Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 281
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas przyjmowania zgłoszenia od podróżnego dotyczącego zaginionego bagażu, jakie dokumenty należy wypełnić?

A. raport PIR (Property Irregularity Report)
B. wniosek o zwrot bagażu
C. formularz o wszczęcie poszukiwania bagażu
D. raport LLR (Lost Luggage Report)
SPL.02 Pytanie 282
Obsługa podróżnych w portach …

Dokument PIR – Property Irregularity Report wypełniany jest na lotnisku w sytuacji

A. zgubienia bagażu
B. utraty karty pokładowej
C. odkrycia w bagażu przedmiotów zabronionych
D. problemów z rezerwacją lotu
SPL.02 Pytanie 283
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer lotnictwa posiadający dysfunkcję słuchu według Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA) jest klasyfikowany kodem oznaczającym niepełnosprawność

A. STCR
B. MAAS
C. DEAF
D. MEDA
SPL.02 Pytanie 284
Obsługa podróżnych w portach …

Przy przekraczaniu granicy zewnętrznej Unii Europejskiej, pasażerowie muszą poddać się

A. ważeniu bagażu podręcznego
B. kontroli paszportowej
C. przesłuchaniu celników
D. testowi na obecność narkotyków
SPL.02 Pytanie 285
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą o dokumentach paszportowych, ważność paszportu wydawanego dla osoby w wieku od 13 do 18 lat wynosi

A. 10 lat
B. 2 lata
C. 5 lat
D. 1 rok
SPL.02 Pytanie 286
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z definicją Międzynarodowego Stowarzyszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), pasażer niewidomy, który nie potrzebuje szczególnej pomocy, jest klasyfikowany kodem niepełnosprawności

A. OXYG
B. BLDP
C. DPNA
D. PETC
SPL.02 Pytanie 287
Obsługa podróżnych w portach …

Opłata lotniskowa związana z udostępnieniem oraz utrzymywaniem obiektów dworców pasażerskich i urządzeń w nich zainstalowanych, ściągana przez zarządzającego lotniskiem od przewoźnika lotniczego, to opłata?

A. pasażerska
B. dworcowa
C. terminalowa
D. podróżna
SPL.02 Pytanie 288
Obsługa podróżnych w portach …

Na lotniskach przypisane są oznaczenia przez międzynarodowe organizacje zajmujące się lotnictwem. Kody według IATA mają postać

A. trzyliterowe
B. dwuliterowe
C. czteroliterowe
D. pięcioliterowe
SPL.02 Pytanie 289
Obsługa podróżnych w portach …

Planowane rozpoczęcie rejsu turystycznego miało mieć miejsce o godzinie 9:00. Jednakże doszło do opóźnienia w zainaugurowaniu rejsu. Najpóźniej do jakiej godziny pasażerowie powinni zostać poinformowani o tej sytuacji?

A. 9:30
B. 10:00
C. 9:45
D. 10:30
SPL.02 Pytanie 290
Obsługa podróżnych w portach …

Mobilna aplikacja, która umożliwia dostęp do danych w Systemie Osobistego Rozkładu Jazdy Pociągów, to

A. Bilkom
B. Flight Tracker
C. Amadeus
D. iMPK
SPL.02 Pytanie 291
Obsługa podróżnych w portach …

Na karcie pokładowej w sekcji oznaczonej PCS należy wpisać

A. liczbę sztuk bagażu rejestrowanego
B. wagę bagażu nadawanego
C. liczbę sztuk bagażu podręcznego
D. wagę bagażu podręcznego
SPL.02 Pytanie 292
Obsługa podróżnych w portach …

Za bagaż rejestrowany ponosi odpowiedzialność przewoźnik od chwili jego nadania do momentu, gdy pasażer go odbierze na lotnisku docelowym?

A. przewoźnik lotniczy
B. zarządzający lotniskiem, w którym bagaż jest odbierany
C. agent obsługi lotniska
D. zarządzający lotniskiem, w którym bagaż został nadany
SPL.02 Pytanie 293
Obsługa podróżnych w portach …

Do jakiego urzędu pasażer kieruje dokumenty reklamacyjne po zakończeniu procedury u przewoźnika kolejowego?

A. Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
B. Urzędu Transportu Drogowego
C. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 294
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki będzie całkowity koszt przejazdu pociągiem drugiej klasy dla dorosłej osoby, rocznego dziecka oraz ucznia piątej klasy szkoły podstawowej, jeśli cena biletu normalnego wynosi 120,00 zł, a podróżni mają prawo do ustawowych ulg?

A. 181,20 zł
B. 164,40 zł
C. 178,80 zł
D. 195,60 zł
SPL.02 Pytanie 295
Obsługa podróżnych w portach …

Przewóz osób oraz towarów wykonywany za wynagrodzeniem na podstawie umowy przez uprawnionych przewoźników drogowych reguluje prawo

A. Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym
B. Kodeksu drogowego
C. Konwencji ATP
D. Prawa przewozowego
SPL.02 Pytanie 296
Obsługa podróżnych w portach …

CITES (czyli skrót od angielskiej nazwy Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora) to część Konwencji Waszyngtońskiej, która dotyczy

A. handlu wszystkimi rodzajami roślin i zwierząt
B. wymiany dzikich roślin i zwierząt gatunków zagrożonych wyginięciem
C. transportu gatunków roślin i zwierząt, które miałyby być przetrzymywane w ogrodach botanicznych i zoologicznych
D. transportu wszystkich gatunków roślin i zwierząt przeznaczonych do handlu i zabijania
SPL.02 Pytanie 297
Obsługa podróżnych w portach …

Przygotowując ofertę transportu lotniczego dla pasażerów, co nie jest wliczane w cenę biletu lotniczego?

A. kosztów operacyjnych linii lotniczych
B. opłat za nawigację
C. wydatków na paliwo
D. ubezpieczenia pasażera
SPL.02 Pytanie 298
Obsługa podróżnych w portach …

Jak brzmi po angielsku słowo "peron"?

A. train
B. platform
C. railway station
D. underground
SPL.02 Pytanie 299
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer uiścił kwotę 120,00 zł za bilet na pociąg. Z powodu opóźnienia pociągu trwającego 150 minut, pasażer ma prawo zażądać od przewoźnika kolejowego rekompensaty w wysokości do

A. 30,00 zł
B. 60,00 zł
C. 90,00 zł
D. 120,00 zł
SPL.02 Pytanie 300
Obsługa podróżnych w portach …

W Polsce instytucją kompetentną do rozpatrywania skarg podróżnych linii lotniczych, którzy złożyli reklamację, a następnie wnieśli skargę na przewoźnika, jest

A. Urząd Lotnictwa Cywilnego
B. Minister Sprawiedliwości
C. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
D. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
SPL.02 Pytanie 301
Obsługa podróżnych w portach …

Termin excess luggage odnosi się do

A. wydawania bagażu
B. nadbagażu
C. opłaty za bagaż
D. przechowalni bagażu
SPL.02 Pytanie 302
Obsługa podróżnych w portach …

Na stanowisku odprawy w terminalu lotniczym realizowana jest

A. odprawa paszportowa
B. odprawa celna
C. kontrola bezpieczeństwa
D. odprawa biletowo-bagażowa
SPL.02 Pytanie 303
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba podróżująca samolotem z torbą zawierającą sprzęt do golfa powinna zadeklarować ją jako bagaż

A. podręczny
B. niebezpieczny
C. kabinowy
D. ponadwymiarowy
SPL.02 Pytanie 304
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku pasażer może mieć w bagażu kabinowym

A. dezodorant w opakowaniu o pojemności 50 ml
B. wodę mineralną w pojemniku o pojemności 250 ml
C. krem do rąk w opakowaniu o pojemności 150 ml
D. balsam do ciała w opakowaniu o objętości 300 ml
SPL.02 Pytanie 305
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się komputerowy system informacji oraz rezerwacji w sektorze kolejowym, który dotyczy udostępniania informacji i sprzedaży biletów?

A. SZSRK
B. CRS
C. GDS
D. KSIRTK
SPL.02 Pytanie 306
Obsługa podróżnych w portach …

Kierowca pojazdu transportowanego promem nie musi posiadać

A. prawa jazdy
B. oryginału dowodu rejestracyjnego
C. dowodu ubezpieczenia Auto Casco
D. polisy obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
SPL.02 Pytanie 307
Obsługa podróżnych w portach …

Który z poniższych elementów nie jest dozwolony jako bagaż podręczny?

A. Książki i czasopisma
B. Duże noże kuchenne
C. Podręczny zestaw kosmetyków
D. Odzież wierzchnia
SPL.02 Pytanie 308
Obsługa podróżnych w portach …

Aby zebrać opinie podróżnych na temat standardu obsługi w porcie lotniczym, realizowane są

A. analizy prognostyczne
B. badania ankietowe
C. badania promocyjne
D. analizy SWOT
SPL.02 Pytanie 309
Obsługa podróżnych w portach …

Przewożenie psów przewodników w kabinie samolotu z osobą niepełnosprawną jest możliwe

A. bez zgody pozostałych pasażerów i bez żadnych dodatkowych kosztów
B. bez zgody pozostałych pasażerów i za dodatkową opłatą
C. za zgodą pozostałych pasażerów oraz za dodatkową opłatą
D. za zgodą pozostałych pasażerów bez żadnych dodatkowych kosztów
SPL.02 Pytanie 310
Obsługa podróżnych w portach …

Które z poniższych państw jest częścią strefy Schengen?

A. Chorwacja
B. Islandia
C. Wielka Brytania
D. Bułgaria
SPL.02 Pytanie 311
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin free airport shuttle bus?

A. autobus do płatnego przewozu pasażerów w komunikacji miejskiej, który zapewnia transport na lotnisko lub z lotniska
B. autobus do darmowego przewozu pasażerów na lotnisko lub z lotniska, a także pomiędzy terminalami
C. autobus do transportu pasażerów, którzy zakupili przewóz na lotnisko lub z lotniska w biurze podróży
D. autobus przeznaczony do transportu pasażerów niepełnosprawnych na lotnisko lub z lotniska
SPL.02 Pytanie 312
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin ferry?

A. prom
B. kolej
C. metro
D. tramwaj
SPL.02 Pytanie 313
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas odprawy biletowo-bagażowej pasażer samolotu otrzymuje kartę

A. podróży
B. ICAO
C. ISIC
D. pokładową
SPL.02 Pytanie 314
Obsługa podróżnych w portach …

W strefie chronionej lotniska nie można

A. być w towarzystwie osób odprowadzających
B. zakupić sprzętu elektronicznego
C. nabyć odzieży
D. zjeść posiłku
SPL.02 Pytanie 315
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza termin baggage reclaim?

A. reklamowanie bagażu
B. nadawanie bagażu
C. odbiór bagażu
D. naddatek bagażu
SPL.02 Pytanie 316
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką dystans do hotelu z portu musi pokonać podróżny, jeśli na mapie w skali 1:150 000 długość tego odcinka wynosi 9 cm?

A. 1,67 km
B. 1,35 km
C. 16,7 km
D. 13,5 km
SPL.02 Pytanie 317
Obsługa podróżnych w portach …

Na mapie w skali 1:750 000 odległość pomiędzy Szczecinem a Gorzowem Wielkopolskim wynosi 12 cm. Jaką wartość w kilometrach odpowiada ta odległość w rzeczywistości?

A. 900 km
B. 90 km
C. 625 km
D. 62 km
SPL.02 Pytanie 318
Obsługa podróżnych w portach …

Do kogo należy się zgłosić w pierwszej kolejności przy składaniu reklamacji dotyczącej podróży pociągiem?

A. Do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
B. Do Ministra Infrastruktury i Budownictwa
C. Do przewoźnika kolejowego
D. Do Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
SPL.02 Pytanie 319
Obsługa podróżnych w portach …

W obszarze odbioru bagażu w terminalu lotniczym znajduje się miejsce

A. przechowywania bagażu
B. kontroli bagażu podręcznego
C. zgłaszania reklamacji dotyczących bagażu
D. odbierania bagażu rejestrowanego
SPL.02 Pytanie 320
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma zwrot The flight is cancelled?

A. Lot został odwołany.
B. Lot został spóźniony.
C. Lot został wstrzymany.
D. Lot został przeniesiony.