Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa ładunków w portach i …

Operacja przeładunkowa, która bezpośrednio wpływa na zmniejszenie kosztów przechowywania ładunków, to

A. zwykłe magazynowanie
B. przechowywanie w chłodni
C. składowanie na regałach
D. cross-docking
Obsługa podróżnych w portach …

W transporcie lotniczym termin "infant" odnosi się do

A. dziecka, niezależnie od jego wieku
B. dziecka w wieku od dziesięciu do szesnastu lat, które podróżuje samodzielnie
C. dziecka w wieku od dwóch do dziesięciu lat, korzystającego ze zniżki
D. dziecka do drugiego roku życia, które nie ma prawa do zajmowania oddzielnego miejsca w samolocie
Obsługa ładunków w portach i …

Czas załadunku jednej skrzyni z towarem do wagonu wynosi 5 minut. W każdym z 20 wagonów należy umieścić 10 skrzyń. O której najpóźniej należy rozpocząć załadunek, aby skład miał być gotowy do transportu o godzinie 20:00?

A. O godzinie 1:30
B. O godzinie 3:20
C. O godzinie 2:40
D. O godzinie 2:00
Obsługa ładunków w portach i …

Czas załadunku jednej skrzyni to 5 minut. W każdym z 20 wagonów trzeba umieścić po
10 skrzyń. Na którą godzinę najpóźniej należy zacząć załadunek, aby pociąg był gotowy do wyjazdu o godzinie 20:00?

A. O godzinie 3:20
B. O godzinie 1:30
C. O godzinie 2:40
D. O godzinie 2:00
Obsługa podróżnych w portach …

W przypadku, gdy opóźnienie w locie przekracza 5 godzin, pasażer ma możliwość odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji przewoźnik zobowiązany jest do zwrotu pasażerowi pełnej kwoty biletu w formie gotówki w terminie

A. 7 dni
B. 21 dni
C. 30 dni
D. 14 dni
Obsługa podróżnych w portach …

W którym terminie łączne koszty dla 2 osób, dotyczące dwutygodniowego pobytu w Paryżu, zwiedzania zabytków i uczestnictwa w imprezach okolicznościowych, są najniższe?

Cennik pobytu w Paryżu za 1 osobę wg Biura Podróży „ALFA"
Termin pobytuKoszty pobytu
za 2 tygodnie z pełnym
wyżywieniem
1 osoba w PLN
Bilety wstępu
przy zwiedzaniu
zabytków
1 osoba w PLN
Opłata dodatkowa
na imprezy
okolicznościowe
1 osoba w PLN
A.A. od 12 do 25 kwietnia1 240,0090,00210,00
B.od 15 do 28 kwietnia1 250,0080,00235,00
C.od 12 do 25 maja1 245,0085,00206,00
D.od 15 do 28 maja1 253,0075,00238,00

A. C.
B. A.
C. D.
D. B.
Obsługa podróżnych w portach …

Niewidomy pasażer, bez dokonanej wcześniej rezerwacji, przybył o godzinie 12:15 na lotnisko i zwrócił się przez panel powiadamiający SOS o pomoc. Pracownik asysty lotniskowej powinien zgłosić się do tego pasażera najpóźniej o godzinie

KODEKS DOBREGO POSTĘPOWANIA PRZY OBSŁUDZE NAZIEMNEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH I OSÓB Z OGRANICZONĄ MOŻLIWOŚCIĄ PORUSZANIA SIĘ PODRÓŻUJĄCYCH DROGĄ LOTNICZĄ
IV. STANDARDY ŚWIADCZENIA USŁUG I MONITOROWANIE ŚWIADCZENIA USŁUG
2. Poniższe standardy zawierają minimalny poziom usług mający zastosowanie w obsłudze PRM. Podlegają one korekcie uzgodnionej przez AOC, dostawcę usług i zarządzającego lotniskiem oraz wszystkie inne zainteresowane strony w zależności od wielkości portu lotniczego i poziomu nasilenia ruchu pasażerskiego.
3. Dla klientów odlatujących, którzy dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym:
a) 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 10 minut,
b) 90 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 20 minut,
c) 100 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 30 minut.
4. Dla klientów odlatujących, którzy nie dokonali rezerwacji z wyprzedzeniem:
Po przybyciu do portu lotniczego i powiadomieniu o tym:
a) 80 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 25 minut,
b) 90 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 35 minut,
c) 100 % klientów nie powinno czekać na pomoc dłużej niż 45 minut.

A. 12:25
B. 12:40
C. 13:00
D. 12:45
Obsługa podróżnych w portach …

Które linie lotnicze uwidocznione na tablicy odlotów zapewniają pasażerom loty w każdą środę między godziną 12:00 a 15:00?
Tabela odlotów
Godzina startuGodzina lądowaniaNr rejsuDni tygodniaPrzewoźnik
Barcelona
20:3023:00FR 9173Śr NdRyanair
Dortmund
15:4517:15W6 1831Pn PtWizz Air
Farnkfurt
10:5012:15LH 1389Pn Wt Śr CzLufthansa
10:5512:20LH 1389Śr PtLufthansa
18:4520:10LH 1391Pn Wt Cz Pt So NdLufthansa
Dublin
11:3013:20SK 2756Pn Wt Śr Cz Pt SoSAS Scandinavian Airlines
15:5513:45SK 1756Pn Pt NdAer Lingus
20:5522:05SK 1754Pn Wt Śr Cz PtAer Lingus
London
14:4515:55FR 2337Pn Wt Śr Cz Pt So NdRyanair
Monachium
16:5018:10LH 1639Pn Wt Cz Pt NdLufthansa
Warszawa
05:5006:45LO 3942Pn Wt Śr Cz Pt SoPLL LOT
21:0021:55LO 3950Pn Wt Cz Pt So NdPLL LOT

A. Aer Lingus
B. Ryanair
C. SAS Scandinavian Airlines
D. Lufthansa
Obsługa podróżnych w portach …

Który zestaw danych należy wpisać w karcie pokładowej wypełnianej na podstawie rezerwacji podróży powrotnej zamieszczonej na ilustracji?

Ilustracja do pytania 20
A. Seat No: 25C, To: Warszawa
B. Name: Nowak, To: Moskwa
C. Name: Nowak, Seat No:18A
D. Seat No: 18A, VIA: Warszawa
Obsługa ładunków w portach i …

Suwnica terminalowa zaczyna pracę o godzinie 8:00. Czas załadunku kontenera 20-stopowego wynosi 50 sekund, a kontenera 40-stopowego – 100 sekund. Po upływie jednej godziny pracy suwnicy następuje 15-minutowa przerwa. O której porze zakończy się załadunek 30 kontenerów TEU oraz 45 kontenerów FEU na wagony kolejowe?

A. 09:40
B. 08:58
C. 08:43
D. 09:55
SPL.02 Pytanie 502
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym cennikiem biletów promowych emeryt podróżujący w dniu 08.09.2015 r. wraz z dzieckiem w wieku 4 lat w jedną stronę z Gdańska do Nynashamm zapłacił łącznie za bilety

Ilustracja do pytania 22
A. 281 PLN
B. 437 PLN
C. 202 PLN
D. 327 PLN
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z kartą pokładową przedstawioną na rysunku, pasażer odbył podróż w klasie

Ilustracja do pytania 23
A. pierwszej na miejscu 01K, rozkładowa godzina odlotu 15:45
B. pierwszej na miejscu 01K, rozkładowa godzina odlotu 16:05
C. business na miejscu 01K, rozkładowa godzina odlotu 16:05
D. ekonomicznej na miejscu 01K, rozkładowa godzina odlotu 15:45
Obsługa podróżnych w portach …

Kiosk CUSS to punkt, który pozwala na wykonanie

A. odprawy biletowej przez Internet
B. samoobsługowej odprawy biletowej
C. odprawy biletowo-bagażowej przez telefon komórkowy
D. standardowej odprawy biletowo-bagażowej
SPL.02 Pytanie 506
Obsługa podróżnych w portach …

Prezentacja danych, na specjalnych ekranach zamontowanych w różnych częściach lotniska, dotyczących aktualnych rejsów i informacji z nimi powiązanych możliwa jest dzięki zastosowaniu systemu

A. FIDS (ang. Flight Information Display System)
B. EDI (ang. Electronic Data Interchange)
C. CRS (ang. Computerised Reservation Systems)
D. BHS (ang. Baggage Handling System)
Obsługa podróżnych w portach …

Na przywieszce bagażowej przedstawionej na rysunku numerem 1 oznaczono

Ilustracja do pytania 30
A. kod lotniska nadania bagażu.
B. kod lotniska tranzytowego bagażu.
C. kod lotniska docelowego bagażu.
D. skrót od nazwiska pasażera.
Obsługa podróżnych w portach …

Który lot z zamieszczonych na tablicy przylotów został odwołany?

ARRIVALS
TimeFlightFromRemarks
10:45XZ 3265MadridArrived
10:50SQ 0972AmsterdamLanding
11:00SQ 2509Mexico CityCancelled
11:05RT 9122Buenos AiresArrived
11:10XZ 6005Los AngelesLanding
11:20QE 0078BeijingArrived
11:25TY 2053StockholmLanding
11:25ER 7452BerlinLanding
11:30XZ 0352MoscowEstimated 11:55
11:35XZ 0569LondonLanding

A. RT 9122
B. XZ 3265
C. SQ 2509
D. XZ 0352
Obsługa podróżnych w portach …

Przewoźnik jest zobowiązany do przekazania podróżnym informacji o okolicznościach, które uniemożliwiają rozpoczęcie przewozu?

A. niezwłocznie
B. 15 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
C. 30 minut po upływie rozkładowego czasu odjazdu
D. 15 minut przed rozkładowym czasem odjazdu
Obsługa podróżnych w portach …

Z przedstawionego diagramu wynika, że

Ilustracja do pytania 34
A. w latach 2006-2008 obserwuje się spadek liczby pasażerów korzystających z usług przewoźników niskokosztowych.
B. w latach 2008 i 2010 tyle samo pasażerów skorzystało z usług przewoźników niskokosztowych.
C. największą liczbę pasażerów korzystających z transportu lotniczego ogółem obsłużono w 2008 roku.
D. w 2010 roku większa liczba pasażerów skorzystała z usług przewoźników tradycyjnych, niż niskokosztowych.
Obsługa ładunków w portach i …

Firma musi zorganizować przestrzeń do przechowywania maksymalnie 22 skrzyń oraz 4 beczek. Skrzynie, z których każda zajmuje powierzchnię 1,2 m², będą mogły być układane w dwóch warstwach. Beczki, zajmujące 1,4 m² powierzchni składowania, nie mogą być układane. Jaka minimalna powierzchnia magazynu będzie wymagana do spełnienia tych warunków, nie uwzględniając luzów manipulacyjnych?

A. 18,8 m²
B. 32,0 m²
C. 35,6 m²
D. 20,2 m²
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długi czas zajmie podróżnym przejechanie autobusem trasy o długości 21 cm na mapie w skali 1: 1 500 000, przy założeniu średniej prędkości przejazdu 60 km/h?

A. 5 h 15 min
B. 14 min
C. 5 h 25 min
D. 31,5 min
SPL.02 Pytanie 520
Obsługa podróżnych w portach …

Bagaż transportowany w luku bagażowym samolotu to bagaż

A. rejestrowany
B. nierejestrowany
C. kabina
D. podręczny