Filtrowanie pytań
Opłaty naliczane przez zarząd lotniska m.in. od linii lotniczych za używanie obiektów, urządzeń lub usług dostępnych wyłącznie od tego zarządu lotniska, związanych z startami, lądowaniami, oświetleniem, parkowaniem samolotów lub obsługą ładunków bądź pasażerów to opłaty
Zdarzenie, które ma związek z użytkowaniem statku powietrznego, inne niż wypadek lotniczy, mogące mieć lub mające negatywny wpływ na bezpieczeństwo lotu, które miało miejsce od momentu, gdy którakolwiek osoba weszła na jego pokład z zamiarem odbycia lotu, do chwili, gdy ostatnia osoba opuściła pokład statku powietrznego, określamy mianem
Przepisy dotyczące odpłatnego przewozu osób na podstawie umowy w transporcie drogowym są regulowane przez
Opcja 'infant' w dokumentacji dotyczącej podróży lotniczych odnosi się do
Pasażer posiadający bilet na podróż morską o wartości 120 zł, zawiadomił przewoźnika o swojej rezygnacji z podróży dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem. Przewoźnikowi przed rozpoczęciem rejsu nie udało się sprzedać biletu innemu pasażerowi. Zgodnie z Ustawą Kodeks morski przewoźnik może zatrzymać część opłaty wynoszącą nie więcej niż
USTAWA z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski |
Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi. |
Mobilnym systemem rezerwacji używanym w kolejnictwie jest system
System Informacyjny Schengen (SIS) to zaawansowane narzędzie IT, które umożliwia
Co oznacza Boarding card w kontekście żeglugi morskiej?
Co można zabrać w bagażu kabinowym?
Numer miejsca przydzielony pasażerowi w trakcie odprawy biletowej umieszcza się na karcie pokładowej w rubryce
Jak brzmi skrót w języku angielskim dla Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego?
Jaki kod wsparcia dla pasażerów z niepełnosprawnością zostanie przypisany osobie z problemami ze słuchem w procedurze lotniskowej zgodnie z zasadami IATA?
Termin Currency exchange office odnosi się do
Bez względu na to, kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie bagażu, przewoźnik, który oferuje usługi transportowe dla pasażerów, odpowiada za bagaż
Jakie przedmioty są zabronione w bagażu kabinowym?
Pasażer uiścił kwotę 120,00 zł za bilet na pociąg. Z powodu opóźnienia pociągu trwającego 150 minut, pasażer ma prawo zażądać od przewoźnika kolejowego rekompensaty w wysokości do
Kto odpowiada za kontrolę bagażu oraz zwierząt przewożonych w pociągu?
W przypadku transportu lotniczego, na karcie pokładowej, klasa biznes jest oznaczana literą
W przypadku, gdy opóźnienie w locie przekracza 5 godzin, pasażer ma możliwość odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu pasażerowi pełnej kwoty biletu w formie gotówki w terminie
Zgodnie z fragmentem Ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, wiza krajowa uprawnia do wjazdu i kilku pobytów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie dłużej niż przez
Fragment Ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach |
Art. 59. 1. Wiza krajowa uprawnia do wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i ciągłego pobytu na nim lub do kilku pobytów na tym terytorium następujących po sobie, trwających łącznie dłużej niż 90 dni w okresie ważności wizy. 2. Okres pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie wizy krajowej ustala się w granicach określonych w ust. 1 odpowiednio do celu pobytu wskazanego przez cudzoziemca. 3. Okres ważności wizy krajowej rozpoczyna się nie później niż 3 miesiące od dnia jej wydania i nie przekracza 1 roku. |
Podczas sytuacji awaryjnej na pokładzie samolotu, pasażerowie powinni
Zgodnie z informacją przewoźnika pasażer odlatujący z Warszawy do Madrytu o godz. 10:35 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie
Fragment informacji na stronie internetowej przewoźnika PLL LOT |
„Na lotnisku". |
Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (4 godziny dla rejsów do/z USA). |
Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną godziną startu. |
Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów PLL LOT, ze wszystkich portów na świecie. |
W przypadku zgłoszenia się pasażera do odprawy na mniej niż 1 godzinę przed odlotem, nie gwarantujemy zabrania go na pokład samolotu. |
Pasażerowie PLL LOT mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska Chopina stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in). |
W którym państwie, dla osoby posiadającej polskie obywatelstwo, nie ma obowiązku przeprowadzania kontroli granicznej na wewnętrznych granicach strefy Schengen?
Nazwa systemu informatycznego, który pozwala na rezerwację miejsc oraz sprzedaż biletów kolejowych dla PKP i Przewozów Regionalnych, to
W sytuacji, gdy bagaż rejestrowany ulegnie uszkodzeniu, pasażer ma prawo zgłosić reklamację do przewoźnika lotniczego w ciągu
Zgodnie z Ustawą o transportach drogowych
Bilet w klasie ekonomicznej z zasadą Sunday rule oznacza, że pasażer
Jakie znaczenie ma zwrot The flight is cancelled?
Podróżnych można informować na wiele sposobów, wykorzystując różnorodne metody. Jakie techniki nie powinny być stosowane do przekazywania informacji?
Pasażer nie otrzyma odszkodowania, jeżeli został poinformowany o odwołaniu jego lotu przed zaplanowaną datą podróży i nie zaoferowano mu zmiany planu podróży na co najmniej
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 |
Artykuł 5 Odwołanie |
1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy: (…) c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że: i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu. |