Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 121
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są ograniczenia dotyczące pożywienia dla niemowlęcia, które można wnieść na pokład samolotu?

A. Pożywienie dla niemowląt należy przewozić w pojemnikach hermetycznych o pojemności do 2 litrów.
B. Pożywienie dla niemowląt należy przewozić w pojemnikach hermetycznych o pojemności do 0,5 litra.
C. Nie ma ograniczenia co do ilości pożywienia dla niemowląt.
D. Pożywienie dla niemowląt powinno się znajdować w pojemnikach o pojemności do 1 litra.
SPL.02 Pytanie 122
Obsługa podróżnych w portach …

Pan Kowalski przed godziną 9:00 musi stawić się na lotnisku Balice w Krakowie. Na podstawie rozkładu jazdy pociągu określ liczbę połączeń z dworca Kraków Główny na Lotnisko Balice w godzinach 5:00 - 9:00.

Ilustracja do pytania 2
A. 10 połączeń.
B. 6 połączeń.
C. 7 połączeń.
D. 9 połączeń.
SPL.02 Pytanie 123
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny chce udać się z portu lotniczego do dworca kolejowego. Na planie miasta sporządzonym w skali 1:10 000 odległość ta wynosi 38 cm. Podróżny ma do przebycia w rzeczywistości

A. 1,0 km
B. 38 km
C. 3,8 km
D. 1,9 km
SPL.02 Pytanie 124
Obsługa podróżnych w portach …

Na karcie pokładowej w miejscu oznaczonym PCS należy wpisać

A. wagę bagażu kabinowego.
B. wagę bagażu rejestrowanego.
C. liczbę sztuk bagażu rejestrowanego.
D. liczbę sztuk bagażu kabinowego.
SPL.02 Pytanie 125
Obsługa podróżnych w portach …

Przygotowując ofertę przewozu lotniczego dla podróżnych, w cenie biletu lotniczego nie uwzględnia się

A. kosztów własnych linii lotniczych.
B. ubezpieczenia pasażera.
C. kosztów paliwa.
D. opłat nawigacyjnych.
SPL.02 Pytanie 126
Obsługa podróżnych w portach …

Z podanej informacji o lotach wynika, że

Ilustracja do pytania 6
A. cztery loty są opóźnione.
B. lot nr LO 3904 jest odwołany.
C. pięć lotów jest opóźnionych.
D. trwa odprawa dla lotu nr LO 343.
SPL.02 Pytanie 127
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet w taryfie ekonomicznej Sunday rule oznacza, że pasażer

A. będzie wylatywał z portu docelowego w niedzielę.
B. powinien dokonać odprawy biletowo - bagażowej w niedzielę.
C. powinien spędzić przynajmniej jedną niedzielę w miejscu docelowym.
D. dokonał rezerwacji w niedzielę.
SPL.02 Pytanie 128
Obsługa podróżnych w portach …

Obowiązki przewoźników lotniczych w przypadku opóźnienia, zagubienia lub zniszczenia bagażu reguluje

A. Konwencja Rzymska.
B. Konwencja Tokijska.
C. Konwencja Brukselska.
D. Konwencja Montrealska.
SPL.02 Pytanie 129
Obsługa podróżnych w portach …

W strefie zastrzeżonej portu lotniczego mogą przebywać

A. pasażerowie i pracownicy lotniska, po kontroli bezpieczeństwa.
B. pracownicy portu lotniczego.
C. tylko osoby, które są pasażerami.
D. podróżni i osoby odprowadzające podróżnych.
SPL.02 Pytanie 130
Obsługa podróżnych w portach …

Międzynarodową organizacją lotnictwa cywilnego opracowującą raporty dotyczące bezpieczeństwa transportu lotniczego nie jest

A. EASA
B. IATA
C. ICAO
D. WLOP
SPL.02 Pytanie 131
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie pisemnego zgłoszenia od organów państwowych do Zarządzającego Portem Lotniczym kontroli bezpieczeństwa wg Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego nie poddaje się

A. Zarządzającego Portem Lotniczym.
B. Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej.
C. personelu pokładowego samolotu.
D. pracowników portu lotniczego.
SPL.02 Pytanie 132
Obsługa podróżnych w portach …

W samolocie w bagażu kabinowym nie można przewozić

A. nożyczek o długości ostrza powyżej 6 cm.
B. laptopa.
C. pasty do zębów o pojemności nie większej niż 100 ml.
D. żywności w postaci stałej, np. ciasta.
SPL.02 Pytanie 133
Obsługa podróżnych w portach …

Ile łącznie zapłacą za bilety kolejowe matka z dziećmi w wieku 3 lata i 12 lat, podróżujący z Krakowa -Lotnisko do Warszawy Centralnej, jeśli bilet dla osoby dorosłej kosztuje 57,00 zł?

Ilustracja do pytania 13
A. 92,54 zł
B. 91,51 zł
C. 92,91 zł
D. 94,54 zł
SPL.02 Pytanie 134
Obsługa podróżnych w portach …

DGR to zbiór przepisów regulujący zasady bezpiecznego transportu materiałów niebezpiecznych

A. w transporcie morskim.
B. w transporcie kolejowym.
C. w transporcie samochodowym.
D. drogą powietrzną.
SPL.02 Pytanie 135
Obsługa podróżnych w portach …

CITES (skrót od angielskiej nazwy Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) to załącznik do Konwencji Waszyngtońskiej, który reguluje

A. handel wszystkimi gatunkami roślin i zwierząt.
B. handel dzikimi zwierzętami i roślinami gatunków zagrożonych wyginięciem.
C. przewóz wszystkich gatunków roślin i zwierząt, przeznaczonych na handel i ubój.
D. przewóz gatunków roślin i zwierząt, które będą żyły w ogrodach botanicznych i zoologicznych.
SPL.02 Pytanie 136
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer przewożący płyny, aerozole i żele w pojedynczych opakowaniach w bagażu kabinowym powinien, zgodnie z przepisami Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego, umieścić je w torebce plastikowej o pojemności nieprzekraczającej

A. 0,5 litra.
B. 2 litry.
C. 1 litr.
D. 5 litrów.
SPL.02 Pytanie 137
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu rejestrowanym nie mogą być przewożone

A. nożyczki o długości ostrza powyżej 6 cm.
B. statywy do aparatów z ostrymi zakończeniami.
C. fajerwerki.
D. kosmetyki.
SPL.02 Pytanie 138
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiej wysokości odszkodowania może żądać pasażer, jeśli pociąg dotarł do podanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 150 minut?

A. 35% ceny biletu.
B. 50% ceny biletu.
C. 10% ceny biletu.
D. 100% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 139
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony na rysunku piktogram oznacza

Ilustracja do pytania 19
A. zachowaj właściwą odległość.
B. stanowiska odprawy paszportowej.
C. kasę biletową.
D. punkty informacyjne dla podróżnych.
SPL.02 Pytanie 140
Obsługa podróżnych w portach …

Jak w materiałach informacyjnych przygotowanych w języku angielskim określa się halę odlotów?

A. Duty free.
B. Arrivals hall.
C. Non Schengen.
D. Departures hall.
SPL.02 Pytanie 141
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiony na rysunku piktogram oznacza

Ilustracja do pytania 21
A. przechowalnię bagażu.
B. odprawę bagażową.
C. dźwig towarowy.
D. sejf.
SPL.02 Pytanie 142
Obsługa podróżnych w portach …

Overbooking to przyczyna odmowy przyjęcia pasażera na pokład samolotu z powodu

A. sprzedaży większej liczby biletów niż liczba miejsc w samolocie.
B. odwołania lotu.
C. nagannego zachowania pasażerów.
D. spóźnienia się pasażerów na odprawę.
SPL.02 Pytanie 143
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawiona statystyka wskazuje, że najczęściej wybierany kraj przez Polaków w celu emigracji zarobkowej to

Ilustracja do pytania 23
A. Niemcy.
B. Wielka Brytania.
C. Francja.
D. Holandia.
SPL.02 Pytanie 144
Obsługa podróżnych w portach …

Lotniska mają przyporządkowane przez międzynarodowe organizacje lotnicze oznaczenia. Kody wg IATA są

A. pięcioliterowe.
B. czteroliterowe.
C. trzyliterowe.
D. dwuliterowe.
SPL.02 Pytanie 145
Obsługa podróżnych w portach …

Na jednorazowym bilecie kolejowym zakupionym w kasie biletowej nie umieszcza się

A. imienia i nazwiska pasażera.
B. nazwy przewoźnika.
C. trasy przejazdu.
D. wysokości należności za przejazd.
SPL.02 Pytanie 146
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z obowiązującymi przepisami celnymi w transporcie lotniczym podróżni spoza Unii Europejskiej mogą wwieźć do Polski maksymalnie

A. 50 sztuk papierosów.
B. 40 sztuk papierosów.
C. 100 sztuk papierosów.
D. 200 sztuk papierosów.
SPL.02 Pytanie 147
Obsługa podróżnych w portach …

Karta ISIC (International Student Identity Card) informuje o posiadaniu statusu

A. studenta lub ucznia powyżej 12 roku życia.
B. ucznia poniżej 12 roku życia.
C. nauczyciela.
D. rencisty.
SPL.02 Pytanie 148
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport tymczasowy dla dziecka w wieku 9 miesięcy jest ważny przez

A. 1 rok.
B. 2 lata.
C. 5 lat.
D. 10 lat.
SPL.02 Pytanie 149
Obsługa podróżnych w portach …

Do którego urzędu pasażer składa dokumenty reklamacyjne po wyczerpaniu procedury u przewoźnika kolejowego?

A. Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
B. Urzędu Transportu Kolejowego.
C. Urzędu Transportu Drogowego.
D. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
SPL.02 Pytanie 150
Obsługa podróżnych w portach …

Który dokument podlega kontroli na lotnisku przed odlotem pasażera lecącego do strefy Non-Schengen?

A. Dowód osobisty.
B. Paszport.
C. Legitymacja szkolna.
D. Legitymacja ubezpieczeniowa.
SPL.02 Pytanie 151
Obsługa podróżnych w portach …

Na terenie lotniska nie jest zabronione

A. pozostawienie bez opieki bagażu lub innych przedmiotów, mogących prowadzić do zakłócenia funkcjonowania lotniska.
B. wnoszenie na teren lotniska, bez stosownego zezwolenia, broni i materiałów niebezpiecznych lub innych przedmiotów, mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa osób, statków powietrznych lub infrastruktury lotniska.
C. zaśmiecanie i zanieczyszczanie terenu lotniska.
D. pozostawanie w porze nocnej w oczekiwaniu na przylot lub odlot statku powietrznego.
SPL.02 Pytanie 152
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką procedurę należy zastosować w celu ochrony innych pasażerów, jeśli na pokładzie samolotu jest przewożony pasażer potencjalnie uciążliwy?

A. Należy poinformować o tym fakcie pasażerów.
B. Pasażera potencjalnie uciążliwego należy umieścić z daleka od załogi statku powietrznego, ponieważ załodze nie wolno się z nim kontaktować.
C. Nie należy informować o tym fakcie pasażerów.
D. Pasażera potencjalnie uciążliwego należy umieścić przy wyjściu awaryjnym.
SPL.02 Pytanie 153
Obsługa podróżnych w portach …

Zaznaczona opcja "infant" w dokumentacji podróży lotniczej określa

A. dziecko podróżujące pod opieką linii lotniczej.
B. dziecko w przedziale wiekowym od 4 do 16 lat.
C. dziecko do lat 2, podróżujące na kolanach u rodziców.
D. seniora.
SPL.02 Pytanie 154
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażera niewidomego lub niedowidzącego, potrzebującego pomocy w przejściu przez terminal, oznacza się skrótem

A. WCHC
B. DEAF
C. BLND
D. WCHS
SPL.02 Pytanie 155
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie służące do transportu osób niepełnosprawnych w transporcie lotniczym to

A. przenośnik rolkowy.
B. wózek bagażowy.
C. ambulift.
D. przenośnik taśmowy.
SPL.02 Pytanie 156
Obsługa podróżnych w portach …

Skaner rentgenowski do bagażu umożliwia

A. nadanie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń.
B. prześwietlenie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń.
C. ważenie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń.
D. sortowanie bagażu z projekcją obrazu zagrożeń.
SPL.02 Pytanie 157
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na rysunku to

Ilustracja do pytania 37
A. urządzenie do skanowania bagażu kabinowego.
B. urządzenie do wykrywania szkodliwych substancji.
C. ręczny wykrywacz materiałów wybuchowych.
D. ręczny wykrywacz metali.
SPL.02 Pytanie 158
Obsługa podróżnych w portach …

Flight delayed oznacza

A. czas wejścia na pokład samolotu.
B. godzinę wylotu samolotu.
C. odwołanie lotu.
D. opóźnienie lotu.
SPL.02 Pytanie 159
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot baggage reclaim oznacza

A. reklamację bagażu.
B. nadbagaż.
C. nadanie bagażu.
D. odbiór bagażu.
SPL.02 Pytanie 160
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot nothing to declare oznacza

A. odbiór bagażu.
B. zniżkę dla dzieci.
C. nic do oclenia.
D. nadbagaż.