Filtrowanie pytań
Obsługa podróżnych w portach …
A. 50% ceny biletu
B. 100% ceny biletu
C. 20% ceny biletu
D. 10% ceny biletu
Obsługa podróżnych w portach …
Na karcie pokładowej w sekcji oznaczonej PCS należy wpisać
A. wagę bagażu nadawanego
B. liczbę sztuk bagażu rejestrowanego
C. wagę bagażu podręcznego
D. liczbę sztuk bagażu podręcznego
Obsługa podróżnych w portach …
Bilet nabyty wcześniej określa się w języku angielskim jako
A. advance ticket
B. discount ticket
C. single ticket
D. return ticket
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z konwencją, przesyłki uznawane za pocztę dyplomatyczną nie są poddawane kontroli bezpieczeństwa
A. wiedeńską
B. warszawską
C. chicagowską
D. tokijską
Obsługa podróżnych w portach …
Nie można zgłaszać skarg do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego dotyczących naruszeń przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, które zostały określone w rozporządzeniu nr 261/2004/WE
A. w przypadku znacznego opóźnienia lotu
B. w przypadku odmowy wejścia na pokład, mimo woli pasażera
C. bez wcześniejszego wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika
D. w przypadku odwołania lotu
Obsługa podróżnych w portach …
Który typ transportu – z wymienionych poniżej – reguluje ustawa Prawo przewozowe, odnosząca się do przewozu osób oraz towarów, realizowanego na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników?
A. Lotniczego
B. Konnego
C. Kolejowego
D. Morskiego
Obsługa podróżnych w portach …
W przypadku tanich przewoźników lotniczych, edytowanie nazwiska na bilecie jest
A. zazwyczaj możliwe i darmowe
B. zazwyczaj możliwe, jednak wiąże się z dodatkowymi kosztami
C. możliwe jedynie przy zmianie daty lotu
D. niemożliwe
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas transportu certyfikowanych psów asystujących w kabinie samolotu właściciel nie musi posiadać dla psa
A. kagańca
B. zaświadczenia o szczepieniach
C. klatki
D. uprzęży
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza wyrażenie the ferry is sailing away at 13:00?
A. Prom odpływa o godzinie 13:00
B. Podróż kończy się o godzinie 13:00
C. Opóźnienie w podróży będzie trwało do godziny 13:00
D. Pociąg przyjedzie o godzinie 13:00
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza skrót MOP?
A. obsługi podróżnych
B. odbioru paczek
C. odbioru podróżnych
D. obsługi parkomatów
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który pozwala mu na wejście na pokład samolotu w celu realizacji określonego lotu, to
A. voucher lotniczy
B. wiza
C. polisa
D. karta pokładowa
Obsługa podróżnych w portach …
Którym pociągiem ma jechać podróżny z Poznania Głównego do Wrocławia Głównego, by dojechać na miejsce przed godziną 12:30?
Godzina przyjazdu | Pociąg | Godziny odjazdu ze stacji pośrednich |
---|---|---|
11:48 | KD – Os 69536 | Węgliniec 10:01, Zebrzydowa 10:10, Bolesławiec 10:19, Tomaszów Bolesławiecki 10:24, Okmiany 10:2, Chojnów 10:38, Miłkowice 10:43, Jezierzany 10:48, Legnica 10:54, Szczedrzkowice 11:03, Malczyce 11:09, Środa Śląska 11:15, Miękinia 11:22, Wrocław Leśnica 11:30, Wrocław Żerniki 11:34, Wrocław Nowy Dwór 11:37 |
11:53 | IC – TLK 5600 | Gdynia Główna 5:52, Sopot 6:01, Gdańsk Oliwa 6:05, Gdańsk Wrzeszcz 6:11, Gdańsk Główny 6:19, Tczew 6:37, Laskowice Pomorskie 7:17, Bydgoszcz Główna 7:48, Inowrocław 8:20, Gniezno 8:59, Poznań Główny 9:44, Kościan 10:30, Leszno 10:52, Rawicz 11:11, Żmigród 11:23, Oborniki Śląskie 11:35, Wrocław Główny 11:48 |
11:58 | KD – Os 69980 | Grocholin Trzebnicka 10:52, Trzebnica 11:05, Siedlec Trzebnicki 11:23, Pasikurowice 11:26, Ramiszów 11:29, Wrocław Pawłowice 11:32, Wrocław Zakrzów 11:34, Wrocław Psie Pole 11:37, Wrocław Sołtysowice 11:42, Wrocław Nadodrze 11:48, Wrocław Mikołajów 11:53 |
12:35 | IC – IC 83114 | Sławno 6:00, Koszalin 6:30, Białogard 6:51, Szczecinek 7:44, Jastrowie 8:10, Piła Główna 8:42, Chodzież 9:03, Rogoźno Wielkopolskie 9:32, Oborniki Wielkopolskie Miasto 9:50, Poznań Główny 10:35, Leszno 11:37, Wrocław Główny 12:30 |
A. IC – TLK 5600
B. KD – Os 69980
C. IC – IC 83114
D. KD – Os 69536
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer otrzymał kartę pokładową na bezpośredni lot z Monachium do Sydney. Numer miejsca będzie widoczny w polu
A. PCS
B. WT
C. Carrier
D. Seat No
Obsługa podróżnych w portach …
Które linie lotnicze nie należą do Star Alliance?
A. LOT
B. UNITED AIRLINES
C. FINNAIR
D. LUFTHANSA
Obsługa podróżnych w portach …
Jednym z czynników oceny jakości obsługi pasażerów na stacji kolejowej jest
A. punktualność odjazdów pociągów
B. szybkość przejazdu
C. łatwość poruszania się po obszarze dworca
D. niska cena biletów
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca pragnie dotrzeć z lotniska do stacji kolejowej. Na mapie miasta o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 38 cm. Rzeczywista odległość, jaką musi pokonać podróżny, to
A. 38 km
B. 1,9 km
C. 3,8 km
D. 1,0 km
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką maksymalną sumą pieniędzy, bez konieczności zgłaszania do oclenia, można podróżować w obrębie krajów Unii Europejskiej?
A. 10 000 euro
B. 15 000 euro
C. 20 000 euro
D. 100 000 euro
Obsługa podróżnych w portach …
W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku pasażer może mieć w bagażu kabinowym
A. dezodorant w opakowaniu o pojemności 50 ml
B. balsam do ciała w opakowaniu o objętości 300 ml
C. krem do rąk w opakowaniu o pojemności 150 ml
D. wodę mineralną w pojemniku o pojemności 250 ml
Obsługa podróżnych w portach …
Która z poniższych usług jest zazwyczaj oferowana pasażerom klasy biznes w portach lotniczych?
A. Prywatny przewodnik po lotnisku
B. Zwrot kosztów bagażu rejestrowanego
C. Bezpłatny transport do hotelu po przylocie
D. Dostęp do salonów VIP
Obsługa podróżnych w portach …
Autokar pokonał trasę z Poznania do Jeleniej Góry liczącą 328 km, osiągając średnią prędkość 80 km/h. Po drodze autokar zatrzymał się dwukrotnie - na 20 i 15 minut. Oblicz, o której godzinie autokar dotrze do Jeleniej Góry, jeśli wyruszył z Poznania o godzinie 11:10.
A. 16:15
B. 14:35
C. 13:41
D. 15:51
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer odbywający podróż samolotem z Warszawy do Hamburga (odległość pomiędzy miastami nie przekracza 1 500 km) zapłacił za bilet w klasie business 2 000 zł. Został jednak umieszczony w klasie ekonomicznej. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, pasażerowi należy się od przewoźnika zwrot pieniędzy w wysokości
Artykuł 10 Umieszczenie w klasie wyższej lub niższej 1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie wyższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, nie może się domagać jakiejkolwiek dodatkowej zapłaty. 2. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie niższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, to w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, zwraca a) 30% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 km lub b) 50% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 km, z wyjątkiem lotów pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi, oraz w przypadku wszystkich innych lotów o długości od 1 500 km do 3 500 km lub c) 75% ceny biletu w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), w tym loty pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi. |
A. 500 zł
B. 600 zł
C. 1400 zł
D. 1000 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby do 26 roku życia mogą skorzystać z ulgi na zakup jednorazowego biletu na przejazd drugą klasą pociągu osobowego, okazując legitymację studencką wydaną przez polską uczelnię, która wynosi
A. 99%
B. 37%
C. 51%
D. 49%
SPL.02 Pytanie 183
Obsługa podróżnych w portach …
Podmioty funkcjonujące na terenie lotniska, które zajmują się obsługą klientów w terminalu pasażerskim (w tym m.in. odprawą biletową i bagażową, zarządzaniem bagażem) oraz na pasie lotniska (w tym m.in. transportem pasażerów do samolotów, załadunkiem i rozładunkiem bagażu oraz ładunków), to podmioty
A. przewozowe
B. handlingowe
C. turystyczne
D. cateringowe
Obsługa podróżnych w portach …
Do jakiego urzędu pasażer kieruje dokumenty reklamacyjne po zakończeniu procedury u przewoźnika kolejowego?
A. Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
B. Urzędu Transportu Drogowego
C. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Urzędu Transportu Kolejowego
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer odlatujący z Gdańska do Tokio o godz. 8:40 ma zgłosić się na odprawę biletowo-bagażową najpóźniej o godzinie
Ogólne warunki przewozu pasażerów i bagażu (fragment) | |
1. | Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (3 godziny dla rejsów poza Europę). |
2. | Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 30 minut przed planowaną godziną startu (1 godzina dla rejsów poza Europę). |
3. | Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów ze wszystkich portów na świecie. |
4. | Pasażerowie mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in). |
A. 07:40
B. 08:10
C. 06:40
D. 07:10
Obsługa podróżnych w portach …
Które z wymienionych krajów nie należy do Układu Schengen?
A. Szwajcaria
B. Norwegia
C. Irlandia
D. Islandia
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który daje mu prawo do wejścia na pokład samolotu w celu realizacji danego lotu, to
A. voucher lotniczy
B. polisa
C. wiza
D. karta pokładowa
SPL.02 Pytanie 188
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z informacją przewoźnika, pasażer wypływający promem w Bergen o godz. 10:00 powinien zgłosić się na odprawę biletowo — bagażową najpóźniej o godzinie
Przeprawa promowa XXX Line |
Odprawa |
Pomiędzy Bergen, Stavanger i Hirtshals: W Bergen i Stavanger pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 60 minut przed wypłynięciem. W Hirtshals pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 60 minut przed wypłynięciem. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem. |
Pomiędzy Kristiansand i Hirtshals: Pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 50 minut przed wypłynięciem przez cały rok. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem. |
Pomiędzy Sandefjord i Strömstad: Pasażerowie muszą zgłosić się do odprawy na co najmniej 120 minut przed wypłynięciem przez cały rok. Odprawa jest zamykana na 20 minut przed wypłynięciem. |
Fjord Line zastrzega sobie prawo do nieprzyjmowania pasażerów przybywających po wyznaczonym czasie. Fjord Line nie zwraca pieniędzy pasażerom, którzy nie stosują się do wyznaczonego czasu odprawy. |
A. 09:40
B. 09:50
C. 08:40
D. 09:00
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer posiada ważny bilet na przejazd pociągiem ekspresowym. Pociąg, którym podróżuje pasażer, przybył do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 150 minut. W związku z tym pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości
A. 35% ceny biletu
B. 25% ceny biletu
C. 45% ceny biletu
D. 50% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 190
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z rozporządzeniem (WE) 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady, do udzielenia darmowej pomocy pasażerowi z ograniczoną sprawnością ruchową w dotarciu na pokład samolotu po przybyciu na lotnisko zobowiązany jest
A. przewoźnik, który przywiózł pasażera na lotnisko
B. operator lotniczy
C. zarządzający lotniskiem
D. zespół ratunkowy
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin ferry?
A. tramwaj
B. prom
C. kolej
D. metro
Obsługa podróżnych w portach …
Zwrot: I don 't know how to get to the train station ma znaczenie
A. nie rozumiem, którym pociągiem powinienem jechać
B. nie wiem, jak dotrzeć do portu promowego
C. nie wiem, jak dostać się na stację kolejową
D. nie jestem pewien, którędy mam iść, aby trafić na stadion
Obsługa podróżnych w portach …
Czego dotyczy skrót IMO?
A. Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych
B. Międzynarodowej Organizacji Morskiej
C. Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego
D. Międzynarodowego Związku Kolei
Obsługa podróżnych w portach …
Nazwa procesu, w trakcie którego pasażer linii lotniczej otrzymuje kartę pokładową oraz nadaje bagaż rejestrowany, brzmi
A. kontroli bezpieczeństwa
B. wstępnej kontroli bezpieczeństwa bagażu i pasażera
C. odprawy celnej
D. odprawy biletowo-bagażowej
Obsługa podróżnych w portach …
Który z wymienionych artykułów może być transportowany w bagażu ręcznym pasażera?
A. Mineralna woda w butelce o pojemności 150 ml
B. Dezodorant w sprayu w opakowaniu o pojemności 100 ml
C. Pasta do zębów w tubie o pojemności 125 ml
D. Jogurt w kubku o pojemności 200 ml
Obsługa podróżnych w portach …
Nie uprawnia do wjazdu na teren Polski obywatela państwa trzeciego, który podlega obowiązkowi wizowemu
A. zezwolenie na pobyt w Niemczech
B. długoterminowa polska wiza krajowa
C. krótkoterminowa wiza jednolita Schengen
D. wiza krajowa Wlk. Brytanii
Obsługa podróżnych w portach …
15 maja odbył się rejs statkiem z Gdyni do Karlskrony. Pasażer chcący wnieść skargę na odbytą podróż, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE), powinien to zrobić
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną Artykuł 24 Skargi |
2. W przypadku gdy pasażer objęty niniejszym rozporządzeniem chce wnieść skargę do przewoźnika lub operatora terminalu, składa ją w ciągu dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana. W ciągu miesiąca od dnia wpłynięcia skargi przewoźnik lub operator terminalu powiadamia pasażera, że jego skarga została uznana, oddalona lub jest w dalszym ciągu rozpatrywana. Termin, w jakim ma zostać udzielona ostateczna odpowiedź, nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia otrzymania skargi. |
A. do 30 sierpnia.
B. do 15 lipca.
C. do 30 lipca.
D. do 15 sierpnia.
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowa przewozu jest zawierana przez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące
A. kwoty należnej za przejazd.
B. danych osobowych pasażera.
C. nazwa przewoźnika.
D. trasy lub strefy podróży.
SPL.02 Pytanie 199
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim kodem (zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników IATA) określa się pasażera całkowicie unieruchomionego, który porusza się wyłącznie na wózku inwalidzkim oraz potrzebuje nieprzerwanej asysty od momentu przybycia do lotniska aż do zajęcia miejsca w samolocie?
A. MEDA
B. WCHC
C. STCR
D. BLIND
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie dokumenty powinien mieć pasażer podróżujący promem do Szwecji z wprowadzeniem swojego samochodu na pokład?
A. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, krajowe ubezpieczenie OC, dowód rejestracyjny pojazdu
B. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, europejskie ubezpieczenie zdrowotne
C. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, krajowe ubezpieczenie OC, zaświadczenie o homologacji pojazdu
D. Dowód osobisty lub aktualny paszport, prawo jazdy, świadectwo szczepień, zaświadczenie służb weterynaryjnych