Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 241
Obsługa podróżnych w portach …

Karta ISIC (International Student Identity Card) potwierdza status

A. osoby pobierającej rentę
B. osoby uczącej
C. studenta lub ucznia, który ma więcej niż 12 lat
D. ucznia, który nie ma jeszcze 12 lat
SPL.02 Pytanie 242
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki kod zostanie przypisany podczas rezerwacji biletu dla pasażera niewidomego, który potrzebuje wsparcia w przejściu przez terminal?

A. BLIND
B. DEAF
C. MAAS
D. WCHR
SPL.02 Pytanie 243
Obsługa podróżnych w portach …

Z uwagi na bezpieczeństwo, w miejscach przy wyjściach ewakuacyjnych w samolocie mogą znajdować się

A. osoby mające podstawową wiedzę z zakresu języka angielskiego
B. kobiety w ciąży
C. osoby z nadwagą
D. osoby niepełnoletnie
SPL.02 Pytanie 244
Obsługa podróżnych w portach …

Termin Currency exchange office odnosi się do

A. kiosku internetowego
B. parkingu strzeżonego
C. kiosku informacyjnego
D. kantoru wymiany walut
SPL.02 Pytanie 245
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku transportu lotniczego klasa pierwsza jest zazwyczaj reprezentowana przez literę na karcie pokładowej?

A. B
B. Y
C. C
D. F
SPL.02 Pytanie 246
Obsługa podróżnych w portach …

Młodzież oraz dzieci posiadające niepełnosprawność do 24 roku życia, korzystające z kolei, mają prawo do zniżki, wyłącznie na trasach z domu do szkoły i z powrotem, która wynosi

A. 51%
B. 95%
C. 49%
D. 78%
SPL.02 Pytanie 247
Obsługa podróżnych w portach …

Która z poniższych usług jest zazwyczaj oferowana pasażerom klasy biznes w portach lotniczych?

A. Bezpłatny transport do hotelu po przylocie
B. Zwrot kosztów bagażu rejestrowanego
C. Prywatny przewodnik po lotnisku
D. Dostęp do salonów VIP
SPL.02 Pytanie 248
Obsługa podróżnych w portach …

Obsługę pasażerów, ich bagaży, załóg oraz samolotów w porcie powietrznym wykonuje na zlecenie przewoźnika lotniczego

A. Służba Celna
B. agent handlingowy
C. Straż Ochrony Lotniska
D. Straż Graniczna
SPL.02 Pytanie 249
Obsługa podróżnych w portach …

Kto nie podlega kontroli bezpieczeństwa na granicy strefy zastrzeżonej lotniska?

A. wszyscy pracownicy kierujący lotniskiem
B. wszyscy pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
C. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
D. osoby, którym towarzyszy ochrona służb państwowych
SPL.02 Pytanie 250
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer w dniu 16 lipca złożył do przewoźnika reklamację dotyczącą niewłaściwego wykonania usługi lotniczej. Sprawdził, że umowa przewozu nie określała krótszego terminu do rozpatrzenia reklamacji. Jeśli 23 lipca otrzymał niesatysfakcjonującą go odpowiedź, może złożyć skargę w tej sprawie do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego zgodnie z Ustawą Prawo lotnicze nie wcześniej niż

USTAWA PRAWO LOTNICZE (Dz. U. z 2012 r.) Dział X (Ochrona praw pasażerów)
Art. 205 B
4. Skargę, o której mowa w ust. 1, można złożyć nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia złożenia reklamacji u przewoźnika, chyba że umowa przewozu lub regulamin przewozu określa krótszy termin do rozpatrzenia reklamacji.

A. 30 lipca.
B. 24 lipca.
C. 22 sierpnia.
D. 16 sierpnia.
SPL.02 Pytanie 251
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer odbywający podróż samolotem z Warszawy do Hamburga (odległość pomiędzy miastami nie przekracza 1 500 km) zapłacił za bilet w klasie business 2 000 zł. Został jednak umieszczony w klasie ekonomicznej. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, pasażerowi należy się od przewoźnika zwrot pieniędzy w wysokości

Artykuł 10 Umieszczenie w klasie wyższej lub niższej
1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie wyższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, nie może się domagać jakiejkolwiek dodatkowej zapłaty.
2. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie niższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, to w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, zwraca a) 30% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 km lub b) 50% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 km, z wyjątkiem lotów pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi, oraz w przypadku wszystkich innych lotów o długości od 1 500 km do 3 500 km lub c) 75% ceny biletu w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), w tym loty pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi.

A. 500 zł
B. 1400 zł
C. 600 zł
D. 1000 zł
SPL.02 Pytanie 252
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport tymczasowy ma ważność określoną w dokumencie, jednak nie może być dłuższy niż

A. 3 lata od daty wystawienia
B. 12 miesięcy od daty wydania
C. 5 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
D. 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
SPL.02 Pytanie 253
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie informacje powinien uzyskać pasażer, który pragnie zrealizować odprawę biletową w dniu poprzedzającym termin wylotu, nie udając się na lotnisko?

A. Nie ma takiej opcji odprawy
B. Aby skorzystać z tej formy odprawy, pasażer powinien mieć specjalne zezwolenie lotniska, z którego odlatywał samolot
C. Ta forma odprawy jest dostępna po zakupieniu specjalnego bonu oraz przesłaniu informacji sms do przewoźnika
D. Jeżeli przewoźnik udostępnia taką możliwość, odprawiający może to zrobić przez internet lub telefon
SPL.02 Pytanie 254
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim organem odpowiedzialnym za rozpatrzenie skargi na łamanie praw pasażera przez przewoźnika lotniczego, zgodnie z rozporządzeniem nr 261/2004/WE, w locie z Warszawy do Frankfurtu, po zakończeniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika, jest?

A. polskie Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego
B. polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
C. niemiecki Luftfahrt-Bundesamt
D. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 255
Obsługa podróżnych w portach …

W którym terminie łączne koszty dla 2 osób, dotyczące dwutygodniowego pobytu w Paryżu, zwiedzania zabytków i uczestnictwa w imprezach okolicznościowych, są najniższe?

Cennik pobytu w Paryżu za 1 osobę wg Biura Podróży „ALFA"
Termin pobytuKoszty pobytu
za 2 tygodnie z pełnym
wyżywieniem
1 osoba w PLN
Bilety wstępu
przy zwiedzaniu
zabytków
1 osoba w PLN
Opłata dodatkowa
na imprezy
okolicznościowe
1 osoba w PLN
A.A. od 12 do 25 kwietnia1 240,0090,00210,00
B.od 15 do 28 kwietnia1 250,0080,00235,00
C.od 12 do 25 maja1 245,0085,00206,00
D.od 15 do 28 maja1 253,0075,00238,00

A. A.
B. D.
C. C.
D. B.
SPL.02 Pytanie 256
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką kwotę łącznie zapłacą za bilet na pociąg osobowy drugiej klasy małżeństwo nauczycieli zatrudnionych w szkole podstawowej, ich 3-letnia córka oraz syn, który jest uczniem liceum, mając na uwadze, że normalny bilet kosztuje 48,80 zł, a podróżni skorzystali z przysługujących im ulg ustawowych?

A. 94,18 zł
B. 96,14 zł
C. 98,10 zł
D. 92,22 zł
SPL.02 Pytanie 257
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas sytuacji awaryjnej na pokładzie samolotu, pasażerowie powinni

A. skontaktować się z rodziną, gdy jest to bezpieczne
B. wziąć udział w głosowaniu nad decyzjami
C. opuścić miejsce bez zgody załogi
D. postępować zgodnie z instrukcjami załogi
SPL.02 Pytanie 258
Obsługa podróżnych w portach …

Specjalnie wydzielona i wygodnie urządzona strefa oczekiwania dla podróżnych lecących w klasie pierwszej to

A. baggage reclaim area
B. departure lounge
C. airport business area
D. executive lounge
SPL.02 Pytanie 259
Obsługa podróżnych w portach …

Jak brzmi skrót nazwy Lotniskowej Służby Informacji Powietrznej?

A. AFIS
B. ITS
C. SDIP
D. FIS
SPL.02 Pytanie 260
Obsługa podróżnych w portach …

Kiosk CUSS to punkt, który pozwala na wykonanie

A. odprawy biletowej przez Internet
B. standardowej odprawy biletowo-bagażowej
C. odprawy biletowo-bagażowej przez telefon komórkowy
D. samoobsługowej odprawy biletowej
SPL.02 Pytanie 261
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer niepełnosprawny, który wcześniej zarezerwował pomoc asysty, przybył na lotnisko o godzinie 15:00. Pracownik asysty lotniskowej powinien zgłosić się do tego pasażera najpóźniej o godzinie

Kodeks dobrego postępowania przy obsłudze naziemnej osób niepełnosprawnych i osób z ograniczoną możliwością poruszania się podróżujących drogą lotniczą
Standardy świadczenia usług i monitorowanie świadczenia usług
3. Dla klientów odlatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem: po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym:
a) 80% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut,
b) 90% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 20 minut,
c) 100% klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 30 minut.

A. 15:00
B. 15:30
C. 15:10
D. 15:20
SPL.02 Pytanie 262
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zaplanowane jest lądowanie w Tokio, jeżeli samolot wylatuje z Frankfurtu o 10:30, a jego czas podróży wynosi 11 godzin i 25 minut, przy różnicy czasu pomiędzy miastami równej 8 godzin?

A. 15:55
B. 22:55
C. 05:55
D. 18:30
SPL.02 Pytanie 263
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiej informacji brakuje w dowodzie osobistym, który obowiązuje w Polsce od 1 marca 2015 roku?

A. Adresu zameldowania
B. Numeru PESEL
C. Obywatelstwa
D. Imion rodziców
SPL.02 Pytanie 264
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba odpowiedzialna za zarządzanie lotniskiem ma obowiązek zaktualizować swój program bezpieczeństwa, uwzględniając istniejące zagrożenia, co najmniej raz na

A. trzy lata
B. cztery lata
C. rok
D. dwa lata
SPL.02 Pytanie 265
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo jest ważny dowód osobisty dla dziecka, które osiągnęło wiek 4 lat?

A. 1 rok
B. 10 lat
C. 5 lat
D. 2 lata
SPL.02 Pytanie 266
Obsługa podróżnych w portach …

Która z wymienionych jednostek zajmuje się na lotniskach kontrolą manualną oraz przeglądaniem zawartości bagaży i sprawdzaniem przedmiotów wchodzących do strefy zastrzeżonej?

A. Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. Straż Ochrony Lotniska
C. Inspekcja Ruchu lotniczego
D. Straż Miejska
SPL.02 Pytanie 267
Obsługa podróżnych w portach …

Czym jest boarding card w zakresie transportu lotniczego?

A. bilet samolotowy
B. potwierdzenie rezerwacji
C. karta bezpieczeństwa
D. karta pokładowa
SPL.02 Pytanie 268
Obsługa podróżnych w portach …

Przygotowując ofertę transportu lotniczego dla pasażerów, co nie jest wliczane w cenę biletu lotniczego?

A. opłat za nawigację
B. wydatków na paliwo
C. ubezpieczenia pasażera
D. kosztów operacyjnych linii lotniczych
SPL.02 Pytanie 269
Obsługa podróżnych w portach …

CMC-Crew Member Certificate to dokument, który uprawnia do realizacji

A. usług dla pasażerów z statusem HON
B. pracy w strefie ruchu naziemnego
C. zajęć na pokładzie samolotu
D. usług handlingowych
SPL.02 Pytanie 270
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo jest ważny paszport przyznany dziecku, które nie ma 13 lat, licząc od daty jego wydania?

A. 5 lat
B. 12 miesięcy
C. 10 lat
D. 6 miesięcy
SPL.02 Pytanie 271
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z umową przewozu czas rejsu pasażera statkiem morskim wynosił 3 godziny 45 minut. Statek dotarł do portu docelowego z opóźnieniem spowodowanym przez przewoźnika, które wyniosło 2 godziny i 10 minut. Na podstawie Rozporządzenia PE i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącego praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz drogą wodną śródlądową, pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości

A. 50% wartości biletu
B. 95% wartości biletu
C. 75% wartości biletu
D. 100% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 272
Obsługa podróżnych w portach …

System Informacyjny Schengen (SIS) to zaawansowane narzędzie IT, które umożliwia

A. rezerwowanie biletów lotniczych dla pasażerów z tytułem HON
B. rezerwację usług promowych oraz samochodowych przez Centrum Obsługi Telefonicznej
C. zapewnienie bezpieczeństwa przy zachowaniu zasady swobodnego przepływu osób
D. realizowanie płatności w formacie Prepaid Ticket Advice
SPL.02 Pytanie 273
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie oznaczenie w propozycji biura podróży wskazuje na rodzaj wyżywienia "śniadania oraz obiadokolacje"?

A. HB - Half Board
B. AI - All Inclusive
C. FB - Fuli Board
D. BB - Bed and Breakfast
SPL.02 Pytanie 274
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza zwrot nothing to declare?

A. nadbagaż
B. nic do oclenia
C. odbiór bagażu
D. zniżka dla dzieci
SPL.02 Pytanie 275
Obsługa podróżnych w portach …

W transporcie lotniczym termin "infant" odnosi się do

A. dziecka, niezależnie od jego wieku
B. dziecka w wieku od dwóch do dziesięciu lat, korzystającego ze zniżki
C. dziecka do drugiego roku życia, które nie ma prawa do zajmowania oddzielnego miejsca w samolocie
D. dziecka w wieku od dziesięciu do szesnastu lat, które podróżuje samodzielnie
SPL.02 Pytanie 276
Obsługa podróżnych w portach …

Jak nazywa się urządzenie wykorzystywane do przewozu osób z niepełnosprawnościami w transporcie lotniczym?

A. urządzenie rolkowe.
B. wózek na bagaż.
C. przenośnik taśmowy.
D. ambulift.
SPL.02 Pytanie 277
Obsługa podróżnych w portach …

Kontrola bezpieczeństwa pasażerów w terminalu lotniczym jest realizowana po zakończeniu odprawy biletowo-bagażowej z wykorzystaniem

A. metody manualnej lub wykorzystania bramki magnetycznej
B. metody manualnej lub wykorzystania odcisków palców
C. wykorzystania bramki magnetycznej lub metody odcisków palców
D. wyłącznie metody manualnej
SPL.02 Pytanie 278
Obsługa podróżnych w portach …

W strefie chronionej lotniska nie można

A. nabyć odzieży
B. zjeść posiłku
C. być w towarzystwie osób odprowadzających
D. zakupić sprzętu elektronicznego
SPL.02 Pytanie 279
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin Flight delayed?

A. moment wejścia na pokład samolotu
B. anulowanie lotu
C. opóźnienie lotu
D. czas odlotu samolotu
SPL.02 Pytanie 280
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie w języku angielskim: discounts applied?

A. Nie przyznano rabatu za wybór miejsca
B. Zastosowano rabaty
C. Nie zastosowano rabatów
D. Zastosowano rabat na bilet powrotny
Strona wykorzystuje pliki cookies do poprawy doświadczenia użytkownika oraz analizy ruchu. Szczegóły