Filtrowanie pytań
Prowadzenie sprzedaży
A. rękawiczek.
B. obuwia.
C. plecaka.
D. perfum.
Prowadzenie sprzedaży
Dane w tabeli przedstawiają wielkość sprzedaży cementu w czterech marketach budowlanych funkcjonujących na rynku krakowskim w maju 2011 r. Największy udział w rynku cementu ma market
| Market | Sprzedaż w tonach |
|---|---|
| A. | 25 |
| B. | 28 |
| C. | 43 |
| D. | 4 |
A. A.
B. B.
C. D.
D. C.
Prowadzenie sprzedaży
Na witrynach z szklanymi półkami, przeszklonymi ladami z oświetleniem oraz zamkniętymi gablotami wyświetla się
A. telewizory
B. krawaty
C. zegarki
D. sprzęt AGD
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca może zaproponować klientowi, który planuje nabyć przewodnik po Wrocławiu, jako produkt uzupełniający
A. przewodnik po Karkonoszach
B. plan miasta Wrocław
C. mapę drogową Polski
D. obrazek przedstawiający okolice Wrocławia
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca, ustawiając obok siebie na ekspozycji obuwie wykonane ze skóry naturalnej i sztucznej, zastosował zasadę
A. kolejności dostaw
B. substytucyjności
C. dostępności towarów
D. komplementarności
Prowadzenie sprzedaży
Na podstawie danych w tabeli określ, w którym z przedstawionych wariantów kolejne etapy sprzedaży w punkcie sprzedaży detalicznej są poukładane w prawidłowy sposób.
| A. | B. | C. | D. |
|---|---|---|---|
| - przekonywanie do dalszych zakupów, - wyjaśnienie wątpliwości, - ustalenie należności, - prezentacja produktu. | - przekonywanie do dalszych zakupów, - ustalenie potrzeb klienta, - ustalenie należności - prezentacja produktu. | - ustalenie potrzeb klienta, - prezentacja produktu, - przekonywanie do dalszych zakupów, - ustalenie i pobranie należności. | - ustalenie potrzeb klienta, - prezentacja produktu, - wyjaśnienie wątpliwości, - ustalenie i pobranie należności. |
A. B.
B. D.
C. C.
D. A.
Prowadzenie sprzedaży
Wystawa, która prezentuje produkty dostępne w sklepie oraz dekoracje na okres świąteczny, nosi nazwę
A. reprezentacyjna
B. towarowa
C. masowa
D. okolicznościowa
Prowadzenie sprzedaży
Klient powinien otrzymać darmowe opakowanie, jeżeli
A. poprosił o zapakowanie zakupionych produktów w torbę ozdobną
B. zapomniał wziąć torby z domu
C. zwrócił się o torbę z materiału ekologicznego
D. nabył towar sprzedawany luzem
Prowadzenie sprzedaży
Asortyment artykułów spożywczych w hipermarketach to asortyment
A. szeroki i płytki
B. szeroki i głęboki
C. wąski i głęboki
D. wąski i płytki
Prowadzenie sprzedaży
Najlepszym sposobem sprzedaży napojów w puszkach w szkołach jest sprzedaż
A. preselekcyjna.
B. ratalna.
C. z automatów.
D. tradycyjna.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie zasady nie są stosowane podczas układania produktów na półkach?
A. Towary powinny być układane według kolejności ich dostawy
B. Ekspozycja powinna brać pod uwagę właściwości fizyko-chemiczne produktów
C. Droższe artykuły powinny znajdować się na dolnej półce
D. Produkty powinny być łatwo dostępne dla konsumenta
Prowadzenie sprzedaży
Jakie usługi proponują sklepy dyskontowe swoim klientom?
A. wysokiej jakości wyposażenie punktu sprzedaży oraz drogie towary
B. duże ilości towarów sprzedawane po atrakcyjnych cenach
C. korzystne warunki zakupu towarów w wysokiej cenie
D. minimalistyczne wyposażenie przestrzeni handlowej oraz niskie ceny produktów
Prowadzenie sprzedaży
Stwierdzenie: "Cena rozmów telefonicznych w naszej ofercie jest niższa niż u głównego dostawcy" należy zakwalifikować jako reklamę
A. społeczna
B. podprogowa
C. porównawcza
D. ukryta
Prowadzenie sprzedaży
...Wzrasta zainteresowanie towarem, zyski przedsiębiorstwa się zwiększają, pojawia się rywalizacja, stosowane są promocje zachęcające do zakupu... Dla której etapy cyklu życia produktu charakterystyczny jest opisany stan?
A. Wprowadzenia
B. Spadku
C. Dojrzałości
D. Wzrostu
Prowadzenie sprzedaży
Rodzaj sprzedaży, który nie jest stosowany w sklepach detalicznych, to
A. sprzedaż preselekcyjna
B. akwizycja
C. samoobsługa
D. sprzedaż z automatów
Prowadzenie sprzedaży
W tabeli przedstawiono wielkość sprzedaży w domu towarowym według asortymentu. Ustal, który asortyment stanowi główny przedmiot sprzedaży.
| Asortyment | Sprzedaż w roku bieżącym w tys. zł | Wskaźnik struktury w roku bieżącym w % |
|---|---|---|
| Radiowo-telewizyjny | 470 | 21,6 |
| Włókienniczo-odzieżowy | 540 | 24,8 |
| Meble | 420 | 19,3 |
| Obuwie | 150 | 6,9 |
| Chemiczny | 380 | 17,5 |
| Pozostałe | 215 | 9,9 |
| Razem | 2 175 | 100,0 |
A. Radiowo-telewizyjny.
B. Chemiczny.
C. Meble.
D. Włókienniczo-odzieżowy.
Prowadzenie sprzedaży
Hurtownia materiałów biurowych odpowiedziała na propozycję zawarcia umowy dotyczącej dostarczenia artykułów biurowych dla jednostki samorządowej. Sporządziła ofertę i złożyła ją w ustalonym terminie. W ten sposób hurtownia wzięła udział
A. w targach
B. w licytacji
C. w przetargu
D. w aukcji
Prowadzenie sprzedaży
Pasty do obuwia oraz skórzane paski sprzedawane w punkcie sprzedaży obuwia tworzą asortyment
A. uzupełniający.
B. główny.
C. substytucyjny.
D. uniwersalny.
Prowadzenie sprzedaży
Faza rozmowy sprzedażowej, w której sprzedawca odpowiada na pytanie zadane przez klientkę "Czy ta bluzka z pewnością nie rozciągnie się w trakcie prania?", to
A. prezentacja towaru
B. wyjaśnienie wątpliwości
C. realizacja zamówienia
D. rozpoznanie potrzeb
Prowadzenie sprzedaży
Do nietypowych metod sprzedaży nie wlicza się sprzedaż
A. wysyłkowa
B. na zamówienie
C. z dostawą do domu
D. samoobsługowa
Prowadzenie sprzedaży
Symbol umieszczany na opakowaniach niektórych produktów oznacza, że

A. towar znajdujący się w opakowaniu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
B. opakowanie produktu wykonane jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używane wielokrotnie.
C. opakowanie produktu w wyniku powtórnego przetworzenia nadaje się do ponownego wykorzystania.
D. towar znajdujący się w opakowaniu wykonany jest z wysokiej jakości tworzyw i może być używany wielokrotnie.
Prowadzenie sprzedaży
Typ przedsiębiorstwa, które dokonuje sprzedaży towaru powierzonego przez zleceniodawcę, pobierając od tego prowizję, prowadzi działalność
A. ratalną
B. na zamówienie
C. komisową
D. subskrypcyjną
Prowadzenie sprzedaży
Firma prowadzi sprzedaż mrożonek z chłodni umieszczonej w pojeździe. Jaką formę sprzedaży można wówczas zidentyfikować?
A. handlu obwoźnego
B. sprzedaży wysyłkowej
C. handlu obnośnego
D. akwizycji
Prowadzenie sprzedaży
W tabeli przedstawiono zadania instytucji, które wspomagają działalność przedsiębiorstwa handlowego. Które z tych zadań wypełnia agencja marketingowa?
| A. | Prowadzenie badań rynku, doradztwo w zakresie promocji sprzedaży. |
| B. | Prowadzenie rachunku bankowego, udzielanie kredytów. |
| C. | Ubezpieczenie majątku przedsiębiorstwa, wypłata odszkodowań. |
| D. | Organizowanie transportu ludzi, zapewnienie przestrzegania łańcucha chłodniczego w trakcie przewozu towarów. |
A. A.
B. B.
C. C.
D. D.
Prowadzenie sprzedaży
Jakie zachowania konsumentów najczęściej prowadzą do wystąpienia dysonansu po dokonaniu zakupu?
A. Przyzwyczajone.
B. Logiczne.
C. Irracjonalne.
D. Zwyczajowe.
Prowadzenie sprzedaży
Jaka forma sprzedaży jest wykorzystywana w punktach detalicznych, które oferują wysoką jakość obsługi dla klientów pragnących luksusowych warunków w zamian za wyższe ceny?
A. Tradycyjna z rozwiniętą obsługą klienta
B. Tradycyjna ze zredukowaną obsługą klienta
C. Samoobsługowa
D. Preselekcyjna
Prowadzenie sprzedaży
W firmie zwiększyła się wartość zysku netto przy niezmienionych przychodach ze sprzedaży. Jak to wpłynie na rentowność sprzedaży?
A. Pozostanie na tym samym poziomie
B. Wzrośnie
C. Kierunek zmian rentowności jest niemożliwy do ustalenia
D. Zmaleje
Prowadzenie sprzedaży
W skład marketingu-mix, obok ceny i produktu, wchodzą również
A. zarządzanie i promocja
B. dystrybucja i personel
C. promocja i personel
D. promocja i dystrybucja
Prowadzenie sprzedaży
Producent odzieży sportowej wysłał do hurtowni w całym kraju katalogi z nowymi wzorami swojej odzieży. Który etap zawierania umowy sprzedaży został w ten sposób przedstawiony?
A. Sprzedaż towarów
B. Oferta sprzedaży
C. Negocjowanie ceny
D. Zapytanie o ofertę
Prowadzenie sprzedaży
Która metoda sprzedaży nie wymaga posiadania sklepu?
A. Samoobsługowa
B. Preselekcyjna
C. Klasyczna
D. Bezpośrednia
Prowadzenie sprzedaży
Który opis zachowania odnosi się do klienta, który jest niecierpliwy?
A. Podejmuje decyzję dopiero po konsultacji ze sprzedawcą, jest spokojny i zrównoważony
B. Śpieszy się, wykazuje zdenerwowanie, przestępuje w kolejce z nogi na nogę
C. Spogląda w podłogę, niechętnie odpowiada na zadawane pytania
D. Rozmawia ze sprzedawcą nie tylko o produktach, długo przegląda dostępny asortyment
Prowadzenie sprzedaży
Sprzedawca, eksponując obok siebie na stoisku obuwie wykonane z naturalnej skóry oraz z materiałów sztucznych, zastosował zasadę
A. dostępności towarów
B. substytucyjności
C. komplementarności
D. kolejności dostaw
Prowadzenie sprzedaży
Lampki na choinkę powinny być zaliczone do kategorii towarów
A. sezonowych
B. podstawowych
C. pierwszej potrzeby
D. luksusowych
Prowadzenie sprzedaży
Jakiego elementu można nie uwzględniać przy tworzeniu oferty handlowej?
A. Fotografia proponowanych produktów
B. Data ważności oferty
C. Informacje kontaktowe sklepu
D. Lista oferowanych produktów
Prowadzenie sprzedaży
Informowanie mediów o udziale firmy budowlanej w ogólnopolskiej akcji charytatywnej, która ma na celu finansowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego dla osób z niepełnosprawnościami, jest formą
A. public relations
B. promocji
C. propagandy
D. reklamy
Prowadzenie sprzedaży
Miejsca sprzedaży, które sprzedają swoje wyroby w ilościach hurtowych firmom w samoobsługowych obiektach o dużej powierzchni znane są jako
A. cash & carry
B. centra handlowe
C. sklepy dyskontowe
D. domy towarowe
Prowadzenie sprzedaży
Wskaźnik zysku kapitału własnego pokazuje, jaka kwota zysku przypada na jedną jednostkę
A. aktywów
B. kapitału własnego
C. akcji
D. przychodu ze sprzedaży
Prowadzenie sprzedaży
Niewielki wybór towarów, niskie ceny oraz bardzo ograniczone warunki sprzedaży charakteryzują
A. sklepy branżowe
B. sklepy specjalistyczne
C. domy handlowe
D. domy dyskontowe
Prowadzenie sprzedaży
Zakupując energooszczędny piecyk do ogrzewania swojego mieszkania, klient kierował się jakim motywem?
A. emocjonalnym
B. racjonalnym
C. zabezpieczającym
D. społecznym
Prowadzenie sprzedaży
Którego z drukowanych środków informowania klientów o ofercie handlowej dotyczy przedstawiony opis?
| Kilkustronicowy środek informowania klientów o ofercie, wydawany cyklicznie, prezentujący działania promocyjne placówki, najczęściej drukowany na papierze słabej jakości. |
A. Ulotki.
B. Folderu reklamowego.
C. Gazetki reklamowej.
D. Katalogu.