Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Informacje dotyczące przedmiotów, które nie mogą być przewożone w kabinie pasażerskiej, nie są zamieszczane na

A. ulotkach informacyjnych
B. tablicach informacyjnych w terminalu lotniczym
C. przywieszce bagażowej
D. folderach informacyjnych linii lotniczej
Obsługa podróżnych w portach …

Opłaty naliczane przez zarząd lotniska m.in. od linii lotniczych za używanie obiektów, urządzeń lub usług dostępnych wyłącznie od tego zarządu lotniska, związanych z startami, lądowaniami, oświetleniem, parkowaniem samolotów lub obsługą ładunków bądź pasażerów to opłaty

A. lotniskowe
B. nawigacyjne
C. handlingowe
D. portowe
Obsługa podróżnych w portach …

Zdarzenie, które ma związek z użytkowaniem statku powietrznego, inne niż wypadek lotniczy, mogące mieć lub mające negatywny wpływ na bezpieczeństwo lotu, które miało miejsce od momentu, gdy którakolwiek osoba weszła na jego pokład z zamiarem odbycia lotu, do chwili, gdy ostatnia osoba opuściła pokład statku powietrznego, określamy mianem

A. incydentem lotniczym
B. awarią lotniczą
C. uszkodzeniem statku powietrznego
D. kolizją lotniczą
Obsługa podróżnych w portach …

Opcja 'infant' w dokumentacji dotyczącej podróży lotniczych odnosi się do

A. dziecka do 2. roku życia, odbywającego podróż na kolanach rodziców
B. dziecka w wieku od 4 do 16 lat
C. dziecka podróżującego z opieką linii lotniczej
D. osoby starszej
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiadający bilet na podróż morską o wartości 120 zł, zawiadomił przewoźnika o swojej rezygnacji z podróży dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem. Przewoźnikowi przed rozpoczęciem rejsu nie udało się sprzedać biletu innemu pasażerowi. Zgodnie z Ustawą Kodeks morski przewoźnik może zatrzymać część opłaty wynoszącą nie więcej niż

USTAWA
z dnia 18 września 2001 r.
Kodeks morski
Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi.

A. 60 zł
B. 30 zł
C. 120 zł
D. 90 zł
Obsługa podróżnych w portach …

System Informacyjny Schengen (SIS) to zaawansowane narzędzie IT, które umożliwia

A. zapewnienie bezpieczeństwa przy zachowaniu zasady swobodnego przepływu osób
B. realizowanie płatności w formacie Prepaid Ticket Advice
C. rezerwowanie biletów lotniczych dla pasażerów z tytułem HON
D. rezerwację usług promowych oraz samochodowych przez Centrum Obsługi Telefonicznej
Obsługa podróżnych w portach …

Co można zabrać w bagażu kabinowym?

A. żyletki
B. zapalniczki przypominające broń palną
C. płyny nabyte w sklepach w strefie zastrzeżonej lotniska
D. kije do gry w "lacrosse"
Obsługa podróżnych w portach …

Bez względu na to, kto jest odpowiedzialny za uszkodzenie bagażu, przewoźnik, który oferuje usługi transportowe dla pasażerów, odpowiada za bagaż

A. kabinowy
B. rejestrowany
C. nierejestrowany
D. podręczny
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie przedmioty są zabronione w bagażu kabinowym?

A. Mydła w płynie w opakowaniu 100 ml
B. Drutów i szydełka z trzema kolorowymi włóczkami
C. Cążków do paznokci oraz skórek
D. Jogurtów do picia dla dzieci o objętości 100 ml
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer uiścił kwotę 120,00 zł za bilet na pociąg. Z powodu opóźnienia pociągu trwającego 150 minut, pasażer ma prawo zażądać od przewoźnika kolejowego rekompensaty w wysokości do

A. 90,00 zł
B. 120,00 zł
C. 30,00 zł
D. 60,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku, gdy opóźnienie w locie przekracza 5 godzin, pasażer ma możliwość odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu pasażerowi pełnej kwoty biletu w formie gotówki w terminie

A. 14 dni
B. 30 dni
C. 21 dni
D. 7 dni
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z fragmentem Ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach, wiza krajowa uprawnia do wjazdu i kilku pobytów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nie dłużej niż przez

Fragment Ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach

Art. 59.

1. Wiza krajowa uprawnia do wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i ciągłego pobytu na nim lub do kilku pobytów na tym terytorium następujących po sobie, trwających łącznie dłużej niż 90 dni w okresie ważności wizy.

2. Okres pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie wizy krajowej ustala się w granicach określonych w ust. 1 odpowiednio do celu pobytu wskazanego przez cudzoziemca.

3. Okres ważności wizy krajowej rozpoczyna się nie później niż 3 miesiące od dnia jej wydania i nie przekracza 1 roku.

A. 6 miesięcy.
B. 90 dni.
C. 3 miesiące.
D. 1 rok.
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas sytuacji awaryjnej na pokładzie samolotu, pasażerowie powinni

A. postępować zgodnie z instrukcjami załogi
B. wziąć udział w głosowaniu nad decyzjami
C. skontaktować się z rodziną, gdy jest to bezpieczne
D. opuścić miejsce bez zgody załogi
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z informacją przewoźnika pasażer odlatujący z Warszawy do Madrytu o godz. 10:35 powinien zgłosić się do odprawy biletowo-bagażowej najpóźniej o godzinie

Fragment informacji na stronie internetowej przewoźnika PLL LOT
„Na lotnisku".
Odprawa biletowo-bagażowa otwarta jest na 2 godziny przed odlotem samolotu (4 godziny dla rejsów do/z USA).
Ostatni pasażer obsługiwany jest najpóźniej na 1 godzinę przed planowaną godziną startu.
Zasada obowiązuje dla wszystkich rejsów PLL LOT, ze wszystkich portów na świecie.
W przypadku zgłoszenia się pasażera do odprawy na mniej niż 1 godzinę przed odlotem, nie gwarantujemy zabrania go na pokład samolotu.
Pasażerowie PLL LOT mogą odprawić się samodzielnie na znajdujących się w Terminalu Lotniska Chopina stanowiskach automatycznej odprawy pasażerskiej (Self Check-in).

A. 09:35
B. 06:35
C. 10:35
D. 08:35
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą o transportach drogowych

A. w punktach sprzedaży biletów oraz w autobusie znajduje się regulamin, który jest dostępny dla pasażerów i określa zasady obsługi podróżnych
B. płatności za przejazd są pobierane przez kierowców w oparciu o ich własne wyliczenia
C. wejście i wyjście pasażerów może mieć miejsce w miejscach nieujętych w rozkładzie jazdy
D. rozklad jazdy nie jest zobowiązany do bycia ogłaszanym na wszystkich przystankach lub dworcach autobusowych wskazanych w rozkładzie
SPL.02 Pytanie 268
Obsługa podróżnych w portach …

Bilet w klasie ekonomicznej z zasadą Sunday rule oznacza, że pasażer

A. powinien przeprowadzić odprawę biletowo - bagażową w niedzielę
B. musi spędzić przynajmniej jedną niedzielę w miejscu docelowym
C. będzie odlatywał z portu docelowego w niedzielę
D. dokonał rezerwacji w niedzielę
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżnych można informować na wiele sposobów, wykorzystując różnorodne metody. Jakie techniki nie powinny być stosowane do przekazywania informacji?

A. strony internetowe
B. zastrzeżone częstotliwości radiowe
C. ulotki, broszury, plakaty
D. komunikację przez megafon
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer nie otrzyma odszkodowania, jeżeli został poinformowany o odwołaniu jego lotu przed zaplanowaną datą podróży i nie zaoferowano mu zmiany planu podróży na co najmniej

ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 261/2004 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91
Artykuł 5
Odwołanie
1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy:
(…)
c) mają prawo do odszkodowania od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 7, chyba że:
   i) zostali poinformowani o odwołaniu co najmniej dwa tygodnie przed planowym czasem odlotu; lub
   ii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie od dwóch tygodni do siedmiu dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot najpóźniej dwie godziny przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej cztery godziny po planowym czasie przylotu; lub
   iii) zostali poinformowani o odwołaniu w okresie krótszym niż siedem dni przed planowym czasem odlotu i zaoferowano im zmianę planu podróży, umożliwiającą im wylot nie więcej niż godzinę przed planowym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej dwie godziny po planowym czasie przylotu.

A. 5 dni.
B. 14 dni.
C. 7 dni.
D. 3 dni.
Obsługa podróżnych w portach …

Który dokument jest niezbędny do odbycia podróży samolotem na trasach międzynarodowych?

A. Karta członkowska linii lotniczej
B. Dowód osobisty (w przypadku podróży do krajów UE i kilku innych)
C. Paszport
D. Licencja pilota
Obsługa podróżnych w portach …

Która organizacja związana z branżą reprezentuje europejskich administratorów infrastruktury kolejowej?

A. ECAC – European Civil Aviation Conference
B. EIM – European Rail Infrastructure Managers
C. IATA – International Air Transport Association
D. UIC – International Union of Railways
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas prośby do obcokrajowca o okazanie paszportu w czasie kontroli, należy zastosować formę grzecznościową

A. Customs control
B. Security check
C. Hand me your passport
D. Can I see your passport, please
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie pisemnego wniosku od organów państwowych do Zarządzającego Portem Lotniczym dotyczącego kontroli bezpieczeństwa według Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego nie podlega

A. pracowników portu lotniczego
B. Zarządzającego Portem Lotniczym
C. personelu pokładowego samolotu
D. Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej
Obsługa podróżnych w portach …

O której godzinie zakończy się proces wpuszczania podróżnych do samolotu, jeśli jego odlot ma miejsce o 11:30, a bramki będą zamknięte na 40 minut przed planowanym odlotem?

A. O godzinie 10:50
B. O godzinie 11:30
C. O godzinie 11:50
D. O godzinie 10:30