Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 121
Obsługa podróżnych w portach …

Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem

A. wyłącznie metody manualnej
B. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
C. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
D. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
SPL.02 Pytanie 122
Obsługa podróżnych w portach …

Ruchomy chodnik łączący terminal z samolotem, pozwalający pasażerom na wejście do samolotu, nazywa się

A. trap
B. chodnik terminalowy
C. pomost pasażerski
D. schody do samolotu
SPL.02 Pytanie 123
Obsługa podróżnych w portach …

Konwencja dotycząca Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która została podpisana w Chicago, odnosi się do statków powietrznych

A. stosowanych w służbie policyjnej
B. stosowanych w służbie celnej
C. stosowanych w służbie wojskowej
D. wyłącznie cywilnych
SPL.02 Pytanie 124
Obsługa podróżnych w portach …

W obszarze odbioru bagażu w terminalu lotniczym znajduje się miejsce

A. odbierania bagażu rejestrowanego
B. przechowywania bagażu
C. kontroli bagażu podręcznego
D. zgłaszania reklamacji dotyczących bagażu
SPL.02 Pytanie 125
Obsługa podróżnych w portach …

W obszarze zabezpieczonym w terminalu lotniczym nie powinno być

A. miejsce zjazdu pasażerów i osób ich odprowadzających.
B. strefa oczekiwania.
C. miejsce modlitwy.
D. punkt wymiany walut.
SPL.02 Pytanie 126
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca planuje przemieścić się z lotniska do hotelu. Na mapie miasta w skali 1:10000 odległość ta wynosi 25 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?

A. 1,5km
B. 1,0km
C. 2,5km
D. 2,0km
SPL.02 Pytanie 127
Obsługa podróżnych w portach …

Jak brzmi skrót nazwy Lotniskowej Służby Informacji Powietrznej?

A. SDIP
B. FIS
C. ITS
D. AFIS
SPL.02 Pytanie 128
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba zarządzająca lotniskiem podejmuje kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa użytkownikom terenu lotniska przed działaniami naruszającymi prawo w zakresie lotnictwa cywilnego, korzystając z posiadanych uprawnień i obowiązków w ramach

A. Polskiego Programu Ochrony Lotnisk
B. Krajowego Programu Kontroli Jakości
C. Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego
D. Polskiego Programu Ochrony Żeglugi Powietrznej
SPL.02 Pytanie 129
Obsługa podróżnych w portach …

Na stanowisku odprawy w terminalu lotniczym realizowana jest

A. odprawa paszportowa
B. odprawa celna
C. odprawa biletowo-bagażowa
D. kontrola bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 130
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką maksymalną objętość dezodorant może posiadać pasażer w bagażu kabinowym po przeprowadzonej kontroli bezpieczeństwa na lotnisku?

A. 150 ml
B. 200 ml
C. 250 ml
D. 100 ml
SPL.02 Pytanie 131
Obsługa podróżnych w portach …

Transport certyfikowanych psów przewodników w samolocie bez użycia klatki

A. jest możliwy za dodatkową opłatą
B. jest możliwy bez dodatkowej opłaty
C. jest dozwolony wyłącznie na kolanach pasażera
D. nie jest możliwy
SPL.02 Pytanie 132
Obsługa podróżnych w portach …

Tabela zawiera opłaty za usługi świadczone przez linię easyJet na trasie Londyn — Gdańsk. Pasażer lecący na tej trasie z bagażem ważącym 22 kg wykupił dodatkowe ubezpieczenie i pierwszeństwo wejścia na pokład. Przewoźnik EasyJet wymaga dokonania płatności za bilet kartą kredytową. Jakie łączne koszty poniesie pasażer?

Opłaty za usługi – linia EasyJet
Lp.Element usługi lotniczejKoszt w zł
1.Przelot255,00
2.Opłaty lotniskowe127,00
3.Bagaż do 30 kg48,00
4.Ubezpieczenie64,00
6.Pierwszeństwo wejścia na pokład50,00
7.Opłata manipulacyjna za płatność kartą kredytową25,00
8.Wybór miejsca przy oknie00,00
9.Więcej miejsca na nogi25,00

A. 187,00 zł
B. 442,00 zł
C. 544,00 zł
D. 569,00 zł
SPL.02 Pytanie 133
Obsługa podróżnych w portach …

Która z poniższych instytucji odpowiada za zarządzanie przestrzenią powietrzną nad terytorium danego kraju?

A. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
B. Państwowa agencja kontroli ruchu powietrznego
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych
D. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego
SPL.02 Pytanie 134
Obsługa podróżnych w portach …

Jak brzmi po angielsku słowo "peron"?

A. train
B. underground
C. platform
D. railway station
SPL.02 Pytanie 135
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas morskiego rejsu, którego przewidywany czas trwania wynosi 6 godzin, a przybycie do celu miało miejsce 2,5 godziny po ustalonym czasie, pasażer ma prawo żądać od przewoźnika zwrotu

A. 100% ceny biletu
B. 10% ceny biletu
C. 50% ceny biletu
D. 25% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 136
Obsługa podróżnych w portach …

Jak brzmi angielski skrót Międzynarodowej Organizacji Morskiej?

A. MEPC
B. MSC
C. ICAO
D. IMO
SPL.02 Pytanie 137
Obsługa podróżnych w portach …

W skali 1 : 3 500 000 odległość między Poznaniem a Warszawą na mapie mierzy 7 cm. Jaką wartość w kilometrach ma to w rzeczywistości?

A. 2450 km
B. 5 km
C. 50 km
D. 245 km
SPL.02 Pytanie 138
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza zwrot: Baggage reclaim area?

A. procesu nadawania bagażu rejestrowanego
B. zgłoszenia dotyczącego uszkodzonego bagażu
C. odbioru bagażu rejestrowanego po przybyciu samolotu
D. przechowywania bagażu
SPL.02 Pytanie 139
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki minimalny liczba kas biletowych powinna być uruchomiona na stacji, jeśli średni czas sprzedaży biletu wynosi 45 sekund, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć co najmniej 250 pasażerów?

A. 4 kasy
B. 2 kasy
C. 3 kasy
D. 5 kas
SPL.02 Pytanie 140
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z niepełnosprawnością nie powinna zajmować miejsca w samolocie?

A. z dala od strefy obsługi pokładowej
B. w okolicy drzwi ewakuacyjnych
C. obok okna
D. na końcu samolotu
SPL.02 Pytanie 141
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie pisemnego wniosku od organów państwowych do Zarządzającego Portem Lotniczym dotyczącego kontroli bezpieczeństwa według Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego nie podlega

A. Zarządzającego Portem Lotniczym
B. Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
C. personelu pokładowego samolotu
D. pracowników portu lotniczego
SPL.02 Pytanie 142
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin frequent-flyer programme?

A. program kursów dla pilotów
B. program przeciwdziałający zakrzepom u pasażerów często podróżujących
C. program lojalnościowy linii lotniczej
D. program filmów pokazywanych na pokładzie samolotu
SPL.02 Pytanie 143
Obsługa podróżnych w portach …

Na stanowisku odprawy w porcie lotniczym, pasażer nie ma możliwości

A. przeprowadzić odprawy biletowej
B. uzyskać karty pokładowej
C. zrealizować czeku podróżnego
D. nadać bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 144
Obsługa podróżnych w portach …

W numerze lotu LO 235 litery LO

A. nie mają szczególnego znaczenia
B. reprezentują przewoźnika lotniczego PLL LOT
C. reprezentują przewoźnika lotniczego Loganair
D. oznaczają miejsce docelowe rejsu Londyn
SPL.02 Pytanie 145
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżujący planuje przemieścić się z dworca kolejowego do centrum kongresowego. Na mapie miasta przedstawionej w skali 1:20000 odległość ta wynosi 7 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?

A. 14,0 km
B. 1,4 km
C. 2,8 km
D. 3,5 km
SPL.02 Pytanie 146
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin adventure cruising?

A. turystykę pieszą
B. zabawę na promie
C. żeglarstwo morskie
D. rejsy morskie przygodowe
SPL.02 Pytanie 147
Obsługa podróżnych w portach …

System komputerowy o zasięgu międzynarodowym, przeznaczony do zarządzania oraz realizacji rezerwacji wybranych produktów turystycznych, to

A. EDI — Electronic Data Interchange
B. DSS — Decision Support System
C. FIS — Flight Information System
D. GDS — Global Distribution System
SPL.02 Pytanie 148
Obsługa podróżnych w portach …

Co w języku polskim oznacza termin left-luggage office?

A. kontrolę bezpieczeństwa bagażu
B. bezpłatny limit bagażowy
C. odprawę bagażową
D. przechowalnię bagażu
SPL.02 Pytanie 149
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba odpowiedzialna za zarządzanie lotniskiem ma obowiązek zaktualizować swój program bezpieczeństwa, uwzględniając istniejące zagrożenia, co najmniej raz na

A. rok
B. dwa lata
C. trzy lata
D. cztery lata
SPL.02 Pytanie 150
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer ma prawo zabrać w bagażu kabinowym

A. dezodorant w opakowaniu o objętości 75 ml
B. krem w opakowaniu o objętości 150 ml
C. napój w puszce o objętości 200 ml
D. żel do ciała w opakowaniu o objętości 130 ml
SPL.02 Pytanie 151
Obsługa podróżnych w portach …

Nie można zgłaszać skarg do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących naruszeń przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, które zostały określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE

A. w przypadku odwołania lotu
B. bez wcześniejszego wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika
C. w przypadku odmowy wejścia na pokład, mimo woli pasażera
D. w przypadku znacznego opóźnienia lotu
SPL.02 Pytanie 152
Obsługa podróżnych w portach …

Czym jest boarding card w zakresie transportu lotniczego?

A. bilet samolotowy
B. potwierdzenie rezerwacji
C. karta pokładowa
D. karta bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 153
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przepisami Ustawa o transporcie, pasażer posiadający bilet jednorazowy ma prawo do zwrotu kosztów w przypadku przerwy w kursowaniu lub utraty zaplanowanego połączenia według rozkładu jazdy?

A. przysługuje kwota na pokrycie wydatków powrotu do miejsca wyruszenia
B. przysługuje zwrot kosztów za cały przerwany przejazd
C. nie przysługuje żadna rekompensata
D. przysługuje rekompensata za czas oczekiwania na kolejne połączenie
SPL.02 Pytanie 154
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca pragnie dotrzeć z lotniska do stacji kolejowej. Na mapie miasta o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 38 cm. Rzeczywista odległość, jaką musi pokonać podróżny, to

A. 38 km
B. 1,0 km
C. 1,9 km
D. 3,8 km
SPL.02 Pytanie 155
Obsługa podróżnych w portach …

W skład standardowej kontroli bezpieczeństwa na lotnisku wchodzi

A. scanning tęczówki oka
B. prześwietlenie bagażu podręcznego
C. ważenie bagażu rejestrowanego
D. pomiar temperatury ciała
SPL.02 Pytanie 156
Obsługa podróżnych w portach …

Czego dotyczy skrót IMO?

A. Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego
B. Międzynarodowej Organizacji Morskiej
C. Międzynarodowego Związku Kolei
D. Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych
SPL.02 Pytanie 157
Obsługa podróżnych w portach …

CMC-Crew Member Certificate to dokument, który uprawnia do realizacji

A. zajęć na pokładzie samolotu
B. usług dla pasażerów z statusem HON
C. usług handlingowych
D. pracy w strefie ruchu naziemnego
SPL.02 Pytanie 158
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie zasady dotyczące przekraczania granicy obowiązują osoby, które przybywają do Polski z Norwegii drogą morską?

A. Muszą mieć ze sobą ważną wizę
B. Są poddawani kontroli granicznej
C. Muszą mieć przy sobie dokument pobytowy wydany przez Polskę
D. Muszą posiadać przy sobie ważny dokument uprawniający do przekroczenia granicy
SPL.02 Pytanie 159
Obsługa podróżnych w portach …

Kwestie związane z bezpieczeństwem na morzu oraz ochroną środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze strony statków reguluje

A. FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic)
B. MSC (Marine Stewardship Council)
C. IMO (International Maritime Organization)
D. CLC (Civil Liability Convention)
SPL.02 Pytanie 160
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowę przewozu zawiera się poprzez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. wysokości opłaty za przejazd
B. relacji bądź strefy przejazdu
C. danych osobowych pasażera
D. nazwa przewoźnika
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły