Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?

ROZPORZĄDZENIE (UE) NR 1177/2010 O PRAWACH PASAŻERÓW PODRÓŻUJĄCYCH
DROGĄ MORSKĄ I DROGĄ WODNĄ ŚRÓDLĄDOWĄ
Pasażerowie mogą kierować skargi do przewoźników i operatorów terminali w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana.
Przewoźnik lub operator terminalu musi posiadać system rozpatrywania skarg. W ramach tego systemu musi on powiadomić pasażera w terminie jednego miesiąca od otrzymania skargi, czy uważa skargę za zasadną, czy ją odrzuca czy też jest ona nadal rozpatrywana. Przewoźnik lub operator terminalu ma obowiązek udzielić pasażerowi ostatecznej odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od otrzymania skargi.

A. Do 8 lipca 2018 r.
B. Do 6 lipca 2018 r.
C. Do 8 sierpnia 2018 r.
D. Do 6 sierpnia 2018 r.
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer z utrudnieniem w słyszeniu lub pasażer niesłyszący według kodów klasyfikujących typ wsparcia dla podróżnych z niepełnosprawnościami lub mających ograniczenia w mobilności, zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników Lotniczych (IATA) jest identyfikowany kodem

A. DEAF
B. MAAS
C. MEDA
D. BLIND
Obsługa podróżnych w portach …

Kwestie związane z bezpieczeństwem na morzu oraz ochroną środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze strony statków reguluje

A. CLC (Civil Liability Convention)
B. FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic)
C. MSC (Marine Stewardship Council)
D. IMO (International Maritime Organization)
SPL.02 Pytanie 126
Obsługa podróżnych w portach …

Co w języku polskim oznacza termin left-luggage office?

A. kontrolę bezpieczeństwa bagażu
B. odprawę bagażową
C. przechowalnię bagażu
D. bezpłatny limit bagażowy
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny z biletem klasy ekonomicznej próbuje wejść na pokład wcześniej niż wyznaczony czas. Personel lotniska powinien:

A. zezwolić na wcześniejsze wejście jako uprzejmość, o ile nie ma przeciwwskazań operacyjnych
B. poprosić o dodatkową opłatę za wcześniejsze wejście, jeśli polityka linii lotniczej na to pozwala
C. poprosić podróżnego o poczekanie na swoją kolej według klasy biletu
D. przeprowadzić kontrolę bagażu podręcznego, jeżeli nie została jeszcze przeprowadzona
SPL.02 Pytanie 128
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo ważny jest paszport przyznany małoletniemu, który nie ma 13 lat?

A. 5 lat
B. 1 rok
C. 2 lata
D. 10 lat
Obsługa podróżnych w portach …

Kto może przebywać w strefie zastrzeżonej w porcie lotniczym?

A. podróżni oraz osoby towarzyszące podróżnym
B. pasażerowie oraz pracownicy lotniska, po przejściu kontroli bezpieczeństwa
C. osoby zatrudnione w porcie lotniczym
D. wyłącznie osoby będące pasażerami
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z aktualnie obowiązującymi regulacjami celnymi w transporcie lotniczym, osoby podróżujące spoza Unii Europejskiej mają prawo wwieźć do Polski maksymalnie

A. 200 sztuk papierosów
B. 40 sztuk papierosów
C. 100 sztuk papierosów
D. 50 sztuk papierosów
Obsługa podróżnych w portach …

Cena biletu normalnego na przejazd pociągiem osobowym w drugiej klasie wynosi 22,70 zł. O ile mniej zapłaci za przejazd tym pociągiem uczeń korzystający ze zniżki na podstawie ważnej legitymacji szkolnej?

Uprawnienia do ulgowych przejazdów koleją w komunikacji krajowej wg stanu na dzień
16 kwietnia 2018 r. na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r.
o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego
Uprawnieni do ulgiWymiar ulgi przy
przejazdach
w klasie drugiej
Dokumenty upoważniające do korzystania
z ulgowych przejazdów
Dzieci w wieku do 4 lat100%dokument stwierdzający wiek dziecka
Studenci do ukończenia
26 roku życia
51%legitymacja studencka, wydana przez polską
szkołę wyższą
Uczniowie szkół podstawowych
i szkół ponadpodstawowych nie dłużej niż
do ukończenia 24 roku życia
37%legitymacja szkolna

A. 8,40 zł
B. 11,58 zł
C. 11,12 zł
D. 14,30 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są zasady dotyczące żywności dla niemowląt, które można zabrać na pokład samolotu?

A. Żywność dla niemowląt należy przewozić w hermetycznych pojemnikach o maksymalnej pojemności do 2 litrów
B. Żywność dla niemowląt powinna być pakowana w pojemnikach o maksymalnej pojemności do 1 litra
C. Nie ma żadnych ograniczeń co do ilości żywności dla niemowląt
D. Żywność dla niemowląt należy transportować w hermetycznych pojemnikach o maksymalnej pojemności do 0,5 litra
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer z niepełnosprawnością powinien zgłosić przewoźnikowi lotniczemu konieczność transportu wózka inwalidzkiego najpóźniej na

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1107/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności
ruchowej podróżujących drogą lotniczą
[...] Pasażer ma prawo do transportu sprzętu medycznego oraz nie więcej niż dwóch urządzeń do poruszania się na jedną osobę niepełnosprawną lub osobę o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym elektrycznych wózków inwalidzkich, pod warunkiem powiadomienia z czterdziestooośmiogodzinnym wyprzedzeniem oraz z zastrzeżeniem możliwych ograniczeń miejsca na pokładzie samolotu.

A. 4 doby przed odlotem.
B. 24 godziny przed odlotem.
C. 2 doby przed odlotem.
D. 12 godzin przed odlotem.
Obsługa podróżnych w portach …

Ile stanowisk do odprawy biletowo-bagażowej należy zorganizować w terminalu lotniczym, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć 50% pasażerów lecących samolotem, który pomieści 120 osób? Przyjmuje się, że proces odprawy jednego podróżnego trwa 3 minuty.

A. 3
B. 5
C. 2
D. 7
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką informację trzeba wpisać w polu "VIA" na etykiecie bagażu rejestrowanego?

A. Przewoźnika realizującego lot
B. Wagę rejestrowanego bagażu
C. Miejsce portu przesiadkowego
D. Właściciela rejestrowanego bagażu
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku, pasażerowie mogą zabrać w bagażu podręcznym

A. 0,1 litra wody w butelce plastikowej o pojemności 250 ml
B. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
C. szampon w pojemniku o objętości 50 ml
D. pasta do zębów w pojemniku o objętości 125 ml
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie dokumenty są kontrolowane na lotnisku przed wylotem pasażera udającego się do strefy Non-Schengen?

A. Paszport.
B. Legitymacja szkolna.
C. Dokument tożsamości.
D. Legitymacja ubezpieczeniowa.
SPL.02 Pytanie 149
Obsługa podróżnych w portach …

Bagaż transportowany w luku bagażowym samolotu to bagaż

A. nierejestrowany
B. podręczny
C. kabina
D. rejestrowany
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba zarządzająca lotniskiem podejmuje kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom terenu lotniska przed działaniami naruszającymi prawo w zakresie lotnictwa cywilnego, korzystając z posiadanych uprawnień i obowiązków w ramach

A. Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego
B. Krajowego Programu Kontroli Jakości
C. Polskiego Programu Ochrony Lotnisk
D. Polskiego Programu Ochrony Żeglugi Powietrznej
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg dotarł na stację końcową z opóźnieniem wynoszącym 75 minut. O jaką najniższą sumę rekompensaty ma prawo wystąpić pasażer tego pociągu, jeśli zapłacił za bilet na przejazd 85,00 zł?

A. 21,25 zł
B. 85,00 zł
C. 63,75 zł
D. 42,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Który z poniższych przedmiotów znajdujących się w bagażu podręcznym zostanie skonfiskowany pasażerowi w trakcie kontroli bezpieczeństwa przy przejściu z obszaru ogólnodostępnego do strefy zastrzeżonej?

A. Butelka szklana o pojemności 100 ml z alkoholem
B. Żel do golenia w pojemniku o pojemności 125 ml
C. Lornetka
D. Długopis metalowy
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą prawo przewozowe przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za

A. stratę, jaką przeszedł podróżny z powodu opóźnienia lub odwołania kursującego regularnie środka transportowego, jeśli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika
B. przedmioty, które pasażer przewozi samodzielnie, jeśli szkoda wynikła z winy przewoźnika
C. straty, jakie podróżny doznał z powodu wcześniejszego odjazdu środka transportowego
D. bagaż, który został pozostawiony bez nadzoru obok środka transportu, którym podróżuje pasażer
Obsługa podróżnych w portach …

Transport certyfikowanych psów przewodników w kabinie samolotu jest

A. zakazany
B. dozwolony bez dodatkowych kosztów
C. dozwolony za opłatą w zależności od masy psa
D. dozwolony pod warunkiem umieszczenia w klatce
SPL.02 Pytanie 157
Obsługa podróżnych w portach …

Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy pragną skorzystać z pełnej gamy usług biura podróży na dany sezon i dokonają rezerwacji z dużym, wielomiesięcznym wyprzedzeniem, po cenie niższej niż katalogowa

A. first minutę
B. last minutę
C. all inclusive
D. super last second
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z kraju trzeciego, który jest objęty obowiązkiem posiadania wizy, może wjechać na teren Polski na podstawie

A. identyfikatora.
B. zezwolenia na pobyt w Niemczech.
C. biletu powrotnego.
D. wizy krajowej Wielkiej Brytanii.
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przepisami Ustawa o transporcie, pasażer posiadający bilet jednorazowy ma prawo do zwrotu kosztów w przypadku przerwy w kursowaniu lub utraty zaplanowanego połączenia według rozkładu jazdy?

A. przysługuje kwota na pokrycie wydatków powrotu do miejsca wyruszenia
B. nie przysługuje żadna rekompensata
C. przysługuje zwrot kosztów za cały przerwany przejazd
D. przysługuje rekompensata za czas oczekiwania na kolejne połączenie