Filtrowanie pytań

Wybierz zawód, aby zobaczyć dostępne kwalifikacje

HAN.01 Pytanie 42
Prowadzenie sprzedaży

Dane w tabeli przedstawiają wielkość sprzedaży cementu w czterech marketach budowlanych funkcjonujących na rynku krakowskim w maju 2011 r. Największy udział w rynku cementu ma market

MarketSprzedaż w tonach
A.25
B.28
C.43
D.4

A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
HAN.01 Pytanie 43
Prowadzenie sprzedaży

Na witrynach z szklanymi półkami, przeszklonymi ladami z oświetleniem oraz zamkniętymi gablotami wyświetla się

A. telewizory
B. krawaty
C. zegarki
D. sprzęt AGD
HAN.01 Pytanie 44
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca może zaproponować klientowi, który planuje nabyć przewodnik po Wrocławiu, jako produkt uzupełniający

A. przewodnik po Karkonoszach
B. plan miasta Wrocław
C. mapę drogową Polski
D. obrazek przedstawiający okolice Wrocławia
HAN.01 Pytanie 45
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca, ustawiając obok siebie na ekspozycji obuwie wykonane ze skóry naturalnej i sztucznej, zastosował zasadę

A. kolejności dostaw
B. substytucyjności
C. dostępności towarów
D. komplementarności
HAN.01 Pytanie 46
Prowadzenie sprzedaży

Na podstawie danych w tabeli określ, w którym z przedstawionych wariantów kolejne etapy sprzedaży w punkcie sprzedaży detalicznej są poukładane w prawidłowy sposób.

A.B.C.D.
- przekonywanie do dalszych zakupów,
- wyjaśnienie wątpliwości,
- ustalenie należności,
- prezentacja produktu.
- przekonywanie do dalszych zakupów,
- ustalenie potrzeb klienta,
- ustalenie należności
- prezentacja produktu.
- ustalenie potrzeb klienta,
- prezentacja produktu,
- przekonywanie do dalszych zakupów,
- ustalenie i pobranie należności.
- ustalenie potrzeb klienta,
- prezentacja produktu,
- wyjaśnienie wątpliwości,
- ustalenie i pobranie należności.

A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
HAN.01 Pytanie 47
Prowadzenie sprzedaży

Wystawa, która prezentuje produkty dostępne w sklepie oraz dekoracje na okres świąteczny, nosi nazwę

A. reprezentacyjna
B. towarowa
C. masowa
D. okolicznościowa
HAN.01 Pytanie 48
Prowadzenie sprzedaży

Klient powinien otrzymać darmowe opakowanie, jeżeli

A. poprosił o zapakowanie zakupionych produktów w torbę ozdobną
B. zapomniał wziąć torby z domu
C. zwrócił się o torbę z materiału ekologicznego
D. nabył towar sprzedawany luzem
HAN.01 Pytanie 49
Prowadzenie sprzedaży

Asortyment artykułów spożywczych w hipermarketach to asortyment

A. szeroki i płytki
B. szeroki i głęboki
C. wąski i głęboki
D. wąski i płytki
HAN.01 Pytanie 51
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zasady nie są stosowane podczas układania produktów na półkach?

A. Towary powinny być układane według kolejności ich dostawy
B. Ekspozycja powinna brać pod uwagę właściwości fizyko-chemiczne produktów
C. Droższe artykuły powinny znajdować się na dolnej półce
D. Produkty powinny być łatwo dostępne dla konsumenta
HAN.01 Pytanie 52
Prowadzenie sprzedaży

Jakie usługi proponują sklepy dyskontowe swoim klientom?

A. wysokiej jakości wyposażenie punktu sprzedaży oraz drogie towary
B. duże ilości towarów sprzedawane po atrakcyjnych cenach
C. korzystne warunki zakupu towarów w wysokiej cenie
D. minimalistyczne wyposażenie przestrzeni handlowej oraz niskie ceny produktów
HAN.01 Pytanie 53
Prowadzenie sprzedaży

Stwierdzenie: "Cena rozmów telefonicznych w naszej ofercie jest niższa niż u głównego dostawcy" należy zakwalifikować jako reklamę

A. społeczna
B. podprogowa
C. porównawcza
D. ukryta
HAN.01 Pytanie 54
Prowadzenie sprzedaży

...Wzrasta zainteresowanie towarem, zyski przedsiębiorstwa się zwiększają, pojawia się rywalizacja, stosowane są promocje zachęcające do zakupu... Dla której etapy cyklu życia produktu charakterystyczny jest opisany stan?

A. Wprowadzenia
B. Spadku
C. Dojrzałości
D. Wzrostu
HAN.01 Pytanie 56
Prowadzenie sprzedaży

W tabeli przedstawiono wielkość sprzedaży w domu towarowym według asortymentu. Ustal, który asortyment stanowi główny przedmiot sprzedaży.

AsortymentSprzedaż w roku bieżącym
w tys. zł
Wskaźnik struktury w roku bieżącym
w %
Radiowo-telewizyjny47021,6
Włókienniczo-odzieżowy54024,8
Meble42019,3
Obuwie1506,9
Chemiczny38017,5
Pozostałe2159,9
Razem2 175100,0

A. Radiowo-telewizyjny.
B. Chemiczny.
C. Meble.
D. Włókienniczo-odzieżowy.
Prowadzenie sprzedaży

Hurtownia materiałów biurowych odpowiedziała na propozycję zawarcia umowy dotyczącej dostarczenia artykułów biurowych dla jednostki samorządowej. Sporządziła ofertę i złożyła ją w ustalonym terminie. W ten sposób hurtownia wzięła udział

A. w targach
B. w licytacji
C. w przetargu
D. w aukcji
HAN.01 Pytanie 58
Prowadzenie sprzedaży

Pasty do obuwia oraz skórzane paski sprzedawane w punkcie sprzedaży obuwia tworzą asortyment

A. uzupełniający.
B. główny.
C. substytucyjny.
D. uniwersalny.
HAN.01 Pytanie 59
Prowadzenie sprzedaży

Faza rozmowy sprzedażowej, w której sprzedawca odpowiada na pytanie zadane przez klientkę "Czy ta bluzka z pewnością nie rozciągnie się w trakcie prania?", to

A. prezentacja towaru
B. wyjaśnienie wątpliwości
C. realizacja zamówienia
D. rozpoznanie potrzeb
HAN.01 Pytanie 61
Prowadzenie sprzedaży

Symbol umieszczany na opakowaniach niektórych produktów oznacza, że

Ilustracja do pytania 21
A. towar znajdujący się w opakowaniu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
B. opakowanie produktu wykonane jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używane wielokrotnie.
C. opakowanie produktu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
D. towar znajdujący się w opakowaniu wykonany jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używany wielokrotnie.
HAN.01 Pytanie 62
Prowadzenie sprzedaży

Typ przedsiębiorstwa, które dokonuje sprzedaży towaru powierzonego przez zleceniodawcę, pobierając od tego prowizję, prowadzi działalność

A. ratalną
B. na zamówienie
C. komisową
D. subskrypcyjną
HAN.01 Pytanie 63
Prowadzenie sprzedaży

Firma prowadzi sprzedaż mrożonek z chłodni umieszczonej w pojeździe. Jaką formę sprzedaży można wówczas zidentyfikować?

A. handlu obwoźnego
B. sprzedaży wysyłkowej
C. handlu obnośnego
D. akwizycji
HAN.01 Pytanie 64
Prowadzenie sprzedaży

W tabeli przedstawiono zadania instytucji, które wspomagają działalność przedsiębiorstwa handlowego. Które z tych zadań wypełnia agencja marketingowa?

A.Prowadzenie badań rynku, doradztwo w zakresie promocji sprzedaży.
B.Prowadzenie rachunku bankowego, udzielanie kredytów.
C.Ubezpieczenie majątku przedsiębiorstwa, wypłata odszkodowań.
D.Organizowanie transportu ludzi, zapewnienie przestrzegania łańcucha chłodniczego w trakcie przewozu towarów.

A. A.
B. B.
C. C.
D. D.
HAN.01 Pytanie 65
Prowadzenie sprzedaży

Jakie zachowania konsumentów najczęściej prowadzą do wystąpienia dysonansu po dokonaniu zakupu?

A. Przyzwyczajone.
B. Logiczne.
C. Irracjonalne.
D. Zwyczajowe.
HAN.01 Pytanie 66
Prowadzenie sprzedaży

Jaka forma sprzedaży jest wykorzystywana w punktach detalicznych, które oferują wysoką jakość obsługi dla klientów pragnących luksusowych warunków w zamian za wyższe ceny?

A. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta
B. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta
C. Samoobsługowa
D. Preselekcyjna
Prowadzenie sprzedaży

W firmie zwiększyła się wartość zysku netto przy niezmienionych przychodach ze sprzedaży. Jak to wpłynie na rentowność sprzedaży?

A. Pozostanie na tym samym poziomie
B. Wzrośnie
C. Kierunek zmian rentowności jest niemożliwy do ustalenia
D. Zmaleje
HAN.01 Pytanie 68
Prowadzenie sprzedaży

W skład marketingu-mix, obok ceny i produktu, wchodzą również

A. zarządzanie i promocja
B. dystrybucja i personel
C. promocja i personel
D. promocja i dystrybucja
HAN.01 Pytanie 69
Prowadzenie sprzedaży

Producent odzieży sportowej wysłał do hurtowni w całym kraju katalogi z nowymi wzorami swojej odzieży. Który etap zawierania umowy sprzedaży został w ten sposób przedstawiony?

A. Sprzedaż towarów
B. Oferta sprzedaży
C. Negocjowanie ceny
D. Zapytanie o ofertę
HAN.01 Pytanie 71
Prowadzenie sprzedaży

Który opis zachowania odnosi się do klienta, który jest niecierpliwy?

A. Podejmuje decyzję dopiero po konsultacji ze sprzedawcą, jest spokojny i zrównoważony
B. Śpieszy się, wykazuje zdenerwowanie, przestępuje w kolejce z nogi na nogę
C. Spogląda w podłogę, niechętnie odpowiada na zadawane pytania
D. Rozmawia ze sprzedawcą nie tylko o produktach, długo przegląda dostępny asortyment
HAN.01 Pytanie 72
Prowadzenie sprzedaży

Sprzedawca, eksponując obok siebie na stoisku obuwie wykonane z naturalnej skóry oraz z materiałów sztucznych, zastosował zasadę

A. dostępności towarów
B. substytucyjności
C. komplementarności
D. kolejności dostaw
Prowadzenie sprzedaży

Jakiego elementu można nie uwzględniać przy tworzeniu oferty handlowej?

A. Fotografia proponowanych produktów
B. Data ważności oferty
C. Informacje kontaktowe sklepu
D. Lista oferowanych produktów
HAN.01 Pytanie 75
Prowadzenie sprzedaży

Informowanie mediów o udziale firmy budowlanej w ogólnopolskiej akcji charytatywnej, która ma na celu finansowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego dla osób z niepełnosprawnościami, jest formą

A. public relations
B. promocji
C. propagandy
D. reklamy
HAN.01 Pytanie 76
Prowadzenie sprzedaży

Miejsca sprzedaży, które sprzedają swoje wyroby w ilościach hurtowych firmom w samoobsługowych obiektach o dużej powierzchni znane są jako

A. cash & carry
B. centra handlowe
C. sklepy dyskontowe
D. domy towarowe
HAN.01 Pytanie 78
Prowadzenie sprzedaży

Niewielki wybór towarów, niskie ceny oraz bardzo ograniczone warunki sprzedaży charakteryzują

A. sklepy branżowe
B. sklepy specjalistyczne
C. domy handlowe
D. domy dyskontowe
HAN.01 Pytanie 79
Prowadzenie sprzedaży

Zakupując energooszczędny piecyk do ogrzewania swojego mieszkania, klient kierował się jakim motywem?

A. emocjonalnym
B. racjonalnym
C. zabezpieczającym
D. społecznym
HAN.01 Pytanie 80
Prowadzenie sprzedaży

Którego z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej dotyczy przedstawiony opis?

Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości.

A. Ulotki.
B. Folderu reklamowego.
C. Gazetki reklamowej.
D. Katalogu.