Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 161
Obsługa podróżnych w portach …
A. road transport
B. water transport
C. air transport
D. maritime transport
SPL.02 Pytanie 162
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z konwencją, przesyłki uznawane za pocztę dyplomatyczną nie są poddawane kontroli bezpieczeństwa
A. wiedeńską
B. chicagowską
C. tokijską
D. warszawską
SPL.02 Pytanie 163
Obsługa podróżnych w portach …
Kto ponosi odpowiedzialność za bagaż rejestrowany od chwili nadania aż do momentu jego odbioru przez pasażera na miejscu docelowym?
A. Straż Graniczna
B. Agent obsługi naziemnej w porcie odbioru
C. Agent obsługi naziemnej w porcie nadania
D. Przewoźnik lotniczy
SPL.02 Pytanie 164
Obsługa podróżnych w portach …
Ilość liter w kodzie IATA, który identyfikuje port lotniczy, wynosi
A. 4
B. 5
C. 3
D. 6
SPL.02 Pytanie 165
Obsługa podróżnych w portach …
Termin stosowany w lotnictwie, który odnosi się do podróży na trasie w obie strony, jeśli powrót jest z innego miejsca niż miejsce przybycia (np. pasażer podróżuje z Warszawy do Londynu, ale wraca z Paryża do Warszawy), to
A. RETURN
B. APEX
C. OPEN
D. OPEN-JAW
SPL.02 Pytanie 166
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba starająca się o wizę umożliwiającą podróż do kraju tropikalnego może napotkać na odmowę jej przyznania w sytuacji
A. choroby nowotworowej
B. braku odpowiednich szczepień
C. choroby neurologicznej
D. braku ubezpieczenia cargo
SPL.02 Pytanie 167
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który pozwala mu na wejście na pokład samolotu w celu realizacji określonego lotu, to
A. voucher lotniczy
B. karta pokładowa
C. polisa
D. wiza
SPL.02 Pytanie 168
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki zestaw narzędzi opartych na technologii informacyjnej, komunikacji bezprzewodowej oraz elektronice w pojazdach umożliwia skuteczne i efektywne zarządzanie infrastrukturą transportową oraz sprawną obsługę pasażerów?
A. Inteligentny system transportu (ITS)
B. Globalny system dystrybucji (GDS)
C. Identyfikacja za pomocą fal radiowych (RFID)
D. Elektroniczna wymiana danych (EDI)
SPL.02 Pytanie 169
Obsługa podróżnych w portach …
Na ile dni przed planowanym rozpoczęciem podróży należy poinformować przewoźnika morskiego o rezygnacji z umowy przewozu, aby móc ubiegać się o zwrot opłaty za przewóz?
A. 1
B. 3
C. 5
D. 7
SPL.02 Pytanie 170
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką linię lotniczą warto zasugerować pasażerowi, który pragnie skorzystać z oferty przewoźnika niskokosztowego?
A. Lufthansa
B. Ryanair
C. Qatar
D. KLM
SPL.02 Pytanie 171
Obsługa podróżnych w portach …
Jak brzmi skrót w języku angielskim dla Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego?
A. ECAC
B. EASA
C. ICAO
D. LATA
SPL.02 Pytanie 172
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas morskiego rejsu, którego przewidywany czas trwania wynosi 6 godzin, a przybycie do celu miało miejsce 2,5 godziny po ustalonym czasie, pasażer ma prawo żądać od przewoźnika zwrotu
A. 10% ceny biletu
B. 100% ceny biletu
C. 25% ceny biletu
D. 50% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 173
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznaczają litery w numerze lotu LO 235?
A. model samolotu Boeing
B. port lotniczy, z którego odbywa się start Londyn
C. miasto, do którego zmierza rejs Londyn
D. firmę przewozową PLL LOT
SPL.02 Pytanie 174
Obsługa podróżnych w portach …
W materiałach informacyjnych sporządzonych w języku angielskim, w jaki sposób nazywa się strefę odlotów?
A. Departures hall
B. Arrivals hall
C. Non Schengen
D. Duty free
SPL.02 Pytanie 175
Obsługa podróżnych w portach …
W terminalach lotniskowych UE pasażer z ograniczeniami w sprawności ruchowej podróżujący samolotem ma prawo do
A. ma prawo do bezpłatnej pomocy oferowanej przez zarządzającego portem lotniczym
B. nie może samodzielnie przeprowadzić odprawy biletowej
C. powinien skorzystać z płatnej pomocy agenta obsługi lotniskowej
D. musi dostarczyć pomoc osoby towarzyszącej we własnym zakresie
SPL.02 Pytanie 176
Obsługa podróżnych w portach …
Na bilecie lotniczym, który otrzymuje pasażer, brakuje informacji o
A. rodzaju samolotu realizującego lot
B. mieście docelowym podróży
C. imieniu pasażera
D. ilości bagażu rejestrowanego oddanego przez pasażera
SPL.02 Pytanie 177
Obsługa podróżnych w portach …
CMC-Crew Member Certificate to dokument, który uprawnia do realizacji
A. pracy w strefie ruchu naziemnego
B. usług handlingowych
C. usług dla pasażerów z statusem HON
D. zajęć na pokładzie samolotu
SPL.02 Pytanie 178
Obsługa podróżnych w portach …
Zdarzenie dotyczące użytkowania statku powietrznego, które nie jest wypadkiem lotniczym, a które wpływa lub może wpłynąć na jego bezpieczeństwo, określane jest jako
A. kolizją lotniczą
B. incydentem lotniczym
C. awarią lotniczą
D. uszkodzeniem statku powietrznego
SPL.02 Pytanie 179
Obsługa podróżnych w portach …
Który system komputerowy oferuje kompleksową obsługę klienta, obejmującą rezerwację biletów lotniczych, wynajem aut, rezerwacje hotelowe, transfery, ubezpieczenia podróżne, a także połączenia promowe i kolejowe?
A. INS
B. FMS
C. ACARS
D. AMADEUS
SPL.02 Pytanie 180
Obsługa podróżnych w portach …
Jak brzmi skrót nazwy Lotniskowej Służby Informacji Powietrznej?
A. SDIP
B. AFIS
C. ITS
D. FIS
SPL.02 Pytanie 181
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo zachowuje ważność paszport tymczasowy dla dziecka, które ma 9 miesięcy?
A. 5 lat
B. 10 lat
C. 2 lata
D. 1 rok
SPL.02 Pytanie 182
Obsługa podróżnych w portach …
Bagaż rejestrowany podróżnego jest oddawany do odprawy w trakcie
A. odprawy paszportowej
B. kontroli bezpieczeństwa
C. odprawy check-in
D. wchodzenia na pokład samolotu
SPL.02 Pytanie 183
Obsługa podróżnych w portach …
Na mapie w skali 1:750 000 odległość pomiędzy Szczecinem a Gorzowem Wielkopolskim wynosi 12 cm. Jaką wartość w kilometrach odpowiada ta odległość w rzeczywistości?
A. 625 km
B. 900 km
C. 62 km
D. 90 km
SPL.02 Pytanie 184
Obsługa podróżnych w portach …
Osoby przekraczające granicę państwową i podróżujące z lub do kraju spoza strefy Schengen mają obowiązek zgłaszać w formie pisemnej organom celnym lub Straży Granicznej przywóz do kraju oraz wywóz za granicę złota dewizowego lub platyny dewizowej?
A. bez względu na ilość
B. powyżej 500 g
C. powyżej 50 g
D. powyżej 1 kg
SPL.02 Pytanie 185
Obsługa podróżnych w portach …
Kto jest objęty kontrolą bezpieczeństwa w lotnictwie?
A. Marszałka Senatu
B. Ministrów oraz wiceministrów
C. Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
D. Członków Urzędu Konsularnego
SPL.02 Pytanie 186
Obsługa podróżnych w portach …
Tabela zawiera opłaty za usługi świadczone przez linię easyJet na trasie Londyn — Gdańsk. Pasażer lecący na tej trasie z bagażem ważącym 22 kg wykupił dodatkowe ubezpieczenie i pierwszeństwo wejścia na pokład. Przewoźnik EasyJet wymaga dokonania płatności za bilet kartą kredytową. Jakie łączne koszty poniesie pasażer?
Opłaty za usługi – linia EasyJet | ||
---|---|---|
Lp. | Element usługi lotniczej | Koszt w zł |
1. | Przelot | 255,00 |
2. | Opłaty lotniskowe | 127,00 |
3. | Bagaż do 30 kg | 48,00 |
4. | Ubezpieczenie | 64,00 |
6. | Pierwszeństwo wejścia na pokład | 50,00 |
7. | Opłata manipulacyjna za płatność kartą kredytową | 25,00 |
8. | Wybór miejsca przy oknie | 00,00 |
9. | Więcej miejsca na nogi | 25,00 |
A. 569,00 zł
B. 544,00 zł
C. 442,00 zł
D. 187,00 zł
SPL.02 Pytanie 187
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba podróżująca musi przejechać z dworca kolejowego do lotniska. Na miejskim planie o skali 1:10 000 odległość ta wynosi 30 cm. Ile kilometrów czeka na podróżnego do pokonania?
A. 3,0 km
B. 30 km
C. 1,5 km
D. 0,3 km
SPL.02 Pytanie 188
Obsługa podróżnych w portach …
W trakcie inspekcji bezpieczeństwa na lotnisku, pasażerowie mogą zabrać w bagażu podręcznym
A. szampon w pojemniku o objętości 50 ml
B. pasta do zębów w pojemniku o objętości 125 ml
C. dezodorant w pojemniku o objętości 150 ml
D. 0,1 litra wody w butelce plastikowej o pojemności 250 ml
SPL.02 Pytanie 189
Obsługa podróżnych w portach …
Kto może przebywać w strefie zastrzeżonej w porcie lotniczym?
A. pasażerowie oraz pracownicy lotniska, po przejściu kontroli bezpieczeństwa
B. osoby zatrudnione w porcie lotniczym
C. wyłącznie osoby będące pasażerami
D. podróżni oraz osoby towarzyszące podróżnym
SPL.02 Pytanie 190
Obsługa podróżnych w portach …
Na karcie pokładowej numer lotu umieszcza się w polu
A. Gate
B. Seat No
C. Carrier
D. Flight No
SPL.02 Pytanie 191
Obsługa podróżnych w portach …
System informacyjny stosowany w lotniskach do wyświetlania pasażerom detali dotyczących lotów znany jest pod angielskim skrótem
A. GPRS
B. LAN
C. FIDS
D. LCD
SPL.02 Pytanie 192
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się program audytu dla linii lotniczych oraz agentów obsługi naziemnej, realizowany przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, który obejmuje zestaw wymagań związanych z oceną zarządzania i kontrolą procesów dotyczących obsługi samolotów oraz pasażerów na lotniskach?
A. ISAGO
B. IATA
C. ICAO
D. AEA
SPL.02 Pytanie 193
Obsługa podróżnych w portach …
Które z tych państw nie należy do Układu Schengen?
A. Szwajcaria
B. Litwa
C. Norwegia
D. Wielka Brytania
SPL.02 Pytanie 194
Obsługa podróżnych w portach …
Przewoźnik jest zobowiązany do przekazania podróżnym informacji o okolicznościach, które uniemożliwiają rozpoczęcie przewozu?
A. 15 minut przed rozkładowym czasem odjazdu
B. niezwłocznie
C. 30 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
D. 15 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
SPL.02 Pytanie 195
Obsługa podróżnych w portach …
Termin RT/R — Round trip używany w logistyce transportowej oznacza
A. potwierdzoną rezerwację miejsca przez przewoźnika
B. podróż w jedną stronę
C. podróż w obie strony
D. podróż okrężną
SPL.02 Pytanie 196
Obsługa podróżnych w portach …
W przypadku opóźnienia w zakończeniu podróży, pasażer ma prawo do otrzymania odszkodowania od przewoźnika kolejowego, które powinno być wypłacone w ciągu
A. dwóch tygodni od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
B. tygodnia od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
C. miesiąca od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
D. dwóch miesięcy od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
SPL.02 Pytanie 197
Obsługa podróżnych w portach …
Kiosk CUSS to punkt, który pozwala na wykonanie
A. odprawy biletowo-bagażowej przez telefon komórkowy
B. odprawy biletowej przez Internet
C. standardowej odprawy biletowo-bagażowej
D. samoobsługowej odprawy biletowej
SPL.02 Pytanie 198
Obsługa podróżnych w portach …
Ile godzin przed planowaną podróżą, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego dotyczącym praw oraz obowiązków pasażerów w transporcie kolejowym, osoba z niepełnosprawnością powinna poinformować przewoźnika kolejowego o potrzebie wsparcia podczas podróży?
A. 12 godzin
B. 36 godzin
C. 18 godzin
D. 48 godzin
SPL.02 Pytanie 199
Obsługa podróżnych w portach …
Elektroniczny system rezerwacji biletów lotniczych nie pozwala na
A. przeszukiwanie propozycji.
B. analizowanie ofert.
C. drukowanie biletów.
D. przekazywanie biletów.
SPL.02 Pytanie 200
Obsługa podróżnych w portach …
Bez względu na to, kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie bagażu, przewoźnik, który oferuje usługi transportowe dla pasażerów, odpowiada za bagaż
A. nierejestrowany
B. kabinowy
C. podręczny
D. rejestrowany