Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. boreliozą
B. włośnicą
C. mukowiscydozą
D. salmonellą
Prowadzenie sprzedaży
Płynność finansowa przedsiębiorstwa jest zachowana, gdy
A. ma środki pieniężne na koncie bankowym
B. osiągnęło zysk na koniec danego okresu sprawozdawczego
C. na czas spłaca swoje zobowiązania
D. dysponuje gotówką w kasie
Prowadzenie sprzedaży
Preselekcja stanowi najbardziej efektywną metodę w przypadku sprzedaży
A. książek
B. artykułów nabiałowych
C. mebli młodzieżowych
D. kawy
Prowadzenie sprzedaży
Określ sekwencję kroków, które należy wykonać podczas prowadzenia rozmowy handlowej, w zgodzie z zasadami sprzedaży.
A. Przekonywanie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, ustalenie potrzeb klienta
B. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie oraz pobranie płatności, wyjaśnienie wątpliwości
C. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, przekonywanie do kolejnych zakupów
D. Przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie potrzeb klienta, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości
Prowadzenie sprzedaży
Wskaźnik pokrycia aktywów kapitałem własnym równy 1 sugeruje, że cały majątek
A. ma pokrycie w zobowiązaniach długoterminowych
B. ma pokrycie w zobowiązaniach krótkoterminowych
C. jest finansowany kapitałem własnym
D. jest finansowany kapitałem obcym
Prowadzenie sprzedaży
Typ magazynu, który jest przeznaczony do przechowywania zapasów towarowych, klasyfikuje się jako magazyn
A. skupu
B. rozdzielczych
C. zasobowych
D. manipulacyjnych
Prowadzenie sprzedaży
Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać
A. folder informacyjny
B. specyfikację towarową
C. ofertę sprzedaży
D. zapytanie ofertowe
Prowadzenie sprzedaży
Który sposób komunikacji o ofercie sklepu w sektorze papierniczym byłby wskazany dla klientów instytucjonalnych, a powinien być unikany w przypadku klientów indywidualnych?
A. Reklama w lokalnej telewizji.
B. Sieć Internet.
C. Dokumenty skierowane do klientów.
D. Foldery.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży wykorzystuje się w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?
A. Preselekcyjną
B. Mieszaną
C. Samoobsługową
D. Tradycyjną
Prowadzenie sprzedaży
Przyprawy do potraw oferowane w sklepie mięsnym stanowią asortyment
A. podstawowy
B. uzupełniający
C. dodatkowy
D. kompleksowy
Prowadzenie sprzedaży
Który typ wózka widłowego powinien być stosowany jedynie w otwartym magazynie?
A. Napędowy spalinowy
B. Beznapędowy hydrauliczny
C. Beznapędowy pneumatyczny
D. Napędowy akumulatorowy
Prowadzenie sprzedaży
Znak ISBN jest używany do identyfikacji
A. szkła
B. alkoholi
C. książek
D. jaj
Prowadzenie sprzedaży
Doradztwo ze strony sprzedawcy jest charakterystyczne dla obsługi klienta.
A. nowatorskiego
B. ufnego
C. stanowczego
D. oczekującego wskazówek
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z informacją zawartą na przedstawionej metce sukienka przeznaczona jest dla klientki o rozmiarze 38, czyli
| Sukienka | |
| Producent | VerDave Moda |
| Tkanina | len |
| Rozmiar | 38 (92/74/98) |
A. obwodzie bioder 92 cm, obwodzie pasa 98 cm.
B. obwodzie bioder 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 92 cm.
C. obwodzie pasa 74 cm, obwodzie klatki piersiowej 98 cm.
D. obwodzie klatki piersiowej 92 cm, obwodzie bioder 98 cm.
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel firmy handlowej, rozważając ulokowanie dostępnych funduszy na rok, bierze pod uwagę propozycje czterech banków, z których najlepsza jest oferta banku
A. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek co trzy miesiące
B. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po czterech miesiącach
C. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po upływie roku
D. stopa procentowa 12% - rocznie kapitalizacja odsetek po sześciu miesiącach
Prowadzenie sprzedaży
Do działań związanych z przyjmowaniem do sklepu zakupionych produktów nie należy zaliczyć sprawdzenia
A. jakości dostarczonych produktów
B. ilości towarów na dokumentach towarzyszących dostawie
C. stanów magazynowych w celu określenia zapotrzebowania na towary
D. zgodności asortymentu z złożonym zamówieniem
Prowadzenie sprzedaży
Jakie towary są wrażliwe na wysokie temperatury?
A. artykuły gospodarstwa domowego (AGD)
B. obuwie i odzież
C. artykuły perfumeryjno-kosmetyczne
D. wyroby przemysłu papierniczego
Prowadzenie sprzedaży
W transakcjach handlowych termin "LOCO" oznacza, że nabyty towar należy odebrać z magazynu sprzedawcy
A. sprzedawcy i na jego koszt
B. sprzedawcy, a koszt transportu ponosi klient
C. klienta, a koszt transportu ponosi sprzedawca
D. klienta i na jego koszt
Prowadzenie sprzedaży
Jak obliczyć cenę detaliczną płaszcza, mając jego cenę zakupu równą 200,00 zł, marżę sklepową wynoszącą 10% oraz stawkę podatku VAT na poziomie 22%?
A. 244,40 zł
B. 222,00 zł
C. 220,00 zł
D. 268,40 zł
Prowadzenie sprzedaży
Długotrwałe przenoszenie przez pracownika towarów o masie przekraczającej ustalone normy może prowadzić do
A. reakcji alergicznych
B. chorób kręgosłupa
C. osłabienia mięśni
D. chorób zatok
Prowadzenie sprzedaży
Spółka uzyskała od klienta czek gotówkowy za sprzedane produkty. Na jakich kontach księgowych powinno się zarejestrować tę transakcję gospodarczą?
A. Inne środki pieniężne Dt, Rozrachunki z odbiorcami Ct
B. Kasa Dt, Rozrachunki z odbiorcami Ct
C. Rozrachunki z odbiorcami Dt, Kasa Ct
D. Rozrachunki z odbiorcami Dt, Inne środki pieniężne Ct
Prowadzenie sprzedaży
Realizując kompensację braków w składnikach majątkowych nadwyżką, stosuje się zasadę
A. niższej ceny i mniejszej ilości
B. wyższej ceny i większej ilości
C. wyższej ceny i mniejszej ilości
D. niższej ceny i większej ilości
Prowadzenie sprzedaży
Towary sprzedawane w cenach promocyjnych oraz obniżonych oznaczane są poprzez umieszczenie informacji na wywieszce
A. dotychczasowej ceny oraz nowej promocyjnej.
B. nowej ceny promocyjnej oraz obniżonej.
C. dotychczasowej ceny oraz nowej obniżonej.
D. dotychczasowej ceny przekreślonej oraz nowej promocyjnej lub obniżonej.
Prowadzenie sprzedaży
Elementy takie jak paski skórzane, skarpetki oraz pasta do butów dostępne w sklepie obuwniczym tworzą asortyment
A. specjalistyczny
B. uzupełniający
C. podstawowy
D. uniwersalny
Prowadzenie sprzedaży
Zamieszczona tabela przedstawia wykaz towarów zakupionych przez klienta. Płacąc banknotem 100 zł klient powinien otrzymać resztę w wysokości
| Nazwa towaru | Ilość w szt. | Cena jednostkowa w zł |
|---|---|---|
| Kawa Jacobs | 2 | 9,00 |
| Herbata owocowa | 3 | 4,00 |
| Sok malinowy | 1 | 3,00 |
A. 70,00 zł
B. 67,00 zł
C. 79,00 zł
D. 85,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, firmy handlowe mają możliwość organizacji wyprzedaży po sezonie
A. dwa razy w roku
B. trzy razy w roku
C. raz na trzy miesiące
D. jednokrotnie w ciągu roku
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie spożywczym samoobsługowym limit naturalnych ubytków został określony na poziomie 0,5% wartości sprzedaży. W roku 2011, w okresie między inwentaryzacjami, sklep uzyskał obrót wynoszący 498 000 zł. Kwota niedoboru, która mieści się w dopuszczalnych normach i naturalnych ubytkach wynosi
A. około 25 000 zł
B. około 250 zł
C. około 2 500 zł
D. około 25 zł
Prowadzenie sprzedaży
Odstąpienie od umowy kupna jest możliwe, gdy została ona zawarta poza lokalem sprzedaży w ciągu
A. 14 dni
B. 30 dni
C. 7 dni
D. 10 dni
Prowadzenie sprzedaży
W samoobsługowym sklepie oferowane są małe produkty oznaczone jedynie kodem kreskowym. Ile urządzeń do odczytu cen powinno znajdować się w sali sprzedażowej o powierzchni 2 700 m2, przy założeniu, że na każde 400 m2 powierzchni sprzedażowej przypada 1 urządzenie?
A. 8 urządzeń.
B. 7 urządzeń.
C. 6 urządzeń.
D. 5 urządzeń.
Prowadzenie sprzedaży
Klasyfikacja produktów i usług, która stanowi podstawę do określenia właściwej stawki podatku VAT na sprzedawane towary, ma skrót
A. EKD
B. PKWiU
C. KTM
D. REGON
Prowadzenie sprzedaży
W jakiej sytuacji klient nie ma prawa do zwrotu gotówki za zareklamowany produkt z powodu jego niezgodności z umową?
A. W punkcie serwisowym odmówiono wykonania naprawy towaru w przewidzianym czasie.
B. Sprzedawca oferuje wymianę reklamowanego towaru na taki sam przedmiot zgodny z umową.
C. Sprzedawca proponuje wymianę reklamowanego towaru na inny produkt.
D. Naprawa produktu jest niemożliwa.
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia, która jest podatnikiem podstawowej stawki VAT, wystawiła fakturę VAT na kwotę brutto 1 230 zł. Jaką wartość ma sprzedaż netto?
A. 230,00 zł
B. 1 000,00 zł
C. 947,10 zł
D. 282,90 zł
Prowadzenie sprzedaży
Do jakiej kategorii produktów należy przypisać balsam do ciała?
A. Higienicznych
B. Makijażowych
C. Pielęgnacyjnych
D. Perfumeryjnych
Prowadzenie sprzedaży
Masa towaru łącznie z opakowaniem określa się jako masa
A. netto
B. przeciętna
C. tara
D. brutto
Prowadzenie sprzedaży
Cena sprzedaży to wartość, po której zbywane są produkty
A. akwizytor
B. detalista
C. producent
D. hurtownik
Prowadzenie sprzedaży
Wyznacz wartość jednostkową netto za kilogram produktu, który dostępny jest w opakowaniach o wadze 125 g, sprzedawanych po cenie netto 20,00 zł za opakowanie?
A. 25,00 zł
B. 6,25 zł
C. 16,00 zł
D. 160,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Jakie właściwości posiada ser camembert?
A. Miękki, podpuszczkowy, z porostem pleśniowym
B. Twardy, kwasowo-podpuszczkowy z masy parzonej
C. Twardy, podpuszczkowy typu włoskiego
D. Miękki, kwasowy, z pleśnią na powierzchni
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formą płatności za towar jest transakcja bezgotówkowa?
A. przekaz pocztowy
B. wpłata gotówkowa
C. czek rozrachunkowy
D. czek imienny
Prowadzenie sprzedaży
Którą informację powinien przekazać sprzedawca klientowi, zainteresowanemu zakupem towaru przedstawionego na wywieszce cenowej?
MASŁO 500 g
WIEJSKIE SMAKI7,50 cena brutto PLN/szt.cena/ kg
15 zł/kg
MASŁO 500 g
WIEJSKIE SMAKI
WIEJSKIE SMAKI
7,50 cena brutto PLN/szt.
cena/ kg
15 zł/kg
15 zł/kg
A. Za zakup 1 szt. masła, drugie jest gratis.
B. Musi kupić Pan co najmniej 2 szt. masła.
C. Za 0,5 kg masła zapłaci Pan 7,50 zł.
D. Kupując 2 szt. masła zapłaci Pan 7,50 zł.
Prowadzenie sprzedaży
W oparciu o dane zamieszczone w tabeli, oszacuj maksymalną wartość ubytków towarowych, jeżeli w hurtowni kosmetycznej stosującej sprzedaż tradycyjną, obrót pomiędzy kolejnymi inwentaryzacjami wyniósł 500 000,00 zł.
| Limit niedoborów w % w branży perfumeryjno-drogerynej | ||||
|---|---|---|---|---|
| Samoobsługa i preselekcja | Sprzedaż tradycyjna | |||
| minimalny | maksymalny | minimalny | maksymalny | |
| 0,23 | 0,35 | 0,2 | 0,3 | |
A. 1 000,00 zł
B. 1 750,00 zł
C. 1 500,00 zł
D. 1 150,00 zł