Filtrowanie pytań
Obsługa podróżnych w portach …
A. W Programie Bezpieczeństwa Portu Lotniczego
B. W Krajowym Programie Ochrony Lotnictwa Cywilnego
C. W Krajowym Programie Bezpieczeństwa Wewnętrznego
D. W Programie Kryzysowym Portu Lotniczego
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki będzie koszt zakupu biletów promowych na trasie morskiej Świnoujście – Ystad dla 2 osób dorosłych i dziecka w wieku 14 lat w obie strony wraz z opłatą ekologiczną?
Cennik rejsów promowych na trasie Świnoujście – Ystad | ||
---|---|---|
Pasażer | Cena biletu za 1 osobę (w jedną stronę) w PLN | Opłata ekologiczna za 1 osobę (w jedną stronę) w PLN |
Osoba dorosła | 120,00 | 6,00 |
Dziecko 4-15 lat | 88,00 | 6,00 |
Dziecko 16-17 lat | 90,00 | 6,00 |
A. 656,00 zł
B. 328,00 zł
C. 364,00 zł
D. 692,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką organizacją międzynarodową zajmującą się raportowaniem bezpieczeństwa w transporcie lotniczym nie jest
A. WLOP
B. IATA
C. EASA
D. ICAO
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki minimalny liczba kas biletowych powinna być uruchomiona na stacji, jeśli średni czas sprzedaży biletu wynosi 45 sekund, aby w ciągu jednej godziny obsłużyć co najmniej 250 pasażerów?
A. 5 kas
B. 4 kasy
C. 2 kasy
D. 3 kasy
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument, który należy wypełnić na lotnisku w przypadku zagubienia lub uszkodzenia bagażu, to
A. Record of Nonimmigrant Arrival Departure – I-94
B. Property Irregularity Report – PIR
C. Medical Information Sheet – MEDIF
D. Baggage Tag – BT
Obsługa podróżnych w portach …
W bagażu nadawanym nie można przewozić
A. tasaków
B. gaśnic
C. szklanek
D. dezodorantów
Obsługa podróżnych w portach …
Co oznacza skrót TLK w kontekście pociągów PKP Intercity?
A. Tradycja Lojalność Komfort
B. Twoje Linie Kolejowe
C. Niskokosztowe Linie Kolejowe
D. Toruńskie Linie Kolejowe
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. dotyczącym ustalania stanu przesyłek oraz procedury reklamacyjnej, odpowiedź na reklamację związaną z nienależytym wykonaniem umowy przewozu powinna być udzielona niezwłocznie, w terminie nieprzekraczającym
A. 120 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
B. 90 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
C. 60 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
D. 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z regulacjami Krajowego Programu Ochrony Lotnictwa Cywilnego, pasażer przenoszący płyny, aerozole oraz żele w pojedynczych pojemnikach w bagażu podręcznym ma obowiązek umieścić je w plastikowej torbie o maksymalnej pojemności
A. 1 litr
B. 0,5 litra
C. 5 litrów
D. 2 litry
Obsługa podróżnych w portach …
W jakim terminie najpóźniej — zgodnie z zamieszczonym fragmentem rozporządzenia — pasażer statku morskiego powinien złożyć skargę do przewoźnika za naruszenie jego praw w czasie rejsu, jeżeli odbył podróż 12 stycznia?
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 Artykuł 24 Skargi |
2. W przypadku gdy pasażer objęty niniejszym rozporządzeniem chce wnieść skargę do przewoźnika lub operatora terminalu, składa ją w ciągu dwóch miesięcy od dnia, w którym wykonana została usługa lub w którym powinna była ona zostać wykonana. W ciągu miesiąca od dnia wpłynięcia skargi przewoźnik lub operator terminalu powiadamia pasażera, że jego skarga została uznana, oddalona lub jest w dalszym ciągu rozpatrywana. Termin, w jakim ma zostać udzielona ostateczna odpowiedź, nie może być dłuższy niż dwa miesiące od dnia otrzymania skargi. |
A. Do 12 maja.
B. Do 12 lutego.
C. Do 12 marca.
D. Do 12 czerwca.
Obsługa podróżnych w portach …
10 czerwca do przewoźnika morskiego zgłosił się pasażer, który chce zwrócić bilet za podróż statkiem zaplanowaną na 20 czerwca i otrzymać zwrot opłaty. Zgodnie z Ustawą z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski, pasażer może zwrócić bilet
USTAWA z dnia 18 września 2001 r. Kodeks morski. (...) Art. 175. § 1. Pasażer może żądać zwrotu opłaty za przewóz, jeżeli zawiadomił przewoźnika przynajmniej na siedem dni przed zapowiedzianym terminem rozpoczęcia podróży, że odstępuje od umowy. Przewoźnik może zatrzymać część opłaty nieprzekraczającą 1/4, jeżeli przed rozpoczęciem podróży nie zdołał sprzedać biletu innemu pasażerowi. (...) |
A. ale nie otrzyma zwrotu opłaty za przewóz.
B. i otrzyma nie więcej niż 25% zwrotu opłaty za przewóz.
C. i otrzyma minimum 75% zwrotu opłaty za przewóz.
D. i otrzyma 50% zwrot opłaty za przewóz.
Obsługa podróżnych w portach …
Zdarzenie dotyczące użytkowania statku powietrznego, które nie jest wypadkiem lotniczym, a które wpływa lub może wpłynąć na jego bezpieczeństwo, określane jest jako
A. kolizją lotniczą
B. incydentem lotniczym
C. awarią lotniczą
D. uszkodzeniem statku powietrznego
Obsługa podróżnych w portach …
Kiedy pasażer leci samolotem z bagażem, pierwszym rodzajem odprawy, który musi przejść, jest odprawa
A. celna
B. paszportowa
C. biletowo-bagażowa
D. bezpieczeństwa
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. pasażerowie korzystający z regularnych usług transportu autobusowego i autokarowego na trasach dłuższych niż 250 km mają prawo do odszkodowania w przypadku opóźnienia przekraczającego 120 minut w stosunku do zaplanowanego czasu rozpoczęcia podróży, wynoszącego
A. 40% wartości biletu
B. 45% wartości biletu
C. 55% wartości biletu
D. 50% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …
Który dokument jest weryfikowany na lotnisku przed odlotem pasażera kierującego się do obszaru non-Schengen?
A. Dowód osobisty
B. Paszport
C. Legitymacja szkolna
D. Legitymacja ubezpieczeniowa
Obsługa podróżnych w portach …
Samolot z Warszawy do Pekinu wystartuje o godzinie 14:55. Lot będzie trwał 8 godz. i 40 minut. O której godzinie czasu lokalnego samolot wyląduje w Pekinie?
PRZYKŁADOWE STREFY CZASOWE | |
---|---|
STREFA | PAŃSTWO |
UTC-1 | Azory, Grenlandia (Ittoqqortoormiit), Republika Zielonego Przylądka |
UTC+0 | Ghana, Gwinea, Irlandia, Wielka Brytania, Portugalia, Islandia |
UTC+1 | Austria, Belgia, Chorwacja, Czechy, Dania, Francja, Hiszpania, Holandia, Kamerun, Kongo, San Marino, Niemcy, Norwegia, Polska, Słowenia, Szwajcaria, Tunezja, Watykan, Węgry, Włochy |
UTC+8 | Australia (Perth), Filipiny, Chińska Republika Ludowa (z Hongkongiem i Makau), Indonezja (Makassar), Malezja, Rosja (Irkuck), Republika Chińska (Tajwan), Singapur |
A. O 06:35
B. O 23:35
C. O 07:35
D. O 22:55
Obsługa podróżnych w portach …
Przy przekraczaniu granicy zewnętrznej Unii Europejskiej, pasażerowie muszą poddać się
A. przesłuchaniu celników
B. kontroli paszportowej
C. testowi na obecność narkotyków
D. ważeniu bagażu podręcznego
Obsługa podróżnych w portach …
Przewoźnik jest zobowiązany do przekazania podróżnym informacji o okolicznościach, które uniemożliwiają rozpoczęcie przewozu?
A. 15 minut przed rozkładowym czasem odjazdu
B. 15 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
C. 30 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
D. niezwłocznie
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki będzie koszt przejazdu pociągiem IC z Krakowa do Warszawy dla trzyosobowej grupy, składającej się z dwóch osób dorosłych, w tym jednej niewidomej uznawanej za osobę niezdolną do samodzielnego życia oraz jednego dziecka w wieku szkolnym, jeśli cena biletu normalnego II klasy wynosi 44,80 zł? Zniżka dla osoby niewidomej uznawanej za niezdolną do samodzielnej egzystencji wynosi 51%, dla opiekuna towarzyszącego osobie niewidomej 95%, a dla dziecka w wieku szkolnym 37%.
A. 81,99 zł
B. 52,41 zł
C. 92,37 zł
D. 41,67 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Jak nazywa się w języku angielskim personel lotniczy, który zajmuje się obsługą pasażerów w trakcie lotu?
A. Cabin crew
B. Boat crew
C. Ship crew
D. Tank crew
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba wymagająca wsparcia na lotnisku powinna zgłosić to przewoźnikowi najpóźniej
A. 24 godziny przed planowanym wylotem
B. 6 godzin przed planowanym wylotem
C. 12 godzin przed planowanym wylotem
D. 48 godzin przed planowanym wylotem
Obsługa podróżnych w portach …
Limit wielkości oraz wagi bagażu rejestrowanego w transporcie lotniczym
A. są określone w regulaminie przewoźnika realizującego transport
B. nie są określone
C. są uregulowane w przepisach prawa Unii Europejskiej
D. są ustalone w przepisach prawa krajowego
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo od daty wystawienia jest ważny dowód osobisty przyznany dziecku w wieku 3 lat po 4.03.2019 r.?
A. 5 lat
B. 15 lat
C. 1 rok
D. 10 lat
Obsługa podróżnych w portach …
O której godzinie zaplanowane jest lądowanie w Tokio, jeżeli samolot wylatuje z Frankfurtu o 10:30, a jego czas podróży wynosi 11 godzin i 25 minut, przy różnicy czasu pomiędzy miastami równej 8 godzin?
A. 22:55
B. 05:55
C. 15:55
D. 18:30
Obsługa podróżnych w portach …
Aby poznać zdanie pasażerów na temat standardu usług w terminalu, stosuje się
A. analizy popytu
B. analizy SWOT
C. badania kart pokładowych
D. badania ankietowe
Obsługa podróżnych w portach …
Ile zapłaci za bagaż pasażer, który leci klasą ekonomiczną z Warszawy do Toronto i przewozi ze sobą, torebkę damską o wymiarach 30x20x20, dużą walizkę o wymiarach 60x40x23 ważącą 25 kg oraz torbę podręczną o wymiarach 40x38x20 ważącą 8 kg?
Ogólne warunki przewozu bagażu liniami lotniczymi Wszyscy pasażerowie mają prawo zabrać ze sobą bezpłatnie 1 małą osobistą torbę, która musi zmieścić się pod siedzeniem przed pasażerem (40 cm×20 cm×25 cm) | |||||
Opłaty za bagaż | |||||
---|---|---|---|---|---|
Klasa ekonomiczna | Loty krajowe | Loty w Europie | Loty międzykontynentalne | ||
Limity | Ciężar | Cena | Cena | Cena | |
Bezpłatny mały bagaż osobisty (1 szt.) | 10 kg | 0,00 zł | 0,00 zł | 0,00 zł | |
Bagaż podręczny 55×40×23 (1 szt.) | 10 kg | 35,00 zł | 43,00 zł | 56,00 zł | |
Bagaż rejestrowany (suma wymiarów) 158cm (1 szt.) | 23 kg | 120,00 zł | 187,00 zł | 199,00 zł | |
Każdy dodatkowy kilogram bagażu | 1 kg | 50,00 zł | 66,00 zł | 85,00 zł |
A. 425,00 zł
B. 481,00 zł
C. 362,00 zł
D. 296,00 zł
Obsługa podróżnych w portach …
Na biletach kolejowych pociąg ekspresowy Express InterCity Premium jest oznaczony literami
A. TLK
B. EIC
C. EIP
D. IC
Obsługa podróżnych w portach …
Faktura dotycząca usług transportowych nie zawiera
A. kosztu usługi
B. rodzaju środka transportu
C. kwoty VAT
D. informacji o sprzedawcy
Obsługa podróżnych w portach …
Regulacje dotyczące maksymalnej ilości, wagi oraz wymiarów bagażu podręcznego
A. są ustalane przez zarządcę lotniska
B. są ustalane przez linię lotniczą
C. wynikają z przepisów krajowego prawa
D. są oparte na normach Unii Europejskiej
Obsługa podróżnych w portach …
Jakim akronimem określa się system — sieć do wymiany planów lotów, danych między przewoźnikami lotniczymi, kluczowych informacji dla zarządzania lotami oraz wiadomości meteorologicznych?
A. GPS
B. LAN
C. AFTN
D. GSM-R
Obsługa podróżnych w portach …
Przepisy regulujące odpłatny transport osób w krajowym systemie kolei w Polsce to
A. organizacje UIR
B. organizacje polskich przewoźników kolejowych
C. konwencja COTIF
D. prawo przewozowe
Obsługa podróżnych w portach …
Który z poniższych przedmiotów znajdujących się w bagażu podręcznym nie zostanie zabrany pasażerowi podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku?
A. Komputer przenośny typu laptop
B. Napoje w butelce o objętości 1 litra
C. Nóż z ostrzem długości 10 cm
D. Nożyczki z ostrzem długości 10 cm
Obsługa podróżnych w portach …
Scentralizowany system komputerowy przeznaczony do obsługi transakcji związanych z rezerwacją oraz sprzedażą biletów lotniczych i innych usług turystycznych nazywa się skrótem
A. GPS
B. WMS
C. GDS
D. EDI
SPL.02 Pytanie 354
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie znaczenie mają terminy: bureau de change, currency exchange?
A. odprawa biletowa
B. kasa biletowa
C. biuro wsparcia klienta
D. kantor wymiany walut
Obsługa podróżnych w portach …
Jak długo jest ważny dowód osobisty dla dziecka, które osiągnęło wiek 4 lat?
A. 10 lat
B. 5 lat
C. 2 lata
D. 1 rok
SPL.02 Pytanie 356
Obsługa podróżnych w portach …
Specjalnie wydzielona i wygodnie urządzona strefa oczekiwania dla podróżnych lecących w klasie pierwszej to
A. airport business area
B. executive lounge
C. baggage reclaim area
D. departure lounge
Obsługa podróżnych w portach …
Turysta pragnie dotrzeć z dworca PKP do miejsca zakwaterowania. Na mapie miasta w skali 1:10 000 odległość ta to 5 cm. Ile kilometrów musi pokonać turysta?
A. 0,5km
B. 2,0km
C. 5,0km
D. 50,0 km
Obsługa podróżnych w portach …
Ile papierosów ma prawo przewieźć do UE pasażer, który podróżuje statkiem z kraju spoza Unii?
A. 200 sztuk
B. 220 sztuk
C. 230 sztuk
D. 250 sztuk
Obsługa podróżnych w portach …
Kontrola bezpieczeństwa podróżnych, która jest przeprowadzana po dokonaniu odprawy biletowo-bagażowej, odbywa się m.in. przy użyciu
A. kontroli ręcznej lub kontroli przy użyciu odcisków palców
B. wyłącznie kontroli ręcznej
C. kontroli przy użyciu bramki magnetycznej lub kontroli odcisków palców
D. kontroli ręcznej lub kontroli przy użyciu bramki magnetycznej
Obsługa podróżnych w portach …
W skład zespołu ochrony lotniska niekoniecznie musi być włączony przedstawiciel
A. policji
B. zarządzającego lotniskiem
C. straży pożarnej
D. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego