Filtrowanie pytań

Wyczyść filtry
SPL.02 Pytanie 481
Obsługa podróżnych w portach …

W transporcie lotniczym pierwsze znaki numeru rejsu oznaczają

A. docelowe miasto rejsu.
B. docelowy port lotniczy.
C. przewoźnika lotniczego.
D. typ samolotu.
SPL.02 Pytanie 482
Obsługa podróżnych w portach …

W terminalu lotniczym na stanowisku check-in dokonywana jest

A. odprawa paszportowa.
B. kontrola bezpieczeństwa.
C. odprawa celna.
D. odprawa biletowo-bagażowa.
SPL.02 Pytanie 483
Obsługa podróżnych w portach …

Podróżny chce udać się z portu lotniczego do centrum kongresowego. Na planie miasta sporządzonym w skali 1:25000 odległość ta wynosi 14 cm. Podróżny ma do przebycia

A. 25,0 km
B. 35,0 km
C. 3,5 km
D. 2,5 km
SPL.02 Pytanie 484
Obsługa podróżnych w portach …

Piktogram przedstawiony na rysunku oznacza

Ilustracja do pytania 4
A. przechowalnię bagażu.
B. przyloty.
C. odloty.
D. kontrolę paszportową.
SPL.02 Pytanie 485
Obsługa podróżnych w portach …

W rejsie morskim, którego rozkładowy czas trwania wynosi 6 godzin i w którym przypłynięcie do miejsca przeznaczenia nastąpiło 2,5 godziny po czasie rozkładowym, pasażer ma prawo domagać się od przewoźnika zwrotu

A. 50% ceny biletu.
B. 25% ceny biletu.
C. 10% ceny biletu.
D. 100% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 486
Obsługa podróżnych w portach …

Przyjmując zgłoszenie podróżnego o zaginięciu bagażu należy wypełnić

A. protokół LLR (Lost Luggage Report).
B. formularz o zwrot bagażu.
C. protokół PIR (Property Irregularity Report).
D. formularz Wszczęcia Poszukiwania Bagażu.
SPL.02 Pytanie 487
Obsługa podróżnych w portach …

Boarding card w transporcie lotniczym oznacza

A. kartę pokładową.
B. bilet lotniczy.
C. rezerwację.
D. kartę bezpieczeństwa.
SPL.02 Pytanie 488
Obsługa podróżnych w portach …

Oznaczenia na rysunku wskazują, że do Terminala A nie można dojechać

Ilustracja do pytania 8
A. pociągiem.
B. tramwajem.
C. samochodem.
D. autobusem.
SPL.02 Pytanie 489
Obsługa podróżnych w portach …

Rodzice z dwójką dzieci podróżują klasą 2 pociągu InterREGIO. Długość przejazdu wynosi 85 km.
Jedno dziecko ma 3 lata, a drugie jest uczniem drugiej klasy gimnazjum.
Na podstawie opłat przewozowych i przysługujących ulg ustawowych podanych w tabelach, należność za bilety wynosi

Ilustracja do pytania 9
A. 60,23 zł
B. 84,70 zł
C. 64,27 zł
D. 71,60 zł
SPL.02 Pytanie 490
Obsługa podróżnych w portach …

Podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażerowi można pozwolić na zabranie w bagażu kabinowym

A. dezodorantu w opakowaniu o pojemności 150 ml
B. szamponu w opakowaniu o pojemności 50 ml
C. pasty do zębów w opakowaniu o pojemności 125 ml
D. 0,1 litra wody w butelce plastikowej o pojemności 250 ml
SPL.02 Pytanie 491
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiada ważny bilet na przejazd pociągiem Regio. Pociąg, którym podróżuje pasażer dotarł do podanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 80 minut. Z powodu opóźnienia pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości

A. 35% ceny biletu.
B. 50% ceny biletu.
C. 80% ceny biletu.
D. 25% ceny biletu.
SPL.02 Pytanie 492
Obsługa podróżnych w portach …

W dniu 22 września 2013 roku (niedziela) zgodnie z przedstawionym fragmentem rozkładu jazdy pociągów, pasażer udający się z Aleksandrowa Kujawskiego do Włocławka

Ilustracja do pytania 12
A. nie miał żadnego pociągu.
B. miał do wyboru 3 pociągi.
C. miał do wyboru 7 pociągów.
D. miał do wyboru 2 pociągi.
SPL.02 Pytanie 493
Obsługa podróżnych w portach …

Przybywając do Polski, z kraju będącego członkiem Układu z Schengen, podróżny

A. musi okazać ważny paszport.
B. nie podlega kontroli granicznej tylko, jeśli jest obywatelem kraju należącego do Unii Europejskiej.
C. podlega kontroli granicznej.
D. nie podlega kontroli granicznej niezależnie od posiadanego obywatelstwa.
SPL.02 Pytanie 494
Obsługa podróżnych w portach …

Które z wymienionych państw, jest członkiem Układu z Schengen?

A. Rumunia.
B. Wielka Brytania.
C. Islandia.
D. Chorwacja.
SPL.02 Pytanie 495
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z kartą pokładową przedstawioną na rysunku, pasażer odbył podróż w klasie

Ilustracja do pytania 15
A. pierwszej na miejscu 01K, rozkładowa godzina odlotu 16:05
B. business na miejscu 01K, rozkładowa godzina odlotu 16:05
C. ekonomicznej na miejscu 01K, rozkładowa godzina odlotu 15:45
D. pierwszej na miejscu 01K, rozkładowa godzina odlotu 15:45
SPL.02 Pytanie 496
Obsługa podróżnych w portach …

Który z wymienionych przedmiotów, umieszczonych w bagażu podręcznym, nie zostanie odebrany pasażerowi podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku?

A. Komputer typu laptop.
B. Napój w butelce o pojemności 1 litra.
C. Nożyczki o długości ostrza 10 cm.
D. Nóż o długości ostrza 10 cm.
SPL.02 Pytanie 497
Obsługa podróżnych w portach …

Osoba o widocznej niepełnosprawności ruchowej wsiadając do pociągu bez ważnego biletu na przejazd

A. może kupić bilet w pociągu bez konieczności zgłaszania braku ważnego biletu i ponoszenia dodatkowych opłat.
B. powinna zgłosić brak ważnego biletu obsłudze pociągu.
C. może kupić bilet w pociągu bez konieczności zgłaszania braku ważnego biletu i ponieść dodatkową opłatę za wystawienie biletu w pociągu.
D. nie musi zgłaszać braku ważnego biletu, ponieważ może odbywać podróż bezpłatnie.
SPL.02 Pytanie 498
Obsługa podróżnych w portach …

W rozkładzie jazdy, litera R obok numeru pociągu oznacza

A. rezerwację miejsc obowiązkową.
B. możliwy przewóz przesyłek kurierskich.
C. spółkę "PKP Przewozy Regionalne".
D. częściową rezerwację miejsc.
SPL.02 Pytanie 499
Obsługa podróżnych w portach …

Maksymalna wielkość i masa bagażu kabinowego w transporcie lotniczym

A. nie są określone.
B. są określone w przepisach prawa Unii Europejskiej.
C. są określone w regulaminie przewoźnika wykonującego przewóz.
D. są określone w przepisach prawa krajowego.
SPL.02 Pytanie 500
Obsługa podróżnych w portach …

Skargi do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego na naruszenie przez przewoźnika lotniczego postanowień praw pasażera określonych w rozporządzeniu nr 261/2004/WE nie można wnieść

A. bez wyczerpania procedury reklamacyjnej u przewoźnika.
B. w sytuacji odwołania lotu.
C. w sytuacji dużego opóźnienia lotu.
D. w sytuacji odmowy przyjęcia na pokład wbrew woli pasażera.
SPL.02 Pytanie 501
Obsługa podróżnych w portach …

Kontroli bezpieczeństwa na granicy strefy zastrzeżonej lotniska poddaje się

A. pracowników wewnętrznej służby ochrony zarządzającego lotniskiem posiadających kartę identyfikacyjną portu lotniczego.
B. członków misji dyplomatycznych i konsularnych.
C. Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej.
D. członków Rady Ministrów.
SPL.02 Pytanie 502
Obsługa podróżnych w portach …

Na podstawie informacji podanej na tablicy lotów, podaj liczbę bezpośrednich lotów do Niemiec oraz liczbę przewoźników wykonujących te loty.

Ilustracja do pytania 22
A. 7 lotów do Niemiec, wykonywanych przez 4 przewoźników.
B. 5 lotów do Niemiec, wykonywanych przez 5 przewoźników.
C. 5 lotów do Niemiec, wykonywanych przez 4 przewoźników.
D. 6 lotów do Niemiec, wykonywanych przez 4 przewoźników.
SPL.02 Pytanie 503
Obsługa podróżnych w portach …

Zasady odpłatnego, wykonywanego na podstawie umowy, przewozu osób w transporcie drogowym regulują przepisy

A. Konwencji CMR.
B. Prawa przewozowego.
C. Umowy Europejskiej AETR.
D. Konwencji TIR.
SPL.02 Pytanie 504
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot customs control oznacza kontrolę

A. zwyczajową podróżnych.
B. celną.
C. paszportową.
D. dostępu do strefy zastrzeżonej terminala.
SPL.02 Pytanie 505
Obsługa podróżnych w portach …

Osobie niepełnosprawnej nie wolno wyznaczyć w samolocie miejsca znajdującego się

A. w tylnej części samolotu.
B. w pierwszym rzędzie.
C. daleko od stanowiska obsługi pokładowej.
D. przy drzwiach ewakuacyjnych.
SPL.02 Pytanie 506
Obsługa podróżnych w portach …

Skrót CUSS oznacza

A. manifest statku powietrznego.
B. kontrolę celną.
C. strefę pożegnania pasażerów.
D. kiosk samoobsługowej odprawy.
SPL.02 Pytanie 507
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na zdjęciu służy do kontroli

Ilustracja do pytania 27
A. pasażera.
B. bagażu rejestrowanego.
C. ładunków.
D. bagażu kabinowego.
SPL.02 Pytanie 508
Obsługa podróżnych w portach …

Urządzenie przedstawione na rysunku umożliwia

Ilustracja do pytania 28
A. prześwietlenie rentgenowskie z projekcją obrazów zagrożeń.
B. konwencjonalne prześwietlenie rentgenowskie.
C. kontrolę manualną bagażu kabinowego.
D. kontrolę manualną bagażu rejestrowanego.
SPL.02 Pytanie 509
Obsługa podróżnych w portach …

Piktogram przedstawiony na rysunku oznacza

Ilustracja do pytania 29
A. odprawę bagażową.
B. kontrolę bezpieczeństwa.
C. kontrolę bagażu.
D. odprawę celną.
SPL.02 Pytanie 510
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot Left luggage office oznacza

A. biuro bagażu zagubionego.
B. przechowalnię bagażu.
C. biuro rzeczy znalezionych.
D. magazyn bagażu niebezpiecznego.
SPL.02 Pytanie 511
Obsługa podróżnych w portach …

Na rysunku przedstawiono plan miejsc w samolocie. Pasażer, któremu przydzielono miejsce 12F będzie siedział

Ilustracja do pytania 31
A. po lewej stronie samolotu przy oknie.
B. po prawej stronie samolotu przy oknie przy wyjściu ewakuacyjnym.
C. po prawej stronie samolotu przy przejściu.
D. po lewej stronie samolotu przy oknie przy wyjściu ewakuacyjnym.
SPL.02 Pytanie 512
Obsługa podróżnych w portach …

Numer bramki (wejścia), przez którą podróżny udaje się do samolotu, wpisuje się na karcie pokładowej w polu

A. Seat No
B. Gate
C. Flight No
D. Carrier
SPL.02 Pytanie 513
Obsługa podróżnych w portach …

Przedstawionym na zdjęciu pojazdem transportuje się do samolotu

Ilustracja do pytania 33
A. bagaże rejestrowane.
B. kontenery.
C. osoby chore i niepełnosprawne.
D. zwierzęta.
SPL.02 Pytanie 514
Obsługa podróżnych w portach …

Narzędziem poznania oczekiwań pasażerów w stosunku do usług transportowych nie jest

A. badanie marketingowe.
B. analiza SWOT.
C. badanie ankietowe.
D. analiza popytu.
SPL.02 Pytanie 515
Obsługa podróżnych w portach …

Obsługa naziemna pasażerów, bagaży, załóg i samolotów w porcie lotniczym jest określana terminem

A. moving.
B. handling.
C. faktoring.
D. grounding.
SPL.02 Pytanie 516
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer odlatujący z portu lotniczego podróżujący tylko z bagażem podręcznym, po dokonaniu szybkiej odprawy samoobsługowej (self check-in) przechodzi bezpośrednio do stanowiska kontroli

A. bezpieczeństwa.
B. celnej.
C. granicznej.
D. biletowo-bagażowej.
SPL.02 Pytanie 517
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym fragmentem rozkładu jazdy autobusów czas przejazdu między przystankami Mysiadło a Tomice wynosi

Ilustracja do pytania 37
A. 23 minuty.
B. 27 minut.
C. 25 minut.
D. 22 minuty.
SPL.02 Pytanie 518
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, który wyszedł z terminalu T1 i chce udać się do Rzeszowa samochodem pozostawionym na parkingu P1, powinien zgodnie z przedstawionym planem dojechać do

Ilustracja do pytania 38
A. drogi krajowej.
B. autostrady.
C. drogi wojewódzkiej.
D. drogi lokalnej.
SPL.02 Pytanie 519
Obsługa podróżnych w portach …

Reklamacje, skargi i wnioski dotyczące niewłaściwego wykonania umowy przewozu kolejowego oraz jakości usług podróżny powinien kierować w pierwszej kolejności do

A. rzecznika praw obywatelskich.
B. przewoźnika, z którego usług skorzystał.
C. rzecznika do spraw ochrony konsumenta.
D. prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
SPL.02 Pytanie 520
Obsługa podróżnych w portach …

Której informacji nie ma w dowodzie osobistym zgodnym ze wzorem obowiązującym w Polsce od 1 marca 2015 r.?

A. Imion rodziców.
B. Numeru PESEL.
C. Adresu zameldowania.
D. Obywatelstwa.