Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 2
Prowadzenie sprzedaży

Określ sekwencję kroków, które należy wykonać podczas prowadzenia rozmowy handlowej, w zgodzie z zasadami sprzedaży.

A. Przekonywanie do kolejnych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, ustalenie potrzeb klienta
B. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości, ustalenie oraz pobranie płatności, przekonywanie do kolejnych zakupów
C. Przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie potrzeb klienta, ustalenie oraz pobranie płatności, prezentacja produktu, wyjaśnienie wątpliwości
D. Ustalenie potrzeb klienta, prezentacja produktu, przekonywanie do kolejnych zakupów, ustalenie oraz pobranie płatności, wyjaśnienie wątpliwości
HAN.01 Pytanie 3
Prowadzenie sprzedaży

Aby uzyskać szczegóły dotyczące produktów oferowanych przez sprzedawcę, ich cen oraz warunków transakcji, należy do niego wysłać

A. specyfikację towarową
B. zapytanie ofertowe
C. ofertę sprzedaży
D. folder informacyjny
HAN.01 Pytanie 4
Prowadzenie sprzedaży

Który sposób komunikacji o ofercie sklepu w sektorze papierniczym byłby wskazany dla klientów instytucjonalnych, a powinien być unikany w przypadku klientów indywidualnych?

A. Dokumenty skierowane do klientów.
B. Reklama w lokalnej telewizji.
C. Foldery.
D. Sieć Internet.
HAN.01 Pytanie 5
Prowadzenie sprzedaży

Jaką metodę sprzedaży wykorzystuje się w sklepie mięsnym dla produktów nieporcjowanych?

A. Samoobsługową
B. Mieszaną
C. Tradycyjną
D. Preselekcyjną
HAN.01 Pytanie 7
Prowadzenie sprzedaży

Towary sprzedawane w cenach promocyjnych oraz obniżonych oznaczane są poprzez umieszczenie informacji na wywieszce

A. dotychczasowej ceny przekreślonej oraz nowej promocyjnej lub obniżonej.
B. nowej ceny promocyjnej oraz obniżonej.
C. dotychczasowej ceny oraz nowej obniżonej.
D. dotychczasowej ceny oraz nowej promocyjnej.
HAN.01 Pytanie 8
Prowadzenie sprzedaży

Elementy takie jak paski skórzane, skarpetki oraz pasta do butów dostępne w sklepie obuwniczym tworzą asortyment

A. specjalistyczny
B. uzupełniający
C. podstawowy
D. uniwersalny
Prowadzenie sprzedaży

Zgodnie z przepisami dotyczącymi walki z nieuczciwą konkurencją, firmy handlowe mają możliwość organizacji wyprzedaży po sezonie

A. raz na trzy miesiące
B. dwa razy w roku
C. jednokrotnie w ciągu roku
D. trzy razy w roku
HAN.01 Pytanie 13
Prowadzenie sprzedaży

Zakup towaru, który nastąpił nieumyślnie, spowodowany atrakcyjną ceną, zastosowanym rabatem oraz przyznaną gwarancją, jest przyczyną zachowania

A. refleksyjnego
B. nawykowego
C. emocjonalnego
D. fizjologicznego
HAN.01 Pytanie 16
Prowadzenie sprzedaży

Preselekcja związana ze sprzedażą według wzorów jest stosowana w handlu

A. roślin doniczkowych
B. materiałów biurowych
C. płytek ceramicznych
D. złotej biżuterii
HAN.01 Pytanie 17
Prowadzenie sprzedaży

W formie preselekcji sprzedażowej klient ma opcję

A. swobodnego i niezależnego wyboru towaru, realizacji przymiarek oraz wstępnego wyboru i nawiązania rozmowy ze sprzedawcą w celu sprecyzowania swoich oczekiwań
B. samodzielnego wyboru towaru, dokonania przymiarek oraz kontaktu ze sprzedawcą wyłącznie w momencie płatności
C. wyboru towaru jedynie przy pomocy sprzedawcy, który doradza, prezentuje produkty oraz rozwiewa wątpliwości
D. swobodnego i niezależnego wyboru towaru oraz dokonania zakupu bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą
Prowadzenie sprzedaży

Średni wzrost sprzedaży zmywarek wynosi 2% miesięcznie. Oblicz prognozowaną sprzedaż na czerwiec tego roku, zakładając, że w maju sprzedano 200 sztuk zmywarek.

A. 220 szt.
B. 202 szt.
C. 240 szt.
D. 204 szt.
HAN.01 Pytanie 19
Prowadzenie sprzedaży

...Dzień dobry. Reprezentuję firmę XYZ i chciałbym zaprezentować Państwu naszą ofertę promocyjną. Jeśli zdecydują się Państwo na zakup już dzisiaj, ten odkurzacz mogą Państwo nabyć za jedyne 4 999,00 zł. Umowę wyślę Państwu pocztą. Od umowy można odstąpić w ciągu 14 dni... Jaką formę sprzedaży przedstawia ten fragment rozmowy sprzedażowej?

A. Zwykłą.
B. Komisyjną.
C. Preselekcyjną.
D. Telefoniczną.
HAN.01 Pytanie 20
Prowadzenie sprzedaży

Określ prawidłowy proces obsługi klienta w sklepie z kosmetykami, który sprzedaje swoje produkty w sposób tradycyjny?

A. Zidentyfikowanie potrzeb, prezentacja produktów, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
B. Prezentacja produktów, zachęta do kolejnych zakupów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności
C. Prezentacja produktów, zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, zachęcanie do kolejnych zakupów
D. Zidentyfikowanie potrzeb, pobranie płatności, prezentacja produktów, zachęcanie do kolejnych zakupów
HAN.01 Pytanie 22
Prowadzenie sprzedaży

W niewielkim sklepie z parasolami odbywa się sprzedaż produktów w sposób tradycyjny. Jak powinien zachować się sprzedawca, gdy obsługuje klientkę, która zamierza nabyć parasol na prezent dla swojego męża i jest wyraźnie waha się przy wyborze?

A. Zaoferować parasole, które znajdują się najbliżej.
B. Podać klientce do wyboru po jednym parasolu z każdego typu.
C. Zaproponować parasole najwyższej jakości, lecz najdroższe.
D. W trakcie rozmowy sprzedażowej wyjaśnić, jakie są oczekiwania klientki.
Prowadzenie sprzedaży

Cena równowagi na rynku jest osiągana, kiedy wielkość popytu

A. jest niższa od wielkości podaży
B. jest równa wielkości podaży
C. przewyższa wielkość podaży
D. nie jest uzależniona od wielkości podaży
HAN.01 Pytanie 24
Prowadzenie sprzedaży

Modne zestawy odzieżowe, które są wystawione na pokaz i oferowane w cenie promocyjnej, klasyfikują się jako towary

A. luksusowe
B. wybieralne
C. magnesy
D. impulsy
HAN.01 Pytanie 25
Prowadzenie sprzedaży

Do tradycyjnego sklepu z perfumami wszedł klient, który planuje zakupić prezent dla swojej córki. Jakie kroki powinien podjąć sprzedawca w celu obsługi tego klienta?

A. Ustalenie potrzeb, wyjaśnienie wątpliwości, prezentacja produktów, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
B. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, zachęcenie do dodatkowych zakupów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
C. Ustalenie potrzeb, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności, zachęcenie do dodatkowych zakupów
D. Ustalenie potrzeb, zachęcenie do dodatkowych zakupów, prezentacja produktów, wyjaśnienie wątpliwości, inkaso należności
HAN.01 Pytanie 26
Prowadzenie sprzedaży

Umieszczając w ladzie chłodniczej masło obok margaryny, wykorzystano zasadę rozmieszczania artykułów w pobliżu siebie

A. na które popyt występuje po sezonie
B. kupowanych razem
C. komplementarnych
D. substytucyjnych
HAN.01 Pytanie 27
Prowadzenie sprzedaży

Szeroki oraz płytki asortyment, charakterystyczny dla sprzedaży w kioskach, powinien być oferowany według metody

A. tradycyjnej
B. samoobsługi
C. preselekcji
D. wysyłkowej
HAN.01 Pytanie 28
Prowadzenie sprzedaży

Towary często rotujące powinny być eksponowane na półkach sklepowych

A. na najniższych poziomach
B. na wysokości oczu klientów
C. w pobliżu wejścia
D. jak najdalej od drzwi
Prowadzenie sprzedaży

Cechy transakcji takie jak:
- uzyskanie towaru do użytku od razu po podpisaniu umowy oraz dokonaniu pierwszej wpłaty,
- obowiązek regularnego spłacania przez klienta zobowiązań za towar przez cały czas określony w umowie,
- przeniesienie towaru na własność klienta po uregulowaniu całej kwoty, są typowe dla sprzedaży

A. internetowej
B. akwizycyjnej
C. wysyłkowej
D. ratalnej
HAN.01 Pytanie 30
Prowadzenie sprzedaży

Manekiny, na których prezentowana jest odzież w sklepach samoobsługowych i preselekcyjnych, powinny być umieszczane bezpośrednio na podłodze lub na

A. gondolach.
B. półkach.
C. stołach.
D. podestach.
Prowadzenie sprzedaży

Na półce widnieje informacja o promocji na wyeksponowany produkt, którego cena z 1 200,00 zł została obniżona do 1 019,00 zł. Jaką kwotę zmniejszono cenę tego produktu?

A. o 291,00 zł
B. o 81,00 zł
C. o 219,00 zł
D. o 181,00 zł
Prowadzenie sprzedaży

Sklep odzieżowy FOREST, wprowadzając tymczasową obniżkę cen odzieży zimowej, zmniejszył w lutym ceny swetrów wełnianych z 80 zł. do 60 zł. Aby uzyskać przychód ze sprzedaży na poziomie z stycznia, sklep musi podnieść sprzedaż z 30 szt. do

A. 80 szt.
B. 40 szt.
C. 100 szt.
D. 60 szt.
HAN.01 Pytanie 33
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie zamieszczonej w ramce rozmowy sprzedażowej, przeprowadzonej w sklepie osiedlowym, określ zastosowaną formę sprzedaży.

Klient: Dzień dobry.
Sprzedawca: Dzień dobry, w czym mogę pomóc?
Klient: Proszę jedno mleko w kartonie.
Sprzedawca: Proszę, czy coś jeszcze?
Klient: Nie, dziękuję.
Sprzedawca: 2.50 zł
Klient: Dziękuję, do widzenia.
Sprzedawca: Dziękuję, do widzenia.

A. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta.
B. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta.
C. Samoobsługowa.
D. Preselekcyjna.
HAN.01 Pytanie 34
Prowadzenie sprzedaży

Podczas układania produktów na sali sprzedażowej należy

A. produkty o najwyższej zyskowności umieszczać na wysokości oczu
B. produkty o największych wymiarach umieszczać na najwyższych półkach
C. produkty z późniejszym terminem ważności umieszczać z przodu półek
D. dobra komplementarne umieszczać na najwyższych półkach
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie informacji przestawionych w tabeli ustal jaki procent konsumentów uznaje cenę 7 zł za zbyt niską.

Cena w złUdział konsumentów uznających cenę za zbyt wysoką w %Udział konsumentów uznających cenę za zbyt niską w %Udział konsumentów akceptujących cenę w %
5104050
7253540
9601030
1140060

A. 40
B. 10
C. 0
D. 35
HAN.01 Pytanie 36
Prowadzenie sprzedaży

Towar sprzedawany w obniżonej cenie promocyjnej powinien być oznaczony przez umieszczenie na jego etykiecie

A. tylko nowej ceny promocyjnej
B. przekreślonej poprzedniej ceny oraz nowej ceny promocyjnej
C. wyższej ceny promocyjnej niż ta obowiązująca przed zmianą
D. wyłącznie dotychczasowej ceny przed zmianą
HAN.01 Pytanie 37
Prowadzenie sprzedaży

Jeśli z jednej strony lady stoi sprzedawca oraz towary, a z drugiej strony znajdują się klienci, którzy mogą uzyskać dostęp do towarów wyłącznie za pośrednictwem sprzedawcy, to oznacza, że mamy do czynienia ze sprzedażą

A. tradycyjną
B. samoobsługową
C. preselekcyjną
D. wysyłkową
HAN.01 Pytanie 38
Prowadzenie sprzedaży

Dla jakich z wymienionych produktów zaleca się sprzedaż subskrypcyjna?

A. Kosmetyków
B. Obuwia
C. Serii wydawnictw książkowych
D. Sprzętu elektronicznego
HAN.01 Pytanie 39
Prowadzenie sprzedaży

Którą technikę argumentacji przedstawia zamieszczony opis?

Opis techniki argumentacji
Sprzedawca rozpoznaje, która cecha towaru jest kluczowa dla klienta i skupia uwagę klienta, podając argumenty istotne właśnie z tego punktu widzenia.

A. Alternatywną.
B. Cenową.
C. Koncentracji.
D. Kompensacyjną.
HAN.01 Pytanie 40
Prowadzenie sprzedaży

Jakie narzędzie powinien zastosować właściciel lokalnego sklepu spożywczego, aby informować swoich klientów o aktualnych promocjach?

A. Szyld
B. Stand
C. Billboard
D. Plakat