Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 202
Obsługa podróżnych w portach …

Co zapytał podróżny w biurze informacji kolejowej, używając angielskiego zwrotu: "Is this a direct train or do I have to change trains?"?

A. Czy mogę jechać tylko tym pociągiem?
B. Czy jest to pociąg bezpośredni, czy muszę się przesiadać?
C. Czy muszę zarezerwować miejsce na ten pociąg?
D. Czy to pociąg ekspresowy i muszę dopłacić do biletu?
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką łączną sumę będzie trzeba zapłacić za przejazd pociągiem drugiej klasy dla trzech osób: 24-letniej studentki z ważną legitymacją, 2-letniego dziecka oraz emeryta, który korzysta z przejazdu po raz pierwszy w tym roku i posiada odpowiednie zaświadczenie, mając na uwadze, że cena biletu normalnego wynosi 54,00 zł, a wszyscy podróżni wykorzystali przysługujące im ulgi ustawowe?

A. 94,50 zł
B. 107,46 zł
C. 47,52 zł
D. 60,48 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Reklamacje, skargi oraz wnioski związane z niewłaściwym wykonaniem umowy przewozu kolejowego oraz jakością usług podróżny powinien przede wszystkim zgłaszać do

A. rzecznika praw obywatelskich
B. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
C. rzecznika ds. ochrony praw konsumentów
D. przewoźnika, z którego usług korzystał
Obsługa podróżnych w portach …

System, którego celem jest transport oraz segregacja bagażu w terminalu lotniczym, to

A. Baggage Handling System
B. Global Positioning System
C. Explosive Detection System
D. Baggage Drop-Off System
Obsługa podróżnych w portach …

Kto nie ma praw dostępu do strefy zapewnionej na lotnisku?

A. osoby mające certyfikat inspektora lotnictwa cywilnego wydany przez Prezesa ULC
B. pasażerowie, którzy posiadają ważne dokumenty podróży, w tym bilety lotnicze
C. osoby dysponujące tymczasową kartą identyfikacyjną lotniska
D. osoby odprowadzające podróżnych
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie są cele wyjazdów pracowników, które są finansowane przez pracodawców i określane jako "turystyka motywacyjna"?

A. Udział w kursach i szkoleniach
B. Zachęcanie do efektywnej pracy
C. Realizacja wyjazdów służbowych
D. Prezentacja oferty produktów nowym klientom
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który pasażer otrzymuje podczas odprawy biletowej i który pozwala na wejście na pokład samolotu w celu zrealizowania przewidzianego lotu, określany jest jako

A. polisy
B. wizy
C. vouchera lotniczego
D. karty pokładowej
SPL.02 Pytanie 210
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport dla dziecka poniżej 5. roku życia jest ważny

A. przez 10 lat
B. przez 1 rok
C. przez 3 lata
D. przez 5 lat
SPL.02 Pytanie 213
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiego dokumentu powinien mieć ze sobą Polak, podróżując do Irlandii?

A. Wizę
B. Dowód osobisty
C. Kartę płatniczą
D. Prawo jazdy
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba z widoczną niepełnosprawnością ruchową wchodząc do pociągu bez ważnego biletu na przejazd

A. nie musi informować o braku ważnego biletu, ponieważ ma prawo do bezpłatnej podróży
B. powinna zgłosić brak ważnego biletu personelowi pociągu
C. powinna zgłosić brak ważnego biletu personelowi pociągu i uiścić dodatkową opłatę
D. może kupić bilet w pociągu bez potrzeby zgłaszania braku ważnego biletu oraz ponoszenia dodatkowych opłat
Obsługa podróżnych w portach …

Do jakich celów wykorzystuje się dokument PIR (Property Irregularity Report)?

A. Przygotowania protokołu dotyczącego szkody w bagażu
B. Zatwierdzania rezerwacji na lot
C. Wezwania wsparcia dla osoby z niepełnosprawnością
D. Rejestrowania incydentu na lotnisku
Obsługa podróżnych w portach …

Który organ jest kompetentny do rozpatrzenia zażalenia na naruszenie przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, określonych w rozporządzeniu nr 261/2004/WE, w trakcie lotu z Warszawy do Londynu, po zakończeniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika?

A. polskie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
B. polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
C. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
D. brytyjski Civil Aviation Authority
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku odwołania lotu z powodu usterki samolotu, wydatki na posiłki, napoje oraz przeprowadzenie rozmowy telefonicznej w czasie oczekiwania pasażera na nowy lot pokrywa

A. lotnisko.
B. pasażer.
C. przewoźnik lotniczy.
D. organizator turystyki.
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie z powodu warunków atmosferycznych lot będzie opóźniony?

A. Z powodu warunków atmosferycznych lot zostanie opóźniony
B. Z powodu silnych opadów lot został odwołany
C. Z powodu awarii samolotu lot zostanie przerwany
D. Z powodu wietrznych warunków lot jest niemożliwy
Obsługa podróżnych w portach …

W dniu 25 kwietnia za kwotę 75,00 zł pasażer zakupił bilet autokarowy na przejazd, który zostanie zrealizowany 21 maja. 6 maja podróżny musiał zrezygnować z wyjazdu. O jaką maksymalnie kwotę należności od przewoźnika może ubiegać się podróżny, zgodnie z regulaminem przewozu?

REGULAMIN PRZEWOZU
MIĘDZYNARODOWYMI LINIAMI AUTOKAROWYMI
4. Bilety
4.8 W przypadku rezygnacji przez Pasażera z odbycia podróży, przysługuje mu zwrot należności stosowny do niewykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części należności (odstępnego). W zależności od terminu rezygnacji Przewoźnikowi przysługuje prawo do dokonania potrąceń następujących kwot:
a) powyżej 14 dni przed wyjazdem 10% wartości biletu,
b) od 14 dni do 48 godzin przed wyjazdem 25% wartości biletu,
c) od 48 godzin do 24 godzin przed wyjazdem 50% wartości biletu,
d) poniżej 24 godzin przed wyjazdem 90% wartości biletu.
Zwrotu należności za niewykorzystany bilet dokonuje biuro, w którym zakupiono bilet. Za bilet zakupiony u pilota w autokarze zwrotu dokonuje Przewoźnik. Zwrotu biletu zakupionego przez Internet dokonuje się na stronie, na której bilet został zakupiony.
4.9 Przewoźnik ma prawo do potrącenia 95% wartości biletu w przypadku niezgłoszenia się Pasażera na odjazd autokaru oraz w sytuacjach opisanych w punktach, 2.3, 3,2, 3.3 Regulaminu.

A. 67,50 zł
B. 18,75 zł
C. 7,50 zł
D. 37,50 zł
SPL.02 Pytanie 223
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo jest ważny paszport wydany dla 3-letniego dziecka?

A. 10 lat od daty wydania
B. 3 lata od daty wydania
C. 5 lat od daty wydania
D. 1 rok od daty wydania
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca planuje przemieścić się z lotniska do hotelu. Na mapie miasta w skali 1:10000 odległość ta wynosi 25 cm. Jaką odległość musi pokonać podróżny?

A. 2,5km
B. 1,0km
C. 1,5km
D. 2,0km
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku opóźnienia w zakończeniu podróży, pasażer ma prawo do otrzymania odszkodowania od przewoźnika kolejowego, które powinno być wypłacone w ciągu

A. miesiąca od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
B. tygodnia od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
C. dwóch tygodni od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
D. dwóch miesięcy od momentu złożenia wniosku o odszkodowanie
Obsługa podróżnych w portach …

Na mapie w skali 1:750 000 odległość pomiędzy Szczecinem a Gorzowem Wielkopolskim wynosi 12 cm. Jaką wartość w kilometrach odpowiada ta odległość w rzeczywistości?

A. 900 km
B. 62 km
C. 90 km
D. 625 km
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim organem odpowiedzialnym za rozpatrzenie skargi na łamanie praw pasażera przez przewoźnika lotniczego, zgodnie z rozporządzeniem nr 261/2004/WE, w locie z Warszawy do Frankfurtu, po zakończeniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika, jest?

A. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. niemiecki Luftfahrt-Bundesamt
C. polskie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego
D. polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
Obsługa podróżnych w portach …

Overbooking jest powodem niewpuszczenia pasażera na pokład samolotu z powodu

A. niewłaściwego zachowania pasażerów
B. sprzedaży większej liczby biletów niż liczba miejsc w samolocie
C. spóźnienia pasażerów na odprawę
D. odwołania lotu
Obsługa podróżnych w portach …

Pierwszym krokiem w przypadku skargi na nieprawidłowości w przewozach kolejowych powinno być złożenie jej do

A. pracownika Służby Ochrony Kolei
B. przewodniczącego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. przewoźnika obsługującego daną linię kolejową
D. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
Obsługa podróżnych w portach …

Procedury dotyczące obsługi pasażera na lotnisku podczas odlotu obejmują w kolejności:

A. rezerwację miejsca parkingowego, rezerwację miejsca w samolocie, transport autobusem lotniskowym.
B. boardowanie, odprawę bagażu, zakup biletu.
C. odprawę biletowo-bagażową, kontrolę bezpieczeństwa, przewóz pasażera do samolotu.
D. nadawanie bagażu podręcznego, kontrolę bezpieczeństwa, kontrolę celną.
SPL.02 Pytanie 235
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie jest maksymalne obciążenie dla standardowej przesyłki konduktorskiej w transporcie kolejowym?

A. 10 kg
B. 5 kg
C. 17 kg
D. 15 kg
SPL.02 Pytanie 240
Obsługa podróżnych w portach …

CITES (czyli skrót od angielskiej nazwy Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) to część Konwencji Waszyngtońskiej, która dotyczy

A. wymiany dzikich roślin i zwierząt gatunków zagrożonych wyginięciem
B. handlu wszystkimi rodzajami roślin i zwierząt
C. transportu wszystkich gatunków roślin i zwierząt przeznaczonych do handlu i zabijania
D. transportu gatunków roślin i zwierząt, które miałyby być przetrzymywane w ogrodach botanicznych i zoologicznych