Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 281
Obsługa podróżnych w portach …

Na mapie w skali 1:750 000 odległość pomiędzy Szczecinem a Gorzowem Wielkopolskim wynosi 12 cm. Jaką wartość w kilometrach odpowiada ta odległość w rzeczywistości?

A. 625 km
B. 62 km
C. 90 km
D. 900 km
SPL.02 Pytanie 282
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie jest rozwinięcie skrótu konwencji dotyczącej międzynarodowego transportu kolejowego?

A. IATA
B. AETR
C. INTERBUS
D. COTIF
SPL.02 Pytanie 283
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie baggage reclaim?

A. poczekalnię
B. sortownię bagażu
C. reklamację uszkodzonego bagażu
D. odbiór bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 284
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie ubezpieczenie oferuje kierowcy, który podróżuje samochodem osobowym, całodobową pomoc drogową?

A. OC
B. AC
C. NNW
D. Assistance
SPL.02 Pytanie 285
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który pozwala mu na wejście na pokład samolotu w celu realizacji określonego lotu, to

A. voucher lotniczy
B. wiza
C. polisa
D. karta pokładowa
SPL.02 Pytanie 286
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza skrót CUSS?

A. punkt samoobsługowej odprawy
B. opis statku powietrznego
C. wyznaczone miejsce pożegnania dla pasażerów
D. nadzór celny
SPL.02 Pytanie 287
Obsługa podróżnych w portach …

Na bilecie pasażera w transporcie lotniczym brakuje informacji o

A. lotnisku, z którego rozpoczyna się lot
B. planowanej godzinie odlotu
C. dniu lotu
D. modelu samolotu realizującego lot
SPL.02 Pytanie 288
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer linii lotniczych z ograniczoną mobilnością oraz niewidomy jest w dokumentacji dotyczącej jego obsługi oznaczony kodem niepełnosprawności

A. MAAS
B. WCHC
C. DEAF
D. BLND
SPL.02 Pytanie 289
Obsługa podróżnych w portach …

W którym państwie, dla osoby posiadającej polskie obywatelstwo, nie ma obowiązku przeprowadzania kontroli granicznej na wewnętrznych granicach strefy Schengen?

A. Rumunii
B. Bułgarii
C. Ukrainy
D. Łotwy
SPL.02 Pytanie 290
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza skrót MOP?

A. odbioru podróżnych
B. odbioru paczek
C. obsługi podróżnych
D. obsługi parkomatów
SPL.02 Pytanie 291
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z definicją Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), pasażer niewidomy, który nie potrzebuje szczególnej pomocy, jest klasyfikowany kodem niepełnosprawności

A. PETC
B. BLDP
C. OXYG
D. DPNA
SPL.02 Pytanie 292
Obsługa podróżnych w portach …

Osobie z niepełnosprawnością nie przysługuje przydzielenie miejsca w samolocie, które znajduje się

A. w pierwszym rzędzie
B. w tylnej części samolotu
C. daleko od stanowiska obsługi pokładowej
D. przy drzwiach ewakuacyjnych
SPL.02 Pytanie 293
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma skrót UM (Unaccompanied minor) w kontekście obsługi pasażerów?

A. Ulga dla seniorów
B. Dziecko podróżujące bez opiekuna
C. Zniżka dla dzieci
D. Osoba istotna na pokładzie
SPL.02 Pytanie 294
Obsługa podróżnych w portach …

Przewoźnik realizujący regularne przewozy osób w transporcie drogowym ma obowiązek informować na piśmie odpowiedniego organizatora o zmianach w rozkładzie jazdy nie później niż w terminie

A. 50 dni przed dniem zmiany rozkładów jazdy w określonych terminach
B. 60 dni przed dniem zmiany rozkładów jazdy w określonych terminach
C. 40 dni przed dniem zmiany rozkładów jazdy w określonych terminach
D. 30 dni przed dniem zmiany rozkładów jazdy w określonych terminach
SPL.02 Pytanie 295
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki będzie łączny koszt zakupu biletów na przejazd pociągiem drugiej klasy dla 20-letniej studentki, 3-letniego dziecka oraz ucznia szkoły podstawowej, z uwagi na to, że bilet normalny kosztuje 35,00 zł, a podróżni mają przy sobie odpowiednie dokumenty uprawniające do skorzystania z przysługujących im ustawowych ulg?

A. 66,15 zł
B. 30,80 zł
C. 61,25 zł
D. 39,20 zł
SPL.02 Pytanie 296
Obsługa podróżnych w portach …

Termin ticket control and luggage check in odnosi się do odprawy

A. biletowo-bagażowej
B. paszportowej
C. celnej
D. bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 297
Obsługa podróżnych w portach …

Mobilna aplikacja, która umożliwia dostęp do danych w Systemie Osobistego Rozkładu Jazdy Pociągów, to

A. Amadeus
B. Bilkom
C. Flight Tracker
D. iMPK
SPL.02 Pytanie 298
Obsługa podróżnych w portach …

W lotnictwie cywilnym pierwsze litery numeru lotu wskazują na

A. rodzaj samolotu
B. przewoźnika lotniczego
C. miejsce docelowe lotu
D. port lotniczy docelowy
SPL.02 Pytanie 299
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument PIR – Property Irregularity Report wypełniany jest na lotnisku w sytuacji

A. problemów z rezerwacją lotu
B. zgubienia bagażu
C. utraty karty pokładowej
D. odkrycia w bagażu przedmiotów zabronionych
SPL.02 Pytanie 300
Obsługa podróżnych w portach …

Regulacje dotyczące maksymalnej ilości, wagi oraz wymiarów bagażu podręcznego

A. wynikają z przepisów krajowego prawa
B. są ustalane przez zarządcę lotniska
C. są oparte na normach Unii Europejskiej
D. są ustalane przez linię lotniczą
SPL.02 Pytanie 301
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z ustawą dotyczącą czasu pracy kierowców, pracodawca ma obowiązek prowadzenia ewidencji czasu pracy kierowców autokarów w formie wydruków danych

A. wyłącznie z karty kierowcy
B. z karty kierowcy lub tachografu cyfrowego
C. z karty kierowcy i tachografu cyfrowego
D. wyłącznie z tachografu cyfrowego
SPL.02 Pytanie 302
Obsługa podróżnych w portach …

Kto nie podlega kontroli bezpieczeństwa na granicy strefy zastrzeżonej lotniska?

A. osoby, którym towarzyszy ochrona służb państwowych
B. członkowie misji dyplomatycznych i konsularnych
C. wszyscy pracownicy kierujący lotniskiem
D. wszyscy pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 303
Obsługa podróżnych w portach …

System informacyjny stosowany w lotniskach do wyświetlania pasażerom detali dotyczących lotów znany jest pod angielskim skrótem

A. LAN
B. GPRS
C. FIDS
D. LCD
SPL.02 Pytanie 304
Obsługa podróżnych w portach …

Na lotnisku nie przeprowadza się kontroli bezpieczeństwa nad

A. członkami Rady Ministrów
B. pasażerami z rozrusznikiem serca
C. pracownikami lotniska
D. członkami misji dyplomatycznych oraz konsularnych
SPL.02 Pytanie 305
Obsługa podróżnych w portach …

Obsługę pasażerów, ich bagaży, załóg oraz samolotów w porcie powietrznym wykonuje na zlecenie przewoźnika lotniczego

A. Straż Graniczna
B. agent handlingowy
C. Służba Celna
D. Straż Ochrony Lotniska
SPL.02 Pytanie 306
Obsługa podróżnych w portach …

W bagażu podręcznym można mieć ze sobą

A. suszarki do włosów
B. wędki
C. szydełka do rękodzieła
D. łyżwy
SPL.02 Pytanie 307
Obsługa podróżnych w portach …

Które z poniższych państw jest częścią strefy Schengen?

A. Bułgaria
B. Wielka Brytania
C. Chorwacja
D. Islandia
SPL.02 Pytanie 308
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku transportu lotniczego, na karcie pokładowej, klasa biznes jest oznaczana literą

A. F
B. Y
C. M
D. B
SPL.02 Pytanie 309
Obsługa podróżnych w portach …

Autokar pokonał trasę z Poznania do Jeleniej Góry liczącą 328 km, osiągając średnią prędkość 80 km/h. Po drodze autokar zatrzymał się dwukrotnie - na 20 i 15 minut. Oblicz, o której godzinie autokar dotrze do Jeleniej Góry, jeśli wyruszył z Poznania o godzinie 11:10.

A. 15:51
B. 13:41
C. 16:15
D. 14:35
SPL.02 Pytanie 310
Obsługa podróżnych w portach …

Przewoźnik jest zobowiązany do przekazania podróżnym informacji o okolicznościach, które uniemożliwiają rozpoczęcie przewozu?

A. 15 minut przed rozkładowym czasem odjazdu
B. 15 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
C. 30 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
D. niezwłocznie
SPL.02 Pytanie 311
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z regulacjami Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego, pasażer przenoszący płyny, aerozole oraz żele w pojedynczych pojemnikach w bagażu podręcznym ma obowiązek umieścić je w plastikowej torbie o maksymalnej pojemności

A. 0,5 litra
B. 5 litrów
C. 1 litr
D. 2 litry
SPL.02 Pytanie 312
Obsługa podróżnych w portach …

Który typ transportu – z wymienionych poniżej – reguluje ustawa Prawo przewozowe, odnosząca się do przewozu osób oraz towarów, realizowanego na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników?

A. Lotniczego
B. Konnego
C. Kolejowego
D. Morskiego
SPL.02 Pytanie 313
Obsługa podróżnych w portach …

W polu VIA na etykiecie bagażu należy wpisać

A. miejsce wydania bagażówki
B. dane punktu przesiadkowego na trasie przelotu
C. datę realizacji lotu
D. wagę bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 314
Obsługa podróżnych w portach …

Niewłaściwym sposobem transportu pasażerów z terminalu do samolotu jest

A. użycie wozów pushback
B. wykorzystanie specjalnych rękawów
C. spacer po płycie lotniska
D. transport autobusem lotniskowym
SPL.02 Pytanie 315
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki minimalny liczba kas biletowych powinna być uruchomiona na stacji, jeśli średni czas sprzedaży biletu wynosi 45 sekund, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć co najmniej 250 pasażerów?

A. 2 kasy
B. 3 kasy
C. 5 kas
D. 4 kasy
SPL.02 Pytanie 316
Obsługa podróżnych w portach …

Termin runway odnosi się do

A. toru wodnego
B. drogi kołowania
C. drogi startowej
D. drogi ewakuacyjnej
SPL.02 Pytanie 317
Obsługa podróżnych w portach …

Które z poniższych krajów jest sygnatariuszem Układu z Schengen?

A. Chorwacja
B. Wielka Brytania
C. Rumunia
D. Islandia
SPL.02 Pytanie 318
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba niewidoma podróżująca samodzielnie rozpoczęła swoją podróż pociągiem, nie mając ważnego biletu i nie informując konduktora o braku biletu. W trakcie kontroli biletów konduktor powinien

A. sprzedać bilet z dodatkową opłatą za jego wystawienie w pociągu
B. nie prosić tej osoby o okazanie biletu, ponieważ ma prawo podróżować bezpłatnie
C. sprzedać bilet z obowiązującymi zniżkami, nie pobierając dodatkowej opłaty
D. ukarać tę osobę za brak ważnego biletu
SPL.02 Pytanie 319
Obsługa podróżnych w portach …

Przewóz osób oraz towarów wykonywany za wynagrodzeniem na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników drogowych reguluje prawo

A. Prawa przewozowego
B. Konwencji ATP
C. Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym
D. Kodeksu drogowego
SPL.02 Pytanie 320
Obsługa podróżnych w portach …

Nazwa systemu informatycznego, który pozwala na rezerwację miejsc oraz sprzedaż biletów kolejowych, używanego przez firmy PKP i Przewozy Regionalne, brzmi

A. BK
B. FIDS
C. PKP BK
D. KURS-2008