Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. strategię reklamową realizowaną przez detalistę
B. specjalny program marketingowy dla detalistów
C. działania promocyjne producentów ukierunkowane na ostatecznych odbiorców
D. motywowanie hurtowników do zakupów poprzez system zniżek
Prowadzenie sprzedaży
Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?
| Rodzaj kremu | Wartość sprzedaży w zł |
|---|---|
| Owocowy | 4 300 |
| Nagietkowy | 3 500 |
| Rumiankowy | 4 200 |
| Przeciwalergiczny | 8 000 |
| RAZEM | 20 000 |
A. Nagietkowy.
B. Przeciwalergiczny.
C. Rumiankowy.
D. Owocowy
Prowadzenie sprzedaży
Klient może swobodnie i samodzielnie korzystać z towaru, ale aby go nabyć, potrzebuje wsparcia ze strony sprzedawcy. Jaką formę sprzedaży to opisuje?
A. tradycyjna ze zredukowaną obsługą nabywcy
B. preselekcyjna
C. samoobsługowa
D. tradycyjna z rozwiniętą obsługą nabywcy
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę aktywizacji sprzedaży wykorzystuje producent soków, gdy oferuje nagrody za zbieranie określonej liczby nakrętek z butelek po sokach?
A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
Prowadzenie sprzedaży
W kwiaciarni, która specjalizuje się w artystycznych kompozycjach kwiatowych, do obsługi klientów należy zastosować metodę sprzedaży
A. tradycyjną
B. preselekcyjną
C. samoobsługową
D. z automatów
Prowadzenie sprzedaży
Jaką formę sprzedaży powinny wybierać osoby prowadzące działalność gospodarczą, które pragną zakupić towary w opakowaniach zbiorczych po cenach zbliżonych do hurtowych?
A. Cash & carry
B. Hipermarket
C. Dom handlowy
D. Outlet
Prowadzenie sprzedaży
Podczas aranżacji powierzchni sprzedażowej w małym sklepie samoobsługowym należy zakładać, że na sprzęt do prezentacji produktów powinno się przeznaczyć od 30% do 40% całkowitej powierzchni, a na drogi komunikacyjne
A. od 10% do 20%
B. od 60% do 70%
C. od 40% do 50%
D. od 20% do 30%
Prowadzenie sprzedaży
Jaką strategię sprzedaży powinien przyjąć właściciel małej księgarni znajdującej się w słabo uczęszczanym miejscu w mieście, aby zwiększyć swoje przychody?
A. Sprzedaż komisową
B. Preselekcję
C. Sprzedaż przez Internet
D. Akwizycję
Prowadzenie sprzedaży
Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania
A. nieracjonalne
B. dobrowolne
C. racjonalne
D. planowane
Prowadzenie sprzedaży
Obniżenie ceny podręczników szkolnych dla pośredników w zamian za ich promowanie jest przykładem wykorzystania rabatu
A. funkcjonalnego
B. związanego z nabywcą
C. gotówkowego
D. wartościowego
Prowadzenie sprzedaży
Prezentacja towarów w witrynie sklepowej, zorganizowana na czas Świąt Bożego Narodzenia, jest to ekspozycja
A. okolicznościowa
B. reprezentacyjna
C. seryjna
D. interaktywna
Prowadzenie sprzedaży
Próbki zapachów używane jako element promocji nie mogą być
A. sprzedawane w sklepie.
B. dołączane do rachunku.
C. rozdawane w sklepie.
D. rozdawane na ulicy.
Prowadzenie sprzedaży
Jaką zasadę ekspozycji towarów zastosował sprzedawca, umieszczając produkty po lewej stronie regału?
A. Prawej ręki
B. Kontrastu
C. Czytania półki jak książki
D. Zmiany tempa zakupów
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel sklepu z zabawkami nabył dużą ilość porcelanowych lalek i ustawił je na półce z lalkami. Nowo zakupione produkty nie wzbudzały zainteresowania klientów. Aby uniknąć problemu z trudnymi do sprzedaży zapasami i zredukować straty, właściciel powinien
A. usunąć lalki z sali sprzedażowej, robiąc przestrzeń na towar 'chodliwy'
B. wyeksponować lalki w oknie wystawowym sklepu
C. zwrócić lalki do hurtowni zabawek, w której zostały zakupione
D. rozdać lalki dziewczynkom przychodzącym do sklepu
Prowadzenie sprzedaży
Produkty, które mają na celu zachęcenie klienta do dokonania nieplanowanego zakupu podczas jego pobytu w sklepie, powinny być rozmieszczone na półkach
A. z artykułami codziennego użytku
B. z towarami w promocji
C. w sąsiedztwie kas
D. w rejonie głównego wejścia do sklepu
Prowadzenie sprzedaży
Właściciel sklepu ze sprzętem sportowym zamierza poszerzyć ofertę o urządzenia do treningu siłowego. W tym celu wysyła maile do producentów oraz hurtowników z prośbą o przesłanie propozycji. Którego etapu procesu zawierania umowy sprzedaży dotyczy opis sytuacji?
A. Przesłania oferty sprzedaży
B. Zapytania o ofertę
C. Uzgadniania warunków sprzedaży
D. Wybierania dostawcy towarów
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinien zastosować supermarket w danej okolicy, mający dużą przestrzeń sprzedażową, aby umożliwić klientom bezpośredni dostęp do produktów?
A. Samoobsługową
B. Specjalną
C. Preselekcyjną
D. Tradycyjną
Prowadzenie sprzedaży
Wskaż zasady rozmieszczania produktów w sklepie, które mają na celu pobudzić klientów do zakupów i przynosić duże zyski?
A. Produkty lekkie są umieszczane wyżej, a cięższe niżej
B. Produkty drogie, rzadko kupowane, są umieszczane na regale przy kasie
C. Produkty tańsze są umieszczane wyżej, a droższe niżej
D. Produkty kupowane pod wpływem impulsu, na których osiągana jest największa marża, są umieszczane na wysokości wzroku klienta
Prowadzenie sprzedaży
Jaką metodę sprzedaży powinno się wybrać dla produktów jubilerskich, znajdujących się w witrynach?
A. Samoobsługową
B. Specjalną
C. Wysyłkową
D. Preselekcyjną
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie fragmentu artykułu prasowego wskaż, do jakiego rodzaju klientek skierowana jest akcja promocyjna?
A. Zdecydowanych
B. Reagujących emocjonalnie
C. Konserwatywnych
D. Oczekujących doradztwa
Prowadzenie sprzedaży
Do metod sprzedaży bezpośredniej można zaliczyć
A. handel stacjonarny oraz wysyłkowy
B. akwizycję i zakupy telefoniczne
C. akwizycję i handel obnośny
D. zakupy telefoniczne oraz handel obwoźny
Prowadzenie sprzedaży
Prezentacja produktów w tradycyjnej formie sprzedaży odbywa się
A. u dostawcy
B. w sklepie stacjonarnym
C. u wytwórcy
D. u nabywcy
Prowadzenie sprzedaży
Preselekcja to sposób sprzedaży, który pozwala klientowi
A. nabywać towary za pośrednictwem Internetu.
B. wybierać towary z katalogu.
C. nawiązać bezpośredni kontakt z sprzedawcą.
D. samodzielnie wybierać towar.
Prowadzenie sprzedaży
Wielkość sprzedaży w domu towarowym wg asortymentu w tys. zł podaje tabela. Na podstawie analizy danych zamieszczonych w tabeli, ustal, który asortyment stanowił główny przedmiot sprzedaży w domu towarowym.
| Asortyment | Rok poprzedni w tys. zł | Rok badany w tys. zł | Wskaźniki struktury w badanym roku w% | Wskaźniki dynamiki w% |
|---|---|---|---|---|
| odzieżowo-włókienniczy | 300 | 480 | 36,6 | 160 |
| obuwie | 200 | 280 | 21,3 | 140 |
| radiowo-telewizyjny | 140 | 168 | 12,8 | 120 |
| meble | 125 | 138 | 10,5 | 110 |
| sprzęt AGD | 140 | 132 | 10,1 | 94 |
| pozostałe | 100 | 114 | 8,7 | 114 |
| Razem | 1005 | 1312 | 100,0 |
A. Obuwie.
B. Artykuły radiowo-telewizyjne.
C. Meble.
D. Artykuły odzieżowo-włókiennicze.
Prowadzenie sprzedaży
Rysunek przedstawia

A. kartę klubową.
B. kartę stałego klienta.
C. kartę rabatową.
D. kartę płatniczą.
Prowadzenie sprzedaży
Który z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej został scharakteryzowany w ramce?
| Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości. |
A. Ulotka.
B. Gazetka reklamowa.
C. Folder reklamowy.
D. Katalog.
Prowadzenie sprzedaży
Który z podanych zestawów produktów zawiera wyłącznie artykuły o wysokiej zawartości białka?
A. Czekolada mleczna, groszek z puszki, morele.
B. Czekoladowy baton, cebula, mleko w proszku.
C. Fasola szparagowa, filet drobiowy, rodzynki.
D. Ser żółty, soja, filet rybny z dorsza.
Prowadzenie sprzedaży
Jakość opakowań odnosi się głównie do produktów
A. zakupu okazjonalnego
B. pospolitych
C. do codziennego użytku
D. wysokiej klasy
Prowadzenie sprzedaży
Jak przebiega proces obsługi klienta w osiedlowym sklepie spożywczym, który stosuje tradycyjną formę sprzedaży?
A. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
B. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
C. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, wydanie żądanego towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
D. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, negocjowanie ceny, pobranie zapłaty, pożegnanie
Prowadzenie sprzedaży
Cechy obuwia, które obejmują płaski obcas, szeroką końcówkę oraz prostotę zapinania, to elementy, które powinny zostać zrealizowane
A. dziecięce
B. męskie
C. młodzieżowe
D. damskie
Prowadzenie sprzedaży
Umieszczając na sprzęcie wystawienniczym płaszcze, szale oraz nakrycia głowy, sprzedawca wykorzystał zasadę
A. substytucyjności
B. komplementarności
C. dostępności towarów
D. przejrzystości
Prowadzenie sprzedaży
W sklepie samoobsługowym do prezentacji czasopism wykorzystuje się
A. gondole
B. podesty
C. gabloty
D. szafki