Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 241
Obsługa podróżnych w portach …
A. kwit bagażowy
B. etykietę bagażową
C. formularz CMR
D. formularz PIR
SPL.02 Pytanie 242
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer transportujący sprzęt do nurkowania oraz deskę surfingową samolotem powinien zgłosić ten ładunek jako
A. ponadwymiarowy
B. podręczny
C. niebezpieczny
D. kabinowy
SPL.02 Pytanie 243
Obsługa podróżnych w portach …
Do jakiego urzędu pasażer kieruje dokumenty reklamacyjne po zakończeniu procedury u przewoźnika kolejowego?
A. Urzędu Transportu Drogowego
B. Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
C. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 244
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z rozporządzeniem (WE) 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady, do udzielenia darmowej pomocy pasażerowi z ograniczoną sprawnością ruchową w dotarciu na pokład samolotu po przybyciu na lotnisko zobowiązany jest
A. przewoźnik, który przywiózł pasażera na lotnisko
B. zarządzający lotniskiem
C. zespół ratunkowy
D. operator lotniczy
SPL.02 Pytanie 245
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza termin Flight delayed?
A. opóźnienie lotu
B. anulowanie lotu
C. czas odlotu samolotu
D. moment wejścia na pokład samolotu
SPL.02 Pytanie 246
Obsługa podróżnych w portach …
Która z poniższych instytucji odpowiada za zarządzanie przestrzenią powietrzną nad terytorium danego kraju?
A. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego
B. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych
D. Państwowa agencja kontroli ruchu powietrznego
SPL.02 Pytanie 247
Obsługa podróżnych w portach …
Towary umieszczone w bagażu osobistym podróżnych przybywających z krajów trzecich (tj. spoza Unii Europejskiej) w transporcie lotniczym i morskim są zwolnione z należności celnych przywozowych do równowartości
A. 430 euro
B. 300 euro
C. 265 euro
D. 240 euro
SPL.02 Pytanie 248
Obsługa podróżnych w portach …
Dokumentem wymaganym w turystyce międzynarodowej nie jest
A. paszport
B. dowód osobisty
C. wiza
D. voucher
SPL.02 Pytanie 249
Obsługa podróżnych w portach …
Mobilnym systemem rezerwacji używanym w kolejnictwie jest system
A. Galileo
B. Sart
C. Bilkom
D. Amadeus
SPL.02 Pytanie 250
Obsługa podróżnych w portach …
W języku angielskim, jakim terminem nazywa się transport morski?
A. maritime transport
B. air transport
C. water transport
D. road transport
SPL.02 Pytanie 251
Obsługa podróżnych w portach …
Jak odbywa się wprowadzanie pasażerów na pokład samolotu?
A. z wykorzystaniem chodnika
B. przy pomocy windy
C. przez rękaw
D. za pomocą ruchomych schodów
SPL.02 Pytanie 252
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim skrótem określa się System Zarządzania Ruchem Lotniczym?
A. ATM
B. ATC
C. ATIS
D. AFTN
SPL.02 Pytanie 253
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza zwrot nothing to declare?
A. zniżka dla dzieci
B. odbiór bagażu
C. nic do oclenia
D. nadbagaż
SPL.02 Pytanie 254
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie jest angielskie skrócone określenie Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Statku i Obiektu Portowego?
A. SOLAS
B. IMDG
C. SMGS
D. ISPS
SPL.02 Pytanie 255
Obsługa podróżnych w portach …
Aby uzyskać zdanie podróżnych na temat usług transportowych, przeprowadza się
A. analizy SWOT
B. badania marketingowe
C. analizy prognostyczne
D. badania opiniotwórcze
SPL.02 Pytanie 256
Obsługa podróżnych w portach …
Długość trasy na mapie w skali 1:25 000 wynosi 28 cm. Jaka jest jej rzeczywista długość w terenie?
A. 14 km
B. 70 km
C. 3,5 km
D. 7 km
SPL.02 Pytanie 257
Obsługa podróżnych w portach …
Paszport dyplomatyczny, przyznawany osobom z stopniem dyplomatycznym, zachowuje ważność maksymalnie przez
A. 2 lata
B. 1 rok
C. 5 lat
D. 10 lat
SPL.02 Pytanie 258
Obsługa podróżnych w portach …
W trakcie lotu dozwolone jest używanie sprzętu elektronicznego, takiego jak
A. wskaźniki laserowe
B. nadajniki oraz odbiorniki radiowe
C. urządzenia sterowane zdalnie (w tym zabawki)
D. aparaty słuchowe
SPL.02 Pytanie 259
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie przedmioty są zabronione w bagażu kabinowym?
A. Cążków do paznokci oraz skórek
B. Drutów i szydełka z trzema kolorowymi włóczkami
C. Mydła w płynie w opakowaniu 100 ml
D. Jogurtów do picia dla dzieci o objętości 100 ml
SPL.02 Pytanie 260
Obsługa podróżnych w portach …
Wartość bagażu rejestrowanego na karcie pokładowej należy wpisać w polu oznaczonym
A. WT
B. PCS
C. SEAT
D. CARRIER
SPL.02 Pytanie 261
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką dystans do hotelu z portu musi pokonać podróżny, jeśli na mapie w skali 1:150 000 długość tego odcinka wynosi 9 cm?
A. 13,5 km
B. 1,35 km
C. 16,7 km
D. 1,67 km
SPL.02 Pytanie 262
Obsługa podróżnych w portach …
Za bagaż rejestrowany ponosi odpowiedzialność przewoźnik od chwili jego nadania do momentu, gdy pasażer go odbierze na lotnisku docelowym?
A. zarządzający lotniskiem, w którym bagaż jest odbierany
B. przewoźnik lotniczy
C. agent obsługi lotniska
D. zarządzający lotniskiem, w którym bagaż został nadany
SPL.02 Pytanie 263
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie dokumenty są kontrolowane na lotnisku przed wylotem pasażera udającego się do strefy Non-Schengen?
A. Paszport.
B. Legitymacja ubezpieczeniowa.
C. Legitymacja szkolna.
D. Dokument tożsamości.
SPL.02 Pytanie 264
Obsługa podróżnych w portach …
Do kogo należy się zgłosić w pierwszej kolejności przy składaniu reklamacji dotyczącej podróży pociągiem?
A. Do przewoźnika kolejowego
B. Do Ministra Infrastruktury i Budownictwa
C. Do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 265
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas udzielania pierwszej pomocy pasażerowi, który jest nieprzytomny i ma krwotok, co należy zrobić w pierwszej kolejności?
A. zatamować krwawienie
B. udrożnić drogi oddechowe poszkodowanego i umieścić go w pozycji bezpiecznej
C. ocenić, czy otoczenie, w którym znajduje się poszkodowany, jest bezpieczne dla niego i dla ratownika
D. sprawdzić, czy poszkodowany ma oddech
SPL.02 Pytanie 266
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje biletem na przejazd autobusem na trasie o długości 300 km. Odjazd autobusu jest spóźniony o 3 godziny w odniesieniu do planowanego czasu odjazdu. Przewoźnik nie zaproponował pasażerowi zwrotu kosztów ani innej formy transportu. W związku z powyższą sytuacją, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym, które zmienia rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, pasażer
A. ma prawo do uzyskania zwrotu 50% wartości biletu
B. nie ma prawa do uzyskania żadnego zwrotu za bilet
C. ma prawo do uzyskania zwrotu 25% wartości biletu
D. ma prawo do uzyskania zwrotu 100% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 267
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza zwrot: Baggage reclaim area?
A. odbioru bagażu rejestrowanego po przybyciu samolotu
B. zgłoszenia dotyczącego uszkodzonego bagażu
C. przechowywania bagażu
D. procesu nadawania bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 268
Obsługa podróżnych w portach …
Ile papierosów ma prawo przewieźć do UE pasażer, który podróżuje statkiem z kraju spoza Unii?
A. 220 sztuk
B. 200 sztuk
C. 250 sztuk
D. 230 sztuk
SPL.02 Pytanie 269
Obsługa podróżnych w portach …
Zespół turystyczny planuje podróż na trasie o długości 575 km. Jakie będą wydatki na wynajem autobusu przy stawce 2,50 zł netto za 1 km? Usługa podlega 8% podatkowi VAT?
A. 1 322,50 zł
B. 1 552,50 zł
C. 1 475,50 zł
D. 1 437,50 zł
SPL.02 Pytanie 270
Obsługa podróżnych w portach …
Który organ jest kompetentny do rozpatrzenia zażalenia na naruszenie przez przewoźnika lotniczego praw pasażera, określonych w rozporządzeniu nr 261/2004/WE, w trakcie lotu z Warszawy do Londynu, po zakończeniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika?
A. polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta
B. brytyjski Civil Aviation Authority
C. polski Urząd Lotnictwa Cywilnego
D. polskie Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
SPL.02 Pytanie 271
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje ważnym biletem na podróż pociągiem Express InterCity. Pociąg, którym jedzie pasażer, dotarł do podanego na bilecie celu z opóźnieniem wynoszącym 125 minut. W związku z opóźnieniem pasażerowi przysługuje minimalna kwota odszkodowania w wysokości
A. 35% wartości biletu
B. 25% wartości biletu
C. 80% wartości biletu
D. 50% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 272
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo będzie trwała podróż autobusem na trasie, której długość na mapie w skali 1:1 500 000 wynosi 20 cm? Przyjmij do obliczeń średnią prędkość przejazdu wynoszącą 60 km/h.
A. 6 h
B. 15 min
C. 5 h
D. 30 min
SPL.02 Pytanie 273
Obsługa podróżnych w portach …
Na ile dni przed planowanym rozpoczęciem podróży należy poinformować przewoźnika morskiego o rezygnacji z umowy przewozu, aby móc ubiegać się o zwrot opłaty za przewóz?
A. 7
B. 5
C. 1
D. 3
SPL.02 Pytanie 274
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim angielskim akronimem określa się scentralizowany system komputerowy zajmujący się obsługą transakcji rezerwacji oraz sprzedaży biletów lotniczych i innych usług turystycznych?
A. EDI
B. WMS
C. GDS
D. GPS
SPL.02 Pytanie 275
Obsługa podróżnych w portach …
Które z wymienionych krajów nie należy do Układu Schengen?
A. Irlandia
B. Norwegia
C. Szwajcaria
D. Islandia
SPL.02 Pytanie 276
Obsługa podróżnych w portach …
Z uwagi na bezpieczeństwo, w miejscach przy wyjściach ewakuacyjnych w samolocie mogą znajdować się
A. osoby z nadwagą
B. kobiety w ciąży
C. osoby niepełnoletnie
D. osoby mające podstawową wiedzę z zakresu języka angielskiego
SPL.02 Pytanie 277
Obsługa podróżnych w portach …
Konwencja dotycząca Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która została podpisana w Chicago, odnosi się do statków powietrznych
A. stosowanych w służbie celnej
B. wyłącznie cywilnych
C. stosowanych w służbie wojskowej
D. stosowanych w służbie policyjnej
SPL.02 Pytanie 278
Obsługa podróżnych w portach …
Aplikacja SkyCash na telefon pozwala na
A. zakup biletu na lot.
B. znajdowanie połączeń w komunikacji międzymiastowej.
C. zawarcie umowy na ubezpieczenie środka transportu drogowego.
D. dokonywanie opłat za parkowanie pojazdu.
SPL.02 Pytanie 279
Obsługa podróżnych w portach …
W obszarze zabezpieczonym w terminalu lotniczym nie powinno być
A. strefa oczekiwania.
B. miejsce zjazdu pasażerów i osób ich odprowadzających.
C. punkt wymiany walut.
D. miejsce modlitwy.
SPL.02 Pytanie 280
Obsługa podróżnych w portach …
Jakiej informacji brakuje w dowodzie osobistym, który obowiązuje w Polsce od 1 marca 2015 roku?
A. Obywatelstwa
B. Adresu zameldowania
C. Numeru PESEL
D. Imion rodziców