Filtrowanie pytań
Obsługa podróżnych w portach …
A. cztery lata
B. trzy lata
C. dwa lata
D. rok
Obsługa podróżnych w portach …
6 czerwca 2018 r. pasażer złożył osobiście skargę do przewoźnika morskiego na usługę przewozu statkiem, która została zrealizowana 21 kwietnia 2018 r. W jakim terminie powinien był otrzymać od przewoźnika informację o statusie złożonej skargi?
ROZPORZĄDZENIE (UE) NR 1177/2010 O PRAWACH PASAŻERÓW PODRÓŻUJĄCYCH DROGĄ MORSKĄ I DROGĄ WODNĄ ŚRÓDLĄDOWĄ |
Pasażerowie mogą kierować skargi do przewoźników i operatorów terminali w terminie dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana. Przewoźnik lub operator terminalu musi posiadać system rozpatrywania skarg. W ramach tego systemu musi on powiadomić pasażera w terminie jednego miesiąca od otrzymania skargi, czy uważa skargę za zasadną, czy ją odrzuca czy też jest ona nadal rozpatrywana. Przewoźnik lub operator terminalu ma obowiązek udzielić pasażerowi ostatecznej odpowiedzi w terminie dwóch miesięcy od otrzymania skargi. |
A. Do 8 lipca 2018 r.
B. Do 6 lipca 2018 r.
C. Do 8 sierpnia 2018 r.
D. Do 6 sierpnia 2018 r.
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer z utrudnieniem w słyszeniu lub pasażer niesłyszący według kodów klasyfikujących typ wsparcia dla podróżnych z niepełnosprawnościami lub mających ograniczenia w mobilności, zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników Lotniczych (IATA) jest identyfikowany kodem
A. DEAF
B. MAAS
C. MEDA
D. BLIND
Obsługa podróżnych w portach …
Kwestie związane z bezpieczeństwem na morzu oraz ochroną środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze strony statków reguluje
A. CLC (Civil Liability Convention)
B. FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic)
C. MSC (Marine Stewardship Council)
D. IMO (International Maritime Organization)
Obsługa podróżnych w portach …
W transporcie lotniczym kontrola bezpieczeństwa dotyczy m.in.
A. członka misji dyplomatycznej
B. wicemarszałka Sejmu
C. członka Rady Ministrów
D. Marszałka Senatu
Obsługa podróżnych w portach …
Co w języku polskim oznacza termin left-luggage office?
A. kontrolę bezpieczeństwa bagażu
B. odprawę bagażową
C. przechowalnię bagażu
D. bezpłatny limit bagażowy
SPL.02 Pytanie 127
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżny z biletem klasy ekonomicznej próbuje wejść na pokład wcześniej niż wyznaczony czas. Personel lotniska powinien:
A. zezwolić na wcześniejsze wejście jako uprzejmość, o ile nie ma przeciwwskazań operacyjnych
B. poprosić o dodatkową opłatę za wcześniejsze wejście, jeśli polityka linii lotniczej na to pozwala
C. poprosić podróżnego o poczekanie na swoją kolej według klasy biletu
D. przeprowadzić kontrolę bagażu podręcznego, jeżeli nie została jeszcze przeprowadzona
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo ważny jest paszport przyznany małoletniemu, który nie ma 13 lat?
A. 5 lat
B. 1 rok
C. 2 lata
D. 10 lat
Obsługa podróżnych w portach …
Kto może przebywać w strefie zastrzeżonej w porcie lotniczym?
A. podróżni oraz osoby towarzyszące podróżnym
B. pasażerowie oraz pracownicy lotniska, po przejściu kontroli bezpieczeństwa
C. osoby zatrudnione w porcie lotniczym
D. wyłącznie osoby będące pasażerami
Obsługa podróżnych w portach …
Osobie z niepełnosprawnością nie przysługuje przydzielenie miejsca w samolocie, które znajduje się
A. w tylnej części samolotu
B. daleko od stanowiska obsługi pokładowej
C. przy drzwiach ewakuacyjnych
D. w pierwszym rzędzie
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z aktualnie obowiązującymi regulacjami celnymi w transporcie lotniczym, osoby podróżujące spoza Unii Europejskiej mają prawo wwieźć do Polski maksymalnie
A. 200 sztuk papierosów
B. 40 sztuk papierosów
C. 100 sztuk papierosów
D. 50 sztuk papierosów
Obsługa podróżnych w portach …
Cena biletu normalnego na przejazd pociągiem osobowym w drugiej klasie wynosi 22,70 zł. O ile mniej zapłaci za przejazd tym pociągiem uczeń korzystający ze zniżki na podstawie ważnej legitymacji szkolnej?
Uprawnienia do ulgowych przejazdów koleją w komunikacji krajowej wg stanu na dzień 16 kwietnia 2018 r. na podstawie ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego | ||
Uprawnieni do ulgi | Wymiar ulgi przy przejazdach w klasie drugiej | Dokumenty upoważniające do korzystania z ulgowych przejazdów |
Dzieci w wieku do 4 lat | 100% | dokument stwierdzający wiek dziecka |
Studenci do ukończenia 26 roku życia | 51% | legitymacja studencka, wydana przez polską szkołę wyższą |
Uczniowie szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia | 37% | legitymacja szkolna |
A. 8,40 zł
B. 11,58 zł
C. 11,12 zł
D. 14,30 zł
SPL.02 Pytanie 133
Obsługa podróżnych w portach …
W obszarze odbioru bagażu w terminalu lotniczym znajduje się miejsce
A. odbierania bagażu rejestrowanego
B. przechowywania bagażu
C. zgłaszania reklamacji dotyczących bagażu
D. kontroli bagażu podręcznego
Obsługa podróżnych w portach …
Zgłoszenie na piśmie do organów celnych obejmuje przywóz z zagranicy wartości dewizowych oraz krajowych środków płatniczych, jeśli ich łączna wartość przekracza równowartość
A. 1 000 euro
B. 3 000 euro
C. 5 000 euro
D. 10 000 euro
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie są zasady dotyczące żywności dla niemowląt, które można zabrać na pokład samolotu?
A. Żywność dla niemowląt należy przewozić w hermetycznych pojemnikach o maksymalnej pojemności do 2 litrów
B. Żywność dla niemowląt powinna być pakowana w pojemnikach o maksymalnej pojemności do 1 litra
C. Nie ma żadnych ograniczeń co do ilości żywności dla niemowląt
D. Żywność dla niemowląt należy transportować w hermetycznych pojemnikach o maksymalnej pojemności do 0,5 litra
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer z niepełnosprawnością powinien zgłosić przewoźnikowi lotniczemu konieczność transportu wózka inwalidzkiego najpóźniej na
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1107/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą |
[...] Pasażer ma prawo do transportu sprzętu medycznego oraz nie więcej niż dwóch urządzeń do poruszania się na jedną osobę niepełnosprawną lub osobę o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym elektrycznych wózków inwalidzkich, pod warunkiem powiadomienia z czterdziestooośmiogodzinnym wyprzedzeniem oraz z zastrzeżeniem możliwych ograniczeń miejsca na pokładzie samolotu. |
A. 4 doby przed odlotem.
B. 24 godziny przed odlotem.
C. 2 doby przed odlotem.
D. 12 godzin przed odlotem.
Obsługa podróżnych w portach …
Ile stanowisk do odprawy biletowo-bagażowej należy zorganizować w terminalu lotniczym, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć 50% pasażerów lecących samolotem, który pomieści 120 osób? Przyjmuje się, że proces odprawy jednego podróżnego trwa 3 minuty.
A. 3
B. 5
C. 2
D. 7
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki jest maksymalny czas nieprzerwanego prowadzenia autokaru przez jednego kierowcę?
A. 4,5 godziny
B. 5,5 godziny
C. 8 godzin
D. 9 godzin
SPL.02 Pytanie 139
Obsługa podróżnych w portach …
System EDS jest wykorzystywany do inspekcji bagażu w celu identyfikacji materiałów
A. toksycznych
B. łatwopalnych
C. wybuchowych
D. szybko psujących się
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką informację trzeba wpisać w polu "VIA" na etykiecie bagażu rejestrowanego?
A. Przewoźnika realizującego lot
B. Wagę rejestrowanego bagażu
C. Miejsce portu przesiadkowego
D. Właściciela rejestrowanego bagażu
Obsługa podróżnych w portach …
Kogo określa skrót IN na karcie pokładowej pasażera?
A. Niemowlę
B. Pasażera w podeszłym wieku
C. Dziecko
D. Studenta
Obsługa podróżnych w portach …
W języku angielskim, jakim terminem nazywa się transport morski?
A. air transport
B. maritime transport
C. water transport
D. road transport
SPL.02 Pytanie 143
Obsługa podróżnych w portach …
Jak na karcie pokładowej oznaczono sekcję przeznaczoną na zapisanie danych dotyczących wagi bagażu?
A. PCS
B. SEQ
C. WT
D. CARRIER
SPL.02 Pytanie 144
Obsługa podróżnych w portach …
Kto jest odpowiedzialny za pełnienie funkcji organu administracji lotniczej oraz nadzoru w tym zakresie?
A. Prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej
B. Ministra Infrastruktury i Budownictwa
C. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
D. Kierownika Departamentu Lotnictwa
Obsługa podróżnych w portach …
Skrót OW odnosi się do podróży lotniczej
A. tam i z powrotem
B. w jedną stronę
C. krajowej
D. służbowej
Obsługa podróżnych w portach …
W trakcie inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku, pasażerowie mogą zabrać w bagażu podręcznym
A. 0,1 litra wody w butelce plastikowej o pojemności 250 ml
B. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
C. szampon w pojemniku o objętości 50 ml
D. pasta do zębów w pojemniku o objętości 125 ml
Obsługa podróżnych w portach …
Mobilna aplikacja, która umożliwia dostęp do danych w Systemie Osobistego Rozkładu Jazdy Pociągów, to
A. Amadeus
B. Bilkom
C. Flight Tracker
D. iMPK
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie dokumenty są kontrolowane na lotnisku przed wylotem pasażera udającego się do strefy Non-Schengen?
A. Paszport.
B. Legitymacja szkolna.
C. Dokument tożsamości.
D. Legitymacja ubezpieczeniowa.
Obsługa podróżnych w portach …
Bagaż transportowany w luku bagażowym samolotu to bagaż
A. nierejestrowany
B. podręczny
C. kabina
D. rejestrowany
SPL.02 Pytanie 150
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer linii lotniczych z ograniczoną mobilnością oraz niewidomy jest w dokumentacji dotyczącej jego obsługi oznaczony kodem niepełnosprawności
A. BLND
B. WCHC
C. DEAF
D. MAAS
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką odległość w linii prostej pokonuje się z Dworca Głównego do hotelu, jeśli na mapie w skali 1:20 000 długość tego odcinka wynosi 7 cm?
A. 140,00 km
B. 1,40 km
C. 14,00 km
D. 0,14 km
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba zarządzająca lotniskiem podejmuje kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom terenu lotniska przed działaniami naruszającymi prawo w zakresie lotnictwa cywilnego, korzystając z posiadanych uprawnień i obowiązków w ramach
A. Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego
B. Krajowego Programu Kontroli Jakości
C. Polskiego Programu Ochrony Lotnisk
D. Polskiego Programu Ochrony Żeglugi Powietrznej
Obsługa podróżnych w portach …
Pociąg dotarł na stację końcową z opóźnieniem wynoszącym 75 minut. O jaką najniższą sumę rekompensaty ma prawo wystąpić pasażer tego pociągu, jeśli zapłacił za bilet na przejazd 85,00 zł?
A. 21,25 zł
B. 85,00 zł
C. 63,75 zł
D. 42,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Który z poniższych przedmiotów znajdujących się w bagażu podręcznym zostanie skonfiskowany pasażerowi w trakcie kontroli bezpieczeństwa przy przejściu z obszaru ogólnodostępnego do strefy zastrzeżonej?
A. Butelka szklana o pojemności 100 ml z alkoholem
B. Żel do golenia w pojemniku o pojemności 125 ml
C. Lornetka
D. Długopis metalowy
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą prawo przewozowe przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za
A. stratę, jaką przeszedł podróżny z powodu opóźnienia lub odwołania kursującego regularnie środka transportowego, jeśli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika
B. przedmioty, które pasażer przewozi samodzielnie, jeśli szkoda wynikła z winy przewoźnika
C. straty, jakie podróżny doznał z powodu wcześniejszego odjazdu środka transportowego
D. bagaż, który został pozostawiony bez nadzoru obok środka transportu, którym podróżuje pasażer
Obsługa podróżnych w portach …
Transport certyfikowanych psów przewodników w kabinie samolotu jest
A. zakazany
B. dozwolony bez dodatkowych kosztów
C. dozwolony za opłatą w zależności od masy psa
D. dozwolony pod warunkiem umieszczenia w klatce
Obsługa podróżnych w portach …
Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy pragną skorzystać z pełnej gamy usług biura podróży na dany sezon i dokonają rezerwacji z dużym, wielomiesięcznym wyprzedzeniem, po cenie niższej niż katalogowa
A. first minutę
B. last minutę
C. all inclusive
D. super last second
Obsługa podróżnych w portach …
Czym jest zwrot guarded car park?
A. warsztat samochodowy
B. poczekalnia
C. parking strzeżony
D. wypożyczalnia samochodów
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba z kraju trzeciego, który jest objęty obowiązkiem posiadania wizy, może wjechać na teren Polski na podstawie
A. identyfikatora.
B. zezwolenia na pobyt w Niemczech.
C. biletu powrotnego.
D. wizy krajowej Wielkiej Brytanii.
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z przepisami Ustawa o transporcie, pasażer posiadający bilet jednorazowy ma prawo do zwrotu kosztów w przypadku przerwy w kursowaniu lub utraty zaplanowanego połączenia według rozkładu jazdy?
A. przysługuje kwota na pokrycie wydatków powrotu do miejsca wyruszenia
B. nie przysługuje żadna rekompensata
C. przysługuje zwrot kosztów za cały przerwany przejazd
D. przysługuje rekompensata za czas oczekiwania na kolejne połączenie