Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. mebli młodzieżowych
B. książek
C. artykułów nabiałowych
D. kawy
Prowadzenie sprzedaży
Określ sekwencję kroków, które należy wykonać podczas prowadzenia rozmowy handlowej, w zgodzie z zasadami sprzedaży.
A. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, przekonywanie do kolejnych zakupów
B. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie oraz pobranie płatności, wyjaśnienie wątpliwości
C. Przekonywanie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, ustalenie potrzeb klienta
D. Przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie potrzeb klienta, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości
Prowadzenie sprzedaży
Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać
A. ofertę sprzedaży
B. zapytanie ofertowe
C. folder informacyjny
D. specyfikację towarową
Prowadzenie sprzedaży
Który sposób komunikacji o ofercie sklepu w sektorze papierniczym byłby wskazany dla klientów instytucjonalnych, a powinien być unikany w przypadku klientów indywidualnych?
A. Sieć Internet.
B. Foldery.
C. Reklama w lokalnej telewizji.
D. Dokumenty skierowane do klientów.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży wykorzystuje się w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?
A. Samoobsługową
B. Mieszaną
C. Tradycyjną
D. Preselekcyjną
Prowadzenie sprzedaży
Doradztwo ze strony sprzedawcy jest charakterystyczne dla obsługi klienta.
A. stanowczego
B. nowatorskiego
C. oczekującego wskazówek
D. ufnego
Prowadzenie sprzedaży
Towary sprzedawane w cenach promocyjnych oraz obniżonych oznaczane są poprzez umieszczenie informacji na wywieszce
A. dotychczasowej ceny oraz nowej promocyjnej.
B. dotychczasowej ceny oraz nowej obniżonej.
C. nowej ceny promocyjnej oraz obniżonej.
D. dotychczasowej ceny przekreślonej oraz nowej promocyjnej lub obniżonej.
Prowadzenie sprzedaży
Elementy takie jak paski skórzane, skarpetki oraz pasta do butów dostępne w sklepie obuwniczym tworzą asortyment
A. uzupełniający
B. uniwersalny
C. podstawowy
D. specjalistyczny
Prowadzenie sprzedaży
Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, firmy handlowe mają możliwość organizacji wyprzedaży po sezonie
A. trzy razy w roku
B. dwa razy w roku
C. jednokrotnie w ciągu roku
D. raz na trzy miesiące
Prowadzenie sprzedaży
Do jakiej kategorii produktów należy przypisać balsam do ciała?
A. Perfumeryjnych
B. Makijażowych
C. Higienicznych
D. Pielęgnacyjnych
Prowadzenie sprzedaży
Cena sprzedaży to wartość, po której zbywane są produkty
A. producent
B. akwizytor
C. hurtownik
D. detalista
Prowadzenie sprzedaży
Do dóbr zastępczych zaliczamy
A. samochód i paliwo
B. monitor i myszkę
C. kuchenka gazowa i gaz
D. długopis i pióro wieczne
Prowadzenie sprzedaży
Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania
A. refleksyjnego
B. emocjonalnego
C. nawykowego
D. fizjologicznego
Prowadzenie sprzedaży
Zniżka oferowana stałym klientom w celu motywowania ich do dalszych zakupów u tego samego dostawcy, to rabat
A. sezonowy
B. ilościowy
C. gotówkowy
D. lojalnościowy
Prowadzenie sprzedaży
Najlepszym sposobem sprzedaży owoców cytrusowych dla klientów jest sprzedaż
A. obwoźna
B. samoobsługowa
C. preselekcyjna
D. wysyłkowa
Prowadzenie sprzedaży
Preselekcja związana ze sprzedażą według wzorów jest stosowana w handlu
A. materiałów biurowych
B. płytek ceramicznych
C. roślin doniczkowych
D. złotej biżuterii
Prowadzenie sprzedaży
W formie preselekcji sprzedażowej klient ma opcję
A. wyboru towaru jedynie przy pomocy sprzedawcy, który doradza, prezentuje produkty oraz rozwiewa wątpliwości
B. swobodnego i niezależnego wyboru towaru oraz dokonania zakupu bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą
C. samodzielnego wyboru towaru, dokonania przymiarek oraz kontaktu ze sprzedawcą wyłącznie w momencie płatności
D. swobodnego i niezależnego wyboru towaru, realizacji przymiarek oraz wstępnego wyboru i nawiązania rozmowy ze sprzedawcą w celu sprecyzowania swoich oczekiwań
Prowadzenie sprzedaży
Średni wzrost sprzedaży zmywarek wynosi 2% miesięcznie. Oblicz prognozowaną sprzedaż na czerwiec tego roku, zakładając, że w maju sprzedano 200 sztuk zmywarek.
A. 220 szt.
B. 240 szt.
C. 204 szt.
D. 202 szt.
Prowadzenie sprzedaży
...Dzień dobry. Reprezentuję firmę XYZ i chciałbym zaprezentować Państwu naszą ofertę promocyjną. Jeśli zdecydują się Państwo na zakup już dzisiaj, ten odkurzacz mogą Państwo nabyć za jedyne 4 999,00 zł. Umowę wyślę Państwu pocztą. Od umowy można odstąpić w ciągu 14 dni... Jaką formę sprzedaży przedstawia ten fragment rozmowy sprzedażowej?
A. Komisyjną.
B. Telefoniczną.
C. Preselekcyjną.
D. Zwykłą.
Prowadzenie sprzedaży
Określ prawidłowy proces obsługi klienta w sklepie z kosmetykami, który sprzedaje swoje produkty w sposób tradycyjny?
A. Prezentacja produktów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
B. Prezentacja produktów, zachęta do kolejnych zakupów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności
C. Zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, prezentacja produktów, zachęcanie do kolejnych zakupów
D. Zidentyfikowanie potrzeb, prezentacja produktów, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
Motywowanie pośredników handlowych do promocji produktów to rabat
A. ilościowy
B. sezonowy
C. funkcjonalny
D. przestrzenny
Prowadzenie sprzedaży
W niewielkim sklepie z parasolami odbywa się sprzedaż produktów w sposób tradycyjny. Jak powinien zachować się sprzedawca, gdy obsługuje klientkę, która zamierza nabyć parasol na prezent dla swojego męża i jest wyraźnie waha się przy wyborze?
A. Zaproponować parasole najwyższej jakości, lecz najdroższe.
B. Zaoferować parasole, które znajdują się najbliżej.
C. W trakcie rozmowy sprzedażowej wyjaśnić, jakie są oczekiwania klientki.
D. Podać klientce do wyboru po jednym parasolu z każdego typu.
Prowadzenie sprzedaży
Cena równowagi na rynku jest osiągana, kiedy wielkość popytu
A. jest równa wielkości podaży
B. nie jest uzależniona od wielkości podaży
C. jest niższa od wielkości podaży
D. przewyższa wielkość podaży
Prowadzenie sprzedaży
Modne zestawy odzieżowe, które są wystawione na pokaz i oferowane w cenie promocyjnej, klasyfikują się jako towary
A. wybieralne
B. impulsy
C. luksusowe
D. magnesy
Prowadzenie sprzedaży
Do tradycyjnego sklepu z perfumami wszedł klient, który planuje zakupić prezent dla swojej córki. Jakie kroki powinien podjąć sprzedawca w celu obsługi tego klienta?
A. Ustalenie potrzeb, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktów, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
B. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, zachęcenie do dodatkowych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
C. Ustalenie potrzeb, zachęcenie do dodatkowych zakupów, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
D. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
Prowadzenie sprzedaży
Umieszczając w ladzie chłodniczej masło obok margaryny, wykorzystano zasadę rozmieszczania artykułów w pobliżu siebie
A. komplementarnych
B. kupowanych razem
C. substytucyjnych
D. na które popyt występuje po sezonie
Prowadzenie sprzedaży
Szeroki oraz płytki asortyment, charakterystyczny dla sprzedaży w kioskach, powinien być oferowany według metody
A. preselekcji
B. tradycyjnej
C. wysyłkowej
D. samoobsługi
Prowadzenie sprzedaży
Towary często rotujące powinny być eksponowane na półkach sklepowych
A. na najniższych poziomach
B. na wysokości oczu klientów
C. jak najdalej od drzwi
D. w pobliżu wejścia
Prowadzenie sprzedaży
Cechy transakcji takie jak:
- uzyskanie towaru do użytku od razu po podpisaniu umowy oraz dokonaniu pierwszej wpłaty,
- obowiązek regularnego spłacania przez klienta zobowiązań za towar przez cały czas określony w umowie,
- przeniesienie towaru na własność klienta po uregulowaniu całej kwoty, są typowe dla sprzedaży
A. wysyłkowej
B. ratalnej
C. internetowej
D. akwizycyjnej
Prowadzenie sprzedaży
Manekiny, na których prezentowana jest odzież w sklepach samoobsługowych i preselekcyjnych, powinny być umieszczane bezpośrednio na podłodze lub na
A. stołach.
B. podestach.
C. gondolach.
D. półkach.
Prowadzenie sprzedaży
Na półce widnieje informacja o promocji na wyeksponowany produkt, którego cena z 1 200,00 zł została obniżona do 1 019,00 zł. Jaką kwotę zmniejszono cenę tego produktu?
A. o 181,00 zł
B. o 81,00 zł
C. o 291,00 zł
D. o 219,00 zł
Prowadzenie sprzedaży
Sklep odzieżowy FOREST, wprowadzając tymczasową obniżkę cen odzieży zimowej, zmniejszył w lutym ceny swetrów wełnianych z 80 zł. do 60 zł. Aby uzyskać przychód ze sprzedaży na poziomie z stycznia, sklep musi podnieść sprzedaż z 30 szt. do
A. 80 szt.
B. 40 szt.
C. 100 szt.
D. 60 szt.
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie zamieszczonej w ramce rozmowy sprzedażowej, przeprowadzonej w sklepie osiedlowym, określ zastosowaną formę sprzedaży.
| Klient: Dzień dobry. Sprzedawca: Dzień dobry, w czym mogę pomóc? Klient: Proszę jedno mleko w kartonie. Sprzedawca: Proszę, czy coś jeszcze? Klient: Nie, dziękuję. Sprzedawca: 2.50 zł Klient: Dziękuję, do widzenia. Sprzedawca: Dziękuję, do widzenia. |
A. Preselekcyjna.
B. Samoobsługowa.
C. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta.
D. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta.
Prowadzenie sprzedaży
Podczas układania produktów na sali sprzedażowej należy
A. produkty o największych wymiarach umieszczać na najwyższych półkach
B. dobra komplementarne umieszczać na najwyższych półkach
C. produkty z późniejszym terminem ważności umieszczać z przodu półek
D. produkty o najwyższej zyskowności umieszczać na wysokości oczu
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie informacji przestawionych w tabeli ustal jaki procent konsumentów uznaje cenę 7 zł za zbyt niską.
| Cena w zł | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w % | Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w % | Udział konsumentów akceptujących cenę w % |
|---|---|---|---|
| 5 | 10 | 40 | 50 |
| 7 | 25 | 35 | 40 |
| 9 | 60 | 10 | 30 |
| 11 | 40 | 0 | 60 |
A. 40
B. 10
C. 35
D. 0
Prowadzenie sprzedaży
Towar sprzedawany w obniżonej cenie promocyjnej powinien być oznaczony przez umieszczenie na jego etykiecie
A. wyłącznie dotychczasowej ceny przed zmianą
B. wyższej ceny promocyjnej niż ta obowiązująca przed zmianą
C. przekreślonej poprzedniej ceny oraz nowej ceny promocyjnej
D. tylko nowej ceny promocyjnej
Prowadzenie sprzedaży
Jeśli z jednej strony lady stoi sprzedawca oraz towary, a z drugiej strony znajdują się klienci, którzy mogą uzyskać dostęp do towarów wyłącznie za pośrednictwem sprzedawcy, to oznacza, że mamy do czynienia ze sprzedażą
A. samoobsługową
B. wysyłkową
C. preselekcyjną
D. tradycyjną
Prowadzenie sprzedaży
Dla jakich z wymienionych produktów zaleca się sprzedaż subskrypcyjna?
A. Kosmetyków
B. Obuwia
C. Serii wydawnictw książkowych
D. Sprzętu elektronicznego
Prowadzenie sprzedaży
Którą technikę argumentacji przedstawia zamieszczony opis?
| Opis techniki argumentacji |
|---|
| Sprzedawca rozpoznaje, która cecha towaru jest kluczowa dla klienta i skupia uwagę klienta, podając argumenty istotne właśnie z tego punktu widzenia. |
A. Koncentracji.
B. Kompensacyjną.
C. Cenową.
D. Alternatywną.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie narzędzie powinien zastosować właściciel lokalnego sklepu spożywczego, aby informować swoich klientów o aktualnych promocjach?
A. Stand
B. Szyld
C. Plakat
D. Billboard