Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 41
Obsługa podróżnych w portach …
A. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
B. Minister Infrastruktury i Budownictwa
C. Komendant Główny Straży Ochrony Kolei
D. Główny Inspektor Pracy
SPL.02 Pytanie 42
Obsługa podróżnych w portach …
W sytuacji znacznego opóźnienia w locie przewoźnik nie jest zobowiązany do zapewnienia pasażerom
A. bezpłatnych posiłków i napojów w ilościach odpowiadających czasowi oczekiwania
B. zadośćuczynienia, jeśli opóźnienie lotu wynikło z nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć mimo zastosowania wszelkich racjonalnych działań
C. możliwości przeprowadzenia dwóch rozmów telefonicznych, wysłania faksów, dalekopisów lub e-maili
D. bezpłatnego noclegu w hotelu, gdy z powodu opóźnienia konieczne jest oczekiwanie na lot przez jedną lub więcej nocy
SPL.02 Pytanie 43
Obsługa podróżnych w portach …
Jak po angielsku brzmi rejs turystyczny?
A. quad biking.
B. cruise.
C. cycling tour.
D. tour.
SPL.02 Pytanie 44
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżujący na trasie lotniczej z Warszawy do Nowego Jorku, posiadający dwa bagaże rejestrowane, otrzymał kartę pokładową. W jakiej sekcji karty pokładowej widnieje liczba sztuk bagażu?
A. TKT No.
B. Gate
C. PCS
D. WT
SPL.02 Pytanie 45
Obsługa podróżnych w portach …
Gdy stwierdzisz zagubienie lub uszkodzenie bagażu, co należy wypełnić na lotnisku?
A. zgłoszenie IATA
B. formularz PIR
C. kwit TKT
D. dokument FC
SPL.02 Pytanie 46
Obsługa podróżnych w portach …
O której porze zakończy się proces wpuszczania pasażerów na pokład samolotu, jeśli planowany odlot ma mieć miejsce o godzinie 19:15, a bramki będą zamknięte na 30 minut przed odlotem?
A. 18:45
B. 18:30
C. 19:45
D. 19:15
SPL.02 Pytanie 47
Obsługa podróżnych w portach …
System EDS jest wykorzystywany do inspekcji bagażu w celu identyfikacji materiałów
A. toksycznych
B. szybko psujących się
C. wybuchowych
D. łatwopalnych
SPL.02 Pytanie 48
Obsługa podróżnych w portach …
Procedury dotyczące obsługi pasażera na lotnisku podczas odlotu obejmują w kolejności:
A. odprawę biletowo-bagażową, kontrolę bezpieczeństwa, przewóz pasażera do samolotu.
B. boardowanie, odprawę bagażu, zakup biletu.
C. nadawanie bagażu podręcznego, kontrolę bezpieczeństwa, kontrolę celną.
D. rezerwację miejsca parkingowego, rezerwację miejsca w samolocie, transport autobusem lotniskowym.
SPL.02 Pytanie 49
Obsługa podróżnych w portach …
CITES (czyli skrót od angielskiej nazwy Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) to część Konwencji Waszyngtońskiej, która dotyczy
A. transportu wszystkich gatunków roślin i zwierząt przeznaczonych do handlu i zabijania
B. handlu wszystkimi rodzajami roślin i zwierząt
C. wymiany dzikich roślin i zwierząt gatunków zagrożonych wyginięciem
D. transportu gatunków roślin i zwierząt, które miałyby być przetrzymywane w ogrodach botanicznych i zoologicznych
SPL.02 Pytanie 50
Obsługa podróżnych w portach …
W języku polskim termin Free Baggage Allowance jest tłumaczony jako
A. odprawę bagażową
B. odprawę pasażerów
C. dozwoloną nadwyżkę bagażową
D. dozwolony bezpłatny limit bagażowy
SPL.02 Pytanie 51
Obsługa podróżnych w portach …
Reklamację na zgubiony bagaż rejestrowany powinno się złożyć niezwłocznie po zauważeniu jego uszkodzenia, lecz najpóźniej w terminie
A. miesiąca od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
B. 7 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
C. 14 dni od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
D. trzech miesięcy od momentu odebrania uszkodzonego bagażu
SPL.02 Pytanie 52
Obsługa podróżnych w portach …
Co nie jest dozwolone w bagażu rejestrowanym?
A. fajerwerki
B. kosmetyki
C. statywy do aparatów z ostrymi końcówkami
D. nożyczki z ostrzem dłuższym niż 6 cm
SPL.02 Pytanie 53
Obsługa podróżnych w portach …
Jak nazywa się urządzenie wykorzystywane do przewozu osób z niepełnosprawnościami w transporcie lotniczym?
A. przenośnik taśmowy.
B. urządzenie rolkowe.
C. ambulift.
D. wózek na bagaż.
SPL.02 Pytanie 54
Obsługa podróżnych w portach …
W trakcie inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku, pasażerowie mogą zabrać w bagażu podręcznym
A. 0,1 litra wody w butelce plastikowej o pojemności 250 ml
B. szampon w pojemniku o objętości 50 ml
C. pasta do zębów w pojemniku o objętości 125 ml
D. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
SPL.02 Pytanie 55
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o transportach drogowych
A. płatności za przejazd są pobierane przez kierowców w oparciu o ich własne wyliczenia
B. rozklad jazdy nie jest zobowiązany do bycia ogłaszanym na wszystkich przystankach lub dworcach autobusowych wskazanych w rozkładzie
C. wejście i wyjście pasażerów może mieć miejsce w miejscach nieujętych w rozkładzie jazdy
D. w punktach sprzedaży biletów oraz w autobusie znajduje się regulamin, który jest dostępny dla pasażerów i określa zasady obsługi podróżnych
SPL.02 Pytanie 56
Obsługa podróżnych w portach …
Na stanowisku odprawy w terminalu lotniczym realizowana jest
A. odprawa paszportowa
B. odprawa celna
C. kontrola bezpieczeństwa
D. odprawa biletowo-bagażowa
SPL.02 Pytanie 57
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza zwrot lost and found?
A. punkt zbiórki dla zagubionych dzieci
B. biuro rzeczy znalezionych
C. przechowalnia bagażu
D. magazyn bagażu niebezpiecznego
SPL.02 Pytanie 58
Obsługa podróżnych w portach …
Wspólnotowy rejestr przewoźników lotniczych, którzy mają zakaz wykonywania lotów w Unii Europejskiej, obejmuje listę przewoźników
A. spełniających stosowne normy bezpieczeństwa
B. nie spełniających wymaganych standardów bezpieczeństwa
C. posiadających uprawnienia przewozowe w jednym lub więcej Państwach Członkowskich
D. zapewniających wysoki poziom zabezpieczeń pasażerów przed zagrożeniem bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 59
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżujący planuje przemieścić się z dworca kolejowego do centrum kongresowego. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:20000 odległość ta wynosi 7 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?
A. 1,4 km
B. 3,5 km
C. 14,0 km
D. 2,8 km
SPL.02 Pytanie 60
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas przyjmowania zgłoszenia od podróżnego dotyczącego zaginionego bagażu, jakie dokumenty należy wypełnić?
A. raport PIR (Property Irregularity Report)
B. raport LLR (Lost Luggage Report)
C. formularz o wszczęcie poszukiwania bagażu
D. wniosek o zwrot bagażu
SPL.02 Pytanie 61
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażera, który jest niewidomy lub ma problemy ze wzrokiem i potrzebuje wsparcia w pokonywaniu trasy przez terminal, oznacza się skrótem
A. BLND
B. DEAF
C. WCHS
D. WCHC
SPL.02 Pytanie 62
Obsługa podróżnych w portach …
Biuro turystyczne zarezerwowało 5 miejsc w samolocie dla osób potrzebujących wsparcia asysty na lotnisku. Lot ma wystartować o godzinie 11:45, a wszyscy pasażerowie wymagający pomocy przybędą na lotnisko o godzinie 10:00. Czas obsługi asysty dla jednej osoby wynosi średnio 15 minut. Jaką minimalną liczbę pracowników asysty powinien zapewnić port lotniczy, aby wszystkie osoby potrzebujące wsparcia znalazły się w samolocie 30 minut przed planowanym wylotem?
A. 1
B. 3
C. 2
D. 4
SPL.02 Pytanie 63
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca pragnie dotrzeć z lotniska do stacji kolejowej. Na mapie miasta o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 38 cm. Rzeczywista odległość, jaką musi pokonać podróżny, to
A. 1,9 km
B. 38 km
C. 1,0 km
D. 3,8 km
SPL.02 Pytanie 64
Obsługa podróżnych w portach …
Zdarzenie dotyczące użytkowania statku powietrznego, które nie jest wypadkiem lotniczym, a które wpływa lub może wpłynąć na jego bezpieczeństwo, określane jest jako
A. incydentem lotniczym
B. uszkodzeniem statku powietrznego
C. awarią lotniczą
D. kolizją lotniczą
SPL.02 Pytanie 65
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z przepisami dotyczącymi praw i obowiązków podróżnych w transportie kolejowym, wypłata odszkodowania za niewykonanie przewozu odbywa się w ciągu
A. 2 miesięcy od złożenia wniosku o odszkodowanie
B. 2 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
C. 1 miesiąca od złożenia wniosku o odszkodowanie
D. 3 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
SPL.02 Pytanie 66
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką informację trzeba wpisać w polu "VIA" na etykiecie bagażu rejestrowanego?
A. Właściciela rejestrowanego bagażu
B. Miejsce portu przesiadkowego
C. Przewoźnika realizującego lot
D. Wagę rejestrowanego bagażu
SPL.02 Pytanie 67
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z umową przewozu czas rejsu pasażera statkiem morskim wynosił 3 godziny 45 minut. Statek dotarł do portu docelowego z opóźnieniem spowodowanym przez przewoźnika, które wyniosło 2 godziny i 10 minut. Na podstawie Rozporządzenia PE i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącego praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz drogą wodną śródlądową, pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości
A. 100% wartości biletu
B. 50% wartości biletu
C. 75% wartości biletu
D. 95% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 68
Obsługa podróżnych w portach …
Co można wnieść do samolotu w bagażu kabinowym?
A. dezodorant o pojemności 250 ml i pasta do zębów w pojemniku 150 ml
B. wędki oraz kije golfowe
C. czajnik bezprzewodowy
D. korkociąg
SPL.02 Pytanie 69
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki jest maksymalny czas nieprzerwanego prowadzenia autokaru przez jednego kierowcę?
A. 4,5 godziny
B. 9 godzin
C. 8 godzin
D. 5,5 godziny
SPL.02 Pytanie 70
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki skrót jest używany do oznaczenia konwencji dotyczącej międzynarodowego transportu kolejowego?
A. COTIF
B. IATA
C. AETR
D. TIACA
SPL.02 Pytanie 71
Obsługa podróżnych w portach …
Overbooking jest powodem niewpuszczenia pasażera na pokład samolotu z powodu
A. spóźnienia pasażerów na odprawę
B. niewłaściwego zachowania pasażerów
C. sprzedaży większej liczby biletów niż liczba miejsc w samolocie
D. odwołania lotu
SPL.02 Pytanie 72
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas odprawy biletowo-bagażowej pasażer został poproszony o uiszczenie dodatkowej opłaty za nadbagaż. W jakie miejsce powinien się udać, aby dokonać tej płatności?
A. Punktu obsługi VIP Services
B. Stanowiska Self check In
C. Kasy biletowej
D. Intercomu SOS
SPL.02 Pytanie 73
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer nie ma możliwości przewożenia w bagażu rejestrowanym
A. brzytew
B. ozdób choinkowych
C. strun do instrumentów
D. latarek gazowych
SPL.02 Pytanie 74
Obsługa podróżnych w portach …
Na jednorazowym bilecie kolejowym nabytym w kasie biletowej nie zaznacza się
A. imienia oraz nazwiska pasażera
B. trasy podróży
C. nazwa przewoźnika
D. kwoty do zapłaty za przejazd
SPL.02 Pytanie 75
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument Property Irregularity Report (PIR) jest sporządzany w sytuacji
A. zagubienia bagażu
B. rezerwacji biletów w przedsprzedaży
C. medycznego braku przeciwwskazań do odbycia lotu
D. ubiegania się o wizę lotniskową
SPL.02 Pytanie 76
Obsługa podróżnych w portach …
Kto może przebywać w strefie zastrzeżonej w porcie lotniczym?
A. pasażerowie oraz pracownicy lotniska, po przejściu kontroli bezpieczeństwa
B. wyłącznie osoby będące pasażerami
C. podróżni oraz osoby towarzyszące podróżnym
D. osoby zatrudnione w porcie lotniczym
SPL.02 Pytanie 77
Obsługa podróżnych w portach …
Bez względu na to, kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie bagażu, przewoźnik, który oferuje usługi transportowe dla pasażerów, odpowiada za bagaż
A. nierejestrowany
B. kabinowy
C. rejestrowany
D. podręczny
SPL.02 Pytanie 78
Obsługa podróżnych w portach …
Na podstawie obowiązujących przepisów, towary przewożone przez podróżnych przybywających z krajów spoza Unii Europejskiej w osobistym bagażu, które są zwolnione z opłat celnych, mogą mieć wartość do równowartości
A. 280 euro
B. 300 euro
C. 500 euro
D. 430 euro
SPL.02 Pytanie 79
Obsługa podróżnych w portach …
W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer ma prawo zabrać w bagażu kabinowym
A. żel do ciała w opakowaniu o objętości 130 ml
B. dezodorant w opakowaniu o objętości 75 ml
C. napój w puszce o objętości 200 ml
D. krem w opakowaniu o objętości 150 ml
SPL.02 Pytanie 80
Obsługa podróżnych w portach …
Umowa dotycząca międzynarodowych okazjonalnych przewozów pasażerskich autokarami i autobusami to umowa
A. INTERBUS
B. POL-BUS
C. AETR
D. SMGS