Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 81
Obsługa podróżnych w portach …

Na lotnisku nie przeprowadza się kontroli bezpieczeństwa nad

A. członkami misji dyplomatycznych oraz konsularnych
B. członkami Rady Ministrów
C. pracownikami lotniska
D. pasażerami z rozrusznikiem serca
SPL.02 Pytanie 82
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką faktyczną odległość w linii prostej zmierzono od portu lotniczego do dworca kolejowego, jeżeli na mapie o skali 1:150 000 ten odcinek wynosi 4 cm?

A. 3,00 km
B. 60,00 km
C. 37,50 km
D. 6,00 km
SPL.02 Pytanie 83
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z widoczną niepełnosprawnością ruchową wsiada do pociągu posiadając bilet, który nie jest ważny na przejazd

A. może nabyć bilet w pociągu bez potrzeby zgłaszania braku ważnego biletu oraz ponieść dodatkową opłatę za jego wystawienie w pociągu
B. nie musi informować o braku ważnego biletu, gdyż ma prawo do odbycia podróży bez opłat
C. może nabyć bilet w pociągu bez konieczności zgłaszania braku ważnego biletu i ponoszenia dodatkowych opłat
D. powinna zgłosić brak ważnego biletu pracownikom obsługi pociągu
SPL.02 Pytanie 84
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżujący planuje przemieścić się z dworca kolejowego do centrum kongresowego. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:20000 odległość ta wynosi 7 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?

A. 3,5 km
B. 2,8 km
C. 14,0 km
D. 1,4 km
SPL.02 Pytanie 85
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z ustawą dotyczącą czasu pracy kierowców, pracodawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców autokarów w formie wydruków danych

A. z karty kierowcy i tachografu cyfrowego
B. wyłącznie z karty kierowcy
C. wyłącznie z tachografu cyfrowego
D. z karty kierowcy lub tachografu cyfrowego
SPL.02 Pytanie 86
Obsługa podróżnych w portach …

Który organ jest kompetentny do rozpatrzenia zażalenia na naruszenie przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, określonych w rozporządzeniu nr 261/2004/WE, w trakcie lotu z Warszawy do Londynu, po zakończeniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika?

A. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
C. polskie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
D. brytyjski Civil Aviation Authority
SPL.02 Pytanie 87
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument PIR – Property Irregularity Report wypełniany jest na lotnisku w sytuacji

A. odkrycia w bagażu przedmiotów zabronionych
B. utraty karty pokładowej
C. zgubienia bagażu
D. problemów z rezerwacją lotu
SPL.02 Pytanie 88
Obsługa podróżnych w portach …

Na biletach kolejowych pociąg ekspresowy Express InterCity Premium jest oznaczony literami

A. IC
B. TLK
C. EIC
D. EIP
SPL.02 Pytanie 89
Obsługa podróżnych w portach …

W transporcie lotniczym kontrola bezpieczeństwa dotyczy m.in.

A. członka misji dyplomatycznej
B. Marszałka Senatu
C. członka Rady Ministrów
D. wicemarszałka Sejmu
SPL.02 Pytanie 90
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie przedmioty można zabrać w bagażu kabinowym do samolotu?

A. wiertarkę oraz wiertła
B. aparat fotograficzny i plastikowy statyw
C. dezodorant w pojemniku 250 ml i pastę do zębów w pojemniku 150 ml
D. fajerwerki
SPL.02 Pytanie 91
Obsługa podróżnych w portach …

Nie można zgłaszać skarg do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących naruszeń przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, które zostały określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE

A. w przypadku znacznego opóźnienia lotu
B. w przypadku odmowy wejścia na pokład, mimo woli pasażera
C. w przypadku odwołania lotu
D. bez wcześniejszego wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika
SPL.02 Pytanie 92
Obsługa podróżnych w portach …

Czym jest boarding card w zakresie transportu lotniczego?

A. karta pokładowa
B. karta bezpieczeństwa
C. bilet samolotowy
D. potwierdzenie rezerwacji
SPL.02 Pytanie 93
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo jest ważny dowód osobisty wydany osobie, która osiągnęła 17 rok życia?

A. 1 rok
B. 3 lata
C. 5 lat
D. 10 lat
SPL.02 Pytanie 94
Obsługa podróżnych w portach …

Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy pragną skorzystać z pełnej gamy usług biura podróży na dany sezon i dokonają rezerwacji z dużym, wielomiesięcznym wyprzedzeniem, po cenie niższej niż katalogowa

A. all inclusive
B. first minutę
C. last minutę
D. super last second
SPL.02 Pytanie 95
Obsługa podróżnych w portach …

Kto jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego oraz regulację transportu kolejowego w Polsce?

A. Urząd Transportu Kolejowego
B. Ministerstwo Gospodarki
C. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
D. Dyrekcja Generalna PKP S.A.
SPL.02 Pytanie 96
Obsługa podróżnych w portach …

Kto nie podlega kontroli bezpieczeństwa na granicy strefy zastrzeżonej lotniska?

A. wszyscy pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
B. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
C. osoby, którym towarzyszy ochrona służb państwowych
D. wszyscy pracownicy kierujący lotniskiem
SPL.02 Pytanie 97
Obsługa podróżnych w portach …

Check-in on-line to odprawa biletowo-bagażowa zrealizowana

A. za pośrednictwem internetu
B. za pomocą telefonu
C. przez faks
D. osobiście w terminalu
SPL.02 Pytanie 98
Obsługa podróżnych w portach …

Karta pokładowa w kontekście podróży lotniczych oznacza

A. rezerwację
B. kartę pokładową
C. kartę bezpieczeństwa
D. bilet na samolot
SPL.02 Pytanie 99
Obsługa podróżnych w portach …

Port morski oferuje bilety na prom w cenie 75,00 zł za sztukę. Gdy kupuje się więcej niż 10 biletów, można otrzymać 5% zniżki od całkowitej wartości zakupu. Jaką kwotę uiści organizator wycieczki nabywając 20 biletów?

A. 1 575,00 zł
B. 1 500,00 zł
C. 1 425,00 zł
D. 787,50 zł
SPL.02 Pytanie 100
Obsługa podróżnych w portach …

Skrót OW odnosi się do podróży lotniczej

A. tam i z powrotem
B. służbowej
C. krajowej
D. w jedną stronę
SPL.02 Pytanie 101
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer nie otrzymał reakcji na skargę złożoną do przewoźnika kolejowego. W związku z tym ma prawo do wniesienia skargi na tego przewoźnika kolejowego do

A. Prezesa Zarządu Polskich Kolei Państwowych
B. Ministra Sportu i Turystyki
C. Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
D. Ministra Infrastruktury i Rozwoju
SPL.02 Pytanie 102
Obsługa podróżnych w portach …

Koszt biletu standardowego wynosi 20 zł. Przewoźnik udziela zniżki w wysokości 51% dla uczniów i studentów oraz 30% dla emerytów. Oblicz całkowitą kwotę do zapłaty za przejazd dwóch studentów, dziesięcioletniego ucznia i emerytki.

A. 43,40 zł
B. 36,60 zł
C. 33,60 zł
D. 16,20 zł
SPL.02 Pytanie 103
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki skrót odnosi się do międzynarodowej konwencji mającej na celu zapobieganie zanieczyszczeniu mórz przez statki?

A. MARPOL
B. MLC
C. MPZZM
D. SOLAS
SPL.02 Pytanie 104
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są następne kroki w procesie obsługi pasażerów na stanowisku poczekalni odlotowej?

A. otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu
B. wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów
C. weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate"
D. otwarcie stanowiska "gate", wejście na pokład samolotu, weryfikacja dokumentów, podejście pasażerów do stanowiska "gate"
SPL.02 Pytanie 105
Obsługa podróżnych w portach …

Przy rezerwacji lotu pasażer z problemami ze słuchem otrzyma, zgodnie z symbolami Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), kod wsparcia

A. MEDA
B. MAAS
C. STCR
D. DEAF
SPL.02 Pytanie 106
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki skrót odnosi się do Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego?

A. IATA
B. EMSA
C. ICAO
D. EASA
SPL.02 Pytanie 107
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer może zabrać w bagażu podręcznym

A. płyn w pojemniku o objętości 250 ml
B. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
C. balsam do ciała w pojemniku o objętości 300 ml
D. płyn w pojemniku o objętości 50 ml
SPL.02 Pytanie 108
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby do 26 roku życia mogą skorzystać z ulgi na zakup jednorazowego biletu na przejazd drugą klasą pociągu osobowego, okazując legitymację studencką wydaną przez polską uczelnię, która wynosi

A. 51%
B. 37%
C. 49%
D. 99%
SPL.02 Pytanie 109
Obsługa podróżnych w portach …

System, którego celem jest transport oraz segregacja bagażu w terminalu lotniczym, to

A. Baggage Drop-Off System
B. Global Positioning System
C. Baggage Handling System
D. Explosive Detection System
SPL.02 Pytanie 110
Obsługa podróżnych w portach …

Kto jest odpowiedzialny za pełnienie funkcji organu administracji lotniczej oraz nadzoru w tym zakresie?

A. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
B. Prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej
C. Kierownika Departamentu Lotnictwa
D. Ministra Infrastruktury i Budownictwa
SPL.02 Pytanie 111
Obsługa podróżnych w portach …

Który z poniższych przedmiotów znajdujących się w bagażu podręcznym zostanie skonfiskowany pasażerowi w trakcie kontroli bezpieczeństwa przy przejściu z obszaru ogólnodostępnego do strefy zastrzeżonej?

A. Długopis metalowy
B. Żel do golenia w pojemniku o pojemności 125 ml
C. Butelka szklana o pojemności 100 ml z alkoholem
D. Lornetka
SPL.02 Pytanie 112
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg Intercity dotarł na stację końcową podróży pasażera z opóźnieniem wynoszącym 1,5 godziny w odniesieniu do planowanego czasu przyjazdu. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1371/2007 pasażer ten ma prawo do otrzymania od firmy kolejowej odszkodowania za opóźnienie w wysokości

A. 50% ceny biletu
B. 100% ceny biletu
C. 35% ceny biletu
D. 25% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 113
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wykupił w styczniu bilet lotniczy na samolot odlatujący z Wrocławia do Aten w dniu 22 kwietnia. W pierwszych dniach kwietnia lot ten został odwołany. Do którego dnia najpóźniej przewoźnik musi poinformować pasażera o odwołaniu lotu, by nie był zobowiązany do wypłaty odszkodowania za odwołany lot?

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.
Artykuł 5. Odwołanie
1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy [...]
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.7, chyba że: [...]
i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu;

A. Do 10 kwietnia.
B. Do 11 kwietnia.
C. Do 13 kwietnia.
D. Do 8 kwietnia.
SPL.02 Pytanie 114
Obsługa podróżnych w portach …

System Informacyjny Schengen (SIS) to zaawansowane narzędzie IT, które umożliwia

A. rezerwowanie biletów lotniczych dla pasażerów z tytułem HON
B. realizowanie płatności w formacie Prepaid Ticket Advice
C. rezerwację usług promowych oraz samochodowych przez Centrum Obsługi Telefonicznej
D. zapewnienie bezpieczeństwa przy zachowaniu zasady swobodnego przepływu osób
SPL.02 Pytanie 115
Obsługa podróżnych w portach …

Termin określający obsługę naziemną pasażerów, bagaży, załóg oraz samolotów w porcie lotniczym to

A. moving
B. grounding
C. handling
D. faktoring
SPL.02 Pytanie 116
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer wylatujący z lotniska, podróżując jedynie z bagażem podręcznym, po wykonaniu szybkiej odprawy samoobsługowej (self check-in) kieruje się bezpośrednio do punktu kontroli

A. granicznej
B. bezpieczeństwa
C. biletowo-bagażowej
D. celnej
SPL.02 Pytanie 117
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami dotyczącymi weterynaryjnej inspekcji granicznej, kontrolą osobistych przesyłek produktów pochodzenia zwierzęcego w Polsce zajmują się

A. Straż Graniczna oraz kontrolerzy biletów
B. Straż Graniczna oraz załogi pojazdów transportowych
C. Straż Graniczna oraz organy celne
D. organy celne oraz kontrolerzy biletów
SPL.02 Pytanie 118
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku, gdy opóźnienie w locie przekracza 5 godzin, pasażer ma możliwość odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu pasażerowi pełnej kwoty biletu w formie gotówki w terminie

A. 21 dni
B. 30 dni
C. 7 dni
D. 14 dni
SPL.02 Pytanie 119
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu nadawanym nie można przewozić

A. szklanek
B. gaśnic
C. tasaków
D. dezodorantów
SPL.02 Pytanie 120
Obsługa podróżnych w portach …

Co w języku polskim oznacza termin left-luggage office?

A. kontrolę bezpieczeństwa bagażu
B. bezpłatny limit bagażowy
C. odprawę bagażową
D. przechowalnię bagażu