Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 81
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który należy wypełnić na lotnisku w przypadku zagubienia lub uszkodzenia bagażu, to

A. Baggage Tag – BT
B. Medical Information Sheet – MEDIF
C. Record of Nonimmigrant Arrival Departure – I-94
D. Property Irregularity Report – PIR
SPL.02 Pytanie 82
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma zwrot validity of the ticket?

A. zwrot dotyczący niewykorzystanego biletu
B. unieważnienie biletu
C. nabycie biletu
D. ważność biletu
SPL.02 Pytanie 83
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie dokumenty powinien mieć pasażer podróżujący promem do Szwecji z wprowadzeniem swojego samochodu na pokład?

A. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, krajowe ubezpieczenie OC, dowód rejestracyjny pojazdu
B. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, świadectwo szczepień, zaświadczenie służb weterynaryjnych
C. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, europejskie ubezpieczenie zdrowotne
D. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, krajowe ubezpieczenie OC, zaświadczenie o homologacji pojazdu
SPL.02 Pytanie 84
Obsługa podróżnych w portach …

Ile wynosi opłata za przelot niemowlęcia (ang. infant), które ma mniej niż 2 lata i podróżuje z opiekunem na pokładzie samolotu rejsowego linii lotniczych LOT, gdy nie zajmuje oddzielnego miejsca?

A. 10% ceny biletu
B. 20% ceny biletu
C. 50% ceny biletu
D. 100% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 85
Obsługa podróżnych w portach …

Na obszarze lotniska dozwolone jest

A. pozostawienie bagażu lub innych przedmiotów bez opieki, które mogą powodować zakłócenia w funkcjonowaniu lotniska
B. pozostawanie w porze nocnej w celu oczekiwania na przylot lub odlot statku powietrznego
C. zaśmiecanie i zanieczyszczanie terenu lotniska
D. wnoszenie na teren lotniska broni i materiałów niebezpiecznych lub innych przedmiotów, mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa osób, statków powietrznych lub infrastruktury lotniska, bez odpowiedniego zezwolenia
SPL.02 Pytanie 86
Obsługa podróżnych w portach …

Co zapytał podróżny w biurze informacji kolejowej, używając angielskiego zwrotu: "Is this a direct train or do I have to change trains?"?

A. Czy to pociąg ekspresowy i muszę dopłacić do biletu?
B. Czy jest to pociąg bezpośredni, czy muszę się przesiadać?
C. Czy muszę zarezerwować miejsce na ten pociąg?
D. Czy mogę jechać tylko tym pociągiem?
SPL.02 Pytanie 87
Obsługa podróżnych w portach …

Numer bramki, przez którą pasażer wchodzi do samolotu, umieszczany jest na karcie pokładowej w rubryce

A. Carrier
B. Flight No
C. Seat No
D. Gate
SPL.02 Pytanie 88
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki skrót odnosi się do międzynarodowej konwencji mającej na celu zapobieganie zanieczyszczeniu mórz przez statki?

A. SOLAS
B. MARPOL
C. MPZZM
D. MLC
SPL.02 Pytanie 89
Obsługa podróżnych w portach …

Zgłoszeniu na piśmie podlega przywóz wartości dewizowych z zagranicy oraz krajowych środków płatniczych, gdy ich łączna wartość przekracza równowartość

A. 50000 euro
B. 5000 euro
C. 100 000 euro
D. 10000 euro
SPL.02 Pytanie 90
Obsługa podróżnych w portach …

Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?

A. FMS
B. AMADEUS
C. ACARS
D. INS
SPL.02 Pytanie 91
Obsługa podróżnych w portach …

Opcja 'infant' w dokumentacji dotyczącej podróży lotniczych odnosi się do

A. dziecka podróżującego z opieką linii lotniczej
B. dziecka w wieku od 4 do 16 lat
C. osoby starszej
D. dziecka do 2. roku życia, odbywającego podróż na kolanach rodziców
SPL.02 Pytanie 92
Obsługa podróżnych w portach …

Przepisy regulujące odpłatny transport osób w krajowym systemie kolei w Polsce to

A. prawo przewozowe
B. organizacje UIR
C. organizacje polskich przewoźników kolejowych
D. konwencja COTIF
SPL.02 Pytanie 93
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin frequent-flyer programme?

A. program filmów pokazywanych na pokładzie samolotu
B. program przeciwdziałający zakrzepom u pasażerów często podróżujących
C. program lojalnościowy linii lotniczej
D. program kursów dla pilotów
SPL.02 Pytanie 94
Obsługa podróżnych w portach …

Czym jest boarding card w zakresie transportu lotniczego?

A. potwierdzenie rezerwacji
B. bilet samolotowy
C. karta bezpieczeństwa
D. karta pokładowa
SPL.02 Pytanie 95
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas prośby do obcokrajowca o okazanie paszportu w czasie kontroli, należy zastosować formę grzecznościową

A. Can I see your passport, please
B. Security check
C. Customs control
D. Hand me your passport
SPL.02 Pytanie 96
Obsługa podróżnych w portach …

Na stanowisku odprawy w porcie lotniczym, pasażer nie ma możliwości

A. przeprowadzić odprawy biletowej
B. uzyskać karty pokładowej
C. nadać bagażu rejestrowanego
D. zrealizować czeku podróżnego
SPL.02 Pytanie 97
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo jest ważny paszport przyznany dziecku, które nie ma 13 lat, licząc od daty jego wydania?

A. 10 lat
B. 6 miesięcy
C. 5 lat
D. 12 miesięcy
SPL.02 Pytanie 98
Obsługa podróżnych w portach …

Która aplikacja na urządzenia mobilne pozwala na planowanie podróży z wykorzystaniem bezpośrednich pociągów PKP Intercity, a także sprawdzenie ceny biletu i jego zakup?

A. CallPay
B. IC Mobile Navigator
C. FindPark
D. BLIK
SPL.02 Pytanie 99
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który daje mu prawo do wejścia na pokład samolotu w celu realizacji danego lotu, to

A. karta pokładowa
B. voucher lotniczy
C. wiza
D. polisa
SPL.02 Pytanie 100
Obsługa podróżnych w portach …

W jakim programie opisano zasady funkcjonowania służb operacyjnych oraz jednostek działających na terenie lotniska w przypadku wystąpienia aktu bezprawnej ingerencji?

A. W Krajowym Programie Bezpieczeństwa Wewnętrznego
B. W Programie Kryzysowym Portu Lotniczego
C. W Krajowym Programie Ochrony Lotnictwa Cywilnego
D. W Programie Bezpieczeństwa Portu Lotniczego
SPL.02 Pytanie 101
Obsługa podróżnych w portach …

Skrót NS - Not seat, używany w kontekście biletów lotniczych, oznacza

A. brak dostępnego miejsca obok podróżnego
B. niemowlę, któremu nie przysługuje osobne miejsce
C. potwierdzoną rezerwację dla siedzenia
D. brak dostępnych miejsc do siedzenia
SPL.02 Pytanie 102
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami zawartymi w ustawie "Prawo przewozowe", w przypadku przerwy w ruchu lub utraty połączenia przewidzianego w rozkładzie jazdy, pasażer posiadający bilet jednorazowy

A. ma prawo do zwrotu za przebytą część podróży
B. nie przysługuje mu żadne roszczenie
C. ma prawo do zwrotu wydatków za przejazd środkiem zastępczym
D. ma prawo do zwrotu całkowitych kosztów za przerwany przejazd
SPL.02 Pytanie 103
Obsługa podróżnych w portach …

Aby zebrać opinie podróżnych na temat standardu obsługi w porcie lotniczym, realizowane są

A. badania ankietowe
B. badania promocyjne
C. analizy SWOT
D. analizy prognostyczne
SPL.02 Pytanie 104
Obsługa podróżnych w portach …

PRM – Passengers with Reduced Mobility to termin stosowany w Europie w odniesieniu do pasażerów

A. niepełnosprawnych
B. niepełnoletnich
C. transferowych
D. grupowych
SPL.02 Pytanie 105
Obsługa podróżnych w portach …

Specjalnie wydzielona i wygodnie urządzona strefa oczekiwania dla podróżnych lecących w klasie pierwszej to

A. executive lounge
B. departure lounge
C. airport business area
D. baggage reclaim area
SPL.02 Pytanie 106
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma zwrot The flight is cancelled?

A. Lot został odwołany.
B. Lot został spóźniony.
C. Lot został wstrzymany.
D. Lot został przeniesiony.
SPL.02 Pytanie 107
Obsługa podróżnych w portach …

W Polsce instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie skarg pasażerów zgłaszanych wobec linii lotniczych, po wcześniejszym wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, jest

A. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
B. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
D. Urząd Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 108
Obsługa podróżnych w portach …

Zdarzenie, które ma związek z użytkowaniem statku powietrznego, inne niż wypadek lotniczy, mogące mieć lub mające negatywny wpływ na bezpieczeństwo lotu, które miało miejsce od momentu, gdy którakolwiek osoba weszła na jego pokład z zamiarem odbycia lotu, do chwili, gdy ostatnia osoba opuściła pokład statku powietrznego, określamy mianem

A. incydentem lotniczym
B. kolizją lotniczą
C. awarią lotniczą
D. uszkodzeniem statku powietrznego
SPL.02 Pytanie 109
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu podręcznym samolotu nie wolno transportować

A. laptopa
B. nożyczek z ostrzem dłuższym niż 6 cm
C. żywności w formie stałej, takiej jak ciasto
D. pasty do zębów o maksymalnej pojemności 100 ml
SPL.02 Pytanie 110
Obsługa podróżnych w portach …

Który z podanych przedmiotów w bagażu podręcznym zostanie skonfiskowany pasażerowi podczas kontroli bezpieczeństwa przy przejściu z części ogólnodostępnej terminala do obszaru zastrzeżonego?

A. Pianka do golenia w butelce o pojemności 125 ml
B. Zestaw płyt CD w opakowaniu.
C. Kamera.
D. Butelka szklana o pojemności 100 ml wypełniona alkoholem
SPL.02 Pytanie 111
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie jest angielskie oznaczenie Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego?

A. EASA
B. IATA
C. ECAC
D. ICAO
SPL.02 Pytanie 112
Obsługa podróżnych w portach …

Organizacja wystawiająca bilet na lot musi posiadać odpowiednią licencję?

A. IATA
B. SOLAS
C. ERA
D. EMSA
SPL.02 Pytanie 113
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma fraza You have to pay excess baggage podczas check-inu bagażu?

A. Powinien/na Pan/Pani uiścić opłatę za bagaż podręczny
B. Powinien/na Pan/Pani uiścić opłatę za ubezpieczenie bagażu
C. Powinien/na Pan/Pani zapłacić cło za bagaż
D. Musi Pan/Pani zapłacić za nadbagaż
SPL.02 Pytanie 114
Obsługa podróżnych w portach …

Na karcie pokładowej w sekcji oznaczonej PCS należy wpisać

A. liczbę sztuk bagażu podręcznego
B. wagę bagażu podręcznego
C. liczbę sztuk bagażu rejestrowanego
D. wagę bagażu nadawanego
SPL.02 Pytanie 115
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie the ferry is sailing away at 13:00?

A. Podróż kończy się o godzinie 13:00
B. Prom odpływa o godzinie 13:00
C. Opóźnienie w podróży będzie trwało do godziny 13:00
D. Pociąg przyjedzie o godzinie 13:00
SPL.02 Pytanie 116
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej pasażer samolotu otrzymuje kartę

A. pokładową
B. ICAO
C. ISIC
D. podróży
SPL.02 Pytanie 117
Obsługa podróżnych w portach …

Nazwa systemu informatycznego, który pozwala na rezerwację miejsc oraz sprzedaż biletów kolejowych dla PKP i Przewozów Regionalnych, to

A. ZAMPAS
B. KURS-2008
C. SRP
D. GPRS
SPL.02 Pytanie 118
Obsługa podróżnych w portach …

Który organ odpowiada za nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym?

A. Minister Infrastruktury
B. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
C. Prezes Zarządu PKP Intercity
D. Minister Rozwoju, Pracy i Technologii
SPL.02 Pytanie 119
Obsługa podróżnych w portach …

Kiedy następuje odprawa bagażu rejestrowanego?

A. za pośrednictwem Straży Granicznej
B. w trakcie kontroli bezpieczeństwa
C. przy stanowisku check-in
D. przed boardingiem
SPL.02 Pytanie 120
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument PIR — Property Irregularity Report sporządza się na lotnisku w sytuacji

A. odnalezienia w bagażu przedmiotów zabronionych
B. zgubienia karty pokładowej
C. niezgodności w rezerwacji biletu lotniczego
D. zagubienia bagażu