Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 201
Obsługa podróżnych w portach …
A. łazienki przystosowane dla osób z ograniczeniami ruchowymi
B. wózek dla niepełnosprawnych
C. platforma dźwigowa
D. usługi dotyczące obsługi pasażerów znajdujące się na drugim piętrze obiektu
SPL.02 Pytanie 202
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba odpowiedzialna za zarządzanie lotniskiem ma obowiązek zaktualizować swój program bezpieczeństwa, uwzględniając istniejące zagrożenia, co najmniej raz na
A. trzy lata
B. rok
C. dwa lata
D. cztery lata
SPL.02 Pytanie 203
Obsługa podróżnych w portach …
Co pasażer ma prawo przewozić w bagażu kabinowym?
A. deskorolkę
B. stalowe linki
C. szydełka
D. pusty termos
SPL.02 Pytanie 204
Obsługa podróżnych w portach …
Skrót RT oznacza trasę
A. służbową.
B. tam i z powrotem.
C. w jedną stronę.
D. krajową.
SPL.02 Pytanie 205
Obsługa podróżnych w portach …
Port morski oferuje bilety na prom w cenie 75,00 zł za sztukę. Gdy kupuje się więcej niż 10 biletów, można otrzymać 5% zniżki od całkowitej wartości zakupu. Jaką kwotę uiści organizator wycieczki nabywając 20 biletów?
A. 1 425,00 zł
B. 1 575,00 zł
C. 787,50 zł
D. 1 500,00 zł
SPL.02 Pytanie 206
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer z utrudnieniem w słyszeniu lub pasażer niesłyszący według kodów klasyfikujących typ wsparcia dla podróżnych z niepełnosprawnościami lub mających ograniczenia w mobilności, zgodnie z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Przewoźników Lotniczych (IATA) jest identyfikowany kodem
A. BLIND
B. MEDA
C. DEAF
D. MAAS
SPL.02 Pytanie 207
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas morskiego rejsu, którego przewidywany czas trwania wynosi 6 godzin, a przybycie do celu miało miejsce 2,5 godziny po ustalonym czasie, pasażer ma prawo żądać od przewoźnika zwrotu
A. 50% ceny biletu
B. 25% ceny biletu
C. 100% ceny biletu
D. 10% ceny biletu
SPL.02 Pytanie 208
Obsługa podróżnych w portach …
Ile godzin przed planowaną podróżą, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego dotyczącym praw oraz obowiązków pasażerów w transporcie kolejowym, osoba z niepełnosprawnością powinna poinformować przewoźnika kolejowego o potrzebie wsparcia podczas podróży?
A. 48 godzin
B. 12 godzin
C. 36 godzin
D. 18 godzin
SPL.02 Pytanie 209
Obsługa podróżnych w portach …
W transporcie lotniczym kontrola bezpieczeństwa dotyczy m.in.
A. członka misji dyplomatycznej
B. Marszałka Senatu
C. członka Rady Ministrów
D. wicemarszałka Sejmu
SPL.02 Pytanie 210
Obsługa podróżnych w portach …
Odprawa biletowa przed lotem samolotem nie może być przeprowadzona
A. w kiosku samoobsługowym na lotnisku
B. w domu podróżnego przez internet
C. osobiście w punkcie odprawy celnej
D. w domu podróżnego przez telefon
SPL.02 Pytanie 211
Obsługa podróżnych w portach …
W ramach limitów celnych dotyczących bagażu osobistego pasażerów w transporcie lotniczym, którzy mają powyżej 17 lat, jakie przedmioty można przewozić?
A. 10 litrów wina niemusującego
B. 500 sztuk papierosów
C. 200 sztuk papierosów
D. 5 litrów wina niemusującego
SPL.02 Pytanie 212
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie systemy informacji lotniczej funkcjonują w lotniskach?
A. EDI i RFID
B. PIRS i GATE
C. FIS i FIDS
D. WMS i ERP
SPL.02 Pytanie 213
Obsługa podróżnych w portach …
Transport certyfikowanych psów przewodników w samolocie bez użycia klatki
A. jest możliwy za dodatkową opłatą
B. jest dozwolony wyłącznie na kolanach pasażera
C. jest możliwy bez dodatkowej opłaty
D. nie jest możliwy
SPL.02 Pytanie 214
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer wylatujący z lotniska, podróżując jedynie z bagażem podręcznym, po wykonaniu szybkiej odprawy samoobsługowej (self check-in) kieruje się bezpośrednio do punktu kontroli
A. bezpieczeństwa
B. biletowo-bagażowej
C. celnej
D. granicznej
SPL.02 Pytanie 215
Obsługa podróżnych w portach …
Nazwa procesu, w trakcie którego pasażer linii lotniczej otrzymuje kartę pokładową oraz nadaje bagaż rejestrowany, brzmi
A. kontroli bezpieczeństwa
B. odprawy celnej
C. odprawy biletowo-bagażowej
D. wstępnej kontroli bezpieczeństwa bagażu i pasażera
SPL.02 Pytanie 216
Obsługa podróżnych w portach …
O której godzinie zakończy się proces wpuszczania podróżnych do samolotu, jeśli jego odlot ma miejsce o 11:30, a bramki będą zamknięte na 40 minut przed planowanym odlotem?
A. O godzinie 10:50
B. O godzinie 11:50
C. O godzinie 11:30
D. O godzinie 10:30
SPL.02 Pytanie 217
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie są zasady dotyczące żywności dla niemowląt, które można zabrać na pokład samolotu?
A. Żywność dla niemowląt należy transportować w hermetycznych pojemnikach o maksymalnej pojemności do 0,5 litra
B. Żywność dla niemowląt powinna być pakowana w pojemnikach o maksymalnej pojemności do 1 litra
C. Żywność dla niemowląt należy przewozić w hermetycznych pojemnikach o maksymalnej pojemności do 2 litrów
D. Nie ma żadnych ograniczeń co do ilości żywności dla niemowląt
SPL.02 Pytanie 218
Obsługa podróżnych w portach …
Do jakich celów wykorzystuje się dokument PIR (Property Irregularity Report)?
A. Rejestrowania incydentu na lotnisku
B. Zatwierdzania rezerwacji na lot
C. Przygotowania protokołu dotyczącego szkody w bagażu
D. Wezwania wsparcia dla osoby z niepełnosprawnością
SPL.02 Pytanie 219
Obsługa podróżnych w portach …
Faktura dotycząca usług transportowych nie zawiera
A. rodzaju środka transportu
B. informacji o sprzedawcy
C. kwoty VAT
D. kosztu usługi
SPL.02 Pytanie 220
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki będzie koszt przejazdu pociągiem IC z Krakowa do Warszawy dla trzyosobowej grupy, składającej się z dwóch osób dorosłych, w tym jednej niewidomej uznawanej za osobę niezdolną do samodzielnego życia oraz jednego dziecka w wieku szkolnym, jeśli cena biletu normalnego II klasy wynosi 44,80 zł? Zniżka dla osoby niewidomej uznawanej za niezdolną do samodzielnej egzystencji wynosi 51%, dla opiekuna towarzyszącego osobie niewidomej 95%, a dla dziecka w wieku szkolnym 37%.
A. 81,99 zł
B. 41,67 zł
C. 92,37 zł
D. 52,41 zł
SPL.02 Pytanie 221
Obsługa podróżnych w portach …
Czy w bagażu rejestrowanym samolotu można przewozić
A. farby w aerozolu
B. fajerwerki, sztuczne ognie oraz rakiety sygnalizacyjne
C. deskorolki
D. atrapy urządzeń wybuchowych
SPL.02 Pytanie 222
Obsługa podróżnych w portach …
Kiosk CUSS to punkt, który pozwala na wykonanie
A. odprawy biletowo-bagażowej przez telefon komórkowy
B. samoobsługowej odprawy biletowej
C. standardowej odprawy biletowo-bagażowej
D. odprawy biletowej przez Internet
SPL.02 Pytanie 223
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która zajmuje się m.in. ustalaniem globalnych standardów dotyczących bezpieczeństwa, organizacją komunikacji lotniczej oraz wspieraniem rozwoju transportu powietrznego?
A. EASA
B. IACA
C. ECAC
D. ICAO
SPL.02 Pytanie 224
Obsługa podróżnych w portach …
Ruchomy chodnik łączący terminal z samolotem, pozwalający pasażerom na wejście do samolotu, nazywa się
A. trap
B. pomost pasażerski
C. schody do samolotu
D. chodnik terminalowy
SPL.02 Pytanie 225
Obsługa podróżnych w portach …
Jak określa się praktykę, w której linia lotnicza sprzedaje większą liczbę biletów na dany rejs niż dostępnych jest miejsc w samolocie?
A. Boarding
B. Open jaw
C. Overbooking
D. Deadline
SPL.02 Pytanie 226
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem, który uprawnia do wejścia na pokład samolotu, jest
A. paszport.
B. voucher.
C. karta pokładowa.
D. formularz rezerwacji.
SPL.02 Pytanie 227
Obsługa podróżnych w portach …
Który przewoźnik lotniczy nie jest klasyfikowany jako niskobudżetowy?
A. EasyJet
B. Ryanair
C. Austrian Airlines
D. Wizz Air
SPL.02 Pytanie 228
Obsługa podróżnych w portach …
W bagażu nadawanym nie można przewozić
A. gaśnic
B. tasaków
C. dezodorantów
D. szklanek
SPL.02 Pytanie 229
Obsługa podróżnych w portach …
Check-in online pozwala na:
A. odprawę biletową przed przybyciem na lotnisko
B. zarezerwowanie lunchu na pokładzie
C. zmianę trasy lotu bez opłat
D. przejście przez kontrolę bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 230
Obsługa podróżnych w portach …
Podróżny z biletem klasy ekonomicznej próbuje wejść na pokład wcześniej niż wyznaczony czas. Personel lotniska powinien:
A. przeprowadzić kontrolę bagażu podręcznego, jeżeli nie została jeszcze przeprowadzona
B. poprosić o dodatkową opłatę za wcześniejsze wejście, jeśli polityka linii lotniczej na to pozwala
C. poprosić podróżnego o poczekanie na swoją kolej według klasy biletu
D. zezwolić na wcześniejsze wejście jako uprzejmość, o ile nie ma przeciwwskazań operacyjnych
SPL.02 Pytanie 231
Obsługa podróżnych w portach …
Który z wymienionych artykułów może być transportowany w bagażu ręcznym pasażera?
A. Dezodorant w sprayu w opakowaniu o pojemności 100 ml
B. Mineralna woda w butelce o pojemności 150 ml
C. Pasta do zębów w tubie o pojemności 125 ml
D. Jogurt w kubku o pojemności 200 ml
SPL.02 Pytanie 232
Obsługa podróżnych w portach …
Co można zabrać w bagażu kabinowym?
A. żyletki
B. płyny nabyte w sklepach w strefie zastrzeżonej lotniska
C. zapalniczki przypominające broń palną
D. kije do gry w "lacrosse"
SPL.02 Pytanie 233
Obsługa podróżnych w portach …
Jakich informacji nie umieszcza się w paszporcie tymczasowym dla osoby pełnoletniej?
A. Serii i numeru dowodu osobistego
B. Informacji o płci oraz wizerunku twarzy
C. Serii i numeru paszportu
D. Daty i miejsca narodzin
SPL.02 Pytanie 234
Obsługa podróżnych w portach …
Reklamacje, skargi oraz wnioski związane z niewłaściwym wykonaniem umowy przewozu kolejowego oraz jakością usług podróżny powinien przede wszystkim zgłaszać do
A. przewoźnika, z którego usług korzystał
B. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
C. rzecznika praw obywatelskich
D. rzecznika ds. ochrony praw konsumentów
SPL.02 Pytanie 235
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki jest angielski skrót Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego?
A. EASA
B. ICAO
C. IATA
D. AACI
SPL.02 Pytanie 236
Obsługa podróżnych w portach …
Jakiego przedmiotu nie można zabrać w bagażu podręcznym podczas lotu samolotem?
A. Pasty do zębów w tubce o pojemności 75 ml
B. Dezodorantu w pojemniku o pojemności 100 ml
C. Wody mineralnej w butelce o pojemności 0,5 l
D. Jednorazowych maszynek do golenia w osłonce
SPL.02 Pytanie 237
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącym ustalania stanu przesyłek oraz procedury reklamacyjnej, odpowiedź na reklamację związaną z nienależytym wykonaniem umowy przewozu powinna być udzielona niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym
A. 90 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
B. 60 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
C. 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
D. 120 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
SPL.02 Pytanie 238
Obsługa podróżnych w portach …
W numerze lotu LO 235 litery LO
A. reprezentują przewoźnika lotniczego PLL LOT
B. reprezentują przewoźnika lotniczego Loganair
C. oznaczają miejsce docelowe rejsu Londyn
D. nie mają szczególnego znaczenia
SPL.02 Pytanie 239
Obsługa podróżnych w portach …
Który dokument jest niezbędny do odbycia podróży międzynarodowej drogą powietrzną?
A. Dowód osobisty
B. Świadectwo urodzenia
C. Paszport
D. Karta debetowa
SPL.02 Pytanie 240
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem używanym w lotniczym transporcie pasażerskim nie jest
A. kwit dotyczący bagażu
B. karta pokładowa
C. list przewozowy
D. bilet lotniczy