Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

Obsługa podróżnych w portach …

Zdarzenie dotyczące użytkowania statku powietrznego, które nie jest wypadkiem lotniczym, a które wpływa lub może wpłynąć na jego bezpieczeństwo, określane jest jako

A. incydentem lotniczym
B. awarią lotniczą
C. uszkodzeniem statku powietrznego
D. kolizją lotniczą
Obsługa ładunków w portach i …

Ładunki przewidziane do transportowania w pionie mają być równo rozdzielone pomiędzy wszystkie dostępne palety. Wykorzystując informacje podane w tabeli, oblicz minimalną liczbę warstw ładunków na każdej z palet.

Wymiary palety (dł. × szer. × wys.) [mm]1200 × 800 × 144
Liczba palet [szt.]9
Wymiary ładunku (dł. × szer. × wys.) [mm]300 × 200 × 150
Liczba ładunków do przewiezienia [szt.]864

A. 6 warstw.
B. 11 warstw.
C. 10 warstw.
D. 9 warstw.
Obsługa podróżnych w portach …

Regulacje dotyczące maksymalnej ilości, wagi oraz wymiarów bagażu podręcznego

A. są oparte na normach Unii Europejskiej
B. wynikają z przepisów krajowego prawa
C. są ustalane przez linię lotniczą
D. są ustalane przez zarządcę lotniska
Obsługa ładunków w portach i …

Jaką wartość ma współczynnik ładowności kontenera, jeśli załadowano do niego 30 paletowych jednostek ładunkowych o wadze 600 kg każda, a maksymalna ładowność kontenera wynosi 20 ton?

A. 0,90
B. 0,83
C. 0,95
D. 0,75
SPL.02 Pytanie 926
Obsługa podróżnych w portach …

Zgodnie z przedstawionym biletem kolejowym podróż pasażera trwała planowo

Ilustracja do pytania 6
A. 2 godziny 37 minut.
B. 3 godziny 27 minut.
C. 2 godziny 47 minut.
D. 3 godziny 17 minut.
Obsługa podróżnych w portach …

Która z poniższych instytucji odpowiada za zarządzanie przestrzenią powietrzną nad terytorium danego kraju?

A. Państwowa agencja kontroli ruchu powietrznego
B. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
C. Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych
D. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego
SPL.02 Pytanie 928
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się promocyjną taryfę biletów na loty rejsowe, której zakup musi nastąpić co najmniej 3 dni przed terminem odlotu?

A. OPEN
B. PEX
C. STAND BY
D. APEX
Obsługa podróżnych w portach …

Reklamacje, skargi oraz wnioski związane z niewłaściwym wykonaniem umowy przewozu kolejowego oraz jakością usług podróżny powinien przede wszystkim zgłaszać do

A. rzecznika praw obywatelskich
B. przewoźnika, z którego usług korzystał
C. przewodniczącego Urzędu Transportu Kolejowego
D. rzecznika ds. ochrony praw konsumentów
SPL.02 Pytanie 931
Obsługa podróżnych w portach …

Jak długo od daty wystawienia jest ważny dowód osobisty przyznany dziecku w wieku 3 lat po 4.03.2019 r.?

A. 1 rok
B. 10 lat
C. 15 lat
D. 5 lat
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma skrót UM (Unaccompanied minor) w kontekście obsługi pasażerów?

A. Osoba istotna na pokładzie
B. Dziecko podróżujące bez opiekuna
C. Zniżka dla dzieci
D. Ulga dla seniorów
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer, który wziął udział w 3-godzinnym rejsie promowym, dotarł do celu z opóźnieniem wynoszącym 1 godzinę. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. dotyczącym praw pasażerów podróżujących drogą morską oraz wodną śródlądową, pasażer ma prawo do uzyskania odszkodowania w wysokości

A. 50% wartości biletu
B. 25% wartości biletu
C. 85% wartości biletu
D. 35% wartości biletu
Obsługa ładunków w portach i …

W systemie WMS miejsce składowania powinno być definiowane w następującym formacie:

A. regał, poziom, gniazdo paletowe
B. gniazdo paletowe, poziom, regał
C. poziom, gniazdo paletowe, regał
D. regał, gniazdo paletowe, poziom
Obsługa ładunków w portach i …

Czas trwania jednego cyklu działania suwnicy wynosi 5 minut. Przygotowano 30 kontenerów 40’. Kiedy najpóźniej powinien rozpocząć się załadunek platform wagonowych, aby zaplanowany odjazd pociągu z ładunkiem nastąpił godzinę po zakończeniu załadunku, czyli o 16:00?

A. 13:30
B. 12:30
C. 13:00
D. 12:00
Obsługa podróżnych w portach …

Jakim skrótem określa się Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego, która zajmuje się m.in. ustalaniem globalnych standardów dotyczących bezpieczeństwa, organizacją komunikacji lotniczej oraz wspieraniem rozwoju transportu powietrznego?

A. ICAO
B. EASA
C. ECAC
D. IACA
SPL.02 Pytanie 940
Obsługa podróżnych w portach …

Jakie znaczenie ma zwrot validity of the ticket?

A. zwrot dotyczący niewykorzystanego biletu
B. unieważnienie biletu
C. nabycie biletu
D. ważność biletu
Obsługa podróżnych w portach …

W trakcie kontroli bezpieczeństwa na lotnisku, pasażer ma prawo zabrać w bagażu kabinowym

A. żel do ciała w opakowaniu o objętości 130 ml
B. krem w opakowaniu o objętości 150 ml
C. napój w puszce o objętości 200 ml
D. dezodorant w opakowaniu o objętości 75 ml
Obsługa ładunków w portach i …

W przypadku błędnego pobrania nieodpowiedniego materiału, dokument ZW stanowi podstawę do udokumentowania

A. rozrachunku międzymagazynowego
B. przyjęcia wewnętrznego
C. wydania wewnętrznego
D. zwrotu materiału
Obsługa podróżnych w portach …

Jaki kod literowy, wskazujący na rodzaj asysty dla pasażerów z niepełnosprawnością lub ograniczoną sprawnością ruchową zgodnie z oznaczeniami IATA, zostanie przyznany pasażerowi, który musi być przewożony wyłącznie na noszach w pozycji leżącej?

A. MAAS
B. DEAF
C. BLND
D. STCR
Obsługa podróżnych w portach …

Na rysunku przedstawiono plan miejsc w samolocie. Pasażer, któremu przydzielono miejsce 12A, będzie siedział

Ilustracja do pytania 25
A. w lewym rzędzie przy oknie na wysokości skrzydeł.
B. w lewym rzędzie przy oknie przed skrzydłami.
C. w prawym rzędzie na środku za skrzydłami.
D. w lewym rzędzie na środku na wysokości skrzydeł.
Obsługa ładunków w portach i …

Który z dokumentów jest niezbędny do odprawy celnej ładunków importowanych przez port morski?

A. Karta charakterystyki substancji chemicznej
B. Komercyjna faktura
C. Zlecenie magazynowe
D. Umowa przewozu krajowego
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer dysponuje biletem na przejazd autobusem na trasie o długości 300 km. Odjazd autobusu jest spóźniony o 3 godziny w odniesieniu do planowanego czasu odjazdu. Przewoźnik nie zaproponował pasażerowi zwrotu kosztów ani innej formy transportu. W związku z powyższą sytuacją, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego oraz Rady UE nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącego praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym, które zmienia rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, pasażer

A. ma prawo do uzyskania zwrotu 25% wartości biletu
B. ma prawo do uzyskania zwrotu 100% wartości biletu
C. nie ma prawa do uzyskania żadnego zwrotu za bilet
D. ma prawo do uzyskania zwrotu 50% wartości biletu
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer uiścił opłatę za bilet na pociąg w wysokości 55,00 zł. Z powodu opóźnienia pociągu o 80 minut pasażer ma prawo domagać się od przewoźnika rekompensaty w kwocie

A. 13,75 zł
B. 33,00 zł
C. 16,50 zł
D. 27,50 zł
Obsługa podróżnych w portach …

Nie uprawnia do wjazdu na teren Polski obywatela państwa trzeciego, który podlega obowiązkowi wizowemu

A. krótkoterminowa wiza jednolita Schengen
B. wiza krajowa Wlk. Brytanii
C. zezwolenie na pobyt w Niemczech
D. długoterminowa polska wiza krajowa
SPL.02 Pytanie 952
Obsługa podróżnych w portach …

Do terminów dotyczących różnych typów bagażu w transporcie lotniczym nie wlicza się terminu bagażu

A. marszrutowego
B. rejestrowanego
C. ponadwymiarowego
D. kabinowego
SPL.03 Pytanie 953
Obsługa ładunków w portach i …

Jakim skrótem określa się międzynarodowy list przewozowy dla transportu drogowego?

A. SMGS
B. CMR
C. SMPS
D. CIM
Obsługa podróżnych w portach …

Pasażer odbywający podróż samolotem z Warszawy do Hamburga (odległość pomiędzy miastami nie przekracza 1 500 km) zapłacił za bilet w klasie business 2 000 zł. Został jednak umieszczony w klasie ekonomicznej. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, pasażerowi należy się od przewoźnika zwrot pieniędzy w wysokości

Artykuł 10 Umieszczenie w klasie wyższej lub niższej
1. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie wyższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, nie może się domagać jakiejkolwiek dodatkowej zapłaty.
2. Jeżeli obsługujący przewoźnik lotniczy umieści pasażera w klasie niższej niż ta, na którą został wykupiony bilet, to w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, zwraca a) 30% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 km lub b) 50% ceny biletu w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 km, z wyjątkiem lotów pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi, oraz w przypadku wszystkich innych lotów o długości od 1 500 km do 3 500 km lub c) 75% ceny biletu w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), w tym loty pomiędzy europejskim terytorium Państw Członkowskich a francuskimi departamentami zamorskimi.

A. 600 zł
B. 1400 zł
C. 1000 zł
D. 500 zł
Obsługa ładunków w portach i …

Jaką wartość ma współczynnik ładowności kontenera, w którym umieszczono 30 paletowych jednostek ładunkowych, z których każda waży 600 kg, mając na uwadze, że maksymalna ładowność kontenera to 20 ton?

A. 0,75
B. 0,90
C. 0,95
D. 0,83
Obsługa podróżnych w portach …

Osoby przekraczające granicę państwową podróżujące z lub do kraju spoza obszaru Schengen mają obowiązek zgłaszać, w formie pisemnej, organom celnym lub organom Straży Granicznej przywóz do kraju oraz wywóz za granicę złota dewizowego lub platyny dewizowej

A. bez względu na ilość.
B. powyżej 500 g
C. powyżej 50 g
D. powyżej 1 kg