Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie z powodu warunków atmosferycznych lot będzie opóźniony?

A. Z powodu awarii samolotu lot zostanie przerwany
B. Z powodu wietrznych warunków lot jest niemożliwy
C. Z powodu warunków atmosferycznych lot zostanie opóźniony
D. Z powodu silnych opadów lot został odwołany
Obsługa podróżnych w portach …

Z której konwencji pochodzą przedstawione fragmenty dokumentu?

Fragmenty konwencji ………

Artykuł 1
Zakres stosowania
1. Niniejsza Konwencja stosuje się do każdego międzynarodowego przewozu osób, bagażu lub ładunku dokonywanego statkiem powietrznym za wynagrodzeniem. Stosuje się ona również do przewozu bezpłatnego dokonywanego statkiem powietrznym przez przedsiębiorstwo transportu lotniczego.

2. Do celów niniejszej Konwencji wyrażenie "przewóz międzynarodowy" oznacza każdy przewóz, w którym, zgodnie z umową stron, miejsce wyruszenia i miejsce przeznaczenia, niezależnie od tego, czy w przewozie nastąpi, czy nie nastąpi przerwa lub przeładunek, położone są na obszarze dwóch Państw-Stron lub na obszarze jednego Państwa-Strony, jeśli jest uzgodnione miejsce postoju na obszarze innego państwa, nawet jeśli to państwo nie jest Państwem-Stroną. Przewóz między dwoma punktami na obszarze jednego Państwa-Strony nie jest do celów niniejszej Konwencji przewozem międzynarodowym. (...)

Artykuł 3
Pasażerowie i bagaż
1. W odniesieniu do przewozu osób wydaje się indywidualny lub zbiorowy dokument przewozowy zawierający:
a) oznaczenie miejsc wyruszenia i przeznaczenia;
b) jeśli miejsca wyruszenia i przeznaczenia są położone na obszarze jednego Państwa-Strony, a przewidziane jedno lub więcej miejsc postoju znajduje się na obszarze innego Państwa, oznaczenie co najmniej jednego takiego miejsca postoju.

2. Każdy inny środek zawierający informację wskazaną w ust. 1 może zastąpić wydanie dokumentu określonego w tym ustępie. Jeśli używa się takiego innego środka, przewoźnik dostarcza pasażerowi oświadczenie na piśmie zawierające takie informacje.

3. Przewoźnik wydaje pasażerowi przywieszkę identyfikacyjną bagażu dla każdej przyjętej sztuki bagażu. (...)

A. Berneńskiej.
B. Montrealskiej.
C. Ateńskiej.
D. Wiedeńskiej.
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowa przewozu jest zawierana przez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. nazwa przewoźnika.
B. danych osobowych pasażera.
C. trasy lub strefy podróży.
D. kwoty należnej za przejazd.
SPL.02 Pytanie 206
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przepisami dotyczącymi praw i obowiązków podróżnych w transportie kolejowym, wypłata odszkodowania za niewykonanie przewozu odbywa się w ciągu

A. 1 miesiąca od złożenia wniosku o odszkodowanie
B. 3 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
C. 2 tygodni od złożenia wniosku o odszkodowanie
D. 2 miesięcy od złożenia wniosku o odszkodowanie
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny z biletem klasy ekonomicznej próbuje wejść na pokład wcześniej niż wyznaczony czas. Personel lotniska powinien:

A. poprosić podróżnego o poczekanie na swoją kolej według klasy biletu
B. zezwolić na wcześniejsze wejście jako uprzejmość, o ile nie ma przeciwwskazań operacyjnych
C. poprosić o dodatkową opłatę za wcześniejsze wejście, jeśli polityka linii lotniczej na to pozwala
D. przeprowadzić kontrolę bagażu podręcznego, jeżeli nie została jeszcze przeprowadzona
Obsługa podróżnych w portach …

W Polsce instytucją odpowiedzialną za rozpatrywanie skarg pasażerów zgłaszanych wobec linii lotniczych, po wcześniejszym wyczerpaniu procedury reklamacyjnej, jest

A. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
B. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
C. Urząd Lotnictwa Cywilnego
D. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba starająca się o wizę umożliwiającą podróż do kraju tropikalnego może napotkać na odmowę jej przyznania w sytuacji

A. choroby neurologicznej
B. braku odpowiednich szczepień
C. choroby nowotworowej
D. braku ubezpieczenia cargo