Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 241
Prowadzenie sprzedaży

Strategia marketingowa puli wciągania oznacza

A. strategię reklamową realizowaną przez detalistę
B. specjalny program marketingowy dla detalistów
C. działania promocyjne producentów ukierunkowane na ostatecznych odbiorców
D. motywowanie hurtowników do zakupów poprzez system zniżek
HAN.01 Pytanie 242
Prowadzenie sprzedaży

Agencja badań marketingowych przedstawiła wyniki przeprowadzonych badań dotyczących struktury sprzedaży kremów do twarzy na rynku lokalnym. Który z kremów ma co najmniej 30% udział w rynku?

Rodzaj kremuWartość sprzedaży w zł
Owocowy4 300
Nagietkowy3 500
Rumiankowy4 200
Przeciwalergiczny8 000
RAZEM20 000

A. Nagietkowy.
B. Przeciwalergiczny.
C. Rumiankowy.
D. Owocowy
HAN.01 Pytanie 243
Prowadzenie sprzedaży

Klient może swobodnie i samodzielnie korzystać z towaru, ale aby go nabyć, potrzebuje wsparcia ze strony sprzedawcy. Jaką formę sprzedaży to opisuje?

A. tradycyjna ze zredukowaną obsługą nabywcy
B. preselekcyjna
C. samoobsługowa
D. tradycyjna z rozwiniętą obsługą nabywcy
HAN.01 Pytanie 244
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę aktywizacji sprzedaży wykorzystuje producent soków, gdy oferuje nagrody za zbieranie określonej liczby nakrętek z butelek po sokach?

A. Public relations
B. Promocję sprzedaży
C. Reklamę
D. Sprzedaż osobistą
HAN.01 Pytanie 245
Prowadzenie sprzedaży

W kwiaciarni, która specjalizuje się w artystycznych kompozycjach kwiatowych, do obsługi klientów należy zastosować metodę sprzedaży

A. tradycyjną
B. preselekcyjną
C. samoobsługową
D. z automatów
Prowadzenie sprzedaży

Jaką formę sprzedaży powinny wybierać osoby prowadzące działalność gospodarczą, które pragną zakupić towary w opakowaniach zbiorczych po cenach zbliżonych do hurtowych?

A. Cash & carry
B. Hipermarket
C. Dom handlowy
D. Outlet
HAN.01 Pytanie 247
Prowadzenie sprzedaży

Podczas aranżacji powierzchni sprzedażowej w małym sklepie samoobsługowym należy zakładać, że na sprzęt do prezentacji produktów powinno się przeznaczyć od 30% do 40% całkowitej powierzchni, a na drogi komunikacyjne

A. od 10% do 20%
B. od 60% do 70%
C. od 40% do 50%
D. od 20% do 30%
HAN.01 Pytanie 248
Prowadzenie sprzedaży

Jaką strategię sprzedaży powinien przyjąć właściciel małej księgarni znajdującej się w słabo uczęszczanym miejscu w mieście, aby zwiększyć swoje przychody?

A. Sprzedaż komisową
B. Preselekcję
C. Sprzedaż przez Internet
D. Akwizycję
HAN.01 Pytanie 249
Prowadzenie sprzedaży

Zachowania nabywcze, które pozwalają na uzyskanie najwyższej satysfakcji, zazwyczaj związanej z zakupem jak największej ilości produktów przy określonym poziomie dochodu, to zachowania

A. nieracjonalne
B. dobrowolne
C. racjonalne
D. planowane
Prowadzenie sprzedaży

Obniżenie ceny podręczników szkolnych dla pośredników w zamian za ich promowanie jest przykładem wykorzystania rabatu

A. funkcjonalnego
B. związanego z nabywcą
C. gotówkowego
D. wartościowego
HAN.01 Pytanie 251
Prowadzenie sprzedaży

Prezentacja towarów w witrynie sklepowej, zorganizowana na czas Świąt Bożego Narodzenia, jest to ekspozycja

A. okolicznościowa
B. reprezentacyjna
C. seryjna
D. interaktywna
HAN.01 Pytanie 252
Prowadzenie sprzedaży

Próbki zapachów używane jako element promocji nie mogą być

A. sprzedawane w sklepie.
B. dołączane do rachunku.
C. rozdawane w sklepie.
D. rozdawane na ulicy.
HAN.01 Pytanie 253
Prowadzenie sprzedaży

Jaką zasadę ekspozycji towarów zastosował sprzedawca, umieszczając produkty po lewej stronie regału?

A. Prawej ręki
B. Kontrastu
C. Czytania półki jak książki
D. Zmiany tempa zakupów
HAN.01 Pytanie 254
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel sklepu z zabawkami nabył dużą ilość porcelanowych lalek i ustawił je na półce z lalkami. Nowo zakupione produkty nie wzbudzały zainteresowania klientów. Aby uniknąć problemu z trudnymi do sprzedaży zapasami i zredukować straty, właściciel powinien

A. usunąć lalki z sali sprzedażowej, robiąc przestrzeń na towar 'chodliwy'
B. wyeksponować lalki w oknie wystawowym sklepu
C. zwrócić lalki do hurtowni zabawek, w której zostały zakupione
D. rozdać lalki dziewczynkom przychodzącym do sklepu
HAN.01 Pytanie 255
Prowadzenie sprzedaży

Produkty, które mają na celu zachęcenie klienta do dokonania nieplanowanego zakupu podczas jego pobytu w sklepie, powinny być rozmieszczone na półkach

A. z artykułami codziennego użytku
B. z towarami w promocji
C. w sąsiedztwie kas
D. w rejonie głównego wejścia do sklepu
HAN.01 Pytanie 256
Prowadzenie sprzedaży

Właściciel sklepu ze sprzętem sportowym zamierza poszerzyć ofertę o urządzenia do treningu siłowego. W tym celu wysyła maile do producentów oraz hurtowników z prośbą o przesłanie propozycji. Którego etapu procesu zawierania umowy sprzedaży dotyczy opis sytuacji?

A. Przesłania oferty sprzedaży
B. Zapytania o ofertę
C. Uzgadniania warunków sprzedaży
D. Wybierania dostawcy towarów
HAN.01 Pytanie 257
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży powinien zastosować supermarket w danej okolicy, mający dużą przestrzeń sprzedażową, aby umożliwić klientom bezpośredni dostęp do produktów?

A. Samoobsługową
B. Specjalną
C. Preselekcyjną
D. Tradycyjną
HAN.01 Pytanie 258
Prowadzenie sprzedaży

Wskaż zasady rozmieszczania produktów w sklepie, które mają na celu pobudzić klientów do zakupów i przynosić duże zyski?

A. Produkty lekkie są umieszczane wyżej, a cięższe niżej
B. Produkty drogie, rzadko kupowane, są umieszczane na regale przy kasie
C. Produkty tańsze są umieszczane wyżej, a droższe niżej
D. Produkty kupowane pod wpływem impulsu, na których osiągana jest największa marża, są umieszczane na wysokości wzroku klienta
HAN.01 Pytanie 259
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży powinno się wybrać dla produktów jubilerskich, znajdujących się w witrynach?

A. Samoobsługową
B. Specjalną
C. Wysyłkową
D. Preselekcyjną
HAN.01 Pytanie 260
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie fragmentu artykułu prasowego wskaż, do jakiego rodzaju klientek skierowana jest akcja promocyjna?

A. Zdecydowanych
B. Reagujących emocjonalnie
C. Konserwatywnych
D. Oczekujących doradztwa
HAN.01 Pytanie 261
Prowadzenie sprzedaży

Do metod sprzedaży bezpośredniej można zaliczyć

A. handel stacjonarny oraz wysyłkowy
B. akwizycję i zakupy telefoniczne
C. akwizycję i handel obnośny
D. zakupy telefoniczne oraz handel obwoźny
HAN.01 Pytanie 263
Prowadzenie sprzedaży

Preselekcja to sposób sprzedaży, który pozwala klientowi

A. nabywać towary za pośrednictwem Internetu.
B. wybierać towary z katalogu.
C. nawiązać bezpośredni kontakt z sprzedawcą.
D. samodzielnie wybierać towar.
HAN.01 Pytanie 264
Prowadzenie sprzedaży

Wielkość sprzedaży w domu towarowym wg asortymentu w tys. zł podaje tabela. Na podstawie analizy danych zamieszczonych w tabeli, ustal, który asortyment stanowił główny przedmiot sprzedaży w domu towarowym.

AsortymentRok poprzedni w tys. złRok badany w tys. złWskaźniki struktury w badanym roku w%Wskaźniki dynamiki w%
odzieżowo-włókienniczy30048036,6160
obuwie20028021,3140
radiowo-telewizyjny14016812,8120
meble12513810,5110
sprzęt AGD14013210,194
pozostałe1001148,7114
Razem10051312100,0

A. Obuwie.
B. Artykuły radiowo-telewizyjne.
C. Meble.
D. Artykuły odzieżowo-włókiennicze.
HAN.01 Pytanie 266
Prowadzenie sprzedaży

Który z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej został scharakteryzowany w ramce?

Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości.

A. Ulotka.
B. Gazetka reklamowa.
C. Folder reklamowy.
D. Katalog.
HAN.01 Pytanie 267
Prowadzenie sprzedaży

Który z podanych zestawów produktów zawiera wyłącznie artykuły o wysokiej zawartości białka?

A. Czekolada mleczna, groszek z puszki, morele.
B. Czekoladowy baton, cebula, mleko w proszku.
C. Fasola szparagowa, filet drobiowy, rodzynki.
D. Ser żółty, soja, filet rybny z dorsza.
HAN.01 Pytanie 269
Prowadzenie sprzedaży

Jak przebiega proces obsługi klienta w osiedlowym sklepie spożywczym, który stosuje tradycyjną formę sprzedaży?

A. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
B. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
C. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, wydanie żądanego towaru, pobranie zapłaty, pożegnanie
D. powitanie klienta, identyfikacja potrzeb, prezentacja produktów, doradztwo w wyborze, wydanie towaru, negocjowanie ceny, pobranie zapłaty, pożegnanie
HAN.01 Pytanie 270
Prowadzenie sprzedaży

Cechy obuwia, które obejmują płaski obcas, szeroką końcówkę oraz prostotę zapinania, to elementy, które powinny zostać zrealizowane

A. dziecięce
B. męskie
C. młodzieżowe
D. damskie
HAN.01 Pytanie 271
Prowadzenie sprzedaży

Umieszczając na sprzęcie wystawienniczym płaszcze, szale oraz nakrycia głowy, sprzedawca wykorzystał zasadę

A. substytucyjności
B. komplementarności
C. dostępności towarów
D. przejrzystości