejsce z innego miejsca, niż przylot (np. pasażer leci na trasie Warszawa - Londyn, ale wraca na trasie Paryż - Warszawa), to

A. RETURN
B. APEX
C. OPEN
D. OPEN-JAW
SPL.02 Pytanie 60
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym regulaminem usługi promowej pasażer dokonujący rezerwacji rejsu promowego nie musi podawać

Ilustracja do pytania 20
A. płci.
B. obywatelstwa.
C. adresu zamieszkania.
D. wieku.
SPL.02 Pytanie 61
Obsługa podróżnych w portach …

W polu carrier na karcie pokładowej należy wpisać

A. miejsce wydania karty pokładowej.
B. kod przewoźnika lotniczego.
C. liczbę bagaży rejestrowanych.
D. miejsce przylotu.
SPL.02 Pytanie 62
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym cennikiem biletów promowych emeryt podróżujący w dniu 08.09.2015 r. wraz z dzieckiem w wieku 4 lat w jedną stronę z Gdańska do Nynashamm zapłacił łącznie za bilety

Ilustracja do pytania 22
A. 437 PLN
B. 202 PLN
C. 281 PLN
D. 327 PLN
SPL.02 Pytanie 63
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot: I don 't know how to get to the train station oznacza

A. nie wiem, jak dostać się do portu promowego.
B. nie wiem, jak dostać się na stację kolejową.
C. nie wiem, którędy mam iść, aby dostać się na stadion.
D. nie rozumiem, jakim mam jechać pociągiem.
SPL.02 Pytanie 64
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku pasażerowi można pozwolić na zabranie w bagażu kabinowym

A. kremu w opakowaniu o pojemności 150 ml
B. żelu do ciała w opakowaniu o pojemności 130 ml
C. napoju w puszce o pojemności 200 ml
D. dezodorantu w opakowaniu o pojemności 75 ml
SPL.02 Pytanie 65
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na rysunku służy do

Ilustracja do pytania 25
A. kontroli manualnej bagażu podręcznego.
B. prześwietlenia rentgenowskiego z projekcją obrazów zagrożeń.
C. sprawdzenia oryginałów dokumentów podróżnych.
D. kontroli manualnej bagażu rejestrowanego.
SPL.02 Pytanie 66
Obsługa podróżnych w portach …

Podstawowy akt prawny określający zasady postępowania w sytuacji kryzysowej na lotnisku to

A. Krajowy Program Ochrony Lotnictwa Cywilnego.
B. Ustawa o Zarządzaniu Kryzysowym.
C. Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Lotniczego.
D. Ustawa o Systemie Powiadamiania Ratunkowego.
SPL.02 Pytanie 67
Obsługa podróżnych w portach …

Dwie osoby dorosłe wraz z 3-letnim dzieckiem i 16-letnim uczniem szkoły średniej wybrały się w podróż kolejową na trasie o długości 121 km. Jedna z osób dorosłych korzysta z ulgi dla rodzin pracowników kolei. Na podstawie opłat przewozowych i przysługujących ulg podanych w tabelach łączna należność za bilety dla wszystkich osób wyniesie

Ilustracja do pytania 27
A. 33,12 zł
B. 26,88 zł
C. 25,56 zł
D. 22,44 zł
SPL.02 Pytanie 68
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony na rysunku piktogram oznacza

Ilustracja do pytania 28
A. bufet.
B. kasę biletową z obsługą na siedząco.
C. miejsce dla osoby o ograniczonej możliwości poruszania się.
D. miejsce ze stolikiem.
SPL.02 Pytanie 69
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport tymczasowy jest ważny przez okres w nim wskazany, jednak nie dłużej niż

A. 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia.
B. 12 miesięcy od daty wydania.
C. 5 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia.
D. 3 lata od daty wydania.
SPL.02 Pytanie 70
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażerowi wystawiono kartę pokładową na bezpośredni lot z Monachium do Sydney. Na karcie pokładowej numer miejsca będzie zapisany w polu

A. PCS
B. Carrier
C. WT
D. Seat No
SPL.02 Pytanie 71
Obsługa podróżnych w portach …

System informatyczny umożliwiający rezerwację miejsc i sprzedaż biletów kolejowych, wykorzystywany przez spółki PKP oraz Przewozy Regionalne, nosi nazwę

A. PKP BK
B. BK
C. KURS-2008
D. FIDS
SPL.02 Pytanie 72
Obsługa podróżnych w portach …

Część powierzchni lotniska wydzielona do postoju statków powietrznych, na której odbywa się wsiadanie i wysiadanie pasażerów, określa się w języku angielskim jako

A. Taxiway.
B. Apron.
C. Runway strip.
D. Speedway.
SPL.02 Pytanie 73
Obsługa podróżnych w portach …

Przewóz w kabinie samolotu psów przewodników razem z podróżującą osobą niepełnosprawną jest dozwolony

A. bez zgody innych pasażerów za dodatkową opłatą.
B. bez zgody innych pasażerów i bez żadnych dodatkowych opłat.
C. za zgodą innych pasażerów bez żadnych dodatkowych opłat.
D. za zgodą innych pasażerów i za dodatkową opłatą.
SPL.02 Pytanie 74
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny ma przemieścić się z dworca kolejowego na lotnisko. Na planie miasta sporządzonym w skali 1:10 000 odległość ta wynosi 30 cm. Podróżny ma więc do pokonania

A. 3,0 km
B. 30 km
C. 1,5 km
D. 0,3 km
SPL.02 Pytanie 75
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba niepełnosprawna nie może zajmować miejsca w samolocie

A. przy oknie.
B. z tyłu samolotu.
C. daleko od stanowisk obsługi pokładowej.
D. przy drzwiach ewakuacyjnych.
SPL.02 Pytanie 76
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot: Baggage reclaim area oznacza miejsce

A. przechowywania bagażu.
B. reklamacji uszkodzenia bagażu.
C. nadania bagażu rejestrowanego.
D. odbioru bagażu rejestrowanego po przylocie samolotu.
SPL.02 Pytanie 77
Obsługa podróżnych w portach …

Bagaż rejestrowany pasażera jest odprawiany podczas

A. wchodzenia na pokład samolotu.
B. kontroli bezpieczeństwa.
C. odprawy check-in.
D. odprawy paszportowej.
SPL.02 Pytanie 78
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu. Na bilecie tym nie musza być zawarte informacje dotyczące

A. wysokości należności za przejazd.
B. danych osobowych pasażera.
C. relacji lub strefy przejazdu.
D. nazwy przewoźnika.
SPL.02 Pytanie 79
Obsługa podróżnych w portach …

Zdarzenie związane z eksploatacją statku powietrznego, inne niż wypadek lotniczy, które ma wpływ lub mogłoby mieć wpływ na jego bezpieczeństwo, nazywa się

A. uszkodzeniem statku powietrznego.
B. awarią lotniczą.
C. incydentem lotniczym.
D. kolizją lotniczą.
SPL.02 Pytanie 80
Obsługa podróżnych w portach …

Na przedstawionym na zdjęciu wyświetlaczu godzina 13:55 oznacza rozkładowy czas

Ilustracja do pytania 40
A. przylotu z Warszawy lotu, który jest odwołany.
B. przylotu z Warszawy lotu, który jest opóźniony.
C. odlotu do Warszawy lotu, który jest odwołany.
D. odlotu do Warszawy lotu, który jest opóźniony.