Filtrowanie pytań
SPL.02 Pytanie 321
Obsługa podróżnych w portach …
A. W Programie Kryzysowym Portu Lotniczego
B. W Programie Bezpieczeństwa Portu Lotniczego
C. W Krajowym Programie Bezpieczeństwa Wewnętrznego
D. W Krajowym Programie Ochrony Lotnictwa Cywilnego
SPL.02 Pytanie 322
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie są następne kroki w procesie obsługi pasażerów na stanowisku poczekalni odlotowej?
A. wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów
B. otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate", weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu
C. otwarcie stanowiska "gate", wejście na pokład samolotu, weryfikacja dokumentów, podejście pasażerów do stanowiska "gate"
D. weryfikacja dokumentów, wejście na pokład samolotu, otwarcie stanowiska "gate", podejście pasażerów do stanowiska "gate"
SPL.02 Pytanie 323
Obsługa podróżnych w portach …
Maksymalny okres obowiązywania wizy krajowej, która pozwala na wjazd oraz nieprzerwany pobyt w Polsce lub na kilka kolejnych pobytów, które łącznie trwają dłużej niż 3 miesiące, nie może być dłuższy niż
A. 36 miesięcy
B. 48 miesięcy
C. 12 miesięcy
D. 24 miesięcy
SPL.02 Pytanie 324
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z regulacjami dotyczącymi weterynaryjnej inspekcji granicznej, kontrolą osobistych przesyłek produktów pochodzenia zwierzęcego w Polsce zajmują się
A. Straż Graniczna oraz kontrolerzy biletów
B. organy celne oraz kontrolerzy biletów
C. Straż Graniczna oraz organy celne
D. Straż Graniczna oraz załogi pojazdów transportowych
SPL.02 Pytanie 325
Obsługa podróżnych w portach …
Co pasażer ma prawo przewozić w bagażu kabinowym?
A. deskorolkę
B. stalowe linki
C. szydełka
D. pusty termos
SPL.02 Pytanie 326
Obsługa podróżnych w portach …
Który organ regulacyjny odpowiada za nadzór nad przestrzeganiem praw pasażerów w transporcie kolejowym?
A. Minister Infrastruktury i Rozwoju
B. Straż Ochrony Kolei
C. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
D. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 327
Obsługa podróżnych w portach …
Termin runway odnosi się do
A. drogi ewakuacyjnej
B. toru wodnego
C. drogi startowej
D. drogi kołowania
SPL.02 Pytanie 328
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z Ustawą o transportach drogowych
A. wejście i wyjście pasażerów może mieć miejsce w miejscach nieujętych w rozkładzie jazdy
B. płatności za przejazd są pobierane przez kierowców w oparciu o ich własne wyliczenia
C. w punktach sprzedaży biletów oraz w autobusie znajduje się regulamin, który jest dostępny dla pasażerów i określa zasady obsługi podróżnych
D. rozklad jazdy nie jest zobowiązany do bycia ogłaszanym na wszystkich przystankach lub dworcach autobusowych wskazanych w rozkładzie
SPL.02 Pytanie 329
Obsługa podróżnych w portach …
W języku polskim termin Free Baggage Allowance jest tłumaczony jako
A. dozwolony bezpłatny limit bagażowy
B. odprawę bagażową
C. dozwoloną nadwyżkę bagażową
D. odprawę pasażerów
SPL.02 Pytanie 330
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z ofertą biura podróży, cena biletu autokarowego na trasie Kraków — Monachium wynosi 250,00 zł. Pasażer planuje podróżować z żoną oraz synem. Jaki będzie całkowity koszt podróży dla całej rodziny, jeśli przewoźnik przyznał 15% rabatu na bilet syna?
A. 287,50 zł
B. 537,50 zł
C. 462,50 zł
D. 712,50 zł
SPL.02 Pytanie 331
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas udzielania pierwszej pomocy pasażerowi, który jest nieprzytomny i ma krwotok, co należy zrobić w pierwszej kolejności?
A. zatamować krwawienie
B. udrożnić drogi oddechowe poszkodowanego i umieścić go w pozycji bezpiecznej
C. ocenić, czy otoczenie, w którym znajduje się poszkodowany, jest bezpieczne dla niego i dla ratownika
D. sprawdzić, czy poszkodowany ma oddech
SPL.02 Pytanie 332
Obsługa podróżnych w portach …
Jaka jest skala mapy, na której odległość 1 800 km z Warszawy do Barcelony odpowiada 9 cm?
A. 1:162000000
B. 1:1620000
C. 1:20000000
D. 1:2000000
SPL.02 Pytanie 333
Obsługa podróżnych w portach …
Na jednorazowym bilecie kolejowym nabytym w kasie biletowej nie zaznacza się
A. kwoty do zapłaty za przejazd
B. trasy podróży
C. nazwa przewoźnika
D. imienia oraz nazwiska pasażera
SPL.02 Pytanie 334
Obsługa podróżnych w portach …
Podczas prośby do obcokrajowca o okazanie paszportu w czasie kontroli, należy zastosować formę grzecznościową
A. Customs control
B. Hand me your passport
C. Security check
D. Can I see your passport, please
SPL.02 Pytanie 335
Obsługa podróżnych w portach …
W transporcie lotniczym kontrola bezpieczeństwa dotyczy m.in.
A. członka Rady Ministrów
B. Marszałka Senatu
C. członka misji dyplomatycznej
D. wicemarszałka Sejmu
SPL.02 Pytanie 336
Obsługa podróżnych w portach …
Czy w bagażu rejestrowanym samolotu można przewozić
A. deskorolki
B. farby w aerozolu
C. atrapy urządzeń wybuchowych
D. fajerwerki, sztuczne ognie oraz rakiety sygnalizacyjne
SPL.02 Pytanie 337
Obsługa podróżnych w portach …
Ilość liter w kodzie IATA, który identyfikuje port lotniczy, wynosi
A. 5
B. 4
C. 6
D. 3
SPL.02 Pytanie 338
Obsługa podróżnych w portach …
Jaką kwotę odszkodowania ma prawo zażądać pasażer, gdy pociąg przybył do miejsca wskazanego na bilecie z opóźnieniem równym 150 minut?
A. 100% wartości biletu
B. 10% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 35% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 339
Obsługa podróżnych w portach …
W bagażu podręcznym można mieć ze sobą
A. łyżwy
B. wędki
C. suszarki do włosów
D. szydełka do rękodzieła
SPL.02 Pytanie 340
Obsługa podróżnych w portach …
Elektroniczny system rezerwacji biletów lotniczych nie pozwala na
A. przeszukiwanie propozycji.
B. analizowanie ofert.
C. przekazywanie biletów.
D. drukowanie biletów.
SPL.02 Pytanie 341
Obsługa podróżnych w portach …
Kiedy pasażer leci samolotem z bagażem, pierwszym rodzajem odprawy, który musi przejść, jest odprawa
A. biletowo-bagażowa
B. paszportowa
C. celna
D. bezpieczeństwa
SPL.02 Pytanie 342
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer z niepełnosprawnością powinien zgłosić przewoźnikowi lotniczemu konieczność transportu wózka inwalidzkiego najpóźniej na
ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 1107/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą |
[...] Pasażer ma prawo do transportu sprzętu medycznego oraz nie więcej niż dwóch urządzeń do poruszania się na jedną osobę niepełnosprawną lub osobę o ograniczonej sprawności ruchowej, w tym elektrycznych wózków inwalidzkich, pod warunkiem powiadomienia z czterdziestooośmiogodzinnym wyprzedzeniem oraz z zastrzeżeniem możliwych ograniczeń miejsca na pokładzie samolotu. |
A. 4 doby przed odlotem.
B. 24 godziny przed odlotem.
C. 12 godzin przed odlotem.
D. 2 doby przed odlotem.
SPL.02 Pytanie 343
Obsługa podróżnych w portach …
Lot samolotu z Warszawy do Phoenix (USA) rozpoczął się o 16:40. Całkowity czas lotu z przesiadkami wynosi 31 godzin i 11 minut. O której godzinie lokalnego czasu samolot wyląduje w Phoenix, jeśli różnica czasowa między Warszawą a Phoenix to 8 godzin?
A. 22:51
B. 15:51
C. 08:40
D. 06:51
SPL.02 Pytanie 344
Obsługa podróżnych w portach …
W przypadku transportu lotniczego klasa pierwsza jest zazwyczaj reprezentowana przez literę na karcie pokładowej?
A. Y
B. B
C. C
D. F
SPL.02 Pytanie 345
Obsługa podróżnych w portach …
Zgodnie z konwencją, przesyłki uznawane za pocztę dyplomatyczną nie są poddawane kontroli bezpieczeństwa
A. warszawską
B. tokijską
C. wiedeńską
D. chicagowską
SPL.02 Pytanie 346
Obsługa podróżnych w portach …
Aby efektywnie obsługiwać klientów w sektorze lotniczym, wykorzystuje się systemy rezerwacji komputerowej oznaczane skrótem literowym
A. CRM
B. SIM
C. ILS
D. CRS
SPL.02 Pytanie 347
Obsługa podróżnych w portach …
Pasażer dysponuje biletem na przejazd autobusem na trasie o długości 300 km. Odjazd autobusu jest spóźniony o 3 godziny w odniesieniu do planowanego czasu odjazdu. Przewoźnik nie zaproponował pasażerowi zwrotu kosztów ani innej formy transportu. W związku z powyższą sytuacją, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym, które zmienia rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, pasażer
A. nie ma prawa do uzyskania żadnego zwrotu za bilet
B. ma prawo do uzyskania zwrotu 50% wartości biletu
C. ma prawo do uzyskania zwrotu 25% wartości biletu
D. ma prawo do uzyskania zwrotu 100% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 348
Obsługa podróżnych w portach …
W sytuacji znacznego opóźnienia w locie przewoźnik nie jest zobowiązany do zapewnienia pasażerom
A. bezpłatnego noclegu w hotelu, gdy z powodu opóźnienia konieczne jest oczekiwanie na lot przez jedną lub więcej nocy
B. możliwości przeprowadzenia dwóch rozmów telefonicznych, wysłania faksów, dalekopisów lub e-maili
C. zadośćuczynienia, jeśli opóźnienie lotu wynikło z nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć mimo zastosowania wszelkich racjonalnych działań
D. bezpłatnych posiłków i napojów w ilościach odpowiadających czasowi oczekiwania
SPL.02 Pytanie 349
Obsługa podróżnych w portach …
Jakie przedmioty można zabrać w bagażu podręcznym w trakcie lotu samolotem?
A. bitą śmietanę w pojemniku 250 ml
B. jogurt naturalny w opakowaniu 150 ml
C. brzytwę
D. perfumy w butelce 50 ml
SPL.02 Pytanie 350
Obsługa podróżnych w portach …
Organizacja wystawiająca bilet na lot musi posiadać odpowiednią licencję?
A. SOLAS
B. IATA
C. ERA
D. EMSA
SPL.02 Pytanie 351
Obsługa podróżnych w portach …
Międzynarodową instytucją lub organizacją zajmującą się lotnictwem cywilnym nie jest
A. ICAO
B. OECD
C. IATA
D. EASA
SPL.02 Pytanie 352
Obsługa podróżnych w portach …
Pierwszym krokiem w przypadku skargi na nieprawidłowości w przewozach kolejowych powinno być złożenie jej do
A. przewodniczącego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
B. przewoźnika obsługującego daną linię kolejową
C. pracownika Służby Ochrony Kolei
D. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
SPL.02 Pytanie 353
Obsługa podróżnych w portach …
Etapy związane z obsługą pasażera na lotnisku przed wylotem obejmują następujące czynności:
A. check-in, kontrola bezpieczeństwa, boarding
B. boarding, check-in, zakup biletu
C. nadanie bagażu podręcznego, kontrola bezpieczeństwa, check-in
D. kontrola graniczna, odbiór bagażu, przejazd do miasta
SPL.02 Pytanie 354
Obsługa podróżnych w portach …
Dokument, który pasażer otrzymuje w trakcie odprawy biletowej i który pozwala mu na wejście na pokład samolotu w celu realizacji określonego lotu, to
A. voucher lotniczy
B. polisa
C. karta pokładowa
D. wiza
SPL.02 Pytanie 355
Obsługa podróżnych w portach …
Czy za bilet kolejowy zakupiony online można uiścić opłatę
A. przez czek
B. wymiennym wekslem
C. kartą lojalnościową
D. kartą kredytową
SPL.02 Pytanie 356
Obsługa podróżnych w portach …
Check-in online pozwala na:
A. odprawę biletową przed przybyciem na lotnisko
B. przejście przez kontrolę bezpieczeństwa
C. zarezerwowanie lunchu na pokładzie
D. zmianę trasy lotu bez opłat
SPL.02 Pytanie 357
Obsługa podróżnych w portach …
Osoba odpowiedzialna za zarządzanie lotniskiem ma obowiązek zaktualizować swój program bezpieczeństwa, uwzględniając istniejące zagrożenia, co najmniej raz na
A. dwa lata
B. cztery lata
C. rok
D. trzy lata
SPL.02 Pytanie 358
Obsługa podróżnych w portach …
Check-in on-line to odprawa biletowo-bagażowa zrealizowana
A. przez faks
B. za pomocą telefonu
C. osobiście w terminalu
D. za pośrednictwem internetu
SPL.02 Pytanie 359
Obsługa podróżnych w portach …
Opcja 'infant' w dokumentacji dotyczącej podróży lotniczych odnosi się do
A. dziecka do 2. roku życia, odbywającego podróż na kolanach rodziców
B. osoby starszej
C. dziecka podróżującego z opieką linii lotniczej
D. dziecka w wieku od 4 do 16 lat
SPL.02 Pytanie 360
Obsługa podróżnych w portach …
Jaki skrót odnosi się do międzynarodowej konwencji mającej na celu zapobieganie zanieczyszczeniu mórz przez statki?
A. SOLAS
B. MLC
C. MPZZM
D. MARPOL