Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Który lot z zamieszczonych na tablicy przylotów został odwołany?

ARRIVALS
TimeFlightFromRemarks
10:45XZ 3265MadridArrived
10:50SQ 0972AmsterdamLanding
11:00SQ 2509Mexico CityCancelled
11:05RT 9122Buenos AiresArrived
11:10XZ 6005Los AngelesLanding
11:20QE 0078BeijingArrived
11:25TY 2053StockholmLanding
11:25ER 7452BerlinLanding
11:30XZ 0352MoscowEstimated 11:55
11:35XZ 0569LondonLanding

A. RT 9122
B. SQ 2509
C. XZ 0352
D. XZ 3265
Obsługa podróżnych w portach …

Konduktor zgodnie z Regulaminem Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę "PKP Intercity" powinien za wydanie biletu w pociągu TLK pobrać dodatkową opłatę od osoby

REGULAMIN
PRZEWOZU OSÓB, RZECZY I ZWIERZĄT
przez Spółkę „PKP Intercity"

Obowiązuje od dnia 19 marca 2013 r.
§ 5. Sprzedaż biletów i innych dokumentów
[...]
9. Oprócz należności, o których mowa w ust. 8, konduktor pobiera opłatę za wydanie biletu w pociągu.
Opłaty tej nie pobiera się:
1) od osoby:
a) niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej – pod warunkiem okazania konduktorowi podczas zakupu biletu, dokumentu stwierdzającego niepełnosprawność. Z obowiązku tego zwolnione są osoby z widoczną niesprawnością fizyczną (stałą lub czasową);
b) która ukończyła 70 lat – pod warunkiem okazania dokumentu stwierdzającego wiek;
na wydanym bilecie, konduktor zamieszcza adnotację w brzmieniu „osoba niepełn." lub „osoba pow. 70 lat";
c) rozpoczynającej przejazd w czasie, kiedy kasa biletowa jest nieczynna lub ze stacji, na której nie ma kasy biletowej;
10. W pociągach TLK, podróżny bez ważnego biletu, obowiązany jest zgłosić się do konduktora w celu nabycia lub legalizacji biletu, przed lub niezwłocznie po wejściu do pociągu. Powyższe nie dotyczy osób, o których mowa w ust. 9 pkt 1 lit a-b.

A. która ukończyła 70 lat — pod warunkiem okazania dokumentu stwierdzającego wiek.
B. posiadającej dokument stwierdzający niepełnosprawność, która nie zgłosiła braku biletu niezwłocznie po wejściu do pociągu.
C. o ograniczonej sprawności ruchowej poruszającej się na wózku inwalidzkim.
D. która rozpoczynając przejazd pociągiem, nie zgłosiła braku biletu z powodu nieczynnej kasy biletowej.
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby przekraczające granicę państwową, które podróżują z lub do kraju spoza obszaru Schengen, zobowiązane są do zgłaszania, w formie pisemnej, organom celnym lub Straży Granicznej przywozu do kraju oraz wywozu za granicę krajowych lub obcych środków płatniczych, jeśli ich łączna wartość przewyższa równowartość

A. 100 euro
B. 1000 euro
C. 10000 euro
D. 5000 euro
SPL.02 Pytanie 85
Obsługa podróżnych w portach …

System informacyjny stosowany w lotniskach do wyświetlania pasażerom detali dotyczących lotów znany jest pod angielskim skrótem

A. FIDS
B. LCD
C. GPRS
D. LAN
Obsługa podróżnych w portach …

"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z problemami ze snem, obniżoną zdolnością koncentracji oraz zaburzeniem apetytu, występujący podczas lotów w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest rezultatem nagłej zmiany

A. ciśnienia powietrza
B. strefy klimatycznej
C. strefy czasowej
D. wilgotności powietrza
Obsługa podróżnych w portach …

W torbie podręcznej na pokładzie samolotu dozwolone jest przewożenie

A. żyletki.
B. alkoholu.
C. dezodorantu w formie aerozolu w pojemniku do 100 ml.
D. maszynki do golenia.
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie urządzenie jest wykorzystywane do skanowania numerów bagaży lub kodów IATA?

A. SAC - Sort Allocation Computer
B. GPU - Ground Power Unit
C. EDS - Explosive Detection System
D. ATR - Automatic Tag Reader
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która zajmuje się m.in. ustalaniem globalnych standardów dotyczących bezpieczeństwa, organizacją komunikacji lotniczej oraz wspieraniem rozwoju transportu powietrznego?

A. EASA
B. ECAC
C. IACA
D. ICAO
Obsługa podróżnych w portach …

Które z poniższych czynności jest częścią procedury odprawy bagażowej na lotnisku?

A. Kontrola paszportowa
B. Ważenie bagażu rejestrowanego
C. Kontrola bezpieczeństwa
D. Zakup biletów na lot
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer z niepełnosprawnością potrzebujący asysty powinien ten fakt zgłosić przewoźnikowi kolejowemu

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1371/2007
PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 października 2007 r.
dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym
Artykuł 24Warunki udzielania pomocy
Przedsiębiorstwa kolejowe, zarządcy stacji, sprzedawcy biletów i operatorzy turystyczni współpracują ze sobą w celu udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym lub osobom o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z art. 22 i 23 oraz zgodnie z poniższymi literami:
a) pomoc zapewniana jest pod warunkiem, że przedsiębiorstwo kolejowe, zarządcę stacji, sprzedawcę biletów lub operatora turystycznego powiadomiono o potrzebie udzielenia pomocy danej osobie przynajmniej na 48 godzin, zanim taka pomoc będzie potrzebna. Jeżeli bilet pozwala na odbycie kilku podróży, wystarczy jedno powiadomienie, pod warunkiem, że przekazana zostanie wystarczająca informacja na temat terminu kolejnych przewozów;

A. 30 minut przed odjazdem pociągu.
B. 24 godziny przed odjazdem pociągu.
C. 48 godzin przed odjazdem pociągu.
D. 60 minut przed odjazdem pociągu.
Obsługa podróżnych w portach …

Pełna opłata za wydanie paszportu z terminem ważności na 10 lat wynosiła 140,00 zł. Po pełnych trzech latach paszport ten został unieważniony. Zgodnie z Ustawą o dokumentach paszportowych za pozostałe lata nieużywania tego paszportu przysługuje zwrot w wysokości

Ustawa z dnia 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych
( Dz.U. 2006 Nr 143 poz. 1027)

(...)
Art. 38. 1. Dokument paszportowy podlega unieważnieniu (...)
Art. 40. 1. W przypadku wydania decyzji, o której mowa w art. 38 ust. 1 pkt 1 i 2 i ust. 3, przysługuje zwrot opłaty paszportowej za każdy pełny rok objęty unieważnieniem paszportu.
2. Wysokość opłaty podlegającej zwrotowi organ paszportowy ustala w drodze decyzji administracyjnej wydawanej z urzędu, przyjmując za każdy pełny rok:
1) jedną dziesiątą - w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 10 lat,
2) jedną piątą - w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 5 lat,
3) jedną drugą - w przypadku unieważnienia paszportu z terminem ważności 2 lat - części opłaty obowiązującej w dniu wydania decyzji w tej sprawie.

A. 14,00 zł
B. 42,00 zł
C. 28,00 zł
D. 98,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie przedmioty można zabrać w bagażu kabinowym do samolotu?

A. wiertarkę oraz wiertła
B. dezodorant w pojemniku 250 ml i pastę do zębów w pojemniku 150 ml
C. fajerwerki
D. aparat fotograficzny i plastikowy statyw
Obsługa podróżnych w portach …

Po wyczerpaniu wszelkich możliwości dochodzenia roszczeń z przewoźnikiem morskim oraz składania reklamacji, jeśli nie przyniosły one pozytywnego efektu, należy zgłosić skargę do

A. Operatora Terminalu Promowego
B. Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
C. Dyrektora Urzędu Morskiego
D. Dyrektora Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi
Obsługa podróżnych w portach …

System komputerowy o zasięgu międzynarodowym, przeznaczony do zarządzania oraz realizacji rezerwacji wybranych produktów turystycznych, to

A. FIS — Flight Information System
B. GDS — Global Distribution System
C. EDI — Electronic Data Interchange
D. DSS — Decision Support System
Obsługa podróżnych w portach …

W ramach limitów celnych dotyczących bagażu osobistego pasażerów w transporcie lotniczym, którzy mają powyżej 17 lat, jakie przedmioty można przewozić?

A. 10 litrów wina niemusującego
B. 200 sztuk papierosów
C. 5 litrów wina niemusującego
D. 500 sztuk papierosów
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki będzie całkowity koszt przejazdu pociągiem drugiej klasy dla dorosłej osoby, rocznego dziecka oraz ucznia piątej klasy szkoły podstawowej, jeśli cena biletu normalnego wynosi 120,00 zł, a podróżni mają prawo do ustawowych ulg?

A. 164,40 zł
B. 181,20 zł
C. 178,80 zł
D. 195,60 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Tabela zawiera opłaty za usługi świadczone przez linię easyJet na trasie Londyn — Gdańsk. Pasażer lecący na tej trasie z bagażem ważącym 22 kg wykupił dodatkowe ubezpieczenie i pierwszeństwo wejścia na pokład. Przewoźnik EasyJet wymaga dokonania płatności za bilet kartą kredytową. Jakie łączne koszty poniesie pasażer?

Opłaty za usługi – linia EasyJet
Lp.Element usługi lotniczejKoszt w zł
1.Przelot255,00
2.Opłaty lotniskowe127,00
3.Bagaż do 30 kg48,00
4.Ubezpieczenie64,00
6.Pierwszeństwo wejścia na pokład50,00
7.Opłata manipulacyjna za płatność kartą kredytową25,00
8.Wybór miejsca przy oknie00,00
9.Więcej miejsca na nogi25,00

A. 569,00 zł
B. 544,00 zł
C. 442,00 zł
D. 187,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Etapy związane z obsługą pasażera na lotnisku przed wylotem obejmują następujące czynności:

A. kontrola graniczna, odbiór bagażu, przejazd do miasta
B. boarding, check-in, zakup biletu
C. nadanie bagażu podręcznego, kontrola bezpieczeństwa, check-in
D. check-in, kontrola bezpieczeństwa, boarding
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiada bilet na podróż promem z Gdańska do Karlskrony, ale podróż została odwołana z przyczyn niezależnych od pasażera. Jaki jest ostateczny termin zwrotu opłaty za przewóz przez przewoźnika morskiego, jeśli pasażer odstąpił od umowy?

Kodeks morski (fragment)
Art. 176. § 1. Przewoźnik obowiązany jest na żądanie zwrócić w całości opłatę za przewóz w przypadku śmierci pasażera przed rozpoczęciem podróży, jeżeli przewoźnik został o śmierci pasażera powiadomiony nie później niż na 3 dni przed rozpoczęciem podróży.
Art. 177. § 1. Pasażer może odstąpić od umowy i żądać zwrotu opłaty za przewóz w całości, gdy podróż została odwołana albo jej rozpoczęcie opóźniło się o ponad 90 minut.
Art. 177.§ 2. Przewoźnik zwraca opłatę za przewóz w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia żądania.

A. 90 dni.
B. 7 dni.
C. 3 dni.
D. 14 dni.
SPL.02 Pytanie 114
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin baggage reclaim?

A. reklamowanie bagażu
B. odbiór bagażu
C. nadawanie bagażu
D. naddatek bagażu
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas podróży lotniczych osoby z niepełnosprawnościami mają prawo do

A. nieograniczonego wyboru miejsc siedzących
B. bezpłatnego biletu na lot
C. odpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
D. bezpłatnej asysty od momentu przybycia na lotnisko do zajęcia miejsca w samolocie
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym regulaminem usługi promowej pasażer dokonujący rezerwacji rejsu promowego nie musi podawać

USŁUGA PRZEWOZOWA
(...)
3. Usługi przewozowe sprzedaje się tylko na określoną datę podróży.
4. Pasażer uiszczając opłatę za usługę przewozową, potwierdza dokonany wybór jednocześnie akceptując Warunki Przewozu.
5. Osoba dokonująca rezerwacji zobowiązana jest do podania Przewoźnikowi imion i nazwisk, wieku (w tym dzieci i niemowląt), płci i obywatelstwa pasażerów w momencie dokonywania rezerwacji. Dane pasażera widniejące na dokumentach podróży muszą zawsze być identyczne z danymi wpisanymi w paszporcie pasażera lub innych dokumentach stwierdzających tożsamość. Przewoźnik odmówi przewozu osobie nie zarejestrowanej w komputerowym systemie sprzedaży i rezerwacji. Ostateczne dane osób podróżujących muszą być podane nie później niż 24 godziny przez rozpoczęciem rejsu.

A. adresu zamieszkania.
B. obywatelstwa.
C. płci.
D. wieku.
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką maksymalną objętość dezodorant może posiadać pasażer w bagażu kabinowym po przeprowadzonej kontroli bezpieczeństwa na lotnisku?

A. 150 ml
B. 200 ml
C. 250 ml
D. 100 ml
Obsługa podróżnych w portach …

Pełnoletni pasażer lecący samolotem z Turcji do Polski ma prawo, zgodnie z regulacjami dotyczącymi importu towarów do Polski z krajów spoza Unii Europejskiej, wprowadzić na terytorium Polski maksymalnie

A. 200 sztuk papierosów lub 50 sztuk cygar
B. 200 sztuk papierosów lub 500 gram tytoniu
C. 40 sztuk papierosów lub 50 sztuk cygar
D. 40 sztuk papierosów lub 100 sztuk cygar