Filtrowanie pytań
Jakie technologie wykorzystują urządzenia do inspekcji bagażu kabinowego na lotniskach?
Na podstawie obowiązujących przepisów, towary przewożone przez podróżnych przybywających z krajów spoza Unii Europejskiej w osobistym bagażu, które są zwolnione z opłat celnych, mogą mieć wartość do równowartości
Jakie znaczenie ma zwrot validity of the ticket?
Jakie znaczenie ma skrót UM (Unaccompanied minor) w kontekście obsługi pasażerów?
Co oznacza skrót CUSS?
Organizacja wystawiająca bilet na lot musi posiadać odpowiednią licencję?
Jak długo jest ważny dowód osobisty wydany osobie, która osiągnęła 17 rok życia?
Jaką metodę trzeba zastosować, aby zapewnić bezpieczeństwo pozostałych pasażerów, jeżeli na pokładzie samolotu znajduje się pasażer mogący sprawiać kłopoty?
Pasażer za lot z Warszawy do Londynu (1 445 km) w klasie business zapłacił 2 117,82 zł. Na skutek pomyłki na czas lotu zostało mu przydzielone miejsce w klasie ekonomicznej. Jakiej wysokości odszkodowanie otrzyma podróżny zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady?
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 Artykuł 10 (wyciąg) Umieszczenie w klasie wyższej lub niższej |
1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie wyższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, nie może się domagać jakiejkolwiek dodatkowej zapłaty. 2. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie niższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, to w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, zwraca a) 30% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 km lub b) 50% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 km, z wyjątkiem lotów pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi, oraz w przypadku wszystkich innych lotów o długości od 1 500 km do 3 500 km lub c) 75% ceny biletu w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), w tym loty pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi. |
Który kod określający rodzaj asysty dla pasażerów wg Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) otrzyma pasażer, którego dotyczy zamieszczony opis?
Pasażer, który jest niezdolny do pokonywania długich dystansów, ale może wejść po schodach i samodzielnie zająć swoje miejsce w kabinie samolotu, ze stanowiska odpraw do wejścia samolotu zostanie przewieziony na wózku inwalidzkim. |
Transport lotniczy realizowany na podstawie umowy, w której przewoźnik udostępnia drugiej stronie umowy określoną liczbę miejsc w środkach transportu powietrznego, w celu przeprowadzenia konkretnego przewozu pasażerów, wskazanych przez drugą stronę umowy, to jaki rodzaj przewozu?
Pasażer lecący z Krakowa do Barcelony (1 689 km) został umieszczony w klasie niższej niż ta, na którą kupił bilet w cenie 550,00 zł. Jaką kwotę zwróci pasażerowi przewoźnik?
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (...) |
Artykuł 10 |
Umieszczenie w klasie wyższej lub niższej 1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie wyższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, nie może się domagać jakiejkolwiek dodatkowej zapłaty. 2. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie niższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, to w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, zwraca a) 30% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 km lub b) 50% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 km, z wyjątkiem lotów pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi, oraz w przypadku wszystkich innych lotów o długości od 1 500 km do 3 500 km lub c) 75% ceny biletu w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), w tym loty pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi. (...) |
W skład standardowej kontroli bezpieczeństwa na lotnisku wchodzi
Podróżujący planuje przemieścić się z dworca kolejowego do centrum kongresowego. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:20000 odległość ta wynosi 7 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?
Pasażer uiścił opłatę za bilet na pociąg w wysokości 55,00 zł. Z powodu opóźnienia pociągu o 80 minut pasażer ma prawo domagać się od przewoźnika rekompensaty w kwocie
Jak długo jest ważny paszport przyznany dziecku, które nie ma 13 lat, licząc od daty jego wydania?
Przybywając do Polski z kraju, który jest częścią Układu z Schengen, osoba podróżująca
Check-in on-line to odprawa biletowo-bagażowa zrealizowana
Kto pełni funkcję krajowego regulatora transportu kolejowego w Polsce?
Osoba starająca się o wizę umożliwiającą podróż do kraju tropikalnego może napotkać na odmowę jej przyznania w sytuacji
Bilet lotniczy typu stand-by jest dostępny dla pasażera, który go nabywa
W bagażu kabinowym, poza wymogami wagowymi i wymiarowymi, można bezpłatnie przewozić
Odprawa biletowa przed lotem samolotem nie może być przeprowadzona
DGR to zestaw norm określających zasady bezpiecznego przewozu materiałów niebezpiecznych?
Co można wnieść do samolotu w bagażu kabinowym?
Firmy świadczące w porcie lotniczym usługi obsługi technicznej dla linii lotniczych to przedsiębiorstwa
Wiza tranzytowa lotniskowa A umożliwia
Co należy zrobić w przypadku stwierdzenia braku bagażu rejestrowanego podczas transportu lotniczego?
Młodzież oraz dzieci posiadające niepełnosprawność do 24 roku życia, korzystające z kolei, mają prawo do zniżki, wyłącznie na trasach z domu do szkoły i z powrotem, która wynosi
Jakie ubezpieczenie oferuje kierowcy, który podróżuje samochodem osobowym, całodobową pomoc drogową?
W polu VIA na etykiecie bagażu należy wpisać
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. klasyfikowane są jako przewoźnicy powietrzni
Dwa lata od wydania paszportu, z terminem ważności 10 lat, unieważniono ten dokument. Jaką kwotę zwrotu ustali w drodze decyzji administracyjnej organ paszportowy, jeśli opłata paszportowa wynosiła 140,00 zł?
USTAWA z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych (Dz.U. 2018 poz. 1919) |
Art. 38. 1. Dokument paszportowy podlega unieważnieniu (…) Art. 40. 1. W przypadku wydania decyzji, o której mowa w art. 38 ust. 1 pkt 1 i 2 i ust. 3, przysługuje zwrot opłaty paszportowej za każdy pełny rok objęty unieważnieniem paszportu. 2. Wysokość opłaty podlegającej zwrotowi organ paszportowy ustala w drodze decyzji administracyjnej wydawanej z urzędu, przyjmując za każdy pełny rok: 1) jedną dziesiątą – w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 10 lat, 2) jedną piątą – w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 5 lat, 3) jedną drugą – w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 2 lat – części opłaty obowiązującej w dniu wydania decyzji w tej sprawie. |
Kiedy podróżuje się autokarem z państwa spoza Unii Europejskiej do Polski, jaka jest maksymalna wartość towarów zwolnionych z VAT, które mogą być przewożone w bagażu osobistym?
Przewoźnik realizujący regularne przewozy osób w transporcie drogowym ma obowiązek informować na piśmie odpowiedniego organizatora o zmianach w rozkładzie jazdy nie później niż w terminie
Wartość bagażu rejestrowanego na karcie pokładowej należy wpisać w polu oznaczonym
Dokumentem finansowym, który pozwala na realizację usług zamówionych przez biuro podróży u zagranicznego dostawcy, jest
Jakie przedmioty można zabrać w bagażu podręcznym w trakcie lotu samolotem?
Pociąg przyjechał na stację docelową z 1,5-godzinnym opóźnieniem w stosunku do planowanego przyjazdu. Na podstawie fragmentu rozporządzenia zamieszczonego w ramce pasażer, który zapłacił za bilet 150,00 zł, może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w minimalnej kwocie wynoszącej
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1371/2007 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym Artykuł 17 Odszkodowanie 1. Nie tracąc prawa do przewozu, pasażer może zażądać od przedsiębiorstwa kolejowego odszkodowania za opóźnienie w przypadku opóźnienia pomiędzy podanym na bilecie miejscem wyjazdu i miejscem docelowym, za które nie otrzymał on zwrotu kosztów biletu zgodnie z art. 16. Minimalna kwota odszkodowania wynosi: a) 25% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego od 60 do 119 minut; b) 50% ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego 120 minut lub więcej. |