Filtrowanie pytań
Prowadzenie działań handlowych
A. 24 razy
B. 15 razy
C. 20 razy
D. 12 razy
Prowadzenie sprzedaży
Do działań związanych z przyjmowaniem do sklepu towarów, które zostały zakupione, nie należy zaliczać sprawdzenia
A. jakości przekazanych towarów
B. zgodności asortymentów z złożonym zamówieniem
C. ilości towarów w stosunku do dokumentów dołączonych do dostawy
D. stanów magazynowych, aby określić potrzeby w zakresie towarów
Prowadzenie sprzedaży
Gwarancja na produkt jest zapewniana przez producenta
A. dobrowolnie
B. na prośbę klienta
C. po wniesieniu dodatkowej opłaty
D. koniecznie
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych przedstawionych w tabeli oblicz wartość netto zamówionego jogurtu.
| Lp. | Nazwa jogurtu | Pojemność w gramach | Liczba opakowań zbiorczych | Liczba sztuk w opakowaniu zbiorczym | Cena jednostkowa bez podatku VAT w zł/szt. |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Jogurt naturalny | 450 | 50 | 30 | 1,20 |
A. 1 800,00 zł
B. 60,00 zł
C. 540,00 zł
D. 36,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
W grudniu do magazynu przyjęto 700 kartonów mleka o pojemności 1 litra, natomiast wydano 750 kartonów tego mleka. Jakie będzie saldo zapasu mleka na koniec grudnia, jeżeli na dzień 1 grudnia wynosił on 150 sztuk?
A. 150 litrów
B. 100 litrów
C. 100 litrów
D. 200 litrów
Prowadzenie sprzedaży
Do kategorii warzyw korzeniowych należy
A. ziemniaki
B. buraki
C. czosnek
D. kalarepę
Prowadzenie działań handlowych
Hurtownik nabył produkt od producenta w cenie zakupu netto wynoszącej 16,00 zł/szt. W hurtowni marża w wysokości 20% jest obliczana metodą "w stu", co oznacza, że odnosi się do ceny sprzedaży netto. Jakie jest hurtowe netto cena sprzedaży tego towaru?
A. 20,00 zł/szt.
B. 12,80 zł/szt.
C. 19,20 zł/szt.
D. 12,00 zł/szt.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką minimalną przestrzeń należy zachować pomiędzy regałami w sklepie samoobsługowym, aby klienci z koszykami i wózkami mogli swobodnie poruszać się po sali sprzedażowej?
A. 80 cm
B. 200 cm
C. 100 cm
D. 150 cm
Prowadzenie sprzedaży
W sklepach z artykułami spożywczymi głównym zadaniem sprzedawcy w zakresie przygotowywania produktów do sprzedaży jest:
A. systematyczne zmienianie lokalizacji towarów na półkach z powodów estetycznych
B. sprawdzanie smaku każdego nowego produktu, aby informować klientów o jego walorach smakowych
C. umieszczanie na półkach nowych produktów przed tymi z wcześniejszych dostaw
D. codzienna weryfikacja towarów w celu wycofania z obrotu artykułów przeterminowanych
Prowadzenie sprzedaży
W oparciu o dane przedstawione w tabeli oszacuj maksymalną wartość ubytków towarowych, jeżeli obrót w sklepie ogólnospożywczym stosującym sprzedaż samoobsługową wyniósł 32 000 zł.
| Dobór bielizny 85 proc. kobiet nosi źle dobrany biustonosz.(...) W Polsce odsetek ten może przekraczać nawet 90 proc. W maju w naszym sklepie stanie Mobilna Przymierzalnia, w której każda kobieta będzie mogła skorzystać z profesjonalnej porady bra-fittingowej.(...) Konsultantki wiodącej marki będą doradzać klientkom, jak odpowiednio dobrać biustonosz oraz pomogą wybrać, zależnie od sylwetki, bieliznę modelującą.(...) Obecnie wiele kobiet zwraca szczególną uwagę przy zakupach na poziom obsługi i porady, z których może skorzystać w salonie.(...) |
A. 128,00 zł
B. 224,00 zł
C. 160,00 zł
D. 256,00 zł
Prowadzenie działań handlowych
Jakie kryteria segmentacji rynku powinny być wykorzystane do różnicowania klientów sprzętu zaawansowanej turystyki?
A. Geograficzne oraz ekonomiczne
B. Ekonomiczne i demograficzne
C. Demograficzne oraz psychologiczne
D. Demograficzne oraz geograficzne
Prowadzenie sprzedaży
Dokument Wz w magazynie jest tworzony w momencie
A. reklamacji towarów
B. wydania towarów z magazynu
C. sprzedaży towarów
D. przyjęcia zamówienia towarów
Prowadzenie sprzedaży
Towar zakupiony w sklepie internetowym można zwrócić bez podawania przyczyny w okresie
A. 14 dni
B. 15 dni
C. 30 dni
D. 10 dni
Prowadzenie sprzedaży
Magazynowanie masła, margaryny oraz produktów czekoladowych sprzyja procesowi jełczenia tłuszczów, gdy te artykuły są przechowywane
A. w zbyt wysokiej temperaturze
B. w zbyt niskiej temperaturze
C. w opakowaniach zbiorczych
D. w opakowaniach jednostkowych
Prowadzenie sprzedaży
W przypadku włamania z kradzieżą w sklepie sprzedaży detalicznej konieczne jest przeprowadzenie inwentaryzacji
A. bez przerw w sprzedaży
B. kontrolnej okresowej
C. kontrolnej nadzwyczajnej
D. zdawczo-odbiorczej
Prowadzenie sprzedaży
Jaką kwotę brutto uzyska sklep za sprzedaż 1 kilograma porzeczek, jeśli cena zakupu netto wynosi 3,00 zł, a nałożona marża to 25% ceny zakupu, przy tym owoce te są obciążone 5% podatkiem VAT?
A. 3,94 zł
B. 3,90 zł
C. 3,30 zł
D. 3,75 zł
Prowadzenie sprzedaży
Klient nabył suszarkę do włosów 15.03.2024 r. W dniu 29.05.2024 zgłosił reklamację do sprzedawcy. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, sprzedawca jest zobowiązany odpowiedzieć na reklamację najpóźniej w dniu
A. 01.06.2024 r.
B. 12.06.2024 r.
C. 10.06.2024 r.
D. 15.06.2024 r.
Prowadzenie sprzedaży
Aby uprościć procesy sprzedażowe oraz zapewnić 24-godzinny dostęp do produktów takich jak bilety autobusowe i słodycze, powinno się wprowadzić sprzedaż
A. obnośną
B. z automatów
C. samoobsługową
D. tradycyjną
Prowadzenie sprzedaży
Czym jest inkaso należności?
A. akceptacja gotówki do kasy
B. zwrócenie pieniędzy klientowi
C. pozostawienie dyspozycji przelewu w banku
D. przekazanie utargu
Prowadzenie sprzedaży
W miesiącu marcu sklep zrealizował sprzedaż towarów o wartości 210 000 zł. W tym czasie przeciętna wartość zapasu wynosiła 70 000 zł. Ile razy sklep musiał zaktualizować przeciętny zapas, aby zapewnić ciągłość sprzedaży?
A. 10 razy
B. 1 raz
C. 3 razy
D. 30 razy
Prowadzenie działań handlowych
Na koniec dnia w sklepie jest 10 kg jabłek deserowych. Sprzedaż jabłek wynosi dziennie 8 kg, a optymalny poziom zapasu, który powinien być zawsze dostępny w sklepie, to 20 kg. Jaką ilość jabłek należy zamówić, aby zapewnić ciągłość sprzedaży oraz utrzymać wymagany zapas przez następne 5 dni?
A. 50 kg
B. 40 kg
C. 60 kg
D. 30 kg
Prowadzenie sprzedaży
Do nietypowych metod sprzedaży nie wlicza się sprzedaż
A. samoobsługowa
B. na zamówienie
C. z dostawą do domu
D. wysyłkowa
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie zawartych w tabeli danych wskaż rozmiar sukienki, który sprzedawca powinien zaproponować klientce o wzroście 170 cm, obwodzie klatki piersiowej 99 cm i obwodzie bioder 105 cm.
| Rozmiar | Wymiary w cm | ||
|---|---|---|---|
| wzrost | obwód klatki piersiowej | obwód bioder | |
| 38 | 164 | 86-89 | 93-96 |
| 40 | 164 | 90-93 | 97-99 |
| 42 | 170 | 94-97 | 100-103 |
| 44 | 170 | 98-101 | 104-106 |
A. 40
B. 44
C. 38
D. 42
Prowadzenie sprzedaży
Urządzeniem, które umożliwia bieżące oraz systematyczne śledzenie ilości towarów, jest
A. terminal płatniczy
B. tensator
C. higrometr
D. inwentaryzator
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę płatności stosuje się w handlu międzynarodowym, polegającą na zamrożeniu funduszy na koncie dłużnika i ich przekazaniu w zamian za odpowiednie dokumenty?
A. zlecenie zapłaty
B. weksle
C. zlecenie przelewu
D. akredytywa
Prowadzenie działań handlowych
Na podstawie przedstawionych danych ustal wynik finansowy netto przedsiębiorstwa handlowego.
| Przychody netto ze sprzedaży | 150 000 zł |
| Koszty działalności | 105 000 zł |
| Przychody z operacji finansowych | 5 050 zł |
| Podatek dochodowy | 9 510 zł |
A. 50 050 zł
B. 40 540 zł
C. 30 440 zł
D. 59 560 zł
Prowadzenie sprzedaży
Każdy produkt przeznaczony do sprzedaży detalicznej powinien być
A. wyposażony w kartę gwarancyjną
B. oznaczony ceną
C. opatrzony etykietą wskazującą jego rozmiar
D. zapakowany w opakowania jednorazowego użytku
Prowadzenie sprzedaży
Osobie kupującej towar od akwizytora przysługuje możliwość odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny w czasie
A. 30 dni
B. 21 dni
C. 14 dni
D. 7 dni
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych zamieszczonych w tabeli, ustal wartość różnic inwentaryzacyjnych towarów.
| Tabela. Wyniki inwentaryzacji przeprowadzonej w sklepie spożywczym | |||
|---|---|---|---|
| Nazwa towaru | Cena jednostkowa | Stan wg spisu z natury w kg | Stan wg zapisów księgowych w kg |
| Wafle orzechowe | 18,00 zł/kg | 26 | 30 |
| Wafle kakaowe | 20,00 zł/kg | 24 | 23 |
A. Nadwyżka wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i nadwyżka wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
B. Nadwyżka wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i niedobór wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
C. Niedobór wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i nadwyżka wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
D. Niedobór wafli orzechowych o wartości 72,00 zł i niedobór wafli kakaowych o wartości 20,00 zł.
Prowadzenie sprzedaży
Faza rozmowy sprzedażowej, w której sprzedawca odpowiada na pytanie zadane przez klientkę "Czy ta bluzka z pewnością nie rozciągnie się w trakcie prania?", to
A. prezentacja towaru
B. realizacja zamówienia
C. rozpoznanie potrzeb
D. wyjaśnienie wątpliwości
Prowadzenie sprzedaży
Przygotowanie produktów do sprzedaży obejmuje między innymi
A. ocenę ilości produktów oraz porównywanie stanów magazynowych z ewidencją
B. badanie stanów ewidencyjnych i weryfikację złożonych zamówień
C. analizę stanów magazynowych oraz składanie zamówień
D. ocenę jakości towaru, porcjowanie i układanie w pojemnikach
Prowadzenie sprzedaży
Optymalna widoczność artykułu na półce uzyskuje się, gdy jest on umieszczony na wysokości
A. od 170 do 190 cm
B. powyżej 190 cm
C. poniżej 120 cm
D. od 120 do 160 cm
Prowadzenie działań handlowych
Który z wymienionych elementów analizy SWOT może stwarzać ryzyko dla działania hurtowni sprzętu RTV?
A. Ekspansja sektora na rynku
B. Szeroki asortyment oferowanych towarów
C. Niedobór odpowiedniej infrastruktury wewnętrznej
D. Strategia cenowa rywali
Prowadzenie sprzedaży
Podczas układania produktów na sali sprzedażowej należy
A. produkty z późniejszym terminem ważności umieszczać z przodu półek
B. dobra komplementarne umieszczać na najwyższych półkach
C. produkty o największych wymiarach umieszczać na najwyższych półkach
D. produkty o najwyższej zyskowności umieszczać na wysokości oczu
Prowadzenie działań handlowych
Który z dokumentów magazynowych rejestruje nieodpłatne przekazanie towarów na cele dobroczynne w postaci darowizny?
A. Zw – Zwrot wewnętrzny
B. Wz – Wydanie na zewnątrz
C. Rw – Rozchód wewnętrzny
D. Mm – Przesunięcie międzymagazynowe
Prowadzenie sprzedaży
Średni wzrost sprzedaży zmywarek wynosi 2% miesięcznie. Oblicz prognozowaną sprzedaż na czerwiec tego roku, zakładając, że w maju sprzedano 200 sztuk zmywarek.
A. 220 szt.
B. 204 szt.
C. 202 szt.
D. 240 szt.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką czynność powinien podjąć sprzedawca, gdy klient nie odebrał zamówionego telewizora?
A. Wystawić towar do sprzedaży, nie informując nabywcy
B. Zwrócić towar na przechowanie na koszt nabywcy
C. Zwrócić towar na przechowanie na własny koszt
D. Dostarczyć zakupiony towar na koszt kupującego
Prowadzenie sprzedaży
Sklep odzieżowy oferujący wyłącznie damskie okrycia wierzchnie w różnych fasonach, kolorach i rozmiarach, dysponuje asortymentem
A. szerokim i głębokim
B. szerokim i płytkim
C. wąskim i płytkim
D. wąskim i głębokim
Prowadzenie sprzedaży
Szkolenie pracownika z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy powinno być realizowane
A. w godzinach pracy i na koszt pracownika
B. w godzinach pracy i na koszt pracodawcy
C. po godzinach pracy i na koszt pracodawcy
D. po godzinach pracy i na koszt pracownika
Prowadzenie sprzedaży
Wartość netto sprzedaży 1 kg sera kortowskiego wynosi 15,00 zł. Stawka VAT na ten produkt to 7%. Jaka jest wartość brutto sprzedaży?
A. 10,50 zł
B. 15,00 zł
C. 13,95 zł
D. 16,05 zł