Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

SPL.02 Pytanie 521
Obsługa podróżnych w portach …

Co oznacza wyrażenie Left luggage office?

A. biuro zagubionego bagażu
B. przechowalnię bagażu
C. biuro zgubionych przedmiotów
D. magazyn bagażu niebezpiecznego
SPL.03 Pytanie 522
Obsługa ładunków w portach i …

W jakim celu wykorzystuje się dokument CMR?

A. Do potwierdzenia zawarcia umowy międzynarodowego transportu drogowego
B. Do deklaracji wartości towaru w transporcie
C. Do identyfikacji towarów niebezpiecznych
D. Do celów podatkowych w handlu wewnątrzunijnym
SPL.03 Pytanie 523
Obsługa ładunków w portach i …

Obowiązek dokonania inwentaryzacji materiałów w magazynie wynika z przepisów ustawy o

A. nieruchomościach
B. podatku dochodowym
C. rachunkowości
D. odpadach
SPL.02 Pytanie 524
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się promocyjną taryfę biletów na loty rejsowe, której zakup musi nastąpić co najmniej 3 dni przed terminem odlotu?

A. PEX
B. APEX
C. OPEN
D. STAND BY
SPL.03 Pytanie 525
Obsługa ładunków w portach i …

Nie przeprowadza się badań technicznych dla UTB, które są objęte dozorem

A. uproszczonym
B. ograniczonym
C. pełnym
D. doraźnym
SPL.02 Pytanie 526
Obsługa podróżnych w portach …

Towary zawarte w bagażu osobistym pasażerów przyjeżdżających lądowym transportem z krajów trzecich (tj. spoza Unii Europejskiej) są zwolnione z opłat celnych do kwoty, która wynosi

A. 300 euro
B. 265 euro
C. 240 euro
D. 430 euro
SPL.02 Pytanie 527
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką metodę trzeba zastosować, aby zapewnić bezpieczeństwo pozostałych pasażerów, jeżeli na pokładzie samolotu znajduje się pasażer mogący sprawiać kłopoty?

A. Pasażera mogącego sprawiać kłopoty trzeba umieścić przy wyjściu awaryjnym
B. Nie należy informować pasażerów o tej sytuacji
C. Warto poinformować pasażerów o tej sytuacji
D. Pasażera mogącego sprawiać kłopoty należy umieścić z dala od załogi, ponieważ załoga nie może z nim rozmawiać
SPL.02 Pytanie 528
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. pasażerowie korzystający z regularnych usług transportu autobusowego i autokarowego na trasach dłuższych niż 250 km mają prawo do odszkodowania w przypadku opóźnienia przekraczającego 120 minut w stosunku do zaplanowanego czasu rozpoczęcia podróży, wynoszącego

A. 45% wartości biletu
B. 40% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 55% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 529
Obsługa podróżnych w portach …

Pociąg dotarł na stację końcową z opóźnieniem wynoszącym 75 minut. O jaką najniższą sumę rekompensaty ma prawo wystąpić pasażer tego pociągu, jeśli zapłacił za bilet na przejazd 85,00 zł?

A. 42,50 zł
B. 63,75 zł
C. 85,00 zł
D. 21,25 zł
SPL.02 Pytanie 530
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z Ustawą Prawo Przewozowe umowę przewozu zawiera się poprzez zakup biletu. Na tym bilecie nie muszą być zawarte informacje dotyczące

A. relacji bądź strefy przejazdu
B. danych osobowych pasażera
C. wysokości opłaty za przejazd
D. nazwa przewoźnika
SPL.02 Pytanie 531
Obsługa podróżnych w portach …

Pełnoletni pasażer lecący samolotem z Turcji do Polski ma prawo, zgodnie z regulacjami dotyczącymi importu towarów do Polski z krajów spoza Unii Europejskiej, wprowadzić na terytorium Polski maksymalnie

A. 40 sztuk papierosów lub 50 sztuk cygar
B. 200 sztuk papierosów lub 50 sztuk cygar
C. 40 sztuk papierosów lub 100 sztuk cygar
D. 200 sztuk papierosów lub 500 gram tytoniu
SPL.02 Pytanie 532
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką łączną sumę będzie trzeba zapłacić za przejazd pociągiem drugiej klasy dla trzech osób: 24-letniej studentki z ważną legitymacją, 2-letniego dziecka oraz emeryta, który korzysta z przejazdu po raz pierwszy w tym roku i posiada odpowiednie zaświadczenie, mając na uwadze, że cena biletu normalnego wynosi 54,00 zł, a wszyscy podróżni wykorzystali przysługujące im ulgi ustawowe?

A. 47,52 zł
B. 60,48 zł
C. 94,50 zł
D. 107,46 zł
SPL.02 Pytanie 533
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer podróżujący pociągiem InterCity, który dotarł do stacji końcowej z opóźnieniem wynoszącym 65 minut, ma prawo do rekompensaty w wysokości

A. 70% wartości biletu
B. 30% wartości biletu
C. 50% wartości biletu
D. 25% wartości biletu
SPL.02 Pytanie 534
Obsługa podróżnych w portach …

Paszport dla dziecka poniżej 5. roku życia jest ważny

A. przez 3 lata
B. przez 10 lat
C. przez 5 lat
D. przez 1 rok
SPL.02 Pytanie 535
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki będzie całkowity koszt przejazdu pociągiem drugiej klasy dla dorosłej osoby, rocznego dziecka oraz ucznia piątej klasy szkoły podstawowej, jeśli cena biletu normalnego wynosi 120,00 zł, a podróżni mają prawo do ustawowych ulg?

A. 164,40 zł
B. 195,60 zł
C. 178,80 zł
D. 181,20 zł
SPL.02 Pytanie 536
Obsługa podróżnych w portach …

Jakiego typu środek transportu wodnego odnosi się termin "Ferry"?

A. Statek kontenerowy
B. Statek tankowy
C. Barka
D. Prom
SPL.02 Pytanie 537
Obsługa podróżnych w portach …

Które z krajów Unii Europejskiej nie jest członkiem strefy Schengen?

A. Francja
B. Szwecja
C. Wielka Brytania
D. Niemcy
SPL.02 Pytanie 538
Obsługa podróżnych w portach …

Karta ISIC (International Student Identity Card) potwierdza status

A. ucznia, który nie ma jeszcze 12 lat
B. osoby pobierającej rentę
C. osoby uczącej
D. studenta lub ucznia, który ma więcej niż 12 lat
SPL.02 Pytanie 539
Obsługa podróżnych w portach …

Gdzie można znaleźć informacje na temat przedmiotów, które można przewozić w bagażu kabinowym?

A. na przywieszce bagażowej dostarczonej przez przewoźnika lotniczego
B. w folderach informacyjnych przewoźnika lotniczego
C. na bilecie lotniczym uzyskanym w biurze podróży
D. w karcie pokładowej wydawanej w porcie lotniczym
SPL.02 Pytanie 540
Obsługa podróżnych w portach …

Kwestie związane z bezpieczeństwem na morzu oraz ochroną środowiska morskiego przed zanieczyszczeniami ze strony statków reguluje

A. MSC (Marine Stewardship Council)
B. FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic)
C. IMO (International Maritime Organization)
D. CLC (Civil Liability Convention)
SPL.02 Pytanie 541
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo obowiązuje paszport tymczasowy?

A. przez 10 lat od daty wydania dla osób powyżej 13 roku życia
B. przez 12 miesięcy od daty wydania, niezależnie od okresu w nim podanego
C. przez 5 lat dla osób, które nie ukończyły 13 roku życia
D. przez czas wskazany w dokumencie, nie dłużej jednak niż 12 miesięcy od daty jego wydania
SPL.02 Pytanie 542
Obsługa podróżnych w portach …

"Jet lag", czyli zespół objawów związany m.in. z problemami ze snem, obniżoną zdolnością koncentracji oraz zaburzeniem apetytu, występujący podczas lotów w kierunku równoleżnikowym (wschód-zachód, zachód-wschód), jest rezultatem nagłej zmiany

A. wilgotności powietrza
B. strefy klimatycznej
C. ciśnienia powietrza
D. strefy czasowej
SPL.02 Pytanie 543
Obsługa podróżnych w portach …

Zwrot w języku angielskim I'm afraid your luggage is overweight ma znaczenie

A. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest za ciężki
B. Przykro mi, Pana/Pani bagaż zniknął
C. Przykro mi, Pana/Pani bagaż został uszkodzony
D. Obawiam się, że Pana/Pani bagaż jest zbyt lekki
SPL.03 Pytanie 544
Obsługa ładunków w portach i …

Oblicz całkowity koszt netto załadunku 80 ton kruszywa przy użyciu przenośnika taśmowego, który transportuje materiał z szybkością 200 kg w ciągu 1 minuty, a koszt netto eksploatacji tego urządzenia wynosi 5,00 zł za minutę?

A. 1 000,00 zł
B. 400,00 zł
C. 2 000,00 zł
D. 200,00 zł
SPL.02 Pytanie 545
Obsługa podróżnych w portach …

Po wyczerpaniu wszelkich możliwości dochodzenia roszczeń z przewoźnikiem morskim oraz składania reklamacji, jeśli nie przyniosły one pozytywnego efektu, należy zgłosić skargę do

A. Dyrektora Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi
B. Operatora Terminalu Promowego
C. Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
D. Dyrektora Urzędu Morskiego
SPL.03 Pytanie 546
Obsługa ładunków w portach i …

Na terminalu należy ustawić 100 skrzyń, każda o wymiarach 20 m2, które są umieszczone w czterech warstwach oraz 20 palet, z których każda ma powierzchnię 1 m2, bez możliwości piętrzenia. Jaką minimalną powierzchnię trzeba zapewnić dla składowania tych ładunków?

A. 500 m2
B. 2 000 m2
C. 2 020 m2
D. 520 m2
SPL.02 Pytanie 547
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki kod zostanie przypisany podczas rezerwacji biletu dla pasażera niewidomego, który potrzebuje wsparcia w przejściu przez terminal?

A. MAAS
B. BLIND
C. DEAF
D. WCHR
SPL.03 Pytanie 548
Obsługa ładunków w portach i …

Obiektem przeznaczonym do realizacji przeglądów, napraw oraz remontów jednostek pływających, szczególnie ich części podwodnych, jest

A. falochron
B. suchy dok
C. reda
D. molo
SPL.03 Pytanie 549
Obsługa ładunków w portach i …

Jaką konstrukcję hydrotechniczną zalicza się do portowej infrastruktury?

A. ciężki obiekt hydrotechniczny, służący do przeładunków, składowania i odprawiania towarów drogami lądowymi
B. konstrukcja hydrotechniczna osłaniająca akwatorium portowe przed wpływem fal i umożliwiająca cumowanie oraz załadunek statków
C. lekki obiekt hydrotechniczny, wykorzystywany do przeładunków, gromadzenia oraz odprawiania towarów transportem lądowym
D. linia brzegowa mola służąca do postoju oraz obsługi statków, ładunków i pasażerów
SPL.03 Pytanie 550
Obsługa ładunków w portach i …

W jakim celu stosuje się paletyzację towarów?

A. Aby ułatwić ich transport i magazynowanie
B. Aby zwiększyć objętość towarów
C. Aby zmniejszyć ich wartość
D. Aby zminimalizować ich wagę
SPL.03 Pytanie 551
Obsługa ładunków w portach i …

Rozdzielenie dostawy ładunku na mniejsze partie to

A. paletyzacja
B. konfekcjonowanie
C. dekonsolidacja
D. konsolidacja
SPL.03 Pytanie 552
Obsługa ładunków w portach i …

Jakie jest maksymalne dopuszczalne wymiary paletowej jednostki ładunkowej (pjł) składającej się z palety EUR oraz jednostkowych opakowań o wymiarach: 500 x 750 x 300 mm (dł. x szer. x wys.), jeśli opakowania można piętrzyć, ale nie ma możliwości ich obracania, a regały w magazynie wyrobów gotowych dopuszczają ułożenie pjł do wysokości 1 700 mm?

A. 1 700 mm
B. 1 664 mm
C. 1 644 mm
D. 1 500 mm
SPL.02 Pytanie 553
Obsługa podróżnych w portach …

Przewożenie psów przewodników w kabinie samolotu z osobą niepełnosprawną jest możliwe

A. za zgodą pozostałych pasażerów oraz za dodatkową opłatą
B. bez zgody pozostałych pasażerów i za dodatkową opłatą
C. za zgodą pozostałych pasażerów bez żadnych dodatkowych kosztów
D. bez zgody pozostałych pasażerów i bez żadnych dodatkowych kosztów
SPL.03 Pytanie 554
Obsługa ładunków w portach i …

Jak wygląda relacja między wynikiem a założeniami według zasady PARETO?

A. 20/80
B. 10/90
C. 30/70
D. 50/50
SPL.02 Pytanie 555
Obsługa podróżnych w portach …

W skład zespołu ochrony lotniska niekoniecznie musi być włączony przedstawiciel

A. policji
B. Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego
C. straży pożarnej
D. zarządzającego lotniskiem
SPL.03 Pytanie 556
Obsługa ładunków w portach i …

Ostatnim etapem procesu składowania towarów w terminalu przeładunkowym jest

A. wydawanie
B. kompletacja
C. odbieranie
D. magazynowanie
SPL.02 Pytanie 557
Obsługa podróżnych w portach …

Jaką organizacją międzynarodową zajmującą się raportowaniem bezpieczeństwa w transporcie lotniczym nie jest

A. ICAO
B. EASA
C. IATA
D. WLOP
SPL.03 Pytanie 558
Obsługa ładunków w portach i …

Jakie statki są zaprojektowane do załadunku i rozładunku towarów przez odpowiednie furty z rampami na rufie oraz burtach, które łączą pokłady z nabrzeżem?

A. Barkowce
B. Samochodowe
C. Kontenerowce
D. Ropowce
SPL.02 Pytanie 559
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer posiada ważny bilet na przejazd pociągiem ekspresowym. Pociąg, którym podróżuje pasażer, przybył do wskazanego na bilecie miejsca docelowego z opóźnieniem wynoszącym 150 minut. W związku z tym pasażer ma prawo do rekompensaty w wysokości

A. 35% ceny biletu
B. 25% ceny biletu
C. 45% ceny biletu
D. 50% ceny biletu
SPL.03 Pytanie 560
Obsługa ładunków w portach i …

Wskaż, jakiej czynności operator wózka widłowego nie powinien wykonywać.

A. Obniżania masztu po zatrzymaniu wózka.
B. Przestrzegania maksymalnego udźwigu wózka ustalonego przez producenta.
C. Wejścia pod podniesiony element wózka z ładunkiem.
D. Umieszczania ładunku z wyższej partii wzniesienia podczas transportu na pochyłościach.